Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 923361 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Over de Veekaa
« Reactie #320 Gepost op: september 01, 2008, 12:37:26 pm »
Kortrijk - Een groep heethoofden van KV Kortrijk bekogelde zaterdagavond een bus Zulte Waregemfans met bierflessen en blikjes. Dat gebeurde omstreeks 23 uur op de parking van het tankstation aan de E40 in Wetteren. Enkele ruiten van de bus moesten eraan geloven.

De bus van De Reisvogel uit Waregem vervoerde Esseveefans aangesloten bij de supporterslokalen Sint-Benedictus (Sint-Lodewijk) en De Gilde (Beveren-Leie) en was op de terugweg van KV Mechelen. Na de winst op Malinwa was de vreugde groot en het bier vloeide rijkelijk.

De chauffeur reed de parking van het tankstation op om de supporters een noodzakelijke plaspauze te gunnen. Daar was naar verluidt ook een zevental bussen met aanhangers van de Veekaa gearriveerd.

?Daarom reden we meteen door tot helemaal de andere kant van de parking, maar nog voor we goed en wel konden uitstappen, kwamen al tientallen heetgebakerde KVK-fans op de autocar afgestormd en bekogelden die met bierflessen en blikjes?, aldus Pierre Mestdagh van De Gilde.(TVW)



Is door dit voorval meteen terug duidelijk waarvan de naam "SCUMCITY" komt...
« Laatst bewerkt op: september 01, 2008, 12:58:44 pm door Kartouch »
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Over de Veekaa
« Reactie #321 Gepost op: september 01, 2008, 04:43:36 pm »
komt morgen uitvoerig aan bod in het nieuwsblad !

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Over de Veekaa
« Reactie #322 Gepost op: september 01, 2008, 05:39:10 pm »
Achteraf zijn ze blijkbaar op die bus zelf onderling ook nog beginnen batteren. De zoon van de voorzitter van kvk zou ook op die bus gezeten hebben (bronnen: collega's op school die vortrijksups zijn)

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Over de Veekaa
« Reactie #323 Gepost op: september 01, 2008, 07:29:29 pm »
al?,ze zijn goed bezig,wat gaat dit worden als zij naar hier komen ?ze gaan er het leger mogen bijhalen >:(

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Over de Veekaa
« Reactie #324 Gepost op: september 01, 2008, 08:06:41 pm »
al?,ze zijn goed bezig,wat gaat dit worden als zij naar hier komen ?ze gaan er het leger mogen bijhalen >:(

Misschien eens polsen bij M. Flahaut of er eind november geen troepen op overschot zijn.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.263
Re: Over de Veekaa
« Reactie #325 Gepost op: september 01, 2008, 09:01:24 pm »
Ik ken een kvk supporter en ik zei zo: kvk heeft zich weer langs hun schonen kant laten zien, beginnen vechten op een parking tss en die zei: waregem begon  ::)
SV TILL I DIE

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Over de Veekaa
« Reactie #326 Gepost op: september 01, 2008, 09:38:21 pm »
er stond ook ergens dat Waregem begon te vechten in Nazareth

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #327 Gepost op: september 01, 2008, 09:39:10 pm »
er stond ook ergens dat Waregem begon te vechten in Nazareth

Dat waren Bergen supporters die KVK-supporters aanvielen...

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Over de Veekaa
« Reactie #328 Gepost op: september 01, 2008, 10:01:43 pm »
al?,ze zijn goed bezig,wat gaat dit worden als zij naar hier komen ?ze gaan er het leger mogen bijhalen >:(

Misschien eens polsen bij M. Flahaut of er eind november geen troepen op overschot zijn.

is schaapskopje De Crem dan afgetreden ?

Offline olivier

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: Over de Veekaa
« Reactie #329 Gepost op: september 02, 2008, 12:57:48 am »
Dus in feite eerst die van Waregem die uitgedaagd hebben? Ja dan krijg je problemen. Was het iemand van de Benedictus bus of een andere? Hopelijk stopt Benedictus er niet mee met bussen in te leggen. Ik ken zelf iemand die kvk supporter is en ja je hebt wel pittige discussies (fusiegem, oost en west vlaamse ploeg enz) maar nooit fysiek geweld. Er zitten wel slimme gasten tussen, maar ook gasten waarbij de vuisten graag spreken.

