Auteur Topic: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven  (gelezen 13423 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #80 Gepost op: januari 21, 2021, 10:19:55 pm »
Tweede penalty moet de VAR ook ingrijpen,speler van OHL die strafschop niet neemt staat al
In de 16.  Maakt NIKS uit of het verdient is of niet van OHL.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #81 Gepost op: januari 21, 2021, 10:48:44 pm »
Tweede penalty moet de VAR ook ingrijpen,speler van OHL die strafschop niet neemt staat al
In de 16.  Maakt NIKS uit of het verdient is of niet van OHL.

Klopt! Als je op je strepen wil staan, met die enkele cm’s van Bostyn, moet je hier ook ingrijpen!
-SVZW Forever-

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #82 Gepost op: januari 22, 2021, 12:01:18 am »
Tweede helft zakken we door de mand omdat Opare, Marcq,Seck en Govea piepedood waren, eerste helft konden we wel nog combineren, waren er altijd verschillende spelers vrij.  Tweede helft niet meer,conditioneel kwamen we te kort.  Een Collasin had bij een 2-2 stand en juist voor de penaltyfase de mogelijkheid,maar verprutste die kans.
De vrees dat de oudere spelers een match om de 3,4 dagen niet aankunnen zal zich voltrekken,ik denk dat er enkele spelers gekwetst zullen uitvallen.
Tegen Beetschot zou ik bepaalde spelers laten rusten,Marcq,Opare,Deschacht misschien.
Sissako,nu hij hier nog is, zou ik nu zeker opstellen.  Opare vervangen is al veel moeilijker en Deschacht nog meer.  Oli kwijt spelen voor een tijdje zou rampzalig zijn.  Wel hebben nog zeker 6 punten nodig om safe te zijn.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #83 Gepost op: januari 22, 2021, 06:09:05 am »
Tot zover de geloofwaardigheid van hln, Marcq krijgt een 7

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.357
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #84 Gepost op: januari 22, 2021, 06:41:42 am »
Tweede helft zakken we door de mand omdat Opare, Marcq,Seck en Govea piepedood waren, eerste helft konden we wel nog combineren, waren er altijd verschillende spelers vrij.  Tweede helft niet meer,conditioneel kwamen we te kort.  Een Collasin had bij een 2-2 stand en juist voor de penaltyfase de mogelijkheid,maar verprutste die kans.
De vrees dat de oudere spelers een match om de 3,4 dagen niet aankunnen zal zich voltrekken,ik denk dat er enkele spelers gekwetst zullen uitvallen.
Tegen Beetschot zou ik bepaalde spelers laten rusten,Marcq,Opare,Deschacht misschien.
Sissako,nu hij hier nog is, zou ik nu zeker opstellen.  Opare vervangen is al veel moeilijker en Deschacht nog meer.  Oli kwijt spelen voor een tijdje zou rampzalig zijn.  Wel hebben nog zeker 6 punten nodig om safe te zijn.
Ik vind de kritiek op Marcq niet altijd terecht. Het is geen sierlijke voetballer, maar wel zeer degelijk. Overbetaald is hij ook zeker. Maar gisteren - op zo'n veld - tegen toch een sterke ploeg (Vlietinck, Schrijvers, Sowa, Henry,...) : dat was geen cadeau. Allez nog 4 matchen op onze akker en dan mag de ploeg erin.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #85 Gepost op: januari 22, 2021, 07:25:28 am »
Tweede helft zakken we door de mand omdat Opare, Marcq,Seck en Govea piepedood waren, eerste helft konden we wel nog combineren, waren er altijd verschillende spelers vrij.  Tweede helft niet meer,conditioneel kwamen we te kort.  Een Collasin had bij een 2-2 stand en juist voor de penaltyfase de mogelijkheid,maar verprutste die kans.
De vrees dat de oudere spelers een match om de 3,4 dagen niet aankunnen zal zich voltrekken,ik denk dat er enkele spelers gekwetst zullen uitvallen.
Tegen Beetschot zou ik bepaalde spelers laten rusten,Marcq,Opare,Deschacht misschien.
Sissako,nu hij hier nog is, zou ik nu zeker opstellen.  Opare vervangen is al veel moeilijker en Deschacht nog meer.  Oli kwijt spelen voor een tijdje zou rampzalig zijn.  Wel hebben nog zeker 6 punten nodig om safe te zijn.
Seck is geschorst wegens 5de gele kaart. (HNB)

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #86 Gepost op: januari 22, 2021, 07:45:01 am »
Tweede helft zakken we door de mand omdat Opare, Marcq,Seck en Govea piepedood waren, eerste helft konden we wel nog combineren, waren er altijd verschillende spelers vrij.  Tweede helft niet meer,conditioneel kwamen we te kort.  Een Collasin had bij een 2-2 stand en juist voor de penaltyfase de mogelijkheid,maar verprutste die kans.
De vrees dat de oudere spelers een match om de 3,4 dagen niet aankunnen zal zich voltrekken,ik denk dat er enkele spelers gekwetst zullen uitvallen.
Tegen Beetschot zou ik bepaalde spelers laten rusten,Marcq,Opare,Deschacht misschien.
Sissako,nu hij hier nog is, zou ik nu zeker opstellen.  Opare vervangen is al veel moeilijker en Deschacht nog meer.  Oli kwijt spelen voor een tijdje zou rampzalig zijn.  Wel hebben nog zeker 6 punten nodig om safe te zijn.
Seck is geschorst wegens 5de gele kaart. (HNB)
Die is volgens velen hier toch geen gemis... ps. gezien hoe Bolat de strafschop mocht stoppen ? Totale willekeur van de VAR !

