Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924909 keer)

0 leden en 48 gasten bekijken dit topic.

Offline deure toe

  • Leden
  • Berichten: 45
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2100 Gepost op: september 21, 2009, 12:59:52 pm »
Vandaag tegen STVV meer kansen gehad op 'n goal dan in alle voorgaande matchen samen... Niet omdat ik fan ben maar vandaag beste match van seizoen gezien maar wel geen punten, jullie net andersom als ik vrienden en tv beelden mag geloven?

Wel hylarisch dat de VK supporters STVV nu afmaken omwille van hun antivoetbal. Precies al vergeten hoe ze vorige week zelf gevoetbald hebben.

Oww Fox ben ik niet gewoon van jou ?
Het lukte STVV de tweede helft zelfs niet om te counteren , laat staan dat ze dan nog een kans versierden .
Mochten jullie vorige week de kansen gekregen hebben dat KVK gisteren bijeen speelden zou ik u nog verstaan .
Dat jullie beter waren geef ik graag toe maar nooit zijn wij zo overspeeld geweest als STVV gisteren .
Als we zo blijven doorspelen zie ik ons dit jaar nooit in de problemen komen .

Misschien moet je mijn post wat beter lezen. Ik heb het niet over het aantal kansen, ik heb het over het anti voetbal van Jors en KVK

Mocht je de match KVK - STVV gezien hebben dan zou je eens echt anti voetbal gezien hebben .STVV kreeg in de hele wedstrijd 2 kansen op de counter voor de rest werd het plein gespeeld met 4 gele kaarten om de tijd te rekken. Jammer genoeg vonden we een sterke keeper op onze weg .
Trouwens als je op verplaatsing enkele kansen kan versieren zoals tegen jullie en nooit echt in de problemen komt is dat eerder de wedstrijd goed aanpakken ? Het had vorige week na 10 min ook 1 - 0 kunnen zijn maar evengoed na 25 min 0 - 2 en dat is de realiteit . Het probleem van jullie is volgens mij dat Zulte - Waregem niet brengt wat men er van verwachte .
Titels in de krant zeggen genoeg .
''STVV steelt zege ''
'' Zulte - Waregem op een diefje ''


De enige realiteit is dat KVK vorige week op een diefje is komen winnen bij Zulte Waregem. Als je met 8 verdedigers speelt en als jullie doelman 2 assists geeft dan kan je er maar dat van zeggen. Van enige wil om voetbal te spelen was er geen sprake bij KVK en dan moet je dus zeker niet beginnen over het voetbal van STVV.

We hebben 4 tot 5 open kansen  kunnen versieren en voor de rest een goeie organisatie van de ganse ploeg tegen een onmondig Zulte . Dat is de realiteit . Trouwens met hoeveel spitsen spelen jullie op verplaatsing ...... 4, 5 ... meer ? De Beule , Kums en nu ook Belhocine zijn volgens mij nog altijd middenvelders terwijl  Benko en Ibou aanvallers zijn .....dit even ter info . Benko werd trouwens vervangen door Benteke en niet door een verdediger .
Vertel mij ook eens buiten die bal gered op de lijn en die op de deklat hoeveel  kansen jullie nog gekregen hebben tenzij je een paar afstandschoten en ballen in het niets ook al open kansen noemt ? Allee op naar de volgende derby en dat er hopelijk voor beiden nog veel mogen volgen .
« Laatst bewerkt op: september 21, 2009, 01:36:10 pm door deure toe »

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2101 Gepost op: september 21, 2009, 01:46:50 pm »

We hebben 4 tot 5 open kansen  kunnen versieren en voor de rest een goeie organisatie van de ganse ploeg tegen een onmondig Zulte . Dat is de realiteit . Trouwens met hoeveel spitsen spelen jullie op verplaatsing ...... 4, 5 ... meer ? De Beule , Kums en nu ook Belhocine zijn volgens mij nog altijd middenvelders terwijl  Benko en Ibou aanvallers zijn .....dit even ter info . Benko werd trouwens vervangen door Benteke en niet door een verdediger .
Vertel mij ook eens buiten die bal gered op de lijn en die op de deklat hoeveel  kansen jullie nog gekregen hebben tenzij je een paar afstandschoten en ballen in het niets ook al open kansen noemt ? Allee op naar de volgende derby en dat er hopelijk voor beiden nog veel mogen volgen .

