Auteur Topic: Over Lokeren  (gelezen 52714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Over Lokeren
« Reactie #40 Gepost op: oktober 26, 2016, 10:52:54 pm »
Heeft helemaal niks met Maes te maken.

Zijn gewoon hun beste spelers kwijtgeraakt. Met Vanaken, rond wie alles draaide en hun topschutter, Harbaoui.

Stel je voor dat Dury vertrok na onze 2 successeizoenen. Dan zouden er hier geweest zijn die zouden zeggen "het zou met Dury geen waar geweest zijn."

Maes is daar gewoon op het perfect moment vertrokken. Want ook met h?m zou het malaise geweest zijn in Lokeren.

?

Er zijn er velen die denken dat een trainer ?lles doet.

Neen, als er veel kwaliteit vertrekt (want Harbaoui, Vanaken en o.a. Nill De Pauw, dat w?s de kwaliteit in Lokeren), en dat wordt vervangen door prutsers, dan kan geen enkele trainer daar wat mee.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Over Lokeren
« Reactie #41 Gepost op: oktober 27, 2016, 12:10:41 am »
?

Er zijn er velen die denken dat een trainer ?lles doet.

Neen, als er veel kwaliteit vertrekt (want Harbaoui, Vanaken en o.a. Nill De Pauw, dat w?s de kwaliteit in Lokeren), en dat wordt vervangen door prutsers, dan kan geen enkele trainer daar wat mee.
Voeg daar maar Odoi, Scholz ook aan toe.
SV TILL I DIE

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over Lokeren
« Reactie #42 Gepost op: oktober 28, 2016, 10:19:49 am »
Citaat
"Ook bij een overwinning zou Leekens vertrokken zijn"

Georges Leekens is sinds dinsdagnacht geen coach van KSC Lokeren meer, maar lang zat de trainer niet zonder job. Nog geen 48 uur na zijn ontslag werd hij immers al aangekondigd als nieuwe bondscoach van Algerije. Dat leek dus bijzonder snel te gaan voor Mac the Knife.

Maar niet blijkt minder waar. Het Laatste Nieuws meldt immers dat Leekens al langer bezig is met de Algerijnse bond. "Volgens Algerijnse bronnen dateren de eerste contacten tussen Leekens en de Algerijnse voetbalbond al van ruim twee weken geleden. Dus nog v??r Marc Wilmots gepolst werd als mogelijke opvolger van Milovan Rajevac."

HLN schrijft verder dat Leekens zijn besluit al had genomen voor de nederlaag van dinsdag tegen KVO. "Leekens zou het ook bij een eventuele overwinning tegen Oostende zondag voor bekeken hebben gehouden bij de Waaslanders. Algerije zwaaide dan ook met een contract tot de Africa Cup van begin 2019 met een gegarandeerd maandloon van naar verluidt 40.000 euro bruto per maand."

http://www.voetbalnieuws.be/news/228780/Ook_bij_een_overwinning_zou_Leekens_vertrokken_zijn

Zielig figuur, maar dat was al langer geweten.
Tis te hopen dat we die geldwolf nooit meer zien langs de Belgische velden.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Over Lokeren
« Reactie #43 Gepost op: oktober 28, 2016, 10:46:25 am »
Voeg daar maar Odoi, Scholz ook aan toe.

En kaya, Leye  8)

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Over Lokeren
« Reactie #44 Gepost op: oktober 28, 2016, 10:50:37 am »
Zielig figuur, maar dat was al langer geweten.
Tis te hopen dat we die geldwolf nooit meer zien langs de Belgische velden.
En dan is die man bezig over een 'gebrek aan respect voor hem in Belgi?'... :P

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Over Lokeren
« Reactie #45 Gepost op: augustus 09, 2017, 02:23:56 pm »
Na 2 speeldagen al tweede trainersontslag... En zoals verwacht wordt Maes de nieuwe trainer van Lokeren ( dat meteen zijn hele trainersstaff op de keien zet...)

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: Over Lokeren
« Reactie #46 Gepost op: augustus 09, 2017, 02:46:37 pm »
Na 2 speeldagen al tweede trainersontslag... En zoals verwacht wordt Maes de nieuwe trainer van Lokeren ( dat meteen zijn hele trainersstaff op de keien zet...)
Wat een klucht...

