Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924907 keer)

0 leden en 53 gasten bekijken dit topic.

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Over de Veekaa
« Reactie #960 Gepost op: februari 03, 2009, 07:16:15 pm »
Kreeg ik door van ne maat van mij.
http://www.kvk.be/cms/default.asp?contentID=75

Filmpje met discutabele scheidsrechterlijke beslissingen.

Ze durven dat op hun offici?le site te zetten. Als er daar geen boetes/blamen van komen, dan weet ik het niet meer ze. Alhoewel ja, van de Bond kan je u aan alles verwachten... Wie weet zijn ze daar te dom/ouderswets om te kunnen surfen op 't internet...

tzal wel dat zijn m'n beste eugene  ;)

mbt da filmke: CALIMERO!!
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2009, 07:17:51 pm door Harry »


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #961 Gepost op: februari 03, 2009, 07:33:48 pm »
Ongelofelijk eigenlijk eh, zeg. Een offici?le website die op zo'n manier de calimero gaat uithangen, je moet het maar doen. Het zegt iig h??l veel over dat clubje.

 :'(

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Over de Veekaa
« Reactie #962 Gepost op: februari 03, 2009, 08:25:22 pm »
Djeezes iedere ploeg buiten de top drie kan zo een filmpje maken!!! Calimero fotootje zou terug meer dan gepast zijn!

Offline tvdb

  • Leden
  • Berichten: 127
Re: Over de Veekaa
« Reactie #963 Gepost op: februari 03, 2009, 11:07:57 pm »
maggek hier al een oproep doen om tegen de match tegen kortrijk een spandoek ofzo te maken van hoe schijnheilig die vanhaezebroek eiglijk bezig is...  man man die maakt er daar een klucht van!!

eerst en vooral opperen da ze het mooiste voetbal in belgie spelen en altijd aanvallend 3 4 3 spelen, maar telkens je beelden ziet, zie je duidelijk hoe ze totaal niet met 3 verdedigers spelen maar met 5!

ten tweede maar nie kunnen zwijgen over hoe erg kvk wel benadeeld wordt, maar geen woord over een bevoordeelde fase hoor...


Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #964 Gepost op: februari 03, 2009, 11:18:39 pm »


lief h?  :)

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Over de Veekaa
« Reactie #965 Gepost op: februari 03, 2009, 11:19:22 pm »
Kan iemand een filmpje maken met alle fasen waar ze al bevoordeeld werden? Zou wel hilarisch zijn...

Crudo

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #966 Gepost op: februari 03, 2009, 11:21:29 pm »
Kreeg ik door van ne maat van mij.
http://www.kvk.be/cms/default.asp?contentID=75

Filmpje met discutabele scheidsrechterlijke beslissingen.

Ze durven dat op hun offici?le site te zetten. Als er daar geen boetes/blamen van komen, dan weet ik het niet meer ze. Alhoewel ja, van de Bond kan je u aan alles verwachten... Wie weet zijn ze daar te dom/ouderswets om te kunnen surfen op 't internet...
conclusie: er wordt vaak geduwd bij corners! amaaaaaaaaaai dat wisten we nog niet ::)
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2009, 11:25:31 pm door Crudo »

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: Over de Veekaa
« Reactie #967 Gepost op: februari 04, 2009, 12:29:02 am »
Kreeg ik door van ne maat van mij.
http://www.kvk.be/cms/default.asp?contentID=75

Filmpje met discutabele scheidsrechterlijke beslissingen.

Ze durven dat op hun offici?le site te zetten. Als er daar geen boetes/blamen van komen, dan weet ik het niet meer ze. Alhoewel ja, van de Bond kan je u aan alles verwachten... Wie weet zijn ze daar te dom/ouderswets om te kunnen surfen op 't internet...
conclusie: er wordt vaak geduwd bij corners! amaaaaaaaaaai dat wisten we nog niet ::)

+ de bond zit soms meer spel te maken onder elkaar dan iet anders...

