Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 1227719 keer)

ManU en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #8380 Gepost op: augustus 31, 2026, 09:45:46 pm »
Provocatie van jullie "harde kern" op Westerlo richting the shithole en het scum kan anders ook wel tellen. Zoals eerder aangegeven: beide kanten hebben een aantal marginalen in hun rangen.
Dat ontkennen is als het licht van de zon ontkennen.
Totaal onnodig en een bijkomende motivatie voor zowel onze fans als onze club om de derby extra te kruiden.

Dit hoort toch erbij… zijn slechts wat plaagwoordjes…

Scheldwoorden, bedoel je allicht?
Is dit jennen?
Een provocatie is het.
Ik herinner mij een tifo met 6 op een rij die de Veekaafans niet mochten gebruiken in de derby van de ordediensten.
Dat was jennen.
Helaas, de toon is gezet.
Ocharme wat spreekkoren. Het is de eerste keer dat dit gebeurd in een voetbalstadion.  ;D
En het verbod van die tifo was overdreven. Tifotje was een halve meter groot.
Voorbeeldje voor zondag van hoe een fatsoenlijke eruit ziet.
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2025-04-18/-prachtige-tifo-supporters-zulte-waregem-laat-er-geen-enkele-twijfel-over-bestaan
Het besef is bij de veekaa aan het indalen dat het een zeer, zeer moeilijk seizoen wordt. 0/18 is zeer realistisch

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8381 Gepost op: september 01, 2026, 11:27:31 am »
Provocatie van jullie "harde kern" op Westerlo richting the shithole en het scum kan anders ook wel tellen. Zoals eerder aangegeven: beide kanten hebben een aantal marginalen in hun rangen.
Totaal onnodig en een bijkomende motivatie voor zowel onze fans als onze club om de derby extra te kruiden.

Is dit jennen?
Een provocatie is het.
Ik herinner mij een tifo met 6 op een rij die de Veekaafans niet mochten gebruiken in de derby van de ordediensten.
Dat was jennen.
Ocharme wat spreekkoren. Het is de eerste keer dat dit gebeurd in een voetbalstadion.  ;D
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2025-04-18/-prachtige-tifo-supporters-zulte-waregem-laat-er-geen-enkele-twijfel-over-bestaan
Het besef is bij de veekaa aan het indalen dat het een zeer, zeer moeilijk seizoen wordt. 0/18 is zeer realistisch

Je moet nu ook niet jouw wensen voor werkelijkheid nemen hé.
De voetbalwereld kan er plots heel anders uitzien.
Hangt soms af van details.
De dag dat we onze kansen (die er al in elke match geweest zijn) afmaken, is de trein vertrokken.

Online ManU

• Leden
« Reactie #8382 Gepost op: september 01, 2026, 07:27:07 pm »

Is dit jennen?
Een provocatie is het.
Dat was jennen.

De dag dat we onze kansen (die er al in elke match geweest zijn) afmaken, is de trein vertrokken.
Of dat ge geen kansen meer creëert…

Offline thorgan

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8383 Gepost op: september 02, 2026, 01:11:41 pm »
Ze hebben daar bij de buren een geldezel gevonden blijkbaar.Roche ,marktwaarde 3,5 miljoen van Lausanne naar ginder.Gisteren ook nog 2 spelers aangetrokken .Nu al rare capriolen voor vermijden degradatie??

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #8384 Gepost op: september 02, 2026, 02:01:42 pm »
Ze hebben daar bij de buren een geldezel gevonden blijkbaar.Roche ,marktwaarde 3,5 miljoen van Lausanne naar ginder.Gisteren ook nog 2 spelers aangetrokken .Nu al rare capriolen voor vermijden degradatie??

Wachten/pas toeslaan in de solden zeker, zoals veel clubs.

