Auteur Topic: Beerschot AC - Essevee  (gelezen 8602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Beerschot AC - Essevee
« Gepost op: september 12, 2011, 10:41:20 am »
We moeten ons verlies tegen Gent nu gewoon laten zinken, een gaan winnen op het kiel.

Hoe je het nu draait of keert, we nemen (alweer) een slechte competitiestart.
Goed voetbal is mooi, maar het moet ook efficient zijn.


Als we bij de ratten verliezen of gelijkspelen dan spreken we al helemaal van een mislukte competitie start, want dan haal je 6 of 7 op 21.

Dus niets minder dan de winst!!!!

Offline Mathieu_

  • Leden
  • Berichten: 31
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2011, 07:39:00 pm »
3 punten meepakken naar huis, niets anders.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2011, 08:11:50 pm »
Ik vrees dat het niks zal worden, Germinal speelt thuis en zeker evenwaardig aan ons. (hopelijk heb ik het mis)
Om niet onderaan te bengelen is het idd van moeten...
« Laatst bewerkt op: september 12, 2011, 08:29:41 pm door Soulscream »

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2011, 09:50:07 pm »
de volgende 3 wedstrijden zijn uit tegen germinal b. , thuis tegen onze lieve gierige buren en uit naar de parel der kempen in westerlo ... eigenlijk moeten we hier al 6/9 halen, anders kan het weer een lang seizoen in (of onder) de middenmoot worden ...

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2011, 10:18:49 pm »
de volgende 3 wedstrijden zijn uit tegen germinal b. , thuis tegen onze lieve gierige buren en uit naar de parel der kempen in westerlo ... eigenlijk moeten we hier al 6/9 halen, anders kan het weer een lang seizoen in (of onder) de middenmoot worden ...

Al is het met betonvoetbal of totaal onverdiend, enkel 3x3 telt de komende weken.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #5 Gepost op: september 13, 2011, 09:13:02 am »
de volgende 3 wedstrijden zijn uit tegen germinal b. , thuis tegen onze lieve gierige buren en uit naar de parel der kempen in westerlo ... eigenlijk moeten we hier al 6/9 halen, anders kan het weer een lang seizoen in (of onder) de middenmoot worden ...

Al is het met betonvoetbal of totaal onverdiend, enkel 3x3 telt de komende weken.

Idd, het was zoals Dikke Hein gisteren zei over zijn opstelling op standard. (denneboom? ofzoiets)
Standard had 75% balbezit, maar wat kopen ze ermee.


Ik win liever met betonvoetbal, dan wekelijks te moeten verliezen met mooi voetbal.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #6 Gepost op: september 13, 2011, 10:03:12 am »
Als ge echt top 6 wil dan moet er gewonnen worden en de komde 2 weken ook...

Winnen aub, met mooi voetbal ;)

Offline bigfoot12345

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #7 Gepost op: september 13, 2011, 10:40:58 am »
wie fluit er zaterdag? ;)

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.374
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #8 Gepost op: september 13, 2011, 10:50:33 am »

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #9 Gepost op: september 13, 2011, 11:33:36 am »
Een 9 op 9 zou moeten en zou moeten lukken!  Afwerkers hebben we nu en de malchance mag nu ook eens stoppen.  Met 9 op 9 kunnen we rond een 7e plaats bengelen en zo dichterbij komen en aansluiten.

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #10 Gepost op: september 13, 2011, 02:12:32 pm »
Een 9 op 9 zou moeten en zou moeten lukken!  Afwerkers hebben we nu en de malchance mag nu ook eens stoppen.  Met 9 op 9 kunnen we rond een 7e plaats bengelen en zo dichterbij komen en aansluiten.
9/9 zou moeten lukken?! Dit vind ik een zeer straffe uitspraak! Met een 6 of 7 op 9 zou ik al uitermate tevreden zijn!

Online brunogoal

  • Leden
  • Berichten: 344
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #11 Gepost op: september 13, 2011, 03:23:26 pm »

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #12 Gepost op: september 13, 2011, 06:39:34 pm »
Hoe zit het nu met Hamalainen? mogen we er op hopen tegen GBA?
Want ze geven weer veel info op offici?le site...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #13 Gepost op: september 13, 2011, 09:41:55 pm »
Hoe zit het nu met Hamalainen? mogen we er op hopen tegen GBA?
Want ze geven weer veel info op offici?le site...

Volgens NB een adductorenletsel, hoelang hij out is staat er niet bij.

Maar volgens mij niet te lang, want zaterdag zei hij in een interview dat hij zondag ging spelen, blijkbaar niet. Dus zal het zaterdag wel van dat zijn he.


