Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924896 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5740 Gepost op: mei 13, 2015, 07:20:09 am »
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150512_01679539

UnK?
ben dus even benieuwd of en hoe men in Waregem zijn tanden gaat laten zien.
Men begint nu in kortrik te zeveren over een stadion....
benieuwd of sommige politici ook wat stokken in de wielen gaan steken op elk mogelijk vlak .... zoals bvb dat vertragingsmanoevre bij leiedal....
Men gaat dus liever in kortrik gaan bedelen bij nen onbekenden uit den vreemde dan hulp te vragen bij een dichte buur, zoals wij deden...........

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 548
  • Superboeren
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5741 Gepost op: mei 13, 2015, 08:12:35 am »
Fusie dus toch dichter dan we dachten...

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5742 Gepost op: mei 13, 2015, 08:15:56 am »

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5743 Gepost op: mei 13, 2015, 08:31:12 am »
Fusie dus toch dichter dan we dachten...
Dat er nog steeds mensen bij ons in het bestuur zetelen die een fusie met kortrijk genegen zijn, is toch overklaarbaar ... .

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5744 Gepost op: mei 13, 2015, 08:33:03 am »
Was eerder kvk opkopen en opslorpen.  Beste spelers gebruiken voor hier en gewoon kvk kwijt.  Dat gerucht die de ronde deed was blijkbaar een waarheid.  Er ging niets veranderen bij ons.  Naam en kleuren zouden dezelfde blijven en stamnummer en de plaats waar we spelen.  Enkel zou er van
Kvk geen sprake meer geweest zijn.  Spijtig dus.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5745 Gepost op: mei 13, 2015, 08:33:57 am »
Waar zijn ze toch allemaal mee bezig, geen budget voor spelers maar wel 5 miljoen om in de aartsrivaal te pompen  :-[

En wanneer gaan ze eens communiceren over de stadionuitbreiding?

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5746 Gepost op: mei 13, 2015, 08:37:50 am »
indien Tan serieus investeerd in kvk staan we hier mooi te blinken.Met kvk Europa in zal gemakkelijker en goedkoper gaan dan met zijn andere ploegen.
Dit ziet er niet goed uit vr ons,dat is mijn mening

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5747 Gepost op: mei 13, 2015, 08:44:15 am »
indien Tan serieus investeerd in kvk staan we hier mooi te blinken.Met kvk Europa in zal gemakkelijker en goedkoper gaan dan met zijn andere ploegen.
Dit ziet er niet goed uit vr ons,dat is mijn mening


Zijn Cardiff city speelt in middenmoot 2e klasse.  Zijn
Sarajevo is ook geen vetten en hier in Belgie kennen we Lierse toch allemaal?  En zoals hij tukzot is kan hij het plots afbollen en daar sta je dan.  Kent blijkbaar niets van voetbal ook.  Bij Cardiff maakte hij van zijn oren waarom bepaalde spelers zo weinig scoren.  Hij had het tegen de verdedigers.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5748 Gepost op: mei 13, 2015, 08:57:05 am »
indien Tan serieus investeerd in kvk staan we hier mooi te blinken.Met kvk Europa in zal gemakkelijker en goedkoper gaan dan met zijn andere ploegen.
Dit ziet er niet goed uit vr ons,dat is mijn mening

Je bedoelt investeert neem ik aan ; zou kunnen maar wat wil die miljardenpipo in godbetert Kortrijk precies gaan verrichten ?  Volgens mij is ook die een netwerkje aan het opzetten waarin geleurd zal worden met spelers om meerwaarde te proberen cre?ren en/of wat centen een ander kleur te geven.
In ieder geval worden onze buren een speelbal van de willekeur van een rare vent.  Ik zou het hier niet graag zien gebeuren.  Het is nogal lichtzinnig om te geloven dat die rijke vreemde vogels een klein kluppie uit een verwaarloosbaar landje sportief de lucht gaan laten inschieten.  Overduidelijk dat daar meer achter schuilt.
Spijtig dat die laatste poging van H. niet gelukt is.  Raar dat dit pas nu aan de pers hun oren gekomen is want van in het begin dat de aandelen te koop stonden waren er al pogingen van Waregemse kant.
Zeer spijtig want het blijft een realiteit dat er eigenlijk maar plaats is voor 1 ploeg in 1e klasse in deze streek. Het zal dus voor altijd aanmodderen blijven helaas.

Vincent

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5749 Gepost op: mei 13, 2015, 09:07:27 am »
indien Tan serieus investeerd in kvk staan we hier mooi te blinken.Met kvk Europa in zal gemakkelijker en goedkoper gaan dan met zijn andere ploegen.
Dit ziet er niet goed uit vr ons,dat is mijn mening

Tja, Coucke en Duchatelet hebben ook geld te veel en kunnen eigenlijk probleemloos topploegen bouwen als ze dat echt zouden willen. Maar ze doen het niet. Met zijn mogelijkheden had Tan ook Cardiff al een vaste stek in de Premier League kunnen bezorgen maar hij doet het niet. En in Sarajevo kan het nu vermoedelijk toch ook niet zo moeilijk zijn om met zo'n enorm vermogen een ploeg naar de top te katapulteren. En toch is het nog niet gebeurd.

