Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924926 keer)

0 leden en 44 gasten bekijken dit topic.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6160 Gepost op: maart 02, 2016, 09:16:35 am »
Kortrijk bouwt nieuw stadion

De kogel is door de kerk: na gesprekken met de politieke leiders van de stad, met de eigenaar en met priv?-investeerders heeft de raad van bestuur van KV Kortrijk beslist om een nieuw voetbalstadion te bouwen. Het gaat om een polyvalent stadion met circa 13.000 plaatsen, een project dat in de komende vijf jaar moet worden gerealiseerd. Een studie die de voorbije maanden werd verricht, zal over twee weken worden uitgebracht. Over de locatie is nog geen zekerheid, de vaak geciteerde site aan het Evolispark langs de E17 is in ieder geval geen absolute prioriteit.

http://www.hln.be/hln/nl/2741/KV-Kortrijk/article/detail/2633823/2016/03/02/Kortrijk-bouwt-nieuw-stadion.dhtml




Ze gaan een nieuw stadion zetten maar ze hebben nog geen grond, laat staan een bouwvergunning..  ::)
Ge moet al nen uil zijn om daarin te investeren, er zit nu al geen volk en de helft die er wel zit is binnen geraakt met hun bibliotheekkaart..

Hun bibliotheekkaart? Kunnen die rakkers dan t?ch lezen?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6161 Gepost op: maart 02, 2016, 09:41:21 am »
Hun bibliotheekkaart? Kunnen die rakkers dan t?ch lezen?

Vooral de prentenboekjes zijn daar wreed in h?, Wouter.
Alsook enkele geschiedenisboeken, o.a. "115 jaar voetbal in Kortrijk, nog steeds geen platte prijs"

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6162 Gepost op: maart 02, 2016, 10:32:24 am »
Ten vroegste beginnen ze daar binnen 3 jaar en dan nog.  Kijk naar Brugge hoe ze aan het tsjollen zijn.  Zelfs het nationaal stadion is een ramp en zal er hoogstwaarschijnlijk niet komen.  Dat ze eerst maar eens wat volk trekken.  Want zelf Tan gaf aan dat er zeker geen nieuw stadion nodig is en er te weinig volk op kvk afkomt.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6163 Gepost op: maart 02, 2016, 10:49:31 am »
Vanop KVKforum:

Zou dicht bij verkeerswisselaar van A19 met R8 zijn.
Tan zou commerci?le ruimtes bij het stadion willen. Op Evolis kan dit niet. Ikea komt naar Roeselare of Wevelgem. Quickie wil in volgende legislatuur Ikea, stadion en misschien nog andere commerci?le ruimtes op ??n site bouwen...

--

Ikea heeft al een tijdje serieuze interesse in de site in Wevelgem (aan de verkeerswisselaar) dan kan ik bevestigen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6164 Gepost op: maart 02, 2016, 11:07:46 am »
Wa ik ook raar vind is ... waarom de plotse ommezwaai?

Een half jaar geleden waren ze er nog van overtuigd dat een nieuw stadion geld op straat was en nu gaan ze toch een nieuw bouwen?

vb. http://www.voetbalnieuws.be/news/189249/Ken_Choo_laat_zich_uit_over_stadion-_en_transferplannen_van_KV_Kortrijk

Of is het gewoon een zoethoudertje voor de woelige voorbije periode te doen vergeten?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6165 Gepost op: maart 02, 2016, 11:25:48 am »
Dus een kleine samenvatting.

Een zot uit Maleisi? met miljarden op de rekening, Tan, komt het grote KV Kortrijk uit de nog grotere Belgische pintjesliga opkopen.

Niet zolang daarna zorgt Tan ervoor dat het bestuur voornamelijk uit zijn mensen bestaat, ze kunnen vanaf dan doen wat ze willen.

Enkele maanden later gebruikt Tan zijn geliefde club KV Kortrijk voor een transfer naar zijn andere grote liefde Cardiff City.

Ondertussen laat hij verstaan dat een nieuw stadion niet aan de orde is omdat ze nu al geen volk trekken. Maar dan nadert de derby...

En dan zou Kortrijk overgenomen worden door een rasechte Kortrijkzaan. (Maar zoals het een rasechte Kortrijkzaan betaamt blijken het enkel praatjes.) En nu gaat men binnen een paar jaar een gloednieuw stadion zetten (Ze weten alleen nog niet waar en hoe.)

 ;D

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6166 Gepost op: maart 02, 2016, 12:22:28 pm »
Wa ik ook raar vind is ... waarom de plotse ommezwaai?

Een half jaar geleden waren ze er nog van overtuigd dat een nieuw stadion geld op straat was en nu gaan ze toch een nieuw bouwen?

vb. http://www.voetbalnieuws.be/news/189249/Ken_Choo_laat_zich_uit_over_stadion-_en_transferplannen_van_KV_Kortrijk

Of is het gewoon een zoethoudertje voor de woelige voorbije periode te doen vergeten?

