Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439605 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2280 Gepost op: april 24, 2017, 08:45:41 pm »
Interessanter is het interview dat hij deze namiddag had met HLN.

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/3141117/2017/04/24/Dury-Club-Ik-heb-nog-een-lang-contract-bij-Zulte-Waregem-en-ik-amuseer-me-hier.dhtml

Te bekijken vanaf minuut 15.45 van het einde.

"We moeten ons in de as van de ploeg versterken. In alle rangen. Me?t? en Lerager zullen vertrekken, denk ik. Dus is het belangrijk om op die posities versterkingen binnen te halen. Ook naast Mbaye Leye, die een schitterend seizoen speelt, moet er iets bij. We hebben snelheid nodig voorin."

OEF.
Ik vond dit geen interessant interview want het zat weer boordevol clich?s...
Ze willen snelheid naast Mbaya maar wat ben je daar mee als je dan voor doel moet wachten tot hij eindelijk ook zijn positie ingenomen heeft om een voorzet te ontvangen.
Tegen dan staat je tegenstander al met  man voor de goal geparkeerd...  ::)

Daar gaan we weer. Het proces van Lepoint werd de voorbije dagen gemaakt dus is het weer de beurt aan Leye.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2281 Gepost op: april 24, 2017, 09:06:35 pm »
Interessanter is het interview dat hij deze namiddag had met HLN.

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/3141117/2017/04/24/Dury-Club-Ik-heb-nog-een-lang-contract-bij-Zulte-Waregem-en-ik-amuseer-me-hier.dhtml

Te bekijken vanaf minuut 15.45 van het einde.

"We moeten ons in de as van de ploeg versterken. In alle rangen. Me?t? en Lerager zullen vertrekken, denk ik. Dus is het belangrijk om op die posities versterkingen binnen te halen. Ook naast Mbaye Leye, die een schitterend seizoen speelt, moet er iets bij. We hebben snelheid nodig voorin."

OEF.
Ik vond dit geen interessant interview want het zat weer boordevol clich?s...
Ze willen snelheid naast Mbaya maar wat ben je daar mee als je dan voor doel moet wachten tot hij eindelijk ook zijn positie ingenomen heeft om een voorzet te ontvangen.
Tegen dan staat je tegenstander al met  man voor de goal geparkeerd...  ::)

Daar gaan we weer. Het proces van Lepoint werd de voorbije dagen gemaakt dus is het weer de beurt aan Leye.

Komaan, Patje...Face it, gaan we voor Europees iets te presteren ? Of gewoon weer klooien, op de 10 en non-snelheid, vooraan??
-SVZW Forever-

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2282 Gepost op: april 24, 2017, 09:56:42 pm »
Interessanter is het interview dat hij deze namiddag had met HLN.

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/3141117/2017/04/24/Dury-Club-Ik-heb-nog-een-lang-contract-bij-Zulte-Waregem-en-ik-amuseer-me-hier.dhtml

Te bekijken vanaf minuut 15.45 van het einde.

"We moeten ons in de as van de ploeg versterken. In alle rangen. Me?t? en Lerager zullen vertrekken, denk ik. Dus is het belangrijk om op die posities versterkingen binnen te halen. Ook naast Mbaye Leye, die een schitterend seizoen speelt, moet er iets bij. We hebben snelheid nodig voorin."

OEF.
Ik vond dit geen interessant interview want het zat weer boordevol clich?s...
Ze willen snelheid naast Mbaya maar wat ben je daar mee als je dan voor doel moet wachten tot hij eindelijk ook zijn positie ingenomen heeft om een voorzet te ontvangen.
Tegen dan staat je tegenstander al met  man voor de goal geparkeerd...  ::)

Naast Leye een targetspits ... voor mij moet Leye niet weg wel vervangen worden diep in de spits.
Maar dat is iets wat hier offtopic is :p

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2283 Gepost op: april 28, 2017, 08:47:50 am »
Vandenbempt onthult belangrijke info over nieuwe coach Club Brugge
28 Apr 2017 om 06:48 via voetbalnieuws.be

Club Brugge wist zich woensdag te herpakken tegen KV Oostende en is niet langer uitgeteld voor de titel. Maar dat zal niet voldoende zijn om Michel Preud'homme te overtuigen nog een jaartje te blijven. En dus moet Blauw-Zwart op zoek naar een nieuwe coach, mogelijk eentje uit de Jupiler Pro League.
 
