Auteur Topic: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge  (gelezen 22968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #20 Gepost op: november 30, 2017, 02:23:11 pm »
Wij hebben geen fanatiek publiek. Het uitvak op Kortrijk zit nokvol met Antwerpenaars, zoiets kunnen wij niet. Ik voorspelde er 188 in Brugge, volgens mij waren het er minder. Morgen veel locale Bruggefans in onze vakken...maar vooral de afwezigheid van onze eigen zanhang is intriest! En neen, het is NIET op sporza!

Met alle respect, maar dit is je reinste onzin. Wij hebben ??n van de trouwste supporters van het land. Als je kijkt naar de grootte van de stad en de achterban zijn wij samen met Genk, dacht ik, de meest 'voetbalgekke' stad. Bijvoorbeeld: Antwerpen 500,000 inwoners en 15,000 toeschouwers (3%), Waregem (+ Zulte) 53,000 inwoners en 10,000 toeschouwers (19%). Om maar te zeggen... In 4e klasse trok Essevee nog zo'n 1500 supporters (4%), Antwerp in 2e klasse 6000 supporters (1%). Wat dat fanatiek zijn betreft heb je een punt, Antwerp bestaat dan ook 138 jaar straks, Zulte Waregem 17 jaar. Zoiets moet groeien.

Bovendien trekt de beker van Belgi? (tot aan de kwartfinale of zelfs halve finale) nergens volk. Ik herinner me wedstrijden in Club Brugge en Anderlecht waar ze evengoed achter gesloten deuren hadden kunnen spelen. 5000, het zal trouwens wel wat meer zijn, is helemaal zo slecht niet gezien het feit dat het een (zoveelste) midweek wedstrijd is, dat het ijskoud is en aangezien het zoals gezegd een bekermatch is.

Edit: ... en gezien het feit dat we zo ongeveer elke wedstrijd verliezen dit seizoen. ;D

Vind je? Het eerste jaar in eerste stonden we qua uitfans ongeveer op de 4de plaats, toen waren er inderdaad minder combi's. Dit jaar speelden we inderdaad ook al veel uit op zondagavond, dat scheelt ook. Ik was in Brugge en Oostende en was daar wel ontgoocheld over de opkomst. Als dan kijkt naar Genk bijvoorbeeld, die ELKE wedstrijd ver moeten rijden, dan is het bij ons toch huilen met de pet op. En inderdaad, de beker leeft niet. Gisteren zag ik toch procentueel veel volk op RSCA. Meer dan nu bij ons tegen Brugge (die normaal ook volzit in de competitie).

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #21 Gepost op: november 30, 2017, 04:15:12 pm »
Vind je? Het eerste jaar in eerste stonden we qua uitfans ongeveer op de 4de plaats, toen waren er inderdaad minder combi's. Dit jaar speelden we inderdaad ook al veel uit op zondagavond, dat scheelt ook. Ik was in Brugge en Oostende en was daar wel ontgoocheld over de opkomst. Als dan kijkt naar Genk bijvoorbeeld, die ELKE wedstrijd ver moeten rijden, dan is het bij ons toch huilen met de pet op. En inderdaad, de beker leeft niet. Gisteren zag ik toch procentueel veel volk op RSCA. Meer dan nu bij ons tegen Brugge (die normaal ook volzit in de competitie).

Ik vind dat niet, dat is zo. Anderlecht speelde tegen een aartsrivaal, ??n van de grootste toppers van het land. Kijk er de cijfers op na, Essevee doet het helemaal niet slecht qua toeschouwersaantallen, integendeel. Je vergelijkt met Antwerp, Anderlecht, Genk... Dat zijn clubs die een achterban hebben die tien keer zo groot is. Antwerp de oudste club van het land, de grootste stad, Anderlecht de grootste club, Genk kan rekenen op een hele regio.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #22 Gepost op: november 30, 2017, 04:42:34 pm »
Ik ben naar Arnhem geweest, Ik ben naar Nice geweest. Zondag was ik ook in Brugge. Ik ga vanavond ook gewoon passen hoor. Zonder die Europese wedstrijden was ik er zeker bij geweest, maar nu ga ik eens gewoon thuisblijven.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #23 Gepost op: november 30, 2017, 06:48:45 pm »
Ik ben naar Arnhem geweest, Ik ben naar Nice geweest. Zondag was ik ook in Brugge. Ik ga vanavond ook gewoon passen hoor. Zonder die Europese wedstrijden was ik er zeker bij geweest, maar nu ga ik eens gewoon thuisblijven.
Snap ik... We hebben dan nog de pech om Club 2 keer op amper 4 dagen te treffen dus dat kost ook al kijklustigen.
Van mijn part zijn we maar met 4800 zolang die zich allen warm gekleed hebben en zin hebben om sfeer te maken zoals in Nice.  8) 8) 8)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #24 Gepost op: november 30, 2017, 08:17:36 pm »
Ge  moet Essevee niet vergelijken met ploegen die supporters hebben in iedere hoek van het land! 
Ik heb 4 vrije dagen die ik zelf mag kiezen, ik doe de vaste nacht, dus ik moet selecteren,is niet leuk,had er vandaag willen bijzijn,maar mijn laatste halve dag neem ik volgende  week tegen Lazio.
« Laatst bewerkt op: november 30, 2017, 09:42:21 pm door mogul »

