Auteur Topic: [14] DALSGAARD Henrik  (gelezen 49135 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
[14] DALSGAARD Henrik
« Gepost op: december 11, 2015, 11:17:13 am »
Heb goed gevoel bij onze nieuwe ... vandaar meteen zijn eigen thread :)

Zulte Waregem troeft Club Brugge af en heeft gedroomde verdediger beet
08 december 2015 18:42 via voetbalkrant.com

De transferperiode komt iedere dag een stap dichterbij, maar vandaag heeft Zulte Waregem alvast een goede zaak gedaan op de transfermarkt. Het haalt de Deen Henrik Dalsgaard transfervrij binnen tot juni 2018 en troeft zo Club Brugge af.

Zowel Club Brugge als Essevee toonden de voorbije weken interesse in de 26-jarige rechtsachter uit Denemarken. De verdediger komt momenteel uit voor Aalborg, maar daar loopt zijn contract eind december af.

Ook het Nederlandse AZ toont interesse in de 1-voudige Deense international, maar ondertussen is duidelijk dat Dalsgaard voor Zulte Waregem heeft gekozen. Hij tekende er een contract tot juni 2018, met optie op nog een extra jaartje.

Ik voel dat ik in een ambitieuze club terechtgekomen ben
- Hendrik Dalsgaard

"Het was tijd voor een volgende stap in mijn carri?re, de eerste in het buitenland. Ik was onmiddellijk onder de indruk van de faciliteiten van SV Zulte Waregem", aldus Dalsgaard in een eerste reactie.

"De coach en de algemeen manager maakten een heel gepassioneerde en overtuigende indruk. Ik voel dat ik een ambitieuze club terechtgekomen ben. Ik was vroeger een aanvaller, maar speel nu al enkele seizoenen als rechtsachter."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2015-12-08/zulte-waregem-heeft-henrik-dalsgaard-beet-en-troeft-zo-club-brugge-af
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2016, 05:10:41 pm door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [XX] DALSGAAR Henrik - speler
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2015, 11:19:50 am »
Francky Dury krijgt een extra Deens argument voor een 3-5-2
09 december 2015 19:54 door Aernout Van Lindt via voetbalkrant.com

Francky Dury moest door blessures en schorsingen een tijdlang schuiven in de verdediging. Zijn systeem (4-2-3-1) dat al lang werkt zal hij niet zomaar opzijzetten, al heeft hij met de komst van ene Henrik Dalsgaard een nieuwe reden om toch aan een 3-5-2 te denken. Nu of naar volgend seizoen.

Vorig jaar leek de 3-5-2 al geboren aan de Gaverbeek, toen met Kums de laatste regulator en met Cont? en Bongonda twee echte aanvallende flankspelers verdwenen. Maar Dury hield vast aan zijn 4-3-3 (of 4-2-3-1) en is ook van plan dat te blijven doen.

"Het is niet het moment om na jaren een goed draaiend systeem te veranderen", liet de oefenmeester zich al meermaals ontvallen. "We willen dominanter voetbal brengen, dat wel."

En toch: door de komst van Dalsgaard is er een extra reden gekomen om die 3-5-2 zeker niet zomaar af te schrijven. De Deense rechtsachter is nog aanvaller geweest en rukt graag mee op. Een echt type Meunier - de interesse van Club Brugge was er ook niet zomaar.

Koppel dat aan de sterke aanvallende kwaliteiten van linksachter Bryan Verboom en je kan met hen als hoge backs spelen. Daartussen zijn er genoeg opties (Baudry, Sami, D'Ulivo, Godeau, Diallo) om drie centrale(re) mannen te houden. Tijdens een match kan steeds worden bijgestuurd.

En er is meer: spelers als Brebels of Ekangamene kunnen ook als vleugelbacks worden gebruikt. Zeker Verboom moet het al jaren van zijn aanvallende impulsen hebben, terwijl hij nu soms geremd wordt in zijn enthousiasme.

Met Lepoint, De Ridder en Aneke zijn er genoeg centrale mannen om het middenveld dicht te spijkeren en dominanter te voetballen in balbezit. Afkruiden met wat geniale pasjes van Kaya, werkkracht van Storm, Buyl, Cordaro, ...

