Auteur Topic: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee  (gelezen 30998 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #220 Gepost op: december 31, 2020, 12:49:19 pm »
En er lopen heus goedkopere en betere rond dan wat we nu hebben.
Die verdienen hier stukken van mensen e (Marcq-Seck-Govea)

en die komen voor peanuts zekers... kzou eens willen weten wie dan , en of die wel willen komen...
mag ik er eens dunnetjes op wijzen dat Govea één van de weinigen was waar er interesse voor was.
Marcq heeft er eens voor gezorgd dat wij op Malinwa aan de degradatie ontsnapten, velen zijn vlug die match vergeten blijkbaar.
Dat het rendement van het scoutingsboeksken veel beter kan is door iedereen gekend. En ons marketing, nog veel beter. Zie naar die moeftie die men 10km verder voor zogezegd 8mio kon verpatsen..........
We staan trouwens op 4 en 1 punten van door journalisten gehypte ploegen zoals beerschot en charleroi-sur-mer...

+1

Dat is inderdaad iets wat vele supporters vergeten, niet alle spelers die we willen kunnen we betalen en/of willen komen. Ze moeten in eerste instantie ook willen komen, en ik kan begrijpen dat als je kan kiezen voor Brugge/Gent/Anderlecht en wij ... de keuze snel gemaakt is.

'De meeste spelers' kiezen ook voor het geld en niet (meer) voor speelkansen.

Gelukkig zijn er ook nog met gezonder verstand en iets verder kijken dan hun geldbuzze.

Hier onze Pater Familias is er ook weer  ::)

Sommigen hebben toch echt geen weet van wat die mannen hier verdienen.
Er lopen er in Gent en Genk rond die minder verdienen dan Marcq en Govea e, maar wel pakske beter zijn

Sommigen geloven ook echt hun eigen wildste dromen.  ::)

Uitzonderingen bevestigen de regel hé.

Je kan nu toch niet ontkennen dat de lonen bij de G5 hoger liggen dan bij ons, en ja er zullen altijd uitschieters tussen zitten, maar dat is dan een uitzondering en geen regelmaat. (Winst)premies, sponsordeals, portretrecht etc. etc. zal bij G5 clubs ook wel een pak hoger liggen. Laat staan dat aan de G5 meestal ook hogere transferprijzen betaald worden wat ook weer gunstig is voor de portemonnee ... (%, tekengeld ...)


[16/07/2020] Bij de vijf Belgische topteams of zogenaamde G5 (Anderlecht, Club Brugge, Standard, KAA Gent en Racing Genk) verdienen de voetballers gemiddeld 381.000 euro per jaar. De voetballers in de elf kleinere teams uit 1A verdienen gemiddeld bijna de helft minder, 201.000 euro/jaar.

Bron : https://www.jobat.be/nl/art/groot-loonverschil-bij-belgische-profvoetballers


Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #221 Gepost op: december 31, 2020, 01:39:57 pm »
En er lopen heus goedkopere en betere rond dan wat we nu hebben.
Die verdienen hier stukken van mensen e (Marcq-Seck-Govea)

en die komen voor peanuts zekers... kzou eens willen weten wie dan , en of die wel willen komen...
mag ik er eens dunnetjes op wijzen dat Govea één van de weinigen was waar er interesse voor was.
Marcq heeft er eens voor gezorgd dat wij op Malinwa aan de degradatie ontsnapten, velen zijn vlug die match vergeten blijkbaar.
Dat het rendement van het scoutingsboeksken veel beter kan is door iedereen gekend. En ons marketing, nog veel beter. Zie naar die moeftie die men 10km verder voor zogezegd 8mio kon verpatsen..........
We staan trouwens op 4 en 1 punten van door journalisten gehypte ploegen zoals beerschot en charleroi-sur-mer...

+1

Dat is inderdaad iets wat vele supporters vergeten, niet alle spelers die we willen kunnen we betalen en/of willen komen. Ze moeten in eerste instantie ook willen komen, en ik kan begrijpen dat als je kan kiezen voor Brugge/Gent/Anderlecht en wij ... de keuze snel gemaakt is.

'De meeste spelers' kiezen ook voor het geld en niet (meer) voor speelkansen.

Gelukkig zijn er ook nog met gezonder verstand en iets verder kijken dan hun geldbuzze.

Hier onze Pater Familias is er ook weer  ::)

Sommigen hebben toch echt geen weet van wat die mannen hier verdienen.
Er lopen er in Gent en Genk rond die minder verdienen dan Marcq en Govea e, maar wel pakske beter zijn

Waar ik werk zijn er zeker collega’s die meer verdienen als ik. Én ik ben er zeker van dat er minder presteren  als ik... aan onze sportieve  cel om dit de evalueren en conclusies te trekken naar volgend seizoen.
San Iker, een perfecte club, met 25 magische spelers die het perfecte loon krijgen naar hun prestaties. Die mag je mij dan wel eens aanwijzen.

