Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924938 keer)

0 leden en 49 gasten bekijken dit topic.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3580 Gepost op: februari 10, 2012, 01:24:25 pm »
Paar bedenkingen:

- svzw zou ook niet in eigen huis europees mogen spelen
- hoeveel volk zou er geweest zijn indien het svzw was geweest? Ik heb deze week nog de gemiddelden gezien op site rtbf en verschil kvk - svzw was man of 200.

Tuurlijk jammer dat er maar 5000 man was maar wil nog zien dat svzw in dergelijke omstandigheden zoveel meer volk trekt

Er waren tegen Westerlo al 68OO man, dan bn ik er ook zeker van dat voor een halve finale er meer toeschouwers zouden zijn dan 5OOO.  We zijn wij ook niet te groot, maar 5OOO man voor een halve finale, dan nog maar de tweede keer in de geschiedenis, is belachelijk weinig.  We zullen volgend jaar nog eens klappen als wij de halve finale spelen(voor de 5de keer).

de wedstrijd tegen westerlo was niet te zien op tv en het was niet aan het vriezen. zijn toch factoren die volgens mij 1000 toeschouwers hebben gekost

Het was -8?C toen ik na de match terug in de auto stapte?

my bad, was inderdaad ook aan het vriezen ! verwarde met een andere van jullie wedstrijden. mijn excuses

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3581 Gepost op: februari 10, 2012, 01:45:21 pm »
een tussendoortje...

Vandaag in Het Wekelijks Nieuws / Krant van West-Vlaanderen

De Teletekstsupporters van KV kortrijk

Woensdagavond, tijdens de historische halve finale in de Beker van Begli?, bleef de teller op 4.792 steken aan de stadion-ingang. Ondanks dat er plaats is voor 9.400 supporters slaagt het 'grote' Kortrijk er niet in om veel publiek aan te trekken.
Hoeveel volk krijgt Kortrijk op de been richting De Heizel, en hoeveel van die supporters zullen ook daarna de weg vinden naar het Guldersporenstadion?

Lees meer in de krant zelf...

Offline lorrekvk

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 117
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3582 Gepost op: februari 10, 2012, 02:03:08 pm »
Wat een lachwekkende commentaren hier van sommige, kom bij bepaalde niet meer bij wat voor een zever ze eigenlijk wel kunnen posten. Gelukkig zitten er hier ook nog gasten met gezond 'boeren'verstand die alles wat kunnen nuanceren of deze topic is rijp voor de kleuterklas.

In ieder geval, we staan daar. Who cares wie we hebben tegengekomen in de eerdere rondes? Ik weet zelf niet meer tegen wie jullie de halve finales speelden en met moeite de finale. Enigste wat telt om onthouden te worden is de finale zelf winnen en iemand die niet inziet dat we dat niet kunnen noem ik iemand zonder voetbalkennis.

De leute en we zullen denken aan jullie de 24ste terwijl we een hele zaterdag feesten in het supportersdorp aan het Atomium!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.271
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3583 Gepost op: februari 10, 2012, 02:05:29 pm »
Wat een lachwekkende commentaren hier van sommige, kom bij bepaalde niet meer bij wat voor een zever ze eigenlijk wel kunnen posten. Gelukkig zitten er hier ook nog gasten met gezond 'boeren'verstand die alles wat kunnen nuanceren of deze topic is rijp voor de kleuterklas.

In ieder geval, we staan daar. Who cares wie we hebben tegengekomen in de eerdere rondes? Ik weet zelf niet meer tegen wie jullie de halve finales speelden en met moeite de finale. Enigste wat telt om onthouden te worden is de finale zelf winnen en iemand die niet inziet dat we dat niet kunnen noem ik iemand zonder voetbalkennis.

