Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 924939 keer)

0 leden en 50 gasten bekijken dit topic.

Offline soesoe

  • Leden
  • Berichten: 24
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2240 Gepost op: maart 09, 2010, 03:28:50 pm »
Dat Zulte Waregem een geheel is dat zijn plaats in de bovenste helft van de competitie verdient, zal elke eerlijke voetballiefhebber in Kortrijk volmondig beamen. Dat jullie op dit moment verder staan in het beleid van jullie vereniging heeft zelfs onze voorzitter openbaar toegegeven. Dat jullie gewiekster handelen op het vlak van transferpolitiek hebben we aan den lijve ondervonden. Maar dat wij dit seizoen voor heel voetballend Kortrijk en omstreken geschiedenis schrijven door aangenaam voetbal, een stevig gekneed team, onverhoopte resultaten, zalige ambiance,... steekt blijkbaar bij sommigen hier op een zielige manier de ogen uit. Ik ben eigenlijk verbaasd en ergens verontwaardigd dat die typische ouderwetse "Essevee-rechttoe -rechtaan-mentaliteit" meer en meer moet plaatsmaken voor een arrogantie die jullie absoluut niet siert.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2241 Gepost op: maart 09, 2010, 03:34:43 pm »
Dat Zulte Waregem een geheel is dat zijn plaats in de bovenste helft van de competitie verdient, zal elke eerlijke voetballiefhebber in Kortrijk volmondig beamen. Dat jullie op dit moment verder staan in het beleid van jullie vereniging heeft zelfs onze voorzitter openbaar toegegeven. Dat jullie gewiekster handelen op het vlak van transferpolitiek hebben we aan den lijve ondervonden. Maar dat wij dit seizoen voor heel voetballend Kortrijk en omstreken geschiedenis schrijven door aangenaam voetbal, een stevig gekneed team, onverhoopte resultaten, zalige ambiance,... steekt blijkbaar bij sommigen hier op een zielige manier de ogen uit. Ik ben eigenlijk verbaasd en ergens verontwaardigd dat die typische ouderwetse "Essevee-rechttoe -rechtaan-mentaliteit" meer en meer moet plaatsmaken voor een arrogantie die jullie absoluut niet siert.

Dat aangename voetbal mag je schrappen. De rest klopt uiteraard wel. George zorgt voor een stevig team en goeie resultaten en ze staan dan ook verdiend in de top 6. Buiten enkele zwevers, zal niemand dat ontkennen.

En als je de rechttoe rechtaan mentaliteit wil. Wel hier heb je ze.

Die top 6 heeft KVK te danken aan Leekens en een aantal huurlingen. Er gaat geen enkele lange termijnvisie vanuit en KVK zal alles een pudding in elkaar zakken van zodra Leekens weer ergens anders geld geroken heeft. En eerlijk is eerlijk, dan gaan we er inderdaad eens goed mee lachen.

Offline soesoe

  • Leden
  • Berichten: 24
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2242 Gepost op: maart 09, 2010, 03:45:14 pm »
Q.E.D.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2243 Gepost op: maart 09, 2010, 03:56:10 pm »
Q.E.D.

Integendeel. Begrijpend lezen is blijkbaar niet uw sterkste kant.

want

Het steekt mij echt niet de ogen uit. KVK staat daar volledig terecht. Het enige wat steekt zijn de 2 nederlagen en dat lijkt me vrij normaal.

En stellen dat KVK met George en het huurlingenlegioen niet getuigt van een langetermijn visie staat niet gelijk aan arrogantie. Dat is gewoon iets dat als een paal boven water staat en wat KVK nog aan den lijve zal mogen ondervinden. Aan de ene kant ga ik dat jammer vinden want de derbys zijn wel leuk, maar aan de andere kant gaat het ook leuk zijn om de nekken weer te zien ploeteren.

