Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924906 keer)

0 leden en 46 gasten bekijken dit topic.

Offline Vanessa

  • Leden
  • Berichten: 23
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1720 Gepost op: juni 22, 2009, 10:22:35 pm »
Citaat
Ge moet u geen zorgen maken crudo maar toch bedankt . De vk heeft de laaste 7 jaar verre van zotte aankopen gedaan . Meer zelfs er is een flinke buffer voorzien . Trouwens van de nieuwkomers zijn er 2 die we huren, 3 transfervrij en 2 afkoopsom . Ja dan mag je al eens iets meer spenderen aan de maandlonen he ?


een flinke buffer voorzien ? waarmee dan ? door minder te winnen > winstpremies uitsparen > spaarpotje opbouwen ?

Zo aanvallen is nergens voor nodig. Er is inderdaad een spaarpotje aangelegd en in dit uiterst belangrijke seizoen komt dit goed van pas. Of moet je met dure contracten beginnen strooien het eerste jaar dat je in eerste zit en nergens zeker van bent... Nee, rustig opbouwen. De ambitie is ook niet Europees voetbal maar een rustig seizoen draaien, en met de soort spelers die nu wordt aangetrokken moet dit lukken.

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1721 Gepost op: juni 22, 2009, 10:30:56 pm »
Enigste probleem is dat 'een rustig seizoen' nu heel wat moeilijker te draaien valt dan vorige seizoenen. Ik kan me niet voorstellen dat zelfs een 10e plaats in het klassement erg rustig is ...
Rustige seizoenen zijn voor plek 1 tot 8 ? 9, maar hiervoor zijn er v???l kandidaten !
RSCA, Club, Gent, Genk, Standard zijn quasi certitudes bovenin.
Kandidaten voor plek 6, 7, 8 en 9 (en 10) : SVZW, GBA, Westerlo, Lokeren Cercle
Mechelen en Charleroi vallen hier wat tussen
Gevarenzone : STVV, KVK, Moeskroen, Roeselare

Enfin, dat denk ik er in alle bescheidenheid over h? ...
Webteam SV Zulte Waregem

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1722 Gepost op: juni 22, 2009, 11:04:52 pm »
, Standard zijn quasi certitudes bovenin.
Kandidaten voor plek 6, 7, 8 en 9 (en 10) : SVZW, GBA, Westerlo, Lokeren Cercle
Mechelen en Charleroi vallen hier wat tussen
Gevarenzone : STVV, KVK, Moeskroen, Roeselare

Enfin, dat denk ik er in alle bescheidenheid over h? ...
En je beoordeelt het potentieel van KVK op basis van ... Tja, wat eigenlijk ?  Charleroi heeft tot de 3de laatste speeldag voor het behoud moeten strijden, had amper 5 punten meer dan KVK, en is nog niet versterkt.  KVK heeft (momenteel) 6 spelers bij, waarvan zeker een aantal duidelijke versterkingen zijn, en toch wordt Charleroi hoger ingeschat dan KVK.  Cercle liet zeker geen grote indruk vorig jaar (Kortrijk won 2 x van Cercle), maar zij zitten zelfs 2 klasses hoger dan Kortrijk, ook al zijn ze nog niet versterkt.  En hoewel we een totaal nieuwe ploeg hebben, en we zelfs nog geen oefenmatch speelden, weet jij nu al dat we in de gevarenzone zullen zitten ?  Tja ...

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1723 Gepost op: juni 22, 2009, 11:33:22 pm »
, Standard zijn quasi certitudes bovenin.
Kandidaten voor plek 6, 7, 8 en 9 (en 10) : SVZW, GBA, Westerlo, Lokeren Cercle
Mechelen en Charleroi vallen hier wat tussen
Gevarenzone : STVV, KVK, Moeskroen, Roeselare

Enfin, dat denk ik er in alle bescheidenheid over h? ...
En je beoordeelt het potentieel van KVK op basis van ... Tja, wat eigenlijk ?  Charleroi heeft tot de 3de laatste speeldag voor het behoud moeten strijden, had amper 5 punten meer dan KVK, en is nog niet versterkt.  KVK heeft (momenteel) 6 spelers bij, waarvan zeker een aantal duidelijke versterkingen zijn, en toch wordt Charleroi hoger ingeschat dan KVK.  Cercle liet zeker geen grote indruk vorig jaar (Kortrijk won 2 x van Cercle), maar zij zitten zelfs 2 klasses hoger dan Kortrijk, ook al zijn ze nog niet versterkt.  En hoewel we een totaal nieuwe ploeg hebben, en we zelfs nog geen oefenmatch speelden, weet jij nu al dat we in de gevarenzone zullen zitten ?  Tja ...