Bedenkelijke stelling vind ik. Dus als een verkrachter een meisje aanrandt kan hij achteraf pleiten dat ze aan het uitdagen was met haar korte rokje - zelfde principe. Hoe je het ook draait of keert, dat die leeghoofden van Kutrijk een bus met kinderen en oudere mensen aanvallen is de marginaliteit zelve. Moest ik iedereen aanvallen die me in mijn leven heeft ge?ntimideerd of uitgedaagd, ik zou er nogal wat vermoord hebben denk ik. Feit is, ik heb het geluk hersencellen te bezitten, die 'fans' van Kutrijk duidelijk niet.

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat we allen zouden moeten weten wat voor marginaal volk er rondloopt bij Kutrijk, en we ze dus best straal negeren, anders komt hun oerinstinct naar boven met alle gevolgen van dien. Goed nieuws is ook dat we deze randdebielen hoogstwaarschijnlijk niet teveel meer zullen moeten 'ontmoeten' op verplaatsing dit seizoen.

Oh, en chapeau voor die ene fan van Kutrijk met zijn/haar reactie tegen die eigen 'fans'. Geboren in Waregem?


Die opmerking slaat nu echt keer op niets e. Die vergelijking met verkrachting gaat echt niet op e. Precies ook niet te veel naar school geweest... Waregem lokt spel uit en dan de schuld op die van kortrijk steken... Zielig!!!

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #330 Gepost op: september 02, 2008, 10:46:31 am »
Citaat
Die opmerking slaat nu echt keer op niets e. Die vergelijking met verkrachting gaat echt niet op e. Precies ook niet te veel naar school geweest... Waregem lokt spel uit en dan de schuld op die van kortrijk steken... Zielig!!!

Als ik een bus passeer waarin enkele kinderen mij zitten uit te dagen, dan lach ik eens vriendelijk en rijd ik verder. Om nu op die kindjes en op oudere mensen te gaan slaan - neen, zo marginaal ben ik niet.

Uw poging om het gedrag van deze Kutrijkzanen goed te praten zegt h??l veel over je clubje, over (het niveau van) je achterban, maar vooral over jou.


Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Over de Veekaa
« Reactie #331 Gepost op: september 02, 2008, 10:49:12 am »
ik las daarjuist op wtv,de buschauffeur van de waregemse bus : we waren og niet van de bus en kvk supp. begonnen al...

sv74

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #332 Gepost op: september 02, 2008, 10:51:54 am »
Dus in feite eerst die van Waregem die uitgedaagd hebben? Ja dan krijg je problemen. Was het iemand van de Benedictus bus of een andere? Hopelijk stopt Benedictus er niet mee met bussen in te leggen. Ik ken zelf iemand die kvk supporter is en ja je hebt wel pittige discussies (fusiegem, oost en west vlaamse ploeg enz) maar nooit fysiek geweld. Er zitten wel slimme gasten tussen, maar ook gasten waarbij de vuisten graag spreken.

Bedenkelijke stelling vind ik. Dus als een verkrachter een meisje aanrandt kan hij achteraf pleiten dat ze aan het uitdagen was met haar korte rokje - zelfde principe. Hoe je het ook draait of keert, dat die leeghoofden van Kutrijk een bus met kinderen en oudere mensen aanvallen is de marginaliteit zelve. Moest ik iedereen aanvallen die me in mijn leven heeft ge?ntimideerd of uitgedaagd, ik zou er nogal wat vermoord hebben denk ik. Feit is, ik heb het geluk hersencellen te bezitten, die 'fans' van Kutrijk duidelijk niet.

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat we allen zouden moeten weten wat voor marginaal volk er rondloopt bij Kutrijk, en we ze dus best straal negeren, anders komt hun oerinstinct naar boven met alle gevolgen van dien. Goed nieuws is ook dat we deze randdebielen hoogstwaarschijnlijk niet teveel meer zullen moeten 'ontmoeten' op verplaatsing dit seizoen.

Oh, en chapeau voor die ene fan van Kutrijk met zijn/haar reactie tegen die eigen 'fans'. Geboren in Waregem?


