Auteur Topic: [35] ESSIKAL Karim - ex speler  (gelezen 35976 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
[35] ESSIKAL Karim - ex speler
« Gepost op: maart 16, 2016, 06:42:19 pm »
De onderschatte groeibriljant van de Gaverbeek
KARIM ESSIKAL DOET HET ERG STERK BIJ ZULTE WAREGEM
16 maart 2016 18:36 via voetbalkrant.com

Elke week maken wij ons team van de week op. Zulte Waregem maakte de voorbije maanden dan wel geen opperbeste indruk, toch haalde 1 speler liefst drie keer de selectie van onze redactie. Karim Essikal valt nochtans allerminst op aan de Gaverbeek. Al is dat net zijn sterkte.

Het is een voetbalclich?, maar er is wel iets van aan. Een verdedigende middenvelder die niet opvalt is vaak een hele goede. Eigenschap en kwaliteit nummer 1 van een echte '6' is dat hij zonder opvallen het werk kan opkuisen voor andere spelers.

Karim Essikal werd dit seizoen al meermaals op een positie neergezet die de zijne niet is: centraal achterin, op rechtsachter, ... Terwijl hij toch vooral voor de verdediging echt rendeert. Beenhard wanneer nodig, steevast met grinta, maar nooit over de grens van het toelaatbare.

Jeugdproduct
De youngster kwam via Strombeek en Brussels bij Lierse terecht, waar hij na een jaartje vertrok richting Club Brugge. In 2014 rondde hij de jeugdreeksen af bij Essevee, dat hem dit seizoen liet doorstromen naar de A-kern.

En steeds meer kreeg hij kansen. Eerst uit noodzaak, ondertussen gewoon omdat hij het prima doet als verdedigende middenvelder. Ook de fans sluiten hem in het hart. Een veelprater of een grote mond is Essikal allerminst, hij laat liever de voeten spreken.

14 basisplaatsen leverde dat op, zijn doelpunt van afgelopen weekend was de kers op de taart. Op naar play-off 1 met deze groeibriljant, zoveel is duidelijk.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-03-16/karim-essikal-doet-het-erg-sterk-bij-zulte-waregem
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2017, 07:48:18 pm door Frederik »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2016, 06:48:57 pm »
Je ziet hem week na week verbeteren...
Hopelijk een speler die nog verder zal ontwikkelen bij ons en dan liefst ook een hele tijd blijft!

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2016, 06:56:49 pm »
Als je die kan verpatsen voor een mooi bedrag aan een Turkse club meteen doen.

Speelt vanuit zijn opgelegde rol door Dury goed. Niet meer of minder, gewoon goed.
V??l meer verbeten dan in zijn 1e wedstrijden.

Maar is geen steunpilaar. Waterdragertje.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.269
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2016, 08:40:56 pm »
Als je die kan verpatsen voor een mooi bedrag aan een Turkse club meteen doen.

Speelt vanuit zijn opgelegde rol door Dury goed. Niet meer of minder, gewoon goed.
V??l meer verbeten dan in zijn 1e wedstrijden.

Maar is geen steunpilaar. Waterdragertje.
Hij heeft dit seizoen nog maar 14 matchen in eerste klasse gespeeld. Geef die jongen tijd om nog meer progressie te boeken. Met reacties als 'verpatsen voor mooi bedrag, meteen doen' blijkt van weinig respect voor de speler. Ik zou graag meer van hem zien!
SV TILL I DIE

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2016, 08:44:06 pm »
Hij heeft dit seizoen nog maar 14 matchen in eerste klasse gespeeld. Geef die jongen tijd om nog meer progressie te boeken. Met reacties als 'verpatsen voor mooi bedrag, meteen doen' blijkt van weinig respect voor de speler. Ik zou graag meer van hem zien!
Balboa alleszins niet  :P :

Zolang ik Essikal nooit meer in een Essevee-shirt is het goed voor mij.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #5 Gepost op: maart 16, 2016, 08:58:57 pm »
Als je die kan verpatsen voor een mooi bedrag aan een Turkse club meteen doen.

Speelt vanuit zijn opgelegde rol door Dury goed. Niet meer of minder, gewoon goed.
V??l meer verbeten dan in zijn 1e wedstrijden.

Maar is geen steunpilaar. Waterdragertje.

Totaal niet akkoord. Essikal is een speler, die enorm aan het groeien is. Volgend seizoen, een basispion, die rendeert.
Dan pas kan je denken aan een transfer.
-SVZW Forever-

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #6 Gepost op: maart 16, 2016, 09:53:03 pm »
Als je die kan verpatsen voor een mooi bedrag aan een Turkse club meteen doen.

Speelt vanuit zijn opgelegde rol door Dury goed. Niet meer of minder, gewoon goed.
V??l meer verbeten dan in zijn 1e wedstrijden.

Maar is geen steunpilaar. Waterdragertje.

Wat een onzin is dit nu weer zeg. Een goeie waterdrager is van
Levensbelang op elk middenveld. We hebben er nu eentje met veel potentieel en je zou hem willen verpatsen. Houden ja, dat is dan al 1 positie die we niet meer hoeven in te vullen.

Voetbalkrznt schrijft veel bagger, maar dit hebben ze toch goed gezien

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #7 Gepost op: maart 16, 2016, 11:07:48 pm »
Essikal heeft 1 van de beste lange ballen van de Belgische competitie. Zelden een speler zoveel lange ballen zo precies zien geven...

