Auteur Topic: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen  (gelezen 210326 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline phill

  • Leden
  • Berichten: 74
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #580 Gepost op: mei 22, 2013, 11:51:01 pm »
Volgens mij zit het als volgt in elkaar:
Decuyper zal / wil de aandelen van kvk kopen (met het geld van stad Antwerp) zodat het stamnummer van Kvk overgegeven wordt aan Antwerpen, zodat zij een nieuwe club kunnen oprichten.
Met als gevolg: stadion van Kortrijk = oefenveld (alhoewel tis meer een pattatenveld) / deel van de spelers verpatsen aan antwerpen en de beste houden voor Essevee.
Resultaat= Geen concurrentie in Zuid West vlaanderen op gebied van sponsors, sneller een nieuw voetbalstadion en op langere termijn meer supporters (een deel van de neutrale sportliefhebbers die nu naar kortrijk gaan).
Zou het zoiets zijn?

Offline phill

  • Leden
  • Berichten: 74
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #581 Gepost op: mei 22, 2013, 11:51:55 pm »
Volgens mij zit het als volgt in elkaar:
Decuyper zal / wil de aandelen van kvk kopen (met het geld van stad Antwerp) zodat het stamnummer van Kvk overgegeven wordt aan Antwerpen, zodat zij een nieuwe club kunnen oprichten.
Met als gevolg: stadion van Kortrijk = oefenveld (alhoewel tis meer een pattatenveld) / deel van de spelers verpatsen aan antwerpen en de beste houden voor Essevee.
Resultaat= Geen concurrentie in Zuid West vlaanderen op gebied van sponsors, sneller een nieuw voetbalstadion en op langere termijn meer supporters (een deel van de neutrale sportliefhebbers die nu naar kortrijk gaan).
Zou het zoiets zijn?

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #582 Gepost op: mei 22, 2013, 11:58:56 pm »
Je kan toch moeilijk de ploeg van de aartsrivaal overkopen om hem daarna stante pede naar Antwerpen te verhuizen...  Met als gevolg dat Essevee met voorsprong de meest gehate ploeg van het land wordt en er een storm aan protest opgang zal komen.

Een fusie (op redelijk korte termijn) lijkt in dit verhaal gewoon onafwendbaar

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #583 Gepost op: mei 23, 2013, 12:21:03 am »
Het blijft bang uitkijken naar de buitengewone algemene vergadering van het KVK-bestuur deze zaterdag. Allicht worden we dan opnieuw een stuk wijzer.

Ik denk dat hiermee alles gezegd is, de rest zijn allemaal verhaaltjes.

Ik vind het alvast vreemd dat die Vincent Degryse 80% van de aandelen in handen heeft van KVK, waarvan deels zelf opgekocht, terwijl hij blijkbaar zelf niet ge?nteresseerd is in voetbal.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #584 Gepost op: mei 23, 2013, 12:30:59 am »
Volgens mij zit het als volgt in elkaar:
Decuyper zal / wil de aandelen van kvk kopen (met het geld van stad Antwerp) zodat het stamnummer van Kvk overgegeven wordt aan Antwerpen, zodat zij een nieuwe club kunnen oprichten.
Met als gevolg: stadion van Kortrijk = oefenveld (alhoewel tis meer een pattatenveld) / deel van de spelers verpatsen aan antwerpen en de beste houden voor Essevee.
Resultaat= Geen concurrentie in Zuid West vlaanderen op gebied van sponsors, sneller een nieuw voetbalstadion en op langere termijn meer supporters (een deel van de neutrale sportliefhebbers die nu naar kortrijk gaan).
Zou het zoiets zijn?

Dat is wat ik hoop

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #585 Gepost op: mei 23, 2013, 12:34:17 am »
Stadion van Kortrijk kan gebruikt worden voor onze dames

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #586 Gepost op: mei 23, 2013, 12:36:50 am »
Volgens mij zit het als volgt in elkaar:
Decuyper zal / wil de aandelen van kvk kopen (met het geld van stad Antwerp) zodat het stamnummer van Kvk overgegeven wordt aan Antwerpen, zodat zij een nieuwe club kunnen oprichten.
Met als gevolg: stadion van Kortrijk = oefenveld (alhoewel tis meer een pattatenveld) / deel van de spelers verpatsen aan antwerpen en de beste houden voor Essevee.
Resultaat= Geen concurrentie in Zuid West vlaanderen op gebied van sponsors, sneller een nieuw voetbalstadion en op langere termijn meer supporters (een deel van de neutrale sportliefhebbers die nu naar kortrijk gaan).
Zou het zoiets zijn?

Geef mij maar een overwinning op sportief vlak.