Dus ja, wat zijn zijn redenen om nu plots Kortrijk te kopen? Als het een uitstalraam of doorgeefluik voor spelers ('jonge talenten'?) moet worden, dan lijkt me dat toch niet het vrolijkste vooruitzicht (voorbeelden genoeg op dat vlak) voor Kortrijk zelf. Ik geloof ook nooit dat die Tan ook zomaar even een nieuw stadion gaat bouwen, zoals nu al onmiddellijk her en der weer wordt gesuggereerd. En een gemakkelijke manier om in Europa te geraken? De grote winst is enkel in de Champions League te halen maar wat zou hij niet moeten investeren in Kortrijk om daar te geraken (het budget zal vlotjes moeten verdubbelen, een nieuw stadion is dan wel een must, ...)? Om dan ??n keer 15 miljoen of zo binnen te halen? Dat zal echt niet opwegen tegen het bedrag dat hij er zal moeten tegenaan smijten, die balans kan volgens mij nooit positief zijn.

De toekomst zal het leren zeker?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5750 Gepost op: mei 13, 2015, 09:22:51 am »
Zijn Cardiff city speelt in middenmoot 2e klasse.  Zijn
Sarajevo is ook geen vetten en hier in Belgie kennen we Lierse toch allemaal?  En zoals hij tukzot is kan hij het plots afbollen en daar sta je dan.  Kent blijkbaar niets van voetbal ook.  Bij Cardiff maakte hij van zijn oren waarom bepaalde spelers zo weinig scoren.  Hij had het tegen de verdedigers.

 :D ;D :D ;D :D ;D

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5751 Gepost op: mei 13, 2015, 09:33:34 am »
:D ;D :D ;D :D ;D

Hij had het niet alleen over zijn verdedigers maar ook over zijn keeper...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5752 Gepost op: mei 13, 2015, 09:40:31 am »
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Cardiff_City_F.C.

Beetje leesvoer ivm de geschiedenis van Cardiff City en hun Maleisi?r.
Heeft de club schuldenvrij gemaakt en naar de Premier League gekregen, maar sindsdien gaat het bergaf.

Hun toptransfers die niet rendeerden, degradatie naar 2e klasse, enkele managers versleten, en uiteindelijk nog slechts 4.000 man in de tribune door het gefoefel met het logo en de kleuren. Heeft dus moeten zwichten voor de supporters. Supportersaantallen blijven echter ondermaats en de club haalde dit seizoen hun slechtste resultaat in 8 jaar.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5753 Gepost op: mei 13, 2015, 09:40:48 am »
bang afwachten wat het zal geven. maar het klinkt toch al beter dan een fusie met svzw of opgeslorpt worden door svzw.  jullie zullen het wellicht liever zien als opslorpen maar denk toch niet dat ze dat ze dat zomaar konden maken. indien bestuurders van svzw eigenaar werden dan zouden ze toch ook aan kortrijk een aantal toegevingen moeten doen teneinde toch een deel van de supporters te recupereren?  ge gaat toch geen 2 ? 3 miljoen investeren om dan gewoon te zeggen "van haha fuck you kvk supporters nu ben je eraan voor de moeite, ge bestaat niet meer blablabla"   essevee007 aka "de man die bezeten is door de toeschouwersaantallen op de veekaa" ziet het dan ook wat rooskleuring in dat er sowieso in dat geval niets ging veranderen bij svzw....   dat hij het spijtig vindt is dan ook te zot voor woorden.   

is het Tan enkel te doen om mindere spelers te stallen / een spelers carrousel op gang te brengen dan zijn we gescheten. als hij wil investeren in de ploeg / stadion dan kan het misschien wel positief zijn. het is misschien uitstel van executie maar zoals ik het nu inschat is hij toch (mede) verantwoordelijk voor het feit dat de veekaa momenteel nog bestaat en geen fusieploeg wordt met svzw / filiaal of hoe je het ook wil noemen.

klopt het dat de financi?le situatie bij svzw ook niet super is voor moment? kunnen jullie je voorstellen dat er toch een deel van het bestuur niet helemaal gerust is in de komst van Tan? (vandaar ook het lekker van het nieuws uit svzw hoek naar de pers toe?)

Tan heeft zijn verleden niet mee maar ik kan niet anders dan hem voorlopig het voordeel van de twijfel te geven.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5754 Gepost op: mei 13, 2015, 09:59:47 am »
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Cardiff_City_F.C.

Beetje leesvoer ivm de geschiedenis van Cardiff City en hun Maleisi?r.
Heeft de club schuldenvrij gemaakt en naar de Premier League gekregen, maar sindsdien gaat het bergaf.

Hun toptransfers die niet rendeerden, degradatie naar 2e klasse, enkele managers versleten, en uiteindelijk nog slechts 4.000 man in de tribune door het gefoefel met het logo en de kleuren. Heeft dus moeten zwichten voor de supporters. Supportersaantallen blijven echter ondermaats en de club haalde dit seizoen hun slechtste resultaat in 8 jaar.