Online pet1

  • Leden
  • Berichten: 110
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #87 Gepost op: januari 22, 2021, 08:16:39 am »
We hebben dringend een nieuwe centrale driehoek nodig; Marcq, Seck en Govea zijn veel te licht. Veel te veel balverlies, geen loopvermogen, en vooral geen inzicht. Zolang deze jongens erbij blijven lopen, gaan we nooit hoge toppen scheren.
Helaas heeft Dury Sissako al verbrand, die jongen was zo goed begonnen bij ons en heeft echt potentieel maar door het gebrek aan vertrouwen van zijn coach, loopt hij er tegen gedacht bij.

Misschien meteen ook het bestuur, het veld en de coach vervangen, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.

Ok, we zijn misschien bestolen bij die penaltyfase aan het einde, maar ondertussen hebben we door ons vreselijke spel van de 2 de helft wel zelf de match uit handen gegeven. Voor mij was dit dan ook een terechte uitslag, winst voor de minst slechte ploeg.

Zondag zal het helaas niet beter gaan vrees ik. De mot zit in het veld en in de ploeg

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.910
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #88 Gepost op: januari 22, 2021, 08:20:57 am »
Ik vond Armenakas wel balvast en zou hem graag op de plaats van govea zien.

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 784
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #89 Gepost op: januari 22, 2021, 08:23:47 am »
Ik vond Armenakas wel balvast en zou hem graag op de plaats van govea zien.
2. Ik ging zelf Govea eraf gehaald hebben en Armenakas op zijn plaats want ik vond nu niet dat Armenakas al vermoeid stond te voetballen.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #90 Gepost op: januari 22, 2021, 08:38:34 am »

Zondag zal het helaas niet beter gaan vrees ik. De mot zit in het veld en in de ploeg

de mot in de ploeg ? Ik vind van niet. We spelen een goede eerste helft met veel balwisselingen. We moesten niet  onderdoen.
2de helft gaan we kopje onder. Kunnen geen bal meer bijhouden. Maar we spelen wel tegen 1 vd betere ploegen , mss wel een ploeg die bij de eerste 4 gaat eindigen met veel techniek en snelheid.
Vergeleken met de match tegen Cercle of Moeskroen was dit stukken beter. Mss ook wel omdat Leuven toch wel liet voetballen.

Ik verwacht dat Beerschot en Oostende niet op het niveau van OHL gaan zijn en als wij ons niveau halen we punten kunnen pakken.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #91 Gepost op: januari 22, 2021, 10:17:56 am »
1ste helft: tegen Leuven gewoon goed voetbal. We waren beter, gaven niet veel weg, combineerden goed samen.
2de helft: proberen zo te blijven spelen. zo blijven spelen was niet meer mogelijk omdat het veld er inmiddels moeilijker bij lag (zouden spelers in principe moeten aanvoelen of zou tijdens de rust moeten gezegd zijn).....en harder inspelen dan in de 1ste helft.
wij combineren natuurlijk ook veel meer terwijl OHL het meer van de opkomende lopende mensen moet hebben.
maar als je merkt dat je niet meer kan combineren zoals in 1ste helft moet je snel iets veranderen (OHL zag dit wel).

Dury vervangt en wil voorin meer balvastheid en snelheid via Dompé (begrijpelijk).
Dompé zijn invalbeurt was DRAMATISCH (verschil met invalbeurt invaller OHL).
Hij nam soms slechte beslissingen, bleef zachte pasjes geven die dan niet aankwamen, positioneel vaak te ver van Deblock zodat er daar veel ruimte ontstond.
Dit in combinatie met het feit dat Govea na 60 minuten al piepedood zat zorgde voor de 2-2.....
de 2-2 zag je van in de verte aankomen.
spijtig want gelijkspel was terechte uitslag geweest.
wij beter in de 1ste helft, zij in de 2de.


« Laatst bewerkt op: januari 22, 2021, 10:19:34 am door belli »

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #92 Gepost op: januari 22, 2021, 11:08:02 am »
Hernemen van de penalty op aangeven van de VAR.
Geen ingreep van de VAR bij het te vroeg instappen bij de 2de panalty.
 En wie zat er aan de knopkes in het busje? Nathan Verboomen.
Geboren Leuvenaar...