Btw ik ken ook wel enkele spelers bij Genk die op de  ank of tribune zitten die meer  verdienen  dan onze sterren.
Leg al je frustraties even opzij en probeer je glas eens tot de helft te vullen ipv te ledigen tot de helft.
En lukt het je niet... vissen schijnt ook een leuke sport te zijn (daar heb je zelf de controle , succes!)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #222 Gepost op: december 31, 2020, 02:11:23 pm »
We moeten ook eens eerlijk zijn met onszelf, we waren allemaal tevreden dat onze club een Marcq,een Peeters, een Seck, een Govea of  een Vossen of een Dompé kon halen.
Dat zijn namen waarvan je van te voren dacht, die gaan hier voor een surplus zorgen.  En dan komt het er niet uit, door verschillende redenen.
Wat wij niet wisten of weten, die verdienen dus enorm veel geld, imo teveel voor een club zoals Essevee.
We kunnen toch niet ontkennen dat wij top-5 waren wat lonen betreft, stond overal in alle kranten en media.  En wanneer je dat dan vergeleek met clubs zoals KV Mechelen,Charleroi,KV Kortrijk, ik dacht zelfs dat Gent minder uitbetaalde, dan is dit niet ok.
transfers zijn altijd een gok, en wij gaan altijd spelers moeten halen die ergens anders geen kans kregen, maar er moet een grens zijn qua loon.
Bongonda en Berahino, zo'n lonen waren dan nog hoger en al helemaal buiten proportie voor onze club.
We kunnen niet iedereen wegdoen en verwachten dat we allemaal spelers gaan krijgen die beter zijn en minder gaan kosten.
De grootste fouten die wij maakten als club zijn zo'n spelers als Mathijs of De Ridder of Kaya of De Sart zo maar laten gaan, dat zijn niet de beste of wat weet ik allemaal, maar dat waren spelers die hier mits wat meer erkenning hier lang zouden blijven en ook een goed loon zouden hebben maar niet zo exuberant zoals sommigen nu.   Dat zijn/waren ook spelers die bij een gezonde ambitie zouden passen.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #223 Gepost op: december 31, 2020, 02:48:49 pm »
...
[/quote]Steds op dezelfde nagel kloppen begint te vervelen...
[/quote]
Inderdaad, onze Francky klopt al jaaaaren op dezelfde nagel.
En eerlijk gezegd, het begint me niet te vervelen, HET VERVEELT MIJ AL EEN PAAR JAAR!!!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #224 Gepost op: december 31, 2020, 03:31:00 pm »
...
Steds op dezelfde nagel kloppen begint te vervelen...
[/quote]
Inderdaad, onze Francky klopt al jaaaaren op dezelfde nagel.
En eerlijk gezegd, het begint me niet te vervelen, HET VERVEELT MIJ AL EEN PAAR JAAR!!!
[/quote] ;D

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #225 Gepost op: december 31, 2020, 03:42:16 pm »
En er lopen heus goedkopere en betere rond dan wat we nu hebben.
Die verdienen hier stukken van mensen e (Marcq-Seck-Govea)

en die komen voor peanuts zekers... kzou eens willen weten wie dan , en of die wel willen komen...
mag ik er eens dunnetjes op wijzen dat Govea één van de weinigen was waar er interesse voor was.
Marcq heeft er eens voor gezorgd dat wij op Malinwa aan de degradatie ontsnapten, velen zijn vlug die match vergeten blijkbaar.
Dat het rendement van het scoutingsboeksken veel beter kan is door iedereen gekend. En ons marketing, nog veel beter. Zie naar die moeftie die men 10km verder voor zogezegd 8mio kon verpatsen..........
We staan trouwens op 4 en 1 punten van door journalisten gehypte ploegen zoals beerschot en charleroi-sur-mer...

+1

Dat is inderdaad iets wat vele supporters vergeten, niet alle spelers die we willen kunnen we betalen en/of willen komen. Ze moeten in eerste instantie ook willen komen, en ik kan begrijpen dat als je kan kiezen voor Brugge/Gent/Anderlecht en wij ... de keuze snel gemaakt is.

'De meeste spelers' kiezen ook voor het geld en niet (meer) voor speelkansen.

Gelukkig zijn er ook nog met gezonder verstand en iets verder kijken dan hun geldbuzze.

Hier onze Pater Familias is er ook weer  ::)

Sommigen hebben toch echt geen weet van wat die mannen hier verdienen.
Er lopen er in Gent en Genk rond die minder verdienen dan Marcq en Govea e, maar wel pakske beter zijn

Sommigen geloven ook echt hun eigen wildste dromen.  ::)

Uitzonderingen bevestigen de regel hé.