Online Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #8 Gepost op: maart 16, 2016, 11:27:15 pm »
Ik denk dat balboa voor Voetbalkrant werkt  :)

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #9 Gepost op: maart 16, 2016, 11:54:39 pm »
Speel't zeer goed laatste tijd.
Zal ook wel eens een terugval kennen, hopelijk blijft hij gesteund door supporters en trainer dan (cfr.  Chris Aneke)

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #10 Gepost op: maart 17, 2016, 08:17:57 am »
Toen hij op andere posities speelde (oa. RB), vond ik hem ook niet bepaald secuur. Maar nu hij in het middenveld staat, zie ik steeds meer zijn potentieel. Het zit erin. Nu moet het er nog uit komen...

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #11 Gepost op: maart 17, 2016, 08:21:56 am »
Zeg al van voor nieuwjaar dat Essikal altijd in de basis moet staan. Zijn sterke punten kwamen er altijd vanaf het begin uit en je ziet zijn mindere punten ook beter worden. Er zit veel progressie in de jongen en naar mate hij meer speelt en vertrouwen krijgt wordt hij beter. Hopelijk kan hij tijdens de play-offs en volgend jaar zijn stempel drukken. Kums en Berrier zullen weer gek worden tijdens de play-offs als hij in hun nek zit te blazen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #12 Gepost op: maart 17, 2016, 09:24:07 am »
tuurlijk zijn er nog werkpunten.
maar goeie speler! houdt het simpel, valt niet op, speelt sober, gevaarlijk op stilstaande fases, goeie voorzet van de rechterflank in de benen, crosspass...
jonge belgische speler met veel mogelijkheden, goeie attitude, legt de lat voor zichzelf hoog....en dit op een heel belangrijke, moeilijke positie op het veld.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #13 Gepost op: maart 17, 2016, 09:26:03 am »
Triestig dat sommige 'supporters' jonge talentvolle spelers niet wat meer vertrouwen geven...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #14 Gepost op: maart 17, 2016, 10:55:59 am »
Als je die kan verpatsen voor een mooi bedrag aan een Turkse club meteen doen.

Speelt vanuit zijn opgelegde rol door Dury goed. Niet meer of minder, gewoon goed.
V??l meer verbeten dan in zijn 1e wedstrijden.

Maar is geen steunpilaar. Waterdragertje.

Verpatsen ?? En Overtoom terughalen ?
We hebben nu eens een jonge speler die vooruitgang maakt en zijn kansen grijpt en het is weer niet goed. Ik hoop dat Brebels ook terug kansen krijgt.
Spijtig genoeg heeft men met onbekende derderangsbuitenlanders meer geduld dan met eigen jongeren.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #15 Gepost op: maart 17, 2016, 01:06:40 pm »
Verpatsen ?? En Overtoom terughalen ?
We hebben nu eens een jonge speler die vooruitgang maakt en zijn kansen grijpt en het is weer niet goed. Ik hoop dat Brebels ook terug kansen krijgt.
Spijtig genoeg heeft men met onbekende derderangsbuitenlanders meer geduld dan met eigen jongeren.
2.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #16 Gepost op: maart 17, 2016, 04:14:21 pm »
Hopelijk geven ze die jongen opslag anders staan de makelaars en clubs al klaar om zijn kop zot te maken.
Laat hem 30 matchen op dit niveau spelen, dan zijn we hem kwijt.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #17 Gepost op: maart 17, 2016, 04:47:13 pm »
Wie aanwezig was IN Westerlo weet dat Essikal een ruwe diamant is. Fenomenale wedstrijd van hem daar!!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.269
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #18 Gepost op: april 11, 2016, 11:47:01 am »
Gevolgen botsing met Kara zijn gruwelijk voor Essikal: schedelbreuk en breuk aan het kaakgewricht
11/04/2016 om 10:59 via Sport Wereld / Nieuwsblad.be

De gevolgen van zijn botsing met Anderlecht-speler Kara Mbodj zijn gruwelijk voor Zulte Waregem-middenvelder Karim Essikal. De 20-jarige Belgische Marokkaan houdt er een schedelbreuk, een breuk achter het kaakbeen, evenwichtsstoornissen en een zware hersenschudding aan over. Hij moet de rest van de week ter observatie in het ziekenhuis blijven. Zijn seizoen zit er meer dan waarschijnlijk ook op.

Zulte Waregem hoopt dat het herstel van Essikal zonder complicaties verloopt. Essevee was wel in alle staten nadat Essikal afgevoerd werd. Dury vroeg zich af waarom Kara niet bestraft werd. En die mening is hij na de wedstrijd ook nog toegedaan. Op de vraag van een journalist antwoordt hij: "Zijn dat de risico's van het vak? Dan hebben wij een heel moeilijk beroep. Ik heb na de match aan Olivier Deschacht gevraagd: 'Jij bent 35 jaar, waarom gebeurt jou zoiets nooit?'"

?Het was z?ker niet mijn intentie om Essikal te raken?, aldus Kara na de match, toen de ernst van de blessure van Essikal nog niet duidelijk was. ?Ik ging niet te fel in duel en ik keek enkel naar de bal. Ik kan begrijpen dat het publiek niet blij was met de blessure van hun speler.  Maar er zijn ook harde woorden gevallen met de staf van Zulte Waregem. Toen ik op de grond lag, hoorde ik iemand tegen mij snauwen: sta op, sta op. Alsof ik maar deed alsof ik pijn had. Maandag of morgen bel ik Essikal zeker op. Nogmaals: het spijt mij dat het zo is gelopen. Ik hoop dat hij zo snel mogelijk weer de oude wordt.?

De jonge Essikal groeide na Nieuwjaar uit tot een vaste waarde in de elf van Francky Dury en geldt als ??n van de revelaties bij Zulte Waregem.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160411_0223034





EDIT: layout en bron
« Laatst bewerkt op: april 11, 2016, 12:21:08 pm door Frederik »
SV TILL I DIE

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #19 Gepost op: april 11, 2016, 11:55:45 am »
Tja, risico's van het vak h?  ::) (ahum)