Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 923105 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Over de Veekaa
« Reactie #460 Gepost op: september 29, 2008, 01:23:43 pm »
Soms stel ik mij ook die vraag, maar kom er zal overal wel iets zijn zeker...

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Over de Veekaa
« Reactie #461 Gepost op: september 29, 2008, 07:43:22 pm »
ben blij da ik mij dat niet alleen afvraag,ik vraag mij soms ook nog andere dingen af,ma ik zal ze maar voor mij houden,of ge krijgt weeral bakken kritiek.... ::)

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Over de Veekaa
« Reactie #462 Gepost op: september 29, 2008, 11:24:46 pm »
:) :)  Ja dat is de oplossing!!!!! Een appart forum voor de Jeugd, voor de mensen met dt fouten en dan nog eentje voor ons delphineke!


Het gaat verder achteruit met de mensheid!!!
essevee till i die!!!

Offline EsseveeForLife

  • Leden
  • Berichten: 2.433
  • AFC
    • ARSENAL.COM
Re: Over de Veekaa
« Reactie #463 Gepost op: september 30, 2008, 12:04:23 am »
ik vind dat het er hier serieus over gaat
dit topic hoort niet meer thuis bij algemeen...

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Over de Veekaa
« Reactie #464 Gepost op: september 30, 2008, 07:37:13 am »
Dit topic is er om over Kortrijk te discussi?ren en niet om op elkaars kap te zitten. Als iedereen een beetje verdraagzamer was en elkaars berichten tweemaal zou lezen dan zou het des te aangenamer zijn voor iedereen... Met momenten denk ik terug aan het oude forum en besef dan waarom het eigenlijk gesloten werd. Aan dit tempo lijkt het er ook aan te komen met dit forum, iedereen mag eens naar de spiegel kijken en beseffen dat de mentaliteit van dit forum nauwelijks positief te noemen is. Tegenwoordig gaat het meer over elkaar bespotten, uitschelden,... dan over onze geliefde club! En leden bannen omdat ze eens op iemands kap zitten zie ik ook niet zitten, de beste manier is dus gewoon tweemaal nadenken voor er iets gepost wordt en dat zal het voor iedereen meer leefbaar maken. Voor de rest is het KVK-topic er om alles wat over Kortrijk gaat uit de andere topics te weren, iets dat blijkbaar wel nodig was.

Als er reacties zijn op dit bericht (over het forum) gelieve dan hier: http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=12.100 te posten. Anders gaan we hier terug off-topic.
« Laatst bewerkt op: september 30, 2008, 08:13:43 am door Breeza »

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Over de Veekaa
« Reactie #465 Gepost op: september 30, 2008, 09:51:06 pm »
dikke hein begint het nog hoger in zijn jaloerse bol te krijgen en wil ook eens een bekende scheidsrechter in kutrijk zien : (bron : vrt teletekst)

Hein Vanhaezebrouck wil dat ook eens
een topref naar Kortrijk afzakt. "Onze
topclubs krijgen altijd internationals
en wij geen enkele. Jongere refs trek-
ken ook sneller kaarten om zich te la-
ten gelden", zegt de KVK-coach op de   
site van de club. "Het gevolg is dat   
kleinere clubs meer kaarten krijgen dan
grotere. Ik vind dat niet kunnen. Dit 
is tegen de concurrentie", klinkt het.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #466 Gepost op: oktober 01, 2008, 09:59:10 am »
dikke hein begint het nog hoger in zijn jaloerse bol te krijgen en wil ook eens een bekende scheidsrechter in kutrijk zien : (bron : vrt teletekst)

Hein Vanhaezebrouck wil dat ook eens
een topref naar Kortrijk afzakt. "Onze
topclubs krijgen altijd internationals
en wij geen enkele. Jongere refs trek-
ken ook sneller kaarten om zich te la-
ten gelden", zegt de KVK-coach op de   
site van de club. "Het gevolg is dat   
kleinere clubs meer kaarten krijgen dan
grotere. Ik vind dat niet kunnen. Dit 
is tegen de concurrentie", klinkt het.