Wat dacht je nu? :D
1 jaartje in de hoogste klasse, gelukkig voor jullie (pech voor ons) dat jullie met de hakken over de sloot ook het 2 seizoen in de hoogste afdeling mogen aanvatten...
En meteen zo een grote mond op zetten, van wij zijn beter dan die en die... 

www.kvkfans.be/kvkforum

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1724 Gepost op: juni 22, 2009, 11:43:17 pm »


Wat dacht je nu? :D
1 jaartje in de hoogste klasse, gelukkig voor jullie (pech voor ons) dat jullie met de hakken over de sloot ook het 2 seizoen in de hoogste afdeling mogen aanvatten...
En meteen zo een grote mond op zetten, van wij zijn beter dan die en die... 

www.kvkfans.be/kvkforum

Wat een motivering.  Bedankt, nu is alles duidelijk.

Offline stijnmeert

  • Leden
  • Berichten: 37
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1725 Gepost op: juni 23, 2009, 12:01:47 am »
Enigste probleem is dat 'een rustig seizoen' nu heel wat moeilijker te draaien valt dan vorige seizoenen. Ik kan me niet voorstellen dat zelfs een 10e plaats in het klassement erg rustig is ...
Rustige seizoenen zijn voor plek 1 tot 8 ? 9, maar hiervoor zijn er v???l kandidaten !
RSCA, Club, Gent, Genk, Standard zijn quasi certitudes bovenin.
Kandidaten voor plek 6, 7, 8 en 9 (en 10) : SVZW, GBA, Westerlo, Lokeren Cercle
Mechelen en Charleroi vallen hier wat tussen
Gevarenzone : STVV, KVK, Moeskroen, Roeselare

Enfin, dat denk ik er in alle bescheidenheid over h? ...

Ik denk dat je Lokeren en Cercle toch wel wat overschat hier.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1726 Gepost op: juni 23, 2009, 08:22:13 am »
Kortrijk heeft ook Pavlovic aangeschaft. eerlijk... met zo'n transfers kom je niet in problemen.
is zekerheid en spelers als Reina, Soetaerts, Pavlovic zijn te goed om in de kelder van eerste te spelen

Offline Vanessa

  • Leden
  • Berichten: 23
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1727 Gepost op: juni 23, 2009, 08:38:55 am »
Enigste probleem is dat 'een rustig seizoen' nu heel wat moeilijker te draaien valt dan vorige seizoenen. Ik kan me niet voorstellen dat zelfs een 10e plaats in het klassement erg rustig is ...
Rustige seizoenen zijn voor plek 1 tot 8 ? 9, maar hiervoor zijn er v???l kandidaten !
RSCA, Club, Gent, Genk, Standard zijn quasi certitudes bovenin.
Kandidaten voor plek 6, 7, 8 en 9 (en 10) : SVZW, GBA, Westerlo, Lokeren Cercle
Mechelen en Charleroi vallen hier wat tussen
Gevarenzone : STVV, KVK, Moeskroen, Roeselare

Enfin, dat denk ik er in alle bescheidenheid over h? ...

Dit was ook wat ik bedoelde, de norm van een rustig seizoen in de vorige jaargang was een 12 of 11e plaats zonder meer. Hier waren we bijna in geslaagd met de gekende kern waarvan we ook weten dat die kwalitatief te weinig was om die 11e plaats veilig te stellen.

Nu ligt de lat een plaats of 2 hoger voor een rustig seizoen, een terechte opmerking!

Maar:

Als ik kijk hoe andere ploegen zich roeren op de transfermarkt en het seizoen nog slechts een maand veraf is, kan ik enkel stellen dat wij voor deze keer goed begonnen zijn aan onze voorbereiding en dat aan dit tempo het huiswerk zeker gemaakt zal zijn tegen 1 augustus!

Een 10e plaats moet mogelijk zijn, maar hiervoor heb je, in ons geval, ook een dosis geluk nodig. Nu, momenteel schat ik ons niet lager in dan ploegen als Moeskroen of Cercle.

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1728 Gepost op: juni 23, 2009, 08:40:01 am »
Kortrijk heeft ook Pavlovic aangeschaft. eerlijk... met zo'n transfers kom je niet in problemen.
is zekerheid en spelers als Reina, Soetaerts, Pavlovic zijn te goed om in de kelder van eerste te spelen
Reina was niet meer goed genoeg om bij ons te spelen, Soetaerts is zijn meeste pluimen ondertussen allemaal kwijt en die Pavlovic kan ik niet echt over oordelen...
Trouwens, ??n zwaluw maakt de lente nog niet...

