Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924909 keer)

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5780 Gepost op: mei 21, 2015, 11:42:33 am »
Pure speculatie. Niemand die het weet.  Voor hetzelfde geld zet die vent een complex voor 20 000 man, verdrievoudigt hij hun budget en zet hij gans de streek een neus.
Klopt. Daarom dat 't onmogelijk is om daarom nu al conclusies te trekken. Ik vermoed dat alles binnen x-aantal maanden wel duidelijk wordt.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.669
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5781 Gepost op: mei 21, 2015, 12:39:52 pm »
Ik zou als KVK-supporter er niet gerust in zijn, maar als Essevee-supporter ben ik er ook niet echt gerust in.  Zoals Trudo Dejonghe zegt, voorbeelden genoeg waar het faliekant uitdraaide, neem daar Lens en in een verder verleden ook bv Grenoble bij(Japanse investeerders) die eerst snel naar 1ste kwamen maar ook snel terug verdwenen, maar je weet maar nooit.
Ik snap die supporters van KVK niet, zitten op de kap van Vanderhaege maar zouden beter Degrijse-familie wraken, hadden toch beloofd om niet aan buitenlandse investeerders te verkopen?  De ronde doet dat er een bod was van 3 miljoen van een Belgische investeerder(niet Huyzentruit) maar ze toch kiezen voor die 5 miljoen, ze kiezen dus echt wel voor het geld en geven geen moer over wat er met de club zal gebeuren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5782 Gepost op: mei 21, 2015, 12:57:50 pm »
Ik zou als KVK-supporter er niet gerust in zijn, maar als Essevee-supporter ben ik er ook niet echt gerust in.  Zoals Trudo Dejonghe zegt, voorbeelden genoeg waar het faliekant uitdraaide, neem daar Lens en in een verder verleden ook bv Grenoble bij(Japanse investeerders) die eerst snel naar 1ste kwamen maar ook snel terug verdwenen, maar je weet maar nooit.

Om eerlijk te zijn, ben er ook niet gerust in. Er is tegenwoordig maar zeer weinig plek meer in PO1.
We gaan onze tenen mogen uitkuisen volgend jaar.

Ik snap die supporters van KVK niet, zitten op de kap van Vanderhaege maar zouden beter Degrijse-familie wraken, hadden toch beloofd om niet aan buitenlandse investeerders te verkopen?  De ronde doet dat er een bod was van 3 miljoen van een Belgische investeerder(niet Huyzentruit) maar ze toch kiezen voor die 5 miljoen, ze kiezen dus echt wel voor het geld en geven geen moer over wat er met de club zal gebeuren.

3 miljoen krijgen voor je bedrijf of 5 miljoen - wat zou jij (vraag voor iedereen) kiezen?
Dat is een verschil van +80.000.000BEF voor de mensen die niet goed beseffen om welk geld het gaat. Dat zijn ~6 mooie huizen die maandelijks 600-800 tot 1.200? huur kunnen opbrengen.
Ik denk dat weinig mensen hun been stijf zouden houden als het voorstel zwart op wit voor hun neus zou liggen, ondanks eerdere beloftes.

Volgens mij was er zogoed als GEEN (lees: weinig) interesse, en was het kiezen tussen braderen of principes naast je neerleggen en goed cashen. Belgische investeerders gaven een lage prijs (en hadden ook geen motivatie om hoger te gaan gezien de geringe interesse) tot plots een gekke Aziaat langskwam en met de flappen wuifde. Wetende dat de Degrijse-familie geen interesse had in voetbal...
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2015, 12:59:34 pm door Frederik »

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5783 Gepost op: mei 21, 2015, 01:21:37 pm »
Om eerlijk te zijn, ben er ook niet gerust in. Er is tegenwoordig maar zeer weinig plek meer in PO1.
We gaan onze tenen mogen uitkuisen volgend jaar.