« Laatst bewerkt op: september 02, 2026, 02:47:33 pm door Frederik »

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8385 Gepost op: september 03, 2026, 10:25:14 am »
Stadionomroeper en perschef van KV Kortrijk klaar voor 85ste Vlasico: “Elke derbymatch is memorabel”
31/08/2026 via Het Nieuwsblad

Kortrijk/Waregem/Zulte“Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven”, klinkt een bekend gezegde. Dat geldt ook voor de Vlasico, de derby tussen voetbalclubs KV Kortrijk en SV Zulte-Waregem. Op zondag 6 september is het weer zover. “Bijna vier jaar geleden kwam SVZW voor het laatst naar Kortrijk, 1.422 dagen om precies te zijn”, rekende Eddy Soetaert, de perschef van KV Kortrijk, uit.

Elke Vlasico wordt op het scherp van de snee gespeeld, niet alleen door de spelers maar ook door de supporters. “En dat is echt niet overdreven”, benadrukt stadionomroeper Gerrit Grobben. “Hoeveel Vlasico’s Eddy en ik al meemaakten, weet ik niet. Maar dat elke match memorabel is, staat wel vast.”

“De klassieker is al maanden the talk of the town in Kortrijk”, zegt Grobben. “Want de jongste derby werd gespeeld in Waregem en dateert al van 24 februari 2023. Waregem degradeerde dat seizoen, twee jaar later was het onze beurt en steeg Waregem weer naar eerste.”

“Hoeveel Vlasico’s Eddy en ik al meemaakten, weet ik niet. Maar dat elke match memorabel is, staat wel vast”
-Gerrit Grobben

Sinds 1 december 1976 passeerden al 84 Vlasico’s de revue. De benaming werd ooit gelanceerd door Gerrit Luts zaliger, journalist van het Nieuwsblad. Sinds 2016 wordt de term gemeenzaam gebruikt voor de Zuid-West-Vlaamse derby.

De meest memorabele derby was ongetwijfeld die van 19 oktober 2019. “Kortrijk had de vorige vijf derby’s winnend afgesloten”, zegt Eddy Soetaert. “Twee minuten voor blessuretijd stond het 2-0 voor Kortrijk. Voor Gerrit, die zichzelf bestempelt als een neutrale stadionomroeper met een passie voor KVK, het moment om de micro open te schuiven: Het is bijna Sinterklaas. Het gezelschapsspelletje 6 op een rij is nu verkrijgbaar bij de club, schalde het door het stadion.”

“Het was eruit voor ik het wist”, herinnert Grobben zich. “Francky Dury, de gepassioneerde trainer van SVZW, zei me net voor de gebruikelijke persconferentie na de wedstrijd, dat die uitspraak recht door zijn hart ging. ‘Maar je gaat hier nog van horen!’, zei hij achteraf. Een paar weken later zat ik in het politiekantoor voor de klacht ‘aanzetten tot hooliganisme’. Uiteindelijk kregen we slechts een waarschuwing. Het typeert de hoogoplopende emoties rond de derby.”

Van hooliganisme is nooit echt sprake geweest. “Het blijft meestal bij pesterijen. Zoals prei planten op het veld van Waregem voor de wedstrijd, of Veekaa-supporters die bussels prei smeten naar Sammy Bossut, de Waregemse doelman. In Waregem weigerden ze de naam van Teddy Chevalier in de topschutterslijst te plaatsen. Ze zetten ‘…’ in de plaats. De website van KVK heeft het nu nog altijd over Zulte na de fusie in 1999 in plaats van SV Zulte-Waregem. De mooiste stoot blijft echter die van de harde kern Veekaa-supporters in 2023. Na de degradatie van SVZW werd de afrit Waregem op de E17 aangepast naar afrit 1B. Ach, het zijn plaagstootjes, net zoals in een goed huwelijk”, zegt Eddy Soetaert.

