Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439850 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2980 Gepost op: augustus 17, 2020, 03:06:43 pm »
Ik panikeer dus wel gezien we deze weg reeds bewandelen sinds begin 2020, ik doel dan op het lamlendige trage futloze gedrag/spel van onze spelers.
Ik ben er zelf van overtuigd dat je met deze groep rustig kan meedraaien in 1A. Maar er is gwn geen teamgeest, geen winnaarsmentaliteit... zorgwekkend.


Inderdaad en aan wie is het om die winnaarsmentaliteit er in te boksen? Toch wel aan de trainer zeker?

Ik panikeer wel. Het is niet van: oei, we starten met 0/6 maar er zijn toch nog zoveel matchen te spelen, dus het komt wel goed. Er is al maanden geen progressie meer met deze kern en het is hoogdringend tijd dat er verandering komt. Smijt Dury nu buiten en pak Vercauteren!

Akkoord, maar zo makkelijk gaat dat allemaal niet hoor.

Dury ontslaan kost ons veel geld, geld dat we nu daarvoor/daaraan niet kunnen uitgeven.
En zolang je geen spelers kan lozen kan je geen andere aankopen om de kern te versterken.

Volgens mij is Dury ook niet de core van het probleem.
Dury eruit gooien en een andere trainer nemen OF Larin (+ nog eentje van een miljoen) aankopen, zou je dan kiezen voor Dury buiten?

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.651
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2981 Gepost op: augustus 17, 2020, 03:10:59 pm »
Ik panikeer dus wel gezien we deze weg reeds bewandelen sinds begin 2020, ik doel dan op het lamlendige trage futloze gedrag/spel van onze spelers.
Ik ben er zelf van overtuigd dat je met deze groep rustig kan meedraaien in 1A. Maar er is gwn geen teamgeest, geen winnaarsmentaliteit... zorgwekkend.


Inderdaad en aan wie is het om die winnaarsmentaliteit er in te boksen? Toch wel aan de trainer zeker?

Ik panikeer wel. Het is niet van: oei, we starten met 0/6 maar er zijn toch nog zoveel matchen te spelen, dus het komt wel goed. Er is al maanden geen progressie meer met deze kern en het is hoogdringend tijd dat er verandering komt. Smijt Dury nu buiten en pak Vercauteren!

Akkoord, maar zo makkelijk gaat dat allemaal niet hoor.

Dury ontslaan kost ons veel geld, geld dat we nu daarvoor/daaraan niet kunnen uitgeven.
En zolang je geen spelers kan lozen kan je geen andere aankopen om de kern te versterken.

Volgens mij is Dury ook niet de core van het probleem.
Dury eruit gooien en een andere trainer nemen OF Larin (+ nog eentje van een miljoen) aankopen, zou je dan kiezen voor Dury buiten?
Ik wel ja, heb echt het gevoel dat de spelerskern niet meer verder wil met FD. De Larin van de laatste 6 maand zal ook ons probleem niet oplossen.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.645
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2982 Gepost op: augustus 17, 2020, 03:13:19 pm »
Mogul

Dit zou inderdaad wel eens de ideale zet kunnen zijn.De vraag is echter: Wie zal dat betalen?
We hebben nog geen enkele deftige transfer kunnen doen bij gebrek aan centen.

Dury is ook geen CEO hoor. Tot voor een paar jaar zou ik ook gezegd hebben, maak van Dury een technisch directeur. Maar de invloed en de band met enkele specifieke makelaars, heeft mij doen inzien dat dit ook geen oplossing is.

Ik zeg het, men haalt geen spelers meer op basis van kwaliteit en positie. Maar op basis van de makelaar en naam. Dat is problematisch.