AUB vergeet die PO1 ! De eerstvolgende jaren zijn er zowat 10 ploegen met een groter budget.  En  laat daar den Antwerp volgend jaar nog eens bijkomen. Ambitie moet zijn : degradatiezorgen vermijden en mee proberen draaien in de middenmoot.  En wie weet valt dat 6e plekske ooit nog eens binnen het bereik van Essevee !!
Voor meer zijn er maar 2 oplossingen.  De eerste werd hier recent nog eens afgeschoten (nadat in het verleden al vele pogingen werden ondernomen maar door o a kortzichtigheid, kleinburgerlijkheid, dorpspolitiek etc werd tegengehouden).  Voor de 2de moet je boven je stand gaan leven. En we weten wat de gevolgen daar kunnen van zijn.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5784 Gepost op: mei 21, 2015, 01:38:53 pm »
Ik zou als KVK-supporter er niet gerust in zijn, maar als Essevee-supporter ben ik er ook niet echt gerust in.  Zoals Trudo Dejonghe zegt, voorbeelden genoeg waar het faliekant uitdraaide, neem daar Lens en in een verder verleden ook bv Grenoble bij(Japanse investeerders) die eerst snel naar 1ste kwamen maar ook snel terug verdwenen, maar je weet maar nooit.
Ik snap die supporters van KVK niet, zitten op de kap van Vanderhaege maar zouden beter Degrijse-familie wraken, hadden toch beloofd om niet aan buitenlandse investeerders te verkopen?  De ronde doet dat er een bod was van 3 miljoen van een Belgische investeerder(niet Huyzentruit) maar ze toch kiezen voor die 5 miljoen, ze kiezen dus echt wel voor het geld en geven geen moer over wat er met de club zal gebeuren.


ben er helemaal niet gerust op. t was wellicht kiezen tussen nu sterven (bij overname / opslorping / fusie met svzw) of binnen een paar jaar.   misschien tegen die tijd een andere hobby zoeken :(

vanavond nog eens goed boe roepen op judas en afgaan tegen anderlecht en het thuisseizoen zit er weer op

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5785 Gepost op: mei 21, 2015, 01:40:59 pm »
Pure speculatie. Niemand die het weet.  Voor hetzelfde geld zet die vent een complex voor 20 000 man, verdrievoudigt hij hun budget en zet hij gans de streek een neus.

Een man uit Maleisi? (met een verleden en een heden in de gokwereld) die zich letterlijk ?lke club ter wereld kan kopen, in ??nder welk land, in ??nder welke competitie, kiest voor middenmoters in Sarajevo, Wales en Belgi?.

Is er werkelijk ??n iemand (bij Kortrijk of elders) die gelooft dat deze man het beste voor heeft met deze clubs, en dus ook Kortrijk? Dat hij ze koopt om ze beter te maken? Om de supporters een prachtige toekomst te bieden?

Je hebt na?ef en je hebt, wel... heel na?ef.




(Akkoord met je andere post: 't is ofwel je ziel verkopen of voort doen met wat je hebt, en dat is niet zo veel)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.669
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5786 Gepost op: mei 21, 2015, 02:17:52 pm »

ben er helemaal niet gerust op. t was wellicht kiezen tussen nu sterven (bij overname / opslorping / fusie met svzw) of binnen een paar jaar.   misschien tegen die tijd een andere hobby zoeken :(

vanavond nog eens goed boe roepen op judas en afgaan tegen anderlecht en het thuisseizoen zit er weer op
En als supporter sta je er 'machteloos' naar te kijken,maar onderschat de 'vox populi' niet, wij hebben PDC buiten gekregen(ook omdat hij de club niet echt in handen had)bij jullie is het al te laat, bezit 80% van de club als ik het goed voorheb(wie heeft die 20 %?  Stad Kortrijk?)
Ik snap echt niet dat er zo weinig tegenwind van de supporters komt bij jullie,ook Stad Kortrijk is gelijk niet betrokken,vreemd, tenzij er heel veel garanties zijn van dienen Tan (die hij waarschijnlijk wanneer het hem goed uitkomt in de prullenmand smijt).

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.669
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5787 Gepost op: mei 21, 2015, 02:24:10 pm »
Om eerlijk te zijn, ben er ook niet gerust in. Er is tegenwoordig maar zeer weinig plek meer in PO1.
We gaan onze tenen mogen uitkuisen volgend jaar.

