Auteur Topic: 40 supporters riskeren stadionverbod  (gelezen 40886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
40 supporters riskeren stadionverbod
« Gepost op: september 20, 2014, 08:02:10 pm »
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-harelbeke/40-supporters-riskeren-stadionverbod-a2056513/ het is eigenaardig dat dat hier nog niet op het forum komt,hoe komt dit?  Ik ken de omstandigheden niet,maar alleen maar het feit dat er weeral een groep Anderlechtfans(klopt dit? of waren het enkele individuen?)in de thuisvakken zat nadat we enkele weken ervoor al die Club Brugge-rotzooi hadden in de hoofdtribune, dit kan toch niet??  We moeten natuurlijk de juiste feiten weten, maar zowel in het verleden als nu zijn de thuissupporters zwaarder gestraft dan die uitsupporters die provoceren in thuisvakken.  Het wordt tijd dat wij als supporters dit aankaarten, ik herhaal, ik weet de juiste feiten niet, maar het kan niet dat enkel de thuissupporters weer worden gestraft, de flikken zijn blijkbaar bang van supporters van grote clubs, ook de club zou toch moeten tussenkomen.  Ben ik de enigste die daar zo over denkt of zijn er nog andere?

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2014, 08:09:07 pm »
moet ik daar nu euforisch over doen omdat ik rood-wit gezind ben, en het gros rood-groen is die daarvoor in aanmerking komt? want de laatste tijd lokken hier meer en meer mensen terug de rivaliteit terug naar boven, terwijl dit helemaal niet nodig is...


het zou een dikke schande zijn dat eigen supporters worden gestraft omdat ze opkomen voor hun eigen thuisaanhang! als er 1 ding is wat in de huisreglementen moet worden geplaatst, is dat een bezoekende supporter in de bezoekende tribune plaats neemt, of bij het verkrijgen van een ticket in het thuisvak, zich als neutraal opstelt en in alle rust de match bijwoont, zonder enige vorm van (subtiele) uitlokking, waarbij supporters die zich aan deze voorwaarden schenden, zich ook mogen verwachten aan een bijkomende pv met eventueele kans op een sv. den dag van vandaag worden sv uitgedeeld bij een hamburger of een dozijn jupilerkes!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #2 Gepost op: september 21, 2014, 12:00:16 am »
de club gaat hier in de fout en laat zijn eigen fans in de kou staan,
dat vind ik het ergste van allemaal....

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #3 Gepost op: september 21, 2014, 12:25:04 am »
de club gaat hier in de fout en laat zijn eigen fans in de kou staan,
dat vind ik het ergste van allemaal....
say what. Hoe kan de club nu in hemelsnaam in de fout gaan?? In belgie mogen, naar mijn weten, enkel oolitiemensen een pv uitschrijven hoor. Eerder de 'schuld' van de mira mensen dus.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #4 Gepost op: september 21, 2014, 12:28:35 pm »
say what. Hoe kan de club nu in hemelsnaam in de fout gaan?? In belgie mogen, naar mijn weten, enkel oolitiemensen een pv uitschrijven hoor. Eerder de 'schuld' van de mira mensen dus.
Hoe kan een groep Anderlechtsupporters(dit zijn toch de geruchten,ik weet niet of dit klopt)nadat we al miserie hadden een maand ervoor met een groep Club Bruggesupporters in vakken zitten van de thuissupporters? Daar ligt hun verantwoordelijkheid,en inderdaad ze kunnen geen pv uitschrijven,maar ze zouden dan tenminste kunnen toegeven dat ze daar in de fout zijn gegaan en ook vinden dat de Mira te streng zijn.  Ik kan het niet bewijzen, maar na de incidenten tegen Antwerp in tweede klasse(waarbij Antwerphooligans in de kantine van de thuissupporters inbraken) werd de club serieus op de vingers getikt door de voetbalcel, daarna was het nultolerantie tov de thuissupporters, dus ik denk toch dat de club invloed/weet  hoe streng de flikken kunnen/moeten zijn tov de thuissupporters.