De leute en we zullen denken aan jullie de 24ste terwijl we een hele zaterdag feesten in het supportersdorp aan het Atomium!
Thuis Brugge - Op Geel (die rsca had uitgeschakeld) - Westerlo - Standard - Moeskroen
SV TILL I DIE

Offline lorrekvk

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 117
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3584 Gepost op: februari 10, 2012, 02:08:06 pm »
Wat een lachwekkende commentaren hier van sommige, kom bij bepaalde niet meer bij wat voor een zever ze eigenlijk wel kunnen posten. Gelukkig zitten er hier ook nog gasten met gezond 'boeren'verstand die alles wat kunnen nuanceren of deze topic is rijp voor de kleuterklas.

In ieder geval, we staan daar. Who cares wie we hebben tegengekomen in de eerdere rondes? Ik weet zelf niet meer tegen wie jullie de halve finales speelden en met moeite de finale. Enigste wat telt om onthouden te worden is de finale zelf winnen en iemand die niet inziet dat we dat niet kunnen noem ik iemand zonder voetbalkennis.

De leute en we zullen denken aan jullie de 24ste terwijl we een hele zaterdag feesten in het supportersdorp aan het Atomium!
Thuis Brugge - Op Geel (die rsca had uitgeschakeld) - Westerlo - Standard - Moeskroen

Leuk om terug te horen en het waren natuurlijk geen misse tegenstanders voor een promovendus. Maar veranderd dit nu iets aan het feit dat jullie de Beker hebben gewonnen? (Niet dat jij dat dacht, het is algemeen bedoeld).

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3585 Gepost op: februari 10, 2012, 02:12:34 pm »
een tussendoortje...

Vandaag in Het Wekelijks Nieuws / Krant van West-Vlaanderen

De Teletekstsupporters van KV kortrijk

Woensdagavond, tijdens de historische halve finale in de Beker van Begli?, bleef de teller op 4.792 steken aan de stadion-ingang. Ondanks dat er plaats is voor 9.400 supporters slaagt het 'grote' Kortrijk er niet in om veel publiek aan te trekken.
Hoeveel volk krijgt Kortrijk op de been richting De Heizel, en hoeveel van die supporters zullen ook daarna de weg vinden naar het Guldersporenstadion?

Lees meer in de krant zelf...

lol

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3586 Gepost op: februari 10, 2012, 02:28:00 pm »
tis nu niet dat er zoveel verschil zit tussen svzw en kvk dit seizoen

Affluences moyennes        nb spect.
   1    Standard    
       26 562
   2    Fc Bruges    
      24 545
   3    Anderlecht    
      22 496
   4    Genk    
      21 903
   5    La Gantoise    
       10 999
   6    Malines    
       10 859
   7    Beerschot Ac    
      8 511
   8    Lierse    
       8 406
   9    Saint-Trond    
       8 323
   10    Cercle Bruges    
      7 980
   11    Zulte-Waregem    
      7 673
   12    Courtrai    
       7 332
   13    Oh Louvain    
       7 241
   14    Mons    
      5 124
   15    Westerlo    
      5 046
   16    Lokeren    
      5 002

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3587 Gepost op: februari 10, 2012, 02:32:27 pm »
tis nu niet dat er zoveel verschil zit tussen svzw en kvk dit seizoen

Affluences moyennes        nb spect.

Wil je eens een ratio maken met supportersPOTENTI?EL?

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3588 Gepost op: februari 10, 2012, 02:43:04 pm »
tis nu niet dat er zoveel verschil zit tussen svzw en kvk dit seizoen

11. Zulte-Waregem: 7 673
12. Courtrai: 7 332

Met dat verschil dat jullie al een heel seizoen lang bovenin meedraaien, en wij nog steeds tegen degradatie vechten. Met dat verschil dat Kortrijk ruim dubbel zo groot is als Waregem. Met dat verschil dat jullie zowat het leukste stadion van eerste klasse hebben, en wij zowat het onaangenaamste van Belgi?.

