Auteur Topic: [09] HARBAOUI Hamdi  (gelezen 58985 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
[09] HARBAOUI Hamdi
« Gepost op: januari 20, 2018, 10:25:45 am »
Hamdi verdient ook zijn eigen thread als kerverse spits van Essevee...

Vandaar plaats ik het artikel ook nog even hier als aanzet. (staat ook hier)
Verscheen naar aanleiding van de 1e match na de winterstop van seizoen 2017-2018.

Het Nieuwsblad 20/01/2018
via Ludwig V
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2018, 02:22:00 pm door svennay »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2018, 10:27:13 am »
Ik had al van de eerste moment een goed gevoel bij het aantrekken van Harbaoui, hopelijk kan hij de verwachtingen inlossen en leggen ze vanuit de pers niet al teveel druk op z'n schouders.

Blijft afwachten, maar van mijn zijde met een goed gevoel.

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.915
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #2 Gepost op: januari 20, 2018, 10:34:59 am »
Als ie geel pakt is ie al geschorst tegen standard..

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #3 Gepost op: januari 20, 2018, 09:26:17 pm »
Als ie geel pakt is ie al geschorst tegen standard..
Onnodige fout van Harbaoui,Pfff.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2018, 10:57:27 pm »
Als ie geel pakt is ie al geschorst tegen standard..
Onnodige fout van Harbaoui,Pfff.

Zou ze niet gemaakt zijn om er zo snel mogelijk vanaf te zijn?

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2018, 10:08:56 am »
Als ie geel pakt is ie al geschorst tegen standard..
Onnodige fout van Harbaoui,Pfff.

Zou ze niet gemaakt zijn om er zo snel mogelijk vanaf te zijn?
Ja uiteraard.  ::)

Nee natuurlijk niet.
Iedereen die het Belgische voetbal een beetje volgt, weet dat Harbaoui de spits is die het meeste fouten maakt van alle spitsen in 1e klasse.
Hij werkt, hij sleurt, verdedigt vaak en diep mee en doet dat gretig, waardoor hij vaak geel pakt.
Dat hoort nu eenmaal bij hem en zal nog veel gele kaarten pakken.
Net zoals scoren ook bij zijn spel hoort.

Groot gemis natuurlijk dat hij er niet bij is dinsdag tegen Luyindama en Scholz. Want Iseka zal de ploeg niet doen opschuiven. Al hebben we gelukkig nog Ivan...  :P

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2018, 11:47:26 am »
Als ie geel pakt is ie al geschorst tegen standard..
Onnodige fout van Harbaoui,Pfff.

Zou ze niet gemaakt zijn om er zo snel mogelijk vanaf te zijn?
Ja uiteraard.  ::)

Nee natuurlijk niet.
Iedereen die het Belgische voetbal een beetje volgt, weet dat Harbaoui de spits is die het meeste fouten maakt van alle spitsen in 1e klasse.
Hij werkt, hij sleurt, verdedigt vaak en diep mee en doet dat gretig, waardoor hij vaak geel pakt.
Dat hoort nu eenmaal bij hem en zal nog veel gele kaarten pakken.
Net zoals scoren ook bij zijn spel hoort.

Groot gemis natuurlijk dat hij er niet bij is dinsdag tegen Luyindama en Scholz. Want Iseka zal de ploeg niet doen opschuiven. Al hebben we gelukkig nog Ivan...  :P

Inderdaad jammer. Hoort inderdaad bij zijn spelstijl en ik ben daar blij om. Gelukkig is hij dan wel zo slim om bijna nooit een 2e te pakken (al kon dat gisteren wel anders geweest zijn met zijn viering) Gelukkig gebruikt Vertenten voor 1 keer in die match zijn verstand.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #7 Gepost op: januari 21, 2018, 12:02:47 pm »
Als ie geel pakt is ie al geschorst tegen standard..
Onnodige fout van Harbaoui,Pfff.

Zou ze niet gemaakt zijn om er zo snel mogelijk vanaf te zijn?
Ja uiteraard.  ::)

Nee natuurlijk niet.
Iedereen die het Belgische voetbal een beetje volgt, weet dat Harbaoui de spits is die het meeste fouten maakt van alle spitsen in 1e klasse.
Hij werkt, hij sleurt, verdedigt vaak en diep mee en doet dat gretig, waardoor hij vaak geel pakt.
Dat hoort nu eenmaal bij hem en zal nog veel gele kaarten pakken.
Net zoals scoren ook bij zijn spel hoort.

