Auteur Topic: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee  (gelezen 25763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #20 Gepost op: februari 06, 2020, 05:31:43 pm »
...
Larin of Berahino zal op de bank plaatsnemen.
Beiden al niets meer in vorm sinds Dury zei dat ze na het seizoen normaal weg zijn, en dat is al een tijdje geleden.
Die aankoopoptie van 2,5M zou ik nooit lichten.
...
En zou je verschieten mochten ze al besloten hebben om dat wel te doen en al een deal hebben met een andere club om hem voor een reeds overeengekomen bedrag door te verkopen...

Offline simon1806

  • Leden
  • Berichten: 441
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #21 Gepost op: februari 06, 2020, 05:44:50 pm »
                     Bossut
De Fauw Walsh Deschacht Mensah
           Govea Sissako Seck
         Bruno               Dompe
                    Vossen


Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.630
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #22 Gepost op: februari 06, 2020, 05:59:03 pm »
Larin niet in vorm , blijft toch een ambetanterik om tegen te spelen

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #23 Gepost op: februari 06, 2020, 06:31:18 pm »
Een tijdje geleden, zei men hier om de aankoopoptie van Larin onmiddellijk te lichten. Je ziet hoe zaken kunnen veranderen. Nu zegt hier iemand:"Ik zou de aankoopoptie nooit lichten".
Ik weet het niet zo goed meer, maar denk toch dat hij nog terug beter gaat spelen binnenkort. Vergeet niet dat hij vooral de eerste helft van de competitie enorm hard gewerkt heeft voor de ploeg en met resultaten.
Daar betaalt hij nu een beetje de tol voor.
Maar van Berahino ben ik ontevreden.Een echte goeie speler speelt niet alleen goed tegen "kleine" ploegen, maar speelt ook goed, zoniet beter tegen "grote" ploegen. Daarom vind ik Sissako en Mensah nu al topspelers.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.656
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #24 Gepost op: februari 06, 2020, 07:43:33 pm »
Een tijdje geleden, zei men hier om de aankoopoptie van Larin onmiddellijk te lichten. Je ziet hoe zaken kunnen veranderen. Nu zegt hier iemand:"Ik zou de aankoopoptie nooit lichten".
Ik weet het niet zo goed meer, maar denk toch dat hij nog terug beter gaat spelen binnenkort. Vergeet niet dat hij vooral de eerste helft van de competitie enorm hard gewerkt heeft voor de ploeg en met resultaten.
Daar betaalt hij nu een beetje de tol voor.
Maar van Berahino ben ik ontevreden.Een echte goeie speler speelt niet alleen goed tegen "kleine" ploegen, maar speelt ook goed, zoniet beter tegen "grote" ploegen. Daarom vind ik Sissako en Mensah nu al topspelers.
Larin is en blijft een speler met heel veel kwaliteiten,niet vergeten dat hij 2 maanden half fit heeft gespeeld, ik zou nog altijd die optie lichten, ik geloof wel in die kerel,ik vond zijn tweede helft al beter, hij moet vooral nog beter worden in afwerking.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.630
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #25 Gepost op: februari 06, 2020, 07:44:11 pm »
                     Bossut
De Fauw Walsh Deschacht Mensah
           Govea Sissako Seck
         Bruno               Dompe
                    Vossen
Marcq i.p.v. Govea op Charleroi

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.264
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #26 Gepost op: februari 06, 2020, 07:58:52 pm »
Vorig jaar deze tijd in play off 2 waren er gratis bussen. Nu lijkt me dat ook wel geen slecht initiatief! Niet toevallig een fantastische prestatie geleverd in een fantastische sfeer ! Het begrip 12de man stond eindelijk nog es id verf ! Hopelijk idem dito de komende matchen !

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.630
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #27 Gepost op: februari 06, 2020, 08:18:55 pm »
Vorig jaar deze tijd in play off 2 waren er gratis bussen. Nu lijkt me dat ook wel geen slecht initiatief! Niet toevallig een fantastische prestatie geleverd in een fantastische sfeer ! Het begrip 12de man stond eindelijk nog es id verf ! Hopelijk idem dito de komende matchen !
play off 2 is maar in april :-\

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #28 Gepost op: februari 06, 2020, 08:41:11 pm »
Buiten het sportieve was de sfeer gisteren geweldig. Vijvertribune herleefde precies. Stoute droom, rood wit die weer hun oude stekje neemt in Vijvertribune en samen met SlC achter doel voor de sfeer zorgen.