Want laat ons vooral niet vergeten dat Mr Allijns geen kans onbenut laat om te kakken op Zulte Waregem en dat is nogal wraakroepend.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2244 Gepost op: maart 09, 2010, 04:48:45 pm »
Dat Zulte Waregem een geheel is dat zijn plaats in de bovenste helft van de competitie verdient, zal elke eerlijke voetballiefhebber in Kortrijk volmondig beamen. Dat jullie op dit moment verder staan in het beleid van jullie vereniging heeft zelfs onze voorzitter openbaar toegegeven. Dat jullie gewiekster handelen op het vlak van transferpolitiek hebben we aan den lijve ondervonden. Maar dat wij dit seizoen voor heel voetballend Kortrijk en omstreken geschiedenis schrijven door aangenaam voetbal, een stevig gekneed team, onverhoopte resultaten, zalige ambiance,... steekt blijkbaar bij sommigen hier op een zielige manier de ogen uit. Ik ben eigenlijk verbaasd en ergens verontwaardigd dat die typische ouderwetse "Essevee-rechttoe -rechtaan-mentaliteit" meer en meer moet plaatsmaken voor een arrogantie die jullie absoluut niet siert.
Het is hier de laatste tijd al vaak vermeld dat Kortrijk die playoff1 verdient en dat ze goed voetbal brengen na nieuwjaar. Voor nieuwjaar was dit anders, maar op dit moment zijn er hier niet veel die dit ontkennen hoor. Het is knap wat KVK presteert op dit moment.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2245 Gepost op: maart 09, 2010, 05:11:09 pm »
KV Kortrijk kreeg gisteravond geen fiat van de gemeenteraad voor een subsidie van 300.000 euro. Dat bedrag moest dienen om een lening voor verfraaiingswerken in het stadion af te lossen. Omdat de zaak bij hoogdringendheid op de agenda van de gemeenteraad was gekomen, was er een tweederde meerderheid nodig om het voorstel te laten goedkeuren.

De CD&V en Open VLD-meerderheid was evenwel niet voltallig. Onder meer Vincent Van Quickenborne ontbrak op het appel. Daarenboven onthielden twee CD&V-leden zich: Carl De Caluw? en Roel Desseyn. De oppositie stemde massaal tegen.

Pas volgende maand komt de vraag weer voor de gemeenteraad. Enkele raadsleden lieten verstaan dit een slecht signaal naar de supporter te vinden.

bron: het nieuwsblad

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2246 Gepost op: maart 09, 2010, 06:37:25 pm »
haha quickie was er niet , en die cd&v raadsleden (die ook volksvertegenwoordiger zijn ) stemmen niet voor  :)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2247 Gepost op: maart 11, 2010, 11:48:15 am »
Hempte en sterkhouder : transfervrij naar roda jc

tcircus begint al, bij het kleinste clubje uit eerste die 10 treden boven hun stand wilde leven voor 1 seizoen goed te kunnen draaien.

Straks alle huurlingen gratuit weg, leekens, en kums transfervrij weg. En het naieve bestuur met een enorme kater en schuldenput achterlaten op zoek naar spelers en trainer.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2248 Gepost op: maart 11, 2010, 11:57:56 am »
Dat is toch niet zeker hoor. Als ze playoffs1 halen, komt er flink wat geld in de kassa en denk ik dat ze wel wat spelers kunnen houden. Dat is voor hen denk ik de onverwachte redding. Indien ze playoffs1 niet halen, vermoed ik wel dat het financieel wat moeilijker wordt. Vergelijk het een beetje met ons eerste seizoen met bekerwinst en Europese bonus, waaruit we verder konden groeien.
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2010, 07:20:39 pm door sv_forever »

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2249 Gepost op: maart 11, 2010, 12:21:24 pm »
Dat is toch niet zeker hoor. Als ze playoffs1 halen, komt er flink wat geld in de kassa en denk ik dat ze wel wat spelers kunnen houden. Dat is voor hen denk ik de onverwachte redding. Indien ze playoffs1 niet halen, vrees ik wel dat het financieel wat moeilijker wordt. Vergelijk het een beetje met ons eerste seizoen met bekerwinst en Europese bonus, waaruit we verder konden groeien.

Yup, met dat verschil dat wij het geld pas gebruikt hebben NA een goed seizoen. KVK heeft het geld op voorhand gebruikt en zal zich nu redden door die PO1. Moesten ze bv 7e eindigen dan zou het er daar weer slecht uitgezien hebben.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2250 Gepost op: maart 11, 2010, 12:23:32 pm »
Dat is toch niet zeker hoor. Als ze playoffs1 halen, komt er flink wat geld in de kassa en denk ik dat ze wel wat spelers kunnen houden. Dat is voor hen denk ik de onverwachte redding. Indien ze playoffs1 niet halen, vrees ik wel dat het financieel wat moeilijker wordt. Vergelijk het een beetje met ons eerste seizoen met bekerwinst en Europese bonus, waaruit we verder konden groeien.

Yup, met dat verschil dat wij het geld pas gebruikt hebben NA een goed seizoen. KVK heeft het geld op voorhand gebruikt en zal zich nu redden door die PO1. Moesten ze bv 7e eindigen dan zou het er daar weer slecht uitgezien hebben.
Inderdaad

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2251 Gepost op: maart 11, 2010, 05:44:42 pm »
Met z'n allen duimen voor Lokeren van 't week-end!  ;)
Alhoewel ik er niet echt in geloof na het zien van de beelden van hun wedstrijd op Lokeren gisteren.
Man, wat een slechte verdediging is me dat!  :o
Als je dan bovendien geen goal kunt maken, dan weet je het wel, zeker?
Nee, volgens mij is Lokeren een vogel voor de kat.
Die halen geen punt meer op krotrijk en thuis tegen Anderlecht terwijl ik Roeselare toch nog zie winnen op Westerlo dat niets meer te winnen of te verliezen heeft.