Soms begrijp ik de blinde haat niet goed, van de 2 kanten trouwens.  Als je het artikel leest, zou je moeten inzien dat het hier effectief gaat om een bevoordeling van de grote clubs.  Ook Waregem hoort daar niet bij.  Nederlandse en Belgische jonge scheidsrechters mogen in 1ste klasse geen duels voor topclubs leiden.  Het gevolg is dat ze zich willen bewijzen, en meer kaarten trekken.  In de match KVK - Cercle bvb. liep het de spuigaten uit, met belachelijke kaarten, waardoor De Boeck en Hein samen aan de 4de scheidsrechter de vervanging van de hoofdscheidsrechter vroegen.  De hoofdscheidsrechter kreeg een slecht rapport (en een 3 op 10 in het Nieuwsblad), maar het gevolg is dat KVK en Cercle wel de gele kaarten meedragen.  Op lange termijn betekent dit dat de kleinere ploegen, die sowieso al een kleinere kern hebben, meer gele-kaarten-schorsingen aan hun been hebben  dan Anderlecht-Brugge-Standard-Gent-Genk.  Het principe om geen jonge scheidsrechters aan te stellen voor topclubs, is dus een bevoordeling voor deze clubs.
Je zou toch moeten inzien dat deze kritiek terecht is, en het probleem ook SVZW benadeelt.
Om een voorbeeld in de andere richting te geven : toen SVZW van Dender verloor, waren er een paar Red-Siders die juichten op onze website.  Ook daar heb ik gezegd dat ik dat niet snapte.  Als KVK niet bij de laatste 4 wil eindigen, is Dender ??n van de ploegen die ze achter zich zullen moeten houden. 
Maar goed, tegen blind fanatisme kan je blijkbaar niets doen met logica.  Jammer.

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Over de Veekaa
« Reactie #467 Gepost op: oktober 01, 2008, 10:14:46 am »
ik moet X-man gelijk geven

maar ik begrijp niet dat de bond hier niets aan doet
zij kunnen kaarten kwijtschelden bv aan de hand van tv beelden

maar dit zal zeker in belgie nooit gebeuren

toch blijf ik erbij dat Heintje een zaag is
maar ook een manipulator van de beste soort
hij beheert het medium, zoals Leekens en Boskamp dat ook kunnen


Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #468 Gepost op: oktober 01, 2008, 11:11:10 am »
De rivaliteit tussen Kortrijk en Waregem bestaat al sinds jaar en dag. Mensen die zeggen dat de stoere praat bijdraagt tot een negatieve sfeer, wake up, dat is nooit anders geweest en er zal nooit of te nimmer een positieve sfeer zijn tussen de twee steden/clubs/supporters, net zoals er nooit een positieve sfeer zal zijn tussen - ik zeg maar iets - Anderlecht en Club Brugge.

Ik ga akkoord met X-man, al vind ik sommige stellingen vrij na?ef overkomen - rivaliteit/afgunst/haat is nu eenmaal onderdeel van deze schitterende sport. Hell, zonder zou het voetbal als een tennismatch zijn, spaar ons daar van (al doen de voetbalbond en de veiligheidscel wel hun uiterste best om er een cinema van te maken). Als Kortrijk verliest dan ben ik tevreden, of dat nu tegen Anderlecht of tegen Tubeke is. Niet bij de laatste vier eindigen, daar moet je zelf voor zorgen, en als de VK verliest dan ben ik content, punt.

En idd, tegen blind fanatisme passie en trots kan je met logica niks aanvangen. Meer nog, logica heeft in het voetbal zelden z'n plaatsje.

sv74

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #469 Gepost op: oktober 01, 2008, 11:25:35 am »
De rivaliteit tussen Kortrijk en Waregem bestaat al sinds jaar en dag. Mensen die zeggen dat de stoere praat bijdraagt tot een negatieve sfeer, wake up, dat is nooit anders geweest en er zal nooit of te nimmer een positieve sfeer zijn tussen de twee steden/clubs/supporters, net zoals er nooit een positieve sfeer zal zijn tussen - ik zeg maar iets - Anderlecht en Club Brugge.

