Auteur Topic: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk  (gelezen 15097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.772
  • Essevee!
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #60 Gepost op: januari 20, 2020, 08:32:20 am »
Wat een idiote zet om Berahino als flankspeler te zetten, daarvoor moet je toch echt niet goed wijs zijn?  Wij waren totaal niet klaar, NIEMAND was op niveau, ook Deschacht niet, en zeker onze coach niet.  De zoveelste tactische blunder, voor mij is het klaar, wordt tijd om Dury TD te maken.

klopt, de succesformule centraal Berahiono-Larin is er niet meer omdat Dury per se met Marcq en  Govea wil spelen.
Berahino moet weer centraal. Govea eruit. Sissako erin en een echte flankspeler op links.
liever marcq eruit en wat meer aanvalskracht ipv angsthaas spelen en aan verdedigen denken

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #61 Gepost op: januari 20, 2020, 09:05:11 am »
Geen inzet zoals iedereen hier zegt, maar eigenlijk ook gewoon een gebrek aan kwaliteit.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #62 Gepost op: januari 20, 2020, 09:52:55 am »
Burki eruit, Deschacht naar links, Baudry centraal. Voorts Zarandia in de ploeg voor wat meer aanvalskracht op de flanken. Ik ben geen fan van Marcq en vond hem gisteren slecht spelen, maar zijn verdedigend profiel zal nodig zijn op Brugge. Deschacht en Pletinckx waren ook niet goed vond ik. Moet beter.

En voor de rest: iedereen een schop onder zijn gat. De mentaliteit was bedroevend, en Genk had veel meer wil om te winnen. Spelen zoals Genk gisteren op Club Brugge dus.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2020, 10:01:35 am door Thraso »

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.471
  • Essevee!
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #63 Gepost op: januari 20, 2020, 10:35:52 am »
Denk jij nu echt dat wij kunnen spelen zoals Genk? De combinatiesnelheid ligt 2x zo hoog als bij ons. Wij zijn veel te traag. Zelfs ploegen onder ons spelen sneller en beter voetbal dan wij. Op sommige momenten vond ik dat Genk een kat en muisspelletje speelde.
Het is duidelijk, en dat wist ik al veel langer dat wij geen PO1-ploeg waardig zijn. En maar goed ook, want met deze ploeg zouden we het kneusje zijn en ons belachelijk maken. Het meest verrassend vond ik de onnoemelijk zwakke prestataties van Larin en Berahino. Als ze tegen ploegen als Genk niet beter kunnen, dan worden ze zwaar overschat en zal er op het einde van het seizoen niet veel belangstelling zijn voor deze spelers en zullen ze zeker niet veel opbrengen als ze zouden vetrekken.
We moeten volledig opnieuw gaan bouwen met jonge spelers met snelheid.  De werkwijze van Genk kopiëren, waarbij de coaching hoog in het vaandel staat. En spelers aantrekken uit het Noorden. Heb je die nieuwe gezien bij Genk ? Alsof hij al jaren speelt bij deze ploeg. Ik meen nochtans dat hij niet zo duur was. Je moet natuurlijk ook de centen hebben en dat er niks gedaan werd tijdens de winter is voor mij een veeg teken, financieel gezien.
Enfin, PO1 zoals die er nu uitziet, zal zo blijven. Dit wil zeggen, het geld staat bovenaan, zoals elk jaar trouwens. Leve het voetbal !

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #64 Gepost op: januari 20, 2020, 10:45:06 am »
Denk jij nu echt dat wij kunnen spelen zoals Genk?

Ik had het over de mentaliteit, niet de kwaliteit. Dat laatste is er duidelijk meer in Genk, maar ze speelden ook om te winnen. Meer grinta, meer vechtlust, meer agressie, enz. Onze ploeg speelde als een bende 'lammekes'.

