Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 923149 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7280 Gepost op: juli 24, 2022, 08:50:11 pm »
Kortrijk nog maar 1 match gewonnen in 2022 hoorde ik vertellen.
Klopt dit ?
Dan is dit ook redelijk dramatisch aan het worden.

Klopt en zaten gisteren blijkbaar ook al kapot na 30 minuten spelen.
Dat in combinatie met hun beste spelers die zijn vertrokken maakt dat ze volgens mij er toch slechter voor staan dan wij.
graag mijn vorige berichten eens lezen. Ik zie Kvk als een van de degradatie kandidaten..... Net het zelfde als searing en alle kleine clubs. Maar Kvk steekt er ook idd met kop en schouders uit. Ook volgens sommige kranten staan ze 2de en 3de laatste. En zoals ik eerder zei hebben ze daar ook een negatief eigen vermogen onder al hun vennootschappen. En werd ook hier gepost door iemand die het uit een kranten artikel haalde.

Terwijl wij een nieuw elan hebben, hebben ze daar dezelfde miserie nog altijd.

Zojuist even een korte blik geworpen op hun cijfers, waren afgelopen boekjaar break even met een kleine winst. Kan window dressing zijn want heb geen detailcijfers en zijn een paar rare zaken. Echter is hun omzet wel gestegen en hun loonkosten gedaald. Cijfers zijn dus niet zo negatief als ik gehoopt had.
idd, die ene vennootschap ma zoals eerder vermeld zijn er meerdere die gelinkt staan met die ene vennootschap! Blijkbaar hebben nieuwblad/HLN wel hun werk gedaan en alles uitgesplitst. Ma ik moet toegeven het is een moeilijke structuur!

Enigste relevante lijkt mij kortrijk voetbalt. Er zijn 3 vennootschappen op het adres gevestigd. De 2 andere zijn de historische vzw (geen jaarrekening) en de andere is de holding van de eigenaar waarin de aandelen zitten van kortrijk voetbalt.
endan heb je nog andere die gevestigd zijn rond Kortrijk en omstreken waar de zelfde bestuursleden of bestuurslid algemeen bestuurder van is.

In het voorjaar van 2021 hadden 15 profclubs hun vermogen niet op orde.  Het ging toen onder meer om Union, Beerschot, Standard, Kortrijk, STVV, Deinze, Westerlo, Waasland-Beveren, Zulte Waregem én RSC Anderlecht,.

Het volledige artikel te vinden op Sporza.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2022, 09:50:51 pm door svennay »

Offline zulwar

  • Leden
  • Berichten: 203
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7281 Gepost op: juli 25, 2022, 11:28:13 am »
Omwille van werk zaterdag de match van Kortrijk moeten bijwonen (en onze match gemist).
Kortrijk was het eerste half uur niet zo slecht, maar kansen niet afgemaakt en daarna was het vat af.
Er is daar al evenveel gezaag als bij ons. De Neve op het einde ingevallen (was al na een kwartier in de eerste helft aan het opwarmen), maar buiten wat rondspringen weinig impact gehad op het spel.
Waar weinig over te horen valt: OHL heeft dan wel gewonnen, maar dat is pas een drama van een ploeg. Wij staan op basis van wat ik zag in de voorbereiding veel verder.
Ze zakken daar ook heel ver terug om op te bouwen met Pletinckx centraal in 3- of 4-mansverdediging. Paar keer paniekerig onder de druk uitgekomen. Gaat zeker nog fout lopen dit seizoen bij ploegen die veel druk zetten.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7282 Gepost op: juli 25, 2022, 01:04:03 pm »
Omwille van werk zaterdag de match van Kortrijk moeten bijwonen (en onze match gemist).
Kortrijk was het eerste half uur niet zo slecht, maar kansen niet afgemaakt en daarna was het vat af.
Er is daar al evenveel gezaag als bij ons. De Neve op het einde ingevallen (was al na een kwartier in de eerste helft aan het opwarmen), maar buiten wat rondspringen weinig impact gehad op het spel.
Waar weinig over te horen valt: OHL heeft dan wel gewonnen, maar dat is pas een drama van een ploeg. Wij staan op basis van wat ik zag in de voorbereiding veel verder.
Ze zakken daar ook heel ver terug om op te bouwen met Pletinckx centraal in 3- of 4-mansverdediging. Paar keer paniekerig onder de druk uitgekomen. Gaat zeker nog fout lopen dit seizoen bij ploegen die veel druk zetten.

