Auteur Topic: Speeldag 05 : zondag 21/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi  (gelezen 10857 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 05 : zondag 21/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #140 Gepost op: augustus 23, 2022, 09:47:57 am »
Ramirez was echt een drama, wat een snertmatch van hem. Hopelijk was dit eenmalig en herpakt onze "10" zich, want hij heeft wel een cruciale rol in dit team.
Herpakken ?  Die jongen is hier nog maar net en stond voor de eerste keer aan de aftrap. 
Akkoord hij was niet goed, maar ik zie wel nog potentieel.
Ja ik denk nochtans dat we op dezelfde lijn zitten. Ik zie ook potentieel, vandaar mijn hoop dat hij erdoor komt.  :)

Het is geen type speler waarvan ik verwacht dat hij veel duels zou winnen, en ik begrijp zeker dat hij nog zoekend is op het veld, ook omdat hij te veel op de flank moest opereren. Maar afgezien daarvan zat hij ook totaal niet in de match: bv. ballen van uw voet laten springen of simpel laten afsnoepen, de passing kwam er ook niet uit...
Maar hij is hier nog maar net, en ik zie echt potentieel voor hem om uit te groeien tot een type Kaya, dus ik serveer hem zeker niet af. Vandaar dat ik zei dat ik hoop dat hij zich herpakt de volgende match(en)  ;)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 05 : zondag 21/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #141 Gepost op: augustus 23, 2022, 09:49:33 am »
Gisteren is inderdaad gebleken dat we nog heel wat werk hebben, maar sommigen zien het hier plots wel heel negatief. Als Bossut zijn korte hoek afdekt in plaats van zo onoordeelkundig uit te komen, blijft het gewoon 1-1 en zullen we heel wat posts niet zien verschijnen. Een beetje realisme zou sommigen niet misstaan.

In mijn ogen missen we nog een goede spits en een vervanger voor Dompé om een competitieve ploeg te hebben. Het klopt inderdaad dat je met Vossen helemaal niets kunt aanvangen als Waregem zijnde. Hij heeft zijn doelpuntjes meegepikt in het verleden, daar kan je niet om heen. Maar die jongen heeft geen snelheid meer, geen duelkracht, is absoluut geen aanspeelpunt die een ploeg kan laten opschuiven, in balbezit laat hij zich amper in het spel betrekken,... Voor een ploeg als de onze is hij echt niet nuttig. Zet hem bij een dominante ploeg die vaak in en rond de 16 van de tegenstander komt en hij zal ongetwijfeld veel goals maken, maar zo'n ploeg zijn we vooralsnog niet ::).

Als we nog een snelle flankaanvaller kunnen strikken, kan Ramirez gewoon op de 10 postvatten en van daar uit de lijnen uitzetten. Een middenveld met EN Miroshi EN Rommens EN Sissako is gewoon teveel van hetzelfde. Hij was verschrikkelijk slecht gisteren, maar in zijn eerste invalbeurt tegen Genk liet hij toch dingen zien waaruit blijkt dat hij een echte '10' is. Nog even aanpassen aan de intensiteit, duelkracht en het tempo en dan zal hij ons ongetwijfeld diensten bewijzen.

Verder snap ik ook niet goed wat Sangaré verkeerd gedaan heeft? Was in Antwerp goed en viel ook redelijk in op Brugge. Gisteren zelf in de pikorde ingehaald door Braem en Hallaert?! Ook Ciranni mag voor mij banken. Wordt wedstrijd na wedstrijd overklast door zijn persoonlijke tegenstander en is in balbezit (ondanks zijn mooie assist gisteren) al meer dan eens een risicopatiënt gebleken. Tsouka brengt voor mij meer defensieve stabiliteit en die kunnen we goed gebruiken als Drambaiev zo blijft verdedigen aan de linkerkant. Al een geluk dat onze centrale verdedigers het zo goed doen.

Zaterdag een belangrijke pot op Cercle. Leye heeft een nieuwe wind doen waaien in Waregem, maar het enigste wat telt zijn punten. Als we onze start niet helemaal willen missen weten de spelers wat hen te doen staat.

Forza Essevee!

Mooie analyse maar de nederlaag alleen aan de keeper wijten is de realiteit niet willen zien.
De hele tweede helft was het gewoon wachten tot de tweede tegengoal viel. Charleroi mocht doen wat en wanneer het wilde en dat mag je de hele ploeg en ook de trainer aanrekenen.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 05 : zondag 21/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #142 Gepost op: augustus 23, 2022, 10:33:41 am »
Mooie analyse maar de nederlaag alleen aan de keeper wijten is de realiteit niet willen zien.
De hele tweede helft was het gewoon wachten tot de tweede tegengoal viel. Charleroi mocht doen wat en wanneer het wilde en dat mag je de hele ploeg en ook de trainer aanrekenen.

Het is hoe dan ook verontrustend dat men opeens niet meer wil of kan meevoetballen, zo ebt het positivisme van in het begin van het seizoen stilaan weg. Tegen Genk verliezen is geen schande, de manier waarop was nogal bedenkelijk. Thuismatch tegen Charleroi moet je eigenlijk altijd minstens 1 punt pakken als je een rustig seizoen wil draaien, maar ze geven het zelf uit handen.