Heel juist, en de club zei 'doe maar'.
Dus enige uitweg is Dury samen met Eddy Cordier buitenswierelen?  We weten allemaal dat Dury niet zomaar gaat vertrekken, dat zal geld kosten, we weten allemaal dat Tony Dury op handen draagt,we zijn gedoemd.  Een goed beleidsman durft knopen doorhakken,liefst zelfs voor de crisis, al doet het pijn, het ergste wat men kan doen is afwachten of halfslachtige beslissingen nemen, zoals 2 nieuwe assistenten aanwerven,alsof dat  de problemen zal oplossen, maar goed, volgens sommigen zijn er geen problemen en zijn wij drama queen.
Zou het niet kunnen dat Dury en Cordier teveel weten en vice versa?
Waar blijven de positivo's, Japarov,Koekedingske,ManU,Woaregem,Frederik, geef n'en keer wat tegengas aub!

Allezhuppe, omdajt zo schoon vraagt  8)

Ik zie mezelf niet als een positivo, eerder een realisto  :D (bestaat da woord - lol)

Neen, ik denk voor veel mensen/supporters te rationeel.
Volgens mij is dit seizoen een seizoen van "maken dat we dit overleven".

Door de slechtere sportieve resultaten van de voorbije seizoenen, maar als dooddoener nu ook COVID erbovenop, zijn de inkomsten van vele clubs gekelderd, ook bij die van ons. Een voetbalclub kan ook €1 maar één keer uitgeven, dus moet het bestuur beslissingen nemen die soms loodrecht op het sportieve staan.

Zeker in deze woelige financiële tijd is het volgens mij de bedoeling om:
- financieel niet zot te doen
- de kern (loonlast) te verkleinen
- behoud in eerste klasse

Dus waarom het bij veel clubs stil is moet ik niet uitleggen... Iedereen is in de besparing/behoud-modus. Tevens ook een reden waarom we onze overbodige of afgeserveerde spelers niet zo gemakkelijk kwijt geraken. Iedereen kijkt de kat uit de boom, en er worden veel minder risico's genomen.

Terugkerend op mijn 'realisto', het overgrote deel van de supporters hebben een andere kijk op het beheren/besturen/sportieve van een voetbalclub.

Zij zien het financiële niet altijd en willen (en wel nu!):
- spelers verkopen boven hun waarde
- spelers kopen die we niet kunnen betalen
- het stadion versneld afwerken
- elk jaar PO1 spelen

Ergens normaal, iedereen wil winnen en feestvieren natuurlijk...
Maar mocht ons bestuur denken als 'echte' supporters, dan we waren al lang weer failliet.

Wil ik met bovenstaande de problemen ontkennen, neen helemaal niet.
Alleen wil ik duiden dat bij het beheer van een voetbalclub niet alleen gaat om sportieve successen.

Volgens mij wachten ze zo lang als mogelijk af om extra spelers te kopen.
Ik ben er zeker van dat Dhr Beeuwsaert de portemonnee zal opentrekken als er opportuniteiten zijn, Larin is daar eentje van ... en men houd ook been stijf om een scherpe prijs af te dwingen want Besiktas kampt met dezelfde problemen dat spelers verkopen niet meer zo makkelijk is.

Ben ik bezorgd : ja
Panikeer ik al : neen

 De paniek bij mij zal pas toeslaan als er eind oktober nog niets is veranderd. (stand, spelers, spel ...)





Ik panikeer dus wel gezien we deze weg reeds bewandelen sinds begin 2020, ik doel dan op het lamlendige trage futloze gedrag/spel van onze spelers.
Ik ben er zelf van overtuigd dat je met deze groep rustig kan meedraaien in 1A. Maar er is gwn geen teamgeest, geen winnaarsmentaliteit... zorgwekkend.
Inderdaad en aan wie is het om die winnaarsmentaliteit er in te boksen? Toch wel aan de trainer zeker?

Ik panikeer wel. Het is niet van: oei, we starten met 0/6 maar er zijn toch nog zoveel matchen te spelen, dus het komt wel goed. Er is al maanden geen progressie meer met deze kern en het is hoogdringend tijd dat er verandering komt. Smijt Dury nu buiten en pak Vercauteren!
Denk jij nu echt dat we Vercauteren kunnen betalen?

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.475
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2983 Gepost op: augustus 17, 2020, 03:23:07 pm »
Zeggen dat Dury buiten moet en vervangen moet worden door Vercauteren, dat is toch geen realistische kijk meer op de dingen.

