Auteur Topic: Het nut of de onzin van de reviewcommissie.  (gelezen 10424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
Het nut of de onzin van de reviewcommissie.
« Gepost op: december 29, 2015, 10:22:20 pm »
Wat vinden jullie ervan dat de spelers achteraf nog bestraft worden door de reviewcommissie?
Zelf zie ik er het nut niet echt van in. Akkoord, spelers worden achteraf nog bestraft voor niet opgemerkte fouten, maar anderzijds gaat de club die benadeeld werd tijdens de wedstrijd zich nog meer benadeeld voelen, wanneer achteraf de speler van de tegenpartij alsnog bestraft wordt.  Een club kan zijn voordeel halen door een rode kaart voor een speler van de tegenpartij, maar heeft er geen nut bij als die speler niet voldoende gestraft wordt tijdens de wedstrijd, maar enkel na tussenkomst van de reviewcommissie.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Het nut of de onzin van de reviewcommissie.
« Reactie #1 Gepost op: december 30, 2015, 10:06:26 am »
Wat vinden jullie ervan dat de spelers achteraf nog bestraft worden door de reviewcommissie?
Zelf zie ik er het nut niet echt van in. Akkoord, spelers worden achteraf nog bestraft voor niet opgemerkte fouten, maar anderzijds gaat de club die benadeeld werd tijdens de wedstrijd zich nog meer benadeeld voelen, wanneer achteraf de speler van de tegenpartij alsnog bestraft wordt.  Een club kan zijn voordeel halen door een rode kaart voor een speler van de tegenpartij, maar heeft er geen nut bij als die speler niet voldoende gestraft wordt tijdens de wedstrijd, maar enkel na tussenkomst van de reviewcommissie.
Vooral de willekeur stoort me (ook bij de beslissingen van de scheidsrechters is er teveel verschil,de ene bestraft dezelfde fout met geel of rood de andere juist niet).

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Het nut of de onzin van de reviewcommissie.
« Reactie #2 Gepost op: december 30, 2015, 10:25:03 am »
Vooral de willekeur stoort me (ook bij de beslissingen van de scheidsrechters is er teveel verschil,de ene bestraft dezelfde fout met geel of rood de andere juist niet).
2

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Het nut of de onzin van de reviewcommissie.
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2017, 03:06:48 pm »
Uit Krant van West-Vlaanderen
05 januari 2017

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Het nut of de onzin van de reviewcommissie.
« Reactie #4 Gepost op: januari 07, 2017, 12:07:29 pm »
Zolang er geen videotechnologie gebruikt wordt tijdens de match, is de reviewcommissie het beste alternatief om deze na de match te gebruiken.

Bvb. om gemene elleboogstoten achter de rug van de arbiter te bestraffen.

Uw eerste opmerking van "nog meer benadeeld" begrijp ik vanuit supportersooghoek maar houdt geen steek. De reviewcommissie gaat hem er om de speler te bestraffen voor ongeoorloofde agressie op het veld. Aangezien we spreken van ongeoorloofde agressie van een speler staat dit in principe los van de tegenstander (dit in tegenstelling tot een penaltyfout). De overtreding gaat om de intentie van de speler hemzelf en de eventuele betrokken tegenstander heeft hier niets mee te maken.

Bekijk het zo: Als een speler een elleboogstoot uitdeelt achter de rug van de scheidsrechter, dan moet hij bestraft worden voor deze agressie. Als tegenstander heb je hier (in theorie) geen verdienste aan. En maakt het niet uit of dit in de match tegen Lokeren of Zulte Waregem is. De intentie draait enkel om de speler in kwestie. En ja als je geluk hebt, deelt hij die elleboogstoot uit tegen Zulte Waregem (zonder fysieke gevolgen) en krijgt hij hiervoor een rode kaart.   
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2017, 12:09:52 pm door Lorenzo Di Marco »