De spanning voor de Vlasico van zondag 6 september bereikt langzaam haar hoogtepunt in de regio en barst deze keer al vroeg los. De wedstrijd start om 16 uur, maar vanaf 12 uur valt al van alles te beleven op de Kouter aan het Guldensporenstadion. “Het wordt opnieuw een derbydag om naar uit te kijken”, zeggen Eddy en Gerri

Bron: https://www.nieuwsblad.be/regio/west-vlaanderen/zuid-west-vlaanderen/kortrijk/stadionomroeper-en-perschef-van-kv-kortrijk-klaar-voor-85ste-vlasico-elke-derbymatch-is-memorabel/160618052.html

EDIT : layout en bron, altijd bron vermelden aub
« Laatst bewerkt op: september 03, 2026, 10:50:47 am door Frederik »

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #8386 Gepost op: september 03, 2026, 11:00:05 am »
Stadionomroeper en perschef van KV Kortrijk klaar voor 85ste Vlasico: “Elke derbymatch is memorabel”

-- knip --

Van hooliganisme is nooit echt sprake geweest. “Het blijft meestal bij pesterijen. Zoals prei planten op het veld van Waregem voor de wedstrijd, of Veekaa-supporters die bussels prei smeten naar Sammy Bossut, de Waregemse doelman. In Waregem weigerden ze de naam van Teddy Chevalier in de topschutterslijst te plaatsen. Ze zetten ‘…’ in de plaats. De website van KVK heeft het nu nog altijd over Zulte na de fusie in 1999 in plaats van SV Zulte-Waregem. De mooiste stoot blijft echter die van de harde kern Veekaa-supporters in 2023. Na de degradatie van SVZW werd de afrit Waregem op de E17 aangepast naar afrit 1B. Ach, het zijn plaagstootjes, net zoals in een goed huwelijk”, zegt Eddy Soetaert.

"Van hooliganisme is nooit echt sprake geweest." pardon???

Dat lijkt me toch een bijzonder selectieve lezing van de geschiedenis van de Vlasico. 😉

In 2009 werden meer dan tien KVK-supporters geïdentificeerd na incidenten in Waregem, waarbij politiecombi's beschadigd werden en later nog KVK-supporters amok maakten op de Markt.

In 2016 stonden na de derby zo'n 250 KVK-supporters Essevee-supporters op te wachten aan de Verbindingsweg. Er volgden rellen en KVK betaalde ook de schade aan de vernielde toiletten in het Regenboogstadion.

En in 2022 klommen gemaskerde KVK-supporters richting/in het bezoekersvak, waarna een gevecht uitbrak waarbij ook stewards gewond raakten. KV Kortrijk legde achteraf zelf 23 stadionverboden op aan geïdentificeerde relschoppers.

Vorig jaar kregen we dan nog het incident op de Markt in Waregem, na Essevee-Club Brugge, waarbij KVK-supporters volgens de berichtgeving een café met Essevee-supporters binnenkwamen en provoceerden. De daaropvolgende vechtpartij eindigde met een Essevee-supporter op intensieve zorgen met een hersenbloeding.

Dat er langs beide kanten door de jaren heen incidenten en idioten geweest zijn, zal niemand ontkennen. En ludieke rivaliteit, prei, verkeersborden en elkaar wat jennen horen voor mij zelfs bij een derby.

Maar "van hooliganisme is nooit echt sprake geweest"?

Dan moet je het begrip hooliganisme toch bijzonder creatief definiëren.

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #8387 Gepost op: september 03, 2026, 11:06:05 am »
trouwens ...

Als je de incidenten van de voorbije jaren naast elkaar legt, zie ik toch een duidelijk verschil.

Ook bij Essevee zijn er uiteraard incidenten geweest, maar die situeren zich vooral rond baldadigheden: pyro, stoeltjes of materiaal vernielen, voorwerpen gooien, enz.

Bij KVK zie je daarnaast meermaals een ander patroon terugkomen: geweld dat rechtstreeks gericht is tegen supporters van de andere club. Supporters opwachten, hen bewust gaan opzoeken of zich naar het bezoekersvak begeven om de confrontatie aan te gaan.

Voor alle duidelijkheid ... geen van beide is goed te praten, maar voor mij is er wel een groot verschil tussen vandalisme/baldadigheid en bewust de fysieke confrontatie met andere supporters gaan opzoeken.

