Auteur Topic: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee  (gelezen 19026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #80 Gepost op: februari 01, 2017, 10:52:52 pm »
Moeilijke match, we missen Kaya en Derijck al doet Severin dat niet slecht (merci Juventus!) ... Meite was helemaal niet in zijn normale doen, hopelijk staat hij er snel weer.

Heb es extra op Lepoint gelet na alle kritiek, hij knapt toch veel werk op hoor.
Ook Leye werkte hard ...

Ondanks het lang duurde was het toch goed op en af.
Hopelijk mooie open match in Brussel tegen Oostende.

Offline edw007

  • Leden
  • Berichten: 96
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #81 Gepost op: februari 01, 2017, 11:40:13 pm »
Ik vind ook dat er eens wat mag gezegd worden over Lepoint.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #82 Gepost op: februari 02, 2017, 08:01:12 am »
terechte opmerkingen op ons team. We hebben het allemaal al veel beter gezien dit seizoen.

Moet ook gezegd worden: Eupen was voor doel zo goed als niets waard, h?... Met een degelijke Bossut in de goal hebben ze zo goed als geen kansen gehad. Alleen bij Domp? hield ik mijn hart vast. Die kan wel een stukje dribbelen.

Ik zou wel eens een FORZA ESSEVEE willen horen in het KB-stadion met 16000 esseveesupps  :D

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #83 Gepost op: februari 02, 2017, 09:03:05 am »
Tweede helft duidelijk de bovenhand genomen. Duels werden gewonnen, tweede ballen waren voor ons en de pressing van Eupen was veel minder.

Meit? terecht gewisseld, Cordaro was ook minder.
Goeie Sammy en na al de discussie over Lepoint: de goeie Lepoint van gisteren is een meerwaarde en hoort in de 11; een mindere Lepoint, zoals iets vaker dit seizoen, doet pijn aan de ogen.



Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #84 Gepost op: februari 02, 2017, 09:07:08 am »
Eerste helft was dramatisch tegen een Eupen dat wel goed druk probeerde te zetten. Je zag dat ze zoiets niet gingen volhouden, maar toch vond ik het frappant dat er vooral heel slecht werd uitverdedigd. Meermaals gewoon ballen in het wilde wegtrappen. Zoiets had ik nog niet gezien dit jaar. Meestal werd dat net goed verzorgd. Was dit de stress? Of weten dat een 0-0 voldoende was? Ik weet het niet, maar het was in elk geval niet goed.

2e helft was een stuk beter en we hebben toen ook een aantal goeie kansen afgedwongen. Die van Coopman moet er trouwens altijd in. Leye goed als kaatser in die 2e helft.

Severin, dat is een hele goeie transfer. Pas 20 en toch al heel wat maturiteit hoor, zeker als je weet dat hij al eens is moeten terugkomen uit een zware blessure. Daar gaan we nog plezier aan beleven. Het wordt knokken daar centraal achterin voor een plaatsje als Derijck fit is.

Meit? was een drama en je zag Dury na een half uur in de eerste helft al een teken doen om hem te wisselen. Hopelijk is dit de wake up call die hij nodig had. Ook tegen Eupen moet je het volle pond geven jongen!

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #85 Gepost op: februari 02, 2017, 09:10:08 am »
Tweede helft duidelijk de bovenhand genomen. Duels werden gewonnen, tweede ballen waren voor ons en de pressing van Eupen was veel minder.

Meit? terecht gewisseld, Cordaro was ook minder.
Goeie Sammy en na al de discussie over Lepoint: de goeie Lepoint van gisteren is een meerwaarde en hoort in de 11; een mindere Lepoint, zoals iets vaker dit seizoen, doet pijn aan de ogen.

Correcte analyse. Ook nog maar eens bewezen dat als het middenveld minder is (Meite al een paar weken, Lerager eerste helft, Madu had het ook moeilijk, geen Kaya) de verdediging meer onder druk staat en de aanval geen bruikbare ballen krijgt. Ik krijg iets van altijd maar die langs bal.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #86 Gepost op: februari 02, 2017, 09:38:43 am »
ongelooflijk dat die bruhhe-fluit-van-een-reporter Lammens het tijdens het laat vrtjournaal heeft over een "dubieuze actie van Bossut"  terwijl hij duidelijk eerst op de bal is...
of is den toon gezet voor zijn tweede klubtje, klub bruhhe B ad zee?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #87 Gepost op: februari 02, 2017, 09:53:05 am »
ongelooflijk dat die bruhhe-fluit-van-een-reporter Lammens het tijdens het laat vrtjournaal heeft over een "dubieuze actie van Bossut"  terwijl hij duidelijk eerst op de bal is...
of is den toon gezet voor zijn tweede klubtje, klub bruhhe B ad zee?

