Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924930 keer)

0 leden en 42 gasten bekijken dit topic.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6200 Gepost op: maart 04, 2016, 12:04:29 pm »
Misschien niet echt officieel (persbericht etc etc), maar Allijns heeft wel gepraat. En als een Voorzitter van een bedrijf/club iets openbaar verklaart, dan denk ik toch dat je dat kan aanzien als waarheid en toch ergens een beetje officieel is.

Zie: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-kortrijk/verhuist-kv-kortrijk-naar-wevelgem-a2634938/

het feit dat ze zeggen interesse hebben wil toch niet zeggen dat ze voor hun beurt gesproken hebben? voor uw beurt spreken wil zeggen: we zetten hier ons stadion en dat terwijl er nog niets geregeld is. lijkt me toch geen onbelangrijke nuance

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6201 Gepost op: maart 04, 2016, 12:12:00 pm »
waarom ik nog tijd in deze discussie steek? *zucht*

- ja, Sv Waregem heeft prijzen gewonnen, ja Zulte Waregem heeft prijzen gewonnen (of toch 1), ja Kv Kortrijk heeft nog nooit een beker gewonnen, nog nooit Europees. daarover is er geen discussie. (tenzij men achterlijk is)
- ja Zulte Waregem haalt meer supporters thuis en wellicht ook op verplaatsing. dat zijn objectief te meten zaken. steeds weer doen of het zo een gigantisch verschil is is wel een beetje zielig. is het leuk dat een grotere stad minder volk weet te trekken? neen dat is niet leuk. het echter dramatiseren of ridiculiseren is nergens voor nodig. waar is er meer sfeer? geen idee, ik kom max. 1 keer per jaar in het regenboogstadion. was er vroeger meer sfeer op kv kortrijk: ja, ongetwijfeld. waar er nu meer is is volgens mij grotendeels subjectief.
- dat kv kortrijk een fusieclub is gaat niemand ontkennen. een fusie van ploegen van binnen een stad vergelijken met een fusie tussen twee gemeenten die niet in dezelfde provincie liggen is een beetje intellectueel oneerlijk. als ik zelf (ik dus, iedereen heeft recht op een andere mening uiteraard) moet kiezen tussen kv kortrijk dat nog bestaat, als kortrijkse ploeg, of een fusieploeg met beker en europees dan kies ik voor de niet fusie.  als kortrijk een fusie aan zou gaan met zwevegem of gullegem, harelbeke of weet ik veel dan ga ik nooit meer kijken.  ik wil ook dat een stadion van kv kortrijk in Kortrijk wordt gebouwd. 
- ziet het er goed uit met die maleisi?r? geen idee, ik heb mijn twijfels. ik kan enkel hopen dat stamnummer 19 nog lang kan meedraaien in eerste klasse.

ik zou ook liever prijzen in de kast hebben hoor, geloof me vrij maar goed, het is nu niet zo en ik ben blij dat we geen fusieploeg zijn. als jij er anders denkt so be it maar de anderen hun mening steeds weer in het belachelijke trekken is een beetje triestig.

Veel rivaliseerde mensen/supporters in gelijk welke sector of sport gaan altijd hun eigen positieve kanten en de andere hun negatieve kant belichten om hun gelijk te halen. Zeker de die-hards. Dat is eigenlijk een eindeloze discussie... Daarom reageer ik zelden tot nooit en al zeker niet provocerend op het forum van KVK.

Ik zit zelf niet zo ineen, ik blijf respect tonen voor alles en iedereen, maar wil wel dat Essevee morgen wint natuurlijk. ;)

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6202 Gepost op: maart 04, 2016, 12:16:24 pm »
ja t begint ol ...

HLN 04/03/2016
Via Joost M


(full size)


10.000supporters... Per maand? Zolang ze maar niet langs de E17 komen doen ze voor mijn part wat ze willen.  Eerder hebben ze hun stadion opgelapt met...materialen uit den Brico.  Straks stoeltjes uit den Ikea waar ze voor nen ? biefstuk-friet kunnen gaan eten.



Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6203 Gepost op: maart 04, 2016, 12:28:19 pm »
waarom ik nog tijd in deze discussie steek? *zucht*

- ja, Sv Waregem heeft prijzen gewonnen, ja Zulte Waregem heeft prijzen gewonnen (of toch 1), ja Kv Kortrijk heeft nog nooit een beker gewonnen, nog nooit Europees. daarover is er geen discussie. (tenzij men achterlijk is)
- ja Zulte Waregem haalt meer supporters thuis en wellicht ook op verplaatsing. dat zijn objectief te meten zaken. steeds weer doen of het zo een gigantisch verschil is is wel een beetje zielig. is het leuk dat een grotere stad minder volk weet te trekken? neen dat is niet leuk. het echter dramatiseren of ridiculiseren is nergens voor nodig. waar is er meer sfeer? geen idee, ik kom max. 1 keer per jaar in het regenboogstadion. was er vroeger meer sfeer op kv kortrijk: ja, ongetwijfeld. waar er nu meer is is volgens mij grotendeels subjectief.
- dat kv kortrijk een fusieclub is gaat niemand ontkennen. een fusie van ploegen van binnen een stad vergelijken met een fusie tussen twee gemeenten die niet in dezelfde provincie liggen is een beetje intellectueel oneerlijk. als ik zelf (ik dus, iedereen heeft recht op een andere mening uiteraard) moet kiezen tussen kv kortrijk dat nog bestaat, als kortrijkse ploeg, of een fusieploeg met beker en europees dan kies ik voor de niet fusie.  als kortrijk een fusie aan zou gaan met zwevegem of gullegem, harelbeke of weet ik veel dan ga ik nooit meer kijken.  ik wil ook dat een stadion van kv kortrijk in Kortrijk wordt gebouwd. 
- ziet het er goed uit met die maleisi?r? geen idee, ik heb mijn twijfels. ik kan enkel hopen dat stamnummer 19 nog lang kan meedraaien in eerste klasse.

ik zou ook liever prijzen in de kast hebben hoor, geloof me vrij... maar goed, het is nu niet zo en ik ben blij dat we geen fusieploeg zijn. als jij er anders over denkt so be it maar de anderen hun mening steeds weer in het belachelijke trekken is een beetje triestig.

Wat me mateloos stoort, niet alleen bij kvk-wankers maar vooral bij mensen van het esseveebestuur: of we nu ksvw of svzw noemen, voor mij is de ziel van de ploeg ESSEVEE met het rijke palmares en verleden opgebouwd aan de GAVERBEEK. Het was zelfs zielig, dat Sporza 30jaar na AC Milaan hetgeen we gepresteerd hadden in de spotlight zette, terwijl er bij het huidige svzw bestuur noch op FB noch op de website, noch door de supportersfederatie ook maar 1 woordje werd over geschreven.  Al dat gezever over stamnummers en fusies verandert niets aan de unieke naam en passie: ESSEVEE


Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6204 Gepost op: maart 04, 2016, 12:38:24 pm »
waarom ik nog tijd in deze discussie steek? *zucht*

- ja, Sv Waregem heeft prijzen gewonnen, ja Zulte Waregem heeft prijzen gewonnen (of toch 1), ja Kv Kortrijk heeft nog nooit een beker gewonnen, nog nooit Europees. daarover is er geen discussie. (tenzij men achterlijk is)

- ja Zulte Waregem haalt meer supporters thuis en wellicht ook op verplaatsing. dat zijn objectief te meten zaken. steeds weer doen of het zo een gigantisch verschil is is wel een beetje zielig. is het leuk dat een grotere stad minder volk weet te trekken? neen dat is niet leuk. het echter dramatiseren of ridiculiseren is nergens voor nodig. waar is er meer sfeer? geen idee, ik kom max. 1 keer per jaar in het regenboogstadion. was er vroeger meer sfeer op kv kortrijk: ja, ongetwijfeld. waar er nu meer is is volgens mij grotendeels subjectief.

- dat kv kortrijk een fusieclub is gaat niemand ontkennen. een fusie van ploegen van binnen een stad vergelijken met een fusie tussen twee gemeenten die niet in dezelfde provincie liggen is een beetje intellectueel oneerlijk. als ik zelf (ik dus, iedereen heeft recht op een andere mening uiteraard) moet kiezen tussen kv kortrijk dat nog bestaat, als kortrijkse ploeg, of een fusieploeg met beker en europees dan kies ik voor de niet fusie.  als kortrijk een fusie aan zou gaan met zwevegem of gullegem, harelbeke of weet ik veel dan ga ik nooit meer kijken.  ik wil ook dat een stadion van kv kortrijk in Kortrijk wordt gebouwd. 