3 miljoen krijgen voor je bedrijf of 5 miljoen - wat zou jij (vraag voor iedereen) kiezen?
Dat is een verschil van +80.000.000BEF voor de mensen die niet goed beseffen om welk geld het gaat. Dat zijn ~6 mooie huizen die maandelijks 600-800 tot 1.200? huur kunnen opbrengen.
Ik denk dat weinig mensen hun been stijf zouden houden als het voorstel zwart op wit voor hun neus zou liggen, ondanks eerdere beloftes.

Volgens mij was er zogoed als GEEN (lees: weinig) interesse, en was het kiezen tussen braderen of principes naast je neerleggen en goed cashen. Belgische investeerders gaven een lage prijs (en hadden ook geen motivatie om hoger te gaan gezien de geringe interesse) tot plots een gekke Aziaat langskwam en met de flappen wuifde. Wetende dat de Degrijse-familie geen interesse had in voetbal...
Ja, het is niet abnormaal dat je het hoogste bod kiest, maar is dit niet hetzelfde als wat Yves doet?  Waarom dan Yves op de korrel nemen en familie Degrijse niet?  In ieder geval, Jean-Marc Degrijse draait zich om in zijn graf!!!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5788 Gepost op: mei 21, 2015, 02:28:56 pm »
AUB vergeet die PO1 ! De eerstvolgende jaren zijn er zowat 10 ploegen met een groter budget.  En  laat daar den Antwerp volgend jaar nog eens bijkomen. Ambitie moet zijn : degradatiezorgen vermijden en mee proberen draaien in de middenmoot.  En wie weet valt dat 6e plekske ooit nog eens binnen het bereik van Essevee !!
Voor meer zijn er maar 2 oplossingen.  De eerste werd hier recent nog eens afgeschoten (nadat in het verleden al vele pogingen werden ondernomen maar door o a kortzichtigheid, kleinburgerlijkheid, dorpspolitiek etc werd tegengehouden).  Voor de 2de moet je boven je stand gaan leven. En we weten wat de gevolgen daar kunnen van zijn.

Akkoord, misschien heb ik me fout uitgedrukt.
Heb al meermaals geschreven wat mijn verwachtingen van Essevee zijn. Zoek het maar es op.
budget +stand +competitie

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5789 Gepost op: mei 21, 2015, 02:33:30 pm »
Ja, het is niet abnormaal dat je het hoogste bod kiest, maar is dit niet hetzelfde als wat Yves doet?  Waarom dan Yves op de korrel nemen en familie Degrijse niet?  In ieder geval, Jean-Marc Degrijse draait zich om in zijn graf!!!

Yves wist volgens mij wat er aan te komen zat, en kon zich verbeteren.
De familie Degrijse koos voor het geld, niet onbegrijpelijk wetende dat ze geen interesse hadden.
Sta je als supporter helaas machteloos tegen.

Als morgen een groot Amerikaans concern uw baas zijn kleine bedrijfje wil opkopen en bijna het dubbele van de huidige marktwaarde wil dokken, dan zal jij uw baas ook niet meer kunnen overtuigen vrees ik.



Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5790 Gepost op: mei 21, 2015, 05:54:38 pm »
Trudo Dejonghe op de site van Sportmagazine vandaag:

Wat er nu bij KV Kortrijk gebeurt, is: het infuus wordt aangelegd'

De thuiswedstrijd tegen Anderlecht van vanavond staat voor KV Kortrijk in het teken van de komst Vincent Tan naar het Guldensporenstadion. Sporteconoom Trudo Dejonghe uit zijn twijfels bij de overname van de club door de Maleisische miljardair.

'Wat er nu bij KV Kortrijk gebeurt, is: het infuus wordt aangelegd'


'Omdat ik nog niet veel goede voorbeelden van een dergelijk systeem zag', zegt Trudo Dejonghe. 'Als ik zie wat er in Lierse is gebeurd, en in Eupen, Vis?, Tubize, White Star Brussels ... dan denk ik niet dat dit de oplossing is voor het Belgisch voetbal. In Nederland zijn ADO Den Haag en Vitesse ook niet echt goede voorbeelden, in Zwitserland is Neuchatel moeten stoppen, en in Engeland is het met Portsmouth fout gelopen.'

'Hopelijk krijg ik ongelijk. Maar in het slechtste geval zie ik Kortrijk een tweede Lierse worden: een vreemdelingenlegioen. Want in Belgi? kan alles en dan wordt het soms een klucht.'

