Auteur Topic: WK2022 : speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België  (gelezen 4291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
WK2022 : speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Gepost op: november 18, 2022, 07:22:38 pm »
Na de afstraffing tegen Marokko, zal Kroatië ons ook over de knie leggen?

Of rechten we onze rug?
Maar ... hoe?

« Laatst bewerkt op: december 22, 2022, 06:47:33 pm door Frederik »

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2022, 09:01:29 pm »
Ik zie het niet meer goed komen.
Er duiken meer en meer berichten op van onenigheden en zelfs ruzie binnen de groep, dan win je zelfs niet meer tegen Cyprus.

Met dank aan Martinez, die maar geen afscheid wil nemen van zijn oud-strijders waarvan de helft geen niveau meer haalt of niet in vorm zit, en dat terwijl de jeugd hun kas zit op te fretten op de bank.

Boeltje pakken, Martinez eruit en een coach die spelers op het veld zet die niveau halen en in vorm zijn.

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2022, 02:33:59 am »
Ik zie het niet meer goed komen.
Er duiken meer en meer berichten op van onenigheden en zelfs ruzie binnen de groep, dan win je zelfs niet meer tegen Cyprus.

Met dank aan Martinez, die maar geen afscheid wil nemen van zijn oud-strijders waarvan de helft geen niveau meer haalt of niet in vorm zit, en dat terwijl de jeugd hun kas zit op te fretten op de bank.

Boeltje pakken, Martinez eruit en een coach die spelers op het veld zet die niveau halen en in vorm zijn.
er moet gewoon een doorselectie komen van het elftal.

Ipv Alderweireld, Vertongen, Witsel, Meunier, .... Er moet versbloed komen.

Dan kijk ik naar theate ( 22j, Stade Rennes), lavia (18j, Southampton) Charles de ketelaere (21j, ac Milan), aster Vranckx (20j, ac Milan) Jeremy doku (20j, Stade rennes)
Wout Faes (24j, Leicester city), Sambi lokonga (23j , arsenal), Orel Mangala (23, nothing ham Forest), openda (22j, lens), onana (21, Everton), lukebakio (25, Hertha Berlijn), ramanzani (21j Elche), debast (19j, Anderlecht), Eliot matazo (19j Monaco)
Johan bakayako (19j, PSV), siquet ( 20j, Freiburg), Koni de winter (19, Empoli),

En kga er nog veel over het hoofd gezien hebben. Maar zijn wat namen die in mij opkomen. Maar die zijn wel onze toekomst. En ik zou ze klaarstomen voor het volgende WK. En het EK zijn als een test tournooi.

Dit zijn allemaal spelers voor de toekomst. Ik zou zeggen allemaal selecteren. Aanvullen met spelers in vorm (Mike trésor, Heynen, .....), Ik besef ook wel dat niet iedereen speelt.

Gecombineerd met vaste waardes. Lukaku, Debruyne, hazard en Courtois. Hazard indien hij terug in vorm geraakt.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2022, 05:18:33 pm »
Ik zie het niet meer goed komen.
Er duiken meer en meer berichten op van onenigheden en zelfs ruzie binnen de groep, dan win je zelfs niet meer tegen Cyprus.

Met dank aan Martinez, die maar geen afscheid wil nemen van zijn oud-strijders waarvan de helft geen niveau meer haalt of niet in vorm zit, en dat terwijl de jeugd hun kas zit op te fretten op de bank.

Boeltje pakken, Martinez eruit en een coach die spelers op het veld zet die niveau halen en in vorm zijn.
er moet gewoon een doorselectie komen van het elftal.

Ipv Alderweireld, Vertongen, Witsel, Meunier, .... Er moet versbloed komen.

