Auteur Topic: [35] ESSIKAL Karim - ex speler  (gelezen 35939 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #40 Gepost op: april 12, 2016, 12:25:06 pm »
Geef Dury volledig gelijk. Dit zijn zaken die in de match zelf geen rode kaart zijn (al mag dit wel eens herbekeken worden in het reglement) maar wat signaal geef je als je er naast het veld totaal niet op reageert. Alle jeugdspelers kijken naar deze wedstrijden, men geeft nu aan dat je in de lucht je lichaam mag gebruiken om een speler neer te krijgen of je nu de bal hebt of niet. (ellebogen buiten beschouwing gelaten)
Het is een verkeerd signaal naar andere spelers/jeugdspelers toe en zeker als je de ernst van de blessure ziet want die had vermeden kunnen worden, zeker de manier waarop Kara erop in springt.

+1

Ik deel je mening volledig!

Het signaal dat hiermee wordt gegeven is totaal van de pot gerukt.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #41 Gepost op: april 12, 2016, 12:27:04 pm »
Ik kom gek van de kromme redeneringen van o.a. Sonck (Extra Time) en de Reviewcommissie. Slaat werkelijk nergens op.

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #42 Gepost op: april 12, 2016, 01:29:21 pm »
't is echt een belachelijke affaire.

1. tis veel te wild
2. de fysieke integriteit van de speler komt in gevaar
3. tis rood

De reviewcommissie dan:

"De Reviewcommissie heeft, op basis van artikel 77a)  en b) van de Disciplinaire Code van de FIFA, de bevoegdheid om, op basis van televisiebeelden, te beslissen dat het Bondsparket in de volgende gevallen een vordering dient in te stellen tegen de betrokkene(n):

- manifeste en opzettelijke fouten van een zodanige zwaarwichtigheid dat de fysieke integriteit van een tegenstrever kan in het gedrang worden gebracht"

Manifest moet in dit kader gezien worden als duidelijk. De zwaarwichtigheid en de fysieke integriteit zijn ook vervuld. Waar spant het schoentje dan? Ze hebben de bevoegdheid, maw ze kunnen maar zijn het niet verplicht.

Er werden in dit duel geen kaarten getrokken wat op z'n minst vreemd te noemen is. Vrijdag in de match Club-Gent waren het er ook maar 2, het konden er ook gerust meer zijn. Ik stel vast dat er een hele hoop spelers die zich misdragen hebben (al dan niet met opzet) in beide wedstrijden gewoon mogen aantreden volgende week in Anderlecht-Club. 

Anderlecht blesseert al dan niet per ongeluk twee van onze spelers en dan pas wordt er nipt gewonnen. De mauve bezoekers stonden te dansen op onze nieuwe tribunes. Kara biedt zijn verontschuldigingen aan en Anderlecht zit verveeld met de zaak. Verveeld tot op een bepaalde hoogte want die "welverdiende" driepunter pakt niemand hen nog af. Een ziekenhuisbezoekje voor een spannende play off I en wie weet misschien wel een 34ste landstitel, een mooie deal, toch?

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #43 Gepost op: april 12, 2016, 01:56:32 pm »
't is echt een belachelijke affaire.

1. tis veel te wild
2. de fysieke integriteit van de speler komt in gevaar
3. tis rood

De reviewcommissie dan:

"De Reviewcommissie heeft, op basis van artikel 77a)  en b) van de Disciplinaire Code van de FIFA, de bevoegdheid om, op basis van televisiebeelden, te beslissen dat het Bondsparket in de volgende gevallen een vordering dient in te stellen tegen de betrokkene(n):

- manifeste en opzettelijke fouten van een zodanige zwaarwichtigheid dat de fysieke integriteit van een tegenstrever kan in het gedrang worden gebracht"

Manifest moet in dit kader gezien worden als duidelijk. De zwaarwichtigheid en de fysieke integriteit zijn ook vervuld. Waar spant het schoentje dan? Ze hebben de bevoegdheid, maw ze kunnen maar zijn het niet verplicht.