Ik ga akkoord met X-man, al vind ik sommige stellingen vrij na?ef overkomen - rivaliteit/afgunst/haat is nu eenmaal onderdeel van deze schitterende sport. Hell, zonder zou het voetbal als een tennismatch zijn, spaar ons daar van (al doen de voetbalbond en de veiligheidscel wel hun uiterste best om er een cinema van te maken). Als Kortrijk verliest dan ben ik tevreden, of dat nu tegen Anderlecht of tegen Tubeke is. Niet bij de laatste vier eindigen, daar moet je zelf voor zorgen, en als de VK verliest dan ben ik content, punt.

En idd, tegen blind fanatisme passie en trots kan je met logica niks aanvangen. Meer nog, logica heeft in het voetbal zelden z'n plaatsje.

Kan het niet beter verwoorden.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #470 Gepost op: oktober 01, 2008, 12:58:06 pm »

Ik ga akkoord met X-man, al vind ik sommige stellingen vrij na?ef overkomen - rivaliteit/afgunst/haat is nu eenmaal onderdeel van deze schitterende sport. Hell, zonder zou het voetbal als een tennismatch zijn, spaar ons daar van (al doen de voetbalbond en de veiligheidscel wel hun uiterste best om er een cinema van te maken). Als Kortrijk verliest dan ben ik tevreden, of dat nu tegen Anderlecht of tegen Tubeke is. Niet bij de laatste vier eindigen, daar moet je zelf voor zorgen, en als de VK verliest dan ben ik content, punt.

En idd, tegen blind fanatisme passie en trots kan je met logica niks aanvangen. Meer nog, logica heeft in het voetbal zelden z'n plaatsje.

In mijn bericht praat ik dus niet over de sfeer tijdens de wedstrijden en dergelijke.  Dat de passie daar overheerst op de logica, vind ik maar normaal. 
Mijn punt betreft echter zaken die wel logisch kunnen bediscussieerd worden.  De voetbalreglementen en de organisatie van de voetbalbond zouden moeten objectief en logisch zijn.  Als Hein een terechte opmerking maakt over dergelijke problemen, vind ik dat dat op een objectieve manier kan beoordeeld worden. 
Over veel spelfases kan betwisting bestaan.  Als een onterechte penalty toegekend wordt, kan daar achteraf niets meer aan veranderd worden, part of the game.  Maar, mits een beetje flexibiliteit, zou het perfect mogelijk zijn dat de videobeelden van de gele en rode kaarten in eerste klasse na elke speeldag bekeken worden door een panel van scheidsrechters.  En als blijkt dat bij een paar van deze kaarten de arbiter zich vergiste, zouden deze kaarten kunnen geschrapt worden, zodat ze geen gevolgen opleveren voor volgende matchen.  Ook omgekeerd trouwens.  Als uit de videobeelden blijkt dat een speler een rode kaart verdiende maar deze niet kreeg, moet hij ook kunnen geschorst worden.  Behalve het conservatisme van de voetbalbonzen, zie ik geen reden waarom dit niet zou kunnen.  Scheidsrechters moeten nu interviews geven waarin ze hun fouten kunnen toelichten, maar deze fouten kunnen niet rechtgezet worden.
En ik weet wel dat KVK ? net als waarschijnlijk de helft van de 1ste klasse ploegen- zelf zal moeten maken dat ze niet bij de laatste 4 eindigen.  Maar als ??n van de zwakkere ploegen punten haalt tegen een ? in principe - sterkere, is dat geen goede zaak voor ons.  Dus hoop ik dat SVZW ?en alle andere eersteklassers die normaalgezien niet zullen degraderen - zijn wedstrijden tegen Bergen-Dender-Tubize-Roeselare wint.  Niet omdat ik pro SVZW ben, maar omdat ik voor KVK ben.

Crudo

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #471 Gepost op: oktober 01, 2008, 01:13:28 pm »
Om terug te kerem op wat Hein zegt over die scheidsrechters: Dus zijn voorstel is om Kortrijk-Bergen te laten fluiten door een ervaren man als De Bleeckere en dan Standard-Anderlecht door een snotneus van 21.

