Auteur Topic: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen  (gelezen 16254 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Gepost op: februari 10, 2018, 08:52:19 pm »
Na het eerste verlies van 2018 is de droom van sommigen om alsnog play off 1 te halen plots ook bedrog... Resten ons nog 4 duels in de reguliere competitie met volgende week thuis tegen Eupen...

Wat moet Dury veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Vooral hoe moeten ze het aanpakken?

Offline sv4life

  • Leden
  • Berichten: 47
  • Essevee!
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #1 Gepost op: februari 10, 2018, 08:55:58 pm »
Verdedigende duo bjordal-baudry
Voor mij mag dury zijn 'gouden jongen' coopman ook eens een bankplek geven
Ik blijf ook nog altijd wachten op jensen, wie weet

Offline Fanatic

  • Leden
  • Berichten: 86
  • Essevee!
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2018, 09:57:27 pm »
Winnen en we zijn mathematisch gered. Hopelijk dringt het door.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2018, 10:27:37 pm »
Is van moeten volgende week!

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2018, 11:40:17 pm »
Blondelle geschorst bij Eupen

Vraag me af wat de reactie zal zijn van onze supps naar leye toe #benieuwd

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #5 Gepost op: februari 11, 2018, 12:06:21 am »
Winnen en we zijn mathematisch gered. Hopelijk dringt het door.
Winnen is gered. Gelijkspel zo goed als. (Door het aantal gewonnen matchen).

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #6 Gepost op: februari 11, 2018, 09:07:55 am »
Is van moeten volgende week!

Hoezo ?
Jij denkt echt dat eupen en mechelen nog aan 29 punten gaan geraken en wij 0 op 12 ?
Bekijk gewoon het programma van mechelen !
Zaterdag vrees ik voor een troosteloze match met eupen massaal voor hun kooi. Het soort match om te skippen als neutrale voetballiefhebber. Niet voor de supporters natuurlijk. :D

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #7 Gepost op: februari 11, 2018, 09:57:32 am »
Is van moeten volgende week!

Na 15 speeldagen (einde heenronde) stonden we 7 en 8 punten voor op de twee laatsten.
We zijn 11 speeldagen verder en het zijn er nu 6 en 7.
KVM en Eupen zouden plots allebei heel veel punten moeten halen om ons voorbij te gaan te meer door het aantal gewonnen matchen ze in feite (als wij 0 op 12 halen) mathematisch op 7 en 8 punten staan. (Op gelijke hoogte komen zal niet volstaan).

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #8 Gepost op: februari 11, 2018, 11:10:30 am »
Als we nu thuis tegen Eupen al niet meer zouden kunnen winnen, dan zou het toch erg gesteld zijn met onze ploeg. Tegen Eupen hebben we in het verleden al altijd gewonnen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2018, 01:00:18 pm »
gewoon winst.
en hoop dat we gewoon voor ons team supporteren en ons niet bezig houden met iemand als Leye (die veel heeft gedaan voor ons) uit te fluiten!!!!

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #10 Gepost op: februari 13, 2018, 07:34:43 am »
De scheidsrechters die de match in goede banen gaan proberen leiden zijn:
REF: PUT BERT
AR1: MEERS KRISTOF
AR2: BECQUET PIETER
OFF4: BOUCAUT ALEXANDRE

Offline malinezer

  • Leden
  • Berichten: 48
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #11 Gepost op: februari 13, 2018, 11:52:19 am »
Als we nu thuis tegen Eupen al niet meer zouden kunnen winnen, dan zou het toch erg gesteld zijn met onze ploeg. Tegen Eupen hebben we in het verleden al altijd gewonnen.

In ieder geval zullen alle kvm supporters hopen dat jullie winnen tegen Eupen.Jullie kunnen ons een handje helpen om in 1e te blijven ;)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #12 Gepost op: februari 13, 2018, 11:54:20 am »
wij gaan er altijd voor. Westerlo kan er van meespreken...

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #13 Gepost op: februari 13, 2018, 12:21:54 pm »
Wedstrijd boeit me niet zo veel eerlijk gezegd, al hoop ik natuurlijk dat we winnen.
Maar ik zit al met volgende zondag in mijn hoofd.

Laten we Leye niet uitfluiten aub, niemand weet het echte correcte verhaal tussen beide partijen. Die man heeft veel betekend voor ons, en omgekeerd. In het begin was ik ook boos op die man, je leest en hoort van alles. Maar uiteindelijk, hij heeft nog een essevee hart, ben ik zeker. Ging naar Eupen terwijl hij naar Kortrijk kon (dichter bij zijn huis, gezin) soit, ik heb het een plaats gegeven.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #14 Gepost op: februari 13, 2018, 12:45:47 pm »
Leye zorgde voor de mooiste uitoverwinning op Club ooit

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #15 Gepost op: februari 13, 2018, 01:12:56 pm »
Ik merk dat het hoogtijd is om het geheugen van de Essevee fans hier wat op te frissen omtrent Mbaye Leye.