Er werden in dit duel geen kaarten getrokken wat op z'n minst vreemd te noemen is. Vrijdag in de match Club-Gent waren het er ook maar 2, het konden er ook gerust meer zijn. Ik stel vast dat er een hele hoop spelers die zich misdragen hebben (al dan niet met opzet) in beide wedstrijden gewoon mogen aantreden volgende week in Anderlecht-Club. 

Anderlecht blesseert al dan niet per ongeluk twee van onze spelers en dan pas wordt er nipt gewonnen. De mauve bezoekers stonden te dansen op onze nieuwe tribunes. Kara biedt zijn verontschuldigingen aan en Anderlecht zit verveeld met de zaak. Verveeld tot op een bepaalde hoogte want die "welverdiende" driepunter pakt niemand hen nog af. Een ziekenhuisbezoekje voor een spannende play off I en wie weet misschien wel een 34ste landstitel, een mooie deal, toch?

Because RSCA

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #44 Gepost op: april 13, 2016, 08:32:23 am »
ja, als je de reactie van Vanhandenhoven en Emmerechts gezien heb zou ik ook verveeld zitten met de situatie. ik ga niet op anderlecht schieten.
op Vanhandenhoven en Emmerechts schieten ga ik ook niet doen aangezien een vermoeden van heel beperkte hersencellen bij die 2 aanwezig is.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #45 Gepost op: april 13, 2016, 08:51:51 am »
@Karim: Heeft Kara al gebeld of langsgeweest?  ;)
Hou het maar op bellen liefst.
Als hij langskomt met een bloemetje vrees ik namelijk dat de bloempot ook nog volgt...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #46 Gepost op: april 13, 2016, 11:23:31 pm »
Heel goed nieuws! Essikal heeft het ziekenhuis verlaten!
13 april 2016 21:53 via voetbalkrant.com

We hebben goed nieuws te melden over Karim Essikal. De middenvelder van Zulte Waregem heeft het ziekenhuis verlaten. Er staat hem wel een maandenlange revalidatie te wachten.

Karim Essikal liep afgelopen zondag een schedelbreuk, een breuk aan het kaakgewricht en een hersenschudding op na een duel met Kara Mbodj van RSC Anderlecht.

De middenvelder van Essevee lag de voorbije dagen in het ziekenhuis, maar mocht vandaag naar huis. Dat is een pak vroeger dan verwacht. De voorbije dagen leek een opname van minstens een week realistisch.

Seizoen sowieso voorbij, intense medische begeleiding
We moeten Essikal echter niet te snel op het veld verwachten. Het huidige seizoen is sowieso voorbij voor de belofte van Zulte Waregem. Hij zal thuis intensief begeleid worden door de medische staf van de fusieclub.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-04-13/karim-essikal-van-zulte-waregem-ligt-niet-langer-in-het-ziekenhuis





EDIT: lay-out en bron bijgezet :)
« Laatst bewerkt op: april 13, 2016, 11:34:33 pm door Frederik »
SV TILL I DIE

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #47 Gepost op: april 14, 2016, 08:51:21 am »
Idd. goed nieuws, al is het nog bang afwachten voor de effecten op lange(re) termijn en de mentale weerslag voor Karim.  Zal hij ooit nog vol in kopduel willen gaan ?

 

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #48 Gepost op: april 14, 2016, 10:29:49 am »
Idd. goed nieuws, al is het nog bang afwachten voor de effecten op lange(re) termijn en de mentale weerslag voor Karim.  Zal hij ooit nog vol in kopduel willen gaan ?

Tijd brengt raad
Tijd heelt alle wonden

... maar ik vrees ervoor.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #49 Gepost op: mei 11, 2016, 04:16:32 pm »
Essikal zal pas volgend seizoen opnieuw kunnen spelen
11 mei 2016 13:37 via voetbalprimeur.be

Karim Essikal werd tijdens de wedstrijd Zulte Waregem ? RSCA Anderlecht (1-2) afgevoerd na een zwaar contact met Kara Mbodji. Een maand later is de verdediger nog steeds aan het revalideren.