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1729 Gepost op: juni 23, 2009, 09:53:06 am »
Kortrijk heeft ook Pavlovic aangeschaft. eerlijk... met zo'n transfers kom je niet in problemen.
is zekerheid en spelers als Reina, Soetaerts, Pavlovic zijn te goed om in de kelder van eerste te spelen
Reina was niet meer goed genoeg om bij ons te spelen, Soetaerts is zijn meeste pluimen ondertussen allemaal kwijt en die Pavlovic kan ik niet echt over oordelen...
Trouwens, ??n zwaluw maakt de lente nog niet...
Reina niet goed genoeg? Heb hem geen enkele match echt slecht zien spelen... Nuja van mij krijgt hij heel weinig sympathie, vertrekken naar de vijand, zelfde van wat ONZE Tim Matthys misschien zal doen

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1730 Gepost op: juni 23, 2009, 09:55:02 am »
Kortrijk heeft ook Pavlovic aangeschaft. eerlijk... met zo'n transfers kom je niet in problemen.
is zekerheid en spelers als Reina, Soetaerts, Pavlovic zijn te goed om in de kelder van eerste te spelen
Reina was niet meer goed genoeg om bij ons te spelen, Soetaerts is zijn meeste pluimen ondertussen allemaal kwijt en die Pavlovic kan ik niet echt over oordelen...
Trouwens, ??n zwaluw maakt de lente nog niet...
Reina niet goed genoeg? Heb hem geen enkele match echt slecht zien spelen... Nuja van mij krijgt hij heel weinig sympathie, vertrekken naar de vijand, zelfde van wat ONZE Tim Matthys misschien zal doen
Matthys doet het niet (naar eigen zeggen). www.sv5381.be

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1731 Gepost op: juni 23, 2009, 10:02:43 am »
Kortrijk heeft ook Pavlovic aangeschaft. eerlijk... met zo'n transfers kom je niet in problemen.
is zekerheid en spelers als Reina, Soetaerts, Pavlovic zijn te goed om in de kelder van eerste te spelen
Reina was niet meer goed genoeg om bij ons te spelen, Soetaerts is zijn meeste pluimen ondertussen allemaal kwijt en die Pavlovic kan ik niet echt over oordelen...
Trouwens, ??n zwaluw maakt de lente nog niet...
Reina niet goed genoeg? Heb hem geen enkele match echt slecht zien spelen... Nuja van mij krijgt hij heel weinig sympathie, vertrekken naar de vijand, zelfde van wat ONZE Tim Matthys misschien zal doen

Reina was niet meer goed genoeg. ik heb hem vorig jaar inderdaad enkele echt slechte matchen zien spelen. Hij was serieus traag geworden. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij zich dit jaar kan herpakken want de klasse heeft hij wel natuurlijk.

Voor de rest heeft KVK een centrale verdediging waar elke andere eersteklasser mee lacht en vooraan hebben ze niks deftigs rondlopen en met wat ze al aan lonen gespendeerd hebben zie ik daar niet snel veel verandering in komen.

Dus ja, degradatiekandidaat, samen met Roeselare,Charleroi en Moeskroen.

Offline stijnmeert

  • Leden
  • Berichten: 37
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1732 Gepost op: juni 23, 2009, 10:19:08 am »
Bij de laatste twee eindigen dit jaar is, los van de eventuele degradatie, ook sportief een ramp.

De laatste in de stand zakt rechtstreeks en speelt dus vanaf eind maart tot het begin van de nieuwe exqi-league geen voetbal!
De voorlaatste speelt 2 tot 3 maand niet en mag dan de eindronde met 3 tweedeklassers aanvangen.


Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1733 Gepost op: juni 23, 2009, 01:29:00 pm »
inderdaad Charleroi en moeskroen zullen het heel zwaar hebben om erin te blijven. Mechelen is mijn 3de kandidaat. ;)

Offline tvdb

  • Leden
  • Berichten: 127
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1734 Gepost op: juni 23, 2009, 02:31:24 pm »
Kortrijk heeft op dat ene seizoen toch nie gonoeg (lees bijna nix, buiten redelijke eerste ronde) laten zien dat ze even goed zijn als cercle of lokeren ze...

Een voordeel eeft kortrijk ivm degradatiestrijd...leekens...die heeft alles over om ook maar 1 punt te pakken!! Veel 'voetbal'plezier daar!