Zo viel de naam van Francky Dury al meermaals, volgens commentator/analist Peter Vandenbempt een uitstekende keuze. "Club is, ondanks de sputterende motor in de play-offs en de moeilijke laatste weken van Preud'homme, uitgegroeid tot een modern bedrijf, een stabiele club die floreert en van alle topclubs de voorbije drie seizoenen ook het best presteerde. Een aantrekkelijke bruid dus, al is Dury na de vorige keer wellicht wat voorzichtiger en weet hij van bij Gent dat de erfenis van Preud'homme best wel een zware is", schrijft hij in zijn column voor Het Nieuwsblad.

En Vandenbempt kwam ook met opvallende informatie, zo zou Essevee best wel bereid zijn om Dury te laten gaan. "Mannaert zal maandag aan tafel, mocht hij het opwerpen, ondervinden dat Zulte Waregem niet dwars zal liggen. De relatie van Dury met hoofdaandeelhouder Beeuwsaert is niet dezelfde als die destijds met Willy Naessens. Hij wil desnoods wel een keer een buitenlandse coach aan de Gaverbeek. Zo kan straks mogelijk iedereen tevreden met vakantie."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/245357/Vandenbempt_onthult_belangrijke_info_over_nieuwe_coach_Club_Brugge

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2284 Gepost op: april 28, 2017, 08:49:26 am »
Vandenbempt onthult belangrijke info over nieuwe coach Club Brugge
28 Apr 2017 om 06:48 via voetbalnieuws.be

- knip -

En Vandenbempt kwam ook met opvallende informatie, zo zou Essevee best wel bereid zijn om Dury te laten gaan. "Mannaert zal maandag aan tafel, mocht hij het opwerpen, ondervinden dat Zulte Waregem niet dwars zal liggen. De relatie van Dury met hoofdaandeelhouder Beeuwsaert is niet dezelfde als die destijds met Willy Naessens. Hij wil desnoods wel een keer een buitenlandse coach aan de Gaverbeek. Zo kan straks mogelijk iedereen tevreden met vakantie."

Iedereen tevreden op vakantie? Ik denk het niet.
Volgens jaar zonder Meit?, Dalsgaard ?n Dury ... dat komt volgens mij niet goed.

Peterke wil maar al te graag dat Dury hier zou vertrekken zeker? Doorn in het oog dat het hier stabiel is en goed gaat?

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2285 Gepost op: april 28, 2017, 08:55:36 am »
Vandenbempt onthult belangrijke info over nieuwe coach Club Brugge
28 Apr 2017 om 06:48 via voetbalnieuws.be

- knip -

En Vandenbempt kwam ook met opvallende informatie, zo zou Essevee best wel bereid zijn om Dury te laten gaan. "Mannaert zal maandag aan tafel, mocht hij het opwerpen, ondervinden dat Zulte Waregem niet dwars zal liggen. De relatie van Dury met hoofdaandeelhouder Beeuwsaert is niet dezelfde als die destijds met Willy Naessens. Hij wil desnoods wel een keer een buitenlandse coach aan de Gaverbeek. Zo kan straks mogelijk iedereen tevreden met vakantie."

Iedereen tevreden op vakantie? Ik denk het niet.
Volgens jaar zonder Meit?, Dalsgaard ?n Dury ... dat komt volgens mij niet goed.

Peterke wil maar al te graag dat Dury hier zou vertrekken zeker? Doorn in het oog dat het hier stabiel is en goed gaat?
De timing is uiteraard ook weer cruciaal : net voor de wedstrijd tegen bruhhe

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2286 Gepost op: april 28, 2017, 09:07:12 am »

De timing is uiteraard ook weer cruciaal : net voor de wedstrijd tegen bruhhe

Anderzijds vorige keer ging essevee met de billen bloot (5-0).

Dury mag wel eens tonen aan het Brugse publiek wat hij kan...

Want bij de vorige "mogelijke" overgang, moest het Brugse publiek niks van Dury weten en hebben ze bij Brugge hun staart ingetrokken en verder gedaan met Koster (staat overigens ook in dat artikel)

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2287 Gepost op: april 28, 2017, 09:27:29 am »
Laat Dury nog maar een paar jaar blijven, al is het enkel voor de stabiliteit op en naast het veld.
Het zijn belangrijke jaren voor de club met de uitbouw en vernieuwingen van het stadion.

Opnieuw een pak nieuwe spelers volgend seizoen, het laatste waar we zitten op te wachten is paniek met een coach die hier moet beginnen met 0 krediet, moesten we onze start missen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2288 Gepost op: april 28, 2017, 09:38:03 am »
Laat Dury nog maar een paar jaar blijven, al is het enkel voor de stabiliteit op en naast het veld.
Het zijn belangrijke jaren voor de club met de uitbouw en vernieuwingen van het stadion.

