Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924943 keer)

0 leden en 43 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6880 Gepost op: december 28, 2017, 12:06:21 pm »
Ik ben net terug thuis en heb me geamuseerd.  Maak u geen zorgen over onze toestand
Jullie zijn al tevreden als je 6 pt boven je rivaal staat. Als jullie daarmee content zijn  :)

 essevee 1972 stelt zich vragen bij kvk, ik heb gewoon gesteld dat ik mij vanavond heb geamuseerd.  ik ben tevreden met de prestatie van deze avond ja, als je in de allerlaatste minuut niet volledig terecht wint van standard dan is er toch een ontlading.  los daarvan ben ik tevreden met de prestatie van kv kortrijk van de voorbije weken.  ik heb helemaal geen probleem met svzw, ik vind het een leuke rivaliteit. er is maar 1 ploeg waar ik niets moet van weten en dat is club brugge.

Ik ben h??l blij voor je dat je je geamuseerd hebt. Ik vind het gewoon grappig dat jullie hier komen stoken nu je eens een keertje boven ons staat en een paar puntjes meer hebt. Dat zegt meer over jullie dan over ons, geloof me.

Ik vind het ook een leuke rivaliteit, wij zijn het alleen niet gewend dat jullie het beter doen dan ons dus het is even wennen. Maar wij moeten er hier maar mee om kunnen. Straks spelen jullie misschien weer een bekerfinale en dan wordt het weer anderhalf uur hopen dat je verliest, dat doen jullie ook omgekeerd neem ik aan. Niks mis mee.

Voor de rest spot ik met jullie op de lange termijn want dat zie ik nog steeds niet goed komen. De gokmaffia was gisteren aanwezig zag ik, heeft hij samen met jullie burgemeester de fans nog wat voorgelogen over stadions en dergelijke? Want dat komt er nooit, dat besef je toch? Ik vrees, en eigenlijk is dat een interessante discussie op zich, dat Kortrijk en Zulte Waregem ooit op ??n of andere manier met elkaar zullen moeten samen gaan (willen ze ?cht de concurrentie aan gaan met Club Brugge en co).

gelieve me niet te verwarren met boerio, boerelul en andere trollen....

kijk, iedereen supportert voor wie hij wil. en ja, de resultaten van svzw zijn gemiddeld beter dan van kvk, en ja, er is gemiddeld meer volk aanwezig op de matchen. en toegegeven, jullie hebben twee keer de beker gewonnen, iets om jaloers op te zijn (vanuit kvk) of om trots op te zijn. maar het blijft mijn inziens toch een beetje zielig om te spreken over topploeg svzw of om kvk als klein broertje te zien. als puntje bij paaltje komt zijn kvk en svzw in mijn ogen twee middenmotors die eens uitschieters hebben in positieve zin (toen jullie tweede geworden zijn) als in negatieve zin (momenteel).

ben ik zeker dat er binnen 5 jaar een nieuwe stadion staat? absoluut niet. is er kans? zeker wel. maar goed, jij lijkt ofwel een zeer goeie glazen bol te hebben of meer zicht te hebben op de interne keuken van kvk.

Ik ga akkoord hoor, als denk ik wel dat je mag stellen dat, in Belgi?, men (= de gemiddelde voetbalfan of liefhebber) Zulte Waregem (terecht) hoger zal inschatten dan Kortrijk. Essevee is meer subtopper dan Kortrijk, en dat weerspiegelt zich ook in die recente G5 aanwijzing. Maar zoals je zegt, zoveel verschil is er natuurlijk niet, noch qua resultaten noch qua toeschouwersaantallen. Het is natuurlijk wel zo dat Waregem een heel stuk kleiner is (de helft zo groot?) en net daarom is het zo bijzonder en net daarom dat we daar de klemtoon op leggen.

Wat de lange termijn betreft, we zien wel. Maar ik zou eerlijk gezegd niet graag hebben dat mijn club volledig in handen is van zo'n rare man uit Maleisi?. Ook op dat vlak lijkt (is) Zulte Waregem een stabieler geheel: een (West-)Vlaams bestuur van lokale ondernemers, heel veel ambitie zonder zotte dingen te doen, en elk jaar (ja zelfs dit jaar) is er groei, sportief en/of extrasportief.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6881 Gepost op: december 28, 2017, 12:22:36 pm »
Ik ben net terug thuis en heb me geamuseerd.  Maak u geen zorgen over onze toestand
Jullie zijn al tevreden als je 6 pt boven je rivaal staat. Als jullie daarmee content zijn  :)

 essevee 1972 stelt zich vragen bij kvk, ik heb gewoon gesteld dat ik mij vanavond heb geamuseerd.  ik ben tevreden met de prestatie van deze avond ja, als je in de allerlaatste minuut niet volledig terecht wint van standard dan is er toch een ontlading.  los daarvan ben ik tevreden met de prestatie van kv kortrijk van de voorbije weken.  ik heb helemaal geen probleem met svzw, ik vind het een leuke rivaliteit. er is maar 1 ploeg waar ik niets moet van weten en dat is club brugge.

Ik ben h??l blij voor je dat je je geamuseerd hebt. Ik vind het gewoon grappig dat jullie hier komen stoken nu je eens een keertje boven ons staat en een paar puntjes meer hebt. Dat zegt meer over jullie dan over ons, geloof me.

