Auteur Topic: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing  (gelezen 13135 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #80 Gepost op: juli 23, 2022, 10:11:39 pm »
Volgens Leye is er in het moderne voetbal geen echte 10 nodig. Hoorde dit van hem in het filmpje tijdens de rust. Dus voor degenen die absoluut een tien erbij willen ...

Offline Lv_em

  • Leden
  • Berichten: 109
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #81 Gepost op: juli 23, 2022, 10:14:35 pm »
Seraing was enorm zwak, desondanks er zat een idee achter bij ons.

Een 433 , met als we moesten uitvoetballen Rommens die kwam uitgezakt tussen onze cv's  en van daaruit uitvoetbalde. Terzelftertijd onze 2 flankaanvallers die naar binnen knepen en zo ruimte maakten voor Drambaev en Ciranni.
Iedereen wist in balbezit en verlies wat zijn taak was.

Nu op bepaalde posities iets te weinig kwaliteit , nog een goeie nr 10, een extra flankaanvaller en een extra cv en miss is er wel iets mogelijk.

Kon gemakkelijk 3 a 4-0 geweest zijn.
Ik geloof wel in Leye zijn manier van voetballen, als ze de kern nog wat kunnen versterken,komen we er wel.

Die nr10 van ons was wel niet goed vandaag vond ik, veel slordigheden en een allibiverdediger goed in doen alsof.

Sangaré? Ik vind die wel nog iets hebben. Niet alles was perfect, maar heeft duidelijk techniek, bracht soms versnelling in het spel door in 1 tijd te spelen en had toch een perfecte voorzet op Sascha die net niet scoorde. Liep ook enkele keren gretig terug om mee te verdedigen. Niet slecht voor een eerste match denk ik dan.

Met nog wat extra transfers moet een rustig seizoen draaien zeker mogelijk zijn. Belangrijkste is inderdaad dat er een idee achter zit, een visie, iedereen weet welke taken hij heeft.

Offline Essevee 3.0

  • Leden
  • Berichten: 316
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #82 Gepost op: juli 23, 2022, 10:18:03 pm »
Seraing was enorm zwak, desondanks er zat een idee achter bij ons.

Een 433 , met als we moesten uitvoetballen Rommens die kwam uitgezakt tussen onze cv's  en van daaruit uitvoetbalde. Terzelftertijd onze 2 flankaanvallers die naar binnen knepen en zo ruimte maakten voor Drambaev en Ciranni.
Iedereen wist in balbezit en verlies wat zijn taak was.

Nu op bepaalde posities iets te weinig kwaliteit , nog een goeie nr 10, een extra flankaanvaller en een extra cv en miss is er wel iets mogelijk.

Kon gemakkelijk 3 a 4-0 geweest zijn.
Ik geloof wel in Leye zijn manier van voetballen, als ze de kern nog wat kunnen versterken,komen we er wel.

Die nr10 van ons was wel niet goed vandaag vond ik, veel slordigheden en een allibiverdediger goed in doen alsof.

Leye was beste man op het plein…
Sangare zeer veel balverlies
Sisako onopvallend
Dompe beter dan in voorbereiding
Chapeau voor die jonge Senegalees achter. Sober en hard in duel.. geen dommigheden

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.751
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #83 Gepost op: juli 23, 2022, 10:19:20 pm »
Vorig seizoen toch geen enkele keer de kwaliteit van op de mat vandaag gezien…
Lopez nu al beter dan Pletinckx.
Drambaev stukken beter dan De Bock.
Novatus meer gelopen dan Govea, Marcq, Boya en Doumbia in een heel seizoen samen.
Leye stukken beter dan Dury en Simons.

Realistisch voetbal (eindelijk!!) en veel grinta gezien!
Seraing was zwak maar o wat is dit hoopgevend!

Het vertrek van Dury en de komst van Leye is overduidelijk een godsgeschenk voor onze club en dus hadden de protesteerders overschot van gelijk.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2022, 10:22:11 pm door Vidmar »

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #84 Gepost op: juli 23, 2022, 10:27:21 pm »
Leuke statistiek om mee te geven! Waregem 117 km gelopen, en searing 49 (48.7) km gelopen .... Zegt veel over onze ploeg.
Deze statistiek kan toch niet kloppen? Dit zou dus zeggen dat die spelers van Seraing niet meer dan 5km per speler liepen..
het zijn officiële cijfers uitgegeven na de wedstrijd!
en het staat zelfs op Sporza.

Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 770
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #85 Gepost op: juli 23, 2022, 10:43:35 pm »
Seraing was enorm zwak, desondanks er zat een idee achter bij ons.

Een 433 , met als we moesten uitvoetballen Rommens die kwam uitgezakt tussen onze cv's  en van daaruit uitvoetbalde. Terzelftertijd onze 2 flankaanvallers die naar binnen knepen en zo ruimte maakten voor Drambaev en Ciranni.
Iedereen wist in balbezit en verlies wat zijn taak was.

Nu op bepaalde posities iets te weinig kwaliteit , nog een goeie nr 10, een extra flankaanvaller en een extra cv en miss is er wel iets mogelijk.

Kon gemakkelijk 3 a 4-0 geweest zijn.
Ik geloof wel in Leye zijn manier van voetballen, als ze de kern nog wat kunnen versterken,komen we er wel.

Die nr10 van ons was wel niet goed vandaag vond ik, veel slordigheden en een allibiverdediger goed in doen alsof.

Sangaré? Ik vind die wel nog iets hebben. Niet alles was perfect, maar heeft duidelijk techniek, bracht soms versnelling in het spel door in 1 tijd te spelen en had toch een perfecte voorzet op Sascha die net niet scoorde. Liep ook enkele keren gretig terug om mee te verdedigen. Niet slecht voor een eerste match denk ik dan.

Met nog wat extra transfers moet een rustig seizoen draaien zeker mogelijk zijn. Belangrijkste is inderdaad dat er een idee achter zit, een visie, iedereen weet welke taken hij heeft.

Was enorm slordig, veel kleine  pasjes die niet aankwamen veel verkeerde keuzes.  Iets te traag in zijn handelingen.

Deed zeker zijn best   maar mijn inziens net iets te weinig om basisspeler te zijn . Moesten we daar nog versterking kunnen krijgen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #86 Gepost op: juli 23, 2022, 10:48:06 pm »
Leuke statistiek om mee te geven! Waregem 117 km gelopen, en searing 49 (48.7) km gelopen .... Zegt veel over onze ploeg.
Deze statistiek kan toch niet kloppen? Dit zou dus zeggen dat die spelers van Seraing niet meer dan 5km per speler liepen..
het zijn officiële cijfers uitgegeven na de wedstrijd!
en het staat zelfs op Sporza.
Denk nu toch eens logisch na, dit kan toch niet..
SV TILL I DIE

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #87 Gepost op: juli 23, 2022, 11:20:09 pm »
Leuke statistiek om mee te geven! Waregem 117 km gelopen, en searing 49 (48.7) km gelopen .... Zegt veel over onze ploeg.

Deze statistiek kan toch niet kloppen? Dit zou dus zeggen dat die spelers van Seraing niet meer dan 5km per speler liepen..

het zijn officiële cijfers uitgegeven na de wedstrijd!

en het staat zelfs op Sporza.

Denk nu toch eens logisch na, dit kan toch niet..

Statistiek: Als ploeg een hele wedstrijd achter de bal lopen en toch minder kilometers maken dan de tegenstander? Ja, vandaag kon dat. De mannen van José Jeunechamps legden slechts 48,7 kilometer af, Zulte Waregem 117.

Bron: https://sporza.be/nl/matches/voetbal/jupiler-pro-league/2022-2023/regulier/zulte-waregem-rfc-seraing-twee-hoekschoppen-brengen-redding-voor-zulte-waregem-tegen-anoniem-seraing~1655899924209/

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.337
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #88 Gepost op: juli 23, 2022, 11:21:10 pm »
Leuke statistiek om mee te geven! Waregem 117 km gelopen, en searing 49 (48.7) km gelopen .... Zegt veel over onze ploeg.
Deze statistiek kan toch niet kloppen? Dit zou dus zeggen dat die spelers van Seraing niet meer dan 5km per speler liepen..
het zijn officiële cijfers uitgegeven na de wedstrijd!
en het staat zelfs op Sporza.
Denk nu toch eens logisch na, dit kan toch niet..
Ma waarom niet... ik heb een heel statisch Seraing gezien