Ook interessant:

Citaat
Taux de remplissage ? l'ext?rieur:

4. Zulte Waregem: 76%
16. Courtrai: 64%

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3589 Gepost op: februari 10, 2012, 02:54:43 pm »
heb die laatste statistiek gezien en lijkt me fout. denk zelf niet dat we aan 50% geraken.  hoeveel plaatsen krijg je bij de meeste ploegen? 800-tal?  meestal zitten we niet aan 500 man. en waregem dat 76% van de aangeboden plaatsen op verplaatsing vult? no way lijkt me

bij de thuisploegen zitten we aan meer dan 100% wat logisch is want hun stadioncapaciteit klopt niet (6000 en iets ipv 9400)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3590 Gepost op: februari 10, 2012, 03:16:36 pm »
Paar bedenkingen:

- svzw zou ook niet in eigen huis europees mogen spelen
- hoeveel volk zou er geweest zijn indien het svzw was geweest? Ik heb deze week nog de gemiddelden gezien op site rtbf en verschil kvk - svzw was man of 200.

Tuurlijk jammer dat er maar 5000 man was maar wil nog zien dat svzw in dergelijke omstandigheden zoveel meer volk trekt

Je gelooft dit nu toch zelf niet. Essevee heeft al altijd meer volk gehad dan kvk en zal dat altijd hebben en dit als veel kleinere stad.  Het voetbal leeft daar gewoon niet en zal er nooit leven blijkbaar, dit ziet de media ook (te zien aan de verschenen artikels).  Als je als historisch hoogtepunt een halve finale thuis mag spelen en in playoff 1 nog staat en een gezellig stadion bezit en dan maar aan 4700 man geraakt.  Das triestig gewoonweg.  Dan weet ik niet wanneer jullie ooit volk gaan trekken?  Op verplaatsing trekken we al zeker meer volk dan kortrijk.  Ook te zien aan de stats die iemand hierboven in dit topic al gepost heeft.  Voor de rest geef ik toe dat jullie een goed seizoen spelen en beter zijn dan essevee dit jaar (welliswaar periode onder kalezic).  Indien jullie toch nog in playoff 2 verzeilen wil ik het wel nog eens zien.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2012, 03:18:53 pm door essevee007 »

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3591 Gepost op: februari 10, 2012, 03:33:00 pm »
Paar bedenkingen:

- svzw zou ook niet in eigen huis europees mogen spelen
- hoeveel volk zou er geweest zijn indien het svzw was geweest? Ik heb deze week nog de gemiddelden gezien op site rtbf en verschil kvk - svzw was man of 200.

Tuurlijk jammer dat er maar 5000 man was maar wil nog zien dat svzw in dergelijke omstandigheden zoveel meer volk trekt

Je gelooft dit nu toch zelf niet. Essevee heeft al altijd meer volk gehad dan kvk en zal dat altijd hebben en dit als veel kleinere stad.  Het voetbal leeft daar gewoon niet en zal er nooit leven blijkbaar, dit ziet de media ook (te zien aan de verschenen artikels).  Als je als historisch hoogtepunt een halve finale thuis mag spelen en in playoff 1 nog staat en een gezellig stadion bezit en dan maar aan 4700 man geraakt.  Das triestig gewoonweg.  Dan weet ik niet wanneer jullie ooit volk gaan trekken?  Op verplaatsing trekken we al zeker meer volk dan kortrijk.  Ook te zien aan de stats die iemand hierboven in dit topic al gepost heeft.  Voor de rest geef ik toe dat jullie een goed seizoen spelen en beter zijn dan essevee dit jaar (welliswaar periode onder kalezic).  Indien jullie toch nog in playoff 2 verzeilen wil ik het wel nog eens zien.

