Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924936 keer)

0 leden en 39 gasten bekijken dit topic.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1000 Gepost op: februari 07, 2009, 12:02:16 pm »
Optreden tegen wat? Tegen de vrijheid van meningsuiting? Alleen Dewitte gaat hier nu over de schreef door de integriteit in vraag te stellen. Maar door de competentie van de scheidsrechters in vraag te stellen doe je niks verkeerd!

misschien dit nog eens lezen:

Zware straf voor Hein Vanhaezebrouck (vb.be 4/11/2008)

Kortrijk-trainer Hein Vanhaezebrouck haalde zwaar uit naar de arbitrage na de verliespartij tegen Club Brugge. Scheidsrechtersbaas Robert Jeurissen lust de in vraag stelling van de eerlijkheid van de arbiters niet en onderneemt de nodige stappen.

Jeurissen is het gejammer en het geklaag van Vanhaezebrouck beu. "De maat is vol", stelt Jeurissen in HLN. "Vanhaezebrouck is al van in het begin van het seizoen bezig. Jongere refs waren niet goed, op een Nederlandse scheidsrechter had hij kritiek en nu viseert hij Luc Wouters, ??n van onze internationale scheidsrechters."

Jean-Marie Philips, de CEO van de Belgische voetbalbond, zal na een gesprek met Robert Jeurissen het bondsparket inschakelen. Trainer Jacky Mathijssen kreeg een geldboete en een wedstrijd schorsing. Collega Hein Vanhaezebrouck zal wellicht een langere schorsing krijgen.


zijn boete was 500 EUR.... en zero schorsing.

en over de witte: over de obstructiefout van thompson die niet werd bestraft rept hem natuurlijk met geen woord....

verschil is: dewitte excuseert zich blijkbaar, vhb mag rustig door ongenuanceerd doorrazen.

Het gaat er om hoe je het stelt. Stellen dat de scheidsrechter moedwillig fouten maakt is verboden, dat is smaad. Stellen dat het scheidsrechterscorps in het algemeen incompetent is, is dat niet. Dus met dat filmpje doet Hein niks verkeerd, Preud'homme doet ook niets verkeerd. Dewitte daarentegen wel door Nzolo van partijtigheid te beschuldigen.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1001 Gepost op: februari 07, 2009, 12:41:44 pm »

Scheidsrechters die doldraaien? Ah, komaan zeg. 

Quote van Sporza :

Scheidsrechtersbaas Robert Jeurissen roept maandagavond alle scheidsrechters van de eerste en de tweede klasse samen op het bondsgebouw. Dat staat in HetNieuwsblad. Op de agenda staan onder meer de harde kritiek op de refs, maar ook de aanhoudende arbitrale fouten.

Kijk, ik ben supporter van Kortrijk, maar ik heb niets voor of tegen SVZW.  Ik hoop alleen dat er op een serieuze manier over voetbal kan gediscussieerd worden, zonder vooroordelen.  Als zelfs Jeurissen inziet dat er abnormaal veel cruciale fouten gemaakt worden, verbaast het me dat jij dat niet ziet.  En het gaat hier zeker niet over KVK alleen.  In de wedstrijd tegen SVZW had KVK een penalty moeten krijgen, en SVZW ook.  Misschien een nul-operatie, maar slechte arbitrage.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2009, 12:44:02 pm door X-man »

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1002 Gepost op: februari 07, 2009, 12:58:37 pm »
Tis toch vreemd dat sinds er meer kritiek komt op de scheidsrechters deze steeds slechter beginnen te fluiten. Zelfs een Nzolo die vroeger foutloos floot, maakt nu fouten.

Offline mederico

  • Leden
  • Berichten: 235
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1003 Gepost op: februari 07, 2009, 01:00:09 pm »
Tis toch vreemd dat sinds er meer kritiek komt op de scheidsrechters deze steeds slechter beginnen te fluiten. Zelfs een Nzolo die vroeger foutloos floot, maakt nu fouten.

Idd, zat net hetzelfde te denken! Al die kritiek doet de scheidsrechters alleen maar slechter fluiten!

En misschien iets heel anders maar wat voor een voorbeeld zijn Van Haezebrouck, Preud'homme en Scifo eigenlijk voor de jeugd?

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1004 Gepost op: februari 07, 2009, 01:21:34 pm »
En misschien iets heel anders maar wat voor een voorbeeld zijn Van Haezebrouck, Preud'homme en Scifo eigenlijk voor de jeugd?
Heb je Van Haezebrouck misschien zien staan brullen tegen een scheidsrechter zoals de andere twee ?  Is hij eigenlijk al de tribune ingestuurd geweest ?  Of is je mening geven tijdens een persconferentie of tov een journalist (of je ze nu correct vindt of niet) iets dat de jeugd niet mag leren ?