Zoals gezegd: het vertrek van Pletinckx werd hier ferm gedramatiseerd. Die zou nu ook op de bank zitten hoor. Beter dat hij verkocht is.
De kansen die ik in het verslag van Kortrijk zag, kwamen veelal door verkeerdelijk uitstappen van Pletinckx (iets wat hier ook veel voor kwam).

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7283 Gepost op: juli 26, 2022, 07:32:32 am »
Kortrijk nog maar 1 match gewonnen in 2022 hoorde ik vertellen.
Klopt dit ?
Dan is dit ook redelijk dramatisch aan het worden.
Klopt en zaten gisteren blijkbaar ook al kapot na 30 minuten spelen.
Dat in combinatie met hun beste spelers die zijn vertrokken maakt dat ze volgens mij er toch slechter voor staan dan wij.
graag mijn vorige berichten eens lezen. Ik zie Kvk als een van de degradatie kandidaten..... Net het zelfde als searing en alle kleine clubs. Maar Kvk steekt er ook idd met kop en schouders uit. Ook volgens sommige kranten staan ze 2de en 3de laatste. En zoals ik eerder zei hebben ze daar ook een negatief eigen vermogen onder al hun vennootschappen. En werd ook hier gepost door iemand die het uit een kranten artikel haalde.

Terwijl wij een nieuw elan hebben, hebben ze daar dezelfde miserie nog altijd.

Zojuist even een korte blik geworpen op hun cijfers, waren afgelopen boekjaar break even met een kleine winst. Kan window dressing zijn want heb geen detailcijfers en zijn een paar rare zaken. Echter is hun omzet wel gestegen en hun loonkosten gedaald. Cijfers zijn dus niet zo negatief als ik gehoopt had.
idd, die ene vennootschap ma zoals eerder vermeld zijn er meerdere die gelinkt staan met die ene vennootschap! Blijkbaar hebben nieuwblad/HLN wel hun werk gedaan en alles uitgesplitst. Ma ik moet toegeven het is een moeilijke structuur!

Enigste relevante lijkt mij kortrijk voetbalt. Er zijn 3 vennootschappen op het adres gevestigd. De 2 andere zijn de historische vzw (geen jaarrekening) en de andere is de holding van de eigenaar waarin de aandelen zitten van kortrijk voetbalt.
Niet dat ik leedvermaak heb met de Veekaa, maar ik denk dat ze daar veel problemen hebben : ze willen de trainer al buiten, dat verhaal met die Tabidze, nu die Servische verdediger Radovanovic de spel aan het maken is....  Het is precies al rustiger geweest aan de boorden van de Leie. :D :D :D :D
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2022, 07:53:59 am door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7284 Gepost op: juli 26, 2022, 09:55:50 am »
Supporters hebben vannacht spandoeken gehangen aan de ingang achteraan.

TAN OUT!
TAN SKART'TAN!
SCHIJT AAN HET BELEID
L€TERME, BRULEZ, TAN BUITEN

Staat te lezen op de doeken.

