Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924919 keer)

0 leden en 51 gasten bekijken dit topic.

Offline desmetnico

  • Leden
  • Berichten: 5
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4240 Gepost op: juli 31, 2012, 07:57:08 pm »
geeuw....wat een gezaag hier altijd.
Supporter voor jouw ploeg ipv al dat gezever hier over een andere ploeg.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4241 Gepost op: juli 31, 2012, 08:07:47 pm »
Heb ik ooit ergens gezegd dat kv kortrijk geen fusieploeg is?  :o

Freve

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4242 Gepost op: juli 31, 2012, 09:10:44 pm »
geeuw....wat een gezaag hier altijd.
Supporter voor jouw ploeg ipv al dat gezever hier over een andere ploeg.

dit topic noemt volgens mij ... en is gemaakt om hier over een andere ploeg te zeveren



Heb ik ooit ergens gezegd dat kv kortrijk geen fusieploeg is?  :o

denk ook niet dat tegen u is smurf

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4243 Gepost op: juli 31, 2012, 11:49:00 pm »
nope is eerder tegen boerio  :) die het blijkbaar echt niet snapt , maar ik ga er ook mijn tijd niet meer insteken in die jongen  :)

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4244 Gepost op: augustus 01, 2012, 06:33:52 am »
Leuk weetje op Wikipedia :)


Geschiedenis
 
Koninklijke Kortrijk Sport
Op 14 maart 1901 werd SC Courtraisien (Sporting Club Kortrijk) opgericht,
dat lid werd van de UBSSA (de voorganger van de KBVB),
de ploegkleuren waren rood-geel. *** veel blablabla ier ivm reeksen
en promotie en degradatie en zo, tvermelden ni waard, dus nope, telt niet als palmares***
De naam Royal Courtrai Sports werd pas in 1951 officieel vervlaamst tot Koninklijke Kortrijk Sport.
Blablablabla
 
Stade Kortrijk
In 1923 waren twee andere ploegen in de stad gefusioneerd,
namelijk Eendracht Kortrijk met Patronaat Sint-Rochus
tot Stade Kortrijk en waren lid geworden van de KBVB en kregen later stamnummer 161;
de clubkleuren waren paars-wit. De naam werd veranderd tot K. Stade Kortrijk.
 
KV Kortrijk
Kortrijk Sport was in 1971 gedegradeerd naar Vierde Klasse en ook Stade Kortrijk deed het slecht.
Op 6 mei 1971 fusioneerden Kortrijk Sport en Stade Kortrijk tot KV Kortrijk.
De club speelde verder onder het stamnummer 19 van de oudste club, Kortrijk Sport.



Bij deze beste vrienden van de stad der steden in Vlaanderen
Ge bestaat uit 2 fusies en ulder stamnummer is gewoon gehouden omdat dit het oudste
van de 2 (eigenlijk 3) ploegen was.

Het was een hele eer jullie geheugen wat op te frissen met betrekking tot de geschiedenis
van jullie clubje.

Voor verdere info, gelieve jullie te richten tot "Sint Joseph Allijns" die ulder nog zal uitleggen
da ge OOK failliet geweest zijt en lachen dus totaal niet past :)

Als ge wilt lachen, maak dan da ge het zelfde ni tegengekomen zijt
Dankt u
Zoals gezegd enkel ploegen uit Kortrijk zelf!!!
En ge moe nie janken hoeveel keer zeggen jullie dat er meer volk in zulte zit, ook een obsessie???
Ik verjaar in Aug. zou ik ook mogen meehelpen de tribune te helpen opvullen met 9 van mijn kameraden???

Als jullie op alles wat de VK doet commentaar hebben waarom zouden wij dat dan niet mogen doen??
Leve deze topic

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4245 Gepost op: augustus 01, 2012, 06:57:04 am »
Oei het ziet er naar uit dat we in het zelfde bedje ziek zijn.