Btw, zaterdag 25 mei staat er een aandeelhoudersvergadering gepland in het Kortrijkse. Hoogst uitzonderlijk naar verluidt.

Ben eens benieuwd wat daar zal gebeuren en welke impact dit kan / zal hebben voor onze club.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #587 Gepost op: mei 23, 2013, 12:41:44 am »
Volgens mij zit het als volgt in elkaar:
Decuyper zal / wil de aandelen van kvk kopen (met het geld van stad Antwerp) zodat het stamnummer van Kvk overgegeven wordt aan Antwerpen, zodat zij een nieuwe club kunnen oprichten.
Met als gevolg: stadion van Kortrijk = oefenveld (alhoewel tis meer een pattatenveld) / deel van de spelers verpatsen aan antwerpen en de beste houden voor Essevee.
Resultaat= Geen concurrentie in Zuid West vlaanderen op gebied van sponsors, sneller een nieuw voetbalstadion en op langere termijn meer supporters (een deel van de neutrale sportliefhebbers die nu naar kortrijk gaan).
Zou het zoiets zijn?

Dat is wat ik hoop

Ik niet.

Ik hoop dat elke pa / ma die KVK-fan is zijn zoon / dochter kan meenemen naar zijn ploeg in zijn streek zoals ik dat nu en hopelijk over enkele jaren nog zal kunnen doen met mijn dochter en mijn zonen.

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #588 Gepost op: mei 23, 2013, 01:01:08 am »
http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieuws/sport/4-bestuursleden-zulte-waregem-distantieren-zich-van-patrick-decuyper/article-4000309473624.htm


Het absolute bewijs dat voetbalmagazine een bende stokers is : de vier hebben al ontslag genomen in oktober 2011 (tytgat) en augustus 2008 (de andere 3).

Het is een regelrechte schande wat die journalisten uitrichten

Raar dat ik RVR en JV met mijn eigen ogen zag buitenkomen na de persconferentie deze morgen.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #589 Gepost op: mei 23, 2013, 01:09:28 am »
Volgens mij zit het als volgt in elkaar:
Decuyper zal / wil de aandelen van kvk kopen (met het geld van stad Antwerp) zodat het stamnummer van Kvk overgegeven wordt aan Antwerpen, zodat zij een nieuwe club kunnen oprichten.
Met als gevolg: stadion van Kortrijk = oefenveld (alhoewel tis meer een pattatenveld) / deel van de spelers verpatsen aan antwerpen en de beste houden voor Essevee.
Resultaat= Geen concurrentie in Zuid West vlaanderen op gebied van sponsors, sneller een nieuw voetbalstadion en op langere termijn meer supporters (een deel van de neutrale sportliefhebbers die nu naar kortrijk gaan).
Zou het zoiets zijn?

Dat is wat ik hoop

Ik niet.

Ik hoop dat elke pa / ma die KVK-fan is zijn zoon / dochter kan meenemen naar zijn ploeg in zijn streek zoals ik dat nu en hopelijk over enkele jaren nog zal kunnen doen met mijn dochter en mijn zonen.
Idem, waarbij wij weliswaar ondertussen zijn uitgegroeid tot een stabiele subtopper terwijl KVK terug naar 2e zakt :)

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #590 Gepost op: mei 23, 2013, 01:12:46 am »
Btw, pdc heeft zich goed gehouden in terzake. Niveau van kathleen cools als interviewer is stuk hoger dan dat van sportjournalisten. Je ziet wel dat hij er van af ziet.

Kreeg die vragen ook op persconferentie hoor.
Als hij zegt dat Zulte Waregem in Waregem blijft geloof ik hem. Als het toch nog wijzigt, dan zal ik pas kwaad zijn, maar iedereen is nu gewoon kwaad omdat ze DENKEN dat hij zevert.
Ik ga af op feiten, niet op veronderstellingen van een ander.

Ik heb ook veronderstellingen (heb ze hier al neergezet) maar ik laat er mij niet door leiden, en dat zou iedereen moeten doen.

Weet je wat die Hauspie beter eens zou doen?? Rond de tafel gaan zitten met iemand van Zulte Waregem! Die vent beweert goede bronnen te hebben, er is geen betere bron dan de club zelf, dus moet hij voorlopig zijn bek houden, punt!

En ik begrijp dat iedereen kwaad komt omwille van eventuele fusie waar PDC het over heeft, ik moet er ook niet van weten.
Maar waarom bleef iedereen stil toen Willy Naessens of Dury het daar vroeger over hadden? (Willy zelfs zeer recentelijk nog) Toen waren jullie allemaal stil!

Een vraag die ik heel eens zou beantwoord zien is... In welke stad speelt stamnummer 5381 volgend jaar / de komende jaren?

