Auteur Topic: Belgische arbitrage : flop of top  (gelezen 22714 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #20 Gepost op: december 23, 2016, 04:47:29 pm »
Ik zou naar een systeem zoals in de NBA gaan, uiteraard aangepast aan voetbal. Daar krijg je bij protest gewoon een technische fout aan je broek. Bij twee technische vlieg je van het veld. Daar worden flops of 'schwalbes' bestraft achteraf met een fikse boete. Dus comedianten zouden dan ook twee keer nadenken.

Het is een fase waar niemand mee akkoord zal gaan, omdat voetballers het nu eenmaal zodanig gewend zijn om te reclameren bij iedere fase...

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #21 Gepost op: december 23, 2016, 04:56:41 pm »
Ik zou naar een systeem zoals in de NBA gaan, uiteraard aangepast aan voetbal. Daar krijg je bij protest gewoon een technische fout aan je broek. Bij twee technische vlieg je van het veld. Daar worden flops of 'schwalbes' bestraft achteraf met een fikse boete. Dus comedianten zouden dan ook twee keer nadenken.

Het is een fase waar niemand mee akkoord zal gaan, omdat voetballers het nu eenmaal zodanig gewend zijn om te reclameren bij iedere fase...
2
Hoog tijd voor videorefs.
En bij een overduidelijke schwalbe geen boete, gewoon een match schorsen.
Met geldboetes wordt toch alleen maar gelachen.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #22 Gepost op: december 23, 2016, 06:02:06 pm »
2
Hoog tijd voor videorefs.
En bij een overduidelijke schwalbe geen boete, gewoon een match schorsen.
Met geldboetes wordt toch alleen maar gelachen.

Tijd voor videorefs ja. Maar ik zou ook echt het protest proberen wegnemen.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #23 Gepost op: december 24, 2016, 11:06:47 am »
Het zit hem helemaal niet in dat profstatuut of niet.
Zoals koenie69 zegt: ofwel ben je bekwaam of niet.

Er wordt veel en veel te vlug gefloten voor imaginaire fouten. Laat een wedstrijd eens een wedstrijd zijn. In Nederland loopt er zo iemand rond die dat doet, Bas Nijhuis.
Hier bij ons is Delferi?re de beste. Al heeft die dan weer last van het niet toepassen van de spelregels (geel is geel), waar ik later nog op terugkom.

Waar ik me ook rot aan erger zijn die lijnrechters. Een bal moet met zijn voll?dige omtrek over de lijn zijn, d?n pas is hij ook effectief buiten. Toch zie je, als de bal ?p de lijn is, die gasten al gretig met hun vlag zwaaien. Lijkt alsof die gasten gewoon die spelregel niet kennen. Ongelooflijk.

Waar ik me ook aan erger is een trend die zich nu al een aantal jaar manifesteert: het zo lang mogelijk uitstellen van de 1e gele kaart.
Alsof die refs een weddenschap hebben afgesloten met een vriend dat ze in de eerste helft zeker g??n geel zullen geven. Pas gewoon eens de spelregels toe man! denk ik dan. Geel is geel! Ze brengen zich altijd in de problemen op die manier.
Neem onze thuismatch tegen Brugge. Meit? dribbelt Pina waardoor een man meer situatie kan ontstaan voor Zulte Waregem, Pina trekt expres Meit? neer, de ref geeft fout maar g??n geel. Onbegrijpelijk. Zuiver spelbederf, een schoolvoorbeeld van een gele kaart.
5 minuten later begaat Lerager een smerige overtreding. Ook geel, maar Delferi?re geeft ze niet omdat hij loopt te compenseren ivm Pina. Had gewoon 2 keer geel moeten zijn.

D??r zit het hem in voor mij: een scheidsrechter die 1. de spelregels toepast (geel is geel en rood is rood, ongeacht de minuut of wedstrijdomstandigheden) en 2. het evenwicht vindt om een wedstrijd ook een wedstrijd te laten zijn en niet voor de minste pietlullig ingebeeld overtredinkje fluit.

