Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 922910 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Over de Veekaa
« Reactie #400 Gepost op: september 12, 2008, 07:42:46 pm »
Erg ludiek vind ik da nie echt eigenlijk. En grappig al zeker nie.

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Over de Veekaa
« Reactie #401 Gepost op: september 12, 2008, 10:08:43 pm »
wa zieligaards daar in scum city

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #402 Gepost op: september 13, 2008, 11:46:09 am »
Provocatie, provocatie, jongens toch. Dat is gewoon grappig en dat moet zeker en vast kunnen. Mink heeft dit vorig jaar ook een aantal keer gedaan en dat was ook heel erg grappig. Zoiets hoort bij het voetbal en is volledig in de geest van de sportieve rivaliteit die er moet zijn! Dat hoort er gewoon bij, het is aan ons om ook zoiets ludieks te verzinnen.
de reactie van sommigen toont aan dat provocatief is.
bij mink was er ook nog plaats voor zelfspot.bij allyns nie. moesten wij het omgekeerde doen stond de gazet al vol met 'schande': een trainer vergelijken met hitler ed.... bla bla bla.
wij bleven altijd ludiek en sereen. 10km verder staan ze veel te roepen, provoceren... wij houden het sereen en dat ik vind ik maar goed ook.

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Over de Veekaa
« Reactie #403 Gepost op: september 13, 2008, 03:43:55 pm »
Ik kan er toch ook mee lachen, we weten tenslotte van waar het komt e.

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Over de Veekaa
« Reactie #404 Gepost op: september 13, 2008, 04:51:58 pm »
Ik ken alleszins ??n ploeg waar ze er niet mee zouden kunnen lachen...

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.029
Re: Over de Veekaa
« Reactie #405 Gepost op: september 13, 2008, 10:16:38 pm »
Kortrijk combi naar ons? Daar ben ik toch nog niet zo zeker van hoor!
Volgens mij hebben ze dat nog nooit gehad... Waaom dan nu wel????
Het zijn een stelletjes lafaards! Hun niveau verlaagd niet met de dag maar met de minuut! Ze mogen zich aan een grote tegenreactie verwachten!!!!!

ons stadion is nu niet meteen het veiligste e. als ze echt willen kunnen ze zo aan onze supporters. hun bussen staan op nog geen 20m van waar er heeeel wat supporters van ons lopen dus risico is wel erg groot. tegenreactie?
Ja... Zo laten we het niet!

jij bent een stoere jongen

Zo kennen we winterke e!! Maakt wel da je nie direct were voor den tv thuis moogt gaan zitten e :)
Veel bla bla, weinig...

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: Over de Veekaa
« Reactie #406 Gepost op: september 14, 2008, 03:29:32 pm »
Die flyer is een aanpassing van wat vorig jaar gemaakt werd met de bekermatch. Ludiek gevonden. Beter dergelijke provocaties dan op elkaar (proberen) te meppen vind ik.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #407 Gepost op: september 14, 2008, 10:56:28 pm »
Die flyer is een aanpassing van wat vorig jaar gemaakt werd met de bekermatch. Ludiek gevonden. Beter dergelijke provocaties dan op elkaar (proberen) te meppen vind ik.

dury vergelijken met hitler ... er is al voor minder klacht ingedient bij bepaalde diensten.

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #408 Gepost op: september 15, 2008, 02:08:08 am »
Trouwens, ging KVK geen aanvallend voetbal spelen in eerste klasse? Ik weet het niet hoor, maar 180 minuten op de eigen helft kamperen tegen Anderlecht en Standard en geen enkele kans versieren noem ik niet direct aanvallend voetbal brengen...

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #409 Gepost op: september 15, 2008, 01:08:42 pm »
Trouwens, ging KVK geen aanvallend voetbal spelen in eerste klasse? Ik weet het niet hoor, maar 180 minuten op de eigen helft kamperen tegen Anderlecht en Standard en geen enkele kans versieren noem ik niet direct aanvallend voetbal brengen...

Maar zoals het in de krant staan hebben ze tegen Anderlecht toch met 3 spitsen gespeeld he.
pffff... sommige journalisten kijken echt maar naar het aantal spitsen en proberen daaruit te concluderen dat er aanvallend voetbal is. tssss

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over de Veekaa
« Reactie #410 Gepost op: september 15, 2008, 03:02:12 pm »
en dan kreeg onze stadionomroeper een stadionverbod voor opzwepend gedrag?!!!
belachelijk! maar ja, bij mijn weten zit het verstand nog altijd niet in een nek... hoe dik deze ook moge wezen

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #411 Gepost op: september 15, 2008, 11:26:13 pm »
Trouwens, ging KVK geen aanvallend voetbal spelen in eerste klasse? Ik weet het niet hoor, maar 180 minuten op de eigen helft kamperen tegen Anderlecht en Standard en geen enkele kans versieren noem ik niet direct aanvallend voetbal brengen...