Wedstrijd van zaterdag, kwestie van goed te recupereren, vertrouwen tanken uit hun spel, Vossen die er bij komt, Bruno speelt met vleugels, Dompé en Srarfi worden fitter en fitter.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #29 Gepost op: februari 07, 2020, 10:17:52 am »
winnen is nog kans po1
het zei me niks die po1
tot ik woensdag zag wat ze WEL kunnen als de WIL er is...

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #30 Gepost op: februari 07, 2020, 01:43:27 pm »
winnen is nog kans po1
het zei me niks die po1
tot ik woensdag zag wat ze WEL kunnen als de WIL er is...
Plus de bijkomende transfers ...

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #31 Gepost op: februari 07, 2020, 02:37:17 pm »
Zou Charleroi wel tot het uiterste gaan, wetende dat ze liever ons dan Genk tegenkomen in PO1 ?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #32 Gepost op: februari 07, 2020, 02:45:43 pm »
Zou Charleroi wel tot het uiterste gaan, wetende dat ze liever ons dan Genk tegenkomen in PO1 ?
Uiteraard gaan ze voluit gaan want als zij verliezen staan wij plots op 4 punten van hen en Genk op amper 1 punt waardoor ook zij moeten blijven knokken om in PO1 te blijven.
Wie ze treffen in PO1 maakt hen ook niet uit want het miljoen is binnen wat voor een club als hen of ons een prachtige bonus is...

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.326
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #33 Gepost op: februari 07, 2020, 02:47:49 pm »
Zou Charleroi wel tot het uiterste gaan, wetende dat ze liever ons dan Genk tegenkomen in PO1 ?
Uiteraard gaan ze voluit gaan want als zij verliezen staan wij plots op 4 punten van hen en Genk op amper 1 punt waardoor ook zij moeten blijven knokken om in PO1 te blijven.
Wie ze treffen in PO1 maakt hen ook niet uit want het miljoen is binnen wat voor een club als hen of ons een prachtige bonus is...
Genk speelt in Antwerp hé, winnen zal niet makkelijk zijn

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #34 Gepost op: februari 07, 2020, 05:39:01 pm »
Sporting Charleroi - Essevee: voorbeschouwing en selectie
07 februari 2020 via essevee.be

"Deur de muur en were!", een knappe tifo van onze supporters als laatste peptalk net voor de aftrap van Essevee - Club Brugge afgelopen woensdag. Met dezelfde ingesteldheid steekt Team Essevee zaterdag de taalgrens over voor het belangrijke duel in de strijd om Play-Off 1 tegen Sporting Charleroi.

"Natuurlijk was iedereen woensdagavond omstreeks 22.30 uur diep ontgoocheld", gaat Francky Dury van start tijdens de wekelijkse persbabbel. Essevee strandde op een zucht van een vierde bekerfinale tegen Club Brugge. "We spreken over een finale en mogelijk Europees voetbal hé. We zijn winnaars en spelen altijd om te winnen."

Geen trainer als Francky Dury die een verlies rationeel en juist kan inschatten. "Als je kijkt naar het budget is Club - Antwerp een logische finale. We hebben niet de perfecte match gespeeld, anders was het 1-0 of misschien zelf 2-0. Club strafte onze fouten af zoals zij meemaakten tegen Real Madrid en PSG."

Coach Francky Dury staat als eerste in de rij om de rug te rechten: "We waren er dichtbij maar moeten de uitschakeling aanvaarden. In de sport moet je kunnen omgaan met succes en een nederlaag op een correcte manier interpreteren. Of je bent kwaad - zoals na het verlies tegen Cercle - en pissed off. Of je laat emotie verdwijnen voor fierheid. Dat is ook de boodschap die ik aan mijn spelers heb meegegeven na de wedstrijd. Wees ontgoocheld maar maak plaats voor fierheid. We hebben alles gedaan wat we moesten doen".

Hugo Camps wijdde er vandaag zelf een column aan in Het Laate Nieuws. De partij van Zulte Waregem tegen Club was een absolute referentiewedstrijd. Spektakel, emotie, geluk en ongeluk. De supporters beleefden een intense voetbalavond. Met wisselende kansen en extreme spanning.

Francky Dury beaamt de bevindingen van de HLN-columnist: "We hebben getoond dat - wie een avondje voetbal wil - Essevee dat kan geven. Het was diezelfde beleving die ik meemaakte toen we Anderlecht klopten voor de herfsttitel. Een totaalbeleving. Organisatie en engagement. Op en naast het veld. Ondanks het resultaat moeten we een fier gevoel overhouden na woensdagavond. Dat moet iedereen uitstralen."