En voorin twee spitsen, uiteraard. Mame Thiam zegt dan wel dat hij liefst van al op de flank speelt en dat Leye de diepe man blijft, maar eigenlijk zou er geen concurrentiestrijd met Mbaye Leye moeten zijn.

Zet de twee Senegalese spitsen gewoon - zeker zolang ze beiden in vorm zijn - in de spits naast elkaar. Dat moet zeker lukken en voor extra doelpunten zorgen. Dat Essevee Thiam graag een jaartje langer wil huren van Juventus speelt dat in de kaart.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2015-12-09/dominanter-voetbal-bij-zulte-waregem-met-deense-aanvallende-rechtsachter-het-kan

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [XX] DALSGAAR Henrik - speler
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2015, 11:21:45 am »
Zou Henrik een aankoop zijn met oog op komend seizoen om het spel anders te verdelen?
Ofte zit voetbalkrant.com erop of is het uit de lucht gegrepen?

Hoe droom-is die transfer volgens jullie?

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2015, 11:47:01 am »
Het blijft natuurlijk afwachten of Dalsgaard zijn kwaliteiten eruit komen. Maar een 3-5-2 zie ik zeker zitten. In de voorbije succes jaren was het altijd die extra troef die Dury gebruikte toen we op achterstand stonden om in de 2de helft het overwicht te krijgen. Vooraan hebben we er zeker de kwaliteiten voor. Achteraan heb ik echter nog mijn twijfels over. Met iemand als Aneke zal het volgens mij niet lukken, die is gewoon te traag maar als Diallo op de 6 het goed doet en er meer vertrouwen in krijgt met Lepoint aan zijn zijde moet dit zeker lukken. Sami centraal achterin heb ik ook nog mijn twijfels bij.
Ook Leye alleen in de spits laten staan vind ik geen goed idee meer. Moet te vaak alleen ballen opvangen maar met de steun van Thiam in zijn rug zal Leye volgens mij beter gaan presteren.

Het zijn natuurlijk veel speculaties, hopelijk neemt Dury dit ook in overweging als hij ziet dat het kan werken.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2015, 11:51:22 am »
Mogelijks wordt Henrik ingepast/ingewerkt tegen komend seizoen.

We zitten ver buiten de degradatiezone (& die zorgen) PO1 blijft nog onzeker en kampioen spelen zit er wss niet in. Daarom 'denk' ik dat ze begonnen zijn aan de voorbereiding/kneden van een ploeg voor komend seizoen. (beetje de bedenking die voetbalkrant ook maakt)

Nu reeds de pionnen aantrekken zodat ze ingewerkt zijn en aangepast zijn om komend seizoen te knallen vanaf speeldag 1. vb. Kaya is ook pas dit seizoen echt beginnen renderen.

Of ... ik denk gewoonweg teveel na ;)

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2015, 04:15:28 pm »
Mogelijks wordt Henrik ingepast/ingewerkt tegen komend seizoen.

We zitten ver buiten de degradatiezone (& die zorgen) PO1 blijft nog onzeker en kampioen spelen zit er wss niet in. Daarom 'denk' ik dat ze begonnen zijn aan de voorbereiding/kneden van een ploeg voor komend seizoen. (beetje de bedenking die voetbalkrant ook maakt)

Nu reeds de pionnen aantrekken zodat ze ingewerkt zijn en aangepast zijn om komend seizoen te knallen vanaf speeldag 1. vb. Kaya is ook pas dit seizoen echt beginnen renderen.

Of ... ik denk gewoonweg teveel na ;)
We staan 5e en zouden nu moeten beginnen bouwen voor volgende seizoen?
Komaan, we moeten NU voor PO1 gaan = ? 800 000 extra (volgens KVK) (= 2 jaarsalarissen van Jorgensen)

Vergeet niet dat Kaya ook zijn status van assistenkoning zal willen verzilveren = lucratieve transfer of verbeterd contract.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #6 Gepost op: december 12, 2015, 10:39:11 am »
Mogelijks wordt Henrik ingepast/ingewerkt tegen komend seizoen.