Al has gisteren het bestuur gecommuniceerd ze het vertrouwen behouden in Karim.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7285 Gepost op: juli 26, 2022, 12:30:54 pm »
- zijn we bij degradatiekandidaten?  ja.  net zoals (al dan niet bij pech) svzw, eupen, seraing, stvv, kvo
- is het onrustig: ja.  met een onzichtbare handpop voorzitter. de slechtste trainer sinds heel lang, een eigenaar die geen fuck interesse heeft, gasten met stadionverboden die de boel opstoken, een kern die nog te weinig kwaliteit heeft, radovanovic en selemani die bleiters zijn en niet op een correcte manier willen vertrekken.
- het klopt dat het eerste half uur niet slecht was, de rest was heel triestig.  Gueye denkt hij topschutter kan worden, ik vrees dat hij er met moeite 5 zal maken.
- dus ja, momenteel ziet het er een stuk beter uit  voor svzw dan voor kvk maar wat de financiële kant betreft is het nu ook niet zo dat het allemaal rozengeur en maneschijn is bij svzw zo lijkt mij.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7286 Gepost op: juli 26, 2022, 01:01:17 pm »
Idd Gueye, Mbayo schatten zichzelf heel hoog in.
Wat is eigenlijk de reden dat Allijns (naast voorzitter grootste supporter) plots weg was??? Er is daar nooit veel over verschenen.
Het wordt in elk geval met de billen knijpen in Zuidwestvlaanderen mbt de 3 dalers ( zeker dat iemand als Louagie daar serieus zn stempel drukt).
Bij ons zijn de 1ste signalen met Leye alvast positief.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7287 Gepost op: juli 26, 2022, 01:35:15 pm »
Idd Gueye, Mbayo schatten zichzelf heel hoog in.
Wat is eigenlijk de reden dat Allijns (naast voorzitter grootste supporter) plots weg was??? Er is daar nooit veel over verschenen.
Het wordt in elk geval met de billen knijpen in Zuidwestvlaanderen mbt de 3 dalers ( zeker dat iemand als Louagie daar serieus zn stempel drukt).
Bij ons zijn de 1ste signalen met Leye alvast positief.

geen idee.... ik volg de veekaa al jaren intenser dan de gemiddelde supporter maar er wordt weinig gelost buiten dat hij (Allijns) soms teveel kritiek had op Tan / Leterme.  Allijns had (heeft?)  zeker echt een hart voor kvk maar hij was soms ook niet de meest verstandige communicator (x aantal jaren geleden op de nieuwjaarsreceptie aankondigen dat het het jaar was van het nieuw stadion etc)

Leye is alvast 1000 x betere trainer dan die nitwit belhocine.  goeie speler, ongetwijfeld sympathieke mens maar zeer zeer zeer slechte trainer.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7288 Gepost op: juli 26, 2022, 02:32:14 pm »
Nochtans was Vanhaezebrouck vol lof over Belochine.
SV TILL I DIE

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7289 Gepost op: juli 26, 2022, 02:42:44 pm »
Belhocine is wel degelijk een heel goede trainer. Het is niet omdat hij de concurrent traint, dat we die vent moeten kleineren. Kortrijk heeft voor het moment een echt strontploeg, met veel te weinig kwaliteit. Een collega (die hard veekaa-supporter) van op mijn werk ziet hen zakken.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7290 Gepost op: juli 26, 2022, 02:59:20 pm »
Belhocine is wel degelijk een heel goede trainer. Het is niet omdat hij de concurrent traint, dat we die vent moeten kleineren. Kortrijk heeft voor het moment een echt strontploeg, met veel te weinig kwaliteit. Een collega (die hard veekaa-supporter) van op mijn werk ziet hen zakken.

Smurf is wel degelijk een KVK-supporter en hij kleineert hier ook wel Belhocine.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7291 Gepost op: juli 26, 2022, 03:01:44 pm »
Belhocine is wel degelijk een heel goede trainer. Het is niet omdat hij de concurrent traint, dat we die vent moeten kleineren. Kortrijk heeft voor het moment een echt strontploeg, met veel te weinig kwaliteit. Een collega (die hard veekaa-supporter) van op mijn werk ziet hen zakken.

Er zijn er bij ons ook wel veel die ons als degradant zagen. Met die overwinning tegen Seraing blijkbaar alles ten goede gekeerd, maar wat na een match of 6? (mede door ons loodzwaar startprogramma)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7292 Gepost op: juli 26, 2022, 05:07:17 pm »
Begrijp dat ze in Kortrijk negatief denken over hun trainer want ze haalden net als wij niet veel punten na de winterstop.
Is ook geen trainer waar je mooi voetbal zal zien.
Meestal op de tegenaanval.
Als we willen weten wat we waard zijn onder Leye moeten we geen 6 maar zeker 10 speeldagen wachten aangezien we met een totaal onevenwichtige kalender zitten de eerste 6 speeldagen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7293 Gepost op: juli 26, 2022, 05:53:20 pm »
- zijn we bij degradatiekandidaten?  ja.  net zoals (al dan niet bij pech) svzw, eupen, seraing, stvv, kvo
- is het onrustig: ja.  met een onzichtbare handpop voorzitter. de slechtste trainer sinds heel lang, een eigenaar die geen fuck interesse heeft, gasten met stadionverboden die de boel opstoken, een kern die nog te weinig kwaliteit heeft, radovanovic en selemani die bleiters zijn en niet op een correcte manier willen vertrekken.
- het klopt dat het eerste half uur niet slecht was, de rest was heel triestig.  Gueye denkt hij topschutter kan worden, ik vrees dat hij er met moeite 5 zal maken.
- dus ja, momenteel ziet het er een stuk beter uit  voor svzw dan voor kvk maar wat de financiële kant betreft is het nu ook niet zo dat het allemaal rozengeur en maneschijn is bij svzw zo lijkt mij.