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.651
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2984 Gepost op: augustus 17, 2020, 03:58:18 pm »
Zeggen dat Dury buiten moet en vervangen moet worden door Vercauteren, dat is toch geen realistische kijk meer op de dingen.
Zal mss na volgende speeldag al heel wat realistischer zijn.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2985 Gepost op: augustus 17, 2020, 04:33:36 pm »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.772
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2986 Gepost op: augustus 18, 2020, 09:12:42 am »
nu hebben we Dury tenminste s deftig gehoord.
wat heb ik onthouden:
- dat verandering van twee stafleden voor hem niet nodig was
- dat Davy, Timmy wel met verfrissende ideeën komen
- in interview zegt hij wel dat Berahino, Vossen in het punt staan en drang naar voren hebben en dat spelers als Sissako, Seck meer verdedigend zijn waardoor spelers als Berahino, Vossen eigenlijk niet worden bereikt.
van zoiets krijg ik het schijt. als ge het weet....waarom speel je dan zo of stel je die spelers dan op?????
ik veronderstel dus dat er zeker nog een middenvelder zal worden gekocht.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2987 Gepost op: augustus 18, 2020, 09:35:14 am »
nu hebben we Dury tenminste s deftig gehoord.
wat heb ik onthouden:
- dat verandering van twee stafleden voor hem niet nodig was
- dat Davy, Timmy wel met verfrissende ideeën komen
- in interview zegt hij wel dat Berahino, Vossen in het punt staan en drang naar voren hebben en dat spelers als Sissako, Seck meer verdedigend zijn waardoor spelers als Berahino, Vossen eigenlijk niet worden bereikt.
van zoiets krijg ik het schijt. als ge het weet....waarom speel je dan zo of stel je die spelers dan op?????
ik veronderstel dus dat er zeker nog een middenvelder zal worden gekocht.

Dat geeft hij toch aan ... zo begreep ik het toch.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.365
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2988 Gepost op: augustus 18, 2020, 06:14:10 pm »
Sjotcast met Franky Dury
https://open.spotify.com/episode/66ELVDy8o7nrLkjC9tAnZM?si=qVhrfT8pQf6r3TzpdlkyVA
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200817_94457775

Skip de eerste 15'

Mooi intervieuw met onze trainer. Maar het is toch niet normaal om nog zo positief te blijven als je al  8 maanden geen deftige match meer hebt gewonnen. Die gelatenheid.... Waar is de Dury van vroeger.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2989 Gepost op: augustus 18, 2020, 08:05:54 pm »
Sjotcast met Franky Dury
https://open.spotify.com/episode/66ELVDy8o7nrLkjC9tAnZM?si=qVhrfT8pQf6r3TzpdlkyVA
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200817_94457775

Skip de eerste 15'

Mooi intervieuw met onze trainer. Maar het is toch niet normaal om nog zo positief te blijven als je al  8 maanden geen deftige match meer hebt gewonnen. Die gelatenheid.... Waar is de Dury van vroeger.
Vroeger zou hij zelf niet gaan naar zo'n podcast wanneer we zo slecht waren, met ouder te worden,is hij daarin zachter geworden,op andere gebieden is hij nog harder geworden, waarom zou hij zich nog opjagen ook?  Is steenrijk,heeft 2 bekers gewonnen,Europa in,wat er nu nog kan gebeuren, slecht presteren, het raakt zijn koude kleren niet meer.
Niet vergeten dat Dury zijn ontslag al aanbood maw. de situatie waarin we nu zitten is ook grotendeels door het niet adequaat handelen van ons bestuur.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.365
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2990 Gepost op: augustus 18, 2020, 10:37:30 pm »
Sjotcast met Franky Dury
https://open.spotify.com/episode/66ELVDy8o7nrLkjC9tAnZM?si=qVhrfT8pQf6r3TzpdlkyVA
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200817_94457775

Skip de eerste 15'

