Auteur Topic: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee  (gelezen 16525 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #40 Gepost op: november 24, 2018, 07:15:43 am »
Prachtig resultaat.
Blij dat Heylen n goeie wedstrijd soeekde,net als burki(want over beiden heb ik mijn twijfels).
Het scheelt n pak met meer loopvermogen en iemand met de mentaliteit van Walsh!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #41 Gepost op: november 24, 2018, 07:55:02 am »
Prachtig, dit is een belangrijke 3punter. Zeker met kvo en moeskroen die er aan komt.

 Dury begint wat balans te vinden.
Demir,Marcq (moeten uit die ploeg blijven, zij kosten ons in het verleden al te veel punten)
« Laatst bewerkt op: november 24, 2018, 07:56:45 am door Soulscream »

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #42 Gepost op: november 24, 2018, 08:56:32 am »
Zeer belangrijke overwinnig. Doet deugd, eindelijk slaat het een beetje aan.

Maar hopelijk wordt het bestuur hierdoor niet verblind. Er moet absoluut wat bij deze winter. Een 10-, cvm, vleugelback en cv

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #43 Gepost op: november 24, 2018, 09:52:17 am »
Gouden 3 punten!
Hoelang is het geleden dat een Belgische ploeg met 0-3 voorkwam in Jan Breydel?

Was gewoon de perfecte voetbalavond voor Essevee: voorkomen, zeer goed wegkomen bij die terugspeelbal (als Vanaken gewoon rustig inschiet altijd binnen, rechterhoek lag gans open), op slag van rust 0-2 voorkomen, na de rust die 0-3 maken met een gelukje. Als De Pauw daar iets beter lobt (geen buitenspel!) staat het gewoon 0-4 maar we mogen niet te veel vragen zeker.  8)

Nu deze lijn doortrekken volgend week thuis tegen Oostende!

Wat is voetbal toch een raar spelletje. Maanden aan een stuk in de diepste crisis denkbaar zitten, geen enkele match kunnen winnen, Dury moest buiten daar waren we het allemaal over eens en dan plots in Brugge met 1-3 gaan winnen, 9 op 12 met nog bestolen te zijn in STVV.

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #44 Gepost op: november 24, 2018, 10:13:47 am »
Sinds Dury wat realistischer (lees: op resultaat)  zijn ploeg is beginnen zetten is de boel gekeerd.  De twee zwakste schakels zijn er natuurlijk ook uit (Demir en Marcq).  Anderen beginnen hun vorm te vinden (Bongonda, Tardieu, Burki).  En er wordt ook eindelijk gevochten voor elkaar op het veld.

Harbaoui vond ik gisteren trouwens outstanding in de spits.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #45 Gepost op: november 24, 2018, 11:37:45 am »
Iedereen was beregoed, er stond een ploeg op het veld, maar toch heb ik de indruk dat we slechts met 10 speelden. Wat vonden jullie eigenlijk van Buffel ?
Ik snap wel niet dat Bossut die bal pakt bij de terugspeelbal.
Bongonda, als hij zo verder blijft doen, zal het een goeie investering geweest zijn en zal hij vlug opgemerkt worden door andere binnenlandse of buitenlandse clubs.
Burki heeft eindelijk ingezien dat er in Belgiê hard moet geknokt worden om er te komen. Tardieu heeft zich goed ingewerkt , denk ik.
Eigenlijk had het 1-4 moeten zijn, maar natuurlijk zeer gelukkig.
We moeten er wel voor zorgen dat we de volgende match ook winnen om er wel degelijk voordeel uit te halen. Het is zoals bij tennis : Je hebt pas een break als je het volgende eigen opslagspelletje ook wint.



Offline tomba

  • Leden
  • Berichten: 162
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #46 Gepost op: november 24, 2018, 11:56:47 am »
Wesley heeft niets kunnen klaarmaken tegen Baudry en Heylen. We waren een ploeg gisteren! Nu keihard verder werken en niet denken dat we terug een PO1 ploeg hebben... En ja, inderdaad sinds we behoudender spelen gaat het een stuk beter!

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #47 Gepost op: november 24, 2018, 12:04:10 pm »
Iedereen was beregoed, er stond een ploeg op het veld, maar toch heb ik de indruk dat we slechts met 10 speelden. Wat vonden jullie eigenlijk van Buffel ?
Ik snap wel niet dat Bossut die bal pakt bij de terugspeelbal.
Bongonda, als hij zo verder blijft doen, zal het een goeie investering geweest zijn en zal hij vlug opgemerkt worden door andere binnenlandse of buitenlandse clubs.
Burki heeft eindelijk ingezien dat er in Belgiê hard moet geknokt worden om er te komen. Tardieu heeft zich goed ingewerkt , denk ik.
Eigenlijk had het 1-4 moeten zijn, maar natuurlijk zeer gelukkig.
We moeten er wel voor zorgen dat we de volgende match ook winnen om er wel degelijk voordeel uit te halen. Het is zoals bij tennis : Je hebt pas een break als je het volgende eigen opslagspelletje ook wint.