Opnieuw een pak nieuwe spelers volgend seizoen, het laatste waar we zitten op te wachten is paniek met een coach die hier moet beginnen met 0 krediet, moesten we onze start missen.

Totally agree, eigenlijk -net nu- hebben we iemand zoals Dury nodig ... wanneer we het moeten doen met goedkopere spelers. Budgetten voor spelers zijn niet al te groot en naast ons mooie trainingcomplex, stabiliteit en Dury kunnen we wel eens spelers aantrekken die andere clubs niet kunnen.

Neem daar de stabiliteit van weg en dan zou het wel es kunnen dat het veel moeilijker wordt om goede transfers te doen.

of

Dury naar Bruhhe voor ne mooie cent en komt dan na 1-2 jaar terug terug als technisch directeur.
Want zeg nu zelf ... ik zie Dury in Brugge geen contract van 10 tekenen, laat staat uitdoen.

Aan de andere kant:

- Dury voelt zich hier goed (denk ik?)
- De resultaten zijn (meer dan) OK
- Heeft nog +-6 jaar een contract
- Heeft hier redelijk veel vrijheid
- Zit op ??n lijn en werkt goed samen met Dhr. Cordier
- Beslist mee over de aankopen
- De ambitie binnen de club is OK
- De rommelingen (financieel en bestuurlijk) binnen de club zijn van de baan
- De financi?le problemen zijn van de baan
- We zijn aan het bouwen en in volle expansie
- ...

Een kortzichtige of misschien jongere trainer zou volgens mij de stap wel wagen om hogerop te geraken. Weet niet of Dury nog de ambitie heeft om een echte topclub te coachen of dat wil gebruiken als opstapje naar een buitenlands avontuur.

My 2ct


Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2289 Gepost op: april 28, 2017, 09:46:50 am »
Mocht Dury vertrekken, wat ik absoluut zou betreuren dan hoop ik dat Vercauteren gecontacteerd wordt.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2290 Gepost op: april 28, 2017, 09:50:23 am »
Mocht Dury vertrekken, wat ik absoluut zou betreuren dan hoop ik dat Vercauteren gecontacteerd wordt.

 :D :D :D :D ;D

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2291 Gepost op: april 28, 2017, 09:57:22 am »
Bij bronnen dicht bij Mannaert klinkt het dat Dury naar Club Brugge trekt komend seizoen. Lijken daar redelijk zeker van.

Zou toch een enorme verandering betekenen voor onze club. Die stabiliteit waar we altijd over praten, vaste klant zijn in PO1, bekerfinales halen, dat heeft zo ongeveer allemaal te maken met Dury en de stabiliteit die hij brengt.

Alles hangt dan af van met welke trainers ze afkomen. Worden het Hugo Broos en andere Vercauterens, dan worden we op slag middenmoter zonder meer.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2292 Gepost op: april 28, 2017, 09:58:02 am »
Allez vooruit het persongedierte heeft weer eens toegeslagen !
Dury zal wel zijn verstand laten overheersen zeker ?
Bij Brugge zal hij zowieso al door de helft van die heethoofden niet gelust worden. 
Het was hier in het begin al moeilijk door een handvol idioten die hem het leven zuur probeerden te maken.
Hopelijk wordt Vandenbempt snel gecounterd met nieuws dat zijn roddels de grond in boort !!!
In het andere geval is dit een ware ramp voor Essevee.  Op zijn knie?n vallen na de bekerwinst en ons dan in de steek laten ?  ???
« Laatst bewerkt op: april 28, 2017, 10:00:33 am door 2460 »

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2293 Gepost op: april 28, 2017, 10:08:08 am »
Ik zie Dury, in deze fase van Essevee (infrastructuur, Europees voetbal in Waregem, ...) nooit vertrekken.