Is niet dat we onze eerste wedstrijd wonnen en jullie de eerste niet dat het hier allemaal pais en vree is hoor. We zijn nog nergens.

Als Dompé nog verkocht geraakt en we vinden niet tijdig een betaalbare vervanger...

Allemaal nog zeer prematuur, ook bij jullie.

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7294 Gepost op: juli 26, 2022, 06:35:07 pm »
Belhocine is wel degelijk een heel goede trainer. Het is niet omdat hij de concurrent traint, dat we die vent moeten kleineren. Kortrijk heeft voor het moment een echt strontploeg, met veel te weinig kwaliteit. Een collega (die hard veekaa-supporter) van op mijn werk ziet hen zakken.

Er zijn er bij ons ook wel veel die ons als degradant zagen. Met die overwinning tegen Seraing blijkbaar alles ten goede gekeerd, maar wat na een match of 6? (mede door ons loodzwaar startprogramma)
je voelt gewoon dat er een nieuwe wind waait in onze club. Positief zijn is belangrijk zeker na de laatste jaren. Realistisch gezien halen we geen punten tegen deze ploegen. Maar wie naar de match ging kijken, zag toch veel positieve dingen.

Daarom is de hoop op een stunt tegen club, Genk en Antwerpen  ergens normaal! Die ploegen zijn ver van compleet! En pieken maar naar het einde van het seizoen. Dus stel u voor je pakt een punt tegen Brugge thuis en wint in Antwerpen dan staan je daar met 7 op 9 en al twee top ploegen gehad. Als degradatie kandidaat kan dit tellen. Ergens zijn deze drie de belangrijkste matchen van het seizoen al! Deze bepalen uw seizoen!

Doet mij ook denken aan het vice kampioen jaar! Waren ook geen gemakkelijke openingswedstrijden ik dacht standaard uit en kaa geënt thuis. En vorig seizoen kwamen we ook van een moeilijk seizoen.

Maar ik zeg het. Het is hoopvol denken en volgens mij ook niet realistisch!

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7295 Gepost op: juli 26, 2022, 07:39:59 pm »
Idd Gueye, Mbayo schatten zichzelf heel hoog in.
Wat is eigenlijk de reden dat Allijns (naast voorzitter grootste supporter) plots weg was??? Er is daar nooit veel over verschenen.
Het wordt in elk geval met de billen knijpen in Zuidwestvlaanderen mbt de 3 dalers ( zeker dat iemand als Louagie daar serieus zn stempel drukt).
Bij ons zijn de 1ste signalen met Leye alvast positief.
geen idee.... ik volg de veekaa al jaren intenser dan de gemiddelde supporter maar er wordt weinig gelost buiten dat hij (Allijns) soms teveel kritiek had op Tan / Leterme.  Allijns had (heeft?)  zeker echt een hart voor kvk maar hij was soms ook niet de meest verstandige communicator (x aantal jaren geleden op de nieuwjaarsreceptie aankondigen dat het het jaar was van het nieuw stadion etc)

Leye is alvast 1000 x betere trainer dan die nitwit belhocine.  goeie speler, ongetwijfeld sympathieke mens maar zeer zeer zeer slechte trainer.
wie zien jullie als opvolger voor Belhocine ?  Dury bv
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2022, 08:35:09 pm door svennay »

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.627
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7296 Gepost op: juli 26, 2022, 08:31:34 pm »
Belhocine is wel degelijk een heel goede trainer. Het is niet omdat hij de concurrent traint, dat we die vent moeten kleineren. Kortrijk heeft voor het moment een echt strontploeg, met veel te weinig kwaliteit. Een collega (die hard veekaa-supporter) van op mijn werk ziet hen zakken.