Ik vind het ook een leuke rivaliteit, wij zijn het alleen niet gewend dat jullie het beter doen dan ons dus het is even wennen. Maar wij moeten er hier maar mee om kunnen. Straks spelen jullie misschien weer een bekerfinale en dan wordt het weer anderhalf uur hopen dat je verliest, dat doen jullie ook omgekeerd neem ik aan. Niks mis mee.

Voor de rest spot ik met jullie op de lange termijn want dat zie ik nog steeds niet goed komen. De gokmaffia was gisteren aanwezig zag ik, heeft hij samen met jullie burgemeester de fans nog wat voorgelogen over stadions en dergelijke? Want dat komt er nooit, dat besef je toch? Ik vrees, en eigenlijk is dat een interessante discussie op zich, dat Kortrijk en Zulte Waregem ooit op ??n of andere manier met elkaar zullen moeten samen gaan (willen ze ?cht de concurrentie aan gaan met Club Brugge en co).

gelieve me niet te verwarren met boerio, boerelul en andere trollen....

kijk, iedereen supportert voor wie hij wil. en ja, de resultaten van svzw zijn gemiddeld beter dan van kvk, en ja, er is gemiddeld meer volk aanwezig op de matchen. en toegegeven, jullie hebben twee keer de beker gewonnen, iets om jaloers op te zijn (vanuit kvk) of om trots op te zijn. maar het blijft mijn inziens toch een beetje zielig om te spreken over topploeg svzw of om kvk als klein broertje te zien. als puntje bij paaltje komt zijn kvk en svzw in mijn ogen twee middenmotors die eens uitschieters hebben in positieve zin (toen jullie tweede geworden zijn) als in negatieve zin (momenteel).

ben ik zeker dat er binnen 5 jaar een nieuwe stadion staat? absoluut niet. is er kans? zeker wel. maar goed, jij lijkt ofwel een zeer goeie glazen bol te hebben of meer zicht te hebben op de interne keuken van kvk.

Ik ga akkoord hoor, als denk ik wel dat je mag stellen dat, in Belgi?, men (= de gemiddelde voetbalfan of liefhebber) Zulte Waregem (terecht) hoger zal inschatten dan Kortrijk. Essevee is meer subtopper dan Kortrijk, en dat weerspiegelt zich ook in die recente G5 aanwijzing. Maar zoals je zegt, zoveel verschil is er natuurlijk niet, noch qua resultaten noch qua toeschouwersaantallen. Het is natuurlijk wel zo dat Waregem een heel stuk kleiner is (de helft zo groot?) en net daarom is het zo bijzonder en net daarom dat we daar de klemtoon op leggen.

Wat de lange termijn betreft, we zien wel. Maar ik zou eerlijk gezegd niet graag hebben dat mijn club volledig in handen is van zo'n rare man uit Maleisi?. Ook op dat vlak lijkt (is) Zulte Waregem een stabieler geheel: een (West-)Vlaams bestuur van lokale ondernemers, heel veel ambitie zonder zotte dingen te doen, en elk jaar (ja zelfs dit jaar) is er groei, sportief en/of extrasportief.

Lange termijn ? Veel hangt af van het sportieve. In voetbal kan het vlug gaan hoor. We stonden in het begin van het seizoen vooraan en in de media speelden we al zeker PO1. Nu zijn we de slechtst presterende ploeg in 1A. Bij KVK net omgekeerd, lang in de kelder van het klassement en nu met 4 extra punten in de slotseconden (op Genk en gisteren) plots PO1 kandidaat.
Het zal tussen ons en Eupen gaan voor het behoud en zakken zou wel eens het einde kunnen betekenen van het mooie Esseveeverhaal. Het discours van we maken ons geen zorgen want het komt wel goed is afgezaagd. Laat ZW gisteren dezelfde match spelen tegen Standard als Kortrijk en de eindscore is 0-2 of 0-3 en dat weet je ook.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6882 Gepost op: december 28, 2017, 02:07:28 pm »
Ik ben net terug thuis en heb me geamuseerd.  Maak u geen zorgen over onze toestand
Jullie zijn al tevreden als je 6 pt boven je rivaal staat. Als jullie daarmee content zijn  :)

 essevee 1972 stelt zich vragen bij kvk, ik heb gewoon gesteld dat ik mij vanavond heb geamuseerd.  ik ben tevreden met de prestatie van deze avond ja, als je in de allerlaatste minuut niet volledig terecht wint van standard dan is er toch een ontlading.  los daarvan ben ik tevreden met de prestatie van kv kortrijk van de voorbije weken.  ik heb helemaal geen probleem met svzw, ik vind het een leuke rivaliteit. er is maar 1 ploeg waar ik niets moet van weten en dat is club brugge.

Ik ben h??l blij voor je dat je je geamuseerd hebt. Ik vind het gewoon grappig dat jullie hier komen stoken nu je eens een keertje boven ons staat en een paar puntjes meer hebt. Dat zegt meer over jullie dan over ons, geloof me.

Ik vind het ook een leuke rivaliteit, wij zijn het alleen niet gewend dat jullie het beter doen dan ons dus het is even wennen. Maar wij moeten er hier maar mee om kunnen. Straks spelen jullie misschien weer een bekerfinale en dan wordt het weer anderhalf uur hopen dat je verliest, dat doen jullie ook omgekeerd neem ik aan. Niks mis mee.