Offline TRS

  • Leden
  • Berichten: 226
  • Essevee!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #5 Gepost op: september 21, 2014, 01:33:02 pm »
Hoe kan een groep Anderlechtsupporters(dit zijn toch de geruchten,ik weet niet of dit klopt)nadat we al miserie hadden een maand ervoor met een groep Club Bruggesupporters in vakken zitten van de thuissupporters? Daar ligt hun verantwoordelijkheid,en inderdaad ze kunnen geen pv uitschrijven,maar ze zouden dan tenminste kunnen toegeven dat ze daar in de fout zijn gegaan en ook vinden dat de Mira te streng zijn.  Ik kan het niet bewijzen, maar na de incidenten tegen Antwerp in tweede klasse(waarbij Antwerphooligans in de kantine van de thuissupporters inbraken) werd de club serieus op de vingers getikt door de voetbalcel, daarna was het nultolerantie tov de thuissupporters, dus ik denk toch dat de club invloed/weet  hoe streng de flikken kunnen/moeten zijn tov de thuissupporters.

als die gasten nu allemaal achter hun ticket gaan, en zich afspreken om samen te zitten op een bepaalde plaats, het is natuurlijk tezien als ze met 3 man achter hun kaarten en elk 10 kaarten meenemen ja, maar als ze elk achter hun kaart gaan kan de club hier gewoon niets aandoen...

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2014, 02:29:05 pm »
Hebben die al allemaal een pv binnen gehad? Pff
One Essevee!

Offline TRS

  • Leden
  • Berichten: 226
  • Essevee!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2014, 02:38:47 pm »
en kheb net gehoord dat het kennisen zouden zijn van spelers van anderlecht (deschacht riep naar die mannen bij hun voornaam) kweet wel niet of het waar is

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #8 Gepost op: september 21, 2014, 03:11:37 pm »
say what. Hoe kan de club nu in hemelsnaam in de fout gaan?? In belgie mogen, naar mijn weten, enkel oolitiemensen een pv uitschrijven hoor. Eerder de 'schuld' van de mira mensen dus.

De club kan tenminste opkomen voor zijn eigen supporters en proberen de sancties te beperken met overleg.  Na het voorval met het scum van brugge, was het bijna laconiek hoe op die feiten werd gereageerd en gecommuniceerd.  Iemand van het secretariaat vertelt doodleuk dat de politie niet mocht optreden in het stadion.  Heb jij ??n van het bestuur of lokale politici nog ??n woord van schande horen roepen erna?? Nee, gewoon algemeen stilzwijgen. Pure schande!

Dat een groep supporters hun vrienden verdedigen, zeker met de brugse feiten in het achterhoofd, is toch een menselijke reactie?  Samen uit = samen thuis.

Dat de Anderlecht aanstokers ongestraft wegwandelen, en eigen mensen die elke match thuis en op verplaatsing meevolgen aan hun lot worden overgelaten, gaat er bij mij niet in!



Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #9 Gepost op: september 21, 2014, 03:16:19 pm »
De club kan tenminste opkomen voor zijn eigen supporters en proberen de sancties te beperken met overleg.  Na het voorval met het scum van brugge, was het bijna laconiek hoe op die feiten werd gereageerd en gecommuniceerd.  Iemand van het secretariaat vertelt doodleuk dat de politie niet mocht optreden in het stadion.  Heb jij ??n van het bestuur of lokale politici nog ??n woord van schande horen roepen erna?? Nee, gewoon algemeen stilzwijgen. Pure schande!

Dat een groep supporters hun vrienden verdedigen, zeker met de brugse feiten in het achterhoofd, is toch een menselijke reactie?  Samen uit = samen thuis.

Dat de Anderlecht aanstokers ongestraft wegwandelen, en eigen mensen die elke match thuis en op verplaatsing meevolgen aan hun lot worden overgelaten, gaat er bij mij niet in!

maar wat kan de club hier aandoen? Als er iemand in de fout gaat is het de Mira, die staan in voor de 'veiligheid' in het stadion. Als je 1 van de 40 betrokkenen bent, weet je hoe de vork aan de steel zit.
South Lane Crew.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #10 Gepost op: september 21, 2014, 03:19:20 pm »
maar wat kan de club hier aandoen? Als er iemand in de fout gaat is het de Mira, die staan in voor de 'veiligheid' in het stadion. Als je 1 van de 40 betrokkenen bent, weet je hoe de vork aan de steel zit.

