Auteur Topic: Beerschot AC - Essevee  (gelezen 8599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #20 Gepost op: september 14, 2011, 03:31:45 pm »
We moeten ons verlies tegen Gent nu gewoon laten zinken, een gaan winnen op het kiel.

Hoe je het nu draait of keert, we nemen (alweer) een slechte competitiestart.
Goed voetbal is mooi, maar het moet ook efficient zijn.


Als we bij de ratten verliezen of gelijkspelen dan spreken we al helemaal van een mislukte competitie start, want dan haal je 6 of 7 op 21.

Dus niets minder dan de winst!!!!

vorig jaar zei iedereen: moesten we nu nog goed gevoetbald hebben, dan zouden we nog iet of wat content kunnen zijn. Nu kan men daar zelfs nog geen goed woord over kwijt precies. Pas op, ik zou ook wel liever meer punten halen/gehad hebben. Maar wat zondag gebeurde was gewoon schandalig qua arbitrage (wel nog geen beelden gezien maar is daar uberhaupt iets op te zien of terecht of niet?)

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #21 Gepost op: september 14, 2011, 03:43:48 pm »
We moeten ons verlies tegen Gent nu gewoon laten zinken, een gaan winnen op het kiel.

Hoe je het nu draait of keert, we nemen (alweer) een slechte competitiestart.
Goed voetbal is mooi, maar het moet ook efficient zijn.


Als we bij de ratten verliezen of gelijkspelen dan spreken we al helemaal van een mislukte competitie start, want dan haal je 6 of 7 op 21.

Dus niets minder dan de winst!!!!

vorig jaar zei iedereen: moesten we nu nog goed gevoetbald hebben, dan zouden we nog iet of wat content kunnen zijn. Nu kan men daar zelfs nog geen goed woord over kwijt precies. Pas op, ik zou ook wel liever meer punten halen/gehad hebben. Maar wat zondag gebeurde was gewoon schandalig qua arbitrage (wel nog geen beelden gezien maar is daar uberhaupt iets op te zien of terecht of niet?)

Ik laat ook blijken dat ik het goed voetbal mooi vind, maar je moet er ook punten mee pakken he.

Niemand in onze kern is het gewoon om zo dominant te spelen. er zitten er veel op hun tandvlees na 45, en dat kan niet.
zo'n spel moeten we 70 minuten volhouden.

We geven te veel in de 1ste helft, we moeten meer doseren.
Ofwel hebben we iemand nodig die het tempo uit de match kan halen en balletje bijhouden, zoals Verscheure dat kon, zoals Hyland dat kon, en mss dat Sivakov en/of Skulason dat ook kunnen.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #22 Gepost op: september 14, 2011, 05:20:28 pm »
Over dat goede voetbal... Ik ben een zuivere 'resultaatsupporter'. Van mij moet er gewonnen worden, ook al is dat met slecht voetbal. Op goed voetbal krijg je geen punten, h?. Het is het resultaat dat telt.
Ik heb liever dat essevee een heel seizoen 'slecht voetbal' speelt (wat al een relatief begrip is) en 6e of 7e eindigt dan dat men goed voetbal speelt en 9 of 10 eindigt. Maar als je goed voetbal brengt volgen de punten natuurlijk automatisch, h? !
Over ons middenveld... Spijtig dat zowel Skulason als Sterckx geblesseerd zijn (we gaan Sterckx straks nog een 3e seizoen moeten huren...). Ik ben benieuwd naar de kwaliteiten van Skulason. Kan hij hier op termijn een basisplaats afdwingen of wordt hij de zoveelste passant ? la Neumayr, Muinonen,... ?
Van Sterckx weten we al dat hij het niveau aankan als verdedigende middenvelder. Hopelijk was Sivakov zondag wat nerveus, want wat hij in zijn invalbeurt liet zien, belooft niet veel fraais...

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #23 Gepost op: september 14, 2011, 06:27:34 pm »
Het ganse probleem ( en dat haalde ik ook al aan in een andere topic ) is dat we gewoon te weinig doen met de dominantie die we in de eerste 45 minuten op de mat brengen. Geef ons een echte afwerker ( Maazou? ) en we staan tegen bruhhe verdiend minstens 2-0 voor, tegen Bergen ook en misschien zelfs tegen de gantwaaze. Dan kunt ge de tweede helft veel rustiger aanpakken en gewoon op de counter loeren. Met 2-0 aan de rust pakken we minstens 4 of 5 punten meer. Het probleem zit hem volgens mij enkel en alleen in de afwerking!

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #24 Gepost op: september 14, 2011, 06:51:39 pm »
wie fluit er zaterdag? ;)

Luc Wouters
Reputatie van thuisfluiter

zucht   ::) ... dus we gaan verliezen daarom ? en als het essevee - germinal b. zou zijn, zouden we om dezelfde reden winnen ?