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1735 Gepost op: juni 23, 2009, 02:39:45 pm »
Kortrijk heeft op dat ene seizoen toch nie gonoeg (lees bijna nix, buiten redelijke eerste ronde) laten zien dat ze even goed zijn als cercle of lokeren ze...

Een voordeel eeft kortrijk ivm degradatiestrijd...leekens...die heeft alles over om ook maar 1 punt te pakken!! Veel 'voetbal'plezier daar!

kutrijk profiteerde vorig seizoen, met name in de heenronde, van het feit dat ze nieuw waren in 1e klasse en dus weinig ploegen hun spelsysteem kennen (en ook hun patatteveld). Essevee profiteerde van ditzelfde feit (niet het plein uiteraard) in hun debuutseizoen in 1e, met dat verschil dat ze dat ganse seizoen bleven bevestigen en sindsdien in ettelijke seizoenen geen terugval kenden, wat de kkv wel had in de terugronde...

Ik reken toch enkele ploegen bij de degradatiekandidaten: Vooral Roeselare, Moeskroen maar ook Kutrijk, mechelen en charleroi. Tijd zal raad brengen, zolang onzen essevee maar vooraan meedraait   8)


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1736 Gepost op: juni 23, 2009, 06:30:35 pm »
Citaat
Ge moet u geen zorgen maken crudo maar toch bedankt . De vk heeft de laaste 7 jaar verre van zotte aankopen gedaan . Meer zelfs er is een flinke buffer voorzien . Trouwens van de nieuwkomers zijn er 2 die we huren, 3 transfervrij en 2 afkoopsom . Ja dan mag je al eens iets meer spenderen aan de maandlonen he ?


een flinke buffer voorzien ? waarmee dan ? door minder te winnen > winstpremies uitsparen > spaarpotje opbouwen ?

Zo aanvallen is nergens voor nodig. Er is inderdaad een spaarpotje aangelegd en in dit uiterst belangrijke seizoen komt dit goed van pas. Of moet je met dure contracten beginnen strooien het eerste jaar dat je in eerste zit en nergens zeker van bent... Nee, rustig opbouwen. De ambitie is ook niet Europees voetbal maar een rustig seizoen draaien, en met de soort spelers die nu wordt aangetrokken moet dit lukken.

zo aanvallen ? zeg dat eens tegen jullie marginale achterban die enkel maar in het nieuws komt als ze weer eens de politie, medesupporters, supporters van een andere ploeg, spelers van een andere ploeg , of bestuursleden van een andere ploeg aanvallen  ;) wel creatieve gasten ze vallen niet altijd dezelfden aan .

Offline deure toe

  • Leden
  • Berichten: 45
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1737 Gepost op: juni 23, 2009, 06:55:48 pm »
Ofulade 3 jaar VK  ;) Contract Gent stopgezet met wederzijdse toestemming ....... gratis dus  ;D
Zo goed als zeker nieuwe spits uit Zambia die luistert naar de naam 'Nmop Kehe . 1m90 - 88kg.
Vorig seizoen spelend bij eersteklasser in Egypte . Goed voor 26 goals in 29 wedstrijden ????
Morgen meer nieuws .

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1738 Gepost op: juni 23, 2009, 08:02:10 pm »
Hahaha de nekken schieten wakker! ;D 't Was hier toch zo stil na de onvergetelijke 5-1. In het begin van vorig seizoen de grote man, dan vierkant maar dan ook vierkant belachelijk gemaakt (week in, week uit), geen Kortrijkzaan meer te zien, en nu een paar dure aankopen en hun nekske is weer aan 't zwellen. Heerlijk.

Offline deure toe

  • Leden
  • Berichten: 45
Re: Over de Veekaa
« Reactie #1739 Gepost op: juni 23, 2009, 08:12:51 pm »
Hahaha de nekken schieten wakker! ;D 't Was hier toch zo stil na de onvergetelijke 5-1. In het begin van vorig seizoen de grote man, dan vierkant maar dan ook vierkant belachelijk gemaakt (week in, week uit), geen Kortrijkzaan meer te zien, en nu een paar dure aankopen en hun nekske is weer aan 't zwellen. Heerlijk.

Hahaha idd ........ ge kunt ulder toch alles wijsmaken he ? Kzie het al voor mij ..... gvd hoe doen ze dat toch , dat kan toch niet enz .....
Onze nieuwe speler uit Zambia ...... 'Nmop Kehe oftewel ..... een mopke he .....
Allee als er nieuws is , zal ik u laten weten .