Ik weet niet waarom Sterckx en Habib niet in de kern zaten, deden ook niet mee met de beloften.
Hopelijk zijn ze er zaterdag wel bij.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #14 Gepost op: september 13, 2011, 11:16:28 pm »
Normaal gezien kan Brian zaterdag spelen.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #15 Gepost op: september 14, 2011, 07:13:07 am »

Ik win liever met betonvoetbal, dan wekelijks te moeten verliezen met mooi voetbal.
[/quote]

Hallooooo???
Met mooi voetbal zal je zowiezo niet elke week verliezen. Met slecht voetbal verlies je elke week. Met betonvoetbal zal je occasioneel eens winnen met 1-0 en zal je het publiek wegjagen.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #16 Gepost op: september 14, 2011, 02:12:41 pm »
Ik vind ook dat we van tactiek moeten veranderen. Wat meer afwachtend spelen en het juiste moment afwachten in plaats van al ons poer te verschieten in de 1e helft, om met moeite aan een paar doelkansen te komen, om daarna in de 2e helft kopje onder te gaan. We moeten onze krachten beter verdelen.  We hebben er de spelers niet voor om dat een hele wedstrijd vol te houden. We missen voor het ogenblik kracht, fysiek en ervaring.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #17 Gepost op: september 14, 2011, 02:18:04 pm »
Wie zal er nu in het hert van de defensie spelen naast Mar?val?
Colpaert, Sivakov, De Fauw,...
Met in het achterhoofd dat daar Sidibe rond loopt.

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #18 Gepost op: september 14, 2011, 02:33:44 pm »
Wie zal er nu in het hert van de defensie spelen naast Mar?val?
Colpaert, Sivakov, De Fauw,...
Met in het achterhoofd dat daar Sidibe rond loopt.

Zal wel Colpaert zijn! Misschien Sivakov op zijn plaats in het middenveld dan...

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #19 Gepost op: september 14, 2011, 03:17:29 pm »
Ik vind ook dat we van tactiek moeten veranderen. Wat meer afwachtend spelen en het juiste moment afwachten in plaats van al ons poer te verschieten in de 1e helft, om met moeite aan een paar doelkansen te komen, om daarna in de 2e helft kopje onder te gaan. We moeten onze krachten beter verdelen.  We hebben er de spelers niet voor om dat een hele wedstrijd vol te houden. We missen voor het ogenblik kracht, fysiek en ervaring.

Of we moeten de aanvalsdrang meer in golven laten verlopen. Nu is het zo dat we de tegenstander de volledige helft voor hun doel drukken. Hierdoor is er weinig ruimte en daardoor cre?ren we ook weinig echt grote open kansen. De reden dat we direct na de rust het moeilijker hebben, ligt volgens mij aan het volgende. Tijdens de rust zal de ploeg die onderlag vaak bijsturingen doen. De ploeg die het goed deed, doet meestal gewoon verder, maar moet afwachten wat de andere ploeg verandert. Wij moeten ons dan aanpassen aan de veranderde tactiek van de tegenstander. Tijdens deze aanpassing komen er bijna altijd wel een paar kansen voor de tegenstander. Het is zaak van die kansen door te komen, maar de voorbije matchen werd er bijna altijd direct gescoort uit ongeveer de eerste kans. Dat mag eigenlijk niet.

Doordat we dan dat tegendoelpunt (of 2) tegenkrijgen, krijgen we ook een mentale tik. Ik vind eigenlijk niet dat de fysiek het grootste probleem is. Tegen Genk hielden ze het een ganse match vol. Tegen Bergen hebben we na een kwartier in de 2de helft opnieuw de match onder controle genomen. Ook tegen Club was Brugge enkel sterker het eerste kwartier van de 2de helft. Het laatste half uur ging het gelijk op, ook omdat Brugge gewoon sterker speelde. Wat Gent betreft dan, vind ik het eigenlijk maar triestig hoe Thijs vind dat ze na het uur heel sterk speelden. Nie moeilijk natuurlijk als ge plots een man meer hebt en zonder veel moeite op voorsprong moogt komen. Ge kunt eigenlijk maar vergelijken bij 11 tegen 11 en bij een normaal scoreverloop.

Mij lijkt het dus belangrijk dat we de druk niet continu aanhouden, maar in golven laten verlopen. We moeten de tegenstander van zijn doel weglokken om dan al tikkend toe te slaan. Hierdoor kan het tempo ook voor onze jongens tijdelijk naar beneden en kunnen ze nog recupereren. Dat en iets minder pech (oa met beslissingen) en we pakken punten.