Auteur Topic: Sfeer in het stadion  (gelezen 273893 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1320 Gepost op: februari 27, 2014, 05:17:13 pm »
maar is moeilijk om de mensen hiervan op de hoogte te brengen van al dergelijke zaken ...
maakten dit toch ook duidelijk met de verdeling van de vakken voor de finale?

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1321 Gepost op: februari 27, 2014, 06:15:38 pm »
maakten dit toch ook duidelijk met de verdeling van de vakken voor de finale?

hier ben ik niet in mee ?

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1322 Gepost op: februari 27, 2014, 06:16:18 pm »
X verdelen in X-Y-Z, maar dan als volgt:

Y-X-Z, met X (enkel sfeermakers/abonnees/ultra's) mooi achter doel,

geen fysieke barri?res, maar enkel een "indeling", kan perfect via de traphallen.

Doenbaar tegen nieuwe tribune me dunkt.



inderdaad als de stewards hun werk doen is dit zeker doenbaar

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1323 Gepost op: februari 27, 2014, 07:30:10 pm »
Je kan het sowieso mededelen. En ook nog eens de speaker die het zegt in het stadion, papieren uithangen... Moet lukken.
SV TILL I DIE

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1324 Gepost op: februari 28, 2014, 12:36:42 am »
hier ben ik niet in mee ?

Hij bedoelt wss dat vakken A, B en C op de Heizel bestemd zijn voor de sfeergroep.
Aangezien voor deze vakken een voorrangsperiode geld, exclusief voor supporterslokalen, kunnen we hier toch ook spreken van een soort barri?re die de sfeer moet bevorderen en die zal moeten nageleefd worden aangezien iedereen daar wel in zijn eigen vak zal moeten zitten.

Een tribune indelen en een deel reserveren voor een sfeergroep zonder fysieke barri?res, daar geloof ik niet in. Beetje na?ef om te denken imo dat jonge gastjes langs de zijkant gaan blijven staan en niet verder mogen dan de traphallen omdat er Y of Z op hun kaartje staat terwijl er achter het doel ook plaats is.

Online Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1325 Gepost op: februari 28, 2014, 08:15:28 am »
Hij bedoelt wss dat vakken A, B en C op de Heizel bestemd zijn voor de sfeergroep.
Aangezien voor deze vakken een voorrangsperiode geld, exclusief voor supporterslokalen, kunnen we hier toch ook spreken van een soort barri?re die de sfeer moet bevorderen en die zal moeten nageleefd worden aangezien iedereen daar wel in zijn eigen vak zal moeten zitten.

Een tribune indelen en een deel reserveren voor een sfeergroep zonder fysieke barri?res, daar geloof ik niet in. Beetje na?ef om te denken imo dat jonge gastjes langs de zijkant gaan blijven staan en niet verder mogen dan de traphallen omdat er Y of Z op hun kaartje staat terwijl er achter het doel ook plaats is.

Dadistem juist, er is bijna nooit plaats in X :-)

In de vakken I tem K zijn ook geen barri?res, en daar werkt dat alleszins.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1326 Gepost op: februari 28, 2014, 10:13:26 am »
Dadistem juist, er is bijna nooit plaats in X :-)

In de vakken I tem K zijn ook geen barri?res, en daar werkt dat alleszins.

Maar daar is er wel altijd plaats over, moeilijk om te vergelijken dan vind ik  ;)
Zijn dat ongenummerde zitplaatsen daar ?
15? voor een kaartje daar (goedkoper dan X), quasi de enige plaatsen die nog niet uitverkocht zijn tegen Brugge. Raar dat dit niet meer volk trekt dan..

Offline maes

  • Leden
  • Berichten: 6
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1327 Gepost op: februari 28, 2014, 10:40:23 am »
Volgens mij schuift de sfeergroep beter op naar 1 van de zijkanten zoals groningen fanatics, mauves army,tz.. de 1dags supporters willen sowiso centraal staan en op onze nieuwe tribune zal dat er nie beter op worden! Zo creer je denkik ook een beter groepsgevoel! Dit is slechts mijn mening groeten!

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1328 Gepost op: februari 28, 2014, 10:47:22 am »
Volgens mij schuift de sfeergroep beter op naar 1 van de zijkanten zoals groningen fanatics, mauves army,tz.. de 1dags supporters willen sowiso centraal staan en op onze nieuwe tribune zal dat er nie beter op worden! Zo creer je denkik ook een beter groepsgevoel! Dit is slechts mijn mening groeten!


heb ik ook al aangedacht, omdat je ziet dat er altijd plaats over is op de zijkant gaan de sfeermakers bij elkaar staan en de andere blijven staan, dit is bij veel ploegen zo, maar ik wezt niet in hoeverre het verhoog verplaatsbaar is

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1329 Gepost op: februari 28, 2014, 11:02:33 am »
Volgens mij schuift de sfeergroep beter op naar 1 van de zijkanten zoals groningen fanatics, mauves army,tz.. de 1dags supporters willen sowiso centraal staan en op onze nieuwe tribune zal dat er nie beter op worden! Zo creer je denkik ook een beter groepsgevoel! Dit is slechts mijn mening groeten!