Essikal liep verschillende verwondingen op. Hij had een hersenschudding en een kaakbeenbreuk. Volgens clubdokter Jana Bekaert verbetert zijn toestand. "De breuk is nog niet volledig hersteld, want daarvoor moet je minstens vier tot zes weken rekenen," zegt Bekaert aan Sport/Voetbalmagazine.

"Essikal heeft daarnaast ook evenwichtsstoornissen en volgt specifieke revalidatieoefeningen. Het is op dit moment moeilijk in te schatten wanneer hij volledig hersteld zal zijn. Met zulke letsels is dat altijd moeilijk te voorspellen", aldus Bekaert.

De 20-jarige Essikal heeft nog een contract tot 2017 bij Zulte Waregem. Algemeen Manager Eddy Cordier gelooft alvast in zijn jonge speler. "Als Essikal bij het begin van het volgende seizoen hersteld is en progressie blijft maken, zullen we in oktober zeker rond de tafel gaan zitten."

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/658817/karim-essikal-nog-steeds-niet-fit-na-botsing-met-kara-mbodji.html?utm_source=vpclubsectie&utm_medium=facebookclub&utm_campaign=fbsvzultewaregemprimeur
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2016, 07:48:27 pm door svennay »

Offline Cypher

  • Leden
  • Berichten: 178
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #50 Gepost op: juli 24, 2016, 09:53:15 am »
Hoe zit het eigenlijk met hem? Hoor er maar weinig van.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #51 Gepost op: juli 24, 2016, 10:02:19 am »
Hoe zit het eigenlijk met hem? Hoor er maar weinig van.
Simpel, is zijn plaats kwijt aan Meit?. Maar zal dit jaar wel zijn matchen spelen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.653
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #52 Gepost op: juli 24, 2016, 10:20:26 am »
Simpel, is zijn plaats kwijt aan Meit?. Maar zal dit jaar wel zijn matchen spelen.
Zal geleidelijk meer spelen, denk ik, ik vrees eerder dat Lepoint het mag vergeten,in ieder geval, stevige concurrentie op de 6 en 8.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #53 Gepost op: juli 24, 2016, 11:10:50 am »
Zal geleidelijk meer spelen, denk ik, ik vrees eerder dat Lepoint het mag vergeten,in ieder geval, stevige concurrentie op de 6 en 8.

Kan maar goed zijn want concurrentie is nodig om iedereen scherp te houden. En hoe spijtig het ook is moet je ook altijd rekening houden met geschorsten en erger nog gekwetsten. Ik denk dat vooral nog een verdediger moet gezocht worden want voor je het weet staat Lepoint daar weer en dat is ondanks zijn inzet niet zijn beste plaats. Andere bijkomende spelers zullen er voor mij maar komen als er een oplossing gevonden is voor Benteke, Ekangamene, Dalsgaard (?) en dan zie ik het liefst een flankspeler komen. Nog een bijkomende 10 weet ik niet zo want dan moet er weer iemand de plaats ruimen. Je kan er ook maar 11 opstellen.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #54 Gepost op: augustus 03, 2016, 11:07:29 am »
Revelatie van Zulte Waregem trapt na: 'Bij Club breken geen jeugdspelers door'
woensdag 3 augustus 2016 om 10:37 via voetbalprimeur.be

Karim Essikal was vorig seizoen ??n van de grote revelaties bij Zulte Waregem. De twintigjarige middenvelder groeide uit tot een belangrijke pion op het middenveld van Essevee. Tegen alle verwachtingen in. Een paar jaar geleden mocht hij zelfs de bank van de beloften bij Club Brugge niet verwarmen.