"Tijdens de stage in Marbella sprak ik onze talrijk aanwezige partners toe", gaat Dury verder. "Dat ik een wolkje twijfel voel over Zulte Waregem omdat we geen Play-Off 1 of Europees voetbal spelen. Uiteraard moet Play-Off 1 elk seizoen de doelstelling zijn maar we zullen ook eens elfde of veertiende eindigen. Niemand heeft het recht om daar negatief over te doen. Voor een club als Zulte Waregem is het ieder jaar opnieuw beginnen. De beste spelers vertrekken maar de ambitie blijft. We zijn al enkele jaren de best of the rest. Dit is een warme club. Twijfel mag niet de plaats innemen van de warmte die onze club uitstraalt."

De voorbeschouwing op de wedstrijd van zaterdag tegen Charleroi bleef beperkter. "Een keygame. We moeten maken dat we winnen. Charleroi is een goeie ploeg, snel in de omschakeling met veel routine en weinig blessureleed. Ze zitten goed in hun vel", klinkt het.

Vier ploegen strijden nog voor die zesde plaats. "Als we zaterdag winnen doen we mee. We zijn de enige ploeg die hen al tweemaal wist te kloppen. In de competitie (3-1) en in de beker (2-0). Deze keer met  Jelle Vossen erbij!"

Wedstrijdselectie

Doelmannen: Bossut, Bansen, Bostyn
Verdedigers: De Fauw, Baudry, Mensah, Walsh, Bürki, Kainourgios, Deschacht
Middenvelders: Marcq, Sissako, Govea, Srarfi, Van Hecke
Aanvallers: Larin, Dompe, Bruno, Vossen, Oberlin

Geblesseerd: Berahino (adductor), Seck (adductor), Pletinckx (hamstring), Bjørdal (voet)

Bron: https://www.essevee.be/nl/team-essevee/nieuws/sporting-charleroi-essevee-voorbeschouwing-en-selectie

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.656
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #35 Gepost op: februari 07, 2020, 05:46:37 pm »
We gaan Zarandia niet meer zien, en Sadio is gekwetst, vandaar waarschijnlijk zijn minder optreden tegen Brugge, maar we hebben genoeg spelers nu om dit op te vangen.  Seck speelde heel goed tegen Club, jammer dat die ook out is.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.262
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #36 Gepost op: februari 07, 2020, 06:14:24 pm »
We gaan Zarandia niet meer zien, en Sadio is gekwetst, vandaar waarschijnlijk zijn minder optreden tegen Brugge, maar we hebben genoeg spelers nu om dit op te vangen.  Seck speelde heel goed tegen Club, jammer dat die ook out is.
Marcq - Sissako werkt ook wel goed dus daar maar ik mij minder zorgen in. Saido gekwetst maar kunnen we nu beter opvangen door onze transfers. Zarandia lijkt over en uit.
SV TILL I DIE

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.326
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #37 Gepost op: februari 07, 2020, 06:25:21 pm »
Sporting Charleroi - Essevee: voorbeschouwing en selectie
07 februari 2020 via essevee.be

"Deur de muur en were!", een knappe tifo van onze supporters als laatste peptalk net voor de aftrap van Essevee - Club Brugge afgelopen woensdag. Met dezelfde ingesteldheid steekt Team Essevee zaterdag de taalgrens over voor het belangrijke duel in de strijd om Play-Off 1 tegen Sporting Charleroi.

"Natuurlijk was iedereen woensdagavond omstreeks 22.30 uur diep ontgoocheld", gaat Francky Dury van start tijdens de wekelijkse persbabbel. Essevee strandde op een zucht van een vierde bekerfinale tegen Club Brugge. "We spreken over een finale en mogelijk Europees voetbal hé. We zijn winnaars en spelen altijd om te winnen."

Geen trainer als Francky Dury die een verlies rationeel en juist kan inschatten. "Als je kijkt naar het budget is Club - Antwerp een logische finale. We hebben niet de perfecte match gespeeld, anders was het 1-0 of misschien zelf 2-0. Club strafte onze fouten af zoals zij meemaakten tegen Real Madrid en PSG."

Coach Francky Dury staat als eerste in de rij om de rug te rechten: "We waren er dichtbij maar moeten de uitschakeling aanvaarden. In de sport moet je kunnen omgaan met succes en een nederlaag op een correcte manier interpreteren. Of je bent kwaad - zoals na het verlies tegen Cercle - en pissed off. Of je laat emotie verdwijnen voor fierheid. Dat is ook de boodschap die ik aan mijn spelers heb meegegeven na de wedstrijd. Wees ontgoocheld maar maak plaats voor fierheid. We hebben alles gedaan wat we moesten doen".