En daar gaan we weer... ZzZzZzZzZ

Ik hoop dat je beseft dat het merendeel van de forumbezoekers uw copy-pastes systematisch overslaat  ::)

Offline drets

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3592 Gepost op: februari 10, 2012, 05:42:41 pm »
Wat een lachwekkende commentaren hier van sommige, kom bij bepaalde niet meer bij wat voor een zever ze eigenlijk wel kunnen posten. Gelukkig zitten er hier ook nog gasten met gezond 'boeren'verstand die alles wat kunnen nuanceren of deze topic is rijp voor de kleuterklas.

In ieder geval, we staan daar. Who cares wie we hebben tegengekomen in de eerdere rondes? Ik weet zelf niet meer tegen wie jullie de halve finales speelden en met moeite de finale. Enigste wat telt om onthouden te worden is de finale zelf winnen en iemand die niet inziet dat we dat niet kunnen noem ik iemand zonder voetbalkennis.

De leute en we zullen denken aan jullie de 24ste terwijl we een hele zaterdag feesten in het supportersdorp aan het Atomium!

Amai zo weinig vertrouwen erin ? Ik wens jullie zeker geen succes, maar of het nu tegen Lierse of tegen Lokeren is, ik geef jullie toch zeker 50% kans om die beker dan ook nog te pakken.

Of was dit een typfout ? Want ik heb toch wel iets van voetbalverstand dacht ik. :)
Schrijffouten hierboven zijn er met de bedoeling mij een stap dichter te brengen bij werelddominantie.. Duhh!!

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3593 Gepost op: februari 10, 2012, 05:56:17 pm »
Voor ne STAD als Krotrijk is dit weinig e, sorry.

Als wij met een ruim genomen HINTERLAND erbij aan 50.000 raken dan is dat al veel.
Krotrijk telt er verdikke 75.000 (Kortrijk en deelgemeenten alleen)
Das 1 op 10 die naar de voetbal gaat....
Dat zou maken dat er bij ons 5000 zouden zijn...

Das toch duidelijk dat voetbal daar niet leeft, ge speelt in de top 6.

Pas op, das niet enkel bij jullie een probleem e, Antwerpen is er nog erger aan toe...

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3594 Gepost op: februari 10, 2012, 08:43:14 pm »
Paar bedenkingen:

- svzw zou ook niet in eigen huis europees mogen spelen
- hoeveel volk zou er geweest zijn indien het svzw was geweest? Ik heb deze week nog de gemiddelden gezien op site rtbf en verschil kvk - svzw was man of 200.

Tuurlijk jammer dat er maar 5000 man was maar wil nog zien dat svzw in dergelijke omstandigheden zoveel meer volk trekt

Je gelooft dit nu toch zelf niet. Essevee heeft al altijd meer volk gehad dan kvk en zal dat altijd hebben en dit als veel kleinere stad.  Het voetbal leeft daar gewoon niet en zal er nooit leven blijkbaar, dit ziet de media ook (te zien aan de verschenen artikels).  Als je als historisch hoogtepunt een halve finale thuis mag spelen en in playoff 1 nog staat en een gezellig stadion bezit en dan maar aan 4700 man geraakt.  Das triestig gewoonweg.  Dan weet ik niet wanneer jullie ooit volk gaan trekken?  Op verplaatsing trekken we al zeker meer volk dan kortrijk.  Ook te zien aan de stats die iemand hierboven in dit topic al gepost heeft.  Voor de rest geef ik toe dat jullie een goed seizoen spelen en beter zijn dan essevee dit jaar (welliswaar periode onder kalezic).  Indien jullie toch nog in playoff 2 verzeilen wil ik het wel nog eens zien.