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Over Lokeren
« Reactie #47 Gepost op: augustus 09, 2017, 03:36:09 pm »
Na 2 speeldagen al tweede trainersontslag... En zoals verwacht wordt Maes de nieuwe trainer van Lokeren ( dat meteen zijn hele trainersstaff op de keien zet...)

OK, je moet niet wachten tot je in november op een degradatieplaats staat om in te grijpen.
Nu kan Peter Maes nog snel een paar overbodige spelers verpatsen en 2 ? 3 belangrijke spelers aanwerven. 

De grote klucht is uiteraard dat ze dit bij de evaluatie op het eind van vorig seizoen niet inzagen of durfden beslissen. 

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Over Lokeren
« Reactie #48 Gepost op: augustus 10, 2017, 09:24:05 am »
De mensen in Lokeren zullen tevreden zijn. Het laatste interview van Kristinson na de verloren wedstrijd tegen Kortrijk sloeg dan ook nergens naar..
SV TILL I DIE

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Over Lokeren
« Reactie #49 Gepost op: augustus 12, 2017, 10:16:29 pm »
De mensen in Lokeren zullen tevreden zijn. Het laatste interview van Kristinson na de verloren wedstrijd tegen Kortrijk sloeg dan ook nergens naar..
Indien Maes niet rap zijn stempel kan drukken ziet het er naar uit dat ze samen met Eupen gaan strijden tegen degradatie.
Beiden wederom hun thuismatch verloren en blijven met 0 op 9 achter...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Lokeren
« Reactie #50 Gepost op: november 02, 2018, 10:27:29 pm »
Vlaamse overnemers voor Lokeren (als de club in 1A blijft), Olivier Deschacht als technisch directeur of manager?
GROEP VLAAMSE ONDERNEMERS WIL LOKEREN KOPEN, OLIVIER DESCHACHT STRAKS TECHNISCH DIRECTEUR OF MANAGER?
02 november 2018 07:21 via voetbalkrant.com

Sporting Lokeren maakte woensdagavond officieel bekend dat voorzitter Roger Lambrecht de club dit seizoen nog wil verkopen. Dat zou zomaar kunnen, want een groep Vlaamse ondernemers inclusief vader Deschacht heeft zich aangeboden.

Het gaat om Glenn Janssens van Trafiroad, Denis Geers van Drukkerij Geers-Meskens, Hendrik De Clercq van Vastgoed De Clercq en Ronny Deschacht van DS Plastics. Dat weet Het Nieuwsblad.

De vader van Olivier Deschacht, gisteren nog de grote held voor Lokeren, geeft meer uitleg. "Glenn, Denis en Hendrik zijn drie vrienden met een hart voor de club en ook drie jonge zakenmensen die zich via het voetbal nog meer willen profileren. Samen met hen zou ik Lokeren willen overnemen."

Ik zou het voor Olivier doen, maar Lokeren moét in eerste blijven
-Ronny Deschacht

Voor de zoon is na zijn spelerscarrière een opvallende rol weggelegd. "Zelf heb ik geen ambitie om de club te gaan besturen. Voorzitter worden is meer iets voor Glenn. Neen, ik zou het voor Olivier doen", zegt Ronny Deschacht. "Om hem aan een vaste job te helpen na zijn carrière. Hij zou bij Lokeren technisch directeur of manager kunnen worden. We hebben daar al over gebabbeld, hij ziet zoiets wel zitten."

Maar... "Lokeren moet in eerste klasse blijven", is de voorwaarde. "Anders beginnen we er niet aan. Het moet ook betaalbaar blijven. Wij leggen geen 20 miljoen euro op tafel. Ik ben benieuwd naar de prijs die KPMG er eerstdaags op plakt. Bovendien zullen er nog wel meer kandidaten zijn", aldus Deschacht.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2018-11-02/groep-vlaamse-ondernemers-wil-lokeren-kopen-olivier-deschacht-straks-technisch-directeur-of-manager


Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Lokeren
« Reactie #51 Gepost op: november 02, 2018, 11:16:24 pm »
Er zijn blijkbaar 2 geinteresseerden
maar voor beiden is de voorwaarde in eerste blijven

Roger staat met rug tegen de muur eigenlijk
bij een te hoge prijs zie ik het niet zo goed in voor het voetbal in de regio daar

Lokeren financieel en WB extra sportief in de misserie

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Lokeren
« Reactie #52 Gepost op: januari 28, 2019, 11:24:19 am »
De vriendenkring rond de vader van Olivier Deschacht heeft hun interesse blijkbaar opgeborgen.
Dus mogelijks resteert er geen Belgische koper(s) meer...