Daarom zeg ik dat Essevee moet spelen zoals Genk komende woensdag. Agressief, met grinta, vechtlust, verbetenheid, enz. Kortom de wil om te winnen of minstens een deftige match neer te zetten.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #65 Gepost op: januari 20, 2020, 10:56:35 am »
Denk jij nu echt dat wij kunnen spelen zoals Genk? De combinatiesnelheid ligt 2x zo hoog als bij ons. Wij zijn veel te traag. Zelfs ploegen onder ons spelen sneller en beter voetbal dan wij. Op sommige momenten vond ik dat Genk een kat en muisspelletje speelde.
Het is duidelijk, en dat wist ik al veel langer dat wij geen PO1-ploeg waardig zijn. En maar goed ook, want met deze ploeg zouden we het kneusje zijn en ons belachelijk maken. Het meest verrassend vond ik de onnoemelijk zwakke prestataties van Larin en Berahino. Als ze tegen ploegen als Genk niet beter kunnen, dan worden ze zwaar overschat en zal er op het einde van het seizoen niet veel belangstelling zijn voor deze spelers en zullen ze zeker niet veel opbrengen als ze zouden vetrekken.
We moeten volledig opnieuw gaan bouwen met jonge spelers met snelheid.  De werkwijze van Genk kopiëren, waarbij de coaching hoog in het vaandel staat. En spelers aantrekken uit het Noorden. Heb je die nieuwe gezien bij Genk ? Alsof hij al jaren speelt bij deze ploeg. Ik meen nochtans dat hij niet zo duur was. Je moet natuurlijk ook de centen hebben en dat er niks gedaan werd tijdens de winter is voor mij een veeg teken, financieel gezien.
Enfin, PO1 zoals die er nu uitziet, zal zo blijven. Dit wil zeggen, het geld staat bovenaan, zoals elk jaar trouwens. Leve het voetbal !
Charleroi staat er ook tussen,is dat ook geld dat bovenaan staat?  En Anderlecht staat er niet tussen, dus nee.  Tegen Anderlecht thuis en Cercle uit hebben we het goed verknalt, door weer te veranderen van systeem, door bepaalde spelers hun vertrouwen volledig te kraken, door bepaalde spelers te laten staan(een De fauw mag nog zo slecht zijn, hij blijft staan en anderen worden vervangen omdat ze 1 slechte pass geven).  Nee, net zoals de laatste 2 vorige seizoenen is het voor mij duidelijk, de coach is toe aan zijn pensioen,deze ploeg kan veel beter spelen dan dat ze deden tegen Genk,Club,Anderlecht,Cercle, niet door balletjes rond te spelen en op balbezit te proberen domineren maar door compact en op de counter te spelen met de juiste spelers op de juiste plaatsen en met de nodige grinta, IEDERE MATCH.  Dit zijn de taken van de coach!  Moeten wij PO-1 spelen?  Nee, maar we verknallen het voor de moment voor ons eigen.
Laat Dury TD worden of iets anders in onze club, is mij om het even, maar we zijn echt toe aan een nieuwe frisse wind, ik hoop dat dit zijn laatste jaar als coach is.

Offline Essevee76

  • Leden
  • Berichten: 129
  • Essevee!
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #66 Gepost op: januari 20, 2020, 11:36:13 am »
Ik heb de wedstrijd noch de beelden van gisteren gezien maar ik heb blijkbaar een goeie keuze gemaakt door naar een optreden te gaan in de plaats.
In ieder geval steun ik Mogul voor de volle 100%. Het is al weken duidelijk dat bepaalde spelers niet op hun plaats staan, anderen altijd mogen spelen en nog anderen te makkelijk naar de bank vliegen.
Als bovendien nog maar eens blijkt dat er geen grinta en beleving is, iets wat we de voorbije 2 seizoenen ook maar al te vaak hebben gezien, dan moet je richting coach(es) kijken.
Ik hoop dat Tony ooit eens afstapt van zijn bewering dat zo lang hij de baas is dat Francky en Eddy blijven.
Hoog tijd voor een andere aanpak of volgend seizoen spelen ze voor 4000 man en een paardekop.

Offline Vandercoilden Eddy

  • Leden
  • Berichten: 13
  • Essevee!
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #67 Gepost op: januari 20, 2020, 11:50:39 am »
Groot gelijk

Online BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #68 Gepost op: januari 20, 2020, 12:31:38 pm »
Ik vind ook dat FD de hoofdschuldige is van het debacle van gisteren. Op de flanken stonden spelers die hun kwaliteiten enkel kwijt kunnen op het middenveld. Berahino is toch niet de man die de flank op en af moet rennen?! Na 10 min. konden we het resultaat van de match al raden.

Wat me ook opvalt is dat onze middenvelders steeds naar achter indraaien in plaats van naar voor.

Wat nog het meest opvallend was: geen beleving op maar zeker ook naast het veld. Waar was vak X (om de nostalgie nog ne keer te laten spreken)?