het is al een prestatie op zich om in 180 minuten geen enkele kans te krijgen. tenzij misschien 1 of 2 minikansjes per wedstrijd die ze dan ook maar in een samenvatting steken. ze moesten er in standard eigenlijk ook minstens 4 binnen gekregen hebben, "gelukkig" voor hen stond mollez en niet verbauwhede in doel.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #412 Gepost op: september 18, 2008, 11:04:19 pm »
vandaag in het Nieuwsblad :

VIDEOBEELDEN SUPPORTERSGEWELD WORDEN BEWERKT

KORTRIJK - Eerstdaags verwacht korpschef Stefaan Eeckhout van de politiezone Vlas herkenbare beelden te ontvangen van de incidenten eind augustus waarbij jonge KVK-supporters op de snelwegparking in Wetteren een bus bekogelden met Zulte Waregem-fans. Daarbij verwondden ze ook enkele supporters.

De beelden waren in eerste instantie onbruikbaar omdat er niemand herkenbaar op stond. Daarom werd beslist om die over te maken aan de Federale Computer Crime Unit (FCCU) die de kwaliteit van de bestaande videobeelden probeert te verbeteren. Pas als daaruit blijkt dat er ??n of meerdere daders herkenbaar zijn, kan de politie overgaan tot actie. (vfb)

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Over de Veekaa
« Reactie #413 Gepost op: september 19, 2008, 08:20:41 am »
vandaag in het Nieuwsblad :

VIDEOBEELDEN SUPPORTERSGEWELD WORDEN BEWERKT

KORTRIJK - Eerstdaags verwacht korpschef Stefaan Eeckhout van de politiezone Vlas herkenbare beelden te ontvangen van de incidenten eind augustus waarbij jonge KVK-supporters op de snelwegparking in Wetteren een bus bekogelden met Zulte Waregem-fans. Daarbij verwondden ze ook enkele supporters.

De beelden waren in eerste instantie onbruikbaar omdat er niemand herkenbaar op stond. Daarom werd beslist om die over te maken aan de Federale Computer Crime Unit (FCCU) die de kwaliteit van de bestaande videobeelden probeert te verbeteren. Pas als daaruit blijkt dat er ??n of meerdere daders herkenbaar zijn, kan de politie overgaan tot actie. (vfb)


Volgens wat ik gehoord heb zijn de politiediensten al lang overgegaan tot actie...


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Over de Veekaa
« Reactie #414 Gepost op: september 19, 2008, 04:54:13 pm »
Voila opgepakt voor hen laffe daden, kinderen, ouderen en vrouwen bekogelen en slaan. Iedereen kan dit.  Maar niet iedereen is zo verstandig blijkbaar.

Zeer makkelijk!  Mogen nu hopelijk een mooi strafke verwachten.

Offline espa?ol

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: Over de Veekaa
« Reactie #415 Gepost op: september 20, 2008, 07:57:13 am »
als veekaafan eens mijn nek uitsteken :

- ik heb hier al veel zever gelezen. Alsof wij allemaal een bende marginalen zijn die graag met elkaar op de vuist gaan, das net zeggen: Alle vreemdelingen zijn profiteurs. Lang leve de veralgemening.

- wat er gebeurd is, heeft niets met voetbal op zich te maken. De betrokkenen schaden zo het imago van onze club en onze medesupporters. Vergeet niet dat deze actie op veel onbegrip en woede stuitte bij de eigen kvk-aanhang.

- de straffen die door de rechtelijke macht worden opgelegd zullen toch niets uithalen. Wat gaat er gebeuren. 6 maand SV en 500 euro boete? So what, die mannen gaan gewoon op caf? paar pintjes drinken en na de wedstrijd opnieuw de remmen los. Beter een systeem zoals in het buitenland. Tijdens de wedstrijden moeten de zware jongens zich aanbieden bij de flikken. Zo ben je zeker dat deze rotte appels al niets zullen uithalen! Kom niet zeveren dat dit te zwaar is, je moet maar denken vooraleer je zo een stoten uithaalt.

- voetbal kan degelijk een feest zijn. kvk-fans en svzw-fans kunnen hand in hand gaan. Ik werk zelf te waregem, en we zitten met beide fans samen aan tafel te eten. Geen probleem. Wel een beetje jennen en plagen en gezonde rivaliteit. Laat ons duidelijk wezen dat beide clubs in dezelfde reeks een aanwinst voor de clubs betekenen. Veel publieke belangstelling opent perspectieven voor sponsors! En beide clubs zitten in andere regio om sponsors te zoeken.