Dan kijk ik naar theate ( 22j, Stade Rennes), lavia (18j, Southampton) Charles de ketelaere (21j, ac Milan), aster Vranckx (20j, ac Milan) Jeremy doku (20j, Stade rennes)
Wout Faes (24j, Leicester city), Sambi lokonga (23j , arsenal), Orel Mangala (23, nothing ham Forest), openda (22j, lens), onana (21, Everton), lukebakio (25, Hertha Berlijn), ramanzani (21j Elche), debast (19j, Anderlecht), Eliot matazo (19j Monaco)
Johan bakayako (19j, PSV), siquet ( 20j, Freiburg), Koni de winter (19, Empoli),

En kga er nog veel over het hoofd gezien hebben. Maar zijn wat namen die in mij opkomen. Maar die zijn wel onze toekomst. En ik zou ze klaarstomen voor het volgende WK. En het EK zijn als een test tournooi.

Dit zijn allemaal spelers voor de toekomst. Ik zou zeggen allemaal selecteren. Aanvullen met spelers in vorm (Mike trésor, Heynen, .....), Ik besef ook wel dat niet iedereen speelt.

Gecombineerd met vaste waardes. Lukaku, Debruyne, hazard en Courtois. Hazard indien hij terug in vorm geraakt.
De integratie van veel jonge spelers moest hij al hebben gedaan tijdens EK en nation league.  Faes speelde ook in Reims al heel goed, dat moet je als bondscoach al hebben opgepikt.  Hij is geen eerlijke coach, heel conservatief, geen antwoord wanneer het niet loopt, geen b,c,d plan, daar is hij te beperkt voor.
Ik verlang al op het moment dat Martinez weg is en men met een goeie trainer een nieuwe start kunnen maken.  De selecties,geen Heynen geen Tresor geen Foket, de voorbereidingsmatchen, allemaal verkeerd.
Maar om nu het tegen Kroatie waar te maken, zal moeilijk zijn.  Stel dat hij eerlijk zijn conclusies trekt, dan moet je zeker zonder Witsel, Meunier en in principe zonder De Bruyne spelen.  Ook vanachter ga je moeten snelheid inbrengen, want we moeten winnen en we zijn heel kwetsbaar wanneer we wat risico's nemen, met de trage snelheid van onze verdedigers gaat het niet lukken.  Ook van Lukaku kunnen we niet veel verwachten, dus ik zou met hem zeker niet starten.  Maar goed, het is ,denk ik, wat je ook maar doet te laat.  Maar goed, een rode kaart, een penalty voor, in voetbal kan het altijd.
Ik vind het heel bizar dat de journalisten en analisten er nu pas zijn met kritiek, ze zijn imo nog veel te braaf.   
We hebben enorm veel tijd verloren en hebben met deze lichting niet gehaald wat er in zat, en dat komt door Martinez en door de bond die niet daadkrachtig is, een beetje typisch Belgisch, een beetje zoals Zulte Waregem is.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2022, 08:55:27 pm »
Opstelling volgens mij voor donderdag
Thibaut
Thomas - Toby - Jan - Timothy
Kevin - Hans - Leander
Leandro
Dries - Charles

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2022, 04:28:18 am »
Ik zie het niet meer goed komen.
Er duiken meer en meer berichten op van onenigheden en zelfs ruzie binnen de groep, dan win je zelfs niet meer tegen Cyprus.

Met dank aan Martinez, die maar geen afscheid wil nemen van zijn oud-strijders waarvan de helft geen niveau meer haalt of niet in vorm zit, en dat terwijl de jeugd hun kas zit op te fretten op de bank.

Boeltje pakken, Martinez eruit en een coach die spelers op het veld zet die niveau halen en in vorm zijn.
er moet gewoon een doorselectie komen van het elftal.

Ipv Alderweireld, Vertongen, Witsel, Meunier, .... Er moet versbloed komen.

Dan kijk ik naar theate ( 22j, Stade Rennes), lavia (18j, Southampton) Charles de ketelaere (21j, ac Milan), aster Vranckx (20j, ac Milan) Jeremy doku (20j, Stade rennes)
Wout Faes (24j, Leicester city), Sambi lokonga (23j , arsenal), Orel Mangala (23, nothing ham Forest), openda (22j, lens), onana (21, Everton), lukebakio (25, Hertha Berlijn), ramanzani (21j Elche), debast (19j, Anderlecht), Eliot matazo (19j Monaco)
Johan bakayako (19j, PSV), siquet ( 20j, Freiburg), Koni de winter (19, Empoli),

En kga er nog veel over het hoofd gezien hebben. Maar zijn wat namen die in mij opkomen. Maar die zijn wel onze toekomst. En ik zou ze klaarstomen voor het volgende WK. En het EK zijn als een test tournooi.