Die opmerking slaat nu echt keer op niets e. Die vergelijking met verkrachting gaat echt niet op e. Precies ook niet te veel naar school geweest... Waregem lokt spel uit en dan de schuld op die van kortrijk steken... Zielig!!!

Gast, het is al jaren zo dat die pipo's van Kortrijk de boel op stelten zetten, dat is pas zielig.  Op de bus van de Gilde zaten er kinderen en oudere supporters, dat zijn niet bepaald type 'hooligan', daarbij komt nog dat de bus doelbewust verder gaat staan van de kvk-bussen om zeker geen ambras te hebben.
Olivier als je een 'normale' (kan dit wel in Kortrijk?) supporter bent van uw club dan kan je niet anders dan zo'n acties te verwerpen, alleen al omdat het je eigen club in de problemen brengt.  Dankzij zo'n acties kan het nu best zijn dat supportersbussen van alle clubs niet meer mogen stoppen waar ze willen, hoe stom kun je zijn om dan zoiets nog in de schoenen van anderen te schuiven?

Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: Over de Veekaa
« Reactie #333 Gepost op: september 02, 2008, 11:19:49 am »
de bende smeerlappen. >:(

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #334 Gepost op: september 02, 2008, 12:09:00 pm »

Als ik een bus passeer waarin enkele kinderen mij zitten uit te dagen, dan lach ik eens vriendelijk en rijd ik verder. Om nu op die kindjes en op oudere mensen te gaan slaan - neen, zo marginaal ben ik niet.

Uw poging om het gedrag van deze Kutrijkzanen goed te praten zegt h??l veel over je clubje, over (het niveau van) je achterban, maar vooral over jou.


Uw vergelijking met een verkrachte vrouw is idd. een belediging voor slachtoffers van verkrachting.  Een korte rok dragen is niet hetzelfde als provoceren.  Dat het "kindjes" waren is jouw interpretatie.  Wat zijn kindjes ?  Gasten van 15 jaar zijn offciceel kinderen, maar als ze "kom maar op als je durft" gebaren zouden maken, weten ze goed genoeg welk risico ze nemen.  Wat niet betekent dat het goed te praten valt, maar provocatie is evengoed dom.  Niet voor niets heeft Coulibaly een rode kaart gekregen Anderlecht.
Trouwens, de manier waarop je consequent kutrijk blijft zeggen, zegt ook veel over jou.  Ik heb nog nooit, ook niet op ons forum, de term "B**regem" in mijn mond genomen.  Ik vind  dergelijke beledigingen kinderachtig.

Let wel, mijn reactie gaat enkel over de manier waarop u reageert : veralgemenen, beledigen, vergelijkingen totaal buiten proportie, ...  Over het incident heb ik geen mening, daar ik niet aanwezig was.  Als er effectief daden van agressie kunnen bewezen worden, moeten deze personen gestraft worden.  Dat is trouwens de mening van de overgrote meerderheid van de KVK-supporters.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2008, 12:12:14 pm door X-man »

sv74

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #335 Gepost op: september 02, 2008, 12:45:01 pm »

Als ik een bus passeer waarin enkele kinderen mij zitten uit te dagen, dan lach ik eens vriendelijk en rijd ik verder. Om nu op die kindjes en op oudere mensen te gaan slaan - neen, zo marginaal ben ik niet.

Uw poging om het gedrag van deze Kutrijkzanen goed te praten zegt h??l veel over je clubje, over (het niveau van) je achterban, maar vooral over jou.


Uw vergelijking met een verkrachte vrouw is idd. een belediging voor slachtoffers van verkrachting.  Een korte rok dragen is niet hetzelfde als provoceren.  Dat het "kindjes" waren is jouw interpretatie.  Wat zijn kindjes ?  Gasten van 15 jaar zijn offciceel kinderen, maar als ze "kom maar op als je durft" gebaren zouden maken, weten ze goed genoeg welk risico ze nemen.  Wat niet betekent dat het goed te praten valt, maar provocatie is evengoed dom.  Niet voor niets heeft Coulibaly een rode kaart gekregen Anderlecht.
Trouwens, de manier waarop je consequent kutrijk blijft zeggen, zegt ook veel over jou.  Ik heb nog nooit, ook niet op ons forum, de term "B**regem" in mijn mond genomen.  Ik vind  dergelijke beledigingen kinderachtig.