Ook een optie..
Alleen sta je dan wel in een hoek waardoor je toch veel volk verliest die meedoet maar niet overdreven fanatiek is.
Ook wordt het dan moeilijker om rest van de tribune op sleeptouw te nemen...

In nieuw stadion zou het niet slecht zijn om een deel te reserveren en daar abonnementen te verkopen via sfeergroep zelf of zoiets..

Wordt alvast een serieuze denkoefening.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1330 Gepost op: februari 28, 2014, 11:03:37 am »
heb ik ook al aangedacht, omdat je ziet dat er altijd plaats over is op de zijkant gaan de sfeermakers bij elkaar staan en de andere blijven staan, dit is bij veel ploegen zo, maar ik wezt niet in hoeverre het verhoog verplaatsbaar is

X is toch weg na dit seizoen, het zal erop aan komen om het verhoog, als er 1 komt, meteen juist te zetten in de nieuwe tribune of toch een plaats te zoeken in de nieuwe tribune voor sfeermakers.
Staan die verhoogskes in Anderlecht en Charleroi trouwens ook niet schuins achter het doel ?
De plannen voor de nieuwe tribunes zullen wss toch al lang klaar liggen, om daar nog veranderingen in aan te brengen..
De nieuwe tribunes zijn prefab, ik denk niet dat het evident zal zijn om daar nog aparte vakken in te maken voor sfeermakers en dagjestoeristen. 

Offline maes

  • Leden
  • Berichten: 6
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1331 Gepost op: februari 28, 2014, 12:11:48 pm »
ik denk juist door met een groep(zeg maar iets 100 man) in een een hoek te gaan staan en samen de kelen open te zetten dat we sneller de tribune mee krijgen(want die is niet zo groot) nu is er her en der een groepje aan het zingen weet er iemand met zekerheid of het in de nieuwe tribune staan plaatsen of zitplaatsen zijn (competitie)? greetz

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1332 Gepost op: februari 28, 2014, 12:58:03 pm »
X is toch weg na dit seizoen, het zal erop aan komen om het verhoog, als er 1 komt, meteen juist te zetten in de nieuwe tribune of toch een plaats te zoeken in de nieuwe tribune voor sfeermakers.
Staan die verhoogskes in Anderlecht en Charleroi trouwens ook niet schuins achter het doel ?
De plannen voor de nieuwe tribunes zullen wss toch al lang klaar liggen, om daar nog veranderingen in aan te brengen..
De nieuwe tribunes zijn prefab, ik denk niet dat het evident zal zijn om daar nog aparte vakken in te maken voor sfeermakers en dagjestoeristen. 

anderlecht wel charleroi niet ;p

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1333 Gepost op: februari 28, 2014, 01:57:50 pm »
In een hoek gaan zitten vind ik maar niets...
SV TILL I DIE

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1334 Gepost op: maart 01, 2014, 01:26:07 pm »
Ge kunt door kleine details der al voor zorgen da ge centraal achter doel een zone krijgt voor fanatiekelingen... Vlaggen in de lucht... Heel de match door, laat ze zagen dat ze niks zien.. Blijven zwaaien.
Bij nen 'you are my sunshine', 'al wie nie springt' mosht der op los.. En bij een goale, :D alles los!
De eendagsvliegn en successers zullen er naar gelang van tijd wel plek maken.
We zijn veel te braaf voor sommige van ons eigen supporters!
Geen woorden maar daden.
Als we wachten tegen het nieuwe stadion zal het al te laat zijn..
Zal de tribune achter doel ingenomen worden door volledige gezinnen(no offence) & mensen die denken op hun gemak naar het voetbal te kunnen gaan.
South Lane Crew.

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1335 Gepost op: maart 01, 2014, 05:12:07 pm »
Ge kunt door kleine details der al voor zorgen da ge centraal achter doel een zone krijgt voor fanatiekelingen... Vlaggen in de lucht... Heel de match door, laat ze zagen dat ze niks zien.. Blijven zwaaien.
Bij nen 'you are my sunshine', 'al wie nie springt' mosht der op los.. En bij een goale, :D alles los!
De eendagsvliegn en successers zullen er naar gelang van tijd wel plek maken.
We zijn veel te braaf voor sommige van ons eigen supporters!
Geen woorden maar daden.
Als we wachten tegen het nieuwe stadion zal het al te laat zijn..
Zal de tribune achter doel ingenomen worden door volledige gezinnen(no offence) & mensen die denken op hun gemak naar het voetbal te kunnen gaan.