In 1925 werd in Waregem de club Waereghem Sportif opgericht, die zich op 28 augustus aansloot bij de voetbalbond. Bij de invoering van de stamnummers kreeg Waereghem Sportif in 1926 het stamnummer 552 toegekend. De naam werd later vervlaamst tot Waregem Sportief. Op 1 februari 1928 sloot nog een andere club uit Waregem zich aan bij de Belgische Voetbalbond, namelijk Red Star Waregem. Deze club kreeg toen stamnummer 1153 toegekend. Beide clubs speelden in de provinciale afdelingen. Waereghem Sportif slaagde er in het nationale voetbal te bereiken in 1932, toen de club aantrad in Bevordering, op dat moment de derde klasse. Na twee seizoenen zakte de club echter terug.
In 1946 fusioneerden beide clubs tot Sportvereeniging Waregem. Dit team werd lid van de voetbalbond met een nieuw stamnummer 4451. Op 13 april 1951 kreeg de club de koninklijke titel en de naam werd Koninklijke Sportvereniging Waregem, afgekort KSV Waregem. De rest v/h verhaal kennen we

Voor je commentaar geeft op andermans geschiedenis, ken dan eerst je eigen.
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2012, 06:58:37 am door boerio »

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4246 Gepost op: augustus 01, 2012, 10:27:59 am »
Oei het ziet er naar uit dat we in het zelfde bedje ziek zijn.

In 1925 werd in Waregem de club Waereghem Sportif opgericht, die zich op 28 augustus aansloot bij de voetbalbond. Bij de invoering van de stamnummers kreeg Waereghem Sportif in 1926 het stamnummer 552 toegekend. De naam werd later vervlaamst tot Waregem Sportief. Op 1 februari 1928 sloot nog een andere club uit Waregem zich aan bij de Belgische Voetbalbond, namelijk Red Star Waregem. Deze club kreeg toen stamnummer 1153 toegekend. Beide clubs speelden in de provinciale afdelingen. Waereghem Sportif slaagde er in het nationale voetbal te bereiken in 1932, toen de club aantrad in Bevordering, op dat moment de derde klasse. Na twee seizoenen zakte de club echter terug.
In 1946 fusioneerden beide clubs tot Sportvereeniging Waregem. Dit team werd lid van de voetbalbond met een nieuw stamnummer 4451. Op 13 april 1951 kreeg de club de koninklijke titel en de naam werd Koninklijke Sportvereniging Waregem, afgekort KSV Waregem. De rest v/h verhaal kennen we

Voor je commentaar geeft op andermans geschiedenis, ken dan eerst je eigen.

Die commentaar was een reactie op jullie obsessieve neigingen om ons 'fusieploeg' te noemen, dus 'voor je commentaar geeft op een ander' lijkt mij meer toepasselijk op jullie dan op ons. En het blijft inderdaad zeer frappant dat een stad met meer dan het dubbel aantal inwoners minder toeschouwers behaalt dan die andere, ondanks enkele sportieve superseizoenen en abonnementen aan 95 euro... Feiten zijn feiten...

Offline vazz

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4247 Gepost op: augustus 01, 2012, 10:36:34 am »
Leuk weetje op Wikipedia :)


Geschiedenis
 
Koninklijke Kortrijk Sport
Op 14 maart 1901 werd SC Courtraisien (Sporting Club Kortrijk) opgericht,
dat lid werd van de UBSSA (de voorganger van de KBVB),
de ploegkleuren waren rood-geel. *** veel blablabla ier ivm reeksen
en promotie en degradatie en zo, tvermelden ni waard, dus nope, telt niet als palmares***
De naam Royal Courtrai Sports werd pas in 1951 officieel vervlaamst tot Koninklijke Kortrijk Sport.
Blablablabla
 
Stade Kortrijk
In 1923 waren twee andere ploegen in de stad gefusioneerd,
namelijk Eendracht Kortrijk met Patronaat Sint-Rochus
tot Stade Kortrijk en waren lid geworden van de KBVB en kregen later stamnummer 161;
de clubkleuren waren paars-wit. De naam werd veranderd tot K. Stade Kortrijk.
 
KV Kortrijk
Kortrijk Sport was in 1971 gedegradeerd naar Vierde Klasse en ook Stade Kortrijk deed het slecht.
Op 6 mei 1971 fusioneerden Kortrijk Sport en Stade Kortrijk tot KV Kortrijk.
De club speelde verder onder het stamnummer 19 van de oudste club, Kortrijk Sport.