4 tot 5 "open" kansen telkenmale door uittrappen van Verbouwhede. Counteren kun je dat niet echt noemen. Op elk moment stonden er minimaal 10 spelers achter de bal. 80 procent van de tijd werd er gevoetbald op de helft van Kortrijk. Het middenveld van Kortrijk werd nooit gebruikt, het was elke keer vanuit de verdediging de bal blind naar voor trappen. U bent trouwens de 3 open kansen van Chevalier vergeten opnoemen waar hij 2 keer alleen voor Verbouwhede kwam. En ja DeBeule, Kums en Belhocine zijn idd middenvelder op papier, in de praktijk stonden ze lekker mee te verdedigen want anders kwamen ze toch nooit aan de bal.

En met hoeveel spitsen we spelen op verplaatsing? Tegen Westerlo bijvoorbeeld met 3 en 2 aanvallende middenvelders. Ook tegen Lokeren en Cercle werd er enorm aanvallend gespeeld.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2102 Gepost op: september 21, 2009, 02:25:34 pm »
Even ter info: Benko werd door Capon vervangen...

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2103 Gepost op: september 21, 2009, 03:45:57 pm »
Even melden dat op een ploeg na alle duiveltjes en preminiemen hun match op KVK gewonnen hebben. ;)
Moet zeggen dat die 4x15 minuten mij meer plezier hebben gebracht dan die 2x45 minuten van een week ervoor, z?lf na een Q-Party en 3 uur slaap! ;)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline deure toe

  • Leden
  • Berichten: 45
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2104 Gepost op: september 21, 2009, 08:54:41 pm »

We hebben 4 tot 5 open kansen  kunnen versieren en voor de rest een goeie organisatie van de ganse ploeg tegen een onmondig Zulte . Dat is de realiteit . Trouwens met hoeveel spitsen spelen jullie op verplaatsing ...... 4, 5 ... meer ? De Beule , Kums en nu ook Belhocine zijn volgens mij nog altijd middenvelders terwijl  Benko en Ibou aanvallers zijn .....dit even ter info . Benko werd trouwens vervangen door Benteke en niet door een verdediger .
Vertel mij ook eens buiten die bal gered op de lijn en die op de deklat hoeveel  kansen jullie nog gekregen hebben tenzij je een paar afstandschoten en ballen in het niets ook al open kansen noemt ? Allee op naar de volgende derby en dat er hopelijk voor beiden nog veel mogen volgen .

4 tot 5 "open" kansen telkenmale door uittrappen van Verbouwhede. Counteren kun je dat niet echt noemen. Op elk moment stonden er minimaal 10 spelers achter de bal. 80 procent van de tijd werd er gevoetbald op de helft van Kortrijk. Het middenveld van Kortrijk werd nooit gebruikt, het was elke keer vanuit de verdediging de bal blind naar voor trappen. U bent trouwens de 3 open kansen van Chevalier vergeten opnoemen waar hij 2 keer alleen voor Verbouwhede kwam. En ja DeBeule, Kums en Belhocine zijn idd middenvelder op papier, in de praktijk stonden ze lekker mee te verdedigen want anders kwamen ze toch nooit aan de bal.

En met hoeveel spitsen we spelen op verplaatsing? Tegen Westerlo bijvoorbeeld met 3 en 2 aanvallende middenvelders. Ook tegen Lokeren en Cercle werd er enorm aanvallend gespeeld.

OK , je hebt volledig gelijk ........

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2105 Gepost op: september 27, 2009, 04:07:07 pm »
Grappig dat net Sjorze het antivoetbal van de tegenpartij gaat aanklagen. Pot - ketel Sjorze?