Ik vond Buffel terug van de mindere bij ons, maar met 37 jaar op de teller is het bobijntje bijna af. Jammer voor hem dat hij zijn mooie carrière niet in Genk kon afsluiten.

Bongonda en Baudry top! Hoe die laatste de luchtduels won en goed voor de man kwam in de duels. Ze zaten er kort op zodat ze enkel terug konden spelen ipv zelf de actie te maken.

Over die terugspeelbal, ik heb de beelden nog niet terug gezien, maar speelde Defauw deze niet terug met de bil? Is een terugspeelbal niet enkel geldig als hij van de voet komt en doelbewust is?


Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #48 Gepost op: november 24, 2018, 12:52:16 pm »
Sommige draaien hier echt mee met de wind, geniaal!

We doen het maar lekker, 1-3 op Brugge  :D

Draai ik juste niet mee de wind.  Als je niet ziet dat we nu al een match of 5 anders spelen,compact,de backs zo hoog niet,niet op balbezit,bongonda niet als een 10,geen Marcq,geen Demir,geen Bedia,enzovoort dan ben je blind.  Ik heb altijd beweert dat we met deze kern Veel beter konden door op de counter te spelen.    Gedaan met 'onze dna' en 'identiteit '.  We zijn er nog niet,hoop dat Dury nu zijn verstand gebruikt,had ie dat eerder gedaan dan stonden we nu op plaats 7!en met een eerlijke arbitrage misschien op plaats 6.  En ja,ben wreed content dat we winnen in Bruhhe .
Het feit dat je je weeral aangesproken voelt. Het is LOGISCH dat je op de counter speelt in Brugge. Maar tegen mindere ploegen zul je toch zelf het spel moeten maken. Maar eerst met uw Dury buiten is het toch maar door Dury zijn plan, en de uitvoering van spelers, dat je hier wel 1-3 wint.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #49 Gepost op: november 24, 2018, 04:39:10 pm »
Ik vond onze 2 37-jarigen weer van de minste. De rest verdedigde goed. Al waren Buffel en De fauw ook nie slecht e.
Meer was het niet, een was ook de opdracht.
Bijten, vasklampen en prikken op de counter. Zo moet je het doen tegen Club.
Beetje alla Deinze (ze speelden ook zo tegen hen) Ook counteren tegen een toch wel trage defensie.

Hoe we in blok speelden, dat heb ik zelden gezien van ons. Het karakter en de wil was zeer mooi om naar te kijken.
Het moet niet altijd mooi voetbal zijn waar je van geniet. Van zoiets als gisteren kan je ook genieten.
Nu lijn doortrekken.
Tegen Oostende weer iets meer zelf voetballen, want Oostende is ook niet zo uitzonderlijk he.
Wij kunnen nu de komende 2 matchen 6/6 pakken en dan is het degradatiespook definitief van de baan.
Sommige dromen zelf alweer van POI.
En ik ben vrij zeker, dat als je nu 2x wint, Dury daar ook weer in gaat geloven.
Het is een rare competitie. Enkle Genk is outstanding, maar die zullen ook wel tik krijgen. Gent, Standard, Club en Anderlecht zijn veel te wisselvallig.
Iedereen kan van iedereen winnen. En we mogen toch dromen ook he :D

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #50 Gepost op: november 24, 2018, 04:59:20 pm »
Iedereen was beregoed, er stond een ploeg op het veld, maar toch heb ik de indruk dat we slechts met 10 speelden. Wat vonden jullie eigenlijk van Buffel ?
Ik snap wel niet dat Bossut die bal pakt bij de terugspeelbal.
Bongonda, als hij zo verder blijft doen, zal het een goeie investering geweest zijn en zal hij vlug opgemerkt worden door andere binnenlandse of buitenlandse clubs.
Burki heeft eindelijk ingezien dat er in Belgiê hard moet geknokt worden om er te komen. Tardieu heeft zich goed ingewerkt , denk ik.
Eigenlijk had het 1-4 moeten zijn, maar natuurlijk zeer gelukkig.
We moeten er wel voor zorgen dat we de volgende match ook winnen om er wel degelijk voordeel uit te halen. Het is zoals bij tennis : Je hebt pas een break als je het volgende eigen opslagspelletje ook wint.