Bij deze beste vrienden van de stad der steden in Vlaanderen
Ge bestaat uit 2 fusies en ulder stamnummer is gewoon gehouden omdat dit het oudste
van de 2 (eigenlijk 3) ploegen was.

Het was een hele eer jullie geheugen wat op te frissen met betrekking tot de geschiedenis
van jullie clubje.

Voor verdere info, gelieve jullie te richten tot "Sint Joseph Allijns" die ulder nog zal uitleggen
da ge OOK failliet geweest zijt en lachen dus totaal niet past :)

Als ge wilt lachen, maak dan da ge het zelfde ni tegengekomen zijt
Dankt u
Zoals gezegd enkel ploegen uit Kortrijk zelf!!!


Allez ventje, wees nu eens eerlijk. Als KSV Waregem in 2001 met de Rassing ipv Zultse VV zou gefusioneerd zijn, zou uw gezaag er dan minder om zijn? Ik dacht het niet. Er schiet zo'n gezegde door mijn hoofd..iets met een stok en een hond... Groeten daar in het Hasselt van West-Vlaanderen.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4248 Gepost op: augustus 01, 2012, 11:39:37 am »

Zoals gezegd enkel ploegen uit Kortrijk zelf!!!
En ge moe nie janken hoeveel keer zeggen jullie dat er meer volk in zulte zit, ook een obsessie???
Ik verjaar in Aug. zou ik ook mogen meehelpen de tribune te helpen opvullen met 9 van mijn kameraden???

Als jullie op alles wat de VK doet commentaar hebben waarom zouden wij dat dan niet mogen doen??
Leve deze topic
IK ken mijn geschiedenis maar die 1e fusie was met ploegen uit Wargem zelf
(uw redenering volgend is dat GEEN fusie), mo das even "fusie" zoals die met Zulte.
Wij gaan da zeker ni ontkennen, we zijn der zelfs fier op.

A, dus omdat fusie met enkel Kortrijk is bij jullie voelde ulder beter dan ons of wa?
Voelde ulder ook beter omdade failliet ging en Sint Allijns ulder hielp en wij de handen
in elkaar sloegen met Zulte?  Failliet is Failliet, das niks om trots op te zijn, of wilde
da bij ulder palmares zetten???

Ik blijf die supporters aantal niet herhalen, ik weet hoe dat in elkaar zit.
Grotere stad met minder fans, dat zijn de cijfers

Tuurlijk, waarom zou jij ni mogen komen met 9 maten.
Ge zou ze daar een groot plezier mee doen zelfs.

Geef gij ma commentaar, daar dient een forum voor e.
AC Kortrijk goes Aldi prijs
Zou schoon staan op die bussen

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4249 Gepost op: augustus 01, 2012, 12:35:07 pm »
Alle? how, zonder modder te willen gooien. Idd failliet gaan is niet om trots op te zijn, waar ik wel trots op ben is dat we zoals KVM zelf uit de put gekropen zijn. Als ik mij niet vergis, klopt het toch dat bij de fusie alles van Zulte overgenomen werd (stamnr,bestuur enz...) het enige wat van sv waregem overblijft is de locatie waar jullie spelen. heb ik het juist of niet ??? Dan zou ik het kleingeestig vinden dat jullie net zoals beeschot (die germinal al heeft laten vallen) jullie Zulte zouden weglaten, daar is toch ook al sprake van geweest, toch. Ook van het aantal toeschouwers zal er wel een deel van Zulte over genomen zijn, terwijl wij alleen ons aantal hebben moeten opbouwen, want net zoals jullie hebben wij in de donkere periode veel supps verloren aan Brugge.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4250 Gepost op: augustus 01, 2012, 12:54:37 pm »
boerio ge zijt en ge blijft ne dwazen :

we weten hier heel goed dat sv waregem OOK een fusieploeg was , met beide ploegen uit WAREGEM.

wat maakt het toch in godsnaam uit als je fuseert met ploegen uit eigen stad, of met omliggende gemeenten ? zit je dan ook zo te schijten   op de forums van lokeren , beveren-waasland, dender, germinal beerschot, ... of heb je enkel maar een obsessie over de fusie van zulte en waregem?