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #93 Gepost op: januari 22, 2021, 11:22:44 am »
2 - 2 was juiste uitslag geweest. Dat hier sommigen beweren dat OH een betere ploeg is en in de top 4 zou thuishoren, daar moet ik wel mee lachen. Wat heeft Schrijvers laten zien ? Mercier ? Hij maakt de goal omdat hij hekemaal vrij kan inkoppen. Een triestige fout van ons als je weet dat je Mercier extra in de gaten moet houden. De derde goal was een verschrikkelijke tussenkomst van Bostyn met een terechte penalty als gevolg. Gelukkig pakt hij die dan en wordt hij weer de held van de match. Het vervolg kennen we genoeg. Daar schrijf ik niets over, te ridicuul.
Ik vraag me af wat het verstandsniveau van onze scheidsrechters/VAR eigenlijk is?
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2021, 11:23:45 am door svennay »

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #94 Gepost op: januari 22, 2021, 11:22:52 am »
Een gelijkspel leek mij inderdaad een juistere uitslag.
Eerste helft het voetbal gespeeld dat ik eigenlijk al van in het begin wou zien met deze groep. Niet te hoog gaan staan en er bij balbezit mooi al voetballend uitkomen. Tweede helft verzoop ons middenveld (alweer) in onze modderpoel.
En dat lag voor mij meer aan het gebrek aan fysiek / loopvermogen van onze bepalende spelers dan aan de staat van het veld. Als je het dan fysisch niet meer kunt bolwerken, dan moet je het slimmer aan boord leggen, steeds de juiste keuzes maken en de passing beter verzorgen en daar mankeerde het in de tweede helft aan.
Het is natuurlijk erg zuur om in de laatste minuten punt(en) weg te zien glippen, maar Leuven is gewoon een meer dan degelijke ploeg. ( Alleen vind ik die Brys een oetlul eerste klas die in het rijtje der klojo's vlak achter Vandenbrom mag gaan staan... )

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #95 Gepost op: januari 22, 2021, 11:32:38 am »
Het scheidsrechterkorps brengt zichzelf toch weer in verleging met dergelijke beslissingen... Op de site van Sporza staan de 3 penaltyfase van deze speeldag op een rijtje. Daar is te zien dat Bolat het als enige correct uitvoerd. Zijn rechtervoet staat wel degelijk nog op de lijn op het moment de bal vertrekt. Dat hij met links dat al een meter naar voor komt doet er niet toe. Maar zowel Mignolet als Bostyn staan (wat is het? 10-15cm? max?) voor hun doellijn. Dat de ene VAR dan ingrijpt en de andere het 'incident' gewoon laat varen is te belachelijk voor woorden. Zeker als men dan nog gaat beweren dat de regels voor iedereen gelijk zijn. 2 maten, 2 gewichten... Er zit geen lijn in de beslissingen. Als de VAR de letter van de wet exact wil toepassen moet hij de volledige match consequent zijn en alles melden. Dus ook die tweede penalty.
Nu ja, de match is gespeeld, aan het resultaat is helaas niks meer te veranderen. Op naar de volgende! Ploeg speelt niet slecht, ze stralen terug wat zelfvertrouwen uit. Vol voor winst tegen den Beerschot!

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #96 Gepost op: januari 22, 2021, 11:46:31 am »
Tot zover de geloofwaardigheid van hln, Marcq krijgt een 7
sorry,ook voor mij was Marcq één van de betere,heeft ontzettend veel gewerkt,jammer van enkele slechte inspeelpassen,maar ja,op zo’n veld

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #97 Gepost op: januari 22, 2021, 11:47:36 am »
We maken de 2 - 0  in de 40ste minuut van de eerste helft. Dan moet je alles doen om die voorsprong te houden tot aan de rust. Balletje bijhouden, naar de keeper spelen, deze nog wat tijd rekken, terug van verdediger naar verdediger, eventueel terug naar de keeper en dit tot het tijd is.
Het is dom om dan terug te gaan aanvallen en bij balverlies het deksel op de neus te krijgen, wat dus gebeurd is.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #98 Gepost op: januari 22, 2021, 11:49:38 am »
Zou eerder Seck vervangen hebben dan Marcq?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 25 : 21/01/2021 - 18.45u : Essevee - OH Leuven
« Reactie #99 Gepost op: januari 22, 2021, 12:07:15 pm »
vond Marcq ook niet slecht.
ook in het begin van de 2de helft speelden we redelijk compact maar zag je dat sommigen er al door zaten (Govea bijvoorbeeld).
Dury wisselt en we kwamen nog meer onder druk.
Linies stonden verder uit elkaar, lopende spelers van OHL en zoals al gezegd, Dompé die echt zwak was (stonden quasi met 10 te spelen).
wissels van Dury snap ik behalve dat Govea er niet sneller uit moest want hij kon het niet meer belopen.
we zaten precies op de 2-2 te wachten.