Dury werkt overigens graag met veel verantwoordelijkheid en vrijheid. Iets wat je bij een topclub niet hebt. Stel je maar eens voor dat er daar een assistent-trainer is die niet akkoord gaat met Dury's visie.  ;)

Binnen een jaar of 5 zie ik hem wel vertrekken. Dan zal zijn 'project' hier (zo goed als) af zijn, en kan hij met een 'goed gevoel' vertrekken. Hij zal ook wel die (gezonde) ambitie hebben, en zal ook wel eens denken aan Hein en wat die al bereikt heeft door die stap hogerop te zetten. Al is het maar financieel ...
« Laatst bewerkt op: april 28, 2017, 10:11:06 am door Vidmar »

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2294 Gepost op: april 28, 2017, 10:11:59 am »
Binnen 5 jaar is de mens pensioengerechtigd.. misschien tijd om aan stoppen te denken ;-)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2295 Gepost op: april 28, 2017, 10:17:23 am »
Binnen 5 jaar is de mens pensioengerechtigd.. misschien tijd om aan stoppen te denken ;-)

Binnen 4-5 jaar zal Dury een technische functie innemen denk ik.  Nog 4,5 seizoenen coach en dan een technische functie in het bestuur.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2296 Gepost op: april 28, 2017, 10:23:06 am »
Vandenbempt onthult belangrijke info over nieuwe coach Club Brugge
28 Apr 2017 om 06:48 via voetbalnieuws.be

Club Brugge wist zich woensdag te herpakken tegen KV Oostende en is niet langer uitgeteld voor de titel. Maar dat zal niet voldoende zijn om Michel Preud'homme te overtuigen nog een jaartje te blijven. En dus moet Blauw-Zwart op zoek naar een nieuwe coach, mogelijk eentje uit de Jupiler Pro League.
 
Zo viel de naam van Francky Dury al meermaals, volgens commentator/analist Peter Vandenbempt een uitstekende keuze. "Club is, ondanks de sputterende motor in de play-offs en de moeilijke laatste weken van Preud'homme, uitgegroeid tot een modern bedrijf, een stabiele club die floreert en van alle topclubs de voorbije drie seizoenen ook het best presteerde. Een aantrekkelijke bruid dus, al is Dury na de vorige keer wellicht wat voorzichtiger en weet hij van bij Gent dat de erfenis van Preud'homme best wel een zware is", schrijft hij in zijn column voor Het Nieuwsblad.

En Vandenbempt kwam ook met opvallende informatie, zo zou Essevee best wel bereid zijn om Dury te laten gaan. "Mannaert zal maandag aan tafel, mocht hij het opwerpen, ondervinden dat Zulte Waregem niet dwars zal liggen. De relatie van Dury met hoofdaandeelhouder Beeuwsaert is niet dezelfde als die destijds met Willy Naessens. Hij wil desnoods wel een keer een buitenlandse coach aan de Gaverbeek. Zo kan straks mogelijk iedereen tevreden met vakantie."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/245357/Vandenbempt_onthult_belangrijke_info_over_nieuwe_coach_Club_Brugge

Absolute nonsens. Vandenbempt valt hier serieus door de mand.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2297 Gepost op: april 28, 2017, 10:28:27 am »
De enige die de geruchten de kop kan indrukken is Dury zelf.
Als hij gewoon zegt: "nee, ik blijf in waregem" is de kous af en die soap gedaan.
Maarnee Dury ontwijkt vragen, begint te lachen, ... dus is het duidelijk dat er meer aan de hand is.

Beeuwsaert is volgens mij de man niet die graag spelletjes speelt dus misschien werkt het wel op zijn zenuwen dat gedoe met Dury.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2298 Gepost op: april 28, 2017, 10:30:52 am »
De enige die de geruchten de kop kan indrukken is Dury zelf.
Als hij gewoon zegt: "nee, ik blijf in waregem" is de kous af en die soap gedaan.
Maarnee Dury ontwijkt vragen, begint te lachen, ... dus is het duidelijk dat er meer aan de hand is.

Beeuwsaert is volgens mij de man niet die graag spelletjes speelt dus misschien werkt het wel op zijn zenuwen dat gedoe met Dury.

Inderdaad...
zie : http://www.focus-wtv.be/nieuws/dury-onder-indruk-van-bouwplannen-rond-stadion

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2299 Gepost op: april 28, 2017, 10:34:28 am »
We dachten destijds ook dat Dury zijn club, zijn project, nooit of te nimmer zou verlaten (laat staan voor een 'rivaal'). Heeft het toen gedaan, waarom nu niet opnieuw? Bereikt hier ongeveer het maximum van de mogelijkheden, wat zeg ik, hij gaat quasi elk jaar boven de verwachtingen. Wat als het stadion, het volledige stadion dan, pas klaar is binnen 5 jaar (zijn droom is dan wel Europees spelen in eigen stadion, maar toch leuker in een volledig afgewerkt stadion)? Dan kan hij gerust ondertussen eens poen gaan scheppen in schuimland en dan terug komen wanneer hij daar (wat sowieso zou gebeuren) uitgekotst wordt als het wat minder loopt.

Ik ben hier nog zo zeker niet van...