Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924943 keer)

0 leden en 46 gasten bekijken dit topic.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6180 Gepost op: maart 03, 2016, 08:57:20 am »
Ik heb al gehoord leye, bossut en de fauw volgend jaar bij antwerp als ze in eerste zitten.

Bossut & Defauw kan ik geloven, van Leye heb ik mijn twijfels...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6181 Gepost op: maart 03, 2016, 09:14:20 am »
Er zou trouwens een link zijn tussen Tan-PDC-Gheysens,afwachten of dit correct is,volgend jaar Demets,De Smet,Chanot bij Antwerp (indien ze in eerste zitten?)

Tan-PDC had ik ook al horen vallen, maar wat doet Gheysens in het verhaal?

Tan-PDC : check
PDC-Gheysens : check
maar Tan-Gheysens: ?

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6182 Gepost op: maart 03, 2016, 09:57:40 am »
We zullen wel zien.
maar Frederick op dit forum zitten toch ook enkele hersencellen de naam niet waardig als ik bepaalde zaken lees. Nu ja t'zal de aard van het beestje zijn zeker

boerio, als ik soms uw posts hier lees ben ik anders ook niet meteen trots om kortrijk supporter te zijn

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6183 Gepost op: maart 03, 2016, 10:00:46 am »
het supporters forum van de enige Vlaamse eersteklasser uit Zuidwest Vlaanderen.

het moet niet gekker worden  :D

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6184 Gepost op: maart 03, 2016, 10:06:38 am »
Tan-PDC had ik ook al horen vallen, maar wat doet Gheysens in het verhaal?

Tan-PDC : check
PDC-Gheysens : check
maar Tan-Gheysens: ?

Tan en PDC? Wie weet is Tan wel de geheime geldschieter achter Antwerpen !!  ;D

sorry maar dit lijkt me echt wel dikke zever. mannen, tis niet omdat er ne keer een kluchtigaard op caf? wat vertelt dat het ook klopt.   nog nooit horen vallen in ieder geval

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6185 Gepost op: maart 03, 2016, 07:42:04 pm »
 Barbaric (26 jarige centrale verdediger,  Kroaat) van de Bosnische kampioen Sarajevo heeft een contract van 3 jaar ondertekend bij KVK (bron Voetbalkrant)

Pandora

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6186 Gepost op: maart 03, 2016, 08:12:15 pm »
Al?, weeral desinformatie Mogul, het is geen internationale derby maar een interprovinciale! Kv Kortrijk (om uw aardrijkskunde wat op te vijzelen, Zuid west Vlaanderen) tegen Zultse, jawel in Oost Vlaanderen. Stamnr 19 tegen.. Kweet et nie meer? Vijfduzend en een sjieke! Oh ja, wilt ge wat respect tonen aan minuut 19, as zaterdag. We zullen ook zwijgen als we aan jullie stamnummer komen. Bye



Kvk-supporters die klagen over 'het niveau' hier,zotter moet het niet worden. De domino-supporters (zie match KVM) ;). Het is trouwens geen derby maar een internationale wedstrijd tussen een Vlaamse ploeg en een Maleise(of is het malaise? )ploeg.  Ze proberen nu wat positieve geruchten de wereld in te sturen,maar eerste gerucht was een kwakkel van formaat, tweede is zo doorzichtig en een bewijs dat ze het niet verdragen dat onze club structureel en qua infrastructuur zo veel verder staat.  In de huidige situatie zou ik als supporter van FC Malaise geen te hoge borst opzetten,en zeker niet op het supporters forum van de enige Vlaamse eersteklasser uit Zuidwest Vlaanderen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6187 Gepost op: maart 03, 2016, 08:21:50 pm »
Al?, weeral desinformatie Mogul, het is geen internationale derby maar een interprovinciale! Kv Kortrijk (om uw aardrijkskunde wat op te vijzelen, Zuid west Vlaanderen) tegen Zultse, jawel in Oost Vlaanderen. Stamnr 19 tegen.. Kweet et nie meer? Vijfduzend en een sjieke! Oh ja, wilt ge wat respect tonen aan minuut 19, as zaterdag. We zullen ook zwijgen als we aan jullie stamnummer komen. Bye
En ge trapt er toch nog in in mijne zever, hilarisch :D.  Was enkel maar om u op stang te jagen, niveau, mannen, niveau.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6188 Gepost op: maart 03, 2016, 09:21:43 pm »
Barbaric (26 jarige centrale verdediger,  Kroaat) van de Bosnische kampioen Sarajevo heeft een contract van 3 jaar ondertekend bij KVK (bron Voetbalkrant)
Om uit te lenen aan Cardiff, zeker? ::) ::)

Offline meulie

  • Leden
  • Berichten: 582
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6189 Gepost op: maart 03, 2016, 09:36:31 pm »
Nieuw voetbalstadion van Kortrijk zou naast het crematorium komen :D

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6190 Gepost op: maart 03, 2016, 09:51:55 pm »
Nieuw voetbalstadion van Kortrijk zou naast het crematorium komen :D
Eigenlijk zowat 'kosten op 't sterfhuis', dus... ???