Mooi intervieuw met onze trainer. Maar het is toch niet normaal om nog zo positief te blijven als je al  8 maanden geen deftige match meer hebt gewonnen. Die gelatenheid.... Waar is de Dury van vroeger.
Vroeger zou hij zelf niet gaan naar zo'n podcast wanneer we zo slecht waren, met ouder te worden,is hij daarin zachter geworden,op andere gebieden is hij nog harder geworden, waarom zou hij zich nog opjagen ook?  Is steenrijk,heeft 2 bekers gewonnen,Europa in,wat er nu nog kan gebeuren, slecht presteren, het raakt zijn koude kleren niet meer.
Niet vergeten dat Dury zijn ontslag al aanbood maw. de situatie waarin we nu zitten is ook grotendeels door het niet adequaat handelen van ons bestuur.

Waasland Beveren wordt overgenomen door Red Bull. Wij missen hier de boot.

Offline tomtom

  • Leden
  • Berichten: 107
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2991 Gepost op: augustus 19, 2020, 12:33:44 pm »
Sjotcast met Franky Dury
https://open.spotify.com/episode/66ELVDy8o7nrLkjC9tAnZM?si=qVhrfT8pQf6r3TzpdlkyVA
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200817_94457775

Skip de eerste 15'

Mooi intervieuw met onze trainer. Maar het is toch niet normaal om nog zo positief te blijven als je al  8 maanden geen deftige match meer hebt gewonnen. Die gelatenheid.... Waar is de Dury van vroeger.
Vroeger zou hij zelf niet gaan naar zo'n podcast wanneer we zo slecht waren, met ouder te worden,is hij daarin zachter geworden,op andere gebieden is hij nog harder geworden, waarom zou hij zich nog opjagen ook?  Is steenrijk,heeft 2 bekers gewonnen,Europa in,wat er nu nog kan gebeuren, slecht presteren, het raakt zijn koude kleren niet meer.
Niet vergeten dat Dury zijn ontslag al aanbood maw. de situatie waarin we nu zitten is ook grotendeels door het niet adequaat handelen van ons bestuur.

'ontslag aanbood' geloof je toch zelf niet. Bedoeld werd 'ik wil onderhandelen over mijn ontslag' : hij was dus graag vertrokken, maar wel met behoud van zijn (of een groot deel van) ontslagpremie. Dus was zelf opstappen niet aan de orde, maar moest hij zijn ontslag krijgen. Toen het bestuur niet bougeerde, gaf hij dus maar een aanzetje in de publieke opinie dat hij graag zijn verantwoordelijkheid wou nemen door op te stappen  ::).

Gaat er in de privé exact op dezelfde manier aan toe, wanneer iemand met een stevige opslagvergoeding zijn contract wil ontbonden zien maar zijn werkgever niet het initiatief neemt.
Dan probeert men een moveke, in de hoop dat het ontslag wel volgt. Daarna volgt dan de mededeling 'in onderling overleg hebben we afscheid genomen'.

Hier is dat dus niet gelukt ; wellicht omdat de oprotpremie zelfs bij onderhandelen te hoog zou zijn geweest, of omdat men toch het vertrouwen in hem bleef behouden, of omdat het bestuur niet de schuld van het publiek wou krijgen.


Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.216
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2992 Gepost op: augustus 19, 2020, 12:38:13 pm »
Artikel in S/VM maakt nogmaals duidelijk wat voor vorte klootzak Francky Dury is

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.645
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2993 Gepost op: augustus 19, 2020, 12:55:35 pm »
Artikel in S/VM maakt nogmaals duidelijk wat voor vorte klootzak Francky Dury is
kan iemand het posten?