Ik heb wel te doen met Lokeren, ik heb er altijd veel sympathie voor gehad.

Ergens vond ik Lokeren altijd een waardige concurrent voor ons.
Beetje dezelfde rangorde zegmaar ...

Benieuwd of ze zich nog kunnen redden, en of Lambrechts nog een koper kan vinden.
Die mens heeft volgens mij zijn recht op rust wel verdiend.

Hopelijk wordt het ook geen speeltje van een wereldvreemde rijke ondernemer van de andere kant van de wereld ... of louche doorsluis satellietclub van één of andere Europese grootmacht.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Lokeren
« Reactie #53 Gepost op: januari 28, 2019, 12:21:22 pm »
Lokeren is boeken toe, jammer maar helaas.

In het waasland had je al teveel clubs
Daar zijn al 4 clubs gefusioneerd:
SK Beveren en RS Waasland: Waasland Beveren
SK Lokeren en Sint Niklaas: Lokeren (eigenlijke naam k s lokeren st niklaas waasland)

Beide hebben geen achterban
dus financieel-economisch onaantrekkelijk

einige mogelijke oplossing.... 1 Waaslandse ploeg hopende dat 1+1=2


Lambrecht kan dit niet kwijtraken lijkt me
zeker niet voor zijn vraagprijs van 10m€ voor ploeg 10m€ voor infrastructuur

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Lokeren
« Reactie #54 Gepost op: januari 28, 2019, 01:03:39 pm »
Ik vond Lokeren een beetje zoals SVZW, een club dat mee kleur gaf aan eerste klasse ...
Een club dat met relatief beperkte middelen, toch regelmatig het de grote clubs lastig maakte.

Gelukkig hebben wij op vlak van infrastructuur enorme stappen gezet en zijn we op vlak van bestuur niet blijven stilstaan, mogelijks de grote fout bij Lokeren de laatste 5-10 jaar.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Over Lokeren
« Reactie #55 Gepost op: januari 28, 2019, 02:56:14 pm »
Ik ben nooit fan geweest van Lokeren. Heb ze nooit aantrekkelijk voetbal weten spelen, zelfs niet in de periode met PO1 en de bekerwinsten.
Ze hebben nooit een sterke achterban gehad, hun stadion trok ook op niet veel, zelfs niet met hun stalen tribune.

Voor mij is dit een ploeg die ook in 1B thuishoort, horen thuis in het rijtje met Roeselare, Westerlo.
Ik zal ze zeker niet missen.
SV TILL I DIE

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Over Lokeren
« Reactie #56 Gepost op: januari 28, 2019, 03:22:23 pm »
Ik ben nooit fan geweest van Lokeren. Heb ze nooit aantrekkelijk voetbal weten spelen, zelfs niet in de periode met PO1 en de bekerwinsten.
Ze hebben nooit een sterke achterban gehad, hun stadion trok ook op niet veel, zelfs niet met hun stalen tribune.

Voor mij is dit een ploeg die ook in 1B thuishoort, horen thuis in het rijtje met Roeselare, Westerlo.
Ik zal ze zeker niet missen.

Mijn eerste echte voetbalherinneringen herbergen tot een Lokeren rond de eeuwwisseling met Koller, Runarsson, Kristinsson, Petter Rudi, wat zwarte parels (Bangoura, Bancé, Olufade, Youla, Ekakia, Youla, Zoundi),...
Daar gebeurde toen wel altijd iets leuks op het veld. Mooie Europese matchen tegen Newcastle en Man. City gehad.

De meer recente succesperiode was inderdaad eentje die meer op organisatie en werklust gestoeld was.

De tijd is echter blijven stilstaan in het Waasland. Jammer voor de Lokeren sups.


Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: Over Lokeren
« Reactie #57 Gepost op: januari 28, 2019, 03:49:17 pm »
Ik ben nooit fan geweest van Lokeren. Heb ze nooit aantrekkelijk voetbal weten spelen, zelfs niet in de periode met PO1 en de bekerwinsten.
Ze hebben nooit een sterke achterban gehad, hun stadion trok ook op niet veel, zelfs niet met hun stalen tribune.

