Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439846 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2320 Gepost op: april 28, 2017, 08:35:50 pm »
PVDB wat bezielde hem om zoiets de wereld in te sturen?  Dat doe je toch niet als je niet zeker bent.   

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2321 Gepost op: april 28, 2017, 08:52:27 pm »
Paniek is ni nodig
Mannaert en Verhaegen zijn ni meer zulke dikke maatjes...
De entourage van Manaert WIL Dury
Verhaegen is niet meer van plan Vincent overal in te volgen....
Meer nog, mocht Manaeet een contract hebben zoals bij ons (geen)
dan was Manaert mede door Bartje daar al weg
Maar nu lukt dat niet, Manaert is mede-eigenaar van enkele spelers....

Als Manaert Dury wil, moetie maar terug naar hier komen e :)

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2322 Gepost op: april 28, 2017, 08:52:53 pm »
Net daarom nog altijd eigenaardig.  Vandenbempt is ??n van de meest correcte voetbaljournalisten die er rondloopt.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2323 Gepost op: april 28, 2017, 08:57:01 pm »
Paniek is ni nodig
Mannaert en Verhaegen zijn ni meer zulke dikke maatjes...
De entourage van Manaert WIL Dury
Verhaegen is niet meer van plan Vincent overal in te volgen....
Meer nog, mocht Manaeet een contract hebben zoals bij ons (geen)
dan was Manaert mede door Bartje daar al weg
Maar nu lukt dat niet, Manaert is mede-eigenaar van enkele spelers....

Als Manaert Dury wil, moetie maar terug naar hier komen e :)

Gekke dingen die je hier neerschrijft. Bron?

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2324 Gepost op: april 28, 2017, 08:59:25 pm »
Net daarom nog altijd eigenaardig.  Vandenbempt is ??n van de meest correcte voetbaljournalisten die er rondloopt.
Vincent wil hem ook
maar wil niet zeggen datie ook weggaat...

den eersten die hem nog die vraag stelt
zal keer ne scheven krijgen
want Dury ist echt beu......

Dury legt zijn toekomst in handen van de club
de pers legt druk bij de club
Dury legt ook druk bij de club

Cordier... worden drukke dagen :)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2325 Gepost op: april 28, 2017, 09:37:58 pm »
Net daarom nog altijd eigenaardig.  Vandenbempt is ??n van de meest correcte voetbaljournalisten die er rondloopt.
Vandenbempt zegt ook niet dat Dury naar Brugge gaat, hij zegt dat volgens hem als Mannaert het vraagt ZW niet al te moeilijk zal doen omdat de relatie Dury Beeuwsaert niet dezelfde is als Dury Naessens. HVH is ook al bij Anderlecht genoemd, Mazzu ook al bij Brugge enz.
In het huidige voetbal telt 1 ding : geld. Trainers, spelers zijn passanten. We zitten toevallig met een club waar dat (nog) niet altijd het geval is.
Eerst is er kritiek omdat de club geen standpunt inneemt, als ze het dan wel doen is het weer niet goed.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.119
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2326 Gepost op: april 28, 2017, 10:33:43 pm »
Ja Vandenbemt was ook 1 v d 1ste die zeker was dat Hazard naar rsca ging enkele jaren geleden . Kortom is ook iemand die denkt dat hij alles weet !

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2327 Gepost op: april 29, 2017, 05:48:46 am »
Indien Dury kiest voor het geld dan blijft hij hier.  Rekensom is vlug gemaakt,nog 6jaar zeker van een schoon loon versus een jaar of 2 (als het goed zou lopen in Brugge).

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2328 Gepost op: april 29, 2017, 07:17:49 am »
Op de eerste pagina van het nieuwsblad :

Van essevee mag Dury vertrekken

eenmaal je dan het artikel leest... my god ::)

Zatte Willy toch....

