Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439853 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1520 Gepost op: mei 13, 2013, 04:34:18 pm »
meer dan verdiend ! bravo !

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1521 Gepost op: mei 13, 2013, 11:54:06 pm »
De bevestiging en dik verdiend!

Haalde ons vorig jaar uit het slop en laat ons op twee wedstrijden van het einde nog meespelen voor de titel!

Proficiat Francky! 
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1522 Gepost op: mei 14, 2013, 09:44:09 am »
Proficiat Franky!
But keep your head cool, en laat titelkoorts je opstelling niet be?nvloeden zoals de match van genk.
Dan mag er ver een standbeeld komen.

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1523 Gepost op: mei 14, 2013, 11:14:36 am »
Meer dan verdiend! Hopelijk kunnen we het nu nog afwerken deze week, maar zowiezo het beste seizoen van svzw ooit! Ik neem alvast zondag mijn beitel al mee uit voorzorg.  ;)

Freve

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1524 Gepost op: juni 13, 2013, 01:09:13 pm »
nu ist toch bang afwachten
hopelijk blijftie
tis den enigen die oppositie kan voeren tegen PDC

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.216
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1525 Gepost op: juni 13, 2013, 01:13:04 pm »
nu ist toch bang afwachten
hopelijk blijftie
tis den enigen die oppositie kan voeren tegen PDC

Hij is optie 3.
Girard zijn loon is hoger, maar daar moeten ze geen afkoopsom voor betalen, want is einde contract.
Favre heeft ook nog een contract tot 2015, dus die zal wel duur uitvallen.

Volgens mij wordt het Girard, als hij zelf wil.

Freve

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1526 Gepost op: juni 13, 2013, 01:23:44 pm »
nu ist toch bang afwachten
hopelijk blijftie
tis den enigen die oppositie kan voeren tegen PDC

Hij is optie 3.
Girard zijn loon is hoger, maar daar moeten ze geen afkoopsom voor betalen, want is einde contract.
Favre heeft ook nog een contract tot 2015, dus die zal wel duur uitvallen.

Volgens mij wordt het Girard, als hij zelf wil.
ik hoop da ge gelijk hebt
mo ni zo een goe gevoel

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1527 Gepost op: juni 13, 2013, 01:26:37 pm »
In't slechtste geval moet De Fauw maar speler/coach worden :D

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1528 Gepost op: juni 13, 2013, 01:38:01 pm »
Wie zou hem in godsnaam ongelijk geven???

NIEMAND met gezond verstand, maw mss enkel PDC...

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1529 Gepost op: juni 13, 2013, 02:27:28 pm »
Als de kans komt moet Dury deze grijpen, hij zou moeten zot zijn om het niet te doen.
Zeker met de huidige toestanden: mogelijke verhuis, transfers die er geen zijn (Depoitre), ...

Freve

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1530 Gepost op: juni 13, 2013, 02:38:28 pm »
zal ze ook grijpen e
is duidelijk te lezen

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1531 Gepost op: juni 13, 2013, 03:08:14 pm »
De clausule werd in zijn contract al opgemaakt, alvorens PDC met zijne show is begonnen. Dus ik geloof niet dat het nu veel verschil uitmaakt. Het kan misschien de druppel zijn, dat wel. Maar als Francky zo'n kans krijgt, lijkt het me een logische stap, punt andere lijn. Liever dat, dan dat ie naar pakweg Brugge (of indertijd) Gent gaat. Maar afwachten...

13 april 1951

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1532 Gepost op: juni 13, 2013, 03:16:14 pm »
Citaat
?Gecharmeerde? Dury kan makkelijk naar Rijsel
Francky Dury is nog altijd kandidaat-trainer bij de Franse eersteklasse Lille OSC. Hij zegt gecharmeerd te zijn door de interesse, ?maar ik wil niet per se weg bij Zulte Waregem?. Door een opstapclausule in zijn contract kan de West-Vlaamse club hem alvast geen strobreed in de weg leggen.

Gisteren klonk de West-Vlaamse club duidelijk over een mogelijke overgang van zijn succestrainer: ?Dury gaat niet weg. Rijsel polste gewoon naar het geheim achter ons succes.? Dat verhaal wordt tegengesproken door Dury. ?Ik ben nog altijd een van de drie kandidaten?, vertelde hij aan Sporza. ?Ik heb de intentie om mijn contract van vier seizoenen bij Zulte Waregem uit te dienen, maar als zo?n club je belt, dan ben je gecharmeerd.?

Die charme steekt de Trainer van het Jaar niet onder stoelen of banken: ?Als zo?n club belt, dan ga je. Rijsel speelt in een nieuw stadion en heeft een nieuw Centre de Formation. Bovendien is het niet ver rijden. Het enige nadeel is wel dat de club volgend seizoen geen Europees voetbal speelt.?

?Besproken met Patrick Decuyper?

Dury zegt ook het spel correct gespeeld te hebben: ?Toen Rijsel belde heb ik Patrick Decuyper op de hoogte gebracht. Dinsdagavond zat ik samen met de voorzitter van Rijsel (Michel Seydoux, red.). Ik heb hem mijn manier van werken uitgelegd en uit dat gesprek bleek dat ze mij goed kennen bij Rijsel.?