We zitten ver buiten de degradatiezone (& die zorgen) PO1 blijft nog onzeker en kampioen spelen zit er wss niet in. Daarom 'denk' ik dat ze begonnen zijn aan de voorbereiding/kneden van een ploeg voor komend seizoen. (beetje de bedenking die voetbalkrant ook maakt)

Nu reeds de pionnen aantrekken zodat ze ingewerkt zijn en aangepast zijn om komend seizoen te knallen vanaf speeldag 1. vb. Kaya is ook pas dit seizoen echt beginnen renderen.

Of ... ik denk gewoonweg teveel na ;)

Als ge alleen maar meedoet om kampioen te spelen zouden we beter direct stoppen zeker?
De kans dat we ooit nog tot op de laatste speeldag meedoen voor de titel is klein, ook al verhoog je het budget de komende jaren met het nieuwe stadion. De concurrentie zit namelijk ook niet stil.

Die Dalsgaard was een opportuniteit zoals Dury zou zeggen, 26 jaar, ervaren en gratis.
Dhaene en Mendy zullen we volgend jaar wss wel niet meer terugzien, D'Ulivo is een flop, veel kans dat Diallo terugkeert naar Monaco, en wat te doen met Godeau?

Hoe sneller de nieuwkomers er zijn hoe beter, dan is de kans dat we onze start missen volgend seizoen inderdaad al een stuk kleiner.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #7 Gepost op: december 12, 2015, 03:24:55 pm »
We staan 5e en zouden nu moeten beginnen bouwen voor volgende seizoen?
Komaan, we moeten NU voor PO1 gaan = ? 800 000 extra (volgens KVK) (= 2 jaarsalarissen van Jorgensen)

Vergeet niet dat Kaya ook zijn status van assistenkoning zal willen verzilveren = lucratieve transfer of verbeterd contract.

Tuurlijk moeten we voor PO1 gaan, je moet altijd gaan om te winnen, maar de druk is een pak kleiner en de schrik om er uit te liggen ook ...

Denk je dat Kaya vertrekt na dit seizoen? Ligt nog anderhalf jaar onder contract.

Als ge alleen maar meedoet om kampioen te spelen zouden we beter direct stoppen zeker?
De kans dat we ooit nog tot op de laatste speeldag meedoen voor de titel is klein, ook al verhoog je het budget de komende jaren met het nieuwe stadion. De concurrentie zit namelijk ook niet stil.

Die Dalsgaard was een opportuniteit zoals Dury zou zeggen, 26 jaar, ervaren en gratis.
Dhaene en Mendy zullen we volgend jaar wss wel niet meer terugzien, D'Ulivo is een flop, veel kans dat Diallo terugkeert naar Monaco, en wat te doen met Godeau?

Hoe sneller de nieuwkomers er zijn hoe beter, dan is de kans dat we onze start missen volgend seizoen inderdaad al een stuk kleiner.

Ik bedoelde gewoon kampioen spelen en er uit vallen kan niet meer. Dus is er 'ruimte' om een ploeg te smeden voor komend seizoen en mogelijks nieuwe pionnen in te passen.

Kaya rendeert ook pas ten volle dit seizoen.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #8 Gepost op: december 12, 2015, 03:28:35 pm »
Tuurlijk moeten we voor PO1 gaan, je moet altijd gaan om te winnen, maar de druk is een pak kleiner en de schrik om er uit te liggen ook ...

Denk je dat Kaya vertrekt na dit seizoen? Ligt nog anderhalf jaar onder contract.

Ik bedoelde gewoon kampioen spelen en er uit vallen kan niet meer. Dus is er 'ruimte' om een ploeg te smeden voor komend seizoen en mogelijks nieuwe pionnen in te passen.