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6191 Gepost op: maart 04, 2016, 01:22:16 am »
Al?, weeral desinformatie Mogul, het is geen internationale derby maar een interprovinciale! Kv Kortrijk (om uw aardrijkskunde wat op te vijzelen, Zuid west Vlaanderen) tegen Zultse, jawel in Oost Vlaanderen. Stamnr 19 tegen.. Kweet et nie meer? Vijfduzend en een sjieke! Oh ja, wilt ge wat respect tonen aan minuut 19, as zaterdag. We zullen ook zwijgen als we aan jullie stamnummer komen. Bye

De nekken die maar blijven lullen over Zultse, Oost-Vlaanderen...  Hoe hard kan jaloesie en afgunst wel niet zijn? Als uw eigen ploeg geen voldoening schenkt moet ge toch ergens uw frustratie kwijt.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6192 Gepost op: maart 04, 2016, 09:52:55 am »
Al?, weeral desinformatie Mogul, het is geen internationale derby maar een interprovinciale! Kv Kortrijk (om uw aardrijkskunde wat op te vijzelen, Zuid west Vlaanderen) tegen Zultse, jawel in Oost Vlaanderen. Stamnr 19 tegen.. Kweet et nie meer? Vijfduzend en een sjieke! Oh ja, wilt ge wat respect tonen aan minuut 19, as zaterdag. We zullen ook zwijgen als we aan jullie stamnummer komen. Bye

Waregem ligt wel degelijk in West-Vlaanderen. Verder moet je eigenlijk niet veel zwanzen over fusies, jullie zijn er zelf eentje. Iets dat steeds weer uit het geheugen van de OCMW aanhang gewist lijkt te worden. Om zelfs correct te blijven moet er zelfs bij gezegd worden dat KV kortrijk een fusie is van maar liefst 4 ploegen. Alvast meer fusies dan prijzen dus.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6193 Gepost op: maart 04, 2016, 10:27:29 am »
Waregem ligt wel degelijk in West-Vlaanderen. Verder moet je eigenlijk niet veel zwanzen over fusies, jullie zijn er zelf eentje. Iets dat steeds weer uit het geheugen van de OCMW aanhang gewist lijkt te worden. Om zelfs correct te blijven moet er zelfs bij gezegd worden dat KV kortrijk een fusie is van maar liefst 4 ploegen. Alvast meer fusies dan prijzen dus.

Allezhow een beetje geschiedenis van KVK :)
(jammer dat wij het moeten doen)  :D

1. SC Courtraision werd Courtrai Sports werd Royal Courtrai Sports werd uiteindelijk in 1951 Koninklijke Kortrijk Sport (stamnummer 19)

2. Eendracht Kortrijk
3. Patronaat Sint-Rochus
1923 2&3 fusioneerde en werden Stade Kortrijk (stamnummer 161)

In 1971 fusioneerde Stade Kortrijk (161) en Kortrijk Sport (19) en werden fusieclub KV Kortrijk
In 2001 ging KV Kortrijk failliet en maakte een doorstart en behield het oudste stamnummer.




« Laatst bewerkt op: maart 04, 2016, 10:30:38 am door Frederik »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6194 Gepost op: maart 04, 2016, 10:47:17 am »
ja t begint ol ...

HLN 04/03/2016
Via Joost M


(full size)

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6195 Gepost op: maart 04, 2016, 11:07:57 am »
Waregem was een fusie, Kortrijk is een fusie, Zulte Waregem is een fusie, Oostende is een fusie, Lokeren, Beveren, Leuven, Moeskroen, Westerlo, Genk,... Zowat elke Belgische club is een fusie tussen twee clubs binnen dezelfde gemeente of tussen twee gemeentes. Boeiend allemaal. Zulte Waregem bestaat 15 jaar, dat is een tiental jaar jonger dan pakweg Genk.

Ik vind het interessanter om weten (en dat beseffen ze in Kortrijk ook wel) dat dit nog steeds Essevee is, een West-Vlaamse club, en bovendien een club die al Europees overwinterde, twee bekerfinales speelde (en er ??n van won), vicekampioen werd, en ga zo maar door. Een club die als het tegen de degradatie strijdt, nog altijd meer volk trekt dan een Kortrijk in play-off 1. Ouch.

KV Kortrijk is een gefrustreerd, lelijk gedrocht dat geen volk trekt en geen ?nkele beker in hun palmareskastje staan heeft. Bijgevolg schreeuwen ze gelijk kleine meisjes h??l hard over hun stamnummertje en hun grootse historie (lol), maar ze negeren ondertussen wel dat ze in handen zijn van een Maleisi?r, en hun toekomst mogelijk (waarschijnlijk) aan een zijden draadje hangt.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6196 Gepost op: maart 04, 2016, 11:28:44 am »
ja t begint ol ...