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #25 Gepost op: november 30, 2017, 08:53:16 pm »
0 - 1 , begint goed...;

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #26 Gepost op: november 30, 2017, 08:54:19 pm »
Laat ons anders eens elke wedstrijd starten met een 0-1 achterstand, zo blijft het altijd spannend  8)

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #27 Gepost op: november 30, 2017, 10:02:31 pm »
Denk dat Dury ook op dit forum zit: kritiek vorige zondag van het te laat of niet wisselen blijkbaar op zich genomen, nu 3 wissels aan de rust... En dit in een bekermatch met kans op verlengingen

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #28 Gepost op: november 30, 2017, 10:29:54 pm »
Ben ik de enige die vindt dat Cools en Nakamba een tweede gele kaart verdienden ?

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #29 Gepost op: november 30, 2017, 11:03:28 pm »
Stewards gaan ons beginnen zeggen dat we aan de zijkanten van de 'sfeer' tribune moeten gaan zitten? Wtf is er hier aan de hand? Er moet hier toch wel een serieuze verandering komen vrees ik...

Slecht weer, 90% kinderen in onze sfeertribune, dan nog eens die stewards, ne Heylen die weer bezig is. Ik heb het moeilijk jongens  ;D

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #30 Gepost op: november 30, 2017, 11:13:46 pm »
Dit is het slechtste wat kon gebeuren..
Voorsprong weggeven, op een zwaar veld 120 min met een rustdag minder voor Gent... dju toch!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #31 Gepost op: november 30, 2017, 11:16:18 pm »
Van de ??n naar de andere ontgoocheling.  Om zot te worden!  Het stopt niet wat wij allemaal uit handen geven en simpel weggeven!  Heylen ge zijt nen eersteklas prutser!  Hoeveel punten en goals kost die vent al. Als speler die scoort en aangeeft moet je toch moedeloos komen als het achteraan weer comedy is.  3 OP 24 en uit de beker en zondag lekker vermoeid tegen AA Gent.  De ploeg die zelf raar maar waar naar de mening van zelf Heintje Waregem nooit meer zou inhalen voor po1.  Trouwens ref!  Cools moest er af!  Maar bon alles zit dan ook nog eens tegen en tegen.
« Laatst bewerkt op: november 30, 2017, 11:18:34 pm door essevee007 »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #32 Gepost op: november 30, 2017, 11:21:18 pm »
Simpele conclusie:met zo'n centrale verdediging win je geen wedstrijden.baudry slecht en Heylen...megasuperslecht.geven de doelpunten gewoon weg....moet heel demotiverend spelen zijn voor spelers als  bossut,Walsh,Iseka,kaya, die wel op niveau waren
Die twee stonden slecht,konden geen pass geven...erg...heel erg

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #33 Gepost op: november 30, 2017, 11:43:35 pm »
Die Heylen, ik, en vele anderen ook, zeggen al van in het begin dat dit geen versterking is. Kon het niet bij Anderelcht, niet in Kortrijk, niet in Westerlo, dus waarom zou hij het hier kunnen?
Is Severin zoveel slechter? Ahnee wacht eens, die heeft tegen Dury zijn kar gereden, dan mag je het vergeten.

Er is in de winterstop veel meer nodig dan enkel een spits en een 6 hoor.

Pin jullie vandaag niet vast op de 2 goals die we maken he, want voetballend was dit weer niet om aan te zien hoor.  Er zijn verzachtende omstadigheden (zwaar veld) maar toch...

Bij verlies zondag zou Dury zijn stoel toch wel eens mogen wankelen. Mss willen de spelers iets anders??  (Ik stel gewoon de vraag)
Want als je het na 3op24 nog niet weet + bekerverlies + Europese uitschakeling...