Ik hoop voor de club en voor het Belgisch voetbal dat ik mij vergis.
Trudo Dejonghe
'Die Tan bezit al Cardiff City, maar in Engeland kun je niet zomaar spelers binnenbrengen. De voorwaarden zijn er z??r streng. En in Nederland bijvoorbeeld moet je een speler die niet uit de Europese Unie komt 350.000 euro betalen. In Belgi? is er geen beperking op het aantal niet-EU-spelers ?n moet je die ook maar 80.000 euro of zo betalen. Dat is h??l weinig. Voor anderhalf miljoen euro heb je al een ploeg plus wisselspelers. Dan haal je spelers uit de Balkan, uit Afrika of uit Zuid-Amerika en probeer je die te verkopen met winst. Ik vrees dat het in Kortrijk een beetje een dergelijk systeem wordt.'
'Die mannen zoeken ook altijd zwakkere ploegen - Eupen, Tubize, Brussels, ... Het voetbal op zich interesseert hen niet zo, het gaat gewoon om een soort doorverkoopsysteem. Maged Samy sprak wel van kampioen worden toen hij aankwam, maar als dat er ooit van komt, zal het in tweede zijn.' 'Het geld dat zogezegd wordt ge?nvesteerd, blijken vaak leningen te zijn en zo stapel je de schulden op en word je nog meer afhankelijk van zo 'n man. Als die dan stopt, is het helemaal gedaan. En: dat blijft nooit duren.'

'Wat er nu bij Kortrijk gebeurt, is: het infuus wordt aangelegd. Eigenlijk wordt het oude, traditionele KVK begraven. Ik vind dat erg voor die fans die daar in weer en wind staan, ik vrees voor de gevolgen voor de eigen jeugd en ik vrees dat de ziel uit de club zal verdwijnen. In het begin wordt meestal gezegd dat de raad van bestuur mag blijven, maar hoeveel blijven er bij Lierse nog over en wie heeft het daar voor het zeggen?'

'Ik verwacht dat er bij KV Kortrijk een vazal van die Tan zal binnengebracht worden, een vazal van een makelaar ook, en dan begint het. Maar ik herhaal: ik hoop voor de club en voor het Belgisch voetbal dat ik mij vergis.'

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5791 Gepost op: mei 21, 2015, 05:58:47 pm »

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5793 Gepost op: mei 21, 2015, 07:55:04 pm »
Stadion komt er
en zal wa zakgeld investeren in de club
1% van zijn totaal vermogen van 1.1miljard?
das zo een 11m?....

ongerust zijn als vk supporter moet ge dan ni zijn
als West Vlaamse ploeg wel, na KVO heeft ook KVK zijn
verzekering op degradatie. Alst mis gaat 2-3 spelers halen
geen probleem...

Zou ier in Waregem toch ook graag ne suiker nonkel zien landen

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5794 Gepost op: mei 21, 2015, 08:38:59 pm »
Tan ontvouwt zijn plannen: "Misschien spelers uitwisselen met Cardiff"
21/05/15 - 19u43  Bron: KV Kortrijk official

Dik twee uur voor de laatste thuiswedstrijd van KV Kortrijk tegen Anderlecht gaf nieuwe eigenaar Vincent Tan een persconferentie. De steenrijke Maleisische zakenman drukte de fans van KVK op het hart dat hij geen paleisrevolutie wil ontketenen. Een opluchting voor de rood-witte aanhang, die toch wat ongerust was. Wat wil de 63-jarige Tan dan wel? Hij wil dat 'De Kerels' een ambitieuze eersteklasser blijven en heeft vooral ook oog voor binding met de stad en de regio.

Tan wil geen ingrijpende wijzigingen aanbrengen in de dagelijkse werking. Het huidige bestuur mag dus verder zijn ding blijven doen, maar krijgt wel de hulp van zijn mannetje Ken Choo. Er zullen ook nog enkele andere acolieten van de Maleisi?r hun opwachting maken.