Er zijn er bij ons ook wel veel die ons als degradant zagen. Met die overwinning tegen Seraing blijkbaar alles ten goede gekeerd, maar wat na een match of 6? (mede door ons loodzwaar startprogramma)
je voelt gewoon dat er een nieuwe wind waait in onze club. Positief zijn is belangrijk zeker na de laatste jaren. Realistisch gezien halen we geen punten tegen deze ploegen. Maar wie naar de match ging kijken, zag toch veel positieve dingen.

Daarom is de hoop op een stunt tegen club, Genk en Antwerpen  ergens normaal! Die ploegen zijn ver van compleet! En pieken maar naar het einde van het seizoen. Dus stel u voor je pakt een punt tegen Brugge thuis en wint in Antwerpen dan staan je daar met 7 op 9 en al twee top ploegen gehad. Als degradatie kandidaat kan dit tellen. Ergens zijn deze drie de belangrijkste matchen van het seizoen al! Deze bepalen uw seizoen!

Doet mij ook denken aan het vice kampioen jaar! Waren ook geen gemakkelijke openingswedstrijden ik dacht standaard uit en kaa geënt thuis. En vorig seizoen kwamen we ook van een moeilijk seizoen.

Maar ik zeg het. Het is hoopvol denken en volgens mij ook niet realistisch!
’t is wel In Brugge hé,dus uitwedstrijd  ;)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7297 Gepost op: juli 26, 2022, 08:36:41 pm »
Idd Gueye, Mbayo schatten zichzelf heel hoog in.
Wat is eigenlijk de reden dat Allijns (naast voorzitter grootste supporter) plots weg was??? Er is daar nooit veel over verschenen.
Het wordt in elk geval met de billen knijpen in Zuidwestvlaanderen mbt de 3 dalers ( zeker dat iemand als Louagie daar serieus zn stempel drukt).
Bij ons zijn de 1ste signalen met Leye alvast positief.
geen idee.... ik volg de veekaa al jaren intenser dan de gemiddelde supporter maar er wordt weinig gelost buiten dat hij (Allijns) soms teveel kritiek had op Tan / Leterme.  Allijns had (heeft?)  zeker echt een hart voor kvk maar hij was soms ook niet de meest verstandige communicator (x aantal jaren geleden op de nieuwjaarsreceptie aankondigen dat het het jaar was van het nieuw stadion etc)

Leye is alvast 1000 x betere trainer dan die nitwit belhocine.  goeie speler, ongetwijfeld sympathieke mens maar zeer zeer zeer slechte trainer.
wie zien jullie als opvolger voor Belhocine ?  Dury bv
Dury wil enkel naar een ambitieuse ploeg want gaf aan nog nooit kampioen gespeeld te hebben en dat dat nog op zijn palmares ontbreekt...
Kortrijk is dus alles behalve een optie voor hem.  :D

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7298 Gepost op: juli 27, 2022, 09:43:57 am »
Allijns vertrok omdatie ni meer mee Tan door een deur kan?

Belocin won 1 match dit jaar 22
van een goeie trainer kan je dan toch niet spreken?
haalde met dezelfde kern wel ptn in 21
kunnen ze plots niks meer? of mogen ze plots niks meer?

Quickie wil bouwen mo wil da Tan meewerkt of datie afstand doet
want alleen voor stad zal het niet komen
zeker nu ze daar gaan bezuinigen op alles en nog wa
dat stadion verhaal dus terug uit de frigo de week voor de Derby?

Tan, verschrikkelijk rijke vent
met heel veel connecties
en een imperium aan bedrijven
een van zijn bedrijven is een gokbedrijf…
betrouwbare vent dus 

KvK doet het in mijn ogen wreed goe
ze mogen vo mijn part heel het seizoen op dit
elan verder doen, net als wij kandidaat zakkers

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7299 Gepost op: juli 27, 2022, 10:27:13 am »
We kunnen ook nog samen zakken 😅.