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #25 Gepost op: september 14, 2011, 07:01:36 pm »
Het ganse probleem ( en dat haalde ik ook al aan in een andere topic ) is dat we gewoon te weinig doen met de dominantie die we in de eerste 45 minuten op de mat brengen. Geef ons een echte afwerker ( Maazou? ) en we staan tegen bruhhe verdiend minstens 2-0 voor, tegen Bergen ook en misschien zelfs tegen de gantwaaze. Dan kunt ge de tweede helft veel rustiger aanpakken en gewoon op de counter loeren. Met 2-0 aan de rust pakken we minstens 4 of 5 punten meer. Het probleem zit hem volgens mij enkel en alleen in de afwerking!

Maar het zou toch niet mogen dat je aan de rust 2-0 moet voorstaan om een zekere reserve te hebben om de 2de helft aan te pakken ! Het is gewoon een feit dat Essevee er in de 2de helft al een heel seizoen niet aan te pas komt (buiten Genk). Terwijl we vroeger toch 2 helften "aankonden".

fox

  • Gast
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #26 Gepost op: september 14, 2011, 07:29:19 pm »
Het ganse probleem ( en dat haalde ik ook al aan in een andere topic ) is dat we gewoon te weinig doen met de dominantie die we in de eerste 45 minuten op de mat brengen. Geef ons een echte afwerker ( Maazou? ) en we staan tegen bruhhe verdiend minstens 2-0 voor, tegen Bergen ook en misschien zelfs tegen de gantwaaze. Dan kunt ge de tweede helft veel rustiger aanpakken en gewoon op de counter loeren. Met 2-0 aan de rust pakken we minstens 4 of 5 punten meer. Het probleem zit hem volgens mij enkel en alleen in de afwerking!

Maar het zou toch niet mogen dat je aan de rust 2-0 moet voorstaan om een zekere reserve te hebben om de 2de helft aan te pakken ! Het is gewoon een feit dat Essevee er in de 2de helft al een heel seizoen niet aan te pas komt (buiten Genk). Terwijl we vroeger toch 2 helften "aankonden".

Dat van die 2e helft klopt niet

Lokeren: betere 2e als eerste helft
Leuven: behalve laatste kwartier (door die goal), niks aan de hand
Genk: gewoon goeie wedstrijd
Brugge: Misschien was Brugge gewoon sterker in de 2e helft?
Bergen: Na die belachelijke eerste 5 minuten in de 2e helft, hebben ze de wedstrijd gewoon weer in handen genomen
Gent: wat verwacht je als je na 5 minuten nog met 10 staat tegen een kandidaat landskampioen.

Ja, er is veel misgelopen in de 2e helften bij sommige wedstrijden, maar dat was meer te wijten aan pech dan aan conditie.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #27 Gepost op: september 14, 2011, 08:13:13 pm »


Dat van die 2e helft klopt niet

Lokeren: betere 2e als eerste helft
Leuven: behalve laatste kwartier (door die goal), niks aan de hand
Genk: gewoon goeie wedstrijd
Brugge: Misschien was Brugge gewoon sterker in de 2e helft?
Bergen: Na die belachelijke eerste 5 minuten in de 2e helft, hebben ze de wedstrijd gewoon weer in handen genomen
Gent: wat verwacht je als je na 5 minuten nog met 10 staat tegen een kandidaat landskampioen.

Ja, er is veel misgelopen in de 2e helften bij sommige wedstrijden, maar dat was meer te wijten aan pech dan aan conditie.
[/quote]

Ik sluit me aan bij Fox.  Het zou spijtig zijn mocht essevee niet op de ingeslagen weg verder gaan; groeien gebeurt met vallen en opstaan.  Cijfers zijn ??n zaak, maar ook wat erachter steekt. Uiteindelijk staan de ploegen nauwelijks uit elkaar, op 2wedstrijden kan veel veranderen. Die jonge gasten zullen ook elke week sterker worden en beter op elkaar ingespeeld en hebben best lastige ploegen achter de rug. Feit blijft dat we 5 punten door onze neus zijn geboord door scheidsrechterlijke beslissingen.

Het enige wat wij moeten doen, is luidkeels als 12e man achter de ploeg blijven staan.
 


Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #28 Gepost op: september 14, 2011, 08:16:56 pm »
Smolders zegt hoe de vork aan de steel zit.....
http://stadion.vtm.be/matchcenter/match/?id=92330

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #29 Gepost op: september 16, 2011, 11:08:40 am »
Ik volg ook Fox.  In de tweede helft hebben we telke male een serieus pechmoment die de match doet kantelen en de spelers een mentale tik geeft.  Spelen we die matchen met habib en of mazou en laat dan nog eens het nodige pech of onbekwaamheid van de refs achterwege en we hebben zeker 4 of 6 punten meer en staan we mooi in de top 5.  Ik zie ons sebiets in volle gallop gaan, ??nmaal een fitte habib en een aangepaste mazou en tzou HEEL leuk kunnen worden.  Team & coach valt niets te verwijten momenteel.  We spelen samen met nog 3 ploegen het betere voetbal momenteel.  Een cercle dat eerste staat speelt zeker niet sterker dan ons, alles zit daar gewoon mee en hebben hen afwerker Rudy.  Maar straks hebben wij er  twee van een serieus kaliber.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #30 Gepost op: september 16, 2011, 12:30:23 pm »
Deze kern is kwalitatief v??l sterker dan vorig jaar! Qua tempo ligt de intensiteit van het spel stukken hoger. Met 1 ding lach ik me een breuk: het feit dat mensen hier beweren dat de spelers te weinig conditie zouden hebben! Da's zever in pakskes van 1 kg! In Genk hadden ze dan waarschijnlijk de week ervoor boslopen gedaan, h?... ::). Ik ben w?l akkoord dat de spelwijze van Essevee zeer energievretend is, mede daardoor wordt een tegenstrever de eerste helft meestal overmeesterd door ons, en misschien kunnen ze daar in groeien, dat ze nog iets meer "hun momenten" kiezen om aan een zeer hoog tempo te spelen. Maar spelers in eerste klasse (ja zelfs bij Leuven en Bergen) worden constant opgevolgd en zijn conditioneel 100% in orde (merk op: Habib zat zelfs niet op de bank tegen Gent, hoe zou dat komen, denk je?).

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #31 Gepost op: september 16, 2011, 03:10:50 pm »
Interview: Kalezic: "Resultaat op dit moment niet belangrijkste"
Darije Kalezic werd dit seizoen naar de Gaverbeek gehaald om het professionele karakter van Zulte Waregem vorm te geven. De Bosnische Zwitser is positief over zijn eerste maanden in Belgi?, ondanks de recente tegenvallende resultaten.

Zulte Waregem wil uitgroeien tot een topclub. Het aanstellen van de in Nederland geschoolde coach dit seizoen was navenant. Darije Kalezic moet op technisch vlak de professionalisering verder uitbouwen. Ondanks de revolutie boekte Essevee een magere zes op achttien. Onze redactie sprak met de trainer die de Waregemse gloriejaren terug moet brengen.

"Uit de laatste wedstrijden hebben we weinig punten gehaald. Te weinig", realiseert de hoofdcoach. "Toch ben ik allesbehalve ontevreden en baar ik me absoluut geen zorgen. We hebben voor het seizoen voor een filosofie gekozen en houden daaraan vast. We weten wat we willen bereiken, zowel op bestuurlijk als op technisch vlak".

"Met de hele vereniging proberen we iets op poten te zetten", gaat Kalezic verder. "We spelen goed, alleen blijven de resultaten voorlopig een beetje uit".
"De laatste weken kwam dat door uiteenlopende oorzaken: tegen Club Brugge werden we de tweede helft tactisch een beetje onder de voet gelopen, wat kan gebeuren tegen een heel sterke tegenstander. Zondag hadden we de wedstrijd tegen Gent volledig onder controle, tot er eentje onterecht van het veld vloog", legt de 41-jarige coach uit. "De zwakkere tweede helft is wel een aandachtspunt, maar zoals ik net aangaf kunnen we de vinger niet op de wonde leggen".

"We werken rustig verder en het tij zal automatisch wel keren", is de coach tijdens het gesprek ook ijzig kalm. "Zulte Waregem is een club in opbouw: spelers moeten wennen aan het systeem, alles heeft een beetje tijd nodig. Je kan voor een resultaat spelen, maar wij hebben nu andere doelen voor ogen. Als je bijvoorbeeld Europees of voor de beker over twee wedstrijden speelt, dan ga je echt resultaatgericht voetbal spelen. Een competitie duurt veel langer en je wil iets uitbouwen bij een ambitieuze club", aldus Kalezic.

Zaterdagavond trekt Zulte Waregem naar Beerschot. De Ratten tellen net als Essevee slechts zes punten en kunnen zich geen nieuwe nederlaag veroorloven.

"Beerschot is een gevaarlijk team, zeker wanneer ze thuis spelen. Losada is zeer creatief en met McDonald en Fran?ois hebben ze snelle flanken. Voorin is Sidibe heel gevaarlijk en sterk. We mogen Losada niet teveel laten voetballen, als iedereen scherp voor de dag komt maken we zeker aanspraak op de uitoverwinning", heeft de coach er vertrouwen in.