De andere kandidaten om de positie van Rudi Garcia, die naar AS Roma trekt, in te nemen zijn Ren? Girard van Montpellier en Lucien Favre van Borussia M?nchengladbach. ?En daarna kom ik, als le petit belge?, lacht Dury. Maar daar klinkt de voormalige politie-agent te pessimistisch over zijn kansen. Girard liet zich namelijk in het verleden al laatdunkend uit over de club, waardoor die alvast niet op de bovenste plank ligt bij de Rijselse fans. Lucien Favre staat dan weer bekend als een dure vogel, een reputatie die Dury alvast niet met de Zwitser deelt. Wat ook in het voordeel speelt van de trainer van Zulte Waregem is dat hij jongeren kansen durft geven en ze beter maakt, een visie die koren op de molen van de Franse club is.

Lille wil alvast niet lang wachten met de aanstelling van zijn nieuwe coach: ?Tegen het weekend zou Rijsel zijn keuze willen maken. Als ze bellen en ik blijk hun geschikte kandidaat, dan zal ik dan eerst met Decuyper bespreken. En dan zien we wel waar we uitkomen. Maar ik benadruk nogmaals: ik wil niet per se weg, maar als een club als Rijsel belt, dan wil je bekijken wat je kunt doen?, besluit Dury.

Opstapclausule

Als Lille Dury naar Frankrijk wil halen, is het in ieder geval Dury zelf die zal beslissen of hij de overstap maakt. Zulte Waregem mag zoveel staan zwaaien met het 4-jarige contract van zijn trainer als het wil, feit is dat de succescoach makkelijk weg kan. Toen hij op 8 februari zijn verbintenis verlengde tot 2017, bevestigde hij dat een optstapclausule werd voorzien. ?Als er een buitenlandse club komt, kan ik vertrekken. We hebben daar goede afspraken over gemaakt?, liet hij er toen geen twijfel over bestaan.

De vraag is echter ook of Dury nog wel zin heeft om in het Regenboogstadion te blijven. Na de eerdere verhuisplannen van CEO Patrick Decuyper die met de club naar het Kiel wou gaan, hangt de toekomst van de club af van de gratie van de sterke man. Bovendien speelt Decuyper al een tijdje met het idee om Zulte Waregem te betrekken in een Zuid-West-Vlaams fusieverhaal. De kans lijkt dus re?el dat de voormalige trainer van AA Gent en de nationale beloften op de volgende Thalys naar Rijsel springt.

Offline toolman

  • Leden
  • Berichten: 251
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1533 Gepost op: juni 13, 2013, 04:10:35 pm »
De vraag is natuurlijk als FD gaat en het loopt verkeerd af of hij dan een 3de keer zou mogen terugkeren.........

Offline canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1534 Gepost op: juni 13, 2013, 04:12:11 pm »
De vraag is natuurlijk als FD gaat en het loopt verkeerd af of hij dan een 3de keer zou mogen terugkeren.........

ik zou hem alvast terug met open armen ontvangen, ik zal nooit vergeten wat hij al voor ons heeft gedaan.
Veel valt of staat met hem in tegenstelling tot de zonnekoning

13 april 1951

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1535 Gepost op: juni 13, 2013, 04:17:22 pm »
De vraag is natuurlijk als FD gaat en het loopt verkeerd af of hij dan een 3de keer zou mogen terugkeren.........

ik zou hem alvast terug met open armen ontvangen, ik zal nooit vergeten wat hij al voor ons heeft gedaan.
Veel valt of staat met hem in tegenstelling tot de zonnekoning

Same here. Dury is een toptrainer, althans voor Essevee. Hogerop moet hij het nog bewijzen natuurlijk, al deed hij het bij Gent (tot de play-offs) helemaal niet slecht (Europees overwinterd oa). Als hij de kans heeft om bij Lille, (sub)top in Frankrijk, aan de slag te gaan, dan mag hij niet twijfelen. Maar ook voor mij zal hij altijd welkom zijn aan de Gaverbeek. Zeker het afgelopen anderhalve seizoen vond ik hem zowel qua persoonlijkheid als qua trainer/coach een prachtig figuur, werkelijk om naar op te kijken. Hoe hij erin geslaagd is om met zo'n jong team zo'n seizoen te spelen, m?t de voeten op de grond (tot enkele wedstrijden voor het einde) en zelfs na de ruzie tussen Leye en Berrier (wat hij perfect heeft opgelost), is gewoon klasse.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1536 Gepost op: juni 13, 2013, 04:48:04 pm »
St?l dat em weggaat, zou Gevaert dan gewoon overnemen?

Offline canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1537 Gepost op: juni 13, 2013, 04:49:32 pm »
St?l dat em weggaat, zou Gevaert dan gewoon overnemen?

Ik hoop van niet, ik weet dat het gevoelig ligt maar ik zou gaan voor Vanhaezebrouck

callens500

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1538 Gepost op: juni 13, 2013, 04:50:55 pm »
St?l dat em weggaat, zou Gevaert dan gewoon overnemen?

Ik hoop van niet, ik weet dat het gevoelig ligt maar ik zou gaan voor Vanhaezebrouck
franky vercauteren ???

13 april 1951

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1539 Gepost op: juni 13, 2013, 04:52:03 pm »
St?l dat em weggaat, zou Gevaert dan gewoon overnemen?

Ik hoop van niet, ik weet dat het gevoelig ligt maar ik zou gaan voor Vanhaezebrouck

Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen VHZB zouden willen zien komen? Bij Kortrijk zijn ze er (dacht ik) al een tijdje geen groot fan meer van, hij heeft hun enige mogelijke prijs (bekerfinale) verkloot, hij is bij Genk gigantisch door de mand gevallen, ?n hij is een enorme blaaskaak en calimero zonder enige klasse. Past totaal niet bij ons vind ik, maar wel perfect bij Kortrijk.