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 939
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #89 Gepost op: juli 23, 2022, 11:49:25 pm »
Leuke statistiek om mee te geven! Waregem 117 km gelopen, en searing 49 (48.7) km gelopen .... Zegt veel over onze ploeg.
Deze statistiek kan toch niet kloppen? Dit zou dus zeggen dat die spelers van Seraing niet meer dan 5km per speler liepen..
het zijn officiële cijfers uitgegeven na de wedstrijd!
en het staat zelfs op Sporza.
Denk nu toch eens logisch na, dit kan toch niet..
Ma waarom niet... ik heb een heel statisch Seraing gezien

Verschil is te reusachtig en totaal is ook veel te laag tegenover andere wedstrijden. Zal eerder een technisch probleem met het registreren zijn.

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #90 Gepost op: juli 24, 2022, 12:41:57 am »
Leuke statistiek om mee te geven! Waregem 117 km gelopen, en searing 49 (48.7) km gelopen .... Zegt veel over onze ploeg.
Deze statistiek kan toch niet kloppen? Dit zou dus zeggen dat die spelers van Seraing niet meer dan 5km per speler liepen..
het zijn officiële cijfers uitgegeven na de wedstrijd!
en het staat zelfs op Sporza.
Denk nu toch eens logisch na, dit kan toch niet..
Ma waarom niet... ik heb een heel statisch Seraing gezien

Verschil is te reusachtig en totaal is ook veel te laag tegenover andere wedstrijden. Zal eerder een technisch probleem met het registreren zijn.
ik denk ook wel dat er bij searing een technische fout zit. Ma als je weet dat een gemiddelde voetballer 10 tot 12 km per match aflegt. En de keeper 4km gemiddeld. Vind ik die 117 ook wel erg hoog. Maar realistisch dat wilt zeggen 11.3 km hebben de veldspelers gelopen dat is een opmerkelijk hoog resultaat voor een ploeg! Dat wilt zeggen dat die fysieke trainingen hun deugd deden.

Wel grappig dat de Bock weer 2 keer er van gelopen is in 10 min tijd.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #91 Gepost op: juli 24, 2022, 12:57:52 am »
Goalgetters trots na eerste zege: "Vorig jaar niet gescoord, nu meteen vertrokken" en "Dát blijft het belangrijkste"
23/07/2022 via Voetbalkrant.com

Zulte Waregem heeft zijn eerste drie punten van het seizoen beet. Het won in eigen huis met 2-0 van Seraing. De goalgetters waren achteraf (uiteraard) tevreden.

Alieu Fadera opende de score voor Zulte Waregem als invaller, een kwartier voor tijd: "De coach gaf me aan dat ik het team moest proberen te helpen. Dan kunnen invallen en scoren doet natuurlijk veel deugd", aldus Fadera.

"Ik ben met een blessure aan de voorbereiding begonnen, maar ik moet de medische staf danken dat ze me stilaan klaar hebben gekregen. Ik ben volop aan het herstellen. Het is mijn eerste doelpunt voor Essevee, ik hoop dat er nog volgen."

Vertrouwen
Borja Lopez bekroonde zijn goede wedstrijd daarna met een kopbaldoelpunt: "De drie punten zijn en blijven het belangrijkste natuurlijk."

"Maar zelf kunnen scoren, en een clean sheet overhouden aan deze wedstrijd, dat is ook allemaal goed voor het vertrouwen."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2022-07-23/goalgetters-trots-na-eerste-zege-vorig-jaar-niet-gescoord-nu-meteen-vertrokken-en-dat-blijft-het-belangrijkste

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #92 Gepost op: juli 24, 2022, 07:54:28 am »
Ongeacht de kwaliteit van het spel en de tegenstander kunnen we toch tevreden zijn met deze levensbelangrijke driepunter.

Wat mij nog het meest pleziert is de inzet, grinta, goesting waarmee onze mannen vol in de duels gingen. Iets wat ik al jaren mis bij Essevee. Ook lijken we fysiek een stuk verder te staan dan onder de vorige physical coaches. Dat kan ons alleen maar ten goede komen in de rest van de competitie.