"Doe nen keer wa nuttig in de plekke!" :D

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #968 Gepost op: februari 04, 2009, 08:20:52 am »
KVK zegt zelfs op voorhand voor hun bekerpartij dat ze geen inspanningen zullen doen om het veld bespeelbaar te maken! das pas schande...En ze krijgen dan nog hun goesting!!! dus ze moeten niet spreken dat ze constant benadeeld worden

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Over de Veekaa
« Reactie #969 Gepost op: februari 04, 2009, 08:55:31 am »
KVK zegt zelfs op voorhand voor hun bekerpartij dat ze geen inspanningen zullen doen om het veld bespeelbaar te maken! das pas schande...En ze krijgen dan nog hun goesting!!! dus ze moeten niet spreken dat ze constant benadeeld worden

Met zo'n strontplein wordt je iedere thuismatch bevoordeeld, kijk maar naar hun (tot vorig weekend) thuisreputatie... Zelfs FC Nerds zou op zo'n plein ni kunnen voetballen  :D


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #970 Gepost op: februari 04, 2009, 09:13:30 am »
belachelijk!

Kortrijk zet arbitrale blunders online
Trainers en spelers die kritiek spuien op de arbitrage, dat is een alledaags verschijnsel. Een videocompilatie online zwieren gebeurt minder frequent. Kortrijk-trainer Hein Van Haezebrouck liet een montage maken van acht foutieve arbitrale beslissingen en geeft commentaar bij elke fase.

De videomontage sluit af met de veelzeggende woorden "hopelijk... the end". KV Kortrijk gaat nog een stap verder. Bij de video (bekijk hier) hoort ook een open brief met als titel 'KVK en het TOEVAL'.

"KVK heeft het opportuun geacht om, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de laatste weken en de klachten van een aantal clubs inzake benadeling door dubieuze beslissingen, ook eens aan te tonen dat wij al gedurende langere tijd geconfronteerd worden met dergelijke betwistbare gevallen.

Wij hebben dit gedurende de laatste 3 maanden niet expliciet naar buiten gebracht, omdat wij ervan uitgaan dat al deze beslissingen er gekomen zijn door een toeval of een samenloop van omstandigheden. Omdat wij nu echter vaststellen dat anderen niet zo lang wachten en zelfs al na twee of drie dubieuze gevallen steigeren, wilden we toch eens aantonen dat het toeval ons al langere tijd treft.

We wensen hierbij nadrukkelijk te vermelden dat in tegenstelling tot wat in de media is geschreven niemand bij KVK boos is, laat staan razend. Natuurlijk worden we stilaan wat gefrustreerd door het feit dat dit nu wel al vrij lang tegenzit voor ons. 

Want inderdaad 8 cruciale beslissingen in 9 speelweken is dan ook wel onvoorstelbaar veel. Wij blijven er echter van uitgaan dat,  zoals de verantwoordelijken van de scheidsrechterscommissie stellen, dit echt wel over een toeval gaat en hier niets m??r moet achter gezocht worden. Maar geef toe, zelfs een ingetogen rustig mens zou zich op de duur toch vragen stellen hoe lang dit nog kan aanhouden. 

Wij willen dan ook onze supporters, de scheidsrechters en de leden van de scheidsrechterscommissie, onze collega's van de andere clubs en ook de supporters van die clubs de kans bieden om met eigen ogen te zien waar wij mee geconfronteerd werden. 8  cruciale beslissingen in het nadeel in 9 speeldagen is dan ook voor niemand aangenaam, en we kunnen ons voorstellen dat dit bij andere clubs en hun supporters ook moeilijk verteerbaar zou zijn. 

Wij willen dan ook iedereen binnen onze club alsook onze fantastische supporters feliciteren met de serene en rustige manier waarop men hiermee omgegaan is. We hebben bij andere clubs al reacties van een andere intensiteit gezien.

Bij de competitieaanvang stelden wij vast dat er toen reeds diverse discutabele fases in ons nadeel werden beslist. Daarop is dan ook duidelijke meningsuiting geweest na de wedstrijd op Club Brugge. Wij willen daar dan ook nu niet meer op terugkomen en de fases die u te zien krijgt dateren dan ook enkel van speeldag 13 tot speeldag 20, met daartussenin een bekermatch.

Wij hebben persoonlijk moeten vaststellen dat ondanks alle goeie voornemens van iedereen, wij toch quasi wekelijks geconfronteerd worden met cruciale fases die praktisch altijd in ons nadeel uitdraaien (op speeldag 15 was het misschien andersom).