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #69 Gepost op: januari 20, 2020, 12:49:43 pm »
Ik vind ook dat FD de hoofdschuldige is van het debacle van gisteren. Op de flanken stonden spelers die hun kwaliteiten enkel kwijt kunnen op het middenveld. Berahino is toch niet de man die de flank op en af moet rennen?! Na 10 min. konden we het resultaat van de match al raden.

Wat me ook opvalt is dat onze middenvelders steeds naar achter indraaien in plaats van naar voor.

Wat nog het meest opvallend was: geen beleving op maar zeker ook naast het veld. Waar was vak X (om de nostalgie nog ne keer te laten spreken)?
Heeft niks met kwaliteit of posities te maken. Genk had goesting om te spelen, de bal te veroveren, tempo te maken, dreigend te zijn. Wij ontbraken helaas aan al deze zaken. Dan mag je tactisch nog een uitstekend plan hebben. Zonder desire to win heb je niks. En dat in een thuiswedstrijd tegen een rechtstreekse concurrent voor PO1...

Online Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #70 Gepost op: januari 20, 2020, 01:23:25 pm »
Vooruit kijken, niet achteruit. De 0-3 was verdiend voor Genk. Veel te weinig bij ons. Maar dat we niet kunnen shotten...niet zeveren hé! Thuis tegen Antwerp, thuis tegen Charleroi, de eerste helft tegen AA Gent...dat was wél goed voetbal hé zeg! Tegen Brugge hoop ik dat we de terugmatch kunnen redden! Dat zal in de gegeven omstandigheden al heel knap zijn! Want als FCB een versnelling hoger schakelt, zie ik geen enkele Belgisch team in staat hen in bedwang te houden. Hopelijk veel supporters mee naar Jan Breydel, ze zullen onze steun goed kunnen gebruiken. Maar blijkbaar is de interesse nu toch wat aangewakkerd!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #71 Gepost op: januari 20, 2020, 02:12:01 pm »
Idd,wat n ontgoocheling.
Genk beweegt zonder bal.
Bij ons weten ze precies niet waar ze moeten lopen.
Ze spelen precies verlamd.
Berahino schudde na 5 minuten al zijn hoofd op zijn linkerflank.
Als je dan ziet hoe het volledige team van Genk beweegt,loopt voor elkaar dan zie je dat die op stage wel aan de juiste dingen gewerkt hebben.
Die boomlange spits van Genk: nog nooit iemand gezien die in n wedstrijd op zijn gemak zoveel borstcontroles mocht doen.... Werd zelden tot nooit aangevallen. Is duidelijk n taak van de trainer dat ze met hem niet in duel mochten gaan.
Bayat inschakelen,e r voor zorgen dat we nog van wat contracten afgeraken (Marcq la)

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #72 Gepost op: januari 20, 2020, 02:31:15 pm »
Burki eruit, Deschacht naar links, Baudry centraal. Voorts Zarandia in de ploeg voor wat meer aanvalskracht op de flanken. Ik ben geen fan van Marcq en vond hem gisteren slecht spelen, maar zijn verdedigend profiel zal nodig zijn op Brugge. Deschacht en Pletinckx waren ook niet goed vond ik. Moet beter.

Deschacht was onze beste man.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #73 Gepost op: januari 20, 2020, 02:35:55 pm »
Burki eruit, Deschacht naar links, Baudry centraal. Voorts Zarandia in de ploeg voor wat meer aanvalskracht op de flanken. Ik ben geen fan van Marcq en vond hem gisteren slecht spelen, maar zijn verdedigend profiel zal nodig zijn op Brugge. Deschacht en Pletinckx waren ook niet goed vond ik. Moet beter.

Deschacht was onze beste man.
Maar bij de tweede goal gaat ook hij volledig de mist in, was zijn minste match van allemaal.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #74 Gepost op: januari 20, 2020, 02:46:53 pm »
Burki eruit, Deschacht naar links, Baudry centraal. Voorts Zarandia in de ploeg voor wat meer aanvalskracht op de flanken. Ik ben geen fan van Marcq en vond hem gisteren slecht spelen, maar zijn verdedigend profiel zal nodig zijn op Brugge. Deschacht en Pletinckx waren ook niet goed vond ik. Moet beter.

Deschacht was onze beste man.
Maar neen.
Die Onuachu maakte Ollie ook belachelijk hoor.
Niemand was goed, punt uit.