Goddelijk. Was fout van Sylla. Bossut had de bal met 2 handen vast en Sylla tikt die eruit en valt dan over Bossut.

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #88 Gepost op: februari 02, 2017, 10:40:59 am »
Al was het voetbal niet zo mooi (begin er stilletjes aan gewend te geraken), toch hebben we verdiend gewonnen en waren we de baas. Twee zeer mooie goals ook. Die Hamalainen speelt altijd constant EN goed. Terecht man van de match. Blij voor Marrone dat hij zijn doelpuntje meepikte. Moet hem toch ook een boost geven voor de volgende matchen.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #89 Gepost op: februari 02, 2017, 12:28:19 pm »
ongelooflijk dat die bruhhe-fluit-van-een-reporter Lammens het tijdens het laat vrtjournaal heeft over een "dubieuze actie van Bossut"  terwijl hij duidelijk eerst op de bal is...
of is den toon gezet voor zijn tweede klubtje, klub bruhhe B ad zee?
Inderdaad nooit penalty.

Maar ik heb sowieso geen hoge pet op van die reporters langs de lijn.
Zo'n Wouter Laarmans op Telenet ook. Dan mag hij Dury na de match interviewen en dan is het enige wat ik eigenlijk wil weten waarom hij Meit? aan de rust vervangen heeft. Was het een gedwongen wissel (eventuele blessure) of vond hij Meit? gewoon niet goed genoeg?
Geen woord daarover, neen liever "Je staat in de finale meneer Dury"
Ja dat weten we al.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #90 Gepost op: februari 02, 2017, 12:56:55 pm »
ongelooflijk dat die bruhhe-fluit-van-een-reporter Lammens het tijdens het laat vrtjournaal heeft over een "dubieuze actie van Bossut"  terwijl hij duidelijk eerst op de bal is...
of is den toon gezet voor zijn tweede klubtje, klub bruhhe B ad zee?
Inderdaad nooit penalty.

Maar ik heb sowieso geen hoge pet op van die reporters langs de lijn.
Zo'n Wouter Laarmans op Telenet ook. Dan mag hij Dury na de match interviewen en dan is het enige wat ik eigenlijk wil weten waarom hij Meit? aan de rust vervangen heeft. Was het een gedwongen wissel (eventuele blessure) of vond hij Meit? gewoon niet goed genoeg?
Geen woord daarover, neen liever "Je staat in de finale meneer Dury"
Ja dat weten we al.
Terechte opmerking Balboa, maar wat wil je, zijn kennis is ook maar pover, hij had het over '4' finales in totaal voor Essevee,moest 5 zijn, en hij had het over de bekerfinale in 1974 met Phillip Desmet,tja.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #91 Gepost op: februari 02, 2017, 01:08:17 pm »
ongelooflijk dat die bruhhe-fluit-van-een-reporter Lammens het tijdens het laat vrtjournaal heeft over een "dubieuze actie van Bossut"  terwijl hij duidelijk eerst op de bal is...
of is den toon gezet voor zijn tweede klubtje, klub bruhhe B ad zee?
Inderdaad nooit penalty.

Maar ik heb sowieso geen hoge pet op van die reporters langs de lijn.
Zo'n Wouter Laarmans op Telenet ook. Dan mag hij Dury na de match interviewen en dan is het enige wat ik eigenlijk wil weten waarom hij Meit? aan de rust vervangen heeft. Was het een gedwongen wissel (eventuele blessure) of vond hij Meit? gewoon niet goed genoeg?
Geen woord daarover, neen liever "Je staat in de finale meneer Dury"
Ja dat weten we al.

Blij dat ik gisteren naar de franse zender gekeken heb want daar kreeg Dury wel die vraag gesteld.
Mijn Frans is barslecht en enige wat ik verstond was dat hij het had over zijn ruwe diamant.