let maar op :p ik e daar al keer tegen een bende eendagsvliegen spel gehad :p

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1336 Gepost op: maart 07, 2014, 08:05:44 am »
Vak X zoekt: een 10-tal personen die willen helpen, kort voor de wedstrijd van dit weekend. Voorwaarden: minimum 16 jaar zijn, abohouder zijn in Vak X, zin voor verantwoordelijkheid hebben, ??n uur voor se wedstrijd aanwezig zijn.
Kandidaten kunnen zich aanmelden via privebericht naar mij.
No pain, no gain.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1337 Gepost op: maart 07, 2014, 08:20:33 am »
Ge kunt door kleine details der al voor zorgen da ge centraal achter doel een zone krijgt voor fanatiekelingen... Vlaggen in de lucht... Heel de match door, laat ze zagen dat ze niks zien.. Blijven zwaaien.
Bij nen 'you are my sunshine', 'al wie nie springt' mosht der op los.. En bij een goale, :D alles los!
De eendagsvliegn en successers zullen er naar gelang van tijd wel plek maken.
We zijn veel te braaf voor sommige van ons eigen supporters!
Geen woorden maar daden.
Als we wachten tegen het nieuwe stadion zal het al te laat zijn..
Zal de tribune achter doel ingenomen worden door volledige gezinnen(no offence) & mensen die denken op hun gemak naar het voetbal te kunnen gaan.

Die gezinnen moeten dan maar in de tribune aan de andere kant gaan zitten, ik vermoed dat die zal worden gebruikt als familietribune

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1338 Gepost op: maart 07, 2014, 09:12:09 am »
oproepke aan alle jonge-artistieke-gemotiveerde-100% geinteresseerde supporters.

ik had gisteren een kort gesprekje met M.

Hieronder het besluit van ons constructieve gesprek.
Ikzelf hoor niet bij jonge-.... dus ik moet echt wel afhaken maar
volgens mij zitten hier of kennen jullie veel andere wel potentiele "tifo makers".

M. zijn laatste zin was:
ze kunnen zelf ook vragen om tips enzo
Jenske of ik vragen niet liever en bijten niet

Niet onbelangrijk voor jonge gasten die willen,
er zijn mensen met ervaring en ideeen die WILLEN helpen
alleen ga je moeten initiatief nemen om ze aan te spreken...

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Sfeer in het stadion
« Reactie #1339 Gepost op: maart 07, 2014, 09:18:40 am »
oproepke aan alle jonge-artistieke-gemotiveerde-100% geinteresseerde supporters.

ik had gisteren een kort gesprekje met M.

Hieronder het besluit van ons constructieve gesprek.
Ikzelf hoor niet bij jonge-.... dus ik moet echt wel afhaken maar
volgens mij zitten hier of kennen jullie veel andere wel potentiele "tifo makers".

M. zijn laatste zin was:
ze kunnen zelf ook vragen om tips enzo
Jenske of ik vragen niet liever en bijten niet

Niet onbelangrijk voor jonge gasten die willen,
er zijn mensen met ervaring en idee?n die WILLEN helpen
alleen ga je moeten initiatief nemen om ze aan te spreken...


Misschien een beknopt schema hoe je zelf te werk kan gaan met enkele tips.

1. Brainstorm over een actie/ontwerp
2. Vraag uw actie aan bij de club!
3. Denk na wat je nodig hebt en verzamel alles VOORALEER je begint:
   - vierkante meter stof (vlaggenstof is het goedkoopst en makkelijk bewerkbaar)
   - verf (waterverf is uitstekend! is goedkoper en kan je makkelijk aanlengen)
   - locatie (om actie uit te werken)
   - een deftig ontwerp op papier of op PC
   - projector (beamer of overheadprojector)
   - naaimachine + bijhorende schoonmama om grote witte doek te naaien
   - verfmateriaal (borstels, bakjes, vodden, ...)
   - plastiek om onder doek te leggen (landbouwplastiek is ideaal & groot)
* Pas wanneer je bovenstaande lijst volledig overlopen hebt kan je echt beginnen.
4. projecteer uw ontwerp op het witte doek (trek de lijnen met een gewone stylo. Geen potlood of alcoholstift!)
   - Zorg ervoor dat uw doek eerst helemaal genaaid is vooraleer te beginnen met de tekenen
   - Tekenen doe je best maximaal met 2 personen. Op het gemak, maar goed!
5. Plaats de beginletters van iedere kleur in de juiste vakken. (want vermoedelijk zal je niet de enige zijn die zal schilderen.
   - Roep mensen bij elkaar om alles te schilderen. (dit is een tijdrovende job)
6. Werk het ontwerp af door omranding aan te brengen waar het kleurverschil bijna niet zichtbaar is
7. Spreek af wanneer jullie de actie gaan testen in het stadion (reken een volledige voormiddag)
8. Zorg voor duidelijke afspraken wie waar zal staan en wat doet bij de sfeeractie
   - Spreek minstens ??n uur voor de wedstrijd af op een centrale locatie
9. Besef dat wanneer de wedstrijd begint uw actie moet verdwijnen van het toneel en veilig worden opgeborgen.
10. Vergeet tijdens het hele proces niet om foto's te nemen

Succes!
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2014, 09:29:55 am door jenske »