Let wel, mijn reactie gaat enkel over de manier waarop u reageert : veralgemenen, beledigen, vergelijkingen totaal buiten proportie, ...  Over het incident heb ik geen mening, daar ik niet aanwezig was.  Als er effectief daden van agressie kunnen bewezen worden, moeten deze personen gestraft worden.  Dat is trouwens de mening van de overgrote meerderheid van de KVK-supporters.

Er zijn al veel teveel zo'n incidenten gebeurt met Kvk Kortrijksupporters (ik ben al 30 jaar supporter hier en heb al meermaals problemen gehad met die... debielen (sorry, maar er zijn geen andere woorden voor) en als jij een goeie supporter bent van Kvk Kortrijk dan moeten jullie daar iets aan doen, zoals ik al zei het is al van de jaren 80 dat jullie een bende'hooligans'hebben, dus doe niet alsof dit iets nieuws is, of zoals jullie altijd doen, het komt door provoceren, etc.  Ik heb reeds meermaals  problemen gehad met kvk gasten omdat ik gewoon langs straat liep met mijn sjaal, dus DAAROM kan ik niets anders dan beledigend te zijn tegenover Kortrijk.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #336 Gepost op: september 02, 2008, 01:13:45 pm »

Als ik een bus passeer waarin enkele kinderen mij zitten uit te dagen, dan lach ik eens vriendelijk en rijd ik verder. Om nu op die kindjes en op oudere mensen te gaan slaan - neen, zo marginaal ben ik niet.

Uw poging om het gedrag van deze Kutrijkzanen goed te praten zegt h??l veel over je clubje, over (het niveau van) je achterban, maar vooral over jou.


Uw vergelijking met een verkrachte vrouw is idd. een belediging voor slachtoffers van verkrachting. Een korte rok dragen is niet hetzelfde als provoceren.  Dat het "kindjes" waren is jouw interpretatie.  Wat zijn kindjes ?  Gasten van 15 jaar zijn offciceel kinderen, maar als ze "kom maar op als je durft" gebaren zouden maken, weten ze goed genoeg welk risico ze nemen.  Wat niet betekent dat het goed te praten valt, maar provocatie is evengoed dom.  Niet voor niets heeft Coulibaly een rode kaart gekregen Anderlecht.
Trouwens, de manier waarop je consequent kutrijk blijft zeggen, zegt ook veel over jou.  Ik heb nog nooit, ook niet op ons forum, de term "B**regem" in mijn mond genomen.  Ik vind  dergelijke beledigingen kinderachtig.

Let wel, mijn reactie gaat enkel over de manier waarop u reageert : veralgemenen, beledigen, vergelijkingen totaal buiten proportie, ...  Over het incident heb ik geen mening, daar ik niet aanwezig was.  Als er effectief daden van agressie kunnen bewezen worden, moeten deze personen gestraft worden.  Dat is trouwens de mening van de overgrote meerderheid van de KVK-supporters.

Je hebt me misverstaan. Ik reageerde op het feit dat heel wat Kortrijkzanen de 'aanval' op die bus proberen goedpraten, en de schuld in de schoenen van de 'uitdagers' schuiven - en dat deed me erg veel denken aan een verkrachter die pleit dat het meisje hem provoceerde, of uitdaagde. My point being, zowel zo'n aanval op een bus als een verkrachting (uiteraard zijn de twee daden van een ander kaliber, akkoord) - zijn marginaal en gewoonweg niet goed te praten. Ik vind het dan ook frappant dat sommigen dat proberen doen.

Het feit dat je probeert te zeggen dat 15jarigen niet echt kinderen meer zijn omdat ze gebaren maken a la 'kom maar op' en dus beter zouden moeten weten - hoe oud ben jij eigenlijk? Als ik vanavond uitga en er staat een 15jarig mannetje zo'n gebaren naar mij te maken, dan draai ik me om en laat ik hem voor wat hij is. Provocatie is natuurlijk dom, maar ik als je weet dat het (weldegelijk) kinderen waren, dan vind ik het feit dat volwassen (!) mensen van Kortrijk die bus gaan bestoken beneden ?lle peil - wat mij betreft is dat marginaliteit ten top. Je zegt dat je het niet wil goedpraten, maar met deze stelling val je toch ietwat door mand vrees ik.