Het ´DNA´ waar Leye het over had in zijn eerste persconferentie was imo terug te zien. Geen overbetaalde vedetten die hun neus ophalen voor een fysieke inspanning, maar wel knokkers die hun kop ervoor leggen. De werkethiek die onder Leye en zijn staff aan de dag gelegd moet worden is beduidend hoger dan onder het vorig bewind.

In de basiself trouwens 6 transfers. Sommige jongens zijn nog wat zoekende (Sangaré, Novatus) , maar andere lijken echt wel een directe meerwaarde te vormen (Drambaiev, Rommens, Lopez). Ook Tambedou toonde kwaliteiten bij zijn basisdebuut.

Een immens zwak Seraing gezien, maar de mentaliteit stemt me hoopvol.

Forza Essevee!
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.931
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #93 Gepost op: juli 24, 2022, 07:58:45 am »
Chapeau voor Vossen!
Hoe hij werkt voor de ploeg!

Toch vreemd dat een demuynck dan op de bank zit en geen hallaert gezien die wel op de groepsfoto staat..

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.597
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #94 Gepost op: juli 24, 2022, 08:35:03 am »
Toch vreemd dat een demuynck dan op de bank zit en geen hallaert gezien die wel op de groepsfoto staat..
Zat die ook niet op de bank?

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.931
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #95 Gepost op: juli 24, 2022, 08:53:27 am »
Toch vreemd dat een demuynck dan op de bank zit en geen hallaert gezien die wel op de groepsfoto staat..
Zat die ook niet op de bank?

Nee afgevallen

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #96 Gepost op: juli 24, 2022, 09:50:04 am »
Ik vond het een bemoedigende prestatie.
Aanvallend mocht het wat meer zijn, we ontbraken toch wat diepgang. Je merkt aan alles dat Sangare een 10 is en geen flankspeler.

Verdedigend eigenlijk niets weggegeven.
Balans op het middenveld was er ook wel. Duidelijke posities, afspraken en druk zetten. Conditioneel lijkt het inderdaad ook in orde.

Op naar volgende week, tegen Antwerp met een midweekmatch (nu al topprioriteit voor hen in de benen). Waarom niet stunten.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #97 Gepost op: juli 24, 2022, 09:57:34 am »
Blij verrast met de prestatie van gisteren. Ook al was Seraing zwak ze deden wat ze moesten doen.
Wat doet het deugd om terug grinta op het veld te zien. Ik was ook blij met de prestatie van ons centrale duo achteraan. Lopez enkele keren zelfzeker tussengekomen in de 16 en gescoord op stilstaande fase. Tambedou erg goede match gespeeld. Een geluk bij een ongeluk dat Derijck uitviel. De komende weken zal veel duidelijk maken..

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.337
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #98 Gepost op: juli 24, 2022, 10:13:42 am »
Ik vond het een bemoedigende prestatie.
Aanvallend mocht het wat meer zijn, we ontbraken toch wat diepgang. Je merkt aan alles dat Sangare een 10 is en geen flankspeler.

Verdedigend eigenlijk niets weggegeven.
Balans op het middenveld was er ook wel. Duidelijke posities, afspraken en druk zetten. Conditioneel lijkt het inderdaad ook in orde.

Op naar volgende week, tegen Antwerp met een midweekmatch (nu al topprioriteit voor hen in de benen). Waarom niet stunten.
Midweekmatch? Is de wedstrijd in Antwerp niet op zondag 31?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : zaterdag 23/07/2022 - 18.15u : Essevee - RFC Seraing
« Reactie #99 Gepost op: juli 24, 2022, 10:15:53 am »
Ik vond het een bemoedigende prestatie.
Aanvallend mocht het wat meer zijn, we ontbraken toch wat diepgang. Je merkt aan alles dat Sangare een 10 is en geen flankspeler.

Verdedigend eigenlijk niets weggegeven.
Balans op het middenveld was er ook wel. Duidelijke posities, afspraken en druk zetten. Conditioneel lijkt het inderdaad ook in orde.

Op naar volgende week, tegen Antwerp met een midweekmatch (nu al topprioriteit voor hen in de benen). Waarom niet stunten.
Midweekmatch? Is de wedstrijd in Antwerp niet op zondag 31?

Ja, maar Antwerp moet deze week naar Kosovo voor Conference League.