"Vroeg of laat zal het keren en zullen de resultaten komen", herhaalt Kalezic nogmaals. "Bij De Graafschap had ik eerst de opdracht te promoveren, een jaar later moest ik de club in de hoogste afdeling houden. Tweemaal zijn we gegroeid naarmate het seizoen vorderde en ben ik in mijn opzet geslaagd", denkt de coach terug aan zijn periode in Doetinchem.

"De club heeft me hierheen gehaald opdat ik dingen uit Nederland zou meebrengen in het kader van professionalisme. De persruimte heb ik bijvoorbeeld volledig laten aanpassen", illustreert Kalezic. Ook op training werken we op een bepaalde manier die de club ten goede zal komen", aldus een positieve coach die zich weinig zorgen maakt.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #32 Gepost op: september 16, 2011, 05:54:20 pm »
T'is 10 maanden geleden dat die gasten thuis op hun doos gehad hebben.....awel t'zal van dat zijn  :)
Ben er spijtig genoeg niet bij :-\,zit op een feest in het hol van pluto....
« Laatst bewerkt op: september 16, 2011, 06:18:35 pm door fozie »

Boer Boerie

  • Gast
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #33 Gepost op: september 16, 2011, 10:36:45 pm »
oeee
da klinkt een vies feestje :)
ik hoop op 0-1....

Offline drets

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #34 Gepost op: september 17, 2011, 02:58:29 pm »
Gisteren naar training gaan kijken en denk dat Colpaert achteraan plaats neemt en dat Sivakov (ben ik minder zeker van) op het middenveld komt.

Teddy start want moest trainen om de corners over Pavel (=Sidibe)  te krijgen. Geen idee wie er nog start vooraan.
Schrijffouten hierboven zijn er met de bedoeling mij een stap dichter te brengen bij werelddominantie.. Duhh!!

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #35 Gepost op: september 17, 2011, 06:31:26 pm »
Los van het resultaat tot dusver en van het geleverde voetbal, wil ik toch nog even aanstippen dat voetbal een spelletje is en dat voetbal nog altijd moet gespeeld worden op de mat, niet aan de toog of op een forum.  Ik begrijp iedereen hier wel en ook ik had verwacht dat Essevee wat meer punten zou gehaald hebben.  Ik heb ondanks het feit dat het geleverde spel ok is liever een zuivere 4-4-2.  We moeten echt meer in de box komen en uiteraard de kansen beter afwerken.  Maar los van deze theorie lijkt mij een uitspraak van De Cuyper meer te zeggen : "We zitten perfect op schema".  Het moge dus duidelijk zijn dat men aan de Gaverbeek op langere termijn aan het werken en daarom zie ik een heel sterke 2e ronde van Essevee.  Voor vanavond denk ik - sorry voor alle supporters - een 2-1 verlies.

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #36 Gepost op: september 17, 2011, 07:45:56 pm »
Heeft er iemand een livestream voor straks??

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #37 Gepost op: september 17, 2011, 07:46:35 pm »
iemand een livestreamke?

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #38 Gepost op: september 17, 2011, 07:47:00 pm »
jezus gasten ge moet kijken tegen wie we al gespeeld hebben ook he. op lokeren, thuis tegen ohl, op genk, thuis tegen brugge, op bergen en thuis tegen gent. en ik denk dat we enkel op bergen gewoon onze 3 punten weg gesmeten hebben!! en thuis tegen gent jah arbitrage. nu komen ploegen van meer ons kaliber. nu moeten we tussen 6 en 9 op 9 halen! halen we dat niet ook al is het met goed voetbal dan is het gewoon niet goed genoeg. maar nu hebben we volgens mij niet echt reden tot klagen. en voor vnv. c'mon essevee!!

belgacom tv e gasten :)

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: Beerschot AC - Essevee
« Reactie #39 Gepost op: september 17, 2011, 07:48:02 pm »
jezus gasten ge moet kijken tegen wie we al gespeeld hebben ook he. op lokeren, thuis tegen ohl, op genk, thuis tegen brugge, op bergen en thuis tegen gent. en ik denk dat we enkel op bergen gewoon onze 3 punten weg gesmeten hebben!! en thuis tegen gent jah arbitrage. nu komen ploegen van meer ons kaliber. nu moeten we tussen 6 en 9 op 9 halen! halen we dat niet ook al is het met goed voetbal dan is het gewoon niet goed genoeg. maar nu hebben we volgens mij niet echt reden tot klagen. en voor vnv. c'mon essevee!!

belgacom tv e gasten :)
Belgacom mijn voeten... 't is hier telenet  >:(