Essikal speelde twee seizoenen in de jeugd van Club Brugge. Doorbreken kon hij er echter nooit. "Bart Wilmssen (toen beloftencoach bij Club Brugge en nu assistent-trainer bij Waasland-Beveren) moest niet veel van mij weten. Hij zei steeds: alles op zijn tijd. Ik mocht meetrainen met de beloften, maar voor de wedstrijden moest ik afzakken naar de U19", vertelt Essikal in Sport/Voetbalmagazine.

"Op het einde van het seizoen probeerde het bestuur mij nog te paaien met een semiprofcontract, maar ik had mijn keuze al gemaakt. Aangezien Club Brugge er niet voor bekendstaat veel jeugdspelers te laten doorbreken, was ik beter af bij Zulte Waregem."

Bij Zulte Waregem maakte hij al meteen indruk. "Toen de voorbereiding halfweg was, nodigde Stoke City mij uit om het oefencomplex te bezoeken en een training mee te pikken. Maar ik voelde mij niet mans genoeg om alleen naar Engeland te gaan en van nul af aan te beginnen in een land met een andere cultuur. Ik heb toen voor continu?teit gekozen."

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/678428/revelatie-van-zulte-waregem-trapt-na-bij-club-breken-geen-jeugdspelers-door-.html

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #55 Gepost op: augustus 03, 2016, 11:20:06 am »
10 april, de dag waarop zijn carri?re bijna bruusk eindigde door horrorbotsing: "Ik was bijna doof"
3 augustus 2016 10u25 via hln.be

Ze hielden hun adem in aan de Gaverbeek op die noodlottige lente(zon)dag in april. Niet alleen de spelers, maar ook de supporters van Zulte Waregem en trainer Francky Dury. Karim Essikal lag roerloos op de grond na een staalharde botsing met brok graniet Kara Mbodj. De 20-jarige middenvelder van Essevee werd afgevoerd op een draagberrie en kon de rest van het play-off 1-sprookje vergeten. Vier maanden later doet de jonge Belg zijn verhaal in Sport/Voetbalmagazine.

10 april 2016 zal hij niet snel vergeten, de dag waarop zijn veelbelovende voetbalcarri?re bijna om zeep was nog voor ze goed en wel was begonnen. Op een hoekschop botste de Senegalees Kara van Anderlecht met zijn harde knikker op volle snelheid en kracht tegen het hoofd van Essikal. Die bleef groggy liggen na de onzachte horrorbotsing, einde match en einde seizoen. "De dokters noemen mij een gelukzak. Ik heb vrede genomen met wat er toen gebeurd is. Wat moet je anders doen? Je kan niet op een knop duwen om je leven terug te spoelen."

Evenwichtsproblemen

Het was de hel in die eerste weken na de bewuste fase in Zulte Waregem-Anderlecht. Karim Essikal mocht een maand zijn appartement niet uit. De zetel was tijdelijk het centrum van zijn bestaan. "Op psychologisch vlak was dat een kwelling. Eind mei, terwijl mijn ploegmaats op vakantie waren, ben ik eindelijk aan mijn revalidatie mogen beginnen. Elke morgen bezocht ik een kinesist die mij hielp om van mijn evenwichtsproblemen af te geraken." Intussen pikt hij de draad weer volop op: "Mijn voeten willen mee, maar in de duel houd ik mij nog te veel in. Bij het opspringen, denk ik een fractie van een seconde te lang na, terwijl je een duel moet aangaan zonder te rekenen. Onbewust was dat een manier om mij te beschermen. Met de tijd zal de vrees op een nieuwe knal wel wegebben. Om het genezingsproces te versnellen blijf ik na de training nog na met de tweede assistent om te koppen."