Wij beseffen maar al te goed dat zo'n beslissingen eens in het voordeel dan eens in het nadeel uitdraaien. Maar een verhouding van 8-1  in het nadeel lijkt ons toch niet echt een leuk evenwicht. Ik kan mij zo een paar clubs voor ogen halen waar de balans vooral in positieve zin overslaat met alle gevolgen van dien qua puntenwinst en plaats in de klassering.

Wij mogen dan ook hopen dat dit toeval zich in ons geval niet het hele seizoen zal blijven achtervolgen, maar ook andere teams wensen we dit toe, zeker in een uiterst delicate competitie met 4 mogelijke dalers. 

In dit belangrijk overgangsjaar lijkt mij het beoordelen van cruciale fases van levensbelang voor een aantal teams. Spijtig genoeg moeten we stellen dat we op weg zijn om alle records te breken inzake foutieve cruciale beslissingen en daar zal iedere club wellicht dit jaar al mee te kampen gehad hebben. Wij houden het nog altijd bij een samenloop van omstandigheden maar misschien moeten bepaalde mensen zich daar toch eens wat dieper over bezinnen.

Mag ik U vragen om bij het bekijken van de beelden, u eventjes in de schoenen van een KVK-trainer, KVK-bestuurder, KVK-speler of KVK-supporter te plaatsen. Ik hoop dat u dan ook onze reactie beter zal kunnen plaatsen en begrijpen. Sportieve groeten, Hein Vanhaezebrouck." (vb.be)

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #971 Gepost op: februari 04, 2009, 09:37:03 am »
Wat een klier. 8 discutabele fases in het nadeel lijkt me vrij logisch, dat is bij iedere club zo. Ik kan er al 4 noemen zonder enigszins na te denken.

De penalty in Brugge
De penalty van Charleroi bij ons
De niet gefloten penalty in KVK!!!!!
De niet gefloten fout in Mechelen waardoor ze op de daaropvolgende counter scoren.

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Over de Veekaa
« Reactie #972 Gepost op: februari 04, 2009, 09:39:29 am »
Idd, en wat meer is:

dit komt vroeg of laat als een boomerang in zijn gezicht terug... Als volgend jaar Kortrijk eens een paar keer op discutabele wijze voorkomt, gaan de poppen pas echt aan het dansen...

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #973 Gepost op: februari 04, 2009, 09:43:49 am »
Man, man wat een onozel ploegske.

Calimero's ten top.  Idd een klier van nen trainer die denkt dat hij het nieuwe voetbal heeft uitgevonden en de mr. mourinho is van belgie.  Een wannabee tot en met die Hein.  Aansteller eerste klas.  Iedere ploeg heeft zo een fases.  Mechelen, wij, westerlo, gba enz... .

Anvallend voetbal.  Op 2 na minste goals in eerste klasse.  En telke male zie ik ook 5 verdedigers staan.  Zie match tegen ons o.a.

En ze treken geen volk.

Kortrijk jullie zijn alweer lachwekkend.  En hopelijk krijg je nu extra op jullie doos tegen standard en tegen mechelen MET 2 ONTERECHTE PENALTY's voor mechelen en standard.  Zal jullie leren.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #974 Gepost op: februari 04, 2009, 09:48:04 am »
Wat een klier. 8 discutabele fases in het nadeel lijkt me vrij logisch, dat is bij iedere club zo. Ik kan er al 4 noemen zonder enigszins na te denken.

De penalty in Brugge
De penalty van Charleroi bij ons
De niet gefloten penalty in KVK!!!!!
De niet gefloten fout in Mechelen waardoor ze op de daaropvolgende counter scoren.

De 2 fases tegen Bergen

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #975 Gepost op: februari 04, 2009, 11:10:53 am »
Haha, het echte Kv Kortrijk staat op. Dit heeft iets mee van een ploegje uit provinciale, ongelofelijk. Maar dat ze vooral zo doordoen, de nieuwe calimero's van onze Belgische competitie zijn alvast gekend.