Voor de rest spot ik met jullie op de lange termijn want dat zie ik nog steeds niet goed komen. De gokmaffia was gisteren aanwezig zag ik, heeft hij samen met jullie burgemeester de fans nog wat voorgelogen over stadions en dergelijke? Want dat komt er nooit, dat besef je toch? Ik vrees, en eigenlijk is dat een interessante discussie op zich, dat Kortrijk en Zulte Waregem ooit op ??n of andere manier met elkaar zullen moeten samen gaan (willen ze ?cht de concurrentie aan gaan met Club Brugge en co).

gelieve me niet te verwarren met boerio, boerelul en andere trollen....

kijk, iedereen supportert voor wie hij wil. en ja, de resultaten van svzw zijn gemiddeld beter dan van kvk, en ja, er is gemiddeld meer volk aanwezig op de matchen. en toegegeven, jullie hebben twee keer de beker gewonnen, iets om jaloers op te zijn (vanuit kvk) of om trots op te zijn. maar het blijft mijn inziens toch een beetje zielig om te spreken over topploeg svzw of om kvk als klein broertje te zien. als puntje bij paaltje komt zijn kvk en svzw in mijn ogen twee middenmotors die eens uitschieters hebben in positieve zin (toen jullie tweede geworden zijn) als in negatieve zin (momenteel).

ben ik zeker dat er binnen 5 jaar een nieuwe stadion staat? absoluut niet. is er kans? zeker wel. maar goed, jij lijkt ofwel een zeer goeie glazen bol te hebben of meer zicht te hebben op de interne keuken van kvk.

Ik ga akkoord hoor, als denk ik wel dat je mag stellen dat, in Belgi?, men (= de gemiddelde voetbalfan of liefhebber) Zulte Waregem (terecht) hoger zal inschatten dan Kortrijk. Essevee is meer subtopper dan Kortrijk, en dat weerspiegelt zich ook in die recente G5 aanwijzing. Maar zoals je zegt, zoveel verschil is er natuurlijk niet, noch qua resultaten noch qua toeschouwersaantallen. Het is natuurlijk wel zo dat Waregem een heel stuk kleiner is (de helft zo groot?) en net daarom is het zo bijzonder en net daarom dat we daar de klemtoon op leggen.

Wat de lange termijn betreft, we zien wel. Maar ik zou eerlijk gezegd niet graag hebben dat mijn club volledig in handen is van zo'n rare man uit Maleisi?. Ook op dat vlak lijkt (is) Zulte Waregem een stabieler geheel: een (West-)Vlaams bestuur van lokale ondernemers, heel veel ambitie zonder zotte dingen te doen, en elk jaar (ja zelfs dit jaar) is er groei, sportief en/of extrasportief.

je hebt uiteraard gelijk dat voor de gemiddelde voetbalsupporter svzw een grotere naam is, ik kan en wil dit zeker niet ontkennen. en het valt niet te ontkennen dat dit misschien nog straffer is doordat waregem de helft kleiner is dan kortrijk.

wat Tan betreft, ja ik zag liever ook geen buitenlandse overnemer maar eerlijk is eerlijk, veel zotte of slechte dingen heeft hij tot nu toe niet gedaan.


Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6883 Gepost op: december 28, 2017, 02:54:53 pm »
lol @smurf: ja ja, wir habben es nicht gewusst:

https://twitter.com/twitter/statuses/946337005444747267

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/beeldfragmenten-jupiler-pro-league/video-agbo-reageert-op-oerwoudgeluiden-van-fans-kortrijk-we-zijn-2017-ongelofelijk-dat-dit-nog-kan~a4eeac89/

hnb: Rode Duivel mengt zich na oerwoudgeluiden in Kortrijk: ?Drie jaar geleden ook al, wanneer wordt er ingegrepen?

Verschil is : bij ons ons is al wat gekuist en sensibilisering geweest, bij jullie daarentegen bon ton om dergelijk gedrag en agressie te vertonen...
en die dru?de bij jullie mag eerst eens die stal uitmesten ipv mr proper uit te hangen ip den bond.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6884 Gepost op: december 28, 2017, 03:39:03 pm »
lol @smurf: ja ja, wir habben es nicht gewusst:

https://twitter.com/twitter/statuses/946337005444747267

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/beeldfragmenten-jupiler-pro-league/video-agbo-reageert-op-oerwoudgeluiden-van-fans-kortrijk-we-zijn-2017-ongelofelijk-dat-dit-nog-kan~a4eeac89/

hnb: Rode Duivel mengt zich na oerwoudgeluiden in Kortrijk: ?Drie jaar geleden ook al, wanneer wordt er ingegrepen?

Verschil is : bij ons ons is al wat gekuist en sensibilisering geweest, bij jullie daarentegen bon ton om dergelijk gedrag en agressie te vertonen...
en die dru?de bij jullie mag eerst eens die stal uitmesten ipv mr proper uit te hangen ip den bond.
Haha, kijk even mooi in de camera terwijl je apengeluiden maakt.  ::) ::) ::)

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6885 Gepost op: december 28, 2017, 05:34:50 pm »
lol @smurf: ja ja, wir habben es nicht gewusst:

https://twitter.com/twitter/statuses/946337005444747267

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/beeldfragmenten-jupiler-pro-league/video-agbo-reageert-op-oerwoudgeluiden-van-fans-kortrijk-we-zijn-2017-ongelofelijk-dat-dit-nog-kan~a4eeac89/

hnb: Rode Duivel mengt zich na oerwoudgeluiden in Kortrijk: ?Drie jaar geleden ook al, wanneer wordt er ingegrepen?