Noot: ivm 'geel is geel'. Stel nu dat een speler zijn shirt uittrekt omdat er op zijn t-shirt eronder een boodschap voor zijn overleden moeder staat, moet je natuurlijk geen geel geven he (wat nu wel gebeurt). Dat staat dan in het boekje dat zo moeten geel geven, maar daar moet je boven staan.
Scheids Kamphuis in Nederland weigerde eens een speler geel te geven nadat die een shirt toonde voor 3 vrienden die waren omgekomen in de vliegramp van Chapecoense. Perfect.

Ik geniet tijdens de Champions League niet alleen van het voetbal, maar ook van de scheidsrechters!
Een random voorbeeld. Gervinho van AS Roma liet zich eens heel duidelijk vallen op de middellijn. Een schwalbe van de zuiverste soort. Wat deed de ref? Gaf Gervinho geel. Fantastisch! Zo hoort het. Paste de spelregel precies toe. Je hebt als ref ook een opvoedkundige functie in mijn ogen. Gervinho zal zich in het vervolg niet zo makkelijk meer laten vallen hebben.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #24 Gepost op: december 24, 2016, 11:36:10 am »
Het zit hem helemaal niet in dat profstatuut of niet.
Zoals koenie69 zegt: ofwel ben je bekwaam of niet.

Er wordt veel en veel te vlug gefloten voor imaginaire fouten. Laat een wedstrijd eens een wedstrijd zijn. In Nederland loopt er zo iemand rond die dat doet, Bas Nijhuis.
Hier bij ons is Delferi?re de beste. Al heeft die dan weer last van het niet toepassen van de spelregels (geel is geel), waar ik later nog op terugkom.

Waar ik me ook rot aan erger zijn die lijnrechters. Een bal moet met zijn voll?dige omtrek over de lijn zijn, d?n pas is hij ook effectief buiten. Toch zie je, als de bal ?p de lijn is, die gasten al gretig met hun vlag zwaaien. Lijkt alsof die gasten gewoon die spelregel niet kennen. Ongelooflijk.

Waar ik me ook aan erger is een trend die zich nu al een aantal jaar manifesteert: het zo lang mogelijk uitstellen van de 1e gele kaart.
Alsof die refs een weddenschap hebben afgesloten met een vriend dat ze in de eerste helft zeker g??n geel zullen geven. Pas gewoon eens de spelregels toe man! denk ik dan. Geel is geel! Ze brengen zich altijd in de problemen op die manier.
Neem onze thuismatch tegen Brugge. Meit? dribbelt Pina waardoor een man meer situatie kan ontstaan voor Zulte Waregem, Pina trekt expres Meit? neer, de ref geeft fout maar g??n geel. Onbegrijpelijk. Zuiver spelbederf, een schoolvoorbeeld van een gele kaart.
5 minuten later begaat Lerager een smerige overtreding. Ook geel, maar Delferi?re geeft ze niet omdat hij loopt te compenseren ivm Pina. Had gewoon 2 keer geel moeten zijn.

D??r zit het hem in voor mij: een scheidsrechter die 1. de spelregels toepast (geel is geel en rood is rood, ongeacht de minuut of wedstrijdomstandigheden) en 2. het evenwicht vindt om een wedstrijd ook een wedstrijd te laten zijn en niet voor de minste pietlullig ingebeeld overtredinkje fluit.

Noot: ivm 'geel is geel'. Stel nu dat een speler zijn shirt uittrekt omdat er op zijn t-shirt eronder een boodschap voor zijn overleden moeder staat, moet je natuurlijk geen geel geven he (wat nu wel gebeurt). Dat staat dan in het boekje dat zo moeten geel geven, maar daar moet je boven staan.
Scheids Kamphuis in Nederland weigerde eens een speler geel te geven nadat die een shirt toonde voor 3 vrienden die waren omgekomen in de vliegramp van Chapecoense. Perfect.