Goed plan

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Over de Veekaa
« Reactie #472 Gepost op: oktober 01, 2008, 01:30:08 pm »

Ik ga akkoord met X-man, al vind ik sommige stellingen vrij na?ef overkomen - rivaliteit/afgunst/haat is nu eenmaal onderdeel van deze schitterende sport. Hell, zonder zou het voetbal als een tennismatch zijn, spaar ons daar van (al doen de voetbalbond en de veiligheidscel wel hun uiterste best om er een cinema van te maken). Als Kortrijk verliest dan ben ik tevreden, of dat nu tegen Anderlecht of tegen Tubeke is. Niet bij de laatste vier eindigen, daar moet je zelf voor zorgen, en als de VK verliest dan ben ik content, punt.

En idd, tegen blind fanatisme passie en trots kan je met logica niks aanvangen. Meer nog, logica heeft in het voetbal zelden z'n plaatsje.

In mijn bericht praat ik dus niet over de sfeer tijdens de wedstrijden en dergelijke.  Dat de passie daar overheerst op de logica, vind ik maar normaal. 
Mijn punt betreft echter zaken die wel logisch kunnen bediscussieerd worden.  De voetbalreglementen en de organisatie van de voetbalbond zouden moeten objectief en logisch zijn. Als Hein een [terechte] opmerking maakt over dergelijke problemen, vind ik dat dat op een objectieve manier kan beoordeeld worden.

Akkoord, maar je zei dat je niet begreep waarom fans van Kortrijk juichten bij het verlies van Essevee op Dender - en daar reageerde ik op, want dat is wat mij betreft niet meer dan normaal.

Citaat
Over veel spelfases kan betwisting bestaan. Als een onterechte penalty toegekend wordt, kan daar achteraf niets meer aan veranderd worden, part of the game. Maar, mits een beetje flexibiliteit, zou het perfect mogelijk zijn dat de videobeelden van de gele en rode kaarten in eerste klasse na elke speeldag bekeken worden door een panel van scheidsrechters.  En als blijkt dat bij een paar van deze kaarten de arbiter zich vergiste, zouden deze kaarten kunnen geschrapt worden, zodat ze geen gevolgen opleveren voor volgende matchen. Ook omgekeerd trouwens. Als uit de videobeelden blijkt dat een speler een rode kaart verdiende maar deze niet kreeg, moet hij ook kunnen geschorst worden. Behalve het conservatisme van de voetbalbonzen, zie ik geen reden waarom dit niet zou kunnen.

Helemaal akkoord.

Citaat
En ik weet wel dat KVK ? net als waarschijnlijk de helft van de 1ste klasse ploegen- zelf zal moeten maken dat ze niet bij de laatste 4 eindigen.  Maar als ??n van de zwakkere ploegen punten haalt tegen een ? in principe - sterkere, is dat geen goede zaak voor ons.  Dus hoop ik dat SVZW ?en alle andere eersteklassers die normaalgezien niet zullen degraderen - zijn wedstrijden tegen Bergen-Dender-Tubize-Roeselare wint. Niet omdat ik pro SVZW ben, maar omdat ik voor KVK ben.

Ik hoop elke week van harte dat de VK zijn wedstrijd verliest, daar kan ik - sorry - niks aan doen, we gaan al te lang mee. ;) Uiteraard juich ik ook wel wanneer Dender/Tubeke/Roeselare z'n matchen verliest, want idd, dat zijn de grootste kanshebber-dalers.

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Over de Veekaa
« Reactie #473 Gepost op: oktober 01, 2008, 05:18:41 pm »
Ook niet vergeten dat er niet alleen gele kaarten worden getrokken voor grote fouten, maar dat je het ook kunt zitten hebben omdat je bvb constant aan een truitje hangt, of 100 kleine foutjes maakt.

Vaak wordt de speler in kwestie dan bij de scheids geroepen voor een waarschuwing, en bij de volgende (kleine) fout heeft hij het dan zitten. Enig probleem is dat die kleine fout dan de samenvatting haalt, wat vaak tot onbegrip leidt.

