Auteur Topic: Over AA Gent  (gelezen 106542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Over AA Gent
« Reactie #240 Gepost op: januari 16, 2018, 10:43:22 am »
Veel dingen zijn volgens mij nogal overroepen in deze zaak, én ja! ... natuurlijk wenden de heren politici dit aan om kiesvee te winnen, dat gebeurt dan ook overal.

Op het eerste zicht bleek dat "Ghelamco Arena"-dossier compleet corrupt te zijn, maar het enige waarover ze nu blijven mekkeren is die (gratis) Skybox waar het stadsbestuur gebruik van mag maken en hun 7.000€ booz & fret. Komaan jongens stadsbesturen jagen er op andere manieren een zak meer geld door hoor.

Bepaalde ministers gaan ook buitenlandse missies, deze kosten ook handen vol geld aan de maatschappij, maar het doel is om de internationale banden aan te wakkeren alsook om commerciële contracten binnen te halen voor Belgische bedrijven. Dit kost ook vaak veel geld en komt in eerste instantie de betrokken bedrijven ten goede maar ook onrechtstreeks alle personeel van die bedrijven (werkzekerheid, extra opdrachten, ...). Voor mij is dat net hetzelfde.

Men mag ook niet vergeten dat in België nog steeds geldt "als je geen lange arm hebt" je platgewalst wordt met regeltjes en er altijd wel één of andere peet uit de grond komt gekropen met één or ander argument dat voldoende is om een volledig dossier te dwarsbomen en stil te leggen. Voorbeelden legio hoor ... Uplace, nationaal stadion ... en dan gebeurt er niex.

Dus dat men bij dergelijke dossiers het stadsbestuur voor hun kar spant en ze daarvoor nadien beloond heb ik geen probleem. Zo werkt het nu eenmaal, zolang bepaalde functionarissen er niet privé door verrijkt worden natuurlijk ... en dat dat stadsbestuur daarmee dan uitpakt om de volgende verkiezingen weer te zinnen is voor mij ook de normaalste zaak.

In ons stadsbestuur zitten enkele mensen die tegen het stadiondossier zin en altijd tegenstemmen omdat ze van mening zijn dat Stad Waregem teveel geld in het stadiondossier steekt. Gelukkig zijn het maar enkelingen (en altijd dezelfde) en het Stadsbestuur heeft in Waregem ook enkele zitjes/abonnementen... ik vind dat zelfs heel normaal. Je kan natuurlijk overal dingen achter zoeken en een probleem van maken. 

In mijn betoog heb ik het uiteraard niet over de financiering van het project, maar over het feit dat het stadsbestuur een skybox ter beschikking heeft en dat zij daar kosten maken...

Het is een feit dat er een gans pak belastinggeld in de Ghelamco Arena zit, rechtstreeks of onrechtstreeks via allerlei opgezette  kanalen en constructies, de gronden, en leningen die daarna omgezet werden in aandelen enz ...,  dat de Gentse belastingbetaler achteraf te horen kreeg en die ze mogen ophoesten.

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #241 Gepost op: januari 16, 2018, 11:31:15 am »
Klopt, het enige waar het om gaat is om
de pr van stad Gent...
7000€ is klein geld tov het verdoken wegsmijten van geld...

Grotere zaak is hoe het gezet werd, welke miljoenen daaraan besteedt
zijn via intercommunales en vanuit de stadskas.
Welke venootschappen er werden opgericht om de kasverrichtingen
onoverzichtelijk te maken.

Welke rol optima hierin speelt. Zij waren eerst partner, trokken zich
dan terug waarna stad Gent terug viavia borg stond voor een deel vd centen....

Of het niet volgen van een aanbesteding waarbij ook bvb
WN kon bieden om te mogen zetten.

Ik ga niets goedpraten, maar als je kijkt wat de Ghelamco Arena al gedaan heeft voor de stad hebben ze daar geen slechte zaak gedaan denk ik. Ze werden kampioen (er was een ware invasie in centrum Gent, de horeca zal er wel bij gevaren hebben), ze speelden een werkelijk uitzonderlijke CL campagne (verdienden hier internationaal gezien veel aandacht in de media en die matchen brengen ook telkens een ganse bende toeristen met zich mee) en krijgen telkens de titel van mooiste stadion van België. Al die zaken doen een stad als Gent op bepaalde momenten wel boomen he.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Over AA Gent
« Reactie #242 Gepost op: januari 16, 2018, 11:56:58 am »

Ik ga niets goedpraten, maar als je kijkt wat de Ghelamco Arena al gedaan heeft voor de stad hebben ze daar geen slechte zaak gedaan denk ik. Ze werden kampioen (er was een ware invasie in centrum Gent, de horeca zal er wel bij gevaren hebben), ze speelden een werkelijk uitzonderlijke CL campagne (verdienden hier internationaal gezien veel aandacht in de media en die matchen brengen ook telkens een ganse bende toeristen met zich mee) en krijgen telkens de titel van mooiste stadion van België. Al die zaken doen een stad als Gent op bepaalde momenten wel boomen he.