Ik vond Buffel terug van de mindere bij ons, maar met 37 jaar op de teller is het bobijntje bijna af. Jammer voor hem dat hij zijn mooie carrière niet in Genk kon afsluiten.

Bongonda en Baudry top! Hoe die laatste de luchtduels won en goed voor de man kwam in de duels. Ze zaten er kort op zodat ze enkel terug konden spelen ipv zelf de actie te maken.

Over die terugspeelbal, ik heb de beelden nog niet terug gezien, maar speelde Defauw deze niet terug met de bil? Is een terugspeelbal niet enkel geldig als hij van de voet komt en doelbewust is?


De fase werd gisteren besproken tijdens de rust op Play Sports. De bal kwam idd van de bil van De fauw, dit was dus een onterecht toegekende indirecte vrije schop. Gelukkig ging die niet binnen...

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #51 Gepost op: november 24, 2018, 05:04:05 pm »
Iedereen was beregoed, er stond een ploeg op het veld, maar toch heb ik de indruk dat we slechts met 10 speelden. Wat vonden jullie eigenlijk van Buffel ?
Ik snap wel niet dat Bossut die bal pakt bij de terugspeelbal.
Bongonda, als hij zo verder blijft doen, zal het een goeie investering geweest zijn en zal hij vlug opgemerkt worden door andere binnenlandse of buitenlandse clubs.
Burki heeft eindelijk ingezien dat er in Belgiê hard moet geknokt worden om er te komen. Tardieu heeft zich goed ingewerkt , denk ik.
Eigenlijk had het 1-4 moeten zijn, maar natuurlijk zeer gelukkig.
We moeten er wel voor zorgen dat we de volgende match ook winnen om er wel degelijk voordeel uit te halen. Het is zoals bij tennis : Je hebt pas een break als je het volgende eigen opslagspelletje ook wint.




Ik vond Buffel terug van de mindere bij ons, maar met 37 jaar op de teller is het bobijntje bijna af. Jammer voor hem dat hij zijn mooie carrière niet in Genk kon afsluiten.

Bongonda en Baudry top! Hoe die laatste de luchtduels won en goed voor de man kwam in de duels. Ze zaten er kort op zodat ze enkel terug konden spelen ipv zelf de actie te maken.

Over die terugspeelbal, ik heb de beelden nog niet terug gezien, maar speelde Defauw deze niet terug met de bil? Is een terugspeelbal niet enkel geldig als hij van de voet komt en doelbewust is?


De fase werd gisteren besproken tijdens de rust op Play Sports. De bal kwam idd van de bil van De fauw, dit was dus een onterecht toegekende indirecte vrije schop. Gelukkig ging die niet binnen...
Triestig dat de VAR dan niet ingrijpt of mag ingrijpen...

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #52 Gepost op: november 24, 2018, 07:33:43 pm »
Leko vond het tijd winnen van essevee jammer, maar 'legaal'. Raar gezegd voor iemand die net in den bak zat ;D

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #53 Gepost op: november 24, 2018, 11:13:23 pm »
Net Boterbergh weer zien fluiten....speler van Eupen heeft reeds n gele kaart en komt veel te laat met zijn tackle waardoor het penalty is....maar geen tweede geel.als je dan ziet waarvoor harbaoui tweemaal geel kreeg....onbegrijpelijk. eigenlijk zou n journalist met beelden hem moeten vragen waarom hij aan Hamdi n tweede gele kaart gaf en aan die speler van Eupen weigerde n tweede gele kaart te geven.schandalig die scheids

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #54 Gepost op: november 25, 2018, 09:32:09 am »
Alles staat of valt met een evenwichtig middenveld...
De tandem Tardieu - Walsh stond als een huis vrijdag!
Ik zou wel eens de kilometerteller van die 2 willen zien...
Neem daar dan vooraan nog de beste Harbaoui bij die we dit jaar al gezien hebben + de techniek van een Bongonda en achteraan de duelkracht van Baudry en je moet concluderen dat we met deze ploeg in dit soort wedstrijden echt wel veel meer kunnen dan ze tot nu toe laten zien hebben.
Volgende week is echter een ander verhaal, want dan gaan we weer zelf het spel moeten maken vrees ik... Of geven we KVO de bal en wachten we af?