Ik geniet tijdens de Champions League niet alleen van het voetbal, maar ook van de scheidsrechters!
Een random voorbeeld. Gervinho van AS Roma liet zich eens heel duidelijk vallen op de middellijn. Een schwalbe van de zuiverste soort. Wat deed de ref? Gaf Gervinho geel. Fantastisch! Zo hoort het. Paste de spelregel precies toe. Je hebt als ref ook een opvoedkundige functie in mijn ogen. Gervinho zal zich in het vervolg niet zo makkelijk meer laten vallen hebben.

Ben het 'bijna' helemaal met je eens, Balboa ...

Volgens mij zijn ze inderdaad veel te laks, ze laten teveel te lang toe.
Maar, ik denk dat onze arbitrage te lang stil gestaan heeft.

Tegenwoordig vergeet men denk ik dat er ook voor een groot deel gespeeld wordt op/met tactiek.
Snel nog de 5e geel pakken om er voor een belangrijke match op tijd weer bij te zijn of om er vanaf te zijn in PO1, bij het minste contact in de 16 zich laten vallen in de hoop de ref het niet goed gezien heeft, de bal binnentrappen omdat men uit analyses weet dat een keeper lost (Ovono) ... vroeger was dit niet zo. Spelers zijn ook helemaal niet meer fair en eerlijk.

Ik kan me ook mateloos ergeren aan het truitjestrek, ok buiten de 16, blijf nu gewoon es van elkaar. Probleem daarbij is, "hoever kan je gaan"... dat is bij elke scheids anders.
Idem met contact in de 16, contact is contact.

Heb zo het gevoel dat daar geen 100% duidelijke en sluitende afspraken voor zijn gemaakt en elke scheids maar een beetje doet naar eigen wil/idee.

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #25 Gepost op: december 24, 2016, 01:28:32 pm »
Nog een ander punt dat ik even wil aanhalen : de trainers.  We weten allemaal dat zij ook vaak - terecht of niet - het niet eens zijn met de leiding.  De ene al wat meer dan de andere. 

Wat moet er bij hen veranderen ?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #26 Gepost op: december 24, 2016, 01:55:40 pm »
Nog een ander punt dat ik even wil aanhalen : de trainers.  We weten allemaal dat zij ook vaak - terecht of niet - het niet eens zijn met de leiding.  De ene al wat meer dan de andere. 

Wat moet er bij hen veranderen ?

Goh, ik snap wel dat in het heetst van de strijd wel es dingen gezegd worden die men beter niet zegt, maar dit kan blijkbaar na de match uitgepraat worden (ref. Dury na de match tegen KVO ivm geloste bal).

Wat ik wel minder vond was dat ze vanuit Stadion na de match Gent - Anderlecht rechtstreeks overgingen naar het stadion om de voorzitter live te horen dat de arbitrage incompetent is. Dat vind ik al erger en erover dat:

1. De Witte dat zo in een rechtstreekse uitzending zegt
2. Stadion daarvoor live teruggaat (precies bij een aanslag of zware ramp)

Hiermee wil ik nog een derde luik aankaarten ... "de media"

Wat moet er bij hen veranderen?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #27 Gepost op: januari 14, 2017, 05:27:27 pm »
Joeri Van De Velde stopt als scheidsrechter

(later meer)

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #28 Gepost op: januari 15, 2017, 08:23:19 am »
Joeri Van de Velde stopt als scheidsrechter
?Mijn ervaring en kennis doorgeven aan jonge scheidsrechters?
14/01/2017 om 18:27 | Bron: BELGA via nieuwsblad

BRUSSEL - Joeri Van de Velde (45) houdt het na een carri?re van 30 jaar voor bekeken als scheidsrechter. Dat heeft de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) zaterdag bekendgemaakt.
?In onderling overleg met het Referee Department nam de 45-jarige ref deze beslissing?, zo klinkt het op de KBVB-website. De Antwerpenaar begon in 1987 op 16-jarige leeftijd als scheidsrechter en stootte in 2001 door naar de eerste klasse. Tussen 2004 en 2007 was Van de Velde ook actief op het internationale toneel als FIFA-ref.