Net daarom vind ik de uitspraak "Van hooliganisme is nooit echt sprake geweest" nogal moeilijk te rijmen met de geschiedenis...

Offline Habib habibou

• Leden
  • 4451
« Reactie #8388 Gepost op: september 03, 2026, 11:28:35 am »
trouwens ...

Als je de incidenten van de voorbije jaren naast elkaar legt, zie ik toch een duidelijk verschil.

Ook bij Essevee zijn er uiteraard incidenten geweest, maar die situeren zich vooral rond baldadigheden: pyro, stoeltjes of materiaal vernielen, voorwerpen gooien, enz.

Bij KVK zie je daarnaast meermaals een ander patroon terugkomen: geweld dat rechtstreeks gericht is tegen supporters van de andere club. Supporters opwachten, hen bewust gaan opzoeken of zich naar het bezoekersvak begeven om de confrontatie aan te gaan.

Voor alle duidelijkheid ... geen van beide is goed te praten, maar voor mij is er wel een groot verschil tussen vandalisme/baldadigheid en bewust de fysieke confrontatie met andere supporters gaan opzoeken.

Net daarom vind ik de uitspraak "Van hooliganisme is nooit echt sprake geweest" nogal moeilijk te rijmen met de geschiedenis...
Ons stadion werd recent ook nog beklad met graffiti

Offline Windraider

• Leden
  • Superboeren
« Reactie #8389 Gepost op: september 03, 2026, 02:50:22 pm »

Kortrijk/Waregem/Zulte“Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven”, klinkt een bekend gezegde. Dat geldt ook voor de Vlasico, de derby tussen voetbalclubs KV Kortrijk en SV Zulte-Waregem. Op zondag 6 september is het weer zover. “Bijna vier jaar geleden kwam SVZW voor het laatst naar Kortrijk, 1.422 dagen om precies te zijn”, rekende Eddy Soetaert, de perschef van KV Kortrijk, uit.

Elke Vlasico wordt op het scherp van de snee gespeeld, niet alleen door de spelers maar ook door de supporters. “En dat is echt niet overdreven”, benadrukt stadionomroeper Gerrit Grobben. “Hoeveel Vlasico’s Eddy en ik al meemaakten, weet ik niet. Maar dat elke match memorabel is, staat wel vast.”

“De klassieker is al maanden the talk of the town in Kortrijk”, zegt Grobben. “Want de jongste derby werd gespeeld in Waregem en dateert al van 24 februari 2023. Waregem degradeerde dat seizoen, twee jaar later was het onze beurt en steeg Waregem weer naar eerste.”

“Hoeveel Vlasico’s Eddy en ik al meemaakten, weet ik niet. Maar dat elke match memorabel is, staat wel vast”
-Gerrit Grobben

Sinds 1 december 1976 passeerden al 84 Vlasico’s de revue. De benaming werd ooit gelanceerd door Gerrit Luts zaliger, journalist van het Nieuwsblad. Sinds 2016 wordt de term gemeenzaam gebruikt voor de Zuid-West-Vlaamse derby.

De meest memorabele derby was ongetwijfeld die van 19 oktober 2019. “Kortrijk had de vorige vijf derby’s winnend afgesloten”, zegt Eddy Soetaert. “Twee minuten voor blessuretijd stond het 2-0 voor Kortrijk. Voor Gerrit, die zichzelf bestempelt als een neutrale stadionomroeper met een passie voor KVK, het moment om de micro open te schuiven: Het is bijna Sinterklaas. Het gezelschapsspelletje 6 op een rij is nu verkrijgbaar bij de club, schalde het door het stadion.”

“Het was eruit voor ik het wist”, herinnert Grobben zich. “Francky Dury, de gepassioneerde trainer van SVZW, zei me net voor de gebruikelijke persconferentie na de wedstrijd, dat die uitspraak recht door zijn hart ging. ‘Maar je gaat hier nog van horen!’, zei hij achteraf. Een paar weken later zat ik in het politiekantoor voor de klacht ‘aanzetten tot hooliganisme’. Uiteindelijk kregen we slechts een waarschuwing. Het typeert de hoogoplopende emoties rond de derby.”