Goede connecties in Engeland
Een vraag die op ieder lippen brandde: zal er samengewerkt worden met andere clubs uit zijn netwerk? Het Welshe Cardiff City bijvoorbeeld. "Misschien wisselen we wel wat spelers uit, dat kan. Maar dat zal niet zomaar gebeuren. Ik wil vooral de huidige kern behouden. Als er natuurlijk belangrijke spelers zijn die dromen van een Engels avontuur kan er iets geregeld worden. Met Cardiff eventueel, of met andere clus. Met mijn goede contacten kan dat."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/2332349/2015/05/21/Tan-ontvouwt-zijn-plannen-Misschien-spelers-uitwisselen-met-Cardiff.dhtml

Vincent

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5795 Gepost op: mei 21, 2015, 09:34:15 pm »
Stadion komt er
en zal wa zakgeld investeren in de club
1% van zijn totaal vermogen van 1.1miljard?
das zo een 11m?....

ongerust zijn als vk supporter moet ge dan ni zijn
als West Vlaamse ploeg wel, na KVO heeft ook KVK zijn
verzekering op degradatie. Alst mis gaat 2-3 spelers halen
geen probleem...

Zou ier in Waregem toch ook graag ne suiker nonkel zien landen

Jaja, en het huidige bestuur mag zijn ding blijven doen maar krijgt wel al een waakhond mee (en er zijn er nog op komst). En dat de mogelijkheid van een stadion op strategische wijze moest vermeld worden, dat kon je toch ook wel vooraf bedenken. Eerst zien en dan geloven hoor. Zijn uitspraak dat wie hen 'bedriegt' (hij zal wel bedoelen: wie uit de pas loopt) meteen ontslagen wordt, daar zou ik als huidige KVK-medewerker toch ook al twee keer over nadenken.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5796 Gepost op: mei 21, 2015, 10:08:41 pm »
Ik zou niet graag in kvk hn schoenen staan, maar als die miljardair investeerd in een stadion, wat voor hem peanuts is, zal kvk stappen vooruit zetten, terwijl,ze anders ter plaatse blijven trappelen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5797 Gepost op: mei 21, 2015, 11:00:45 pm »
Jaja, en het huidige bestuur mag zijn ding blijven doen maar krijgt wel al een waakhond mee (en er zijn er nog op komst). En dat de mogelijkheid van een stadion op strategische wijze moest vermeld worden, dat kon je toch ook wel vooraf bedenken. Eerst zien en dan geloven hoor. Zijn uitspraak dat wie hen 'bedriegt' (hij zal wel bedoelen: wie uit de pas loopt) meteen ontslagen wordt, daar zou ik als huidige KVK-medewerker toch ook al twee keer over nadenken.
. En zoals bij Cardiff de hoofdscout zijn ontslag gaf en hem verlangde door zijn schilder en vriend van zijn zoon.  Zo iets klinkt alleszins de moeite.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5798 Gepost op: mei 21, 2015, 11:18:57 pm »
Iets meer info ...

Vincent Tan belooft ?geen gekke dingen? te doen met KV Kortrijk
Vandaag om 23u01 Bron: BELGA

Enkele uren voor de aftrap van de wedstrijd op de negende speeldag in Play-off I tussen KV Kortrijk en regerend landskampioen RSC Anderlecht heeft kersvers Kortrijk-eigenaar Vincent Tan donderdag toelichting gegeven bij zijn overname van de club. ?We willen doorgaan op de ingeslagen weg en hopelijk kunnen we KV Kortrijk in de toekomst zo nog meer succes bezorgen?, vertelde Tan.


Medio mei nam de Maleisische miljardair de aandelen van de familie De Gryse voor een niet nader genoemd bedrag over. Volgens enkele Belgische kranten zou Tan vijf miljoen euro op tafel gelegd hebben om de club over te nemen.

?We zijn tevreden dat we snel een akkoord gevonden hebben met de vorige aandeelhouders. Deze club is fantastisch: ze hebben een goed bestuur dat uitstekend werk levert. Er zijn geen te dure contracten, waardoor het budget onder controle blijft. We willen die stabiliteit voortzetten en hopelijk kunnen we KVK nog meer succes bezorgen, in samenwerking met het huidige bestuur. Er zullen weinig veranderingen zijn: ik heb aan alle bestuursleden en aan de CEO gevraagd om aan boord te blijven. Momenteel bespreken we met hen een aantal idee?n en projecten in verband met de toekomst van de club?, aldus de 63-jarige Tan.