Je kan nu toch niet ontkennen dat de lonen bij de G5 hoger liggen dan bij ons, en ja er zullen altijd uitschieters tussen zitten, maar dat is dan een uitzondering en geen regelmaat. (Winst)premies, sponsordeals, portretrecht etc. etc. zal bij G5 clubs ook wel een pak hoger liggen. Laat staan dat aan de G5 meestal ook hogere transferprijzen betaald worden wat ook weer gunstig is voor de portemonnee ... (%, tekengeld ...)


[16/07/2020] Bij de vijf Belgische topteams of zogenaamde G5 (Anderlecht, Club Brugge, Standard, KAA Gent en Racing Genk) verdienen de voetballers gemiddeld 381.000 euro per jaar. De voetballers in de elf kleinere teams uit 1A verdienen gemiddeld bijna de helft minder, 201.000 euro/jaar.

Bron : https://www.jobat.be/nl/art/groot-loonverschil-bij-belgische-profvoetballers

Het gaat niet over enkelingen.
Vorig jaar stonden we 5de (!!!) in de ranking van de loonlast.
Is dat normaal voor en club die maar het 10de budget heeft?

@Jenske, ik heb geen frustraties of dergelijke. Niet halfvol of halfleeg. Ik zeg gewoon dat het niet gezond is.
Ik zeg al jaren dat we terug moeten naar de visie van de beginjaren in 1ste klasse.

Je ziet andere clubs wel groeien (ja mss door geldschieters) wij blijven stilstaan.

Als je mijn vorige post ook had gelezen dan zag je wss dat ik al zei dat als je driehoek op het middenveld deftig is, je rest van de ploeg ook beter gaat spelen. 

Je kan toch niet ontkennen dat die 3 op het middenveld teleurstellen?
Mijn teleurstelling is er omdat ze niet geneigd zijn om daar iets te zoeken. Waar is die 10 sinds Kaya?
Hebben we een box-to-box?

Naar mijn mening kan het idd allemaal beter en goedkoper?

Als Seck en Marcq hier de pannen van het dak speelden hoorde je mij niet, maar ze doen het dus niet en dan moet je denken aan de precaire financiele situatie en de hoge loonlast

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #226 Gepost op: december 31, 2020, 03:59:55 pm »
Dury zit met zichzelf in de knoop,dit is de coach niet meer van vroeger,mensen veranderen.
Hij zit met die dwingende gedachte om een bepaald soort voetbal te brengen,maar dit kan niet met deze kern of de spelerskernen van de vorige jaren.
Iedereen zag vorig jaar toch dat we anders gingen spelen,defensiever, compacter en dat leverde resultaten op.  Maar Dury was blijkbaar niet tevreden met de speelstijl en dacht met de versterkingen terug zijn voetbal te kunnen spelen,dat mislukte faliekant.
Ook dit seizoen is het hetzelfde liedje,Dury had het weer over zijn voetbal,en weer haalden we geen punten.
Dan moest hij noodgedwongen veranderen van systeem (bij momenten nog te naïef voor mij)en sindsdien,met soms het nodige geluk, halen we nu wel punten.
Als weer ietswat uit de gevarenzone gaan zijn dan gaat Dury weer overschakelen naar zijn systeem met de nodige gevolgen.
Tweede punt; het niet opstellen van de juiste mensen op de juiste plaats,moet hij soms spelers opstellen,zoals Vossen of die Nikos?
Het is dubbel,de kern is volgens mij sterk genoeg om NOOIT in de problemen te moeten geraken en om een soort voetbal te brengen die ons punten kan opleveren.   Maar Dury wil zo'n voetbal niet meer brengen,tenzij hij niet anders kan.  We verliezen door al deze zaken veel punten,veel spelers,veel geld en veel tijd.
Dury mag van mij de grootste etterbak van de wereld zijn,als hij maar de juiste dingen doet,en dat doet hij al enkele seizoenen niet meer.

 


Heb jij nachtmerries over Dury ?