- over vorig punt. Er is ook een supp. club in Waregem die naar RC Lens gaat kijken, net zoals in Kortrijk. Nog een vb van kvk-fans en svzw-fans die samen naar voetbal gaan. En de mensen die soms gaan kijken, kunnen mij bevestigen dat voetbal daar een feest is. Ik zou nooit met mijn kinderen naar een wedstrijd hier in Belgi? gaan kijken, naar Frankrijk geen probleem.

- Ik hoop dat we in de toekomst ons gezond verstand gaan gebruiken. Want zo zorgen we ook voor de teloorgang van het Belgisch voetbal. Gewone modale voetballiefhebbers blijven thuis want ze hebben schrik. Minder volk --> minder sponsors --> minder inkomsten. Is hypothese, maar onrechtstreeks gaat het daar wel naar toe. En beide ploegen hebben schuld aan dit voorval. KVK-fans moeten niet meteen als een zot erop los gaan timmeren, svzw-fans moeten niet uitdagen via internet, en oproepen om eens af te spreken. Ik heb zelf al dergelijke berichten gekregen in mijn post-vak. Gaat dit naar iemand van de harde kern, tjah, dan kan je de gevolgen raden wanneer ze een svzw-bus zien.
Wat niet wegneemt dat de kern van Kortrijk ook in fout is.

- Hopelijk krijg ik nu geen ban aan mijn been, omwille dat ik een kortrijk-fan ben.

PS: ik weet wel dat deze post mss meer naar de kvk-kant geneigd zal zijn, maar zie bovenstaande reden.

groeten

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #416 Gepost op: september 20, 2008, 10:01:16 am »

- Hopelijk krijg ik nu geen ban aan mijn been, omwille dat ik een kortrijk-fan ben.

PS: ik weet wel dat deze post mss meer naar de kvk-kant geneigd zal zijn, maar zie bovenstaande reden.

groeten

Ge zult geen ban krijgen want dit is een deftige post.
En het is nu niet dat wij allemaal alle kvk-supporters over dezelfde kam scheren.
In een club zitten altijd rotte appels en daar zijn wij ons ook van bewust, alleen ligt het aantal gemiddeld toch beduidend hoger dan in andere clubs aangezien er zo vaak rellen zijn met kvk-supporters in tegenstelling tot de andere clubs. Dat is de voornaamste reden waarom veel mensen kvk-supporters als 'krapuul' of 'marginalen' aanzien.
Maar goed, nu kvk in eerste klas zit, gaan die rotte appels er gemakkelijker uitgefilterd worden en zullen de rellen hopelijk in de toekomst niet of minder gebeuren en kunnen de matchen tussen onze ploegen met gezondere rivaliteit doorgaan :)

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Over de Veekaa
« Reactie #417 Gepost op: september 20, 2008, 10:02:05 am »
Meer dan redelijke post, waren ze maar al zo :-)

Ik zie gewoon dat er dit seizoen dingen gebeuren bij KVK die we de vorige seizoenen niet hoorden of meemaakten. Akkoord, in se kan KVK er niet aan doen dat er rotte appels in hun supportershorde zit, maar nu moeten ze hun probleem herkennen en er werk van maken om die er asap uit te halen. Iedere club kan het tegenkomen dat men deze soort enkelingen onder zijn supporters krijgt ; ik zou het ook niet kunnen verdragen moesten er van 'de onzen' zo'n stoten uithalen.
Er moet opgetreden worden, in het belang van het voetbal in het algemeen, de slachtoffers en zeker voor de eigen supporters , die hierdoor nu, onterecht maar begrijpelijk, over dezelfde kam geschoren worden.
Webteam SV Zulte Waregem

fox

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #418 Gepost op: september 20, 2008, 10:50:11 am »
Ik ga met het overgrote deel van uw post akkoord behalve met uw stelling dat svzw hier ook schuld aan heeft. U zegt zelf dat sportieve rivaliteit en elkaar jennen erbij hoort. Het is per slot van rekening ook DE derby en de sportieve rivaliteit is enorm groot.  Als er dan een aantal jongentjes -16 een beetje jennen, moeten die randmarginalen niet als een bende bosapen erop los beginnen rammen.  De enige schuldigen zijn die mensen van Kortrijk die geen greintje verstand bezitten. Bij ZW zijn die sujetten reeds lang verleden tijd. Het wordt tijd dat Kortrijk eens dezelfde grote schoonmaak houdt.  Het feit dat jullie telkenmale negatief in het nieuws komen door extrasportieve zaken hebben jullie enkel en alleen aan jullie zelf te denken en ik hoop van harte dat iemand anders maatregelen begint te nemen als het bestuur van KVK blijft weigeren dit zelf in handen te nemen. En nee, een brief naar de pers waarin ze zelfs het lef hebben om een deel van de zwarte piet door te schuiven naar ZW is geen goed begin.

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 516
Re: Over de Veekaa
« Reactie #419 Gepost op: september 20, 2008, 03:16:49 pm »
ik schaar mij volledig achter de repliek van fox....