Auteur Topic: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren  (gelezen 18274 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #100 Gepost op: oktober 23, 2017, 08:23:12 pm »
Typische match waar de voorlijn wil (eerste 20min vd match betere ploeg)
maar verdediging te zwak blijkt...
en dit elk op toer een keer
waardoor elke verdediger een goal op zijn naam heeft
Depauw, Derijck, Baudry, Hamalainen en de keeper

Daar zou je als middenvelder of spits de moed door verliezen....
De rug niet gerecht maar de kop laten zakken....

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #101 Gepost op: oktober 23, 2017, 08:56:07 pm »
Uit Het Laatste Nieuws
23 oktober 2017

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #102 Gepost op: oktober 23, 2017, 10:08:57 pm »
Soms begrijp ik onze supporters niet , het kot is weer te klein omdat we ochere in een mindere periode zitten , ik weet niet of de mensen weten hoe we uit de vorige crisis gekomen zijn ????? Idd SAMEN met de spelers,staff en iedereen die ook maar iets met de club te maken heeft !!!!!! Voila da moest er even uit want sommigen hebben hier commentaar dat eigenlijk geen steek houdt !

Het kot is niet te klein omwille van de mindere periode, maar omwille van het schandalig verdedigen. Een unicum hebben ze gepresteerd. Onze keeper plus voltallige verdediging in het flopelftal en compleet terecht. En dan zouden we nog moeten zwijgen ook zeker?


Tja. Leali heeft geblunderd bij de 4e goal maar de andere treffers zouden bij gelijk wie gevallen zijn. Mijn analyse is simpel:

- hoogtijd dat coopman ne vent wordt, wint geen duel waardoor middenveld en verdediging te snel onder druk komen.
- teveel op de nek van olayinka. Onmogelijk dat die een gans seizoen alles kan blijven belopen. Scoren, aanvallen en heel veel verdedigen. Tegenstanders hebben hun voorbereiding goed gedaan. Want zodra peter aan de bal komt moet hij in duel tegen 3-4 spelers. En dan zijn er nog die hem uitfluiten. Maar de rest bij ons blijft statisch waardoor de vrijgekomen ruimte niet benut wordt.
- sapjovic won duels maar werd telkens slecht aangespeeld en te weinig samenhang naar voor
- dat een paar spelers in mindere vorm zijn kan gebeuren. Hamalainen, de rijck, de fauw... hetgeen ik dury verwijt is dat sommigen geen eerlijke kans krijgen: jensen, madu, severin, cordaro. Al moet je ze nu ook weer niet allemaal in ene keer brengen h?. Ook op het middenveld moet een vaste driehoek komen, europees voetbal of niet.

Verder zou ik gerust Walsh eens als CV uitspelen. Intelligente voetballer die volgens mij dit perfect aankan en te goed om op de bank te zitten.


Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #103 Gepost op: oktober 23, 2017, 10:16:01 pm »
op een moment dacht ik dat dury naar binnen was. hij was nergens meer te bespeuren en opeens zag ik hem weer. hij zat met gianni devos te spreken. ook bizar.
die devos is nu al 4 jaar met bostyn bezig en je ziet gewoon geen progressie.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #104 Gepost op: oktober 23, 2017, 10:18:52 pm »
op een moment dacht ik dat dury naar binnen was. hij was nergens meer te bespeuren en opeens zag ik hem weer. hij zat met gianni devos te spreken. ook bizar.
die devos is nu al 4 jaar met bostyn bezig en je ziet gewoon geen progressie.

Noch leali noch bostyn geraken over de middenlijn met een uittrap. Ook heel bizar...