- ziet het er goed uit met die maleisi?r? geen idee, ik heb mijn twijfels. ik kan enkel hopen dat stamnummer 19 nog lang kan meedraaien in eerste klasse.

ik zou ook liever prijzen in de kast hebben hoor, geloof me vrij... maar goed, het is nu niet zo en ik ben blij dat we geen fusieploeg zijn. als jij er anders over denkt so be it maar de anderen hun mening steeds weer in het belachelijke trekken is een beetje triestig.

Klasse antwoord, echt waar!

Ivm fusies tussen ploegen, ik begrijp je punt maar Zulte ligt vlak naast Waregem, beginnen zagen over de onzichtbare grens die daar tussen ligt is ook wat dramatisch in mijn ogen. Een fusie is een fusie, want elke club heeft zijn nummertje, zijn kleuren, zijn identiteit. Gelukkig is de identiteit van Essevee, voor ons dan, altijd gebleven.

Maar kom, leuk dat er nog degelijk kan gediscussieerd worden ook.

(Niet zoveel) succes dit weekend!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6205 Gepost op: maart 04, 2016, 12:50:08 pm »
Klasse antwoord, echt waar!

Ivm fusies tussen ploegen, ik begrijp je punt maar Zulte ligt vlak naast Waregem, beginnen zagen over de onzichtbare grens die daar tussen ligt is ook wat dramatisch in mijn ogen. Een fusie is een fusie, want elke club heeft zijn nummertje, zijn kleuren, zijn identiteit. Gelukkig is de identiteit van Essevee, voor ons dan, altijd gebleven.

Maar kom, leuk dat er nog degelijk kan gediscussieerd worden ook.

(Niet zoveel) succes dit weekend!

+1

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6206 Gepost op: maart 04, 2016, 12:52:32 pm »
Klasse antwoord, echt waar!

Ivm fusies tussen ploegen, ik begrijp je punt maar Zulte ligt vlak naast Waregem, beginnen zagen over de onzichtbare grens die daar tussen ligt is ook wat dramatisch in mijn ogen. Een fusie is een fusie, want elke club heeft zijn nummertje, zijn kleuren, zijn identiteit. Gelukkig is de identiteit van Essevee, voor ons dan, altijd gebleven.

Maar kom, leuk dat er nog degelijk kan gediscussieerd worden ook.

(Niet zoveel) succes dit weekend!

En een al even mooie tegen reactie :D.
Ahja je merkt toch duidelijk dat de Derby nog steeds leeft onder de supporters en dat we het niet kunnen laten om elkaar wat te jennen. Iedere club heeft zijn verleden... Kijk vooral naar de toekomst en dat is nu zaterdag waar de "oorlog" echt wordt gestreden. Hoop vooral dat we nog veel "veldslagen" mogen meemaken de komende jaren, of het nu in kortrijk, waregem, wevelgem of zulte is maakt me niet uit maar Essevee-KVK is een match die ik nooit wil missen! Het draait hem niet om stamnummers maar om de geest van de club en zijn supporters.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6207 Gepost op: maart 04, 2016, 01:11:05 pm »
Jennen moet zeker kunnen ... zolang het niet beledigend en correcte info bevat.
We gaan de goede richting uit :)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6208 Gepost op: maart 04, 2016, 01:36:44 pm »
Klasse antwoord, echt waar!

Ivm fusies tussen ploegen, ik begrijp je punt maar Zulte ligt vlak naast Waregem, beginnen zagen over de onzichtbare grens die daar tussen ligt is ook wat dramatisch in mijn ogen. Een fusie is een fusie, want elke club heeft zijn nummertje, zijn kleuren, zijn identiteit. Gelukkig is de identiteit van Essevee, voor ons dan, altijd gebleven.

Maar kom, leuk dat er nog degelijk kan gediscussieerd worden ook.

(Niet zoveel) succes dit weekend!
+1
+2

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6209 Gepost op: maart 04, 2016, 03:01:41 pm »
Wat me mateloos stoort, niet alleen bij kvk-wankers maar vooral bij mensen van het esseveebestuur: of we nu ksvw of svzw noemen, voor mij is de ziel van de ploeg ESSEVEE met het rijke palmares en verleden opgebouwd aan de GAVERBEEK. Het was zelfs zielig, dat Sporza 30jaar na AC Milaan hetgeen we gepresteerd hadden in de spotlight zette, terwijl er bij het huidige svzw bestuur noch op FB noch op de website, noch door de supportersfederatie ook maar 1 woordje werd over geschreven.  Al dat gezever over stamnummers en fusies verandert niets aan de unieke naam en passie: ESSEVEE
Viola, dat is gesproken!!