Nekken, nekken, nekken toch. ;D




Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #976 Gepost op: februari 04, 2009, 11:33:27 am »
Vandaag in Het Nieuwsblad - Peter Vandenbempt over Hein Vanhaezebrouck:

Meester Hein

Het onderzoek loopt nog. We kunnen dus nog niet met zekerheid zeggen welke ploeg nu het meest van al (door de scheidsrechters) benadeeld wordt. En het is drummen aan de klaagmuur. Zelfs Jan Ceulemans maakte er (beschaafd) zijn opwachting, een uitzondering. Wat niet kan gezegd worden van Hein Vanhaezebrouck, die heeft er een tweede verblijf. In zijn schootsveld is het druk: naast refs vind je er de voetbalbond, de Pro League, Belgacom TV, het charter, kerstvoetbal en de nieuwe competitie, de stad Kortrijk, de velden, zijn bestuur, enfin, alles en iedereen. Daarbij heeft Vanhaezebrouck twee problemen. Een: hij heeft meestal gelijk, (zelf vindt hij: altijd). Op onzin of een ongefundeerd betoog hebben we hem nog niet betrapt. Maar zijn gelijk leidt wel tot probleem twee: een overdosis.
De kunst van timing en dosering beheerst hij niet, nochtans net zo belangrijk als de inhoud. Stilaan worden almaar meer schouders opgehaald:"Hij is daar weer". Een grijsgedraaide plaat klinkt niet mee zo aantrekkelijk. En dat is zonde, want het is een makkelijk excuus voor de geviseerden om de (meestal, dus) waardevolle inhoud van zijn betoog te negeren. Een bekwame spindoctor kan dus helpen.
Helaas, het is sterker dan hemzelf. Tijdens zijn opvoeding stonden eerlijkheid en rechtvaardigheid bovenaan de prioriteitenlijst, twee hinderlijke eigenschappen in het hypocriete voetbal.

En diplomatie haalde de lijst niet. Het resultaat is directe communicatie en dus conflicten. Tien jaar geleden duwde hij Harelbeke van een roze wolk (toen derde in de stand!) met een harde, maar correcte analyse in een interview. Harelbeke was een dorpsploeg, Houwaart een poseur, Z?r? een prot?g? en aanvoerder De Tollenaere kon beter. Voorzitter Sustronck noemde het een bom op de club, wij vonden het een voetzoeker, maar Vanhaezebrouck werd wel ontslagen. Eigenlijk was het een afrekening door Houwaart na een dispuut over een kledingsponsor en ook nog wat anders. Jaren later werd hij als trainer van Sporting West na (ja hoor) een conflict met bemoeizuchtige sponsors opzij geschoven. Opvolger...Houwaart verdween na twee nederlagen alweer naar Cyprus.

Vanhaezebrouck is altijd al trainer geweest, Georges Leekens zorgde op Daknam voor de feitelijke reconversie. Een moeilijk gesprek: Leekens vond dat zijn tijd erop zat en de fiere Hein nog niet. Maar even later zat ie al mee op de bank. Volgens de overlevering meteen met veel enthousiasme, hij stond vaker recht dan trainer Leekens en dat was nu ook niet weer de bedoeling. Dus werd hij nog even afgeleid naar individuele begeleiding en jeugd. Een kwestie van tijd, want een sterke persoonlijkheid met een duidelijke visie gedijt enkel als hoofdcoach. En ook perfect bij KV Kortrijk, waar de lijnen met het (de facto) tweemansbestuur Jean-Marc Degryse-Patrick Turq kort zijn. Vanhaezebrouck is er veel meer dan trainer, hij denkt mee over alles, accomodatie, commerci?le initiatieven. En het mediabeleid, altijd riskant in handen van een coach. Twee jaar geleden maakte hij met zijn spelers een slechte beurt met een persstop aan de vooravond van wat toen een uniek sportief en commercieel hoogtepunt was: de kwartfinale tegen Club Brugge. En dit seizoen dreigde hij met verbanning van een krant omdat ze de gespierde uitspraken van Verbauwhede in Sport/Voetbalmagazine op een rij hadgezet. Later las Demets aan de journalisten daarover ook een verklaring voor die van de spelers kwam. Halfweg het briefje zei de (Franstalige) aanvoerder tegen zijn coach: "Ik kan niet meer lezen wat je geschreven hebt". Oeps. Volledige controle dus.