Dit zijn allemaal spelers voor de toekomst. Ik zou zeggen allemaal selecteren. Aanvullen met spelers in vorm (Mike trésor, Heynen, .....), Ik besef ook wel dat niet iedereen speelt.

Gecombineerd met vaste waardes. Lukaku, Debruyne, hazard en Courtois. Hazard indien hij terug in vorm geraakt.
De integratie van veel jonge spelers moest hij al hebben gedaan tijdens EK en nation league.  Faes speelde ook in Reims al heel goed, dat moet je als bondscoach al hebben opgepikt.  Hij is geen eerlijke coach, heel conservatief, geen antwoord wanneer het niet loopt, geen b,c,d plan, daar is hij te beperkt voor.
Ik verlang al op het moment dat Martinez weg is en men met een goeie trainer een nieuwe start kunnen maken.  De selecties,geen Heynen geen Tresor geen Foket, de voorbereidingsmatchen, allemaal verkeerd.
Maar om nu het tegen Kroatie waar te maken, zal moeilijk zijn.  Stel dat hij eerlijk zijn conclusies trekt, dan moet je zeker zonder Witsel, Meunier en in principe zonder De Bruyne spelen.  Ook vanachter ga je moeten snelheid inbrengen, want we moeten winnen en we zijn heel kwetsbaar wanneer we wat risico's nemen, met de trage snelheid van onze verdedigers gaat het niet lukken.  Ook van Lukaku kunnen we niet veel verwachten, dus ik zou met hem zeker niet starten.  Maar goed, het is ,denk ik, wat je ook maar doet te laat.  Maar goed, een rode kaart, een penalty voor, in voetbal kan het altijd.
Ik vind het heel bizar dat de journalisten en analisten er nu pas zijn met kritiek, ze zijn imo nog veel te braaf.   
We hebben enorm veel tijd verloren en hebben met deze lichting niet gehaald wat er in zat, en dat komt door Martinez en door de bond die niet daadkrachtig is, een beetje typisch Belgisch, een beetje zoals Zulte Waregem is.
je zou kunnen verschieten van mangala en de winter hoeveel snelheid ze hebben. Twee goeie centrale verdedigers die een perfecte opvulling zouden zijn naast Wout Faes en theate. Kunnen enorm gevaarlijk worden  doku, bakayako, ramanzani, openda. Die enorm veel snelheid en voetballend vermogen hebben. Zeker ramanzani is zeer doelgerecht en zijn acties ook. Ik zou die toch zeker mee willen naar het volgende WK. Opgevuld met ervaring zoals Courtois, Debruyne en Lukaku want dit zijn spelers van uitzonderlijke kwaliteit.

Trouwens de Bruyne speelde slecht omdat hij verkeerd gepositioneerd was door de bondscoach. Als je onana af moest halen, moest je Debruyne een positie lager laten spelen hebben. En van voor doku, Lukaku en openda laten op draven hebben. De Marokkanen zagen nu al sterretjes tegen een middelmatige hazard. Laat staan openda en doku die constant dezelfde acties doen zoals hazard.

De fout was ook dat de vervanginge op niks trokken!

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #6 Gepost op: november 30, 2022, 03:20:25 pm »
Volgens Hein is Faes niet zo goed in Engeland als we denken.
Tegen de topploegen waren zijn data stats niet goed.

En als ik Lukaku zag tegen Marokko zag ik vooral bolle wangetjes !  5 kilo te dik. Florin Frunza style voor zij die de voormalige speler van Roeselare en Harelbeke nog herinneren  ;D

Doe mij maar Doku en Trossard en Carrasco. Snelheid in de ploeg.