(met namen kan je goochelen, met stamnummers niet...)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #591 Gepost op: mei 23, 2013, 01:20:58 am »
En Decuyper er zich maar uit lullen in terzake man man degoutant.. Wat heeft Willy naessens hier in godsnaam binnengehaald, chapeau..

Het paard van Troje?
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #592 Gepost op: mei 23, 2013, 01:37:09 am »
En Decuyper er zich maar uit lullen in terzake man man degoutant.. Wat heeft Willy naessens hier in godsnaam binnengehaald, chapeau..

Het paard van Troje?

E?n vraag is van primordiaal belang in dit dossier: hoe ver reikt de macht van Patrick Decuyper binnen de aandelenstructuur van SV Zulte Waregem? En vooral: kan hij in zijn eentje beslissen over een mogelijke overstap naar Antwerpen? Het antwoord: ja.

Op 24 januari 2011 werd, naast de vzw Zulte Waregem, de cvba Grensverleggend opgericht, waarin alle professionele activiteiten van de fusieclub werden ondergebracht. Wie de baas is in die cvba is dus ook de baas over Zulte Waregem.

Hoewel al twee jaar amper gecommuniceerd wordt over de aandelenstructuur, is het een feit dat Decuyper zich die macht heeft toege?igend. En dat Willy Naessens sindsdien slechts een papieren voorzitter is, met weinig of geen zeggenschap en hoogstens een adviserende functie. Dat hij, net als andere leden van de raad van bestuur, gisteren uit de lucht viel toen journalisten hem met het nieuws confronteerden, is dus geen toeval.

 Op 1 maart 2011 werd Patrick Decuyper, ondanks de kandidatuur van Filips Dhondt, aangesteld als CEO van Zulte Waregem, met grote steun van Willy Naessens, die een gouden kans zag om zijn aandelen te verkopen. Ook omdat de voorzitter het geld toen meer dan kon gebruiken wegens mislukte vastgoedinvesteringen op Tenerife.

 Decuyper zou bovendien als rijke zakenman de club naar de top loodsen en aangezien de raad van bestuur volgens Naessens ook geen rusthuis mocht worden, drong de voorzitter bij sommige twijfelende bestuursleden sterk aan op een verkoop.

Alle aandelen

Daarop werd volgende overeenkomst gesloten: Decuyper zal alle aandelen kopen tegen ten laatste 31 december 2015 via een zogenaamde put/call deal, waarbij hij voor die datum het recht heeft om de aandelen tegen een vastgelegde prijs te 'roepen'. Doet hij dat niet, dan kunnen de bestuurders hem op de einddatum - of voor sommigen zelfs vroeger - verplichten hun aandelen te kopen.

 Zeker is dat vier bestuurders, elk voor vijf procent aandeelhouder, begin vorig jaar voor de helft uitbetaald waren. Ook Naessens, die bij de verdeling van de aandelen 48 procent kreeg, had toen al op een vergadering met de raad van bestuur bevestigd dat hij al ?een deel? verkocht had.

 Volgens een goed geplaatste insider was het de bedoeling dat Decuyper tegen het eind van het afgelopen seizoen alles zou overnemen. Wat Decuyper op 4 januari 2012 in Sport/Voetbalmagazine ook bevestigde. "Ik wil inderdaad alle aandelen kopen, maar ik communiceer daar niet graag over omdat dat overkomt alsof ik iedereen buiten wil. En dat klopt niet", zei hij.

 Hoever die ?put/calloperatie? op dit ogenblik exact gevorderd is, is minder duidelijk, want daar wordt, zeker door Willy Naessens, met geen woord over gerept. Maar dat Decuyper ondertussen officieel, of via die optie, hoofdaandeelhouder geworden is van de cvba Grensverleggend ? een bron spreekt over 85 procent ? is duidelijk. En dat hij dus eigenhandig kan beslissen over het lot van Zulte Waregem.


Bron: Sport Voetbalmagazine
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #593 Gepost op: mei 23, 2013, 08:15:36 am »
deze 4 mensen werden lange tijd geleden vakkundig door W.N. en de rest opzij geschoven en hadden het geluk en de kunde om niet het lot van de allereerste bestuurders te moeten ondergaan (volledig buitenspel gezet).
W.N. en een klein groepje herstructureerden de club en zij alleen zijn verantwoordelijk voor het aanstellen van onze zonnekoning.