Wild om zich heen springen, met zn armen zwaaien als de pass niet perfect is. Maar dan gaat meneer dood leuk met zijn handen achter zijn oren naar de sfeertribune staan... Dan nog na de match direct naar binnen. Wie zich hautain gedraagt, moet ook tegen kritiek kunnen.
Neen, Leye liet zich van zijn allerkleinste kant zien. En niet voor het eerst dit seizoen.
Trouwens als hij hier blijft moeten we niet op een goede spits hopen ook hoor...


Altijd veel respect gehad voor Leye. Maar vandaag is hij te ver gegaan.


Mbaye Leye op ramkoers met Zulte Waregemfans

Nadat een klein deel van de sfeertribune de trotse Senegalees zondagnamiddag tegen Charleroi trakteerde op gefluit vanwege een aantal gemiste kansen, verdween de spits als een dief in de nacht uit het Regenboogstadion.

Spelers en technische staf namen na afloop van de laatste wedstrijd van het seizoen uitgebreid de tijd om de supporters te bedanken voor hun steun tijdens het schitterende seizoen. Sammy Bossut sprak de aanhang toe, iets wat je vooral verwacht van Francky Dury of Mbaye Leye. De coach had nog het excuus dat hij de televisieploegen en de geschreven pers te woord moest staan, maar de aanvoerder niet. Hij haastte zich meteen na het laatste fluitsignaal de kleedkamer in en verdween als een dief in de nacht uit het Regenboogstadion. De spits was ziedend omdat een aantal fans uit de sfeertribune hem had uitgefloten voor een aantal grote kansen die hij onbenut liet. Leye had daarop tijdens de wedstrijd al gereageerd met het bekende gebaar van de hand achter de oorschelp.

Ruim een uur later was Leye ook in geen velden te bespeuren op de Markt, waar nochtans de voltallige spelersgroep present tekende voor de huldiging van speler van het jaar Soualiho Me?t?. Naar verluidt daagde de Essevee-aanvoerder ook niet op tijdens het gebruikelijke etentje met de spelers en hun echtgenotes/vriendinnen als afsluiter van het seizoen.

Het lijkt er dus stevig op dat er iets gebroken is tussen Zulte Waregem en Mbaye Leye. Het contract van de spits loopt pas midden volgend jaar af, maar na gisteren is het niet duidelijk of hij het nog wel wil uitdienen.

bron: http://kw.knack.be/west-vlaanderen/sport/voetbal/zulte-waregem/mbaye-leye-op-ramkoers-met-zulte-waregemfans/article-normal-262811.html



'Woedende Leye dropt bom bij Zulte Waregem'
23 Mei 2017 06:48u via Voetbalnieuws.be
Voldoende dus voor de spits om zijn conclusies te trekken, al zal zijn vertrek zo'n vaart niet lopen. Francky Dury zal er wellicht alles aan doen om zijn routinier aan boord te houden. Bovendien is het gezien zijn leeftijd en status niet evident om een geschikte nieuwe club te vinden.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/247504/Woedende_Leye_dropt_bom_bij_Zulte_Waregem#ixzz4hsPsRHlG
"Een stok zoeken om de hond te slaan" heet zoiets, toch?! ::)

Eerder een hond zoeken om een stok te slaan !  Maar kom we zijn die anti-climaxen al gewoon aan het komen als Essevee-supporter.  We zijn Brugge niet dus kunnen we het ons financieel niet veroorloven om een oudje aan boord te houden om de sfeer erin te houden.  Bovendien, als je met dergelijk INFANTIEL gedrag denkt van veel respect af te dwingen bij je jonge collega's dan zou dat wel eens anders uit kunnen pakken op een bepaald moment.  Dat hij zondag boos was op ALLE supporters is al behoorlijk stupide ; dat hij ook ALLE collega's liet zitten in het Boothuis is de FINALE DRUPPEL.  Ciao en stel het wel bij het crapuulkeslegioen volgend jaar !!  Ik raad je wel aan om ginder niet al te veel gebaren te maken naar een tribune vol met heethoofden.



10 mensen fluiten hem uit en hij trapt het af...



 
Maar zelf niet bevreesd om te dreigen (AA Gent) of supporters te treiteren ((weliswaar fake) Antwerp contract).



Zelf georganiseerde persconferentie terwijl de staf en spelers op stage zijn:

Die persconferentie.. Wat is dit nu weer? Welke normale speler gaat dit nu zelf gaan organiseren? Heeft hij weer wat aandacht nodig? Teveel spel naar mijn gedacht!