Verschil is : bij ons ons is al wat gekuist en sensibilisering geweest, bij jullie daarentegen bon ton om dergelijk gedrag en agressie te vertonen...
en die dru?de bij jullie mag eerst eens die stal uitmesten ipv mr proper uit te hangen ip den bond.

Ik kom hier niet genoeg op dit forum om te begrijpen waarom je dit post. Is het omdat

a) je een trol bent?
b) je niet beter kunt?
c) je aversie voor kv kortrijk je alle vorm van redelijkheid en perspectief doet verliezen?
d) een andere reden? (benieuwd)

Ik hoop dat het optie b is. Optie a kan ik nog mee leven (beetje eigen aan het internet)  Optie c zou ik heel spijtig vinden. ik begrijp niet zo goed die vermeende morele superioriteit op basis van de ploeg waarvoor je supportert of je woonplaats. Mensen die godbetert 20 km verderop wonen zijn plots precies ?bermenschen of untermenschen. (afhankelijk van het "kamp" waarin iemand zit). Wat wil je nu eigenlijk bewijzen met die link? Dat alle kvk-supporters schorremorrie (of scum, zoals jullie zo graag zeggen) zijn die dan ook nog eens racist zijn? Er is beeldmateriaal van 1 idioot en daarmee is het definitieve bewijs geleverd dat er heel wat aan de hand was?   Ik heb nooit gezegd dat er niets is geroepen, ik heb wel gezegd dat ik er niets van heb kunnen merken. En neen, ik steek mijn kop niet in het zand. Stel dat het er nu nog 20 waren, dat zouden er inderdaad twintig teveel zijn, durf jij zeggen dat dit eigen is aan kvk en dat dit niet elders zou gebeuren? Ik zeg maar iets, bij svzw?

Er is jaren geleden inderdaad een racistisch incident geweest met Kabasele, een spijtige zaak. Sindsdien  zijn er geen flagrante dingen meer gebeurd. Er was niets over te lezen in de pers en er was niets te merken in het stadium. En nu wordt het hier opgerakeld door de speler in kwestie en wordt er door een deel van de pers en de supporters van andere ploegen gedaan of het schering en inslag is op kv kortrijk.  Waar haal je de arrogantie / wijsheid vandaan om te stellen dat het bon ton is bij kv kortrijk?  Op basis van wat meen jij zulke uitspraken te kunnen of mogen doen? Van dergelijke misinformatie word ik kwaad. Ik heb op al die jaren op kvk (zeker in tweede en derde) schaamtelijke dingen gezien en gehoord op het vlak van racisme en hooliganisme maar de waarheid heeft haar rechten, doen alsof er hele dagen racistische dingen worden geroepen is dikke vette bullshit. 


Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6886 Gepost op: december 28, 2017, 06:19:16 pm »
Ik ga akkoord hoor, als denk ik wel dat je mag stellen dat, in Belgi?, men (= de gemiddelde voetbalfan of liefhebber) Zulte Waregem (terecht) hoger zal inschatten dan Kortrijk. Essevee is meer subtopper dan Kortrijk, en dat weerspiegelt zich ook in die recente G5 aanwijzing. Maar zoals je zegt, zoveel verschil is er natuurlijk niet, noch qua resultaten noch qua toeschouwersaantallen. Het is natuurlijk wel zo dat Waregem een heel stuk kleiner is (de helft zo groot?) en net daarom is het zo bijzonder en net daarom dat we daar de klemtoon op leggen.

Wat de lange termijn betreft, we zien wel. Maar ik zou eerlijk gezegd niet graag hebben dat mijn club volledig in handen is van zo'n rare man uit Maleisi?. Ook op dat vlak lijkt (is) Zulte Waregem een stabieler geheel: een (West-)Vlaams bestuur van lokale ondernemers, heel veel ambitie zonder zotte dingen te doen, en elk jaar (ja zelfs dit jaar) is er groei, sportief en/of extrasportief.

Lange termijn ? Veel hangt af van het sportieve. In voetbal kan het vlug gaan hoor. We stonden in het begin van het seizoen vooraan en in de media speelden we al zeker PO1. Nu zijn we de slechtst presterende ploeg in 1A. Bij KVK net omgekeerd, lang in de kelder van het klassement en nu met 4 extra punten in de slotseconden (op Genk en gisteren) plots PO1 kandidaat.
Het zal tussen ons en Eupen gaan voor het behoud en zakken zou wel eens het einde kunnen betekenen van het mooie Esseveeverhaal. Het discours van we maken ons geen zorgen want het komt wel goed is afgezaagd. Laat ZW gisteren dezelfde match spelen tegen Standard als Kortrijk en de eindscore is 0-2 of 0-3 en dat weet je ook.