Ze kunnen misschien eens communiceren welke straffen zijn opgesteld tegen die van Brugge. Nog niet ??n woord over gehoord.  Ze geven alvast den indruk, dat enkel esseveesupporters voor het minste hard worden aangepakt. 

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #11 Gepost op: september 21, 2014, 03:36:15 pm »
Ze kunnen misschien eens communiceren welke straffen zijn opgesteld tegen die van Brugge. Nog niet ??n woord over gehoord.  Ze geven alvast den indruk, dat enkel esseveesupporters voor het minste hard worden aangepakt.

Als je het artikel gelezen hebt dat Brugge de zwaarste klasse van hooligans krijgt.. dacht daar een verwijzing inzat naar onze thuiswedstrijd. (niet zeker) denk dan ook niet dat de club moet nieuws verspreiden over andere clubs hun supporters? zeker al geen negatieve...
South Lane Crew.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2014, 07:27:57 pm »
Als je het artikel gelezen hebt dat Brugge de zwaarste klasse van hooligans krijgt.. dacht daar een verwijzing inzat naar onze thuiswedstrijd. (niet zeker) denk dan ook niet dat de club moet nieuws verspreiden over andere clubs hun supporters? zeker al geen negatieve...


Neen, werd enkel over de match in roeselare gerept.  Na de feiten is niet ??n keer nog enige vermelding gemaakt van de feiten bij ons.  Misschien dat de onze dan 2keer hadden nagedacht ipv te reageren op provocaties.  Los van die andere feiten, mag/kan men gerust communiceren hoe dat scum aangepakt wordt na de feiten bij ons.  Al was het maar naar de slachtoffers van die wedstrijd in kwestie.  Denk maar aan de kinderen die toen werden belaagd.

Los daarvan, is het duidelijk dat er van solidariteit tussen esseveefans weinig sprake is.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2014, 08:22:39 pm »

Neen, werd enkel over de match in roeselare gerept.  Na de feiten is niet ??n keer nog enige vermelding gemaakt van de feiten bij ons.  Misschien dat de onze dan 2keer hadden nagedacht ipv te reageren op provocaties.  Los van die andere feiten, mag/kan men gerust communiceren hoe dat scum aangepakt wordt na de feiten bij ons.  Al was het maar naar de slachtoffers van die wedstrijd in kwestie.  Denk maar aan de kinderen die toen werden belaagd.

Los daarvan, is het duidelijk dat er van solidariteit tussen esseveefans weinig sprake is.
2.Ik ga al 40 jaar naar Essevee, nog nooit stadionverbod gekregen maar dit is puur geluk.  Het is duidelijk dat er hier gewoon denken, het is mijn probleem niet,ze moeten het maar weten,ze zullen het wel zelf gezocht hebben,enz.  Triestige mentaliteit.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2014, 08:28:08 pm »
2.Ik ga al 40 jaar naar Essevee, nog nooit stadionverbod gekregen maar dit is puur geluk.  Het is duidelijk dat er hier gewoon denken, het is mijn probleem niet,ze moeten het maar weten,ze zullen het wel zelf gezocht hebben,enz.  Triestige mentaliteit.

Inderdaad, zeer triestig. Het lijkt me dat essevee5381 er zo eentje is. Nooit de schuld van de club, de club doet nooit iets verkeerd en het zijn allemaal helden binnen de club!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #15 Gepost op: september 21, 2014, 08:30:22 pm »
maar wat kan de club hier aandoen? Als er iemand in de fout gaat is het de Mira, die staan in voor de 'veiligheid' in het stadion. Als je 1 van de 40 betrokkenen bent, weet je hoe de vork aan de steel zit.
Alles start bij de ticket verkoop

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #16 Gepost op: september 21, 2014, 09:01:11 pm »
Ik heb pv aan mijn been van tegen Anderlecht omdat ik na de match
Naar vak k geweest ben en mijn gedacht tegen de spotters heb gezegd.
Geen geweld gebruikt maar wel duidelijk mijn mening gezegd.
Maar je mag niet van vak verwisselen blijkbaar ook niet na de match
Blijkbaar. Maar als het niet mag waarom heeft niemand mij Dan de toegang geweigerd?
Ze schuiven gewoon hun fout in onze schoenen.