Groot gemis natuurlijk dat hij er niet bij is dinsdag tegen Luyindama en Scholz. Want Iseka zal de ploeg niet doen opschuiven. Al hebben we gelukkig nog Ivan...  :P

Precies ofdat spelers nooit bewust de 5e gele pakken om er vanaf te zijn ::)
Beter zo ... lekker starten op 0. Een muur zetten tegen Standard, een gelijkspel proberen af te dwingen
dan kan Hamdi tegen W-B starten met een propere lei.

Is ook een beetje hetzelfde aks bij keepers die gekend zijn om te lossen toch, dan is het ook aangewezen om daar speciaal op te letten en indien hij lost ... "trappen!!" ... vraag maar ne keer aan Ovono. ;)

Dat zijn zaken die bij de tactische besprekingen aan bod komen, ook op langere termijn.

Enja, Hamdi is een harde spits, ene die zich laat gelden, 't is een manier van spelen... en ik heb er vrede mee. Je scoort niet met in je broek te schijten maar met door te gaan. De verdediging moet bang zijn van een spits of op zijn minst "onvoorspelbaar". Dit maakt dat het moeilijker verdedigen is tegen zo'n speler.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #8 Gepost op: januari 23, 2018, 02:53:33 pm »
Harbaoui: 'Ik begrijp dat Teo een voordeel kreeg tegenover mij'
23/01/18 om 12:00 - Bijgewerkt om 13:54 via Sport/Voetbalmagazine

Hamdi Harbaoui verkaste deze winterstop van Anderlecht naar Zulte Waregem, dat hij met goals mee uit de degradatiezone moet helpen trekken. In Sport/Voetbalmagazine geeft hij uitleg bij die overstap en blikt hij terug op de concurrentiestrijd met (ex-ploegmaat) Teodorczyk.

Hamdi Harbaoui over...

... zijn keuze voor Zulte Waregem:
'Dury is een coach die offensief voetbal wil, mooi voetbal, gericht op de aanval. Tenminste, dat laatste probeert hij. Dat alleen al bevalt me. We hebben dit seizoen met Anderlecht Zulte Waregem geklopt, ik heb toen zelfs gescoord, maar als iets me bijbleef uit die wedstrijd was het vooral het balbezit bij de tegenstander.

'In december zijn we rond de tafel gaan zitten en hij bleek een zeer enthousiaste babbel te hebben. Met heel wat andere spelers heb ik het ook over hem gehad. Jongens die hem kennen: Jérémy Taravel, Habib Habibou, Nill De Pauw, Onur Kaya. Van hen hoorde ik alleen positieve dingen.

'Dat ik hier een contract van 3,5 jaar tekende, is omdat ik er zelf ook van overtuigd ben dat ik me ergens voor een tijdje moet settelen. Ik had ook een aanbieding uit Dubai, waar ik zeer goed kon verdienen. Alleen was dat maar voor één seizoen.

'En ik heb nog altijd dorst, wil nog winnen, werken aan mijn statistieken. Ik besef ook dat ik zo vaak ben veranderd van club, omdat ik nooit tevreden was met wat ik had, dat ik altijd iets anders zocht, iets nieuws wilde.'

... zijn dubbelzinnige band met René Weiler:
'Uiteraard wilde ik terug, na die uitleenbeurt aan Charleroi. Ik was niet van plan om Anderlecht te verlaten na een nederlaag. Ik nam me voor om te proberen Weiler van het tegendeel te overtuigen. Langzaam leek dat te lukken, ik zag dat hij van mening begon te veranderen, dat ik stilletjes in zijn plannen sloop. Ik zei tegen mezelf: hij houdt van mijn manier van werken, ik verras hem. Dat was voor mij evenveel waard als een overwinning.

'Alleen, net op dat moment vertrok hij. Toen Hein Vanhaezebrouck de nieuwe coach werd, heb ik hetzelfde gedaan: geprobeerd om me te laten zien op de momenten dat ik mijn kans kreeg. Maar zeer vaak kwam die niet.

'Het vertrek van Weiler deed me verdriet. Ik vond het spijtig voor hem. Mijn gevoel is dat hij iets wilde proberen, maar dat hij uit alle hoeken onder druk stond. Op het einde was het beter dat hij vertrok.'

... de concurrentiestrijd met Teodorczyk:
'Ik vind het heel moeilijk om daar een uitleg voor te verzinnen, omdat ik nooit in zo'n situatie verzeilde. Het was ook de eerste keer dat het een van mijn ploegmaats overkwam, zo hard, zo'n contrast. Je kan periodes kennen waarin je veel goals maakt, makkelijk scoort, en daarna een terugval meemaken, met wat minder goals. Maar meestal lukt het ook dan nog wel, af en toe. Teo ging van alles naar niks, van helemaal wit naar honderd procent zwart. Bizar.