Mbaye Leye: "Ik wil nooit meer voor Zulte Waregem spelen"
22/06/17 om 09:38

De Senegalese spits heeft voor donderdagmiddag een persconferentie aangekondigd op de club.

Er zit meer dan een haar in de boter tussen Zulte Waregem en zijn aanvoerder Mbaye Leye, die woensdag na een gesprek met coach Francky Dury niet met zijn ploeggenoten op de bus stapte voor een teambuildingstage in Koksijde. Donderdag riep Mbaye Leye de pers bijeen om enkele zaken uit te klaren.

In de pers waren onder meer artikels verschenen waarin stond dat Mbaye Leye een conflict heeft met de supporters en dat hij na zijn actieve carri?re een plaats in de staf van Essevee had ge?ist. "Niks van", zei Mbaye Leye donderdag. "Iedereen weet dat ik graag in het voetbal zou blijven, maar ik heb nooit een plaats gevraagd." De speler wil graag trainer worden, maar een rol als begeleider van jonge spelers ziet hij minder zitten.

Ook met de supporters heeft Leye geen probleem. Na de laatste wedstrijd van de afgelopen competitie, tegen Charleroi, verdween hij als een dief in de nacht omdat hij door enkele tientallen supporters werd uitgefloten. Maar wrok koestert Leye niet. "Ik heb geen probleem met de ?chte supporters van Zulte Waregem, met de mensen die er ook staan als het vriest in Eupen", legde hij uit. "En als ik werd uitgefloten nadat ik enkele kansen had gemist, dan hadden die supporters misschien het recht om dat te doen."

Ik speel nog liever een jaar in de B-kern, de C-kern of de Z-kern
Toch hebben die supporters Leye voor het laatst in het shirt van Essevee aan het werk gezien. "Ik speel hier volgend jaar zeker niet meer en ik wil er ook niet meer trainen", stelde de spits. Volgens Mbaye Leye kreeg hij elke zomer aanbiedingen van clubs, ook in de zomer van 2016. Zulte Waregem had hem beloofd dat hij in de winter zou mogen vertrekken voor 300.000 euro en na het seizoen gratis. Maar volgens Mbaye Leye is de club op die beslissing teruggekomen en vragen ze ook nu nog 300.000 euro aan ge?nteresseerde ploegen. "Bizar", vindt Mbaye Leye, want Zulte Waregem betaalde zelf ongeveer hetzelfde voor Nill De Pauw, een veel jongere speler. Hoe zouden andere clubs dan dat bedrag op tafel leggen voor hem?

Blijven h?d ook gekund, maar Mbaye Leye wilde een contract van twee jaar, waar Essevee slechts ??n jaar wilde toestaan.

Onherstelbare schade dus en Mbaye Leye, die nog een jaar onder contract ligt, is niet van zinnens in te binden. "Ik wil niet dat er een club nog moet betalen voor mij", zegde hij. "Als Westerlo uit 1B belt, dan zal ik dat ernstig overwegen. En desnoods steken ze mij nog een jaar in de B-kern, de C-kern of de Z-kern voor mijn part."



Een persconferentie geven in het oefencomplex van je eigen club en zeggen dat je nooit meer voor die club wil spelen.
Zeggen dat je liever voor de Z-ploeg speelt dan Europees voetbal.
Niet begrijpen dat een club nog geld voor je wil als je nog 1j onder contract ligt.
Gekker moet het niet worden.



Misschien nog eens dreigen met de wet van '78? Maar daar zal zijn loon wel iets te riant voor zijn. De club die je heeft groot gemaakt als voetballer op zo'n manier de rug toekeren... Schandalig



Altijd een grote mijnheer gevonden maar hier verlaagt hij zich wel tot een bepaald niveau?  Zeer triestig Mbaye!  Grootverdiener, altijd in de basis, volgend jaar europees, nog een jaar contract, mag een functie in de scouts opnemen nadien en trainer jeugd.  Allemaal niet goed genoeg blijkbaar?  U laatste 15 matchen waren flauwkes om nu zo hoog van de toren te blazen.



Ja Mbaye heeft ons veel gegeven, maar zelf vergeet hij blijkbaar dat hij heel zijn carri?re aan Zulte Waregem te danken heeft. Triest dat hij die club dan zo de rug toekeert, terwijl hij hier op 34 jarige leeftijd nog 2 jaar mocht voetballen tegen een loon om van te duizelen. Er is hier maar 1 schuldige en dat is Mbaye en dat allemaal omdat hij het postje dat hij wou niet krijgt. Intriest dit



Een speler die een persconferentie organiseert zonder medeweten van de club. Het wordt hier met de dag gekker :P

In een gebouw dat dan nog eigendom is van de club die jaarlijks 800.000 euro overmaakt op zijn rekening. Waanzinnig...