Die Govea is echt een floptransfer. Speelde 4 goeie matchen van de 22. That’s it.
Er is hier schrik om Berahino en Larin te verliezen.
Maar geef eens toe, wat brengt Larin sinds midden oktober? Niet te kloten! Daar komen geen ploegen achter hoor.
En Berahino draait ook enkel als de ploeg draait. Het is geen Berrier of Hazard.
Over Bruno praat ik niet meer, nooit fan van geweest, en gisteren nogmaals duidelijk dat dit een non-voetballer is.

Met Seck en Marcq samen ga je geen potten breken.
En ook een echt goede doelman zou geen kwaad kunnen (de meesten zullen hier weer op hun paard zitten)
Maar kijk eens goed naar de tegengoals van gisteren.
De eerste is een schot van op de 16 dat in de midden van de goal in het dak van het diel vliegt. Kijk ja naar de beelden, dan loopt Bossut vooruit, en een keeper in beweging is altijd geklopt.  Als Bossut daar gewoon met 2 voeten vast op de grond staat heeft ie die bal.

Bij goal 2 gaat Bossut gewoon liggen omdat hij denkt dat er een voorzet achteruit komt.
Berge kijkt eigenlijk gewoon niet en heeft een voorzetschot. Staat Bossut daar zoals hij moet staan, dan pakt die die bal gewoon klem.

Goal 3 ja, daar geef ik geen verwijt. Enkel een moderne doelman gaat die bal al buiten de 16 halen.
En voor mensen die denken dat ik overdrijf.
Kijk eens waar Coucke die bal komt halen in de 2de helft, bijna aan de middencirkel. Gevaar geweken e.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.638
  • Essevee!
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #75 Gepost op: januari 20, 2020, 03:03:53 pm »
Wat mij vooral opviel was de hoge en snelle pressing van Genk op de man met de bal,waardoor we de ganse match meer achteruit moesten spelen dan vooruit om een vrije man te vinden.Dit kwam natuurlijk ook omdat er te weinig(of geen)beweging was vóór de bal. Maar eerlijk : Genk was gewoon beter.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #76 Gepost op: januari 20, 2020, 04:04:33 pm »
Moyenne d’âge ce week-end:

Genk 23,73
STVV 23,84
Anderlecht 24,09
Waasland 24,2
Mouscron 24,72
Standard 24,94
Cercle 24,94
FC Bruges 25,86
Ostende 26,04
Courtrai 26,19
Gand 26,98
Charleroi 27,25
Malines 27,3
Antwerp 28,91
Zulte 29,36
Eupen 30,02

@benjadeceuninck @CFootRTBF

Pijnlijk.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #77 Gepost op: januari 20, 2020, 04:29:36 pm »
Moyenne d’âge ce week-end:

Genk 23,73
STVV 23,84
Anderlecht 24,09
Waasland 24,2
Mouscron 24,72
Standard 24,94
Cercle 24,94
FC Bruges 25,86
Ostende 26,04
Courtrai 26,19
Gand 26,98
Charleroi 27,25
Malines 27,3
Antwerp 28,91
Zulte 29,36
Eupen 30,02

@benjadeceuninck @CFootRTBF

Pijnlijk.
Inderdaad, en wie zorgt er voor  dat die 'oudere' voetballers hier zitten?  Een Kaya laten ze vertrekken en is VEEL  te oud, maar dan haalden ze een Buffel.  Een De fauw kan echt niet meer mee,maar blijft hier no matter what zijn kans krijgen,een Marcq krijgt nu terug volop zijn kans,Sissako bestaat niet meer,we zetten niet in op jeugd of jongere spelers, en dat is een heel spijtige zaak!

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #78 Gepost op: januari 20, 2020, 05:45:48 pm »
Altijd fan van Dury geweest,nu ist helaas over....stop ermee Francky aub. Opstelling en tactisch 0. Wisselen bij 0-3  :-\,en dan nog bjordahl op de flank. Berahino mag met zn handen in de zakken blijven lopen, dat ziet em niet. En dan diene uitleg " Genk was op alle vlakken beter"...doe er dan iets aan hé vent. Ontgoocheld, diep ontgoocheld.

Offline gd

  • Leden
  • Berichten: 222
  • Essevee!
Re: Speeldag 22 : 19/01/2020 - 20.00u : Essevee - KRC Genk
« Reactie #79 Gepost op: januari 20, 2020, 06:39:41 pm »
Beginnen er al veel te zien dat dury in
De politiek moet gaan deze job ga hem ideaal liggen
Bij een andere ploeg lag ie al lang op de keien :D