Heeft een scouts buiten gezet en vervangen door een schilder?  WTF!? Zie sporza. 
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2015, 10:01:28 am door essevee007 »

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5755 Gepost op: mei 13, 2015, 10:21:44 am »
Tan heeft zijn verleden niet mee maar ik kan niet anders dan hem voorlopig het voordeel van de twijfel te geven.

Tis nu niet omdat het Kortrijk is, maar ik denk dat het voor Degryse kiezen was tussen de pest en de cholera.
Hij wilde van de club af en cashen, maar liever een zot die verder doet met de naam Kortrijk dan 'opgeslorpt' te worden door Essevee.

Er zal wel enige waarheid in de artikels staan die op Sporza verschijnen zeker..
Op termijn alles geregeld via vriendjespolitiek in de bestuurskamer en wss een vreemdelingenlegioen aan spelers die aan geen werkvergunning geraken om in Cardiff te gaan shotten of niet goed genoeg zijn.

Of dit kans op slagen heeft, ik vrees er toch wat voor eerlijk gezegd. Er zijn genoeg voorbeelden waar het alvast niet lukt.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5756 Gepost op: mei 13, 2015, 12:01:32 pm »
OVERNAME OF SAMENWERKING KV KORTRIJK NOOIT CONCRETE PISTE GEWEEST

Vandaag schrijft Het Nieuwsblad dat SV Zulte Waregem interesse zou hebben gehad in een overname van KV Kortrijk.
 
SV Zulte Waregem wil heel duidelijk stellen dat er inderdaad contact is geweest met de familie De Gryse over de uitbouw van een sterke Zuid-West-Vlaamse club. Maar al snel werd duidelijk dat er geen draagvlak was en een samenwerking geen concrete piste zou worden, ook rekening houdend met de verankering van Essevee met Waregem en Zulte. We wensen KV Kortrijk alle succes toe met deze overname en hun nieuwe uitdagingen.

Gepost op 13-05-2015

http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=950

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5757 Gepost op: mei 13, 2015, 02:33:47 pm »
Was eerder kvk opkopen en opslorpen.  Beste spelers gebruiken voor hier en gewoon kvk kwijt.  Dat gerucht die de ronde deed was blijkbaar een waarheid.  Er ging niets veranderen bij ons.  Naam en kleuren zouden dezelfde blijven en stamnummer en de plaats waar we spelen.  Enkel zou er van
Kvk geen sprake meer geweest zijn.  Spijtig dus.

zou op eerste zicht leuk zijn, een eeuwige rival gewoon opslorpen, en zo eigenlijk vernietigen, zou natuurlijk een enorme haat van de v??kaa supporters naar ons zijn ( terecht trouwens ) , en voor ons zou het enkele derbys minder zijn per seizoen :) maar zover komt het dus niet ...

ik vraag mij ook af waarom zulke vreemde buitelandse gasten zulke zaken doen . ..   enkele pompen dan wel enorme kapitalen in hun club (psg , Chelsea , ... ) om prestige te hebben, maar andere ploegen blijven inderdaad maar aanmodderen alhoewel hun voorzitters honderden miljoenen hebben .... lierse ging ondertussen al hoeveel keer champions leaugue gespeeld hebben ?

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5758 Gepost op: mei 13, 2015, 03:55:27 pm »
Zijn Cardiff city speelt in middenmoot 2e klasse.  Zijn
Sarajevo is ook geen vetten en hier in Belgie kennen we Lierse toch allemaal?  En zoals hij tukzot is kan hij het plots afbollen en daar sta je dan.  Kent blijkbaar niets van voetbal ook.  Bij Cardiff maakte hij van zijn oren waarom bepaalde spelers zo weinig scoren.  Hij had het tegen de verdedigers.

Zelfs over zijn keeper

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5759 Gepost op: mei 13, 2015, 04:34:11 pm »
Heb het al geschreven, ik gun Kortrijk niks, maar een opslorping(zowel bij Kortrijk als bij Waregem zijn de clubs gebonden aan hun ligging, dat staat in de statuten van beide clubs, enige mogelijkheid is dan opslorping en ene club in lagere divisie laten spelen, een fusie is juridisch uitgesloten, met dank aan de capriolen van PDC, want beide clubs moesten dat van hun respectievelijke steden in hun statuten opnemen) ging nooit lukken met een bod te doen van max 2.5 miljoen.  Daarbij, het is toch veel leuker dat die derby's blijven bestaan.  Ik zou er een heel slecht gevoel aan overhouden indien wij KVK zouden opslorpen en zo die club, die ik niks gun, kapot zouden maken, het is misschien contradictorisch maar het is zoals ik erover denk.
Voor Tan is 5 miljoen blijkbaar niet al teveel, ik weet niet wat de bedoeling is van die gast, maar als die geruchten waar zijn ivm zijn gokkantoor dan gaan we hier nog wat meemaken, ofwel laat men dit toe en is dit het paard van Troje en gaan we nog meer bizarre doelpunten,kaarten,afgekeurde goals en rare uitslagen zien ofwel gaat de politiek zich bemoeien en kan men die overname alsnog terugschroeven.