Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439845 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1980 Gepost op: mei 30, 2015, 02:21:50 pm »
Wasseige noemt Dury als ideale opvolger Wilmots. Tga weer beginnen al die zever en straks nog eens Brugge die Dury noemt als opvolger. De sportgedeeltes moeten weer gevuld raken in de kranten.

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1981 Gepost op: juni 03, 2015, 01:54:00 pm »
Als,ik zeg als Dury nr de bond gaat is er sprake van Riga in Waregem(met wat standard spelers).
Bron,journalist sport HUMO.(tevens goede vriend van Dury).

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1982 Gepost op: juni 03, 2015, 02:33:57 pm »
Een bedenking die ik me zonet maakte ...

Stel, Dury wordt bondscoach maar blijft bij ons sportief directeur ...
Zou dat te combineren zijn? Zou dat realistisch zijn?
Wat zouden de supporters daarvan vinden?

Op die manier verbreekt hij zelfs zijn woord/contract niet.

Wat me opviel ... toen hij zijn 10j contract tekende spraken ze duidelijk over "coach".
In de recente communicatie is het "Ik blijft bij Zulte-Waregem" en "en ik zal de club niet verlaten".

nu: http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=957
toen : http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131014_00790110

Ik denk dat elke coach die gevraagd word bondscoach daar toch enkele nachten van wakker ligt. Wat een eer, en zeker nu met ons sterkste selectie ooit.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1983 Gepost op: juni 03, 2015, 02:45:16 pm »
Als je bondscoach kan worden bij de belgen zou je eigenlijk niet moeten twijfelen. Ik zie hem dan liever bondscoach worden dan naar een andere club trekken. Natuurlijk zal de bond serieus moeten betalen om Dury weg te kopen

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1984 Gepost op: juni 03, 2015, 04:02:51 pm »
Als je bondscoach kan worden bij de belgen zou je eigenlijk niet moeten twijfelen. Ik zie hem dan liever bondscoach worden dan naar een andere club trekken. Natuurlijk zal de bond serieus moeten betalen om Dury weg te kopen

De vraag is natuurlijk kopen ze hem weg? En doet hij een duo-baan zoals Frederik aangaf. Kan dit?
Maar ik vermoed niet dat Dury hoog op het lijstje zal staan dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Als alle andere natuurlijk afhaken (Preudhomme, Gerrits, Vercauteren, ...) dan is het natuurlijk een andere zaak.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.217
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1985 Gepost op: juni 03, 2015, 04:12:29 pm »
De vraag is natuurlijk kopen ze hem weg? En doet hij een duo-baan zoals Frederik aangaf. Kan dit?
Maar ik vermoed niet dat Dury hoog op het lijstje zal staan dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Als alle andere natuurlijk afhaken (Preudhomme, Gerrits, Vercauteren, ...) dan is het natuurlijk een andere zaak.

Ik zie ze in den bond niet teruggrijpen naar Vercauteren.
Preud'homme blijft topprioriteit!

En wat iedereen met Leekens heeft... 5?8 jaar geleden mss, nu toch niet meer.
Die komt uit een voetbal van een ander tijdperk.
Gerets is ook geen tacticus, die pept zijn spelers zodanig op dat die voor hem door het vuur gaan. Den dag van vandaag trekken de grote spelers zich dat niet meer aan hoor.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1986 Gepost op: juni 03, 2015, 05:23:51 pm »
Tja, wie moet bondscoach worden? Tmoet er sowieso enen zijn waar de spelers naar opkijken, een grote naam dus.

Qua Belgen komen er voor mij 2 in aanmerking: Preud'homme en Gerets.
Dat zijn de enige 2 (Belgen) die het zouden kunnen.
Preud'homme is niet vrij (en heeft de belofte aan Club gemaakt om ze kampioen te maken).
En van Gerets hoor je allerlei verhalen dat hij compleet uitgeblust is.
Ik zou Gerets ook niet meer halen. Heeft jaren in die woestijn gezeten. Das niet goed. Volgevreten.

Ben wel niet akkoord met San Iker. Gerets verdienste mag je toch niet enkel steken op "hij kan goed zijn spelers motiveren." De man heeft een palmares om U tegen te zeggen. Succesvolste Belgische trainer ooit wat mij betreft. Kampioen met Lierse, PSV, Club Brugge, Galatasaray. Goede prestaties ook met Kaiserslautern, Wolfsburg en Marseille. In alle uithoeken van de wereld heeft hij het gemaakt.
Dan heb je ?cht wel meer in je mars dan enkel maar wat peptalk verkopen hoor.
Maar soit, tis op.

En voor de rest, tja. Vergeet niet dat bondscoach zijn niet zo simpel is. Je ziet die mannen maar eens om de 3 maanden.