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.632
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #227 Gepost op: december 31, 2020, 05:04:11 pm »
Dury zit met zichzelf in de knoop,dit is de coach niet meer van vroeger,mensen veranderen.
Hij zit met die dwingende gedachte om een bepaald soort voetbal te brengen,maar dit kan niet met deze kern of de spelerskernen van de vorige jaren.
Iedereen zag vorig jaar toch dat we anders gingen spelen,defensiever, compacter en dat leverde resultaten op.  Maar Dury was blijkbaar niet tevreden met de speelstijl en dacht met de versterkingen terug zijn voetbal te kunnen spelen,dat mislukte faliekant.
Ook dit seizoen is het hetzelfde liedje,Dury had het weer over zijn voetbal,en weer haalden we geen punten.
Dan moest hij noodgedwongen veranderen van systeem (bij momenten nog te naïef voor mij)en sindsdien,met soms het nodige geluk, halen we nu wel punten.
Als weer ietswat uit de gevarenzone gaan zijn dan gaat Dury weer overschakelen naar zijn systeem met de nodige gevolgen.
Tweede punt; het niet opstellen van de juiste mensen op de juiste plaats,moet hij soms spelers opstellen,zoals Vossen of die Nikos?
Het is dubbel,de kern is volgens mij sterk genoeg om NOOIT in de problemen te moeten geraken en om een soort voetbal te brengen die ons punten kan opleveren.   Maar Dury wil zo'n voetbal niet meer brengen,tenzij hij niet anders kan.  We verliezen door al deze zaken veel punten,veel spelers,veel geld en veel tijd.
Dury mag van mij de grootste etterbak van de wereld zijn,als hij maar de juiste dingen doet,en dat doet hij al enkele seizoenen niet meer.

 


Heb jij nachtmerries over Dury ?
2

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #228 Gepost op: januari 01, 2021, 12:13:32 am »
Dury zit met zichzelf in de knoop,dit is de coach niet meer van vroeger,mensen veranderen.
Hij zit met die dwingende gedachte om een bepaald soort voetbal te brengen,maar dit kan niet met deze kern of de spelerskernen van de vorige jaren.
Iedereen zag vorig jaar toch dat we anders gingen spelen,defensiever, compacter en dat leverde resultaten op.  Maar Dury was blijkbaar niet tevreden met de speelstijl en dacht met de versterkingen terug zijn voetbal te kunnen spelen,dat mislukte faliekant.
Ook dit seizoen is het hetzelfde liedje,Dury had het weer over zijn voetbal,en weer haalden we geen punten.
Dan moest hij noodgedwongen veranderen van systeem (bij momenten nog te naïef voor mij)en sindsdien,met soms het nodige geluk, halen we nu wel punten.
Als weer ietswat uit de gevarenzone gaan zijn dan gaat Dury weer overschakelen naar zijn systeem met de nodige gevolgen.
Tweede punt; het niet opstellen van de juiste mensen op de juiste plaats,moet hij soms spelers opstellen,zoals Vossen of die Nikos?
Het is dubbel,de kern is volgens mij sterk genoeg om NOOIT in de problemen te moeten geraken en om een soort voetbal te brengen die ons punten kan opleveren.   Maar Dury wil zo'n voetbal niet meer brengen,tenzij hij niet anders kan.  We verliezen door al deze zaken veel punten,veel spelers,veel geld en veel tijd.
Dury mag van mij de grootste etterbak van de wereld zijn,als hij maar de juiste dingen doet,en dat doet hij al enkele seizoenen niet meer.

 


Heb jij nachtmerries over Dury ?
Zeker niet, jullie hebben waarschijnlijk andere dromen over Dury ;D ;D

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #229 Gepost op: januari 01, 2021, 09:10:31 am »
Dury zit met zichzelf in de knoop,dit is de coach niet meer van vroeger,mensen veranderen.
Hij zit met die dwingende gedachte om een bepaald soort voetbal te brengen,maar dit kan niet met deze kern of de spelerskernen van de vorige jaren.
Iedereen zag vorig jaar toch dat we anders gingen spelen,defensiever, compacter en dat leverde resultaten op.  Maar Dury was blijkbaar niet tevreden met de speelstijl en dacht met de versterkingen terug zijn voetbal te kunnen spelen,dat mislukte faliekant.
Ook dit seizoen is het hetzelfde liedje,Dury had het weer over zijn voetbal,en weer haalden we geen punten.
Dan moest hij noodgedwongen veranderen van systeem (bij momenten nog te naïef voor mij)en sindsdien,met soms het nodige geluk, halen we nu wel punten.
Als weer ietswat uit de gevarenzone gaan zijn dan gaat Dury weer overschakelen naar zijn systeem met de nodige gevolgen.
Tweede punt; het niet opstellen van de juiste mensen op de juiste plaats,moet hij soms spelers opstellen,zoals Vossen of die Nikos?
Het is dubbel,de kern is volgens mij sterk genoeg om NOOIT in de problemen te moeten geraken en om een soort voetbal te brengen die ons punten kan opleveren.   Maar Dury wil zo'n voetbal niet meer brengen,tenzij hij niet anders kan.  We verliezen door al deze zaken veel punten,veel spelers,veel geld en veel tijd.
Dury mag van mij de grootste etterbak van de wereld zijn,als hij maar de juiste dingen doet,en dat doet hij al enkele seizoenen niet meer.

 


Heb jij nachtmerries over Dury ?
Zeker niet, jullie hebben waarschijnlijk andere dromen over Dury ;D ;D
Als jij zelfs als zulke gedachten linkt aan Dury, dan staat die mens centraal in je leven eh man...