Nieuw stadion?

Voor de Maleisi?r is KV Kortrijk al de vierde investering in de voetbalwereld. ?We willen enkel op een duurzame manier investeren in de club. In Cardiff heb ik veel geld ge?nvesteerd, maar de manager deed er vooral zaken mee die volgens mij niet door de beugel konden. Uit die ervaring heb ik veel geleerd. Na onze komst promoveerde de club voor het eerst in 51 jaar naar de Premier League, waar we ons spijtig genoeg maar ??n seizoen konden handhaven. Als volgende investering kocht ik in Bosni?-Herzegovina FK Sarajevo. Ook een succesvolle overname, want dit seizoen maken we zelfs nog kans op de titel. Tot slot investeerde ik samen met twee anderen ook nog in een nieuwe voetbalploeg in Los Angeles.?

Vincent Tan heeft in Kortrijk intussen het Guldensporenstadion bezocht en is tot de vaststelling gekomen dat het bijna zeventig jaar oude stadion niet meer voldoet aan de noden van de moderne voetbalsupporters. ?We bekijken de mogelijkheid om te investeren in een nieuw stadion, maar eerst moeten we samenzitten met het stadsbestuur en potenti?le investeerders. Met een nieuw stadion trekken we hopelijk meer supporters aan en zo kan de club groeien. We gaan hier echter geen gekke dingen doen en met het geld beginnen te strooien.?

Niet onbesproken...

Er is de voorbije weken al heel wat inkt gevloeid over de overname van Veekaa door de excentrieke miljardair. Een deel van de supporters kwam in opstand en onder meer Europees Parlementslid Ivo Belet (CD&V) plaatste vraagtekens bij de komst van de Maleisi?r. Tan was immers vroeger eigenaar van een gokbedrijf en vergaarde dus een deel van zijn kapitaal in de gokindustrie.

De Kortrijkse burgemeester Vincent Van Quickenborne (Open VLD) counterde meteen door te stellen dat er helemaal geen bewijzen zijn van manipulatie en dat de Maleisi?r met de beste bedoelingen naar Belgi? is gekomen. Heel wat waarnemers vrezen dan weer dat de sympathieke West-Vlaamse provincieploeg - de laatste zes seizoenen bovendien drie keer in Play-off I - gebruikt zal worden als uitstalraam voor spelers uit een voetbalnetwerk, net zoals eerder al bij heel wat andere Belgische clubs is gebeurd.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150521_01693324

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5799 Gepost op: mei 22, 2015, 12:07:21 pm »
Stadion komt er
en zal wa zakgeld investeren in de club
1% van zijn totaal vermogen van 1.1miljard?
das zo een 11m?....

ongerust zijn als vk supporter moet ge dan ni zijn
als West Vlaamse ploeg wel, na KVO heeft ook KVK zijn
verzekering op degradatie. Alst mis gaat 2-3 spelers halen
geen probleem...

Zou ier in Waregem toch ook graag ne suiker nonkel zien landen

K?n je toch niet menen, dit? Hoe kortzichtig sommige mensen toch zijn. Nu ja, er waren er hier
die Decuyper hadden binnengehaald (ook al wou dat zeggen in Antwerpen spelen) omdat ze geloofden in de fabeltjes van Champions League binnen X-aantal jaar. In Lierse hebben ze dat ook al eens gehoord vijf jaar geleden. Die club is op sterven na dood.

Je club valt in handen van een knotsgekke man uit Maleisi? die niks van voetbal kent.
Eventueel op korte termijn eens een degelijke speler of twee (overgebracht uit Wales of Sarajevo), en een goed seizoen, ja.
Op lange termijn is dit sowieso het einde van KV Kortrijk, dat weet het kleinste kind.
Trekt die man zich terug dan is het game over. Voorbeelden genoeg in Europa.

Met Tan zijn gokverleden/heden is het trouwens nog opletten voor een nieuw schandaal.
Zo'n mensen kiezen ?cht niet KV Kortrijk omwille van de kleuren of de leuke staantribune. Ze kiezen zwakke, kleine clubs in zwakke, kleine competities om er dan hun voordeel uit te halen. Via mensenhandel, gokken, enzovoort.

Geef het vijf jaar en we praten nog eens.