?Na 30 jaar scheidsrechter, waarvan zestien jaar in eerste klasse, ben ik tot het besluit gekomen om mijn loopbaan te be?indigen?, aldus Van de Velde. ?Dit gebeurde in onderling overleg. Ik heb enorm veel aangename momenten beleefd, ook met de groep scheidsrechters. Daarbij voelde ik mij gerespecteerd. Dankzij de arbitrage heb ik vriendschappen voor het leven opgebouwd en het verruimde mij als mens. Ik wil graag mijn ervaring en kennis doorgeven aan jonge scheidsrechters en de Belgische arbitrage en moedig jonge voetballiefhebbers aan om ook scheidsrechter te worden.?

?Namens het Referee Department bedank ik Joeri Van de Velde voor zijn engagement ten opzichte van onze Belgische arbitrage en feliciteer ik hem met zijn langdurige loopbaan?, verklaart Johan Verbist, Co?rdinator Arbitrage Betaald Voetbal bij de KBVB. ?We bekijken op dit moment intern hoe we Joeri Van de Velde kunnen betrekken binnen onze werking.?

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170114_02674072
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2017, 01:00:52 pm door Frederik »

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #29 Gepost op: januari 15, 2017, 11:59:06 am »
Joeri Van De Velde stopt als scheidsrechter

(later meer)
Denk niet dat iemand dat jammer vindt.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #30 Gepost op: januari 16, 2017, 08:40:16 am »
Denk niet dat iemand dat jammer vindt.

Voor een keer neemt hij wel de correcte beslissing.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #31 Gepost op: februari 14, 2017, 08:31:13 pm »
?Het is tijd voor een opstand tegen arbitrale dwalingen en fontonten?
13 februari 2017 CAMPS via hln.be +

Alexandre Boucaut stuurde Ibrahima Cont? van Waasland-Beveren van het veld met 2 x geel. Een vermaning had ook gekund, maar Boucaut heeft het niet voor Waaslanders, hij staat dichter bij Moeskroen. Ik blijf geloven in de goedheid van de mens, maar niet in het voetbal. Daar hebben commercie en prestige als volleerde sluipmoordenaars geruisloos zielen vergiftigd.

De competitie is in een cruciale fase getreden. Gegadigden voor Play-off 1 leven op de toppen van hun zenuwen. Kandidaat-degradanten idem dito. Dan heb je een scheidsrechtertrio nodig met het geslacht der engelen. Totale objectiviteit is de uitdaging, terwijl wij, journalisten, weten dat die niet bestaat. Maar Play-off 1 en degradatie zijn kapitalistische krijtlijnen. Het gaat om miljoenen. Begrijpelijk dat de druk ook op de fluit slaat van arbiters die ploegen benadelen met onterechte strafschoppen, vermeend buitenspel, geel en rood. De consequenties kunnen fataal zijn.

Met de uitsluiting van Cont? tegen Standard nekte Boucaut Waasland-Beveren. Het scheelt wel, een man minder. En beroep was, hic et nunc, niet mogelijk. Je kan wel zeggen: de mens is de mens, maar als de gevolgen catastrofaal zijn, droom je toch van een andere planeet . 

Waarom bij flagrante scheidsrechterlijke dwalingen de punten niet aan de benadeelde toewijzen? Rechtvaardigheid mag ook krom zijn. Scheidsrechters met ballotagegeurtjes moeten voor beslissende wedstrijden gebannen worden. Laat Hollanders en Fransozen maar een paar weken fluiten. Onuitstaanbare verdenkingen vallen dan weg. 

Waasland-Beveren heeft de intentie om scheidsrechter Boucaut te wraken. Doen! Het is tijd voor een opstand tegen arbitrale dwalingen en fontonten. Het amateurisme wordt ondraaglijk.