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 1.001
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2329 Gepost op: april 29, 2017, 08:37:55 am »
Indien Dury kiest voor het geld dan blijft hij hier.  Rekensom is vlug gemaakt,nog 6jaar zeker van een schoon loon versus een jaar of 2 (als het goed zou lopen in Brugge).

1 ding is zeker, Dury is bij Essevee een van de best betaalde...

Los daarvan, wie zien jullie als ideale opvolger mocht Dury toch vertrekken?

Peter Maes, Franky Vercauteren, een buitenlander?
« Laatst bewerkt op: april 29, 2017, 09:46:14 am door scott »

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2330 Gepost op: april 29, 2017, 11:09:37 am »
All? Willy bevestigt dus eigenlijk dat ze hem niet gaan tegenhouden in HNB en dat er een clausule is ...

Tot zover het communiqu? van gisteren.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2331 Gepost op: april 29, 2017, 11:12:51 am »
Kan iemand dat artikel es scannen of snapshot met GSM?

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.651
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2332 Gepost op: april 29, 2017, 11:14:48 am »
Een clausule waarbij hij bovendien voor een prikje wegkan waarschijnlijk.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2333 Gepost op: april 29, 2017, 11:31:52 am »
Club Brugge heeft nog waterkans: "Er is een clausule dat hij weg kan"
zaterdag 29 april 2017 om 09:49 via voetbalprimeur.be

Een vertrek van Francky Dury naar Zulte Waregem lijkt onwaarschijnlijk. Dury voelt zich goed bij de club en Essevee wil graag nog lang met hem door. Al kan een clausule in zijn contract nog voor problemen zorgen.

Als Dury besluit om ooit te vertrekken bij de club kan hij dat zonder al te veel problemen doen. "Ja, er is een clausule dat hij weg kan", zegt algemeen directeur Willy Naessens in Het Belang van Limburg. "We zouden het wel doodjammer vinden, maar zouden hem niet proberen tegenhouden."

Die clausule zorgde in het verleden al bijna voor een vertrek, toen hij in de belangstelling van Lille stond. "Al twee keer maakte Lille nipt een andere keuze, hij had al weg kunnen zijn, h?. Ik had het er gisteren nog over met algemeen manager Eddy Cordier, waar hij ook al zo lang kameraad mee is: het zou geen zin hebben hem tegen te houden. Dan heb je een ongemotiveerde coach. Als een appel te rijp wordt, valt hij h?."

Een vertrek van Dury naar Club Brugge lijkt dus niet ondenkbaar. De coach wordt genoemd als ??n van de mogelijke opvolgers van Michel Preud'homme. Al benadrukt Essevee dat Club Brugge en Dury nog geen contact hebben gehad.

Bron: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/737999/club-brugge-heeft-nog-waterkans-er-is-een-clausule-dat-hij-weg-kan-.html

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2334 Gepost op: april 29, 2017, 11:54:54 am »
Hij mag van Essevee en hij zegt niet nee
29/04/2017 4u00 via Het Nieuwsblas

?Schrijf maar dat Mazzu voor Club een betere coach zou zijn. Dan stoppen al die verhalen over Club en Dury?, zuchtte de coach van Zulte Waregem vorige week. Maar het stopte ni?t: deze week werd bevestigd dat Club echt denkt aan Francky Dury. ?Meer dan aan Mazzu?, valt te horen in de entourage van de Charleroi-trainer. Geen verhalen meer nu, maar niets dan de waarheid: vijf pertinente vragen aan Essevee-bestuurder Willy Naessens en aan Dury zelf. ?Mag ik de antwoorden van Willy weten?? Frank Buyse

1.) AIs er, formeel of informeel, al enige vraag geweest vanuit Club Brugge aan het bestuur of aan Francky Dury of er gepraat kon worden?