Al enkele jaren slaat het bekervoetbal niet meer aan , zelfs bij de topploegen niet !
Zelfs Lierse die toch een sterke supporterskern heeft, had amper 2000 kaarten in voorverkoop !
Wat moet je dan zeggen als zelfs Bergen maar 150 supporters meebrengt terwijl wij naar daar gingen met een kleine 700 man ..... nee en ik overdrijf niet zoals jij regelmatig doet ?
Zou het misschien liggen aan dat deze wedstrijd op een woensdag was ( ja sommige mensen werken nu ??nmaal in ploeg ) of zou liggen aan het beestenweer of de rechtstreekse uitzending op TV?
Natuurlijk hadden jullie in deze omstandigheden de 1/2 finale gespeeld dan was het stadion al weken uitverkocht en gingen er nog duizenden geen kaart meer kunnen bemachtigen ?
Trouwens deze middag uw moeder tegengekomen en ze wist me te vertellen dat ze beter een chihuahua had gekocht i.p.v. jou ? Zou jij hier trouwens vrienden hebben onder uw medesupporters/forumleden ....... ik denk maar heel weinig !
Als ge maar zo ne zever kunt verkopen blijfde beter weg e man... Het is gewoon zo dat kvk minder supporters trekt dan hun potentieel, ook in de competitie... Das vooral jammer voor ons Belgisch voetbal. Bij de ploegne in 2de is het nog erger..
One Essevee!

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3595 Gepost op: februari 10, 2012, 10:28:12 pm »
Dus als ik het goed begrijp , houden die gemiddeld 300 tot 400 supporters van jullie meer dan VK ..... de competitie in stand ? Alvast bedankt daarvoor  ;)

't Is nochtans niet zo moeilijk. Dat een grote stad als Kortrijk nog geen 5000 man trekt voor een halve finale van de Beker van Belgi? (na de heenmatch op verplaatsing met 1-2 gewonnen te hebben), is ronduit schrijnend. Dat een stad als Kortrijk in de competitie minder volk trekt dan, bijvoorbeeld, ons (uit een stad nog niet half zo groot), is eveneens schrijnend. Het gaat hier niet over die enkele honderden fans meer of minder, het gaat erover dat het voetbal niet leeft in Kortrijk, en dat zoiets jammer is. Als ik me niet vergis heb ik eens gelezen dat Essevee procentueel bovenin het klassement staat als het gaat over de grootte van de stad en het aantal mensen dat naar het stadion trekt.

Dit is een slecht idee, maar ik doe het toch: even berekenen. Waregem telt een 40.000 inwoners laat ons zeggen (ik rond alles wat af naar boven), en we trekken gemiddeld een kleine 8000 man. Dat is 1 op 5 mensen die naar de voetbal komt. Kortrijk is, laat ons zeggen, 80000 inwoners groot, en trekt ongeveer evenveel mensen (minder zelfs) - dat is 1 op 10. Mocht het voetbal even hard leven bij jullie als bij ons, dan zouden jullie elke week makkelijk - en z?ker in een topseizoen als dit voor jullie - een 10.000 man moeten kunnen trekken. Dat dat niet lukt, is spijtig, ook voor het Belgische voetbal in het algemeen. Maar zoals iemand anders hier al zei, het is niet alleen bij jullie van dat - ook in Gent bijvoorbeeld leeft voetbal eigenlijk niet enorm. Geef AA Gent een nieuw, gezellig stadion, en zij trekken volgens mij makkelijk een 10 ? 15000 man. Geef ons een nieuw stadion, en we trekken ons gemiddelde volgens mij nog verder op. Jullie hebben echter - in mijn ogen toch - reeds ??n van de beste/gezelligste stadions van Belgi?.



Edit: zelf je bericht verwijderd zie ik? Net te laat.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2012, 10:30:48 pm door WAEREGHEM »

Offline lorrekvk

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 117
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3596 Gepost op: februari 11, 2012, 01:43:24 pm »
Wat een lachwekkende commentaren hier van sommige, kom bij bepaalde niet meer bij wat voor een zever ze eigenlijk wel kunnen posten. Gelukkig zitten er hier ook nog gasten met gezond 'boeren'verstand die alles wat kunnen nuanceren of deze topic is rijp voor de kleuterklas.

