Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924909 keer)

0 leden en 50 gasten bekijken dit topic.

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5940 Gepost op: augustus 13, 2015, 03:14:53 pm »
Het was nu echt wel niet moeilijk om te voorspellen dat het voor beide aangehaalde ploegen sowieso wat minder ging zijn dan de vorige seizoenen gezien het vertrek van hun coaches en sterkhouders...
Bij Lokeren zie ik het nog wel goed komen met de overgebleven kwaliteit en zie ik hen een rustig seizoen in de middenmoot draaien (alhoewel ik nog steeds grote twijfels heb over de kwaliteiten van Bobke Peeters als coach...).
Bij de veekaa daaentegen vrees ik (alhoewel...) dat ze echt wel nog een aantal serieuze versterkingen zullen moeten binnenhalen of het wordt een seizoentje onderin tegen de degradatie vechten...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5941 Gepost op: augustus 14, 2015, 10:02:48 am »
Tja, vorig jaar was het exact hetzelfde met Zulte Waregem h?. Die persratten zien dat ook wel dat het mogelijks minder goed gaat gaan dan vorig jaar en dan proberen ze dat nog wat erger te maken.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5942 Gepost op: augustus 14, 2015, 11:14:00 am »
Tja, vorig jaar was het exact hetzelfde met Zulte Waregem h?. Die persratten zien dat ook wel dat het mogelijks minder goed gaat gaan dan vorig jaar en dan proberen ze dat nog wat erger te maken.

Al hebben ze nooit via de voorzitter aan de poten van Dury zitten zagen. (mss wetende dat Dury buiten smijten toch geen optie/niet betaalbaar was)

Vandaag alweer een artikel, Confrontatie Lambrecht - Peeters over die Abdurahimi.

Een mogelijke jackpot volgens Lambrecht, maar zit zelfs niet meer in de ruime selectie van Peeters.
Tzal daar rap prijs zijn als de resultaten niet snel volgen.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5943 Gepost op: augustus 14, 2015, 11:21:54 am »
ja, Lokeren en Kortrijk worden idd gezocht door de pers.
De v?ka wordt met fluwelen handschoentjes aangepakt in de pers.
Zeker al die jaren al ondanks een patattenveld, beenhouwersploeg, ... ook de aandelenovergang werd op den duur als sympathiek aanzien, het gedrag van de supporters wordt vanuit brussel zelfs getolereerd als "indrukwekkende" thuisaanhang....
Wij daarentegen worden ondanks ons verdienste : geafficheerd als betonploeg wanneer we verdedigen, compleet genegeerd bvb in extra time (blijkbaar staan stvv en oostende dus boven ons - mss dankzij menig gekleurd vrt reporter) , smalend gedaan over ons bestuur en Dury, de live commentaar bij wedstrijden,....
(even zwart-wit gesteld)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5944 Gepost op: augustus 14, 2015, 01:37:08 pm »
zou walem trouwens al een babysitter hebben gevonden voor vanavond of neemt hij zijne kleine mee op de bank? dat is DE vraag van de speeldag  :)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5945 Gepost op: augustus 21, 2015, 04:01:39 pm »
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2015-08-21/vincent-tan-is-druk-bezig-met-stadionplannen-van-kv-kortrijk

benieuwd of dit plan ook eventjes meer dan 2 jaar door de administratieve molen draait.... 

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5946 Gepost op: augustus 21, 2015, 05:19:58 pm »
Alleen jammer dat het voetbal niet leeft in het grote Kortrijk. Zelfs als ze play-off 1 spelen, zelfs als ze meedoen voor Europees voetbal.


Vincent

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5947 Gepost op: augustus 21, 2015, 10:46:31 pm »
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2015-08-21/vincent-tan-is-druk-bezig-met-stadionplannen-van-kv-kortrijk

benieuwd of dit plan ook eventjes meer dan 2 jaar door de administratieve molen draait....