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #105 Gepost op: oktober 23, 2017, 10:28:53 pm »
Ik durf te stellen dat onze keeperstrainer gewoon niet in staat is om doelmannen beter te maken. Beste seizoen van Bossut was onder Galj? denk ik?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.665
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #106 Gepost op: oktober 23, 2017, 11:55:47 pm »
Soms begrijp ik onze supporters niet , het kot is weer te klein omdat we ochere in een mindere periode zitten , ik weet niet of de mensen weten hoe we uit de vorige crisis gekomen zijn ????? Idd SAMEN met de spelers,staff en iedereen die ook maar iets met de club te maken heeft !!!!!! Voila da moest er even uit want sommigen hebben hier commentaar dat eigenlijk geen steek houdt !
De vorige crisis?  Bedoel je die met Kalesic?  Die hebben we opgelost door zware investeringen  (Dury,Leye,Berrier) of bedoel je die wanneer Leye vertrok naar Lokeren toen hij ' onheus ' werd behandeld  (volgens Leye toch).  Nee, die crisis werd opgelost Door andere slechtere ploegen,of ben je die reeks nederlagen vergeten op het eind van het seizoen?   Het jaar daarop kochten we goed in!
Zo'n goals tegenkrijgen is niet goed te praten, randje verdacht zelfs,maar zo ver wil ik het nog niet zoeken.  Derijck is een ramp,Hamalainen en Baudry ook,is het niet willen is het niet kunnen?  In ieder geval,veel slechter kunnen de vervangers niet zijn!  Roef was te duur,het financieel Veel sterkere Waasland Beveren kon het wel aan!  Een heleboel spelers speelde nog niet of amper,zoals onze duurste transfer, die zijn dus nog slechter dan spelers die uit vorm zijn?
Voor mij is het duidelijk, te weinig kwaliteit omdat de directie te weinig uitgaf aan goeie (duurdere) spelers,men denkt 'Dury zal dat wel oplossen'. 

Offline sampie

  • Leden
  • Berichten: 40
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #107 Gepost op: oktober 24, 2017, 05:30:27 am »
Los van alles wat hier al is gezegd en geschreven : volgens mij moet er toch iets fundamenteels fout zitten in de ploeg.  Is het nu tussen spelers onderling of tussen spelers - trainer, wie zal het zeggen.

Het kan niet dat je tot voor kort nog zowat het beste voetbal in Belgi? speelde (met dezelfde spelers !) om dan nu vast te stellen dat het heel wat minder is.  Ik zie ook geen beleving meer, geen vuur in de ploeg.  Er is goede wil, maar het loopt niet meer.

Zou het zomaar kunnen dat de mayonnaise tussen Dury en Zulte Waregem niet meer pakt ?  Ik zag Dury een interview geven (ik denk dat het de vorige wedstrijd was) op Play Sports voor de wedstrijd : zo gelaten (toen al), ik zag niet de Dury die we meestal zien voor de wedstrijd : met een glimlachje, wat strijd in de stem.  Niets van dit alles nu.  Terwijl je als coach juist je zelfvertrouwen moet kunnen overbrengen op de spelers.

Wat ik mij ook afvraag : word er voldoende fysisch getraind ?  Of net te veel ?  Ik weet het niet.

De komende weken zal misschien veel duidelijk worden, maar dat er iets moet veranderen, is volgens mij wel duidelijk geworden.


Ik denk dat Balboa bedoelt dat je als ?Neutraal? beter stopt om zoals dikwijls olie op het vuur te gooien

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #108 Gepost op: oktober 24, 2017, 08:31:10 am »
Soms begrijp ik onze supporters niet , het kot is weer te klein omdat we ochere in een mindere periode zitten , ik weet niet of de mensen weten hoe we uit de vorige crisis gekomen zijn ????? Idd SAMEN met de spelers,staff en iedereen die ook maar iets met de club te maken heeft !!!!!! Voila da moest er even uit want sommigen hebben hier commentaar dat eigenlijk geen steek houdt !
De vorige crisis?  Bedoel je die met Kalesic?  Die hebben we opgelost door zware investeringen  (Dury,Leye,Berrier) of bedoel je die wanneer Leye vertrok naar Lokeren toen hij ' onheus ' werd behandeld  (volgens Leye toch).  Nee, die crisis werd opgelost Door andere slechtere ploegen,of ben je die reeks nederlagen vergeten op het eind van het seizoen?   Het jaar daarop kochten we goed in!
Zo'n goals tegenkrijgen is niet goed te praten, randje verdacht zelfs,maar zo ver wil ik het nog niet zoeken.  Derijck is een ramp,Hamalainen en Baudry ook,is het niet willen is het niet kunnen?  In ieder geval,veel slechter kunnen de vervangers niet zijn!  Roef was te duur,het financieel Veel sterkere Waasland Beveren kon het wel aan!  Een heleboel spelers speelde nog niet of amper,zoals onze duurste transfer, die zijn dus nog slechter dan spelers die uit vorm zijn?
Voor mij is het duidelijk, te weinig kwaliteit omdat de directie te weinig uitgaf aan goeie (duurdere) spelers,men denkt 'Dury zal dat wel oplossen'.