Naessens: ?Neen. Francky vroeg me al: President - zo noemt hij me nog altijd - je zal het mij toch laten weten? Ik heb hem verzekerd: Binnen de minuut, Francky. Maar ook al is Vincent Mannaert met mij en Francky altijd blijven contact houden, Club Brugge heeft zoveel klasse dat ze, indien ze inderdaad aan Francky denken, pas na de play-offs contact gaan opnemen. Dat weet ik bijna zeker.?

Dury: ?Er is met mij (Dury werkt zonder manager, nvdr.) echt nog geen enkel contact geweest.?

2.) President, ?ls de vraag komt, bevat zijn contract, dat nog tot 2023 loopt, een clausule waardoor hij weg kan en/of probeert Essevee hem tegen te houden?

Naessens: ?Ja, er is een clausule dat hij weg kan. Maar laatst zei hij mij dat hij misschien vroeger, al op zijn 65ste, zou willen stoppen als trainer. Hij wordt 60 dit jaar. En neen, we zouden het wel doodjammer vinden, maar we zouden hem niet proberen tegen te houden. Al twee keer maakte Lille nipt een andere keuze, hij h?d al weg kunnen zijn, h?. Ik had het er gisteren nog over met algemeen manager Eddy Cordier, met wie hij ook al zo lang kameraad is. Het zou geen zin hebben hem tegen te houden, vind ik persoonlijk. Dan heb je een ongemotiveerde coach. Als een appel te rijp wordt, valt hij, h?.?

3.) Coach, ?ls de vraag komt, zeg je dan: 1) Mmm, ik heb interesse; 2) Neen, ik zit goed in Waregem en ik wil mijn project hier afmaken; 3) Oh ja, na Gent wil ik bewijzen dat ik het ook bij een topclub kan?

Dury:(zuchtend) ?Ik wil de kans om een ander antwoord te geven. 1) Het is een hypothetische vraag waar ik niet wil op antwoorden. En 2) de club is er ook nog. Zei Willy : Kameraden onder elkaar? Volgende vraag graag. Of neen, wat die topclub betreft: wat wij hier de laatste vijf jaar hebben gepresteerd, is niet minder dan kampioen spelen met Club of Anderlecht. Ik weet dat, ik hoef die appreciatie niet van buitenuit. En ons project loopt nog. Het stadion breidt uit, we komen al aan een budget van 14 miljoen. Met 18 miljoen kan ik hier ook kampioen spelen. ?

4.) Hoeveel verschil maakt het dat Dury een mindere band heeft met het nieuwe sterke duo hoofdaandeelhouder Tony Beeuwsaert-gedelegeerd bestuurder Hendrik Deruyck dan met zijn kameraden sinds 30 jaar Naessens-Cordier, van wie hij eigenlijk altijd zou mogen terugkeren?

Naessens: ?Geen verschil. Wij kennen elkaar natuurlijk al veel langer, maar Tony wil evenzeer Francky hier houden, hoor. Zoals iedereen in het bestuur, we beslissen alles eenparig. Al heeft Tony zich nog nooit met het sportieve gemoeid.?

Dury: ?Met Willy heb ik een fantastisch lang parcours achter de rug, Tony is een meerderheidsaandeelhouder die Essevee ongelooflijk heeft geholpen en met wie ik zeker en vast dezelfde relatie kan opbouwen.?

5.) In mei 2011 was er een akkoord tussen Club Brugge en Dury om er na het seizoen Adrie Koster op te volgen. Maar Michel Louwagie ontdekte verdacht veel telefoons van Dury met Vincent Mannaert en de Brugse fans gingen zwaar in het verzet. Club blies geschrokken alles af en er werd een regeling getroffen.

Dury: ?Ik geef daar geen antwoord op. Maar veel is niet juist.?

Naessens: ?Er was een engagement dat Francky zou overnemen van Koster. Toen dat niet kon doorgaan, is er een financi?le schikking geweest, ja. E?n die goed was voor alle partijen, ook AA Gent. Hij heeft zonder problemen over een vooropzeg of zo afscheid genomen van beide contracten. Dan is Francky naar de bond gegaan.?