Leg dat eens uit aan bv een alleenstaande moeder met 3 kinderen die nauwelijks rondkomen maar wel haar belastingsgeld aan een voetbaltempel ziet opgaan...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over AA Gent
« Reactie #243 Gepost op: januari 16, 2018, 12:15:34 pm »

Ik ga niets goedpraten, maar als je kijkt wat de Ghelamco Arena al gedaan heeft voor de stad hebben ze daar geen slechte zaak gedaan denk ik. Ze werden kampioen (er was een ware invasie in centrum Gent, de horeca zal er wel bij gevaren hebben), ze speelden een werkelijk uitzonderlijke CL campagne (verdienden hier internationaal gezien veel aandacht in de media en die matchen brengen ook telkens een ganse bende toeristen met zich mee) en krijgen telkens de titel van mooiste stadion van België. Al die zaken doen een stad als Gent op bepaalde momenten wel boomen he.

Leg dat eens uit aan bv een alleenstaande moeder met 3 kinderen die nauwelijks rondkomen maar wel haar belastingsgeld aan een voetbaltempel ziet opgaan...

Ik geef je geen 100% ongelijk, maar de belastingen van die alleenstaande vrouw met 3 kinderen gaan voornamelijk naar de federale overheid en niet naar de stadskas...

Sport is ook een degelijk marketingkanaal voor de steden, vooral die in eerste klasse voetballen, los daarvan ook nog es het sociale & het community verhaal... Toch een 'degelijke' ROI (return-on-invest) voor stad. Voor de steden is het ook qua uitstraling toch leuker om een mooi stadion te hebben staan dan een oud lelijk krot... en al zeker zoals in Gent (bij Gent voorbij- en binnenrijden) én in Waregem waarbij het zelfs binnen de stadsring gelegen is. Stad heeft er dus alle belang bij dat het stadion een mooi bouwwerk is.

Maar... ik krijg ook elke keer op m'n boterham 'van mijn eigenste moeder' dat zij het ongehoord vindt dat Stad Waregem zoveel geld steekt in dat voetbalstadion. Waarbij in feite niet aan de begroting geraakt wordt, maar die gelden afkomstig zijn van de verkoop van gronden rond het stadion. + vergeet niet dat het stadion van Stad Waregem blijft of als het fout gaat vervroegd weer in handen van Stad komt.

Dus in feite is Stad Waregem ook eigenaar van het stadion net zoals in Gent ;-)

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Over AA Gent
« Reactie #244 Gepost op: januari 16, 2018, 04:29:01 pm »
Een alleenstaande moeder met 3 kinderen betaalt niet veel belastingen. Die zal eerder terugkrijgen... ;)

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Over AA Gent
« Reactie #245 Gepost op: januari 16, 2018, 05:16:32 pm »

Leg dat eens uit aan bv een alleenstaande moeder met 3 kinderen die nauwelijks rondkomen maar wel haar belastingsgeld aan een voetbaltempel ziet opgaan...

Ik geef je geen 100% ongelijk, maar de belastingen van die alleenstaande vrouw met 3 kinderen gaan voornamelijk naar de federale overheid en niet naar de stadskas...

Sport is ook een degelijk marketingkanaal voor de steden, vooral die in eerste klasse voetballen, los daarvan ook nog es het sociale & het community verhaal... Toch een 'degelijke' ROI (return-on-invest) voor stad. Voor de steden is het ook qua uitstraling toch leuker om een mooi stadion te hebben staan dan een oud lelijk krot... en al zeker zoals in Gent (bij Gent voorbij- en binnenrijden) én in Waregem waarbij het zelfs binnen de stadsring gelegen is. Stad heeft er dus alle belang bij dat het stadion een mooi bouwwerk is.

Maar... ik krijg ook elke keer op m'n boterham 'van mijn eigenste moeder' dat zij het ongehoord vindt dat Stad Waregem zoveel geld steekt in dat voetbalstadion. Waarbij in feite niet aan de begroting geraakt wordt, maar die gelden afkomstig zijn van de verkoop van gronden rond het stadion. + vergeet niet dat het stadion van Stad Waregem blijft of als het fout gaat vervroegd weer in handen van Stad komt.