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1005 Gepost op: februari 07, 2009, 01:22:43 pm »
0/6 voor krotrijk thuis, en hoeveel punten behaalden ze al tegen standard, klup en anderlecht ? ...  :)

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1006 Gepost op: februari 07, 2009, 01:25:13 pm »
0/6 voor krotrijk thuis, en hoeveel punten behaalden ze al tegen standard, klup en anderlecht ? ...  :)
Tja, tegen wie je de punten haalt is niet echt belangrijk volgens mij.  SVZW heeft evenveel punten als KVK.  Maar als je het de meeste supporters vraagt, zouden ze de overwinning tegen SVZW niet willen ruilen voor ??n tegen Anderlecht  8)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1007 Gepost op: februari 07, 2009, 01:28:52 pm »
0/6 voor krotrijk thuis, en hoeveel punten behaalden ze al tegen standard, klup en anderlecht ? ...  :)
Tja, tegen wie je de punten haalt is niet echt belangrijk volgens mij.  SVZW heeft evenveel punten als KVK.  Maar als je het de meeste supporters vraagt, zouden ze de overwinning tegen SVZW niet willen ruilen voor ??n tegen Anderlecht  8)

precies of waregem heeft nog nooit gewonnen tegen kortrijk , man man , ken je geschiedenis ;) .

winnen tegen de buren is inderdaad leuk, maar als je dan tegen alle grote  ploegen oververdient verliest en staat te bleiten in alle kranten omdat je eens 3 keer moet spelen op 10 dagen ...

nu ja heel wat van de krotrijksupporters hebben ook sympahtie voor blauw-zwart of paars-wit dus kunnen ze dan toch wat content zijn :)

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1008 Gepost op: februari 07, 2009, 01:32:24 pm »

precies of waregem heeft nog nooit gewonnen tegen kortrijk , man man , ken je geschiedenis ;) .



Ah, ik dacht dat je het over dit seizoen had.  Nu ja, als je over het verleden bezig bent, kan ik je verzekeren dat KVK al tegen Anderlecht, Brugge en Standard gewonnen heeft.  Maar als historicus weet jij dat zeker  ;)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1009 Gepost op: februari 07, 2009, 01:35:47 pm »

precies of waregem heeft nog nooit gewonnen tegen kortrijk , man man , ken je geschiedenis ;) .



Ah, ik dacht dat je het over dit seizoen had.  Nu ja, als je over het verleden bezig bent, kan ik je verzekeren dat KVK al tegen Anderlecht, Brugge en Standard gewonnen heeft.  Maar als historicus weet jij dat zeker  ;)


jullie zullen inderdaad in de jaren '80  of  '90 ooit nog wel eens gewonnen hebben tegen 1 van de grote 3 ploegen ja proficiat ...

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1010 Gepost op: februari 07, 2009, 01:45:44 pm »
Quote van Sporza :

Scheidsrechtersbaas Robert Jeurissen roept maandagavond alle scheidsrechters van de eerste en de tweede klasse samen op het bondsgebouw. Dat staat in HetNieuwsblad. Op de agenda staan onder meer de harde kritiek op de refs, maar ook de aanhoudende arbitrale fouten.

Kijk, ik ben supporter van Kortrijk, maar ik heb niets voor of tegen SVZW.  Ik hoop alleen dat er op een serieuze manier over voetbal kan gediscussieerd worden, zonder vooroordelen.  Als zelfs Jeurissen inziet dat er abnormaal veel cruciale fouten gemaakt worden, verbaast het me dat jij dat niet ziet.  En het gaat hier zeker niet over KVK alleen.  In de wedstrijd tegen SVZW had KVK een penalty moeten krijgen, en SVZW ook.  Misschien een nul-operatie, maar slechte arbitrage.

serieus: hnb: "slaapverwekkende vertoning tegen standar"; defour: "wij bieden de tegenstander tenminste een deftig veld aan; op een veld van kortrijk heb je meer geluk dan kunde nodig"; achteraan in de stand qua goals, negatief doelpuntensaldo,overwinningen met arsenalscores.... -> dit is dan het o zo aanvallend voetbal vd vk...

het toont het dikke nekke gehalte van kortrik aan dat ze na hun eerste jaar al op de bune staan schande te spreken terwijl men nog niets bewezen heeft voor het belgisch voetbal. allijns met zin dikkenekke advocateparl?, heinimero met zijn EENZIJDIG en ONGENUANCEERDE videomontage....
nee, geef mij maar een nuchter en bescheiden bestuur en staff die nu al 4 jaar in stilte werkt, en dit ondanks de tegenstroom die ze ondervinden (ook van de scheidsen....)

ps: trouwens in uw analyse vergeet u de onterechte rode kaart van lutte: dit kost ons niet alleen mankracht op kortrijk maar ook nog eens de match er na! -> dus ver van 0-0.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1011 Gepost op: februari 07, 2009, 02:23:00 pm »
Kortrijk en het aanvallende voetbal...