Ze praten over priv?-investeerders dusja..
Volgens mij gaat dieje Tan daar zelf geene roste eurocent in steken

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6167 Gepost op: maart 02, 2016, 01:02:18 pm »
Ze praten over priv?-investeerders dusja..
Volgens mij gaat dieje Tan daar zelf geene roste eurocent in steken

Tuurlijk gaat dienen Tan daar genen euro insteken. En jij moet mij eens uitleggen hoe je priv? investeerders over de streep gaat trekken om te investeren in een satdion voor een club die geleid wordt door een bijgelovige gek als Vincent Tan, die eigenlijk geen enkele interesse heeft in de club an sich.

Verder hebben ze nog geen grond, geen plannen of architect, geen MER en geen vergunningen. Dus het enige wat uitgesproken werd, is de wil om een stadion te bouwen. Dat stadion zou er dan nog eens moeten staan binnen de 5 jaar. Is er iemand die ook maar 1 seconde gelooft dat dit stadion er gaat staan in 2021.

Als je kijkt naar ons stadiondossier, werd daar al over gepraat in 2007 of zo. We zijn 10 jaar later en we hebben 1 tribune. Niets doet vermoeden dat het bestuur van KVK capabel is om dat veel sneller te realiseren, integendeel.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6168 Gepost op: maart 02, 2016, 01:17:57 pm »
Paul Gheysens (CEO Ghelamco) is dikke vriendjes met Quicky (Burgie Kortrijk), maar ik denk dat die niet zomaar x-aantal stadions zal bouwen en (deels) betalen om die nadien te verhuren aan een club. Alhoewel ... met de overname van Ghelamco Arena in Gent is er nu wel geld vrijgekomen.

Maar ... ik hoorde in de wandelgangen dat diezelfde Paul Gheysens ook vriendje is met Patrick De Cuyper. Ook roddels die de ronde gaan zijn dat Gheysens ??n van of de geheime geldschieter(s) van PDC is waarmee hij (PDC) Antwerp gered heeft, vooral met oog op het bouwen van een mega voetbaltempel in Antwerpen door Ghelamco.

Als ik dan Gheysens zijnde moet kiezen tussen KVK en Antwerp, dan zou ik het wel weten.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6169 Gepost op: maart 02, 2016, 01:34:15 pm »
Tuurlijk gaat dienen Tan daar genen euro insteken. En jij moet mij eens uitleggen hoe je priv? investeerders over de streep gaat trekken om te investeren in een satdion voor een club die geleid wordt door een bijgelovige gek als Vincent Tan, die eigenlijk geen enkele interesse heeft in de club an sich.

Verder hebben ze nog geen grond, geen plannen of architect, geen MER en geen vergunningen. Dus het enige wat uitgesproken werd, is de wil om een stadion te bouwen. Dat stadion zou er dan nog eens moeten staan binnen de 5 jaar. Is er iemand die ook maar 1 seconde gelooft dat dit stadion er gaat staan in 2021.

Als je kijkt naar ons stadiondossier, werd daar al over gepraat in 2007 of zo. We zijn 10 jaar later en we hebben 1 tribune. Niets doet vermoeden dat het bestuur van KVK capabel is om dat veel sneller te realiseren, integendeel.

Als Stad Kortrijk gronden ter beschikking stelt kan dat in 5 jaar. Het is nu eenmaal eenvoudiger een stadion te bouwen waar er niets is dan een stadion te verbouwen. Al eens aan gedacht wat ze met de mensen die nu in de tribune kant vijvers zitten gaan doen als ze die verbouwen en met de mensen aan de andere kant als die tribune tegen de vlakte gaat ?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6170 Gepost op: maart 02, 2016, 01:55:38 pm »
Als Stad Kortrijk gronden ter beschikking stelt kan dat in 5 jaar. Het is nu eenmaal eenvoudiger een stadion te bouwen waar er niets is dan een stadion te verbouwen. Al eens aan gedacht wat ze met de mensen die nu in de tribune kant vijvers zitten gaan doen als ze die verbouwen en met de mensen aan de andere kant als die tribune tegen de vlakte gaat ?

Je haalt nu twee zaken door elkaar.

Weet niet of Kortrijk gronden kan/wil geven ...

En als tweede punt, wat hier een beetje off-topic is ...
Als ze kant vijvers verbouwen zullen ze de mensen verdeeld worden over de twee nieuwe tribunes.
Ik neem aan dat ze dan eventueel X tijdelijk deels zullen zitplaatsen van maken.
De huidige nieuwe zit ook niet altijd vol ?.
Maar dit is een andere discussie. Zal es nieuwe thread beginnen over de tribune kant vijvers, maar is ewa vroeg gezien ze nog aan X moeten beginnen. :)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6171 Gepost op: maart 02, 2016, 01:56:32 pm »
Tuurlijk gaat dienen Tan daar genen euro insteken. En jij moet mij eens uitleggen hoe je priv? investeerders over de streep gaat trekken om te investeren in een satdion voor een club die geleid wordt door een bijgelovige gek als Vincent Tan, die eigenlijk geen enkele interesse heeft in de club an sich.