HLN 04/03/2016
Via Joost M

Wat een klucht, tziet er naar uit dat ze bij de VK serieus voor hun beurt gesproken hebben.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6197 Gepost op: maart 04, 2016, 11:50:07 am »
Wat een klucht, tziet er naar uit dat ze bij de VK serieus voor hun beurt gesproken hebben.

sinds wanneer heeft kvk officieel gecommuniceerd dat ze daar willen bouwen? ik heb blijkbaar iets gemist

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6198 Gepost op: maart 04, 2016, 11:56:03 am »
sinds wanneer heeft kvk officieel gecommuniceerd dat ze daar willen bouwen? ik heb blijkbaar iets gemist

Misschien niet echt officieel (persbericht etc etc), maar Allijns heeft wel gepraat. En als een Voorzitter van een bedrijf/club iets openbaar verklaart, dan denk ik toch dat je dat kan aanzien als waarheid en toch ergens een beetje officieel is.

Citaat van: Joseph Allijns @ HLN
"We overwegen inderdaad die locatie. Maar, het is niet de enige piste", bevestigt KVK-voorzitter Joseph Allijns.

Citaat van: Joseph Allijns @ HLN
"Ik merk op dat de gronden Ter Biest in vogelvlucht dichter liggen dan bedrijvenpark Evolis", reageert voorzitter Allijns.

Zie: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-kortrijk/verhuist-kv-kortrijk-naar-wevelgem-a2634938/
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2016, 12:03:32 pm door Frederik »

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6199 Gepost op: maart 04, 2016, 12:03:03 pm »
Waregem was een fusie, Kortrijk is een fusie, Zulte Waregem is een fusie, Oostende is een fusie, Lokeren, Beveren, Leuven, Moeskroen, Westerlo, Genk,... Zowat elke Belgische club is een fusie tussen twee clubs binnen dezelfde gemeente of tussen twee gemeentes. Boeiend allemaal. Zulte Waregem bestaat 15 jaar, dat is een tiental jaar jonger dan pakweg Genk.

Ik vind het interessanter om weten (en dat beseffen ze in Kortrijk ook wel) dat dit nog steeds Essevee is, een West-Vlaamse club, en bovendien een club die al Europees overwinterde, twee bekerfinales speelde (en er ??n van won), vicekampioen werd, en ga zo maar door. Een club die als het tegen de degradatie strijdt, nog altijd meer volk trekt dan een Kortrijk in play-off 1. Ouch.

KV Kortrijk is een gefrustreerd, lelijk gedrocht dat geen volk trekt en geen ?nkele beker in hun palmareskastje staan heeft. Bijgevolg schreeuwen ze gelijk kleine meisjes h??l hard over hun stamnummertje en hun grootse historie (lol), maar ze negeren ondertussen wel dat ze in handen zijn van een Maleisi?r, en hun toekomst mogelijk (waarschijnlijk) aan een zijden draadje hangt.

waarom ik nog tijd in deze discussie steek? *zucht*

- ja, Sv Waregem heeft prijzen gewonnen, ja Zulte Waregem heeft prijzen gewonnen (of toch 1), ja Kv Kortrijk heeft nog nooit een beker gewonnen, nog nooit Europees. daarover is er geen discussie. (tenzij men achterlijk is)
- ja Zulte Waregem haalt meer supporters thuis en wellicht ook op verplaatsing. dat zijn objectief te meten zaken. steeds weer doen of het zo een gigantisch verschil is is wel een beetje zielig. is het leuk dat een grotere stad minder volk weet te trekken? neen dat is niet leuk. het echter dramatiseren of ridiculiseren is nergens voor nodig. waar is er meer sfeer? geen idee, ik kom max. 1 keer per jaar in het regenboogstadion. was er vroeger meer sfeer op kv kortrijk: ja, ongetwijfeld. waar er nu meer is is volgens mij grotendeels subjectief.
- dat kv kortrijk een fusieclub is gaat niemand ontkennen. een fusie van ploegen van binnen een stad vergelijken met een fusie tussen twee gemeenten die niet in dezelfde provincie liggen is een beetje intellectueel oneerlijk. als ik zelf (ik dus, iedereen heeft recht op een andere mening uiteraard) moet kiezen tussen kv kortrijk dat nog bestaat, als kortrijkse ploeg, of een fusieploeg met beker en europees dan kies ik voor de niet fusie.  als kortrijk een fusie aan zou gaan met zwevegem of gullegem, harelbeke of weet ik veel dan ga ik nooit meer kijken.  ik wil ook dat een stadion van kv kortrijk in Kortrijk wordt gebouwd. 
- ziet het er goed uit met die maleisi?r? geen idee, ik heb mijn twijfels. ik kan enkel hopen dat stamnummer 19 nog lang kan meedraaien in eerste klasse.

ik zou ook liever prijzen in de kast hebben hoor, geloof me vrij... maar goed, het is nu niet zo en ik ben blij dat we geen fusieploeg zijn. als jij er anders over denkt so be it maar de anderen hun mening steeds weer in het belachelijke trekken is een beetje triestig.
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2016, 12:06:14 pm door smurf »