Je ziet al aan het klassement welke ploegen het dit seizoen moeilijk gaan hebben, tegen Cercle is het dus al een beetje van moeten als je de voeling met de middenmoot niet wil verliezen. Evident zal het niet worden als je ze zag spelen tegen Genk. Worden ze niet genaaid door de VAR, dan pakken ze daar wellicht een puntje. Ook KVK - Standard dit weekend, zorgen dat we de trein niet missen is de boodschap!

Online Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 05 : zondag 21/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #143 Gepost op: augustus 23, 2022, 11:03:57 am »
Gisteren is inderdaad gebleken dat we nog heel wat werk hebben, maar sommigen zien het hier plots wel heel negatief. Als Bossut zijn korte hoek afdekt in plaats van zo onoordeelkundig uit te komen, blijft het gewoon 1-1 en zullen we heel wat posts niet zien verschijnen. Een beetje realisme zou sommigen niet misstaan.

In mijn ogen missen we nog een goede spits en een vervanger voor Dompé om een competitieve ploeg te hebben. Het klopt inderdaad dat je met Vossen helemaal niets kunt aanvangen als Waregem zijnde. Hij heeft zijn doelpuntjes meegepikt in het verleden, daar kan je niet om heen. Maar die jongen heeft geen snelheid meer, geen duelkracht, is absoluut geen aanspeelpunt die een ploeg kan laten opschuiven, in balbezit laat hij zich amper in het spel betrekken,... Voor een ploeg als de onze is hij echt niet nuttig. Zet hem bij een dominante ploeg die vaak in en rond de 16 van de tegenstander komt en hij zal ongetwijfeld veel goals maken, maar zo'n ploeg zijn we vooralsnog niet ::).

Als we nog een snelle flankaanvaller kunnen strikken, kan Ramirez gewoon op de 10 postvatten en van daar uit de lijnen uitzetten. Een middenveld met EN Miroshi EN Rommens EN Sissako is gewoon teveel van hetzelfde. Hij was verschrikkelijk slecht gisteren, maar in zijn eerste invalbeurt tegen Genk liet hij toch dingen zien waaruit blijkt dat hij een echte '10' is. Nog even aanpassen aan de intensiteit, duelkracht en het tempo en dan zal hij ons ongetwijfeld diensten bewijzen.

Verder snap ik ook niet goed wat Sangaré verkeerd gedaan heeft? Was in Antwerp goed en viel ook redelijk in op Brugge. Gisteren zelf in de pikorde ingehaald door Braem en Hallaert?! Ook Ciranni mag voor mij banken. Wordt wedstrijd na wedstrijd overklast door zijn persoonlijke tegenstander en is in balbezit (ondanks zijn mooie assist gisteren) al meer dan eens een risicopatiënt gebleken. Tsouka brengt voor mij meer defensieve stabiliteit en die kunnen we goed gebruiken als Drambaiev zo blijft verdedigen aan de linkerkant. Al een geluk dat onze centrale verdedigers het zo goed doen.

Zaterdag een belangrijke pot op Cercle. Leye heeft een nieuwe wind doen waaien in Waregem, maar het enigste wat telt zijn punten. Als we onze start niet helemaal willen missen weten de spelers wat hen te doen staat.

Forza Essevee!

Mooie analyse maar de nederlaag alleen aan de keeper wijten is de realiteit niet willen zien.
De hele tweede helft was het gewoon wachten tot de tweede tegengoal viel. Charleroi mocht doen wat en wanneer het wilde en dat mag je de hele ploeg en ook de trainer aanrekenen.
Desondanks het spelpeil niet goed was kon je gewoon perfect een gelijkspel halen zondag. Het was nu niet dat Charleroi zo indrukwekkend was naar mijn bescheiden mening. Was trouwens ook al de 84ste minuut toen de 1-2 viel, vandaar dat het een weggegooid punt is.

De kwaliteit die van hun bank kwam maakte gewoon het verschil met een Morioka, Zaroury en Kayembe. Wij brengen Braem, Hallaert, Vigen , ... 
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.276
Re: Speeldag 05 : zondag 21/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #144 Gepost op: augustus 23, 2022, 12:17:17 pm »
Als we onze start zagen dan gingen we er van uit dat we 4/15 gingen pakken. De overwinning tegen Seraing moest, en deze hebben we ook gepakt. Dan volg je met Antwerp - Brugge - Genk waar we normaal gezien 0 punten pakken. Dan heb je thuis Charleroi (die nu wel zwakker is dan andere jaren) maar je zou tekenen voor een punt denk ik en dan haal je ook 4/15. Het puntje op Brugge was bonus, maar die bonus zijn we kwijt door te verliezen van Charleroi.

SV TILL I DIE

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.678
Re: Speeldag 05 : zondag 21/08/2021 - 16.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #145 Gepost op: augustus 23, 2022, 01:20:59 pm »
Als we onze start zagen dan gingen we er van uit dat we 4/15 gingen pakken. De overwinning tegen Seraing moest, en deze hebben we ook gepakt. Dan volg je met Antwerp - Brugge - Genk waar we normaal gezien 0 punten pakken. Dan heb je thuis Charleroi (die nu wel zwakker is dan andere jaren) maar je zou tekenen voor een punt denk ik en dan haal je ook 4/15. Het puntje op Brugge was bonus, maar die bonus zijn we kwijt door te verliezen van Charleroi.
Klopt volledig, geen paniek en wachten op de versterking die er sowieso aankomt en die er al moest zijn!