Enorme oerkracht

Van de pijnlijke botsing met verdediger Kara herinnert hij zich nog alles: "Ik zie mezelf nog in de eerste zone staan, klaar om de bal weg te koppen. En plots werd ik met een enorme oerkracht tegen de grond gegooid. Op dat moment had ik geen flauw benul van wat er aan de hand was, wie er mij had aangelopen. Ik was nog bij bewustzijn, al hoorde ik niets meer aan mijn rechteroor. Mijn eerste reflex was om recht te kruipen, maar mijn hoofd draaide zo fel, dat ik weer ging liggen. Ik zag de dokters en de kinesist rond mij staan, ik hoorde ook nog het publiek voor mij applaudisseren terwijl ik het veld verliet. In de kleedkamer deed ik een nog een poging om recht te staan, maar ik vond mijn evenwicht niet. Toen wist ik: dit is niet normaal."

Aan ergste ontsnapt

Het scheelde niet veel of de ex-speler FC Brussels en Club Brugge had blijvende schade overgehouden aan het jammerlijke incident: "De eerste drie dagen hoorde ik enkel gesuis in mijn rechteroor, ik was haast doof. Toen begon ik lichtjes te panikeren. Mijn trommelvlies bleek vol bloed te zitten en ik had een scheurtje van drie centimeter opgelopen aan mijn schedel en dat had mijn evenwichtsorgaan doorboord. Daarom hoorde ik niets meer. Ik ben aan het ergste ontsnapt, de dokters noemden mij een gelukzak: een centimeter meer naar beneden en ik zou permanent doof zijn geweest."

bron: http://www.hln.be/hln/nl/1285/Voetbal/article/detail/2820938/2016/08/03/10-april-de-dag-waarop-zijn-carriere-bijna-bruusk-eindigde-door-horrorbotsing-quot-Ik-was-bijna-doof-quot.dhtml?utm_medium=twitter&utm_content=sportophlnbedesnelstenieuwssiteinvoetbalwielrennentennisformule1autoenmotorsport&utm_source=dlvr.it
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2016, 12:06:09 pm door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #56 Gepost op: augustus 03, 2016, 12:07:19 pm »
Sterkhouder Essevee, maar niet goed genoeg voor beloften Club Brugge: "Hij moest niet van me hebben"
03 augustus 2016 11:38 via voetbalkrant.com

Karim Essikal groeide vorig seizoen uit tot ??n van de sterkhouders bij Zulte Waregem. Opvallend, aangezien hij bij Club Brugge niet eens goed genoeg geacht werd voor de beloften.

Essikal legt in Sport/Voetbalmagazine uit hoe dat kwam. "Bart Wilmssen (toenmalige beloftencoach van Club) moest niet veel van mij weten. Hij zei steeds: alles op zijn tijd. Ik mocht meetrainen met de beloften, maar voor de wedstrijden moest ik afzakken naar de U19", aldus Essikal.

"Op het einde van het seizoen probeerde het bestuur mij nog te paaien met een semiprofcontract, maar ik had mijn keuze al gemaakt. Aangezien Club Brugge er niet voor bekendstaat veel jeugdspelers te laten doorbreken, was ik beter af bij Zulte Waregem."

Hij had zelfs nog andere opties... over Het Kanaal. "Toen de voorbereiding halfweg was, nodigde Stoke City mij uit om het oefencomplex te bezoeken en een training mee te pikken. Maar ik voelde mij niet mans genoeg om alleen naar Engeland te gaan en van nul af aan te beginnen in een land met een andere cultuur. Ik heb toen voor continu?teit gekozen."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-08-03/karim-essikal-groeide-bij-zulte-waregem-uit-tot-sterkhouder-maar-mocht-bij-club-brugge-niet-eens-bij-de-beloften-spelen

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #57 Gepost op: augustus 03, 2016, 03:24:46 pm »
zou hij volledig terug de oude worden ? Of blijvend last van die aanslag van Kara ?

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #58 Gepost op: augustus 03, 2016, 04:00:41 pm »
vraag me af of hij hier nog veel zal spelen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [35] ESSIKAL Karim
« Reactie #59 Gepost op: augustus 03, 2016, 11:17:05 pm »
Hij zal toch zeker zijn tijd nodig hebben om terug op niveau te komen. Voor nieuwjaar zullen we hem toch niet veel zien in de basis vrees ik.
SV TILL I DIE