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #594 Gepost op: mei 23, 2013, 08:35:08 am »
Met al die plannen en persconferenties van gisteren zit ik nog met iets in mijn maag.  Ik krijg het gevoel dat PDC van plan is om inderdaad in Antwerpen een ploeg (te helpen) op(te)richten (evt m?t stamnummer van KVK), en dat ons essevee hiervoor de spelers moet opleiden en leveren.  Dit geeft mij het gevoel dat wij (op termijn) een soort "beloftenteam" zullen worden voor FC De wever nekken-van-'t-stad. 
Als dit in de toekomst de bedoeling zou zijn om beide teams in 1ste klasse te laten spelen, dan denk ik niet dat andere clubs dit zonder slag of stoot zullen aanvaarden, omwille van oneerlijke concurrentie. 
SV zulte waregem verhuist misschien niet uit Waregem, maar wie zegt dat PDC onze club niet wil leegzuigen ?  Ik weet het niet, maar als ik PDC hoor praten, dan krijg ik constant flitsen van doemscenario's in mijn hoofd.  Ik heb nog 0% vertrouwen in die man.  Gasten die soloslim spelen en nauwelijks communiceren, vertrouw ik niet.   

 

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #595 Gepost op: mei 23, 2013, 08:51:25 am »
Als DeWever toch een reeks investeerders klaar heeft om in een nieuwe Antwerpse club te steken, waarom investeren zij niet meteen in RAFC? Met het verhoogde budget moet het een koud kunstje zijn om volgend seizoen al te promoveren? Dan heeft hij zijn eersteklasseclub en wij en kvk blijven gevrijwaard.

En 2 topploegen op 20km van elkaar: Manchester city en united, Moskou: cska, lokomotiv, torpedo, spartak, Belgrado: rode ster en partizan, Milan: AC en inter, Roma: Lazio en AS, Liverpool: FC en Everton, ...  Akkoord, allemaal grote steden, maar het gebied ZW-vlaanderen is toch ook een beetje ??n grote stad, niet?

Of zie ik het verkeerd?

Offline sepatcha

  • Leden
  • Berichten: 236
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #596 Gepost op: mei 23, 2013, 09:11:42 am »
En toch heb ik nog altijd voor de volle 100% vertrouwen in de PDC . Hij heeft een hart voor essevee hoe raar dit ook mag klinken op dit moment !!!! Het spijtige aan heel die zaak is dat journalisten mogen schrijven wat ze willen zonder een bron erbij te vermelden of toch op zijn mist met die bron naar buiten komen maar nee niets ! Als ik morgen tegen mijn buurman zeg dat zijn vrouw op een ander gaat en ik zeg nie hoe ik dat weet wat zou mijn buurman dan doen peis je ? :)

PDC heeft zich daarnet echt wel goed verdedigd!  Vooral zijn betoog de laatste minuten was zeer overtuigend.

Het is dus duidelijk dat die Hauspie zijn verdraaid gezwets haalt bij ??n of andere bedrijfspipo in het Antwerpse die een raar beeld heeft van het woord "discretie".  Wellicht enen die tegelijkertijd ook in de politiek zit want in dat wereldje is het schering en inslag dat een loopje wordt genomen met discretie en realiteit!
Dewever maakte zich dan weer onsterfelijk belachelijk op het eind door te stellen dat zijn tussenkomsten heeeeelemaal niets met verkiezingen te maken hebben!! Goh ik mot die mens minder en minder!!

Of zou het Dury zijn die uit "voorzorg" naar de pers heeft gelekt na het gesprek met Patje zondagavond?
Dat zou wel eens goed kunnen

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #597 Gepost op: mei 23, 2013, 09:19:45 am »
Willy heeft onze club verkocht aan PDC voor eigen profijt. Bedankt Willy. Wat ik mij afvraag: waarom heeft Willy 'recht' op ongeveer de helft van de aandelen van een nieuwe vennootschap? Alvast niet omdat hij er zoveel geld heeft ingestoken (Zultse bracht ongeveer 8.000.000 bef - goed verzwegen - schulden mee). Divide et impera, et apr?s nous le d?luge, of parafraserend: chaque jour everything pakken.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #598 Gepost op: mei 23, 2013, 09:24:09 am »
Idd de 'oude' aandeelhouders moeten ook niet zitten kakken op PDC, zij hebben wel (en ik vermoed voor schoon geld) hun aandelen verkocht aan PDC ?.

Hoedanook mijn vertrouwen in PDC is verdwenen, hij heeft deze zomer heel wat werk om relaties met supporters, sponsors, ... opnieuw op te krikken.

Offline Uw_moeder

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #599 Gepost op: mei 23, 2013, 09:46:50 am »
blijkbaar uit betrouwbare bron:

Decuyper is op weg naar de uitgang, hij heeft call-optie op de meerderheid van de aandelen, maar heeft de opties nog niet allemaal gelicht en zeker nog niet betaald. De rest van het bestuur is op zoek naar centen om Decuyper te kunnen uitkopen...geen mens die gelooft dat Decuyper nog meer aandelen zal willen verwerven, nu hij het zwaar verkorven heeft bij ongeveer heel Waregem.