Leye ziet sterretjes, letterlijk en figuurlijk. Het hoofdstuk mag afgesloten worden. Leye zei ooit eens: De kracht van Essevee is dat ze geen vedetten hebben. Wel Leye, je bent nu een vedette (je gedraagt je toch zo) het wordt tijd om te gaan. Jammer dat het op deze manier moet. Voetbal kan zo mooi zijn maar soms ook zo lelijk.



Leye valt dieper en dieper...

''Met de familie b-kern vieren''










Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #16 Gepost op: februari 13, 2018, 01:25:38 pm »
Dat is allemaal juist Vidmar,maar moet ik hier nu zijn positieve prestaties zetten?  Dan vul ik hier 5 pagina's vol of meer!
Ik was ook razend zoals WOaregem maar net als bij hem is dit over,voor mij is het ook duidelijk dat bepaalde mensen hem dingen hebben beloofd (Cordier,Dury?) maar dat Door Hendrik Deruyck werd afgeketst,dat rechtvaardigt zijn gedrag absoluut niet maar goed,ik  ben niet rancuneus en van mij krijgt hij applaus.  Ik hoop ook  vooral dat hij niet scoort!
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2018, 01:29:08 pm door mogul »

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2018, 01:31:47 pm »
Dat is allemaal juist Vidmar,maar moet ik hier nu zijn positieve prestaties zetten?  Dan vul ik hier 5 pagina's vol of meer!
Ik was ook razend zoals WOaregem maar net als bij hem is dit over,voor mij is het ook duidelijk dat bepaalde mensen hem dingen hebben beloofd (Cordier,Dury?) maar dat Door Hendrik Deruyck werd afgeketst,dat rechtvaardigt zijn gedrag absoluut niet maar goed,ik  ben niet rancuneus en van mij krijgt hij applaus.  Ik hoop ook  vooral dat hij niet scoort!

Applaus ?  :o  Een stamp tegen zijn klokkespel kan hij krijgen ja !  Zijn ongelooflijk belachelijk, kinderachtig, achterbaks gedrag na de laatste match + dagen erna VERGETEN WE NOOIT !  Wat hij daarvoor ook moge betekend hebben.  Bedankt voor de paar geheugensteuntjes Vidmar maar die waren niet echt nodig.  Uitfluiten zal ik niet doen,  gewoon wat hij hier nog verdiend bij ons : EEN IJZIGE STILTE !!

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #18 Gepost op: februari 13, 2018, 01:42:00 pm »
Dat is allemaal juist Vidmar,maar moet ik hier nu zijn positieve prestaties zetten?  Dan vul ik hier 5 pagina's vol of meer!
Ik was ook razend zoals WOaregem maar net als bij hem is dit over,voor mij is het ook duidelijk dat bepaalde mensen hem dingen hebben beloofd (Cordier,Dury?) maar dat Door Hendrik Deruyck werd afgeketst,dat rechtvaardigt zijn gedrag absoluut niet maar goed,ik  ben niet rancuneus en van mij krijgt hij applaus.  Ik hoop ook  vooral dat hij niet scoort!

Applaus ?  :o  Een stamp tegen zijn klokkespel kan hij krijgen ja !  Zijn ongelooflijk belachelijk, kinderachtig, achterbaks gedrag na de laatste match + dagen erna VERGETEN WE NOOIT !  Wat hij daarvoor ook moge betekend hebben.  Bedankt voor de paar geheugensteuntjes Vidmar maar die waren niet echt nodig.  Uitfluiten zal ik niet doen,  gewoon wat hij hier nog verdiend bij ons : EEN IJZIGE STILTE !!

2

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 27 : 17/02/2018 - 20u00 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #19 Gepost op: februari 13, 2018, 03:11:51 pm »
Dat wordt een leuke match, een deel wil zijn kloten afschoppen,een deel wil een oorverdovende stilte en een ander deel zal applaudisseren  :).
Malanda was hier voor sommigen ook het vuilste van het vuil ( toen die bij Roeselare trainde enz.) totdat hij jammergenoeg stierf,dan werd hij plots voor sommigen weer een held (ik heb het niet over u 2460),hypocriet noem ik dat.
Maar bon,elk zijn manier van doen, ik geef grif toe moesten we ergens in september,oktober tegen Eupen hebben gespeeld dan ging ik ook niet zo mild zijn tegen Leye,maar nu heb ik er vrede mee (we kregen nog een aardige cent,hij is niet naar Kortrijk vertrokken).