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2106 Gepost op: september 28, 2009, 10:48:53 am »
 :'(

Citaat
KVK IS OOK BOOS: "BLIJF IN NEDERLAND"
 ???????????????????????????????????????
 Ook in Kortrijk viel kritiek te noteren
 op de scheidsrechter, de Nederlander   
 Bas Nijhuis. "Blijf dan maar in Holland
 als je niet beter kunt", snauwde preses
 Joseph Allijns hem toe na de match.   
                                       
 "De ref voelde absoluut niet aan wat er
 hier gebeurde", zegt KVK-coach Georges
 Leekens in de kranten. "De Standard-   
 spelers speelden met zijn voeten. Deze
 scheidsrechter was gewoon heel slecht."
                                       
 Nijhuis: "Ik ben geen dokter. Als een 
 speler blijft liggen, kun je niet door-
 gaan. Ik heb 2 keer geel getrokken en 6
 minuten laten overspelen. Meer kun je 
 als scheidsrechter toch niet doen?"

Citaat
Allijns: "Keer terug naar Holland als je niet kan fluiten"
Er wordt gepredikt voor rust en respect op een voetbalveld, maar niet iedereen lijkt in het heetst van de strijd het hoofd koel te kunnen houden. Na Gent-manager Michel Louwaegie heet ook Kortrijk-voorzitter Joseph Allijns zwaar uitgehaald.

Kortrijk verloor zaterdag et 0-2 van Standard, maar Allijns was niet te spreken over het optreden van de Nederlandse scheidsrechter Bas Nijhuis. ?Blijf maar in Holland als je niet beter kunt?, riep hij de ref toe na de wedstrijd.


Hebben wij trouwens op zo'n manier als Gent, Kortrijk en andere omhooggevallen clubjes de arbitrage bestookt in de media nadat we talloze keren werden bestolen in wedstrijden dit (of vorige) seizoen(en)?

Verschil in klasse zeker? Hoe kan je het anders verklaren...
« Laatst bewerkt op: september 28, 2009, 10:55:59 am door WAEREGHEM »

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2107 Gepost op: september 30, 2009, 10:24:21 am »
Mollez en Bakx eisen nog centen van Kortrijk

Peter Mollez (Dender) en Istvan Bakx (Racing Genk) stappen naar de vakbond omwille van een dispuut met Kortrijk. Ze hebben naar eigen zeggen nog geld te goed van hun ex-club.

"De club heeft de kern vorig seizoen beloofd om de punten van de vijf laatste matchen dubbel te betalen in geval van behoud. Bijkomend werd ook een premie voorzien van 50.000 euro, die onder de spelers verdeeld werd, legt doelman Mollez uit in Het Laatste Nieuws.

"De spelers die gebleven zijn, hebben die premie gekregen. Bakx en ikzelf niet. Ik heb contact gezocht met Kortrijk, maar kreeg geen antwoord."

"Het is een principi?le kwestie", antwoordt Kortrijk-voorzitter Joseph Allijns. "De twee partijen hebben hun recht om hun standpunt te verdedigen."

 :D

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2108 Gepost op: september 30, 2009, 10:52:17 am »
Allijns is advocaat die zal zich er wel uitpraten.
Als de premie werd betaald op 1 juli dan waren beide spelers er niet meer dus kunnen ze die
ook niet meer ontvangen.  Als het niet op papier staat vrees ik dat beide heren niks zullen krijgen
want dan heb je geen bewijskracht.  Verder hoop ik wel dat de premie is aangegeven aan de
belastingen want dan zouden ze wel eens een stinkend potje kunnen openen.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2109 Gepost op: oktober 03, 2009, 10:36:09 pm »
= = =
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2009, 11:26:02 am door WAEREGHEM »

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2110 Gepost op: oktober 03, 2009, 11:35:17 pm »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-SVZW Forever-

Offline Dieteuh

  • Leden
  • Berichten: 50
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2111 Gepost op: oktober 04, 2009, 09:35:59 am »
mhoewhaha... kortrijk bleit voort... (op hun site)

Heeft KVK iemand iets misdaan?