ik herinner me trouwens nog een spandoek van de mannen van beveren, toen wij al een fusieploeg waren en zij (toen) nog niet. kijk waar ze nu staan, in eerste, maar onder een andere naam en na een fusie ! ben ik daarom jaloers of heb ik een obsessie daarom op waasland-beveren? nee , het doet me gewoon glimlachen van de pot verwijt de ketel ...

er zijn trouwens altijd al "goede" banden geweest met de buren uit zulte, kruishoutem, wortegem enz. dat zijn allemaal oostvlaamse gemeenten die grenzen aan waregem, en waarvan veel van die inwoners bv. in waregem naar school gaan, naar het ziekenhuis komen, de trein nemen, komen werken, uitgaan, en bv ook naar het voetbal kijken. dus zowel economisch en sociaal zijn en waren er altijd al banden met de buren uit oost-vlaanderen. zoals al eerder gezegd, is het daarom ook "niet abnormaal" dat er met zulte een fusie werd aangegaan . dat was op dat moment een beslissing, maar je achteraf gezien (sportief) alleszins geen spijt van hebben hoor . in die paar jaar hebben we alweer meer bereikt dan jullie in 40 jaar...

trouwens waren er van de vele fusies geen ploegen uit heule ook (die toen dacht ik nog niet bij kortrijk was, nog voor de gemeentefusies ) ik heb geen tijd om daar mijne tijd in te steken.
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2012, 01:04:32 pm door svzw81 »

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.643
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4251 Gepost op: augustus 01, 2012, 01:09:18 pm »
Alle? how, zonder modder te willen gooien. Idd failliet gaan is niet om trots op te zijn, waar ik wel trots op ben is dat we zoals KVM zelf uit de put gekropen zijn. Als ik mij niet vergis, klopt het toch dat bij de fusie alles van Zulte overgenomen werd (stamnr,bestuur enz...) het enige wat van sv waregem overblijft is de locatie waar jullie spelen. heb ik het juist of niet ??? Dan zou ik het kleingeestig vinden dat jullie net zoals beeschot (die germinal al heeft laten vallen) jullie Zulte zouden weglaten, daar is toch ook al sprake van geweest, toch. Ook van het aantal toeschouwers zal er wel een deel van Zulte over genomen zijn, terwijl wij alleen ons aantal hebben moeten opbouwen, want net zoals jullie hebben wij in de donkere periode veel supps verloren aan Brugge.
Het is door kleinzeerige mensen als jij die onze naam altijd verkrachten door Zulte te zeggen ipv ZULTE WAREGEM, dat stad Waregem er over nadenkt om de naam te wijzigen. Dit omdat de stad mogelijk veel geld in het nieuwe stadion zal investeren en ze willen daar uiteraard wat naamsbekendheid voor terug. Dus als ge beetje moeite wilt doen om 3 lettergrepen meer uit te spreken. Dank bij voorbaat!

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4252 Gepost op: augustus 01, 2012, 02:22:05 pm »
*geeuw*

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4253 Gepost op: augustus 01, 2012, 02:25:39 pm »
Van Hout op weg naar Genk?

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4254 Gepost op: augustus 01, 2012, 03:07:00 pm »
glenne ga toch nog een ploegske vinden vreesk

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4255 Gepost op: augustus 01, 2012, 03:45:42 pm »
geen verlies dat van hout vertrekt.  glenne de zot staat in de belangstelling (hihi) van alle europese toppers

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4256 Gepost op: augustus 01, 2012, 04:24:07 pm »
geen verlies dat van hout vertrekt.  glenne de zot staat in de belangstelling (hihi) van alle europese toppers


Ik heb horen vallen SC les Deux Alpes die spelen daar heel dicht tegen den top en tis in Europa....
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline StevieG.

  • Leden
  • Berichten: 171
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4257 Gepost op: augustus 01, 2012, 05:30:48 pm »
geen verlies dat van hout vertrekt.  glenne de zot staat in de belangstelling (hihi) van alle europese toppers


Ik heb horen vallen SC les Deux Alpes die spelen daar heel dicht tegen den top en tis in Europa....
;D

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4258 Gepost op: augustus 01, 2012, 07:09:25 pm »

Offline sparta

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Over de Veekaa
« Reactie #4259 Gepost op: augustus 01, 2012, 08:59:04 pm »
Verbauwhede kan dus gaan tekenen vanavond :).