Crudo

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1012 Gepost op: februari 07, 2009, 02:49:02 pm »
Ja maar dat komt wel door de scheidsrechters h?  :'(

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1013 Gepost op: februari 07, 2009, 03:11:25 pm »
Persconferentie na Kortrijk-Standard:

http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/video/player/index.html?movie=/belgavideo/jupilerleaguetv/JPLKortrijk060209NL.xml&filename=JPLKortrijk060209NL.xml

Man, man, man, Hein is toch echt wel een van de meest hatelijke figuren die ik ooit in het voetbal heb meegemaakt. Wat een air, wat een pretentie, wat een arrogantie - om van te kotsen.

Crudo

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1014 Gepost op: februari 07, 2009, 03:20:51 pm »
Man man man  ;D Nu de scheidsrechter niets heeft fout gedaan is het de schuld van "HET LOT"

okeeee....

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.271
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1015 Gepost op: februari 07, 2009, 03:42:36 pm »

precies of waregem heeft nog nooit gewonnen tegen kortrijk , man man , ken je geschiedenis ;) .



Ah, ik dacht dat je het over dit seizoen had.  Nu ja, als je over het verleden bezig bent, kan ik je verzekeren dat KVK al tegen Anderlecht, Brugge en Standard gewonnen heeft.  Maar als historicus weet jij dat zeker  ;)

We moeten daar nu nie over beginnen zeveren eh, Iedereen heeft wel eens gewonnen van de top 3, en een derby. Voor iedereen is het anders welke hij de mooiste/leukste overwinning vond.
SV TILL I DIE

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1016 Gepost op: februari 07, 2009, 03:46:57 pm »
De overwinningen tegen Anderlecht, Club en Standard levert ons 9 punten op en 3 deliriums.

De overwinning van Kortrijk tegen ZW levert hen 3 punten op en 1 delirium.

Trouwens, Kotrijk komt nog op bezoek bij ons, we zullen dan wel eens zien.



Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1017 Gepost op: februari 07, 2009, 03:53:43 pm »
De overwinningen tegen Anderlecht, Club en Standard levert ons 9 punten op en 3 deliriums.

De overwinning van Kortrijk tegen ZW levert hen 3 punten op en 1 delirium.

Trouwens, Kotrijk komt nog op bezoek bij ons, we zullen dan wel eens zien.



Mijn punt was enkel dat, op het einde, de rangschikking telt.  Tegen wie je de punten haalt, maakt niets uit.  Ik meen dat dat toch wel duidelijk was.
Trouwens, als SVZW zoveel punten tegen de top-3 haalt, maar toch slechts evenveel punten haalt als KVK, is er toch iets dat niet klopt.  Dan moet je je volgens mij de vraag stellen of alle spelers wel elke wedstrijd met dezelfde motivatie spelen.
Maar dit terzijde.  Ik ga verder niet over SVZW debateren.  Ik reageer hier enkel als het KVK betreft.

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1018 Gepost op: februari 07, 2009, 04:54:16 pm »
Tis toch vreemd dat sinds er meer kritiek komt op de scheidsrechters deze steeds slechter beginnen te fluiten. Zelfs een Nzolo die vroeger foutloos floot, maakt nu fouten.

Idd, zat net hetzelfde te denken! Al die kritiek doet de scheidsrechters alleen maar slechter fluiten!

En misschien iets heel anders maar wat voor een voorbeeld zijn Van Haezebrouck, Preud'homme en Scifo eigenlijk voor de jeugd?

Dat is niet vreemd, maar normaal. Hoe meer de scheidsrechters er onder druk gezet worden, hoe moeilijker het voor hen wordt. Neem nu Genk-Gent. Heel de week hebben Preud'homme en Van Geneugden geprobeerd de ref onder druk te zetten ...

Vandaar dat de scheidsrechtersbond normaal gezien meteen boetes geeft aan wie kritiek heeft op de refs. Fatass Hein mag blijkbaar voorlopig zijn gangetje gaan.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1019 Gepost op: februari 07, 2009, 05:41:46 pm »

Vandaar dat de scheidsrechtersbond normaal gezien meteen boetes geeft aan wie kritiek heeft op de refs. Fatass Hein mag blijkbaar voorlopig zijn gangetje gaan.
Toch misschien proberen de zaken correct weer te geven.  Hein is momenteel de enige die een boete gekregen heeft.