Verder hebben ze nog geen grond, geen plannen of architect, geen MER en geen vergunningen. Dus het enige wat uitgesproken werd, is de wil om een stadion te bouwen. Dat stadion zou er dan nog eens moeten staan binnen de 5 jaar. Is er iemand die ook maar 1 seconde gelooft dat dit stadion er gaat staan in 2021.

Als je kijkt naar ons stadiondossier, werd daar al over gepraat in 2007 of zo. We zijn 10 jaar later en we hebben 1 tribune. Niets doet vermoeden dat het bestuur van KVK capabel is om dat veel sneller te realiseren, integendeel.

Ik stel me dan de vraag ...

Als ze niemand kunnen vinden (lokaal) die 5 miljoen kan/wil op tafel leggen om de club te kopen, waar gaan ze dan iemand vinden die een meervoud neertelt voor een stadion?

Pandora

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6172 Gepost op: maart 02, 2016, 08:11:33 pm »
Ik denk dat jullie zich teveel vragen stellen! Zelfs met jullie gezond boerenverstand is dit nt te vatten. Hou jullie bezig met jullie eigen verbouwingen van het, zeer ten onrechte genoemde Guldensporenstadion (dixit de wielercommentatoren van Sporza). Als ons nieuw stadion er binnen 5 jaar al dan nt komt, who gives a f.. In Zulte? Gewoon as zaterdag op de doze in ons oud maar enige echte Guldensporenstadion!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6173 Gepost op: maart 02, 2016, 08:24:50 pm »
Ik denk dat jullie zich teveel vragen stellen! Zelfs met jullie gezond boerenverstand is dit nt te vatten. Hou jullie bezig met jullie eigen verbouwingen van het, zeer ten onrechte genoemde Guldensporenstadion (dixit de wielercommentatoren van Sporza). Als ons nieuw stadion er binnen 5 jaar al dan nt komt, who gives a f.. In Zulte? Gewoon as zaterdag op de doze in ons oud maar enige echte Guldensporenstadion!

En wat is uw punt van deze post?
Enige inhoudelijke meerwaarde kan ik helaas niet vinden.

En los van bovenstaande:
Als Essevee supporter vind ik de overname van KVK door Tan het beste wat we konden dromen.
Als persoon vind ik het sneu dat er in de regio niemand 5 miljoen wilde neertellen voor KVK en vind ik het nog erger voor de supporters van de club.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6174 Gepost op: maart 02, 2016, 09:33:24 pm »
En wat is uw punt van deze post?
Enige inhoudelijke meerwaarde kan ik helaas niet vinden.

En los van bovenstaande:
Als Essevee supporter vind ik de overname van KVK door Tan het beste wat we konden dromen.
Als persoon vind ik het sneu dat er in de regio niemand 5 miljoen wilde neertellen voor KVK en vind ik het nog erger voor de supporters van de club.
2

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6175 Gepost op: maart 02, 2016, 09:38:26 pm »
We zullen wel zien.
maar Frederick op dit forum zitten toch ook enkele hersencellen de naam niet waardig als ik bepaalde zaken lees. Nu ja t'zal de aard van het beestje zijn zeker

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6176 Gepost op: maart 02, 2016, 09:52:21 pm »
We zullen wel zien.
maar Frederick op dit forum zitten toch ook enkele hersencellen de naam niet waardig als ik bepaalde zaken lees. Nu ja t'zal de aard van het beestje zijn zeker

Ik ben niet verantwoordelijk voor anderen hun uitspraken  :D ;)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6177 Gepost op: maart 03, 2016, 03:12:19 am »
Kvk-supporters die klagen over 'het niveau' hier,zotter moet het niet worden. De domino-supporters (zie match KVM) ;). Het is trouwens geen derby maar een internationale wedstrijd tussen een Vlaamse ploeg en een Maleise(of is het malaise? )ploeg.  Ze proberen nu wat positieve geruchten de wereld in te sturen,maar eerste gerucht was een kwakkel van formaat, tweede is zo doorzichtig en een bewijs dat ze het niet verdragen dat onze club structureel en qua infrastructuur zo veel verder staat.  In de huidige situatie zou ik als supporter van FC Malaise geen te hoge borst opzetten,en zeker niet op het supporters forum van de enige Vlaamse eersteklasser uit Zuidwest Vlaanderen. 
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2016, 03:49:56 am door mogul »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6178 Gepost op: maart 03, 2016, 03:20:34 am »
Er zou trouwens een link zijn tussen Tan-PDC-Gheysens,afwachten of dit correct is,volgend jaar Demets,De Smet,Chanot bij Antwerp (indien ze in eerste zitten?)

Offline canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6179 Gepost op: maart 03, 2016, 06:41:43 am »
Ik heb al gehoord leye, bossut en de fauw volgend jaar bij antwerp als ze in eerste zitten.