Kaya rendeert ook pas ten volle dit seizoen.
Ja indien Kaya op zijn elan kan verderdoen, zal hij vertrekken.
Hij is 29 dus zijn laatste kans om nog eens te cashen. In Turkije betalen ze goed e.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #9 Gepost op: december 24, 2015, 03:05:48 pm »
Iemand die hln sportplus bezit en even de volledige tekst van dit artikel kan posten?
http://www.hln.be/sportplus/zulte-waregem/deense-kenner-lovend-over-essevee-aanwinst-dalsgaard-is-offensief-wapen-a2566505/

Offline Kristof73

  • Leden
  • Berichten: 96
  • Essevee!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #10 Gepost op: december 24, 2015, 04:28:48 pm »
Deense kenner lovend over Essevee-aanwinst: ?Dalsgaard is offensief wapen?
24/12/2015 12u30 via HLN.be Sport PLUS
 
Francky Dury verwacht veel van Henrik Dalsgaard (26), de Deense aanwinst van Essevee. Maar wat kan de rechtsachter Zulte Waregem bijbrengen? Michel Davidsen, journalist bij de Deense krant BT, schat Dalsgaard in. ?Als hij slaagt in Belgi?, krijgt hij zeker een kans bij de nationale ploeg?, klinkt het.

Michel Davidsen, Deense journalist
Eerlijk: had u tot voor kort al gehoord van Henrik Dalsgaard? Wellicht niet. De Deense rechtsachter van Zulte Waregem, die overkomt van Aalborg en straks aansluit op stage in Marbella, is een grote onbekende voor de doorsnee Belgische voetballiefhebber. Essevee is er echter van overtuigd dat Dalsgaard een meerwaarde zal bieden. Een mening die Michel Davidsen, journalist bij het Deense BT, onderstreept.

"Dury drong hard aan op de komst van de Deen."

Voormalige vleugelaanvaller
?De grootste kwaliteit van Dalsgaard is zijn snelheid?, aldus Davidsen. ?Dat maakt dat hij ook offensief een wapen is, zeker gezien zijn verleden als vleugelaanvaller. Daarnaast is zijn positiespel uitstekend. Hij is vaak prima geplaatst om doorsteekpasses te onderscheppen. Een minpunt is dat Dalsgaards individuele actie niet geweldig is. Hij is niet het type speler dat makkelijk zijn tegenstander dribbelt.? Volgens Davidsen haalt Zulte Waregem met Dalsgaard een echte teamspeler in huis: ?Zijn inzet is keer op keer fantastisch. Het is onvoorstelbaar hoe vaak hij de lijn afloopt per wedstrijd.?

Dalsgaard is een voormalige jeugdinternational van Denemarken en hoopt met zijn transfer ook naar het A-elftal door te stoten. ?Als hij slaagt in Belgi?, behoort dat zeker en vast tot de mogelijkheden?, denkt Davidsen. ?Zeker nu zijn voornaamste concurrent Jacobsen aankondigde dat hij wil stoppen bij de nationale elf. Bovendien zijn er weinig goeie alternatieven op die positie.?

Davidsens conclusie: ?Dalsgaard heeft de capaciteiten om door te breken bij Zulte Waregem.? Dury zal het graag lezen.

Bron: http://www.hln.be/sportplus/zulte-waregem/deense-kenner-lovend-over-essevee-aanwinst-dalsgaard-is-offensief-wapen-a2566505/


EDIT: datum bijgezet, bron bijgezet, titels aangepast & beetje opsmuk
« Laatst bewerkt op: december 24, 2015, 04:57:15 pm door Frederik »

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #11 Gepost op: december 24, 2015, 08:41:07 pm »
Tnx

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #12 Gepost op: januari 01, 2016, 09:38:36 am »
http://youtu.be/dxhrfaRPzUU

Goal en assist van dalsgaard

Offline Jonas89

  • Leden
  • Berichten: 143
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2016, 06:27:37 pm »
Vanop HLNplus
http://www.hln.be/sportplus/zulte-waregem/dalsgaard-deense-sneltrein-voor-essevee-a2575546/

Dalsgaard = Deense sneltrein voor Essevee

Henrik Dalsgaard (26) had zomaar een spurter kunnen zijn: zo snel is de nieuwe rechtsachter van Zulte Waregem. ?Bij een fysieke test liep ik ooit 100 meter in 10.86 seconden?, zegt de van Aalborg overgekomen Deen, die offensieve impulsen belooft: ?Ik hou ervan om de achterlijn te halen.?