En wat staat er in dat artikel dat al niet -tig keer herhaald is? Ik maak me daar nu eens nul komma nul zorgen over.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5948 Gepost op: augustus 29, 2015, 10:09:15 am »
Citaat

Maleisisch realisme: de bescheiden stadionplannen van KV Kortrijk

Sinds de club in handen is van de Maleisische zakenman Vincent Tan, is er al veel gebeurd bij KV Kortrijk. De fans dromen ondertussen van meer - een nieuw stadion bijvoorbeeld. De Maleisi?rs temperen het enthousiasme.

Op een tweede Ghelamco Arena met 20.000 zitjes hoeven de fans alvast niet te rekenen. In Het Laatste Nieuws legt managing director Ken Choo uit dat er wel degelijk stadionplannen zijn, maar dat die bescheiden blijven.

"De capaciteit van het huidige stadion bedraagt 9.500", aldus Choo. "De laatste seizoenen bedroeg het gemiddeld aantal toeschouwers 7.000. Pas als de fanbasis groeit tot 10-15.000 heeft het zin om een nieuw stadion te bouwen."

Choo pleit voor realisme. "Het zou niet slim zijn om 20 tot 30 miljoen uit te geven voor een stadion dat maar voor de helft gevuld is. Dan liever het gezellige Guldensporenstadion waar je de spelers haast kunt raken."

Hoewel het stadsbestuur al gronden ter beschikking heeft gesteld voor de bouw van een nieuwe tempel, en de fans dromen van een nieuw stadion over 3 jaar, ziet Choo meer heil in een vernieuwing van het huidige Guldensporenstadion.

"We zouden een bijkomende ring kunnen bouwen aan de tribune overkant. Daarvoor zouden we 1,5 miljoen kunnen voorzien", besluit de managing director.

http://www.nr10.be/nieuws/maleisisch-realisme-de-bescheiden-stadionplannen-van-kv-kortrijk

Een klare kijk op de zaken hebben ze precies wel die mannen  ;D

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.669
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5949 Gepost op: augustus 29, 2015, 11:45:40 am »
Ik vraag mij nog altijd af waarom die gasten KVK kochten?  Veel doen ze voorlopig niet, er is ook geen verschuiving van spelers tussen de verschillende clubs van Tan,mijn vraag blijft open,wat is zijn bedoeling met Kvk?

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5950 Gepost op: augustus 29, 2015, 12:18:31 pm »
Was een opportuniteit ?.
Vergeet niet dat ze deze zomer goed gecasht hebben (verkoop Santini, Chevalier, ... ) dus ze zullen mooie winst gemaakt hebben.
Net zoals Duchatelet Standard kocht en al de sterspelers verkocht zonder meteen weer grote investeringen te doen.

Op lange termijn moet Cardiff naar de Premier League en zal Kortrijk niet meer dan een 'feeder-club' worden.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5951 Gepost op: augustus 30, 2015, 04:08:24 pm »
het is toch al jaren geweten dat het voetbal daar geen volk trekt . 7500 man voor zo een "stad" + omgeving waaruit ze nog kunnen recruteren (kanten van harelbeke - wevelgem - menen - gullegem etc ) .

waarom dan inderdaad tientallen miljoenen daarin investeren ? het is de bedoeling er iets uit te kunnen halen ook h? als ze het later weer afbollen.

in lierse is daar ook eens eens ne egyptische zot komen champions league dromen verkopen ... zie waar ze nu staan ...

 

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5952 Gepost op: september 03, 2015, 04:15:44 pm »
het is toch al jaren geweten dat het voetbal daar geen volk trekt . 7500 man voor zo een "stad" + omgeving waaruit ze nog kunnen recruteren (kanten van harelbeke - wevelgem - menen - gullegem etc ) .

waarom dan inderdaad tientallen miljoenen daarin investeren ? het is de bedoeling er iets uit te kunnen halen ook h? als ze het later weer afbollen.

in lierse is daar ook eens eens ne egyptische zot komen champions league dromen verkopen ... zie waar ze nu staan ...