Offline frazon

  • Leden
  • Berichten: 18
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2994 Gepost op: augustus 19, 2020, 01:33:53 pm »
Artikel in S/VM maakt nogmaals duidelijk wat voor vorte klootzak Francky Dury is
kan iemand het posten?
Een schande hoe die zich gedraagt.Gewone supporters tellen ook niet hoor in zijn ogen.Remember Urbain Haesaert die na de wedstrijd nog een babbeltje sloeg met de gewone man.En men vraagt zich dan af waar de abonnees gebleven zijn?Mensen verdienen gewoon respect.Wordt tijd dat men zorgt voor verandering.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 902
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2995 Gepost op: augustus 19, 2020, 01:52:41 pm »
Ben ook van mening dat Corona niets met het probleem te zien heeft; zelfs de kwaliteit van de spelerskern niet. Er is al jaren geen vechtlust te zien, de opstelling is soms lachwekkend (zelfs ergerlijk) en de tactiek is over datum...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2996 Gepost op: augustus 19, 2020, 01:55:22 pm »
Sjotcast met Franky Dury
https://open.spotify.com/episode/66ELVDy8o7nrLkjC9tAnZM?si=qVhrfT8pQf6r3TzpdlkyVA
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200817_94457775

Skip de eerste 15'

Mooi intervieuw met onze trainer. Maar het is toch niet normaal om nog zo positief te blijven als je al  8 maanden geen deftige match meer hebt gewonnen. Die gelatenheid.... Waar is de Dury van vroeger.
Vroeger zou hij zelf niet gaan naar zo'n podcast wanneer we zo slecht waren, met ouder te worden,is hij daarin zachter geworden,op andere gebieden is hij nog harder geworden, waarom zou hij zich nog opjagen ook?  Is steenrijk,heeft 2 bekers gewonnen,Europa in,wat er nu nog kan gebeuren, slecht presteren, het raakt zijn koude kleren niet meer.
Niet vergeten dat Dury zijn ontslag al aanbood maw. de situatie waarin we nu zitten is ook grotendeels door het niet adequaat handelen van ons bestuur.

'ontslag aanbood' geloof je toch zelf niet. Bedoeld werd 'ik wil onderhandelen over mijn ontslag' : hij was dus graag vertrokken, maar wel met behoud van zijn (of een groot deel van) ontslagpremie. Dus was zelf opstappen niet aan de orde, maar moest hij zijn ontslag krijgen. Toen het bestuur niet bougeerde, gaf hij dus maar een aanzetje in de publieke opinie dat hij graag zijn verantwoordelijkheid wou nemen door op te stappen  ::).

Gaat er in de privé exact op dezelfde manier aan toe, wanneer iemand met een stevige opslagvergoeding zijn contract wil ontbonden zien maar zijn werkgever niet het initiatief neemt.
Dan probeert men een moveke, in de hoop dat het ontslag wel volgt. Daarna volgt dan de mededeling 'in onderling overleg hebben we afscheid genomen'.

Hier is dat dus niet gelukt ; wellicht omdat de oprotpremie zelfs bij onderhandelen te hoog zou zijn geweest, of omdat men toch het vertrouwen in hem bleef behouden, of omdat het bestuur niet de schuld van het publiek wou krijgen.
Het maakt niet uit wat de reden is, ze hadden de kans om bepaalde dingen op te lossen,deftig, met respect, ook naar Dury toe, en ja dat ging geld kosten, maar een Bongonda kost ook geld,  een ongeplande VIP-tribune kost ook geld, maar leveren op langere termijn normaal gezien wel geld op.  Nu gaan we ofwel allemaal ten onder, of failliet of degradatie, is dat dan beter? 

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2997 Gepost op: augustus 19, 2020, 07:23:54 pm »
Allez vooruit, Eddy VDB heeft het nu ook over 'een schrikbewind', onder Dury.

Het wordt echt tijd, dat 'ie schuift. Zijnen tijd, heeft ie gehad.
-SVZW Forever-

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2998 Gepost op: augustus 19, 2020, 08:40:17 pm »
Allez vooruit, Eddy VDB heeft het nu ook over 'een schrikbewind', onder Dury.

Het wordt echt tijd, dat 'ie schuift. Zijnen tijd, heeft ie gehad.
Dury heeft geluk dat er nu geen publiek mag komen kijken, net zoals tegen Standard vorig seizoen.

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.926
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2999 Gepost op: augustus 19, 2020, 08:42:12 pm »
Titeca en Co zouden wel stokje voor steken hoor mocht er iets anti Dury gebeuren..