Doch dit ter zijde...

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: Over de Veekaa
« Reactie #474 Gepost op: oktober 01, 2008, 08:34:01 pm »
Enkel bij flagrant verkeerde beslissingen (zoals gele kaart aan verkeerde speler geven) moeten kaarten herzien kunnen worden.
Verder vind ik het maar logisch dat de minder ervaren scheidsrechters wedstrijden van een 'lager' niveau laat fluiten.
"Dus zijn voorstel is om Kortrijk-Bergen te laten fluiten door een ervaren man als De Bleeckere en dan Standard-Anderlecht door een snotneus van 21."
__

Ik zou liever hebben dat bergen wint van kortrijk hoor, zoals iemand als zei, of je al dan niet zakt hangt uiteindelijk van je eigen kwaliteit af.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Over de Veekaa
« Reactie #475 Gepost op: oktober 01, 2008, 09:32:31 pm »
Enkel bij flagrant verkeerde beslissingen (zoals gele kaart aan verkeerde speler geven) moeten kaarten herzien kunnen worden.
Verder vind ik het maar logisch dat de minder ervaren scheidsrechters wedstrijden van een 'lager' niveau laat fluiten.
"Dus zijn voorstel is om Kortrijk-Bergen te laten fluiten door een ervaren man als De Bleeckere en dan Standard-Anderlecht door een snotneus van 21."
__

Ik zou liever hebben dat bergen wint van kortrijk hoor, zoals iemand als zei, of je al dan niet zakt hangt uiteindelijk van je eigen kwaliteit af.

Maar uiteindelijk kan een degradatie voor een ploeg een ramp betekenen, dus is een goeie wedstrijdleiding voor die ploegen ook wel belangrijk he.

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: Over de Veekaa
« Reactie #476 Gepost op: oktober 01, 2008, 09:37:56 pm »
Een ploeg zal niet degraderen omdat de scheidsrechter niet zo ervaren is.

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: Over de Veekaa
« Reactie #477 Gepost op: oktober 01, 2008, 10:46:35 pm »
Een ploeg zal niet degraderen omdat de scheidsrechter niet zo ervaren is.
Eén fout (penalty al dan niet gefloten, rode kaart al dan niet gegeven) kan het resultaat van een wedstrijd bepalen.  En aangezien een ploeg kan degraderen met één punt minder dan de ploeg ervoor, kan een slechte scheidsrechter toch wel die invloed hebben.
Maar het gaat daar eigenlijk niet over.  Het gaat erover dat, als de topploegen systematisch goede scheidsrechters hebben, en de "gewone" 1steklasseteams de "stagiairs" de kleinere ploegen gemiddeld meer kaarten krijgen.  Aangezien 3 gele kaarten een schorsingsdag opleveren, kan dit best een nadeel voor de kleinere ploegen zijn.
Het gaat trouwens ook niet over Standard-Anderlecht door een beginner te laten leiden.  Het principe is dat een topploeg nooit een jonge scheidsrechter krijgt.  Anderlecht (topploeg) - Tubeke moet dus door een ervaren scheidsrechter geleid worden, KVK-SVZW  niet noodzakelijk.
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2008, 10:53:04 pm door X-man »

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Over de Veekaa
« Reactie #478 Gepost op: oktober 02, 2008, 12:24:04 am »
toch raar dat onze trainer en bossie direct onder hun voetn krijgen als ze commentaar hebben op ref. terwijl 10 km verder enen elke week staat te janken over de scheidsen.
soit, nie dat em nu geen punt heeft. misschien kan em dan ook meteen begin janken dat ze nu gesponsord worden door halve staatsinstellingen? (oops dat laatste wordt moeilijk als je stad ook prijkt op je shirt...)

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: Over de Veekaa
« Reactie #479 Gepost op: oktober 02, 2008, 01:38:14 pm »
De ene week krijg je die penalty tegen andere week krijg je er misschien eentje die minder verdiend was.
Maar inderdaad sommige scheidsrechters geven geel voor ongeveer elke fout.
Zouden daar eigenlijk statistiekjes over bestaan (per scheidsrechter?).