 

Idd onbegrijpelijk dat een dubbel zo grote stad in een mooie affiche op zijn minst een 1000 man minder trekt dan essevee in een gewone match en dat na een rampjaar bij ons en voor hen een topjaar en beste jaar ooit (alhoewel ik het verre van top vond).  Met ons nieuw stadion zullen we zeker op zijn minst een 3000 man meer trekken.  Laat ze terug een minder seizoen spelen en ze spelen terug voor hen aantal waar ze ieder jaar voor spelen en dat is een 6000 man.  Op verplaatsing in de playoffs kregen ze met veel moeite 400-500 man mee naar Brugge.  Het leeft er niet.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5953 Gepost op: september 04, 2015, 09:34:00 am »
tot enkele jaren geleden kon je in Gent toch ook niet spreken van een volkstoeloop...
hoeveel supporters zaten toen GBA in eerste speelde de laatste 2 jaar in de tribune??!. als ik dat zo bekijk leeft het voetbal qua steden nog het meest in Brugge en Mechelen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5954 Gepost op: september 04, 2015, 11:04:46 am »
Ik herinner me een of ander onderzoek waarbij Genk en Waregem, als ik me niet vergis, het meeste voetbalfans aantrokken kijkend naar het aantal inwoners van die steden.

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5955 Gepost op: september 04, 2015, 03:10:11 pm »
tot enkele jaren geleden kon je in Gent toch ook niet spreken van een volkstoeloop...
hoeveel supporters zaten toen GBA in eerste speelde de laatste 2 jaar in de tribune??!. als ik dat zo bekijk leeft het voetbal qua steden nog het meest in Brugge en Mechelen.

voetbal leeft niet in brugge, er zijn wel veel supporters voor klup brugge, maar die komen voor een groot deel  uit de rest van vlaanderen!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5956 Gepost op: september 07, 2015, 09:55:21 am »
heb verschillende jaren op school gezeten in Brugge...geloof me

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5957 Gepost op: september 10, 2015, 11:13:36 am »
10 september 2015
Een medewerker van KV Kortrijk beleefde woensdagmorgen de schrik van zijn leven. Een verwarde man richtte een luchtdrukpistool op hem vanuit de staantribune. Gelukkig zonder erge gevolgen.
?Ik schrok me dood?, zegt de medewerker aan Het Laatste Nieuws. ?Blijkbaar was er een probleem ter hoogte van de tribune. Toen ik ging kijken, richtte een man ineens een pistool naar mij.?
?Hij stond in de staantribune, had een zwarte trui aan en een kap over zijn hoofd. Hij brabbelde ook onverstaanbare taal, ik had wel meteen door dat die man niet helemaal in orde was.?
Niet veel later slaagde de politie erin om de man in te rekenen. Hij zit momenteel in de cel. Het gaat om een verwarde man, zonder kwade bedoelingen.


Verward - brabbeltaal - overstaanbaar - niet helemal in orde..... tjah een typische vk-supporter dus !  Weer eentje minder volgende thuismatch dus.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5958 Gepost op: september 10, 2015, 04:08:17 pm »
10 september 2015
Een medewerker van KV Kortrijk beleefde woensdagmorgen de schrik van zijn leven. Een verwarde man richtte een luchtdrukpistool op hem vanuit de staantribune. Gelukkig zonder erge gevolgen.
?Ik schrok me dood?, zegt de medewerker aan Het Laatste Nieuws. ?Blijkbaar was er een probleem ter hoogte van de tribune. Toen ik ging kijken, richtte een man ineens een pistool naar mij.?
?Hij stond in de staantribune, had een zwarte trui aan en een kap over zijn hoofd. Hij brabbelde ook onverstaanbare taal, ik had wel meteen door dat die man niet helemaal in orde was.?
Niet veel later slaagde de politie erin om de man in te rekenen. Hij zit momenteel in de cel. Het gaat om een verwarde man, zonder kwade bedoelingen.


Verward - brabbeltaal - overstaanbaar - niet helemal in orde..... tjah een typische vk-supporter dus !  Weer eentje minder volgende thuismatch dus.
Ik begrijp je wel, maar ben toch gaan twijfelen toen ik die laatste zin las ;D

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #5959 Gepost op: september 20, 2015, 01:07:06 pm »
Ze zijn daar sportief op den tjool :)
Gisteren veel "vecht" voetbal
Walem vindt da ze goe bezig zijn
Laat ze ma zo verder doen dan ventje :)