Te weinig kwaliteit. Komaan h? zeg. We hebben MEER dan kwaliteit genoeg hoor. Vorig jaar was Derijck wel kwaliteitsmateriaal, dit jaar is het plots ne zak patatten of wa? Het heeft niks met kwaliteit te maken, wel met mentaliteit en geloof me, het woord mentaliteit haal ik niet vaak boven hoor.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #109 Gepost op: oktober 24, 2017, 09:25:29 am »
Soms begrijp ik onze supporters niet , het kot is weer te klein omdat we ochere in een mindere periode zitten , ik weet niet of de mensen weten hoe we uit de vorige crisis gekomen zijn ????? Idd SAMEN met de spelers,staff en iedereen die ook maar iets met de club te maken heeft !!!!!! Voila da moest er even uit want sommigen hebben hier commentaar dat eigenlijk geen steek houdt !
De vorige crisis?  Bedoel je die met Kalesic?  Die hebben we opgelost door zware investeringen  (Dury,Leye,Berrier) of bedoel je die wanneer Leye vertrok naar Lokeren toen hij ' onheus ' werd behandeld  (volgens Leye toch).  Nee, die crisis werd opgelost Door andere slechtere ploegen,of ben je die reeks nederlagen vergeten op het eind van het seizoen?   Het jaar daarop kochten we goed in!
Zo'n goals tegenkrijgen is niet goed te praten, randje verdacht zelfs,maar zo ver wil ik het nog niet zoeken.  Derijck is een ramp,Hamalainen en Baudry ook,is het niet willen is het niet kunnen?  In ieder geval,veel slechter kunnen de vervangers niet zijn!  Roef was te duur,het financieel Veel sterkere Waasland Beveren kon het wel aan!  Een heleboel spelers speelde nog niet of amper,zoals onze duurste transfer, die zijn dus nog slechter dan spelers die uit vorm zijn?
Voor mij is het duidelijk, te weinig kwaliteit omdat de directie te weinig uitgaf aan goeie (duurdere) spelers,men denkt 'Dury zal dat wel oplossen'.

Te weinig kwaliteit. Komaan h? zeg. We hebben MEER dan kwaliteit genoeg hoor. Vorig jaar was Derijck wel kwaliteitsmateriaal, dit jaar is het plots ne zak patatten of wa? Het heeft niks met kwaliteit te maken, wel met mentaliteit en geloof me, het woord mentaliteit haal ik niet vaak boven hoor.

Vorige seizoenen was het ook zo, goed aan het seizoen begonnen met goed spel en veel punten pakken maar na de winterstop (herstkampioen verleden seisoen !!) was het bobijntje af en konden we met moeite nog een wedstrijd winnen en het waren ook met dezelfde spelers voor en na de winterstop, ik wil maar zeggen als het bobijntje af is, is het af, maar toen was de buit reeds binnen en nu is het vroeger op het seizoen, hoe het gaat aflopen weet ik ook niet en de oudere spelers zijn er niet jonger op geworden en de jonge spelers hebben geen ervaring ???