Over de core businees bestaat natuurlijk geen discussie. Wij onderschrijven alle lof die het gedurfde attractieve voetbal van Kortrijk en het uitstekende vakwerk van Vanhaezebrouck al hebben gekregen. Het positieve spel dat hij en ook die andere kroonprins onder de trainers, Glenn De Boeck, voorstaan, is samen met de nieuwe lichting talentvolle Duivels het beste nieuws in jaren. Bij Kortrijk vragen ze zich (in fluistertoon) wel af hoe hij zal reageren als het lange tijd slecht gaat. Er is enig voorbehoud bij zijn omgan met (pseudo)vedetten. Kortrijk is een klas brave schooljongens, geknipt voor Meester Hein. Veel geduld voor het antwoord gaan we niet moeten hebben: de topclubs volgen hem met belangstelling. In afwachting strijdt Vanhaezebrouck voor het KV Kortrijk. Bijvoorbeeld met een beeldcompilatie van spelfases waarbij de ploeg benadeeld werd. Te bekijken op www.kvk.be.

En nog met humor ook. Gratis beschikbaar voor de trainig van de refs in Leuven. Of halen ze daar ondertussen hun schouders op?

 :o

Ziezo, moeten we dit gedoe dus allemaal normaal vinden. En waarom? Omdat ze proberen te voetballen. Goed bezig Vandenbempt! Men vergeet ??n klein detail: in ons eerste jaar speelden we drie keer beter/aanvallender, maar klaagden we niet over scheidsrechters als die tegenzaten. Frappant vind ik dit, h??l frappant. Wij worden vorig jaar op ??n wedstrijd afgemaakt, uitgelachen en uitgekotst omwille van dat zogezegde 'betonvoetbal' (terwijl Beerschot gewoon hun kansen niet had afgemaakt), en de nekken krijgen van de media gewoon vrij spel om te doen en te laten wat ze willen - oh ja, omdat ze aanvallend spelen. Hein, de lieve man met de goede opvoeding zoals hij in dit stukje zever wordt beschreven, staat wel elke week opnieuw op de eerste rij om de arbiters (en zowat alles en iedereen) met een misplaatste arrogantie aan te vallen. Schitterende mentaliteit, alweer. We vergeten ook maar snel eventjes dat Kortrijk (voor de 2e keer) geen ?nkele moeite doet om hun plein vrij te maken (vergelijk dat met Gent-Genk), en dus eigenlijk een straf verdiend. Vergeten we ook snel dat het feit dat ze zo'n filmpje op hun offici?le (!) website plaatsen simpelweg getuigt van een ongelofelijke arrogantie, not to mention calimero gedrag. Maar VDB ziet er vooral de humor (?) van in, fantastisch.

Weer de nodige redenen dus om de afgunst voor dat omhooggevallen clubje, z'n fans en dat dikkertje aan te wakkeren.

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Over de Veekaa
« Reactie #977 Gepost op: februari 04, 2009, 12:58:14 pm »
Eventjes louter objectief, vindt zelf ook dat er heel wat fouten niet gefloten worden, maar dan spreek ik algemeen over kleinere clubs! Dat is al jaren zo en kortrijk gaat nu op onwettige manier eens gan janken. Het verbaast mij dat de bond dit allemaal toelaat. Weet je Dury nog in het begin? Kreeg veel kritiek, maarja in kortrik mag da waarschijnlijk. Nu mogen ze ook wel eens een filmpje maken over de dingen die zij toekregen, bv tegen ons!

Offline tvdb

  • Leden
  • Berichten: 127
Re: Over de Veekaa
« Reactie #978 Gepost op: februari 04, 2009, 01:16:41 pm »
Als onze stadionomroeper al een stadionverbod krijgt voor zo'n belachelijke zaken, vind ik dat kortrijk ook een boete mag krijgen voor dit filmpje...

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #979 Gepost op: februari 04, 2009, 01:47:54 pm »
Keert in hun gezicht terug.  Dikke Hein is daar al goed ingeburgerd.  Denken datem God en heel de wereld is.  Maar Heintje heeft gelijk, de nulmeridiaan loopt door zijn gat, en hij heeft het nog graag ook.