Het had helemaal anders kunnen lopen voor Henrik Dalsgaard. Zeven jaar geleden voetbalde de rechtsachter nog in... de zevende afdeling van Denemarken, bij M?ldrup/Tostrup. ?Ik had het profvoetbal toen eigenlijk al opgegeven?, zegt Dalsgaard in zijn eerste interview als Essevee-voetballer. ?Ik speelde er puur voor het plezier met vrienden. We trainden twee keer per week op een slecht veld en werkten ??n match per week af. Ik was toen nog een aanvaller. Met een neus voor goals, want ik scoorde ongelofelijk veel doelpunten. Dat moet ook eersteklasser Aalborg gezien hebben. Zij boden me een contract aan. (lacht) Ik was net van plan om met vrienden naar Australi? te trekken, maar dat ging dus niet door.?

Bij Aalborg kon Dalsgaard zich niet meteen doorzetten. Hij pendelde tussen basis en bank. ?Als spits miste ik koelbloedigheid?, blikt hij terug op die periode. ?Pas toen onze vaste rechtsachter geblesseerd raakte, posteerde de coach me achterin. Het voelde meteen goed aan, ook al moest ik gewoon raken aan de harde duels. Maar die positie bood me wel de mogelijkheid om mijn snelheid uit te spelen. Ooit liep ik 100 meter in 10.86 seconden. Op dat moment zou ik daarmee zilver behaald hebben op de Deense kampioenschappen. Het is een aangeboren talent.?

Dalsgaard ziet in Zulte Waregem de ideale stap voor zijn ontwikkeling. ?Na zeven jaar Aalborg wilde ik graag naar een subtopper in Belgi? of Nederland. Toen Zulte Waregem kwam, heb ik dus niet lang getwijfeld. Wat ik het team kan bijbrengen? Ik ben erg aanvallend. Ik hou ervan om de achterlijn te halen en daar de voorzet te verzorgen. Dat wil ik ook in Belgi? doen.? Om zo de nationale ploeg van Denemarken te veroveren? Het is een doelstelling van Dalsgaard, die getipt wordt als de volgende debutant bij Denemarken. ?Ik hoop op een eerlijke kans als ik het goed doe hier. De nationale ploeg was in elk geval ??n van de redenen waarom ik naar het buitenland wilde.?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #14 Gepost op: januari 18, 2016, 01:33:08 pm »
En gasten? Wie durft de eerste voorspellingen doen ? :)

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #15 Gepost op: januari 18, 2016, 01:40:55 pm »
En gasten? Wie durft de eerste voorspellingen doen ? :)

Lijkt me iemand die kan uitgroeien tot een versterking. Was wel fan van Baudry op rechtsachter dus zit daar met een dubbel gevoel dat die eruit moet..

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #16 Gepost op: januari 18, 2016, 02:01:07 pm »
Lijkt me iemand die kan uitgroeien tot een versterking. Was wel fan van Baudry op rechtsachter dus zit daar met een dubbel gevoel dat die eruit moet..

Idd was ook wel fan van Baudry omdat die zich eigenlijk concentreerde op zijn verdedigende taak en dat ook goed deed. Volgens mij kan Dalsgaard voor meer aanvallende impulsen zorgen en dus meer mogelijkheden in de aanval. Spijtig voor Baudry maar zal wel terug zijn kans krijgen. We weten nu al 2 seizoenen dat je heel wat verdedigers nodig hebt, want er is altijd wel iemand gekwetst. Ben benieuwd wat Dury er mee gaat doen. In principe kan je ook 3-5-2 gaan spelen zoals voetbalkrant al talloze keren heeft gezegd:

    -----Baudry---Sami---Diallo/godeau-----

Dalsgaard   -- Poletanovic  -- Verboom--

         ----Lepoint   --- De ridder/Kaya---

                 Thiam  --   Leye

Maar dan zit je met probleem Kaya/De Ridder waarvan ik niet denk dat Dury De Ridder op de bank gaat zetten.
Soit, wij zijn de trainer niet ee :p