Je hebt het over dit seizoen. E?n seizoen. Je snapt mijn post dus niet want ik heb het over de lange termijn. Vijf, tien jaar. Dan heb ik het over zaken als een stadion, een oefencentrum, een jeugdwerking, een bestuur, d?t is lange termijn. En als die er staan (of althans sneller/effici?nter dan je rivalen) dan neem je, op de lange termijn, een grote voorsprong. Er zal altijd een minder seizoen tussen zitten, maar het is ?cht geen toeval dat we tot de G5 behoren sinds dit jaar. Dat heeft met lange termijn denken te maken. Het is elk jaar bouwen, maar we behouden onze (top)trainer, we bouwen een stadion, we bouwen een oefencentrum, we doen aan jeugdwerking... Dat zijn de zaken die een fundament zetten voor de toekomst (lange termijn).

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6887 Gepost op: december 28, 2017, 08:11:05 pm »
Blijkbaar beheersen nogal wat mensen die Kabasele willen quoten, de Franse taal niet zo goed.   Kabasele zegt : "Il me semble qu'en 2015 c'?tait d?j? ? Courtrai que ?'etait arriv?".  Dat betekent zoveel als "als ik het me goed herinner, is dit in 2015 reeds gebeurd in Kortrijk.  Helemaal niet hetzelfde als wat de personen die hem quoten beweren.
Daarnaast zijn er, voor zover ik kan zien, slechts 2 (Standard)-getuigen die de oerwoudgeluiden hoorden : de betrokkene en Poccognoli.  En we weten allemaal dat de vertegenwoordigers van Standard nooit liegen (zo o.a. de blessure van de trainer toen hij een bekertje op zich kreeg, de verklaring van Deflandres bij de onterecht afgekeurde goal van Gent, en vele andere incidenten.
Wat vast staat is dat Agbo tergend traag, provocatief, langs de KVK supporters stapte, een flesje water naar deze supporters gooide (waarna hij enkele bekertjes op zich kreeg) en zijn middenvinger opstak, waarop enkele KVK supporters dit ook deden.  Ik meen dat Agbo geschorst kan worden voor het opruien van supporters.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6888 Gepost op: december 28, 2017, 11:07:17 pm »
Blijkbaar beheersen nogal wat mensen die Kabasele willen quoten, de Franse taal niet zo goed.   Kabasele zegt : "Il me semble qu'en 2015 c'?tait d?j? ? Courtrai que ?'etait arriv?".  Dat betekent zoveel als "als ik het me goed herinner, is dit in 2015 reeds gebeurd in Kortrijk.  Helemaal niet hetzelfde als wat de personen die hem quoten beweren.
Daarnaast zijn er, voor zover ik kan zien, slechts 2 (Standard)-getuigen die de oerwoudgeluiden hoorden : de betrokkene en Poccognoli.  En we weten allemaal dat de vertegenwoordigers van Standard nooit liegen (zo o.a. de blessure van de trainer toen hij een bekertje op zich kreeg, de verklaring van Deflandres bij de onterecht afgekeurde goal van Gent, en vele andere incidenten.
Wat vast staat is dat Agbo tergend traag, provocatief, langs de KVK supporters stapte, een flesje water naar deze supporters gooide (waarna hij enkele bekertjes op zich kreeg) en zijn middenvinger opstak, waarop enkele KVK supporters dit ook deden.  Ik meen dat Agbo geschorst kan worden voor het opruien van supporters.
waarom goed willen praten?
dat vraag ik me altijd af...
De schuld in ander zijn schoenen schuiven...

Agbo moest voor het doel lopen want erachter liep
hij te dicht bij de supporters
waarna de ref zijn richting op liep om te zien
waarom hij zich niet haaste...

Je ZIET de bekers vliegen... zelfs aanstekers.. again
En een flesje water gooien... wss datie het net in de Aldi gekocht
had en in zijn kous bewaarde....
Dat flesje kreeg hij naar zijn hoofd....

Zal wel geschorst worden, das zeker
en wss tegen ons er niet bij zijn
maar met de reactie van de supporters zullen ze wss niks doen...
Want KVK had vragen bij het gedrag..... van Standard...
strange...

Offline rhodos

  • Leden
  • Berichten: 19
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6889 Gepost op: december 29, 2017, 07:59:36 am »
Blijkbaar beheersen nogal wat mensen die Kabasele willen quoten, de Franse taal niet zo goed.   Kabasele zegt : "Il me semble qu'en 2015 c'?tait d?j? ? Courtrai que ?'etait arriv?".  Dat betekent zoveel als "als ik het me goed herinner, is dit in 2015 reeds gebeurd in Kortrijk.  Helemaal niet hetzelfde als wat de personen die hem quoten beweren.
Daarnaast zijn er, voor zover ik kan zien, slechts 2 (Standard)-getuigen die de oerwoudgeluiden hoorden : de betrokkene en Poccognoli.  En we weten allemaal dat de vertegenwoordigers van Standard nooit liegen (zo o.a. de blessure van de trainer toen hij een bekertje op zich kreeg, de verklaring van Deflandres bij de onterecht afgekeurde goal van Gent, en vele andere incidenten.
Wat vast staat is dat Agbo tergend traag, provocatief, langs de KVK supporters stapte, een flesje water naar deze supporters gooide (waarna hij enkele bekertjes op zich kreeg) en zijn middenvinger opstak, waarop enkele KVK supporters dit ook deden.  Ik meen dat Agbo geschorst kan worden voor het opruien van supporters.
waarom goed willen praten?
dat vraag ik me altijd af...
De schuld in ander zijn schoenen schuiven...

Agbo moest voor het doel lopen want erachter liep
hij te dicht bij de supporters
waarna de ref zijn richting op liep om te zien
waarom hij zich niet haaste...