Bron: http://www.hln.be/plus/sport/camps/-het-is-tijd-voor-een-opstand-tegen-arbitrale-dwalingen-en-fontonten-a3079698/

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #32 Gepost op: juni 07, 2017, 03:35:02 pm »
Delferi?re  wint Gouden Fluitje seizoen 2016-17 als beste scheidsrechter

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #33 Gepost op: juli 24, 2017, 09:52:51 am »
Citaat
24 van de 69 arbiters in profvoetbal meer dan een maand out na rampzalige jaarlijkse testen

De jaarlijkse testen voor de scheidsrechters werden een ramp. Drie refs uit 1A faalden, twee refs daagden niet op. In totaal zijn 24 van de 69 refs in het profvoetbal (lijnrechters incluis) meer dan een maand out. Problematisch, met de competitiestart voor de deur.

Scheidsrechtersbaas Johan Verbist zit met een probleem. Vandaag doet hij de aanduidingen voor de eerste speeldag in de Jupiler Pro League, maar het wordt meer puzzelen dan iets anders. Het gevolg van de desastreuze testen van afgelopen zaterdag, in het oefencentrum in Tubize.

Drie van de zeventien refs uit eerste klasse A slaagden niet voor de testen. Frederik Geldhof (41) en Christof Dierick (38) faalden voor hun fysieke proeven, voor het eerst op een kunstgrasveld in plaats van op een atletiekpiste. Erik Lambrechts (32) faalde voor zijn theoretische proef. Pas op 7 september krijgen zij een herkansing, tot dan mogen ze niet fluiten of assisteren. Hetzelfde geldt voor Serge Gumienny (45) en Luc Wouters (47). Zij waren nog met vakantie en daagden simpelweg niet op. S?bastien Delferi?re en Lawrence Visser, die de Supercup voor hun rekening namen, en Bart Vertenten, die de oefenmatch van Racing Genk tegen Everton floot, waren vrijgesteld. Zij doen hun testen ook op 7 september, maar mogen intussen wel aan de bak.

Wind en kunstgras

Vijf refs ontbreken dus minstens vijf speeldagen. Verbist is ontgoocheld. ?In de eerste plaats ben ik verbaasd dat ervaren gasten zoals Geldhof en Dierick niet voor de fysieke proeven slaagden. Stond er een beetje wind? Ja. Hebben ze het kunstgras onderschat? Waarschijnlijk. Maar ze wisten al van in maart dat die testen op 22 juli daar gepland stonden. Dat Lambrechts voor zijn theorie faalt: ok?, dat kan eens gebeuren. Al moet je ondanks de vele nieuwigheden de regels altijd kennen. Dat sommigen alleen n? met hun familie op vakantie kunnen, is dan weer hun recht. Maar ik moet de komende weken vijf refs missen en dat stoort me toch wel.?

De gebuisden steken vooral de hand in eigen boezem. ?Ik had zaterdag slechte benen, dat voelde ik meteen?, zegt Dierick. ?Terwijl ik het vorige maandag op training nooit moeilijk kreeg, zat ik nu meer dan vier minuten in het rood. Maar in september zal het wel lukken. Aangezien ik leraar aardrijkskunde ben en nu gewoon thuiszit, heb ik gevraagd of ik tot dan met de semiprofs mag trainen, en dat was geen probleem.?

Ook Lambrechts kon het alleen zichzelf verwijten. ?Ik had me goed voorbereid op de theorie, het liep helaas mis. Maar ik zal ervoor zorgen dat het geen tweede keer gebeurt.? Wel is dit voor hem extra vervelend. Hij is sinds deze maand een van de acht semiprofs en fluit ook Europees, wat tot 7 september dus evenmin kan.

Kans voor stagiairs

Hoe Verbist de afwezigheid van de vijf refs kan opvangen? ?Simpel, door de andere twaalf meer kansen te geven?, zegt hij. ?Zo komen de nieuwe stagiairs, die al in Play-off 2 floten (de 26-jarige Wesley Alen en 29-jarige Bert Put, nvdr.), nu sneller in de running.?

Makkelijk gezegd, want het probleem is veel groter dan dat. Vooral met de assistenten moet er straks worden gepuzzeld. Van de 41 lijnrechters in het profvoetbal gingen er zaterdag zestien (!) kopje-onder. Dertien onder hen faalden op het veld, drie voor theorie, terwijl er nog enkele anderen ontbraken. En wat vooral pijnlijk is: bij de gebuisden zitten ook vier (van de tien) FIFA-lijnrechters, die internationaal actief zijn.

