Auteur Topic: Knack  (gelezen 6570 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Knack
« Gepost op: februari 14, 2007, 12:39:33 pm »
Deze week in Knack een interview met Pieter Merlier.

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Re: Knack
« Reactie #1 Gepost op: maart 25, 2009, 05:21:54 pm »
Franky Dury: "Geen visie bij Belgische topclubs"
25/03/2009 11:34

"Als ik zie dat bij de Belgische topclubs coaches maximaal ??n tot twee jaar de kans krijgen om direct succes te halen, kan het niet alleen aan de trainers liggen als ze falen". Dat zegt Franky Dury, trainer van Zulte-Waregem in Sport/Voetbalmagazine.

Wrokkig dat Zultes clubvoorzitter Willy Naessens zijn Genkse collega afscheepte met de melding dat zijn trainer nog onder contract ligt, is Dury niet: "Ik lees ook mijn naam in verband met Club Brugge, maar ik zit niet te springen om ons project te ruilen voor een Belgische topclub".

"Ik mis bij Belgische topclubs - Standard uitgezonderd - vaak een projectbeschrijving", aldus Dury. "Als ik zie dat bij die clubs coaches maximaal ??n tot twee jaar de kans krijgen om direct succes te halen, kan het niet alleen aan de trainers liggen als ze falen."

"Het is toch niet normaal dat ik de enige trainer ben in eerste klasse die al vier jaar bij dezelfde club zit? Ik denk dat Jacky Mathijssen niet alleen een goeie trainer voor Charleroi, maar ook voor Club kan zijn."

Kerkhoven
"Te veel mensen denken: met een andere coach zal het w?l lukken. Ik vind het abnormaal dat, wanneer het bij topclubs even minder goed gaat, altijd wordt geschoten op de coach. Clubs mogen geen kerkhoven van trainers worden."

"In Belgi? moeten veel goeie coaches werken binnen een minder goeie bedrijfsstructuur: dat is de realiteit. Dat het in een topclub moeilijker werken is, geloof ik niet: je hebt er juist meer middelen om een goeie structuur uit te bouwen", zegt Dury.

"Als dat niet gebeurt, heb je w?l een probleem. Waarom is er zoveel druk bij onze topploegen? Omdat ze in moeilijke tijden niet kunnen terugvallen op een doordacht uitgestippeld beleid."

Continu?teit
"Ik zie vandaag geen continu?teit bij veel topclubs, wel vaak wisselende structuren. Vroeger dacht ik dat Belgische topclubs kleine AC Milans waren, nu weet ik dat het hooguit verbeterde versies zijn van Zulte Waregem."

"Het kan toch niet dat wij een paar weken geleden op drie punten stonden van Club, dat een budget heeft dat drie keer hoger ligt en dat vier keer zo veel toeschouwers trekt? Ik vraag me af: herkennen de fans van Club zich nog in hun club? Karel Geraerts halen om achter de spitsen te spelen en hem dan als rechtsback opstellen: sorry, dat soort dingen gebeurt bij ons niet.

"In crisistijden moet je creatief zijn. Ik heb de indruk dat het Belgische voetbal qua beleid onvoldoende creatief is", aldus nog Dury.


Offline den versten

  • Leden
  • Berichten: 101
Re: Knack
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2009, 04:14:20 pm »
je zou eens op de site van knack/sport de buitenspeltest moeten doen, dan zullen jullie zien dat grensrechter spelen toch niet zo gemakkelijk is

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: Knack
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2009, 04:36:10 pm »
je zou eens op de site van knack/sport de buitenspeltest moeten doen, dan zullen jullie zien dat grensrechter spelen toch niet zo gemakkelijk is

Ik had telkens de vraag buitenspel of niet goed (wat het belangrijkst is), maar ik was vaak verkeerd bij de aanduiding van de foto. Resultaat: 70%

fox

  • Gast
Re: Knack
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2009, 05:03:13 pm »
je zou eens op de site van knack/sport de buitenspeltest moeten doen, dan zullen jullie zien dat grensrechter spelen toch niet zo gemakkelijk is

Dit zijn hier wel extreme voorbeelden van 2 spelers die op snelheid in de tegenovergestelde richting lopen. In een voetbalwedstrijd kom je dat niet vaak tegen. Een verdediger gaat soms wel eens instappen maar echt spurten in de tegengestelde richting zal je hem niet zien doen.