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #17 Gepost op: januari 18, 2016, 02:05:36 pm »
Idd was ook wel fan van Baudry omdat die zich eigenlijk concentreerde op zijn verdedigende taak en dat ook goed deed. Volgens mij kan Dalsgaard voor meer aanvallende impulsen zorgen en dus meer mogelijkheden in de aanval. Spijtig voor Baudry maar zal wel terug zijn kans krijgen. We weten nu al 2 seizoenen dat je heel wat verdedigers nodig hebt, want er is altijd wel iemand gekwetst. Ben benieuwd wat Dury er mee gaat doen. In principe kan je ook 3-5-2 gaan spelen zoals voetbalkrant al talloze keren heeft gezegd:

    -----Baudry---Sami---Diallo/godeau-----

Dalsgaard   -- Poletanovic  -- Verboom--

         ----Lepoint   --- De ridder/Kaya---

                 Thiam  --   Leye

Maar dan zit je met probleem Kaya/De Ridder waarvan ik niet denk dat Dury De Ridder op de bank gaat zetten.
Soit, wij zijn de trainer niet ee :p

Met de statistieken die Kaya nu heeft zouden we hem moeten proberen te verkopen, het ijzer smeden wanneer het heet is.  Zeker als je weet hoe lusteloos hij de laatste tijd loopt te voetballen...

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #18 Gepost op: januari 18, 2016, 02:11:45 pm »
Met de statistieken die Kaya nu heeft zouden we hem moeten proberen te verkopen, het ijzer smeden wanneer het heet is.  Zeker als je weet hoe lusteloos hij de laatste tijd loopt te voetballen...
1) wat kan je er nu nog voor krijgen
2) welke ploegen (die wat kunnen neerleggen) zijn nu nog ge?nteresseerd in Kaya. Goed voor ons maar andere (en betere) ploegen komt hij ferm te kort
3) De enige nog wat creatieve speler die we hebben in ons team. Dan spelen we al helemaal inspiratieloos  en stereotyp. Als Kaya er af is, wie moet er de stilstaande fasen geven? Ofwel Cordaro, maar die speelt nooit en ook ondermaatse corners en vrije trappen. Ofwel Storm en daar kennen we het verhaal al...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [XX] DALSGAARD Henrik - speler
« Reactie #19 Gepost op: januari 18, 2016, 02:42:44 pm »
Francky Dury beoordeelt zijn nieuwkomers
18 januari 2016 11:16 via voetbalkrant.com

FRANCKY DURY SPREEKT OVER MARKO POLETANOVIC EN HENRIK DALSGAARD

Francky Dury was niet happy na de nederlaag van zijn Zulte Waregem bij Racing Genk. Nieuwkomers Dalsgaard en Poletanovic hadden het niet onder de markt, al bleef de oefenmeester van Essevee al bij al positief over de nieuwe troepen.

Henrik Dalsgaard zag het eerste halfuur een paar keer sterretjes toen Bailey hem voorbijvloog, al herstelde de Deense rechtsachter gaandeweg wel zijn prestatie. "Hij heeft zijn job gedaan", aldus oefenmeester Dury over de Deen. "In het begin toonde hij wat weinig initiatief, maar het ging steeds beter."

In de tweede helft lag de ruimte nochtans op zijn flank: "Ze hadden Bailey opgeofferd na de rode kaart van Tshimanga. Daar hebben we te weinig mee gedaan. Maar dat lag misschien gewoon aan ons collectief."

Jammer dat Poletanovic gewisseld moest worden - Francky Dury

Poletanovic dan. Aan de bal toonde hij leuke dingen, soms had hij het wel moeilijk tegen een sterkbezet Genks middenveld. "Poletanovic kende een moeizame start, maar het is goed gekomen in de passing. Jammer dat hij eruit moest, maar we wisten dat hij weinig matchritme had."

"Het was enigszins een verlies om hem te moeten wisselen, want Essikal is een ander type speler", zag hij het toch nog hoopvol in voor zijn nieuwkomers. Slotsom: "Op termijn zijn beiden zeker een meerwaarde voor ons."


Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-01-18/francky-dury-spreekt-over-marko-poletanovic-en-henrik-dalsgaard
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2016, 02:44:43 pm door Frederik »