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #55 Gepost op: november 25, 2018, 10:58:22 am »
Alles staat of valt met een evenwichtig middenveld...
De tandem Tardieu - Walsh stond als een huis vrijdag!
Ik zou wel eens de kilometerteller van die 2 willen zien...
Neem daar dan vooraan nog de beste Harbaoui bij die we dit jaar al gezien hebben + de techniek van een Bongonda en achteraan de duelkracht van Baudry en je moet concluderen dat we met deze ploeg in dit soort wedstrijden echt wel veel meer kunnen dan ze tot nu toe laten zien hebben.
Volgende week is echter een ander verhaal, want dan gaan we weer zelf het spel moeten maken vrees ik... Of geven we KVO de bal en wachten we af?
Opteer maar voor dat laatste. Mooi moet het allemaal niet zijn. Resultaatsvoetbal!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #56 Gepost op: november 25, 2018, 04:22:55 pm »
Sommige draaien hier echt mee met de wind, geniaal!

We doen het maar lekker, 1-3 op Brugge  :D

Draai ik juste niet mee de wind.  Als je niet ziet dat we nu al een match of 5 anders spelen,compact,de backs zo hoog niet,niet op balbezit,bongonda niet als een 10,geen Marcq,geen Demir,geen Bedia,enzovoort dan ben je blind.  Ik heb altijd beweert dat we met deze kern Veel beter konden door op de counter te spelen.    Gedaan met 'onze dna' en 'identiteit '.  We zijn er nog niet,hoop dat Dury nu zijn verstand gebruikt,had ie dat eerder gedaan dan stonden we nu op plaats 7!en met een eerlijke arbitrage misschien op plaats 6.  En ja,ben wreed content dat we winnen in Bruhhe .
Het feit dat je je weeral aangesproken voelt. Het is LOGISCH dat je op de counter speelt in Brugge. Maar tegen mindere ploegen zul je toch zelf het spel moeten maken. Maar eerst met uw Dury buiten is het toch maar door Dury zijn plan, en de uitvoering van spelers, dat je hier wel 1-3 wint.
Dury zijn plan ja,is toch ongeloofelijk dat het zolang moest duren.  Ik ben van oordeel dat we ook tegen de "mindere goden '(we zijn daar ook bij,bij de mindere goden)zo spelen, anders maken we weer dezelfde fouten,zo verloren we  onze matchen tegen KVO en Cercle,door de tegenstrever proberen te domineren,met deze ploeg kan dit niet.  Nee,zeker tegen KVO moeten we juist hetzelfde spelen zoals tegen Club.
Zou ongeloofelijk dom zijn om nu weer zo naïef en open te spelen,daar hebben wij de kwaliteiten niet voor,geen backs die 90 minuten hun lijntje kunnen aflopen,geen 10,geen balvaste middenvelder,we staan goed in blok nu,een Heylen speelt dan ook altijd goed,De fauw kan het ook beter belopen dan en Burki doet het in zo'n systeem ook heel goed als linkerverdediger.  Van voor hebben we snelheid met Sylla, Bongonda,De Pauw. Nee blijven spelen in dit systeem.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #57 Gepost op: november 27, 2018, 11:05:02 pm »
In extra time uitvoerig belicht dat de onrechtstreekse vrije trap van Vanaeken er nooit mocht komen... terugspeelbal boven de knie van De Fauw.

Mooi dat Joos er de nadruk oplegde dat de VAR hier weeral 'big time' faalde en Essevee opnieuw bestolen kon geweest zijn...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #58 Gepost op: november 28, 2018, 03:26:50 am »
In extra time uitvoerig belicht dat de onrechtstreekse vrije trap van Vanaeken er nooit mocht komen... terugspeelbal boven de knie van De Fauw.

Mooi dat Joos er de nadruk oplegde dat de VAR hier weeral 'big time' faalde en Essevee opnieuw bestolen kon geweest zijn...
Datzelfde programma dat bij een volgende grove fout vd VAR
waar we wel bestolen worden geen seconde de fases zal belichten.
Der is niks gebeurd of misgelopen hierdoor, dus makkelijk te belichten maw

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 23/11/2018 - 20.30u : Club Brugge KV - Essevee
« Reactie #59 Gepost op: november 28, 2018, 11:21:48 am »
In extra time uitvoerig belicht dat de onrechtstreekse vrije trap van Vanaeken er nooit mocht komen... terugspeelbal boven de knie van De Fauw.

Mooi dat Joos er de nadruk oplegde dat de VAR hier weeral 'big time' faalde en Essevee opnieuw bestolen kon geweest zijn...

Var mag niet ingrijpen op zo’n fases. Dus je kan het nie als falen beschouwen. Heel vreemd wel dat de scheids hier compleet verkeerd is en eig was er ook niet veel protest van de spelers.