Hugo Camps wijdde er vandaag zelf een column aan in Het Laate Nieuws. De partij van Zulte Waregem tegen Club was een absolute referentiewedstrijd. Spektakel, emotie, geluk en ongeluk. De supporters beleefden een intense voetbalavond. Met wisselende kansen en extreme spanning.

Francky Dury beaamt de bevindingen van de HLN-columnist: "We hebben getoond dat - wie een avondje voetbal wil - Essevee dat kan geven. Het was diezelfde beleving die ik meemaakte toen we Anderlecht klopten voor de herfsttitel. Een totaalbeleving. Organisatie en engagement. Op en naast het veld. Ondanks het resultaat moeten we een fier gevoel overhouden na woensdagavond. Dat moet iedereen uitstralen."

"Tijdens de stage in Marbella sprak ik onze talrijk aanwezige partners toe", gaat Dury verder. "Dat ik een wolkje twijfel voel over Zulte Waregem omdat we geen Play-Off 1 of Europees voetbal spelen. Uiteraard moet Play-Off 1 elk seizoen de doelstelling zijn maar we zullen ook eens elfde of veertiende eindigen. Niemand heeft het recht om daar negatief over te doen. Voor een club als Zulte Waregem is het ieder jaar opnieuw beginnen. De beste spelers vertrekken maar de ambitie blijft. We zijn al enkele jaren de best of the rest. Dit is een warme club. Twijfel mag niet de plaats innemen van de warmte die onze club uitstraalt."

De voorbeschouwing op de wedstrijd van zaterdag tegen Charleroi bleef beperkter. "Een keygame. We moeten maken dat we winnen. Charleroi is een goeie ploeg, snel in de omschakeling met veel routine en weinig blessureleed. Ze zitten goed in hun vel", klinkt het.

Vier ploegen strijden nog voor die zesde plaats. "Als we zaterdag winnen doen we mee. We zijn de enige ploeg die hen al tweemaal wist te kloppen. In de competitie (3-1) en in de beker (2-0). Deze keer met  Jelle Vossen erbij!"

Wedstrijdselectie

Doelmannen: Bossut, Bansen, Bostyn
Verdedigers: De Fauw, Baudry, Mensah, Walsh, Bürki, Kainourgios, Deschacht
Middenvelders: Marcq, Sissako, Govea, Srarfi, Van Hecke
Aanvallers: Larin, Dompe, Bruno, Vossen, Oberlin

Geblesseerd: Berahino (adductor), Seck (adductor), Pletinckx (hamstring), Bjørdal (voet)

Bron: https://www.essevee.be/nl/team-essevee/nieuws/sporting-charleroi-essevee-voorbeschouwing-en-selectie
Ja, Berahino was niet fit, maar waarom Cyle selecteren dus?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.656
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #38 Gepost op: februari 07, 2020, 10:33:41 pm »
Een sterk Anderlecht pakt gelukkig maar 1 punt bij Gent. Wij moeten stunten en hopen op Cercle,Antwerp en Club Brugge want indien wij winnen en Club ook dan komen die ook in ons vizier!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.183
Re: Speeldag 25 : 08/02/2020 - 18.00u : Sporting Charleroi - Essevee
« Reactie #39 Gepost op: februari 07, 2020, 11:35:56 pm »
Zou Charleroi wel tot het uiterste gaan, wetende dat ze liever ons dan Genk tegenkomen in PO1 ?
Uiteraard gaan ze voluit gaan want als zij verliezen staan wij plots op 4 punten van hen en Genk op amper 1 punt waardoor ook zij moeten blijven knokken om in PO1 te blijven.
Wie ze treffen in PO1 maakt hen ook niet uit want het miljoen is binnen wat voor een club als hen of ons een prachtige bonus is...
Genk speelt in Antwerp hé, winnen zal niet makkelijk zijn

Standard, die kunnen we nog pakken.
Het verschil is 7 punten ja, maar zij moeten nog naar ons komen. En ook nog naar Genk en Charleroi.
Thuis spelen ze nog tegen Brugge, Antwerp en STVV.

Moeilijkste programma van allemaal.

Winnen wij al onze thuismatchen ( Moeskroen, Kortrijk en Standard) dan spelen we POI denk ik.
Winnen we daarbij nog 1 uitmatch gaan we over Standard! Die zijn echt zwak op dit moment