Je ZIET de bekers vliegen... zelfs aanstekers.. again
En een flesje water gooien... wss datie het net in de Aldi gekocht
had en in zijn kous bewaarde....
Dat flesje kreeg hij naar zijn hoofd....

Zal wel geschorst worden, das zeker
en wss tegen ons er niet bij zijn
maar met de reactie van de supporters zullen ze wss niks doen...
Want KVK had vragen bij het gedrag..... van Standard...
strange...

Agbo moest niet voor het doel lopen indien hij onmiddellijk in een rechte lijn naar binnen zou gaan en het flesje had hij niet gekocht in de Aldi maar kreeg hij van de medewerker van de technische staf die hem naar binnen moest begeleiden.
Waarom hij eerst een ererondje liep langs de hoofdtribune en dan tergend traag met middenvingers langs de spionkop passeerde is een raadsel. Meteen naar binnen en douchen.
OK, bier/ aanstekers gooien hoeft ook niet maar dit kwam op ??n pint na nadat hij die fles water het publiek inkeilde. Nu beide acties zijn niet goed te keuren en al zeker niet die ene die een aap staat na te bootsen.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6890 Gepost op: december 29, 2017, 09:07:02 am »
man man man het negationisme zit daar doodgewoon ingebakken...
heerlijk hoe men zelfs hier hun eigen navelstaarderig gelijk trachten te halen.
als je hun redenering doortrekt, ligt het probleem gewoon structureel bij hun stadion ?n daar is er toch maar enen de schuldigen van?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6891 Gepost op: december 29, 2017, 04:19:31 pm »
Blijkbaar beheersen nogal wat mensen die Kabasele willen quoten, de Franse taal niet zo goed.   Kabasele zegt : "Il me semble qu'en 2015 c'?tait d?j? ? Courtrai que ?'etait arriv?".  Dat betekent zoveel als "als ik het me goed herinner, is dit in 2015 reeds gebeurd in Kortrijk.  Helemaal niet hetzelfde als wat de personen die hem quoten beweren.
Daarnaast zijn er, voor zover ik kan zien, slechts 2 (Standard)-getuigen die de oerwoudgeluiden hoorden : de betrokkene en Poccognoli.  En we weten allemaal dat de vertegenwoordigers van Standard nooit liegen (zo o.a. de blessure van de trainer toen hij een bekertje op zich kreeg, de verklaring van Deflandres bij de onterecht afgekeurde goal van Gent, en vele andere incidenten.
Wat vast staat is dat Agbo tergend traag, provocatief, langs de KVK supporters stapte, een flesje water naar deze supporters gooide (waarna hij enkele bekertjes op zich kreeg) en zijn middenvinger opstak, waarop enkele KVK supporters dit ook deden.  Ik meen dat Agbo geschorst kan worden voor het opruien van supporters.
waarom goed willen praten?
dat vraag ik me altijd af...
De schuld in ander zijn schoenen schuiven...

Agbo moest voor het doel lopen want erachter liep
hij te dicht bij de supporters
waarna de ref zijn richting op liep om te zien
waarom hij zich niet haaste...

Je ZIET de bekers vliegen... zelfs aanstekers.. again
En een flesje water gooien... wss datie het net in de Aldi gekocht
had en in zijn kous bewaarde....
Dat flesje kreeg hij naar zijn hoofd....

Zal wel geschorst worden, das zeker
en wss tegen ons er niet bij zijn
maar met de reactie van de supporters zullen ze wss niks doen...
Want KVK had vragen bij het gedrag..... van Standard...
strange...

Agbo moest niet voor het doel lopen indien hij onmiddellijk in een rechte lijn naar binnen zou gaan en het flesje had hij niet gekocht in de Aldi maar kreeg hij van de medewerker van de technische staf die hem naar binnen moest begeleiden.
Waarom hij eerst een ererondje liep langs de hoofdtribune en dan tergend traag met middenvingers langs de spionkop passeerde is een raadsel. Meteen naar binnen en douchen.
OK, bier/ aanstekers gooien hoeft ook niet maar dit kwam op ??n pint na nadat hij die fles water het publiek inkeilde. Nu beide acties zijn niet goed te keuren en al zeker niet die ene die een aap staat na te bootsen.
a, ge vindt toch zelf dat jullie actie niet goed te keuren valt...
da verwondert mij echt...
beheersing... weinig hebben daar bij jullie reeds van gehoord...
ge kunt lachen mee diene mens maar dingen gooien...

en wat was er eerst? gooien of zijn vinger.
ik kan uw antwoord bijna raden, zo voorspelbaar...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6892 Gepost op: december 31, 2017, 11:53:26 am »
DIJKSHOORN. Wij zullen ons herinneren dat het Agbo was die niet het hoofd boog, maar het neanderthalervolk van repliek diende
30/12/2017 om 22:27 via Het Nieuwsblad

Nico Dijkshoorn is de scherpste columnist van de lage landen. Elk weekend schrijft hij voor Het Nieuwsblad een opmerkelijke column waarin hij niets of niemand spaart.