Dat ik 'Kutrijk' zeg, excuses, al heb ik liever zo'n soort van rivaliteit dan op elkaars smoel te staan timmeren - of nog erger, op die van kinderen en oudere mensen. En sorry dat ik veralgemeen, maar de onophoudelijke, marginale toestanden binnen jullie achterban geven me nog maar weinig keuze. Mijn vergelijking was mijn persoonlijke opvatting, staat ze u niet aan dan is dat jouw probleem, en beledigen? Het is maar hoe je het bekijkt.

Chapeau voor uw laatste zin. Toch nog.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #337 Gepost op: september 02, 2008, 01:17:57 pm »
Essevee naar J-league: 0 problemen
kortrijk voetbalt naar eerstes: eerste deftige verplaatsing & miserie.
wat die ploeg zich kan permiteren is ongelooflijk: kritiek op scheids, op bond, op andere clubs, diverse problemen met supporters in gent, tegen stvv & essevee.... ?n nog geen straf. Nee in tegendeel ze kregen nog eens duizenden euro's voor het onrecht dat hun zogezegd is aangedaan in tweedes....

En over die naam: wie is wie beginnen uit te schelden voor boeren???

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #338 Gepost op: september 02, 2008, 01:22:28 pm »

 en als jij een goeie supporter bent van Kvk Kortrijk dan moeten jullie daar iets aan doen, zoals ik al zei het is al van de jaren 80 dat jullie een bende'hooligans'hebben, dus doe niet alsof dit iets nieuws is, of zoals jullie altijd doen, het komt door provoceren, etc.  Ik heb reeds meermaals  problemen gehad met kvk gasten omdat ik gewoon langs straat liep met mijn sjaal, dus DAAROM kan ik niets anders dan beledigend te zijn tegenover Kortrijk.
Ik meende dat ik zei dat ik het afkeurde.
Maar ik zie niet in dat ik, gewoon omdat ik supporter van KVK ben, daar iets zou moeten aan doen.
Belgi? heeft de laatste jaren in het buitenland, door enkele voorvallen, een reputatie van pedofielen.  vind jij dat je daar iets moet aan doen, omdat je Belg bent?
Ik ben KVK-supporter, maar voel me niet verantwoordelijk voor wat andere supporters, die ik niet persoonlijk ken, doen.  Dat is de taak van justitie, de organisator van de busreis, ...  En ik hoop dat de boosdoeners gestraft worden.
Maar "de KVK-supporters" debielen, hooligans, marginalen, ... noemen is veralgemening.  Van dezelfde aard als alle migranten dieven en noemen omdat er enkele in het nieuws komen.
Ik moet zeggen dat, gezien de inspanning die gedaan werd om de uitmatchen van KVK en Waregem op verschillende data te laten plaatsvinden, ik het hoe dan ook niet verstandig vind om met ??n bus van Waregem-supporters te gaan parkeren op een parking waar reeds 7 bussen met KVK-supporters staan, als je weet dat het ??n grote bende hooligans is.  Neen, het is niet de schuld van de buschauffeur, maar het had kunnen vermeden worden.
@SV Zulte Waregem : ik ben 44, ga nooit in een spionkop staan (nooit gedaan).  Ik draag ook nooit meer een KVK-sjaal, sinds een vriend van mij op weg naar het stadion van Club Brugge in elkaar geslagen is gewoon omdat hij een sjaal droeg.  En ik zou ook niet op een provocatie van iemand van 15 reageren, maar iemand van 15 weet dat sommigen dit wel kunnen doen.  

Rafa

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #339 Gepost op: september 02, 2008, 02:50:15 pm »
Belgi? heeft de laatste jaren in het buitenland, door enkele voorvallen, een reputatie van pedofielen.  vind jij dat je daar iets moet aan doen, omdat je Belg bent?

Uw vergelijking met een verkrachte vrouw is idd. een belediging voor slachtoffers van verkrachting. 

Goe bezig... Je spreekt jezelf tegen qua argumentatie.
En qua verstandig : zo'n grote parking... De bus van CB/De Knok reed ook door, omdat er KVK-fans stonden. Een fans van Sint-Benedictus stelt zich nog op de andere kant van de parking, problemen zoeken ?