Crudo

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2252 Gepost op: maart 11, 2010, 05:46:34 pm »
Dat is toch niet zeker hoor. Als ze playoffs1 halen, komt er flink wat geld in de kassa en denk ik dat ze wel wat spelers kunnen houden. Dat is voor hen denk ik de onverwachte redding. Indien ze playoffs1 niet halen, vrees ik wel dat het financieel wat moeilijker wordt. Vergelijk het een beetje met ons eerste seizoen met bekerwinst en Europese bonus, waaruit we verder konden groeien.
ik weet niet of je dat weet maar je kan altijd je post aanpassen of deleten h?  ;)

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2253 Gepost op: maart 11, 2010, 07:21:22 pm »
Is gebeurd. Even een zwak moment...

Offline soesoe

  • Leden
  • Berichten: 24
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2254 Gepost op: maart 11, 2010, 07:29:47 pm »
Met z'n allen duimen voor Lokeren van 't week-end!  ;)

Amai, de frustratie druipt eraf precies... Wij wensen jullie van onze kant veel succes zondag. Bij winst volstaat voor ons een puntje en krijgen we er twee sfeervolle derby's bij !

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2255 Gepost op: maart 12, 2010, 09:07:42 am »
Amai, de frustratie druipt eraf precies... Wij wensen jullie van onze kant veel succes zondag. Bij winst volstaat voor ons een puntje en krijgen we er twee sfeervolle derby's bij !

ik sluit mij hierbij aan! 2 derbies erbij, een (te) mooi scenario...

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2256 Gepost op: maart 12, 2010, 09:42:13 am »
Je moet het zo bekijken:
We staan 1 punt voor op STVV, die nog tegen Cercle en GBA moet.
Ik denk wel dat het mogelijk is om die voorsprong te behouden.

In dat geval worden dit de teams uit PO1:
Anderlecht, Club Brugge, Standard, AA Gent, Zulte Waregem, KV Kortrijk.

Wees dan eens eerlijk, is dit geen absolute droompoule???
Ik teken daarvoor!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2257 Gepost op: maart 12, 2010, 09:57:54 am »
over dat feit dat Kortrijk geschiedenis schrijft?!! man wat een zever??!!
Een ploeg die promoveert van tweede naar eerste en die dan meteen de Beker wint en Europees speelt??!! dat was geschiedenis schrijven want nog geen enkele Belgische club had dit Essevee voorgedaan..... :)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2258 Gepost op: maart 12, 2010, 10:34:18 am »
De Nederlandse club Roda heeft er vanaf
 volgend seizoen een Belg bij. Verdedi-
 ger Jimmy Hempte maakt de overstap van
 KV Kortrijk. Hij heeft een contract   
 van drie seizoenen getekend bij Roda. 
                                       
 Bij Kortrijk is Hempte bezig aan zijn 
 vijfde seizoen. "Ik heb vorige week bij
 Roda getekend", zegt Hempte in de kran-
 ten. "Mijn manager praatte ook met KVK,
 maar de club vond het te vroeg voor een
 nieuw contract. Het is nochtans maart."
                                       
 "Roda is een stap vooruit. Ik schat de
 Nederlandse competitie hoger in dan de
 Belgische. En dit is de leeftijd waarop
 ik die stap nog aankan." Hempte is 28.


wat een vertrouwen hebben ze toch in hun spelers en respect??!!.. iemand speelt 5 jaar bij KVK en ze vinden het te vroeg om te onderhandelen?!! was Hempte niet diegene die met een prachtschot vorig jaar KVK tegen Westerlo in eerste hield?
ben dan blij dat we Colpaert en Roelandts al een langer contract hebben gegeven en dat ze getekend hebben

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: Over de Veekaa
« Reactie #2259 Gepost op: maart 12, 2010, 10:53:57 am »
De spelers met een aflopend contract die eigendom zijn van Kortrijk zijn natuurlijk ook niet dom.
Spelen een super seizoen bij elkaar en dan willen ze natuurlijk hun ijzer smeden als het heet is. Ofwel nieuw, verbeterd contract ofwel naar andere ploeg. Gezien de (penibele?) financi?le situatie van Kortrijk lijkt een verbeterd contract voor de meeste spelers niet haalbaar en lijkt me ook het lange wachten op een eventueel nieuw voorstel niet echt onlogisch. Je kunt niet bieden wat je niet hebt.