Standard-speler Uche Agbo werd woensdagavond door een vak vol KV Kortrijk-halfprimaten uitgescholden en fel aangesproken op zijn huidskleur. Hij was op weg naar de kleedkamer na een onterecht gegeven rode kaart. Uche Agbo nam niet de kortste weg. Hij liep tergend langzaam langs een tribune vol mensen die luid hadden geapplaudisseerd en gejuicht nadat hij door een directe tegenstander was genaaid. Een provocatie, die wandeling, maar wat een heerlijke provocatie.

Ik vond het een indrukwekkende, dappere daad van Uche Agbo, die nu eindelijk Het Kwaad recht in zijn smoel keek. Het voelde goed, dat een speler zich nu eens niet aan het Internationale Handvest Van Goed Gedrag hield, maar het racistische gevloek en getier beantwoordde met een opgestoken vinger. Zonder handschoen eromheen trouwens.

Daar stond Uche Agbo eigenlijk meteen al met 6-0 voor. Al die witte mannetjes met hun dikke sjaals om en hun foeilelijke winterjassen. Ik herken mannen aan hun jas. De racistische schreeuwers zijn kerels die dezelfde winterjas kopen als hun vrouw. Dieper kan een man niet vallen. Ik zie ze geregeld lopen, langs het strand of door winkelstraten, mannen en vrouwen die hand in hand lopen en dezelfde foeilelijke rode winterjas met twaalf zakken dragen. Allebei hebben ze een tatoeage van een dolfijn op hun enkel.

Uche Agbo liep in zijn voetbalkleding langs de tribune. Hij kreeg niet snel een dikke jas aangereikt van een assistent. Nee, hij liep in besmeurde witte sportkleding langs een vak vol mannen, die waren gekleed alsof ze met twaalf sledehonden richting IJsland gingen reizen. Een prachtige morele overwinning op dat witte front. Ze maakten apengeluiden en spraken Uche Agbo toe als een dier, maar dit is wat ik zag: een mooie donkere man, zonder handschoenen, met blote benen en kort haar vlak voor een tribune vol witte bibbernichten. Niet Uche Agbo had last van Belgisch weer, de toeschouwers hadden last van een beetje wind en regen.

Ik heb ze zojuist nog een paar keer bekeken, die prachtige tocht van Uche Agbo naar de kleedkamer. Jammer dat hij na een half rondje al verdween. Ik zou het heel fijn hebben gevonden als hij nog een ronde had gelopen, dit keer met zijn shirt uit.

De opgestoken vinger van Uche Agbo heb ik als verlossend ervaren. Hij is de nieuwe Eric Cantona, een van de eerste grote voetballers die op het voetbalveld niet accepteerde dat hij werd uitgescholden. Hij werd ooit negen maanden geschorst omdat hij woest intrapte op een toeschouwer die hem beledigde. Ik heb die schorsing nooit begrepen. Ze hadden hem een medaille moeten geven.

Waarom moeten sporters een voorbeeldfunctie hebben? Ik ben daartegen. Van mij mag iedere voetballer die voor dier wordt uitgemaakt woest reageren. Als een medespeler voor dier wordt uitgemaakt: hopla, met zijn allen het veld af lopen en weigeren verder te voetballen. Dat zou pas een voorbeeldfunctie zijn.

Wat nu wordt geleerd aan jonge, voetballende kinderen is dat je iedere belediging van het publiek van je af moet laten glijden. Al loop je, blank of zwart, langs de tribunes en ze roepen naar je dat het goed is dat je moeder een week eerder aan kanker is overleden: niet reageren. Een profvoetballer reageert niet op provocaties. Hij geeft het goede voorbeeld.

Maar wat is daar goed aan? Wat Uche Agbo deed was juist prachtig. Dát moeten ze de voetballende jeugd leren, dat je nooit moet doen alsof er niets racistisch wordt geroepen. Uche Agbo leerde ons allen iets belangrijks toen hij woensdagavond wild gebarend en provocerend langs de winterjassenbrigade van Kortrijk liep. Dat het tijd is om niet meer te zwijgen. Dat het tijd is om niet meer bang te zijn voor de horde. Dat het goed is om te laten zien dat je racisten veracht.

Veel clubs zijn al zover, maar KV Kortrijk heeft nog een lange weg te gaan. Zij reageerden met de volgende officiële tekst op het incident: “Racistische uitlatingen worden eender waar en eender wanneer altijd ten sterkste afgekeurd. (…) Het blijft wel onbegrijpelijk dat Agbo na zijn rode kaart niet de kortste weg naar de kleedkamer nam, maar een omweg maakte langs het veld en voor de neus van de heetgebakerde fans…” Hier staat eigenlijk: Hij vroeg er om, die neger. KV Kortrijk keurt helemaal niets af. Ze vinden het prima dat een zwarte voetballer minutenlang wordt uitgescholden. Eigen schuld, zeggen ze bij KV Kortrijk. Had hij maar de kortste weg moeten nemen.

Een schandalige verklaring. KV Kortrijk had als volgt moeten reageren: “Wij betreuren het, nee, wij schamen ons. Voor onze supporters en spelers die juichten toen Uche Agbo een rode kaart werd aangesmeerd. Wij zullen nogmaals met trainer en spelers aan tafel gaan zitten om hen duidelijk te maken dat wij voetbal willen zien en niet ingestudeerde valpartijen. Tevens zullen wij de beelden bekijken van de scheldende supporters en wij zullen overgaan tot een stadionverbod voor iedereen die Uche Agbo heeft uitgescholden.”