De spanning voor de Vlasico van zondag 6 september bereikt langzaam haar hoogtepunt in de regio en barst deze keer al vroeg los. De wedstrijd start om 16 uur, maar vanaf 12 uur valt al van alles te beleven op de Kouter aan het Guldensporenstadion. “Het wordt opnieuw een derbydag om naar uit te kijken”, zeggen Eddy en Gerri

Bron: https://www.nieuwsblad.be/regio/west-vlaanderen/zuid-west-vlaanderen/kortrijk/stadionomroeper-en-perschef-van-kv-kortrijk-klaar-voor-85ste-vlasico-elke-derbymatch-is-memorabel/160618052.html

EDIT : layout en bron, altijd bron vermelden aub

Belachelijk artikel dit. Een verhaal van één kant - tenzij er nog een Essevee-versie komt. + een journalist die niet weet waarover hij het heeft. Het is Zulte Waregem en niet Zulte-Waregem, al efkes hoor...

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8390 Gepost op: september 03, 2026, 03:32:25 pm »
Ondertussen op enkele VIPplaatsen na uitverkocht.

Online ManU

• Leden
« Reactie #8391 Gepost op: september 03, 2026, 06:37:00 pm »
In een stadion met 8000 capaciteit zou het maar erg zijn zeker !?

Offline MickeyD

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8392 Gepost op: september 03, 2026, 10:25:39 pm »
Proficiat met jullie match van vandaag.

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #8393 Gepost op: september 03, 2026, 10:58:02 pm »

Is dit jennen?
Een provocatie is het.
Dat was jennen.

De trein? Je bedoelt de bus van De Lijn zeker? Blijft de belachlijkste bus uitzwaai ooit van een harde kern in België.  ;D

Btw ligt uw prei stronkje al klaar om weer kinderlijk in de lucht te gooien?  :-X

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8394 Gepost op: september 03, 2026, 11:53:53 pm »

9600, juist is juist 😉

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8395 Gepost op: september 04, 2026, 12:02:07 am »

9600, juist is juist 😉
9399, juist is juist  ;)

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8396 Gepost op: september 04, 2026, 09:33:48 am »
ondertussen staat de teller op 0/12. en straks op 0/15, zonder de minste twijfel. Retourticketje naar 1/B ligt al klaar

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8397 Gepost op: september 04, 2026, 10:53:59 am »
ondertussen staat de teller op 0/12. en straks op 0/15, zonder de minste twijfel. Retourticketje naar 1/B ligt al klaar

Tip : zet daar 10000 euro op in bij Napoleon Sports.
Een zege en 14000 euro verdiend: de zondag van jouw leven! 👌

Voor de wedstrijd KV Kortrijk - SV Zulte Waregem op zondag 6 september 2026 gelden op het platform van Napoleon Sports de volgende 1X2-quoteringen: [1] (https://napoleonsports.be/en-be/sport-bets/football)
Winst KV Kortrijk (1): 2.95
Gelijkspel (X): 3.60
Winst SV Zulte Waregem (2): 2.40 [1]
(https://napoleonsports.be/en-be/sport-bets/football)

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8398 Gepost op: september 04, 2026, 12:07:35 pm »

Voor de wedstrijd KV Kortrijk - SV Zulte Waregem op zondag 6 september 2026 gelden op het platform van Napoleon Sports de volgende 1X2-quoteringen: [1] (https://napoleonsports.be/en-be/sport-bets/football)
Anton Tanghe is vrije speler. Iets voor jullie ? Ideaal voor 1B

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8399 Gepost op: september 04, 2026, 02:48:02 pm »

Anton Tanghe is vrije speler. Iets voor jullie ? Ideaal voor 1B

We hebben al een schoonmoeder.