Dus in feite is Stad Waregem ook eigenaar van het stadion net zoals in Gent ;-)

Stad Waregem is altijd eigenaar geweest van het Regenboogstadion en is dat nog altijd, het verschil is dat het vroeger een multifunctioneel stadion was waar verschillende Waregemse sportverenigingen konden gebruik van maken en dat het nu uitsluitend gebruikt wordt door SV Zulte-Waregem. Ik dacht dat er nu een overeenkomst was tussen de Stad Waregem en SV Zulte-Waregem voor de huur van het stadion voor een termijn van 100 jaar.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #246 Gepost op: januari 22, 2018, 06:27:05 pm »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #247 Gepost op: januari 22, 2018, 06:49:07 pm »
 ;D

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Over AA Gent
« Reactie #248 Gepost op: januari 22, 2018, 06:56:29 pm »
Haha :D Wie verzint zoiets...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #249 Gepost op: januari 22, 2018, 07:42:49 pm »
Daar moede voor gestudeerd hebben...
dus ik vrees da ze da ni van buiten gaan kennen
tegen Zondag...
Mss tegen po1..... volgend seizoen 😁

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #250 Gepost op: oktober 08, 2018, 06:09:53 pm »
"Gentse publiek keert zich tegen Louagie"

allez ne manager die erin slaagt om Marcq te verkopen voor 1miljoen euro kan toch niet slecht zijn !!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Over AA Gent
« Reactie #251 Gepost op: oktober 08, 2018, 06:55:33 pm »
"Gentse publiek keert zich tegen Louagie"

allez ne manager die erin slaagt om Marcq te verkopen voor 1miljoen euro kan toch niet slecht zijn !!
Zij hebben er 2 miljoen voor betaald, dus 1 miljoen verlies.  Hoeveel transfergeld kregen ze binnen dit jaar,25 miljoen  (wilde gok)?  En hoeveel hebben ze uitgegeven,10 miljoen (wîlde gok,waarvan een peulschil voor Derijck)?

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Over AA Gent
« Reactie #252 Gepost op: oktober 08, 2018, 07:48:16 pm »
De matchen waar Derijck in de ploeg stond waren anders ook wel de moeite bij Gent :)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #253 Gepost op: oktober 08, 2018, 10:46:46 pm »
De matchen waar Derijck in de ploeg stond waren anders ook wel de moeite bij Gent :)
gehaald wegens belgen voor op wedstrijdblad
slim vd manager :)

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 996
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #254 Gepost op: augustus 20, 2020, 10:54:23 am »
Thorup op straat, benieuwd wie hem zal vervangen? Dikke Hein, Vercauteren of opnieuw een buitenlander?

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #255 Gepost op: augustus 20, 2020, 11:00:52 am »
Thorup op straat, benieuwd wie hem zal vervangen? Dikke Hein, Vercauteren of opnieuw een buitenlander?

Ik snap dat nu toch niet.

Op het vlak van inkomende en uitgaande transfers hebben ze bij Gent uitstekend werk gedaan. Getuigt van een zekere visie.

Maar om Thorup dan na 2 speeldagen buiten de knikkeren terwijl hij al veel langer ter discussie stond...
Waarom niet laten gaan op het einde van het seizoen en voorbereiding al met nieuwe coach beginnen?

De nieuwe trainer zal nu 1 maand hebben om naar de o zo belangrijke CL-voorronde toe te werken. Konden er 2 à 3 geweest zijn...

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 996
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #256 Gepost op: augustus 20, 2020, 11:01:39 am »
Thorup op straat, benieuwd wie hem zal vervangen? Dikke Hein, Vercauteren of opnieuw een buitenlander?

't wordt Bölöni...

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Over AA Gent
« Reactie #257 Gepost op: september 14, 2020, 03:16:46 pm »
Bölöni weeral buiten. Wat een duiventil in Gent 😅.
Zal nu wel terug Heintje worden zeker.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Over AA Gent
« Reactie #258 Gepost op: september 14, 2020, 04:00:26 pm »
Bölöni weeral buiten. Wat een duiventil in Gent 😅.
Zal nu wel terug Heintje worden zeker.

Hein of Vercauteren

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Over AA Gent
« Reactie #259 Gepost op: september 15, 2020, 05:26:50 pm »
Hein moet geopereerd worden... Zal voor nieuwjaar niet snel ergens te zien zijn...