Van de buitenlandse namen die ik lees, word ik ook niet vrolijk van.
Dick Advocaat, Morten Olsen. Die zijn allemaal over de houdbaarheidsdatum heen. Je moet geen 60-plussers meer nemen. Dat werkt niet meer anno 2015. 5 jaar geleden nog, nu niet meer.
Als coach is het enorm belangrijk dat je een uitstraling hebt. Als je als Guus Hiddink zijnde, als 68-jarige in korte broek op een trainersveld verschijnt, nemen de spelers je niet serieus.
De enige 60-plusser waar ik nog vertrouwen in heb is Van Gaal.
Maar ja, de goeie trainers zijn niet vrij, die hebben allemaal een club, wat logisch is.

De Guardiola's, Mourinho's en Simeone's zijn hot vandaag. Niet dat die bondscoach gaan worden hoor. Hebben daar trouwens ook geen ervaring mee.

J?rgen Klopp, die heeft mijn vertrouwen. Maar die wil nu een sabbatical inlassen. Enorm spijtig. Want voor mij, naast Preud'homme, de ideale man.
Het zou een verademing zijn voor de Rode Duivels, Klopp.

Pas op dat ze afkomen met Daum. Zou me niet verwonderen. Maar die moet je ook niet pakken. Das ook ?nkel maar discipline.

Maar wie zegt dat Wilmots niet met een spelletje bezig is? Dat doet hij graag, spelletjes spelen.
De vorige keer was hij er ook al als de kippen bij om te melden dat Schalke 04 in hem ge?nteresseerd was. "Helaba, kijk eens, er zijn ploegen in mij ge?nteresseerd h?!"
Tzou me niet verwonderen als het vandaag weer zo iets is. Wilmots h??ft het graag als zijn naam in verband wordt gebracht met andere ploegen, dat streelt zijn ego en het geeft aan de buitenwereld (die veel kritiek hebben op hem en zich afvragen of hij wel capabel is als (bonds)coach) een signaal 'dat hij wel degelijk iets in zijn mars heeft, aangezien er andere clubs in hem ge?nteresseerd zijn'.

Soit, ik zal de eerste zijn die op tafel zal springen als aangekondigd wordt dat Wilmots naar Schalke 04 gaat. Een nieuwe wind zouden de Rode Duivels geen kwaad doen. Want het is allemaal een veel te klefferige boel aan het worden met al dat knuffelen en amuseren op training.
En liefst Klopp, maar die zal het dus niet worden  :'(
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2015, 05:26:08 pm door balboa »

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1987 Gepost op: juni 03, 2015, 05:52:31 pm »
Klopp kan het misschien wel worden ?. Hij wil wat uitrusten, wel als hij bij de belgen bondscoach wordt is zijn eerste opdracht pas in september. Juni, Juli en augustus kan hij relatief uitrusten met af en toe een verplichting voor de nationale ploeg.

Als je dat zo zou aanpakken als bond maak je zeker een kans bij die man  ;)

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1988 Gepost op: juni 04, 2015, 08:18:59 am »
Klopp zou idd een ideale kandidaat zijn maar vrees dat hij door de franstaligen (niet de spelers) gaat afgewezen worden. Denk wel als je deze ploeg aan iedere trainer voorstelt dat er weinig zullen zijn die nee zeggen, indien ze vrij zijn natuurlijk.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1989 Gepost op: juni 04, 2015, 09:57:40 am »
zou een goeie kandidaat zijn
maar vrees voor de franstalige zijde vh land.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1990 Gepost op: juni 04, 2015, 11:14:32 am »
zou een goeie kandidaat zijn
maar vrees voor de franstalige zijde vh land.

Ja maar die Walen hebben geen poot om op te staan. Tis niet da klopp Nederlands spreekt en geen Frans.
Kdenk dat het eerder omgekeerd is

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1991 Gepost op: augustus 16, 2015, 09:53:18 pm »
Wie heeft de Hoogvliegers aflevering gezien van onze Franky Dury?
(Hoogvliegers op Sporting Telenet nu: Play Sports)

Ik vond het een mooie aflevering en ik vond Dury toch eerlijk en open spreken.
oa. dat hij doorheeft niet van elke speler een topspeler kan maken etc.


Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.284
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1992 Gepost op: augustus 16, 2015, 11:01:55 pm »
Wie heeft de Hoogvliegers aflevering gezien van onze Franky Dury?
(Hoogvliegers op Sporting Telenet nu: Play Sports)

Ik vond het een mooie aflevering en ik vond Dury toch eerlijk en open spreken.
oa. dat hij doorheeft niet van elke speler een topspeler kan maken etc.
Ik heb helaas geen telenet, ergens anders te bekijken?
SV TILL I DIE

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1993 Gepost op: augustus 17, 2015, 09:10:31 am »
Wie heeft de Hoogvliegers aflevering gezien van onze Franky Dury?
(Hoogvliegers op Sporting Telenet nu: Play Sports)

Ik vond het een mooie aflevering en ik vond Dury toch eerlijk en open spreken.
oa. dat hij doorheeft niet van elke speler een topspeler kan maken etc.


Nu Dury (terecht) kritiek krijgt wordt er een charmeoffensief gestart? Die aflevering is 9maanden oud.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1994 Gepost op: augustus 17, 2015, 09:20:43 am »
Nu Dury (terecht) kritiek krijgt wordt er een charmeoffensief gestart? Die aflevering is 9maanden oud.

Tja terechte kritiek, tis maar hoe je het noemt. We hebben idd 3 matchen goed gespeeld en 1 match slecht en tis weeral Dury buiten... Dat Dury vorige week te lang wachtte met te wisselen klopt en dat het dit weekend slecht was klopt ook, maar moet daarom dury al buiten?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1995 Gepost op: augustus 17, 2015, 09:20:47 am »
Nu Dury (terecht) kritiek krijgt wordt er een charmeoffensief gestart? Die aflevering is 9maanden oud.

Geen charmeoffensief, ik zag de uitzending pas vorige week.
En post dit naar aanleiding van de (aldaniet terechte) kritiek na de wedstrijd tegen WB
http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2638.msg205750#msg205750


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1996 Gepost op: augustus 17, 2015, 09:31:43 am »
Tja terechte kritiek, tis maar hoe je het noemt. We hebben idd 3 matchen goed gespeeld en 1 match slecht en tis weeral Dury buiten... Dat Dury vorige week te lang wachtte met te wisselen klopt en dat het dit weekend slecht was klopt ook, maar moet daarom dury al buiten?

Zullen Hasi ook buitenzetten na de nederlaag tegen KVO?

Ik denk dat we vorig jaar bewezen hebben dat de trainer opzij zetten bij slechte resultaten niet altijd oplossing is.

Beetje vroeg om al zo raak te schieten denk ik dan.

Waarom ik de aflevering van Hoogvliegers aanhaalde is dat ik duidelijk merkte dat Dury toch zijn fouten inzag vorig seizoen, zelfs van zijn kant.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1997 Gepost op: augustus 17, 2015, 12:02:27 pm »
Zullen Hasi ook buitenzetten na de nederlaag tegen KVO?
Hasi moest al lang buitengelegen hebben.

Ni?t op basis van die wedstrijd tegen KVO, maar op basis van dit ?n vorig seizoen. Het loopt daar al langer dan vandaag structureel mis.
Loopt nu ook te lobbyen om zijn maatje Boussoufa, 31 jaar, te halen in plaats van een jongeling, Praet 21 jaar. Te gek voor woorden.
Dat Gillet daar nu de vaste man is op de 6-positie, is ook al krankzinnig.

Dury heeft krediet genoeg opgebouwd. Hasi heeft dat totaal niet. Een titeltje op een basis van 11 matchen ten spijt.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1998 Gepost op: augustus 17, 2015, 12:12:32 pm »
Hasi moest al lang buitengelegen hebben.

Ni?t op basis van die wedstrijd tegen KVO, maar op basis van dit ?n vorig seizoen. Het loopt daar al langer dan vandaag structureel mis.
Loopt nu ook te lobbyen om zijn maatje Boussoufa, 31 jaar, te halen in plaats van een jongeling, Praet 21 jaar. Te gek voor woorden.
Dat Gillet daar nu de vaste man is op de 6-positie, is ook al krankzinnig.

Dury heeft krediet genoeg opgebouwd. Hasi heeft dat totaal niet. Een titeltje op een basis van 11 matchen ten spijt.

Daar ben ik het wel met je eens. Hasi is totaal niet de toptrainer tot wie hij gemaakt is door media om het behalen van de titel.
Maar Praet als je die als anderlecht zijnde kan verkopen voor 11 miljoen!! dat moet je toch direct doen. Die jongen is zo overrated. Won de gouden schoen op basis van 1 maand (december) waarin hij 4 goals maakte.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.707
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1999 Gepost op: augustus 17, 2015, 04:29:30 pm »
Dury gaf commentaar op hetgene dat er vorig seizoen gebeurde, was net na ons goede periode(daarna was het weer slecht).  M.a.w. dit bericht is niet relevant meer, we zitten met andere spelers,andere competitie(vorig jaar waren er veel ploegen slecht, nu momenteel is enkel Moeskroen een zwakke ploeg,maar dat kan nog veranderen).