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #110 Gepost op: oktober 24, 2017, 10:26:17 am »
Soms begrijp ik onze supporters niet , het kot is weer te klein omdat we ochere in een mindere periode zitten , ik weet niet of de mensen weten hoe we uit de vorige crisis gekomen zijn ????? Idd SAMEN met de spelers,staff en iedereen die ook maar iets met de club te maken heeft !!!!!! Voila da moest er even uit want sommigen hebben hier commentaar dat eigenlijk geen steek houdt !
De vorige crisis?  Bedoel je die met Kalesic?  Die hebben we opgelost door zware investeringen  (Dury,Leye,Berrier) of bedoel je die wanneer Leye vertrok naar Lokeren toen hij ' onheus ' werd behandeld  (volgens Leye toch).  Nee, die crisis werd opgelost Door andere slechtere ploegen,of ben je die reeks nederlagen vergeten op het eind van het seizoen?   Het jaar daarop kochten we goed in!
Zo'n goals tegenkrijgen is niet goed te praten, randje verdacht zelfs,maar zo ver wil ik het nog niet zoeken.  Derijck is een ramp,Hamalainen en Baudry ook,is het niet willen is het niet kunnen?  In ieder geval,veel slechter kunnen de vervangers niet zijn!  Roef was te duur,het financieel Veel sterkere Waasland Beveren kon het wel aan!  Een heleboel spelers speelde nog niet of amper,zoals onze duurste transfer, die zijn dus nog slechter dan spelers die uit vorm zijn?
Voor mij is het duidelijk, te weinig kwaliteit omdat de directie te weinig uitgaf aan goeie (duurdere) spelers,men denkt 'Dury zal dat wel oplossen'.

Te weinig kwaliteit. Komaan h? zeg. We hebben MEER dan kwaliteit genoeg hoor. Vorig jaar was Derijck wel kwaliteitsmateriaal, dit jaar is het plots ne zak patatten of wa? Het heeft niks met kwaliteit te maken, wel met mentaliteit en geloof me, het woord mentaliteit haal ik niet vaak boven hoor.

En toch kan je niet zeggen dat er geen inzet was tegen WB. Anders scoor je geen 2 keer, heb je geen kansen en dwing je geen 11 corners af.
Gent die hadden een mentaliteitsprobleem tegen Essevee maar we weten ondertussen waarom.
Nee, de reden ligt vooral bij de verdediging die geen beetje vertrouwen meer heeft eens ze een goal slikken. Een keeper die in al de matchen die hij nu speelde geen reddingen deed (op Gent na) en op zijn doellijn blijft plakken en verdedigers (wie er ook staat) die veel te slap verdedigen. Zondag kwamen daar nog 2 monumentale blunders bij die het onmogelijk maken een match te winnen. De rest van de ploeg gaat dan en dat is te begrijpen mee ten onder.


Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #111 Gepost op: oktober 24, 2017, 10:57:50 am »
Derijck gaat uitvallen met zijn knieproblemen. Meestal is de volgende stap als het helemaal niet draait : kwetsuren, geveinsd of niet. Ik vraag me toch af wanneer we nog eens een match gaan winnen. Ik zie in de volgende 5 wedstrijden geen mogelijkheid daartoe. Eerlijk en zeer spijtig, maar ik zie de toekomst somber in.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #112 Gepost op: oktober 24, 2017, 11:00:32 am »
Derijck gaat uitvallen met zijn knieproblemen. Meestal is de volgende stap als het helemaal niet draait : kwetsuren, geveinsd of niet. Ik vraag me toch af wanneer we nog eens een match gaan winnen. Ik zie in de volgende 5 wedstrijden geen mogelijkheid daartoe. Eerlijk en zeer spijtig, maar ik zie de toekomst somber in.

Geen mogelijkheid in thuismatch tegen Mechelen?!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #113 Gepost op: oktober 24, 2017, 11:05:56 am »
Een beetje isidoor in de ochtend, altijd lachen. ;D

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #114 Gepost op: oktober 24, 2017, 11:38:43 am »
we mogen gezond kritisch zijn en onze mening zeggen.
zolang we niet altijd zagen en klagen zeker :-).
de tegenstander weet dat de backs hoog staan en dat er ruimte in de rug ligt.
de tegenstander weet dat we weinig duelkracht hebben.
speler met ervaring die niet in de vorm van hun leven zitten en daardoor ook het team minder coachen.
jonge spelers die niet altijd constant zijn.
als Derijck niet fit is, laat hem dan aub rusten zodat hij weer op niveau komt.
aan onze effici?ntie moeten we ook serieus werken.
hoop dat we ons snel herpakken.



Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #115 Gepost op: oktober 24, 2017, 12:18:28 pm »
Een beetje isidoor in de ochtend, altijd lachen. ;D

Hehe ja idd , at goe gaat hoor  je hem niet .

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #116 Gepost op: oktober 24, 2017, 12:28:43 pm »
Een beetje isidoor in de ochtend, altijd lachen. ;D

Hehe ja idd , at goe gaat hoor  je hem niet .

Het is me een raadsel waarom dit soort mensen hier getolereerd wordt door de moderators. Is duidelijk geen supporter van Essevee (zijn eerste post was een provocerende post over "Zulte") en is samen met zo'n koenie69 gewoon heel storend en enkel uit op stoken en onrust zaaien.

Online Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #117 Gepost op: oktober 24, 2017, 02:23:37 pm »
Soms begrijp ik onze supporters niet , het kot is weer te klein omdat we ochere in een mindere periode zitten , ik weet niet of de mensen weten hoe we uit de vorige crisis gekomen zijn ????? Idd SAMEN met de spelers,staff en iedereen die ook maar iets met de club te maken heeft !!!!!! Voila da moest er even uit want sommigen hebben hier commentaar dat eigenlijk geen steek houdt !

Het kot is niet te klein omwille van de mindere periode, maar omwille van het schandalig verdedigen. Een unicum hebben ze gepresteerd. Onze keeper plus voltallige verdediging in het flopelftal en compleet terecht. En dan zouden we nog moeten zwijgen ook zeker?


Tja. Leali heeft geblunderd bij de 4e goal maar de andere treffers zouden bij gelijk wie gevallen zijn.



Helemaal niet akkoord. Leali doet bij de eerste twee doelpunten niets. Blijft op zijn lijn staan. Geen reflexen. Geen poging. Doet gewoon te weinig. Hij straalt ook geen strijdkracht uit en laat een onge?nteresseerde indruk na. En dat laatste kan ik eventueel wel begrijpen, want laten we eerlijk zijn. De herfst in Belgenland, beurt weinig Italiaan op vrees ik...

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #118 Gepost op: oktober 24, 2017, 02:25:36 pm »
Zoals ik reeds gezegd heb : iedereen mag hier zijn of haar mening plaatsen.  Voor velen hier moet dat dan in alle geval iets positiefs zijn, en dat begrijp ik.  Maar enige zin voor realisme mag toch ook wel dacht ik.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 22/10/2017 20:00u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #119 Gepost op: oktober 24, 2017, 05:23:22 pm »
Soms begrijp ik onze supporters niet , het kot is weer te klein omdat we ochere in een mindere periode zitten , ik weet niet of de mensen weten hoe we uit de vorige crisis gekomen zijn ????? Idd SAMEN met de spelers,staff en iedereen die ook maar iets met de club te maken heeft !!!!!! Voila da moest er even uit want sommigen hebben hier commentaar dat eigenlijk geen steek houdt !

Het kot is niet te klein omwille van de mindere periode, maar omwille van het schandalig verdedigen. Een unicum hebben ze gepresteerd. Onze keeper plus voltallige verdediging in het flopelftal en compleet terecht. En dan zouden we nog moeten zwijgen ook zeker?


Tja. Leali heeft geblunderd bij de 4e goal maar de andere treffers zouden bij gelijk wie gevallen zijn.



Helemaal niet akkoord. Leali doet bij de eerste twee doelpunten niets. Blijft op zijn lijn staan. Geen reflexen. Geen poging. Doet gewoon te weinig. Hij straalt ook geen strijdkracht uit en laat een onge?nteresseerde indruk na. En dat laatste kan ik eventueel wel begrijpen, want laten we eerlijk zijn. De herfst in Belgenland, beurt weinig Italiaan op vrees ik...

Hetgeen je zegt sluit aan hoor. In eerste instantie vallen 1, 2, 3 en 5 door de verdedigers, maar het is geen puntenpakker, fases waarbij een gemaakte goal alsnog gered worden - zoals sammy in de beker.
Keepers van dergelijk niveau moet je helemaal niet in italie gaan zoeken.