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6210 Gepost op: maart 04, 2016, 05:43:01 pm »
Dat is het meest spijtige, de weinige aandacht van het huidige bestuur voor de successen van het oude essevee. Een beetje meer fierheid over het verleden (ondanks ook de vele mindere momenten) zou niet misstaan.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6211 Gepost op: maart 04, 2016, 09:17:02 pm »
Dat is het meest spijtige, de weinige aandacht van het huidige bestuur voor de successen van het oude essevee. Een beetje meer fierheid over het verleden (ondanks ook de vele mindere momenten) zou niet misstaan.

Sowieso!  Laat ons verd*mme  toch fier blijven, op wat we in de jaren '80 gerealiseerd hebben! Ook al zijn we nu een fusieclub, we hebben grootse daden op dezelfde grond, in hetzelfde stadion gesteld.
Wees, als ESSEVEE zijnde, daar toch es trots op. En pronk daarmee, als bestuur!!!
-SVZW Forever-

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6212 Gepost op: maart 05, 2016, 01:43:50 am »
Sowieso!  Laat ons verd*mme  toch fier blijven, op wat we in de jaren '80 gerealiseerd hebben! Ook al zijn we nu een fusieclub, we hebben grootse daden op dezelfde grond, in hetzelfde stadion gesteld.
Wees, als ESSEVEE zijnde, daar toch es trots op. En pronk daarmee, als bestuur!!!

2 !!

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6213 Gepost op: maart 05, 2016, 08:15:07 am »
De match straks is misschien wel historisch he!!!!
Als we de berichten mogen geloven is het volgend jaar misschien al i-K-ea VK Wevelgem - Essevee

En wat met hun clubkleuren worden die ook blauw en geel??

Trouwens de eerste foto's van hun nieuw stadion staan al online...
https://cornerplay.files.wordpress.com/2014/06/ikea-boxes.jpg?w=1200

"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6214 Gepost op: maart 05, 2016, 10:34:18 am »
Inderdaad:

Voor de kvk'ers:

Essevee = 44 matchen europees  waaronder een halve finale europa leage (22 de laatste 9 jaar)
KVK = 0

Essevee = 4 bekerfinales en 2x winst
KVK = 1 bekerfinale en geen winst

Essevee = 1x supercup winnaar
KVK= 0x

Essevee = vicekampioen
KVK = 0x

Essevee = 1x gouden schoen
KVK = 0x

Essevee = leverancier aan de rode duivels vooral in jaren 80
KVK = ???

We mogen inderdaad trots zijn en die van KVK moeten we verstaan voor hen frustratie.  Maar bon!  Het is vandaag dat telt!

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6215 Gepost op: maart 05, 2016, 11:01:56 am »
Pffffffffffffffffffffffff hier gaan we weer, voor de 346.467ste keer..  ::)

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6216 Gepost op: maart 05, 2016, 01:32:02 pm »
Pffffffffffffffffffffffff hier gaan we weer, voor de 346.467ste keer..  ::)

dank je ! ne mens die het verstaat (zoals gelukkig nog een paar hier)

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6217 Gepost op: maart 05, 2016, 03:23:15 pm »
Pffffffffffffffffffffffff hier gaan we weer, voor de 346.467ste keer..  ::)

En ton? KVK suckt gwn!

Pandora

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6218 Gepost op: maart 05, 2016, 11:15:17 pm »
Ja, maar wij winnen wel! De boerkes uit de po1! Doe die penalty er nog bij en Sarr, en de cijfers gingen groot zijn. De wankers terug nr de boerderij. Wat een avond!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6219 Gepost op: maart 05, 2016, 11:26:06 pm »
Ja, maar wij winnen wel! De boerkes uit de po1! Doe die penalty er nog bij en Sarr, en de cijfers gingen groot zijn. De wankers terug nr de boerderij. Wat een avond!

Alle puber ga ma pintjes drinken tes voor niet.  Voor het OCMW volk een topdag.... Of val je omver na 1 pintje?