Dat KV Kortrijk vorig seizoen tot de laatste speeldag moest kampen om zich te redden, had met niets anders te maken dan met het feit dat het zeven, acht keer door fouten, vergissingen, verkeerde interpretaties van het scheidsrechterstrio minder punten kreeg dan het verdiende. De meest schrijnende voorbeelden zijn ons nog bekend. Bij de start van het nieuwe seizoen dachten we daar nooit meer op terug te moeten komen. We doen het ook niet.

We stellen wel vast dat ook dit seizoen KVK al veel klappen heeft gekregen vanuit dezelfde hoek. Tegen Moeskroen werd in de slotfase een Moeskroens doelpunt, gescoord vanuit flagrant buitenspel, goedgekeurd: 2-2 in plaats van een 2-1, da's 2 punten verschil. Tegen Gent werd een reuzengrote fout op Benko niet met een strafschop bestraft, het kostte ons gelukkig geen punten. Zowel tegen STVV als tegen Standard werd de aanvallende ploeg (KVK) telkens bestraft door het niet toekennen van een duidelijke strafschop, zoals ook in beide gevallen op de tv-beelden werd getoond.

In Charleroi ging het net nog even verder. De thuisploeg kreeg een penalty voor een fout die er absoluut geen was, later in de wedstrijd kreeg de doelman geen rood voor een zware charge op Benteke, etc. Begrijpelijk dat Georges Leekens na afloop zei: "Iedere scheidsrechter kan eens een slechte dag hebben, maar dat kan toch niet altijd ten nadele van Kortrijk zijn."

Met maar vier punten m??r (neem alleen maar Moeskroen en Charleroi) stond KVK nu op een comfortabele positie in plaats van op een bedreigde plek. Dat is de reden waarom we ons blijven sterk voelen voor het vervolg van de competitie. Dit KVK is veel meer waard dan de plaats die het ten onrechte 'krijgt toegewezen'.

 

Offline Mattieke

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2112 Gepost op: oktober 04, 2009, 09:44:38 am »
Wat ze er niet bijvertellen is dat Charleroi in de 1e helft dan al een penalty hadden moeten krijgen...

Boer Boerie

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2113 Gepost op: oktober 04, 2009, 11:01:25 am »
Mja, ik moe ook toegeven, hun wereldvoetbal brengt hen te weinig punten op.
Naar het schijnt is Advocaat ook van plan alle Belgen van KVK op te roepen om de
Rode Duivels te depanneren, enkel zij kunnen ons uit de nood helpen.
Tegen STVV, Moeskroen, Standard en Charleroi moesten ze gewoon de 3 punten gekregen
hebben, nu is het echter een drawke of verliezen, telkens heel onterecht door 1 of 2 fouten
van de ref, het niet creeeren of missen van 1 of 2 kansjes doet hier niks terzake,
DE REF en den BOND hun fout.
Met deze punten erbij (zo'n 10punten ongeveer) zou KVK staan waar ze moeten staan:
bij Anderlecht op de 1ste plaats want hun doelpuntensaldo moest ook hoger geweest zijn
ware het niet dat de ref ook daar schuld voor treft.
Jammer want het is met zekerheid dat zij WEL Champions League succes zouden kennen,
als de UEFA natuurlijk geen complotten meer zou voeren tegen het Wereldse KVK.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2114 Gepost op: oktober 04, 2009, 11:27:50 am »
Wat ze er niet bijvertellen is dat Charleroi in de 1e helft dan al een penalty hadden moeten krijgen...

Voila. Te erg voor woorden gewoon, dat clubje. Ze mogen trots zijn op hun 0-2 'overwinning' van een paar weken terug. Calimero's.