Offline den versten

  • Leden
  • Berichten: 101
Re: Knack
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2009, 08:26:45 pm »
Ik ben zelf scheidsrechter en ook lijnrechter en je zou versteld staan hoeveel dit zich voordoet (dat de verdediger naar voor loopt en de aanvaller net wel of net niet buitenspel staat.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Knack
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2009, 08:34:22 am »
30%
Toch niet gemakkelijk.

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Knack
« Reactie #7 Gepost op: juni 14, 2009, 09:46:37 pm »
Ik kom aan 60%, nie zoveel juist of het wel dan niet buitenspel is, foto's wel vaak juist...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Knack
« Reactie #8 Gepost op: juni 15, 2009, 11:02:00 am »
60% vooral gemist bij de foto's, 1 keer gemist in buitenspel.
SV TILL I DIE

Crudo

  • Gast
Re: Knack
« Reactie #9 Gepost op: juni 15, 2009, 12:03:24 pm »
en dan te bedenken dat er in t echt geen 2 spelers maar soms 10 spelers op dezeflde lijn staan, waarvan sommige dan wel/niet deelnemen aan t spel, etc... mijn respect voor de grensrechter is groter geworden!! (tot hij een goal van ons afkeurt uiteraard :p)

fox

  • Gast
Re: Knack
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2009, 12:26:29 pm »
tot hij een goal van ons afkeurt uiteraard :p)

Dan is het uiteraard een dief!

Offline thaibo

  • Leden
  • Berichten: 23
Re: Knack
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2009, 12:51:33 pm »
en weten we waar hij zijn vlag kan steken  :D

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Knack
« Reactie #12 Gepost op: juni 15, 2009, 01:42:26 pm »
en weten we waar hij zijn vlag kan steken  :D

 ;D

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Re: Knack
« Reactie #13 Gepost op: oktober 21, 2009, 03:03:06 pm »
deze week in de Knack een interview met Dury

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Re: Knack
« Reactie #14 Gepost op: maart 03, 2010, 07:33:45 pm »
en deze week een interview met Berrier

Offline dendanny

  • Leden
  • Berichten: 169
  • Essevee!
Re: Knack
« Reactie #15 Gepost op: augustus 30, 2011, 05:46:00 pm »
http://sportmagazine.rnews.be/nl/sport/nieuws/voetbal/willy-naessens-we-kunnen-niet-blijven-sparen/article-1195092128546.htm

toch jammer dat zo;n artikels niet gecheckt worden door de redacteur, de foto bij het artikel is die van industriebouwer willy naessens

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Knack
« Reactie #16 Gepost op: augustus 30, 2011, 06:02:49 pm »
Dat is nu al de 2de maal dat dat gebeurt in SVM...  ;)

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Knack
« Reactie #17 Gepost op: augustus 31, 2011, 08:47:12 am »
http://sportmagazine.rnews.be/nl/sport/nieuws/voetbal/willy-naessens-we-kunnen-niet-blijven-sparen/article-1195092128546.htm

toch jammer dat zo;n artikels niet gecheckt worden door de redacteur, de foto bij het artikel is die van industriebouwer willy naessens
Het is wel degelijk onze voorzitter die op de foto staat...

Offline Dietjeuh

  • Leden
  • Berichten: 49
Re: Knack
« Reactie #18 Gepost op: augustus 31, 2011, 08:57:08 am »
http://sportmagazine.rnews.be/nl/sport/nieuws/voetbal/willy-naessens-we-kunnen-niet-blijven-sparen/article-1195092128546.htm

toch jammer dat zo;n artikels niet gecheckt worden door de redacteur, de foto bij het artikel is die van industriebouwer willy naessens
Het is wel degelijk onze voorzitter die op de foto staat...

De foto is ondertussen aangepast.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Knack
« Reactie #19 Gepost op: augustus 31, 2011, 05:31:34 pm »
http://sportmagazine.rnews.be/nl/sport/nieuws/voetbal/willy-naessens-we-kunnen-niet-blijven-sparen/article-1195092128546.htm

toch jammer dat zo;n artikels niet gecheckt worden door de redacteur, de foto bij het artikel is die van industriebouwer willy naessens
Het is wel degelijk onze voorzitter die op de foto staat...

De foto is ondertussen aangepast.

 ;) Ik heb een boos mailtje gestuurd....