In ieder geval, we staan daar. Who cares wie we hebben tegengekomen in de eerdere rondes? Ik weet zelf niet meer tegen wie jullie de halve finales speelden en met moeite de finale. Enigste wat telt om onthouden te worden is de finale zelf winnen en iemand die niet inziet dat we dat niet kunnen noem ik iemand zonder voetbalkennis.

De leute en we zullen denken aan jullie de 24ste terwijl we een hele zaterdag feesten in het supportersdorp aan het Atomium!

Amai zo weinig vertrouwen erin ? Ik wens jullie zeker geen succes, maar of het nu tegen Lierse of tegen Lokeren is, ik geef jullie toch zeker 50% kans om die beker dan ook nog te pakken.

Of was dit een typfout ? Want ik heb toch wel iets van voetbalverstand dacht ik. :)

Als er mensen zeggen dat Kortrijk die finale niet kan winnen ...

Begrijp anders niet wat je nu bedoeld ze.

Offline roodgroenZW

  • Leden
  • Berichten: 33
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3597 Gepost op: februari 11, 2012, 02:04:59 pm »
Voor ne STAD als Krotrijk is dit weinig e, sorry.

Als wij met een ruim genomen HINTERLAND erbij aan 50.000 raken dan is dat al veel.
Krotrijk telt er verdikke 75.000 (Kortrijk en deelgemeenten alleen)
Das 1 op 10 die naar de voetbal gaat....
Dat zou maken dat er bij ons 5000 zouden zijn...

Das toch duidelijk dat voetbal daar niet leeft, ge speelt in de top 6.

Pas op, das niet enkel bij jullie een probleem e, Antwerpen is er nog erger aan toe...

Ben daar niet geheel akkoord mee.
Gekunt toch niet verwachten dat iedereen dezelfde interesse heeft ? Trouwens je moet ook zien van waar veekaa komt he. Ze hebben een echte progressie marche gehad ze hebben een lange weg dan ook afgelegd he...

Nu vind ik ook wel dat wij in een verkeerde positie zitten om over toeschouwersaantallen te liggen klagen. ;)

En U redenering over Antwerpen gaat al helemaal niet op.
Antwerpen is een multi-culturele stad,dus al die inteelten die in Antwerpen zitten hebben wel andere zaken aan hun hoofd dan een voetbalmatch van god beterd Beerschot.
Ooit al naar een Antwerpse derby geweest ?
Dan zal je wel degelijk zien dat het er al maanden op voorhand leeft. ruwe schatting er zijn ongeveer 50 000 voetbalfans in Antwerpen en dat is toch redelijk veel.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3598 Gepost op: februari 11, 2012, 02:33:28 pm »
Voor ne STAD als Krotrijk is dit weinig e, sorry.

Als wij met een ruim genomen HINTERLAND erbij aan 50.000 raken dan is dat al veel.
Krotrijk telt er verdikke 75.000 (Kortrijk en deelgemeenten alleen)
Das 1 op 10 die naar de voetbal gaat....
Dat zou maken dat er bij ons 5000 zouden zijn...

Das toch duidelijk dat voetbal daar niet leeft, ge speelt in de top 6.

Pas op, das niet enkel bij jullie een probleem e, Antwerpen is er nog erger aan toe...

Ben daar niet geheel akkoord mee.
Gekunt toch niet verwachten dat iedereen dezelfde interesse heeft ? Trouwens je moet ook zien van waar veekaa komt he. Ze hebben een echte progressie marche gehad ze hebben een lange weg dan ook afgelegd he...