5-1. :-*
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2009, 11:38:54 am door WAEREGHEM »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2115 Gepost op: oktober 04, 2009, 08:22:40 pm »
ja.... Sjors zevert om zijn spelers de indruk te geven dat ze goed gespeeld hebben zeker. tegen Standard durfde hij zelfs zeggen dat Standard 0 kansen had gekregen en ze zelf de kansen voor hen hadden gecre?erd (gelukkig bewees Filip Joos het tegendeel)

Offline Deedee

  • Leden
  • Berichten: 52
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2116 Gepost op: oktober 07, 2009, 06:29:23 pm »
Als ploeg mag je nooit afhankelijk zijn van scheidsrechterlijke dwalingen maar in sommige gevallen kunnen ze wel een invloed hebben op het vervolg van de match...
In Charleroi kon het idd evengoed penalty zijn voor Charleroi eerste helft maar hij fluit niet en geeft corner... de corner wordt wel binnengetrapt...
De penalty die de Zebra's de tweede helft krijgen is echter pure compensatie en de ingreep van hun doelman was zeker rood waard maar ik ben realistisch genoeg om te zeggen dat we niet moeten klagen met de 3-3 op Mambour...
Mochten onze doelkansen wat efficienter afgewerkt worden dan zouden de referees al eens 'n foutje kunnen maken, maar toch liever van niet :)

WAEREGHEM

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2117 Gepost op: oktober 26, 2009, 12:13:32 pm »
 :'(

VERBAUWHEDE KRIJGT GEEL NA SPREEKKOREN
 ???????????????????????????????????????
 Glenn Verbauwhede kreeg zaterdag al z'n
 vierde gele kaart voor tijdswinst. De 
 keeper van Kortrijk zegt dat hij de ref
 wou zeggen dat hij werd uitgescholden. :'(
                                       
 Na een mooie redding op een poging van
 Foley balde Verbauwhede zijn vuist.   
 "Plots hoorde ik achter mij de Cercle-
 supporters", vertelde de keeper aan de
 kranten. "Tot dan dacht ik dat we in   
 een leeg stadion aan het spelen waren." (hihi) :'(
                                       
 "Daarna werd ik constant uitgescholden :'(
 en riepen ze "hoerenzoon" :'( en "pedofiel" :'(
 naar me. Als ze dat naar de ref roepen,
 wordt de match meteen stilgelegd. :'( Maar
 nu kreeg ik geel voor tijdswinst." :'(



Ze gaan het nooit afleren blijkbaar. Irritant manneke trouwens, de Glenn.

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2118 Gepost op: oktober 26, 2009, 12:15:51 pm »
:'(

VERBAUWHEDE KRIJGT GEEL NA SPREEKKOREN
 ???????????????????????????????????????
 Glenn Verbauwhede kreeg zaterdag al z'n
 vierde gele kaart voor tijdswinst. De 
 keeper van Kortrijk zegt dat hij de ref
 wou zeggen dat hij werd uitgescholden. :'(
                                       
 Na een mooie redding op een poging van
 Foley balde Verbauwhede zijn vuist.   
 "Plots hoorde ik achter mij de Cercle-
 supporters", vertelde de keeper aan de
 kranten. "Tot dan dacht ik dat we in   
 een leeg stadion aan het spelen waren." (hihi) :'(
                                       
 "Daarna werd ik constant uitgescholden :'(
 en riepen ze "hoerenzoon" :'( en "pedofiel" :'(
 naar me. Als ze dat naar de ref roepen,
 wordt de match meteen stilgelegd. :'( Maar
 nu kreeg ik geel voor tijdswinst." :'(



Ze gaan het nooit afleren blijkbaar. Irritant manneke trouwens, de Glenn.

Al vergeten wat hij deed tegen ons? De grootste arrogante ZAK die in eerste rondloopt!


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2119 Gepost op: oktober 27, 2009, 05:19:26 pm »
Ze kunnen anders nog een keer op hun website het beeld tonen waar Ciman overduidelijk Portier in de rug duwt waardoor ze een puntje cadeau krijgen... Arbiters tegen?