Voor mij is dit een ploeg die ook in 1B thuishoort, horen thuis in het rijtje met Roeselare, Westerlo.
Ik zal ze zeker niet missen.

Mijn eerste echte voetbalherinneringen herbergen tot een Lokeren rond de eeuwwisseling met Koller, Runarsson, Kristinsson, Petter Rudi, wat zwarte parels (Bangoura, Bancé, Olufade, Youla, Ekakia, Youla, Zoundi),...
Daar gebeurde toen wel altijd iets leuks op het veld. Mooie Europese matchen tegen Newcastle en Man. City gehad.

De meer recente succesperiode was inderdaad eentje die meer op organisatie en werklust gestoeld was.

De tijd is echter blijven stilstaan in het Waasland. Jammer voor de Lokeren sups.
Lubanski,Larsen ,Hoogenboom enz....

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over Lokeren
« Reactie #58 Gepost op: maart 13, 2019, 10:37:30 am »
Zal allicht boeken toe zijn zeker?

Citaat
Nog meer zorgen voor voorzitter Roger Lambrecht: Lokeren boekt recordverlies

Na de sportieve degradatie blijkt Lokeren ook financieel door zwaar weer te gaan. De Waaslanders boekten in het seizoen 2017-2018 een recordverlies van 4,8 miljoen euro. Hoofdoorzaak waren de hoge lonen en de dure spelers die werden aangetrokken om in de Jupiler Pro League te blijven. Toen lukte dat nog, maar dit jaar viel het sportieve doek wel. Voorzitter Roger Lambrecht heeft nu helemaal een haast onverkoopbare club in handen.

Lokeren is nog maar een dikke week officieel gedegradeerd of de Waaslanders incasseren alweer een nieuwe klap. Nooit eerder kleurden de cijfers van de club immers zo rood. Lokeren boekte afgelopen seizoen een verlies van maar liefst 4,8 miljoen euro. Een absoluut record.

Aan de inkomstenzijde ging de omzet wel licht vooruit tot 8,7 miljoen euro, maar dat weegt helemaal niet op tegen de extra kosten die in 2017-2018 gemaakt werden. Zo steeg de loonkost met 23 procent tot 10,3 miljoen euro. Alleen die kosten waren dus al hoger dan de gerealiseerde omzet, een erg ongezonde situatie.

Daarnaast werd er ook fors geïnvesteerd in de aankoop van nieuwe spelers: er ging liefst 2,4 miljoen euro naar transfersommen voor onder anderen Cevallos, Marecek en Mpati.

We moeten al terug naar 2010-2011 om nog maar in de buurt te komen: over 3,9 miljoen euro verlies ging het toen. Daarna ging het geleidelijk aan beter. Van 2012 tot 2016 beleefde Lokeren zelfs een hoogconjunctuur met in 2015-2016 een recordwinst van 5,6 miljoen euro. Maar het verval zette zich daarna razendsnel in. In zoverre zelfs dat voorzitter Roger Lambrecht vorig seizoen weer 1,8 miljoen euro extra in de club moest pompen om het schip drijvende te houden. En daarbovenop ook nog eens borg moest staan voor 3,5 miljoen euro om de licentie binnen te halen.

Onverkoopbaar

Het eigen vermogen, een indicator voor de waarde van de club, staat nu 0,8 miljoen ­euro in het rood. Met andere woorden: er staan meer schulden dan activa op de balans. En dat is geen goed nieuws voor de verkoop van de club. Niet alleen was Lokeren na de degradatie sportief al niet meer zo aantrekkelijk, ook financieel blijkt het nu een kat in een zak te zijn. Twee jaar geleden hoopte Lambrecht nog zo’n twintig miljoen ­euro voor zijn club te krijgen, vandaag zal hij al tevreden mogen zijn als hij zijn Sporting überhaupt nog aan de man kan brengen. Een degradatie van Waasland-Beveren in de matchfixingzaak zou weleens essentieel kunnen zijn voor het voortbestaan van Lokeren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190312_04248759


Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Over Lokeren
« Reactie #59 Gepost op: maart 13, 2019, 05:57:49 pm »
Ziet er almaar slechter uit voor die ploeg. Wie wil die ploeg nu nog overnemen?
SV TILL I DIE