Die verklaring zal er nooit komen. Maar wij zullen ons later dit incident herinneren als het begin van een verandering. Wij zullen ons herinneren dat het Uche Agbo was die niet het hoofd boog, geen voorbeeldfunctie verkoos, maar woedend het laagschedelig neanderthalervolk van repliek diende. Omdat hij er genoeg van had, het negeren en doodzwijgen van vernedering en leedvermaak. Uche Agbo is een dappere pionier.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171230_03274413

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6893 Gepost op: januari 02, 2018, 12:39:55 pm »
Blijkbaar beheersen nogal wat mensen die Kabasele willen quoten, de Franse taal niet zo goed.   Kabasele zegt : "Il me semble qu'en 2015 c'?tait d?j? ? Courtrai que ?'etait arriv?".  Dat betekent zoveel als "als ik het me goed herinner, is dit in 2015 reeds gebeurd in Kortrijk.  Helemaal niet hetzelfde als wat de personen die hem quoten beweren.
Daarnaast zijn er, voor zover ik kan zien, slechts 2 (Standard)-getuigen die de oerwoudgeluiden hoorden : de betrokkene en Poccognoli.  En we weten allemaal dat de vertegenwoordigers van Standard nooit liegen (zo o.a. de blessure van de trainer toen hij een bekertje op zich kreeg, de verklaring van Deflandres bij de onterecht afgekeurde goal van Gent, en vele andere incidenten.
Wat vast staat is dat Agbo tergend traag, provocatief, langs de KVK supporters stapte, een flesje water naar deze supporters gooide (waarna hij enkele bekertjes op zich kreeg) en zijn middenvinger opstak, waarop enkele KVK supporters dit ook deden.  Ik meen dat Agbo geschorst kan worden voor het opruien van supporters.
waarom goed willen praten?
dat vraag ik me altijd af...
De schuld in ander zijn schoenen schuiven...

Agbo moest voor het doel lopen want erachter liep
hij te dicht bij de supporters
waarna de ref zijn richting op liep om te zien
waarom hij zich niet haaste...

Je ZIET de bekers vliegen... zelfs aanstekers.. again
En een flesje water gooien... wss datie het net in de Aldi gekocht
had en in zijn kous bewaarde....
Dat flesje kreeg hij naar zijn hoofd....

Zal wel geschorst worden, das zeker
en wss tegen ons er niet bij zijn
maar met de reactie van de supporters zullen ze wss niks doen...
Want KVK had vragen bij het gedrag..... van Standard...
strange...

Agbo moest niet voor het doel lopen indien hij onmiddellijk in een rechte lijn naar binnen zou gaan en het flesje had hij niet gekocht in de Aldi maar kreeg hij van de medewerker van de technische staf die hem naar binnen moest begeleiden.
Waarom hij eerst een ererondje liep langs de hoofdtribune en dan tergend traag met middenvingers langs de spionkop passeerde is een raadsel. Meteen naar binnen en douchen.
OK, bier/ aanstekers gooien hoeft ook niet maar dit kwam op ??n pint na nadat hij die fles water het publiek inkeilde. Nu beide acties zijn niet goed te keuren en al zeker niet die ene die een aap staat na te bootsen.
a, ge vindt toch zelf dat jullie actie niet goed te keuren valt...
da verwondert mij echt...
beheersing... weinig hebben daar bij jullie reeds van gehoord...
ge kunt lachen mee diene mens maar dingen gooien...

en wat was er eerst? gooien of zijn vinger.
ik kan uw antwoord bijna raden, zo voorspelbaar...
Hij had al een gestresseerde vinger tijdens zijn passage aan de hoofdtribune.

@ Smurf, volgende thuismatch mag je mij eens een trol noemen in mijn gezicht

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6894 Gepost op: januari 02, 2018, 02:01:31 pm »
@ Smurf, volgende thuismatch mag je mij eens een trol noemen in mijn gezicht

Smurf is denk ik de enige 'normale' KVK supporter hier op ons forum  :D :D

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6895 Gepost op: januari 02, 2018, 11:35:29 pm »
boerio
blijven minimaliseren en ontkennen
da zijn de echte
shame on you
Smurf is een vrouw maar wss geen probleem
voor u om ook daarop te kloppen?

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6896 Gepost op: januari 03, 2018, 09:40:28 am »
boerio
blijven minimaliseren en ontkennen
da zijn de echte
shame on you
Smurf is een vrouw maar wss geen probleem
voor u om ook daarop te kloppen?

dan ging ik gekozen hebben voor smurfin he  ;D

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6897 Gepost op: januari 03, 2018, 11:11:00 pm »
boerio
blijven minimaliseren en ontkennen
da zijn de echte
shame on you
Smurf is een vrouw maar wss geen probleem
voor u om ook daarop te kloppen?

dan ging ik gekozen hebben voor smurfin he  ;D
stttt
dienen heeft da ni door ;p

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6898 Gepost op: januari 13, 2018, 01:36:34 pm »
boerio
blijven minimaliseren en ontkennen
da zijn de echte
shame on you
Smurf is een vrouw maar wss geen probleem
voor u om ook daarop te kloppen?
Ik klop niet op vrouwen. Maar ik moet me toch niet laten beledigen ook. Al was het Bollegijs.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6899 Gepost op: januari 20, 2018, 05:13:12 pm »
 ;D

Het Nieuwsblad 18/01/2018