Met ook nog een paar geblesseerden zijn er in totaal 24 van de 69 refs meer dan een maand onbeschikbaar. Dat is ??n op drie, ongeziene cijfers. Verbist zal dus serieus moeten schuiven binnen de teams, ook in eerste klasse B. Een fysiek probleem is er volgens hem niet. Maar, zo zegt hij: ?Ik zal de komende dagen de nodige gesprekken voeren, om te kijken wat er precies scheelde. Zaterdag waren velen nog te ontgoocheld.?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170724_02984713

En dan klagen ze dat men altijd op de kap van de scheidsrechter zit.
Ze nemen zelf hun eigen job niet eens serieus.. ::)

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #34 Gepost op: juli 24, 2017, 10:49:20 am »
Lachwekkend boeltje daar.

Offline Eduardo

  • Leden
  • Berichten: 6
  • Essevee!
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #35 Gepost op: juli 24, 2017, 01:05:42 pm »
Beste,
Probeer eens de testen van de scheidsrechters mee te doen of beter de limieten te benaderen, je zult dan wel anders reageren. Een hind voor de clubs, organiseer eens de fysische en theoretische testen onder jullie spelers en leden, je zult er dan wel een ander oordeel over hebben. Of probeer ze zelfs eens te doen!!! Geen lachertje hoor, kritiek geven is gemakkelijk.

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #36 Gepost op: juli 24, 2017, 02:08:21 pm »
Beste,
Probeer eens de testen van de scheidsrechters mee te doen of beter de limieten te benaderen, je zult dan wel anders reageren. Een hind voor de clubs, organiseer eens de fysische en theoretische testen onder jullie spelers en leden, je zult er dan wel een ander oordeel over hebben. Of probeer ze zelfs eens te doen!!! Geen lachertje hoor, kritiek geven is gemakkelijk.
Wij zijn toch helemaal geen scheidsrechter. Natuurlijk is dat lachwekkend.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #37 Gepost op: juli 24, 2017, 02:57:13 pm »
Beste,
Probeer eens de testen van de scheidsrechters mee te doen of beter de limieten te benaderen, je zult dan wel anders reageren. Een hind voor de clubs, organiseer eens de fysische en theoretische testen onder jullie spelers en leden, je zult er dan wel een ander oordeel over hebben. Of probeer ze zelfs eens te doen!!! Geen lachertje hoor, kritiek geven is gemakkelijk.

ik ben geen brandweerdman of scheidrechter of topsporter dus ik moet die testen niet kunnen halen of die capaciteiten hebben. zij wel, het is hun werk/hobby / passie en ze worden er ook voor betaald.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #38 Gepost op: juli 24, 2017, 03:43:43 pm »
Beste,
Probeer eens de testen van de scheidsrechters mee te doen of beter de limieten te benaderen, je zult dan wel anders reageren. Een hind voor de clubs, organiseer eens de fysische en theoretische testen onder jullie spelers en leden, je zult er dan wel een ander oordeel over hebben. Of probeer ze zelfs eens te doen!!! Geen lachertje hoor, kritiek geven is gemakkelijk.

Eduardo heeft gelijk. Het is echt niet eenvoudig en velen komen fysiek en qua IQ echt niet in aanmerking...

Offline Eduardo

  • Leden
  • Berichten: 6
  • Essevee!
Re: Belgische arbitrage : flop of top
« Reactie #39 Gepost op: juli 24, 2017, 08:17:54 pm »
Kan het niet beter verwoorden! De beste stuurman staan altijd aan wal!! Kritiek geven is gemakkelijk, zelf wat doen, oei, oei... vb: er is geen scheidsrechter aanwezig bij een jeugdwedstrijd... geen enkele maar dan ook geen enkelen ouder, toeschouwer, kritiek kaster zal eens een poging ondernemen om het eens te proberen, maar ja, this hun hobby, werk niet, "want ik geef liever kritiek" denken ze dan...