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #34 Gepost op: november 30, 2017, 11:45:45 pm »
Mr vanaken
Ge kunt voetballen maar uw gedrag en attitude maken u zo een lelijke voetballer.
Dik nekske zijde maar ge speelt nog altijd maar voor brugge hoor vent!!!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #35 Gepost op: december 01, 2017, 12:00:12 am »
Degoutant hoeveel brugge supporters in het thuisvak zaten, ik denk zo'n 300?!
Dit kan toch niet!  Als je een kaart wou kopen dan moest je uw pas tonen... En toch raken zoveel supporters van de tegenstander in de thuisvakken. En die mogen dan nog sfeer maken ook?!?!
Onze stewards keken ernaar en lieten het allemaal begaan...
SV TILL I DIE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #36 Gepost op: december 01, 2017, 12:00:31 am »
Frustrerende avond in alle opzichten.

Dramatische eerste helft, van het slechtste wat ik gezien heb afgelopen jaren. Doumbia- balletje breed- voegt helemaal niets toe. De sart staat daar al even veel te klungelen, die moet toch beter kunnen. De Pauw is een speler met mogelijkheden. Maar heel nonchalant en ook niets van spelinzicht. Loopt alle ruimtes helemaal toe ipv het veld ruim te houden. Tja en de problemen bevinden zich echt overal. Enkel Baudry speelde een meer dqn degelijke match. De rest komt veel te kort. Het is wachten op Olayinka om terug wat snelheid, diepgang en onvoorspelbaarheid te brengen

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #37 Gepost op: december 01, 2017, 01:51:32 am »
in de plaats dat sommigen het hier eens hebben over het onrecht dat weer is gebeurd: op canvas: geen geel voor cools bij de terecht penalty , vreemde beslissing.
graag een voorstelling van al missers aub op scheidsrechterlijk vlak.

ps. been to vitesse, de jappen, oostende, genk(h), nice, bruhhe, dees match. Chapeau aan al de Esseve?rs die toch afkwamen, want gezien de prijzen in feite 0 excuus om niet af te komen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #38 Gepost op: december 01, 2017, 03:02:14 am »
Die Heylen, ik, en vele anderen ook, zeggen al van in het begin dat dit geen versterking is. Kon het niet bij Anderelcht, niet in Kortrijk, niet in Westerlo, dus waarom zou hij het hier kunnen?
Is Severin zoveel slechter? Ahnee wacht eens, die heeft tegen Dury zijn kar gereden, dan mag je het vergeten.

Er is in de winterstop veel meer nodig dan enkel een spits en een 6 hoor.

Pin jullie vandaag niet vast op de 2 goals die we maken he, want voetballend was dit weer niet om aan te zien hoor.  Er zijn verzachtende omstadigheden (zwaar veld) maar toch...

Bij verlies zondag zou Dury zijn stoel toch wel eens mogen wankelen. Mss willen de spelers iets anders??  (Ik stel gewoon de vraag)
Want als je het na 3op24 nog niet weet + bekerverlies + Europese uitschakeling...
Sorry maar ik vond ons wel een goede tweede helft spelen en het voetbal mocht ondanks de barre weersomstandigheden gezien worden.
Je laatste paragraaf is veronderstel ik vooral een gevolg van frustratie want ik zag een ploeg die zeker de tweede helft alles gaf tegen een veel betere tegenstander.

Online dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: Achtste finale Croky Cup : 30/11/2017 - 20u45 : Essevee - Club Brugge
« Reactie #39 Gepost op: december 01, 2017, 09:01:49 am »
Zeer zwakke eerste helft (ook van brugge eigenlijk), centraal op dat middenveld klopte het totaal niet, Walsh (ingebracht voor duelkracht vermoed ik dan) stond voor de verdediging maar had geen rechtstreekse tegenstander (Vanaken en Vormer vallen altijd uit naar zijkanten), terwijl die Nakamba alle ruimte krijgt omdat niemand de 10-positie invult => Goal 1.
Tweede helft zitten we goed in de wedstrijd en komen we 2-1 voor met Kaya centraal en eindelijk terug wat patronen (vooral op rechts). Club moet op dat moment altijd met 10 staan (Cools/Nakamba, niemand die even duidelijk maakt aan de ref dat Cools geel moet krijgen).
Zondag krijg je dan door druk van Club de goals binnen, nu is er eigenlijk niets aan de hand en dan beginnen we opnieuw te klungelen daar achterin. Die 2e goal, Heylen is aan het sukkelen, Baudry trekt er zich ook niets van aan ipv dichter te knijpen loopt hij weg, minuut 82, je staat voor en ons volledige middenveld + 2 backs staan allemaal tegen de middenlijn, onbegrijpelijk..., 0 organisatie en altijd maar denken 'de ander lost het op', zo win je geen matchen.
Voila tis eruit :D