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #17 Gepost op: september 21, 2014, 11:17:51 pm »
Iedere wedstrijd moeten er x-aantal kaarten aan tegenstrever worden bezorgd voor in de thuisvakken
Meestal komen die kaarten bij familie van spelers enzo terecht.
Als de bezoekende club hier anders over oordeelt kan je Essevee niets verwijten.
Dus voor sommige de ticketverkoop afbreken of anderen "beschuldigen" van steeds de club op te hemelen, zorg dat je de feiten kent...

@vidmar, Essevee5381 stond ook in vak K en heeft ook bij de Mira mogen gaan, net als ik.
Dus niet nodeloos gaan mensen viseren op een forum..

Dat het op Essevee niet perfect draait, zal ik als eerste toegeven.
Maar ga niet schieten op mensen als je het fijne er niet van weet.
De Mira is verantwoordelijk voor stadionverboden, niet de club.

En nu ik toch bezig ben, meneer de burgemeester mag ook wat degelijker reageren ik het wekelijks nieuws.
Helft van de personen die verhoort werden, hebben geen beelden mogen zien van hun zogezegde daden..
We moesten maar een bus inleggen richting Brussel om allen samen de beelden te gaan bezien volgens onze voetbalcel..
Ze willen er weer enkelen uit en gaan door tot ze er in slagen..
En anders worden er wel dat ramptoeristen opgeschreven want de quota's moeten nu eenmaal gehaald worden...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #18 Gepost op: september 22, 2014, 12:48:51 am »
Iedere wedstrijd moeten er x-aantal kaarten aan tegenstrever worden bezorgd voor in de thuisvakken
Meestal komen die kaarten bij familie van spelers enzo terecht.
Als de bezoekende club hier anders over oordeelt kan je Essevee niets verwijten.
Dus voor sommige de ticketverkoop afbreken of anderen "beschuldigen" van steeds de club op te hemelen, zorg dat je de feiten kent...

@vidmar, Essevee5381 stond ook in vak K en heeft ook bij de Mira mogen gaan, net als ik.
Dus niet nodeloos gaan mensen viseren op een forum..

Dat het op Essevee niet perfect draait, zal ik als eerste toegeven.
Maar ga niet schieten op mensen als je het fijne er niet van weet.
De Mira is verantwoordelijk voor stadionverboden, niet de club.

En nu ik toch bezig ben, meneer de burgemeester mag ook wat degelijker reageren ik het wekelijks nieuws.
Helft van de personen die verhoort werden, hebben geen beelden mogen zien van hun zogezegde daden..
We moesten maar een bus inleggen richting Brussel om allen samen de beelden te gaan bezien volgens onze voetbalcel..
Ze willen er weer enkelen uit en gaan door tot ze er in slagen..
En anders worden er wel dat ramptoeristen opgeschreven want de quota's moeten nu eenmaal gehaald worden...
Zijn die kaarten voor de bezoekers niet in de hoofdtribune boven?
Volgens mij zijn de kaarten genummerd en perfect na te halen wie in fout ging,
wie doorgaf aan de foute mensen?

de club kan toch proberen zijn eigen fans in bescherming te nemen?
Individuen die niet in de tribune horen en zich reeds misdragen tijdens de match
uithalen en ze niet laten zitten om na de match nog eens kans te geven om amok te maken.

Kan je gestraft worden zonder bewijzen?
Als die beelden er zijn moet je ze toch kunnen opvragen?
Als men je flitst kan je toch ook foto opvragen?
Kan de club, niet om te tonen dat ze om haar fans heeft, niet zelf met een voorstel
afkomen naar de voetbalcel om de beelden op te vragen?

wie wil er enkelen uit?


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: 40 supporters riskeren stadionverbod
« Reactie #19 Gepost op: september 22, 2014, 01:00:32 am »
Geef de club ook de tijd om te handelen h?.
Zij zullen inderdaad bepaalde zaken, situaties en afspraken moeten bekijken.

Denk niet dat ze dit zomaar zullen laten.

Maar in dergelijke organisaties duurt dergelijke dingen wel een tijdje, de juiste mensen aanspreken, nakijken, evalueren en handelen ...