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170428_02857866





EDIT: opmaak en bron bijgezet
« Laatst bewerkt op: april 29, 2017, 12:18:16 pm door Frederik »

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2335 Gepost op: april 29, 2017, 12:04:27 pm »
Waar rook is, is vuur ...

Dat Dury iemand is met ambitie, hebben we al kunnen ervaren.  AA Gent, Bond...

Aan de andere kant blijft Zulte Waregem de club van zijn hart, waar hij heel veel te zeggen heeft.  Ik vermoed dat hijzelf twijfelt wat hij gaat doen.

Wat er ook gaat gebeuren, men zal toch de ploeg serieus moeten versterken (Dalsgaard, Meit? en Lerager weg, snelheid vooraan).  Met welke trainer het ook zal zijn, het zal kwestie zijn om terug een ploeg te smeden als je terug wil meedraaien met PO1 en in Europa.  Of het moet zijn dat men volgend seizoen gewoon wil meedraaien in de middenmoot en eerst de financi?le situatie gezond wil maken.

Echt benieuwd wat er allemaal aan de Gaverbeek zal gebeuren....

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2336 Gepost op: april 29, 2017, 12:07:27 pm »
Een clausule waarbij hij bovendien voor een prikje wegkan waarschijnlijk.

Dat er zo een clausule bestaat is niet meer dan logisch natuurlijk. Voor de rest zullen we wel zien wat de toekomst brengt. De dag dat Dury geen trainer meer is komt toch vroeg of laat.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2337 Gepost op: april 29, 2017, 12:11:47 pm »
All? Willy bevestigt dus eigenlijk dat ze hem niet gaan tegenhouden in HNB en dat er een clausule is ...

Tot zover het communiqu? van gisteren.

In feite verandert dat niets aan de zaak. Zelfs zonder clausule kan Dury vertrekken en iemand tegen houden heeft nooit zin.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2338 Gepost op: april 29, 2017, 12:22:18 pm »
We zullen (bang) moeten afwachten. We hebben gezien hoe "goed" het loopt met andere trainers. Het belang van Dury in het succes van deze club mag niet onderschat worden. Hij is een enorm belangrijke schakel in het geheel, misschien zelfs de belangrijkste. Voor mij, na Hein, de beste trainer van het land.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2339 Gepost op: april 29, 2017, 02:05:46 pm »
Boskamp gelooft in kandidaat-opvolger Preud'homme: "Hij past bij Club"
Zaterdag 29 april 2017 om 13:38 via voetbalprimeur.be

Club Brugge is naarstig op zoek naar een opvolger voor Michel Preud'homme. Al een pak namen passeerden de revue, waaronder die van Francky Dury. Een match made in heaven? Johan Boskamp denkt van wel.

"De link is snel gelegd. Club-manager Mannaert werkte in het verleden met Francky Dury samen bij Zulte Waregem. Vier jaar geleden waren er al geruchten over Dury's komst naar Brugge en nu duiken ze opnieuw op. Het verrast me niet. Ook al zei Dury onlangs dat Felice Mazzu de beste keus is. Waarschijnlijk een trucje om de druk weg te houden", vertelt hij in Het Belang van Limburg.

De Nederlander zou Dury alvast een goede keuze vinden. "Wat mij betreft past Dury prima bij Club. Hij heeft bij Waregem toch weer wat neergezet, haalde Play-Off I en won de beker. Een goed moment om afscheid te nemen."

Volgens hem heeft hij zijn werk gedaan bij Essevee. "De verwachtingen zullen bij Waregem stijgen, maar je moet elk jaar je beste spelers verkopen. Meit? en Lerager zullen bijvoorbeeld vertrekken. Bovendien zit je daar met een relatief oude kern", aldus Boskamp.

Bron: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/738028/boskamp-gelooft-in-kandidaat-opvolger-preud-homme-hij-past-bij-club-.html