Nu vind ik ook wel dat wij in een verkeerde positie zitten om over toeschouwersaantallen te liggen klagen. ;)

En U redenering over Antwerpen gaat al helemaal niet op.
Antwerpen is een multi-culturele stad,dus al die inteelten die in Antwerpen zitten hebben wel andere zaken aan hun hoofd dan een voetbalmatch van god beterd Beerschot.
Ooit al naar een Antwerpse derby geweest ?
Dan zal je wel degelijk zien dat het er al maanden op voorhand leeft. ruwe schatting er zijn ongeveer 50 000 voetbalfans in Antwerpen en dat is toch redelijk veel.

Welja, je herhaalt toch gewoon wat we hier allen zeggen? Het voetbal leeft niet in steden als Gent, Antwerpen en Kortrijk - in tegenstelling tot bij ons bijvoorbeeld (want wij trekken vrij veel volk gezien de grootte van onze stad, en de nabijheid van de vele eersteklassers, not to mention Lille en zelfs Lens) - en dat is jammer voor het Belgische voetbal. Als je ziet dat een club als Lierse, uit een stad die zelfs nog kleiner is dan Waregem, meer dan 1000 (!) man meer trekt gemiddeld dan Kortrijk - dan stel je je toch vragen. Idem voor Sint-Truiden (zelfde grootte als Waregem) bijvoorbeeld, dat gemiddeld eveneens 1000 man meer trekt, ondanks dat ze al een heel seizoen laatste staan - en Kortrijk een onvoorstelbaar goed seizoen doormaakt. Uiteraard is er in grotere steden meer te doen dan enkel voetbal, en uiteraard hebben al die andere culturen weinig aan een match van Antwerp of Beerschot of Kortrijk - maar toch, ik vind dat spijtig.

Offline soesoe

  • Leden
  • Berichten: 24
Re: Over de Veekaa
« Reactie #3599 Gepost op: februari 11, 2012, 05:23:24 pm »
Aandoenlijk hoe spijtig je dit toch allemaal vindt  :'( Maar ik heb toch den indruk dat uw plaat wat blijft steken op een nogal manke redenering. Er ontbreken nogal wat parameters imo. Iedereen weet bv. dat CLUB veel meer volk trekt van buiten Brugge, idem voor Anderlecht, Standard, Genk,...  Om bij het vb. van Brugge te blijven zijn er verder behoorlijk wat blauwzwarte supporters uit regio Kortrijk... Enfin om uw redenering toch weer in gang te krijgen even een (toegegeven ridicuul) berekeningske gemaakt dat u ongetwijfeld wel zal interesseren : Toeschouwersaantallen op basis van BSDB/ inwonersaantal datum 1/1/2010 (bron wikipedia). Daaruit blijkt dat ZULTE W. (een fusieploeg weet je wel... dus twee gemeenten in rekening gebracht... ) allesbehalve het hoogste % bezit. Blijkbaar is er volgens u op het kiel en in Gentbrugge niks te beleven... Verder kan je je afvragen vanaf wanneer het voetbal in een gemeente "leeft"...

Het enige waar ik je gelijk in kan geven, is dat er in Kortrijk nog behoorlijk wat progressie kan gemaakt worden. Maar als je bekijkt wat we de laatste 10 jaren hebben afgelegd, dan zie ik de toekomst vrij "roodkleurig" tegemoet...

1   GENK                   21850   64757   33,74%
2   LIERSE           8050           33930   23,73%
3   ANDERLECHT   22544   96011   23,48%
4   WESTERLO           5375           23896   22,49%
5   CL. BRUGGE   24546   116741   21,03%
6   SINT TRUIDEN   8262           39309   21,02%
7   ZULTE W.           7675           51234   14,98%
8   STANDARD           25708   192504   13,35%
9   KV MECHELEN   10919   81840   13,34%
10   LOKEREN           5088           39174   12,99%
11   KORTRIJK           7347           74911   9,81%
12   LEUVEN           7289           95463   7,64%
13   C. BRUGGE           8058           116741   6,90%
14   MONS           5254           91759   5,73%
15   AA GENT           11008   246967   4,46%
16   BEERSCHOT   8483           483505   1,75%