Online neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #92 Gepost op: februari 02, 2017, 02:07:04 pm »
Wat me wat zorgen baart is het op dit moment ontbreken van verzorgd uitvoetballen en combinatievoetbal.  Waar Zulte-Waregem geroemd word voor zijn combinatievoetbal en organisatie, was in de 1e helft niet of nauwelijks te zien.  Ok, Eupen stoorde goed, maar wij slaagden er zeer zelden in om een vlotte aanvallende actie op te zetten.  Balverlies, veel slechte passes (zelfs korte passes), bal blind naar voor wegtrappen.  Als je Dury dan hoort voor de wedstrijd was het wellicht de bedoeling om zo snel mogelijk te scoren, zodat je een veilige marge inbouwt.

2e helft veel beter en dan stel je je de vraag : hoe komt dit eigenlijk ?  Ligt het aan de snelle opvolging van wedstrijden (het zijn toch profs ?), was er toch in de hoofden zoiets van "het komt wel goed" ?

Wat Severin betreft : inderdaad goede speler, alleen vond ik gisteren dat hij toch wel wat nerveus stond te spelen, hij maakte redelijk wat fouten.  Moet daar toch wat mee oppassen, of je krijgt een stempel opgespeld als "vuile speler".

Ik kijk uit naar beter en vlotter verzorgd combinatievoetbal, wetende dat dit Zulte-Waregem dit zeker kan.

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #93 Gepost op: februari 02, 2017, 02:10:57 pm »
Severin heeft potentieel en zal er wel komen. Is momenteel wel een verzwakking tov Derijck. Hopelijk geraakt die fit voor de cruciale komende maanden.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #94 Gepost op: februari 02, 2017, 02:56:14 pm »
2e helft veel beter en dan stel je je de vraag : hoe komt dit eigenlijk ?  Ligt het aan de snelle opvolging van wedstrijden (het zijn toch profs ?), was er toch in de hoofden zoiets van "het komt wel goed" ?

Voor mij was het gewoon een heel tactische wedstrijd van Essevee. Bij een 0 - 0 stand op 20 min voor tijd weet je dat Eupen zijn strakke pressie laat vallen, want ze moesten absoluut scoren. Als we iets goed kunnen, is het een wedstrijd controleren. Het was dus kwestie van afwachten. Begrijpelijke strategie, maar wel riskant en slecht voor ons hart.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #95 Gepost op: februari 02, 2017, 07:24:30 pm »
Maar ik heb sowieso geen hoge pet op van die reporters langs de lijn.

in hnb is de frustratie van de kvk-reporter/ouwe rukker zo mogelijk nog groter:  titel "Essevee bevend naar finale",  "elf jaar heeft Essevee moeten wachten op een nieuwe kans", etc.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #96 Gepost op: februari 02, 2017, 07:49:26 pm »
Alleen maar bevestiging van ons blijvend durend succesverhaal.


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #97 Gepost op: februari 03, 2017, 01:08:50 pm »
Het Laatste Nieuws 03/02/2017
Via Joost M


Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Terugronde halve finale beker : 01/02/2017 20:30u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #98 Gepost op: februari 03, 2017, 05:32:43 pm »
2e helft veel beter en dan stel je je de vraag : hoe komt dit eigenlijk ?  Ligt het aan de snelle opvolging van wedstrijden (het zijn toch profs ?), was er toch in de hoofden zoiets van "het komt wel goed" ?

Voor mij was het gewoon een heel tactische wedstrijd van Essevee. Bij een 0 - 0 stand op 20 min voor tijd weet je dat Eupen zijn strakke pressie laat vallen, want ze moesten absoluut scoren. Als we iets goed kunnen, is het een wedstrijd controleren. Het was dus kwestie van afwachten. Begrijpelijke strategie, maar wel riskant en slecht voor ons hart.
Voil?, kan het niet beter verwoorden.
Tactisch verstandig gespeeld en praktisch niets weggegeven, wetende dat we sowieso doorgingen als we de 0 hielden.
Als ge de echte kansen aan beide zijden bekijkt, dan heeft Eupen er in de eerste helft misschien 2 gehad en in de tweede helft hooguit 1 ( vrije trap ) en hadden wij er in de eerste helft misschien 1 en in de 2de helft zeker 4 ( Madu op de paal, Coopman + de 2 goals ).
Dan is de overwinning simpelweg verdiend te noemen.
En op basis van de 2 wedstrijden heel zeker oververdiend naar de finale.