'Ik denk dat zijn probleem eerder psychologisch is, dat hij te veel forceert. Misschien zet hij zichzelf te veel onder druk of heeft het helemaal niks met voetbal te maken. Hij is de enige die het kan weten.

'Wil je mijn visie op de concurrentiestrijd met Teo? Mijn antwoord is eenvoudig: ik begrijp, gezien de investering die Anderlecht deed, dat hij een voordeel kreeg tegenover mij.'

Bron: http://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/harbaoui-ik-begrijp-dat-teo-een-voordeel-kreeg-tegenover-mij/article-normal-954329.html

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #9 Gepost op: januari 23, 2018, 07:12:51 pm »
Hamdi charmeert me meer en meer

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #10 Gepost op: januari 24, 2018, 09:54:30 am »
Als ie geel pakt is ie al geschorst tegen standard..
Onnodige fout van Harbaoui,Pfff.

Zou ze niet gemaakt zijn om er zo snel mogelijk vanaf te zijn?
Ja uiteraard.  ::)

Nee natuurlijk niet.
Iedereen die het Belgische voetbal een beetje volgt, weet dat Harbaoui de spits is die het meeste fouten maakt van alle spitsen in 1e klasse.
Hij werkt, hij sleurt, verdedigt vaak en diep mee en doet dat gretig, waardoor hij vaak geel pakt.
Dat hoort nu eenmaal bij hem en zal nog veel gele kaarten pakken.
Net zoals scoren ook bij zijn spel hoort.

Groot gemis natuurlijk dat hij er niet bij is dinsdag tegen Luyindama en Scholz. Want Iseka zal de ploeg niet doen opschuiven. Al hebben we gelukkig nog Ivan...  :P
Profetische woorden, Balboa !  :)

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #11 Gepost op: januari 24, 2018, 10:01:08 am »
Profetische woorden, Balboa !  :)

thaha idd ;-)

Maar je wordt met 1 beslissend doelpunt wordt je wel niet onmiddellijk een topspeler é.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #12 Gepost op: januari 24, 2018, 12:31:37 pm »
Profetische woorden, Balboa !  :)

thaha idd ;-)

Maar je wordt met 1 beslissend doelpunt wordt je wel niet onmiddellijk een topspeler é.
Nee,maar zijn nick name, Saponiks,kunnen we nu niet meer gebruiken en Sapogoal is ook overdreven. 

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #13 Gepost op: januari 24, 2018, 06:18:57 pm »
Sport/voetbalmagazine 24/01/2018
via LudwigV



Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #14 Gepost op: april 19, 2018, 04:47:35 pm »
Via Steven N. uit Het Laatste Nieuws
19 april 2018

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #15 Gepost op: mei 02, 2018, 07:43:37 am »
Via Ludwig V. uit Sport/Voetbalmagazine
02 mei 2018

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #16 Gepost op: mei 10, 2018, 03:11:52 pm »
Kan iemand hier bevestigen of ontkrachten dat de PO2 finale meetelt voor de Gouden Stier?

Barragematch om Europees voetbal alleszins niet.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2018, 03:32:14 pm door Naessens C »

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 357
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #17 Gepost op: mei 10, 2018, 03:22:00 pm »
En vallen de goals weg die werden gescoord tegen Lierse?

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #18 Gepost op: mei 10, 2018, 03:34:10 pm »
Kan iemand hier bevestigen of ontkrachten dat de PO2 finale meetelt voor de Gouden Stier?

Barragematch om Europees voetbal alleszins niet.

beide tellen niet mee
Hij heeft dus nog 1 match.
Bij gelijke stand wint Hamdi toch omdat hij minder gespeeld heeft he?

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [09] HARBAOUI Hamdi
« Reactie #19 Gepost op: mei 10, 2018, 03:42:56 pm »
Kan iemand hier bevestigen of ontkrachten dat de PO2 finale meetelt voor de Gouden Stier?

Barragematch om Europees voetbal alleszins niet.

beide tellen niet mee
Hij heeft dus nog 1 match.
Bij gelijke stand wint Hamdi toch omdat hij minder gespeeld heeft he?

Ik denk bij gelijke stand dat het aantal doelpunten op verplaatsing eerst telt en dan pas
het aantal speelminuten