Offline Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 958
  • 4451
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #7 Gepost op: december 01, 2022, 07:39:58 am »
Volgens Hein is Faes niet zo goed in Engeland als we denken.
Tegen de topploegen waren zijn data stats niet goed.

En als ik Lukaku zag tegen Marokko zag ik vooral bolle wangetjes !  5 kilo te dik. Florin Frunza style voor zij die de voormalige speler van Roeselare en Harelbeke nog herinneren  ;D

Doe mij maar Doku en Trossard en Carrasco. Snelheid in de ploeg.
Carrasco heeft geen actie meer, kapt steeds terug naar achter.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #8 Gepost op: december 01, 2022, 07:39:16 pm »
Pffff

Het laatste half uur konden ze het plots wel?
Dat is er met die ploeg aan de hand?
Dan toch interne onenigheid of falende trainer?

Ik had het wel met Martinez, toen ze hem aanstelden.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #9 Gepost op: december 01, 2022, 08:08:26 pm »
Pffff

Het laatste half uur konden ze het plots wel?
Dat is er met die ploeg aan de hand?
Dan toch interne onenigheid of falende trainer?

Ik had het wel met Martinez, toen ze hem aanstelden.
Wanneer je ziet wat een Doku kan brengen, wanneer je ziet dat een Den Doncker zijn mannetje staat, wanneer je ziet wat een Onana kan doen, wanneer je ziet dat een Meunier,Mertens, Witsel maar brengen, wanneer je ziet dat De Bruyne maar tot zijn recht komt de laatste 20 minuten....  Er zat zoveel meer in, maar Martinez is net zoals Dury van de laatste jaren, een koppige,conservatieve coach die nooit enig geloof had in zijn bankzitters.  Dat was op het EK al zo, en nu was het nog erger.  Ook de voorbereidingen op het EK op het WK zag je al dat hij het niet kon. 
Speelt hij met Doku en Den Donker en Onana in het middenveld tegen Marrok dan verliezen we nooit.  Er zat veel meer in, maar dankzij Martinez verloren we cruciale tijd die we niet meer kunnen inhalen. Kritiek op Martinez was ook veel te braaf van de journalisten, ook daar mensen met te weinig lef.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #10 Gepost op: december 02, 2022, 10:22:05 am »
De voor velen reddende engel Trossard bracht er ook helemaal niets van terecht.
Had altijd met Hazard moeten starten die voor meer balvastheid kon gezorgd hebben want Trossard heeft geen enkele bal die een beetje moeilijk was deftig kunnen controleren waardoor we vaak balverlies leden.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.632
  • Essevee!
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #11 Gepost op: december 02, 2022, 01:39:21 pm »
De voor velen reddende engel Trossard bracht er ook helemaal niets van terecht.
Had altijd met Hazard moeten starten die voor meer balvastheid kon gezorgd hebben want Trossard heeft geen enkele bal die een beetje moeilijk was deftig kunnen controleren waardoor we vaak balverlies leden.
Als we het van Trossard moeten hebben...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: Speeldag 3 : 01/12 16:00 : Kroatië - België
« Reactie #12 Gepost op: december 02, 2022, 06:22:27 pm »
De voor velen reddende engel Trossard bracht er ook helemaal niets van terecht.
Had altijd met Hazard moeten starten die voor meer balvastheid kon gezorgd hebben want Trossard heeft geen enkele bal die een beetje moeilijk was deftig kunnen controleren waardoor we vaak balverlies leden.
Typisch antwoord.  Hoeveel minuten mocht Trossard spelen in de voorbereiding?  De fout gebeurt veel eerder, Trossard moest al lang veel meer kansen hebben gekregen, net zoals zoveel anderen.  Mertens niet bezig gezien?  Meunier niet bezig gezien? Witsel niet bezig gezien? Daar ligt de fout.
Zal nu nog aan Trossard liggen, man man man.   
Doku,Faes,Den Doncker in het middenveld samen met Onnana, Doku, enz.  moesten al veel meer en veel eerder kansen krijgen.  Meunier meenemen was al een heel domme zet en geen Focquet meenemen.